Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα. Ερώτηση Στο εγχειρίδιο "Εισαγωγής Στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα - Διαχείριση αίτησης μετά την Έκδοση της Απόφασης Υπαγωγής" στη σελ. 10 γράφει για τη καρτέλα "καταχώρηση δαπανών" : "Στην ενότητα αυτή καταχωρούνται τα επιμέρους στοιχεία των παραστατικών των παρεμβάσεων". Δηλαδή αν έχουμε μια απόδειξη με 10 διαφορετικά είδη υλικών (πχ για θερμομόνωση κελύφους) γράφουμε ένα - ένα τα υλικά?
  3. Ήταν μια μυστήρια περίοδος τότε που ερχόντουσαν κάποια ειδοποιητήρια π.χ. 2.250 ευρώ, αλλά αν κατέβαινες στο ΤΣΜΕΔΕ και πλήρωνες στο γκισέ μπορούσες να πληρώσεις μειωμένες εισφορές γύρω στα 1.900 ευρώ. Όποιος κατέβηκε, πληρώνει τώρα αναδρομικά, όποιος όχι δε χρειάζεται να πληρώσει κάτι τώρα.
  4. Today
  5. Ok. Να το θέσω λίγο διαφορετικά το θέμα, μιας και με τις Σχολές τα πράγματα περιπλέκονται, ελέω της ανικανότητας της Πολιτείας να λύσει βασικά θέματα: μπορεί ένας απόφοιτος Λυκείου να αποκτήσει επαρκείς γνώσεις απολύτως μόνος του ώστε να του εμπιστευτεί ένα Τεχνικό Γραφείο την σύνταξη οποιασδήποτε μελέτης; Από εκεί και πέρα: προφανώς η θεωρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία και τανάπαλιν. Είναι φύσει αδύνατο να καλυφθούν σε ένα εύρος τεσσάρων ή πέντε ετών όλες οι περιπτώσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κανείς στην διάρκεια ενός εργασιακού βίου 35 ή 40 ετών. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να σημαίνει ότι στον εργασιακό στίβο δεν μετράει η καλή γνώση της θεωρίας, καθώς κάποιος που είναι πολύ καλά καταρτισμένος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει ανετότατα το 80-90% των προβλημάτων, χωρίς ουδεμία καθυστέρηση (ο χρόνος είναι χρήμα), ενώ ένα 9% θα μπορέσει να το λύσει χωρίς να καταφύγει στην βοήθεια του προϊσταμένου του. Μένει το 1% που θα χρειαστεί ειδική αντιμετώπιση. Αυτά αναφορικά με τον ρόλο που έχει, είτε μιλάμε για ομάδες εργασίας είτε όχι. Των ανωτέρω λεχθέντων, στο εξωτερικό μπορεί κανείς να ανελιχθεί και να εξελιχθεί σε θέσεις μεγαλύτερης τεχνικής ευθύνης βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά στην εμπειρία του αλλά σαφέστατα αυτή η διαδικασία είναι αφενός πολύ πιο χρονοβόρα από το να έχει ήδη τίτλο και περιεχόμενο σπουδών που να αφορά το γνωστικό πεδίο και αφετέρου απαιτεί μετεκπαιδεύσεις, ελέγχους, εργασία σε ομάδες, άψογα references και πάει λέγοντας. Πχ μπορεί κάποιος να λάβει άδεια ασκήσεων επαγγέλματος Αρχιτέκτονα Μηχανικού χωρίς να έχει αντίστοιχο τίτλο σπουδών αλλά θα πρέπει να προσκομίσει τεράστια εμπειρία, νίκες σε διαγωνισμούς Αρχιτεκτονικής κλπ. Γι' αυτό μέχρι τώρα δεν έκανα αναφορά.
  6. θεωρω οτι, ενα γωνιακο οικοπεδο, για να χτισει, πρεπει να εχει και στις δυο πλευρες του το ελαχιστο "προσωπο" σε κοινοχρηστο δρομο 4 μ. [ή 5 στην Αττικη] Εαν θεωρησουμε, οτι αφορα την μια μονο "οψη" και αφησει μονον σε αυτη, τοτε, εαν ο "δρομος" στην αλλη οψη, εχει πλατος 2μ. και το πρωτο εκδοσει αδεια χωρις να δοσει την δικη του συνεισφορα για διαπλατυνση σε 4μ. τοτε ο δρομος αυτος θα εχει παντοτε πλατος 3 μ. αφου ο απεναντι θα εισφερει μονον το δικο του "ημιπλατος" ηδη, όσο εγραφα, με καλυψε ο φιλος παυλος
  7. Η γνώμη μου είναι ότι και στα διαμπερή αλλά και στα τρίφατσα οικόπεδα κατ αναλογία της απόφασης απαιτείται παραχώρηση για την οικοδομησιμότητα αν δεν υπάρχει το απαιτούμενο πλάτος. Αποφ-78933/10889/90. Αριθμ. Γνωμ-192/90. Σας κοινοποιούμε την με αρ. 192/90 γνωμοδότηση της Νομιμής Δ(νσης του Υπουργείου την οποία αποδεχόμαστε και παρακαλούμε να την έχετε υπόψη σας κατά την εφαρμογή του ΠΔ/τος 24.4.85 (ΦΕΚ 181/Δ ) όπως ισχύει σήμερα, προκειμένου: α) Για την οικοδομησιμότητα των γωνιακών οικοπέδων βάσει του άρθ-6 παρ.1. Γίνεται δεκτό, ότι το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος του κοινόχρηστου χώρου των 4 μέτρων νοείται στο συνολικό ανάπτυγμα του προσώπου δηλ. προς όλους τους δρόμους ή κοινόχρηστους χώρους που βλέπουν τα οικόπεδα. (...)
  8. Παιδιά αντιπαρέρχομαι σε αυτό το τελευταίο με αντίθετη άποψη, ότι δηλαδή κάτι τέτοιο ίσχυε με ΓΟΚ αλλά με τον ΝΟΚ αν ξεπεραστούνε τα ως άνω ποσοστά μετράνε μετά όλα κανονικά στην δόμηση...
  9. Να πας να ξεαγχωθείς. Και εμείς ως μηχανικοί πάντα μα πάντα προ σημαντικών αποφάσεων πάμε. Υπάρχουν δεκάδες λόγοι και περιπτώσεις που οι Δήμοι και ο κάθε Δήμος βγάζει ειδικά φιρμάνια για κάθε γεωτεμάχιο, και ο Παχατουρίδης δεν είναι απο αυτούς που δεν το έχει κάνει. Αναθέτεις σε Τεχνικό Γραφείο - Μηχανικό να σου φέρει γραπτή βεβαίωση αν θες για όρους δόμησης κι αν υπάρχουν δεσμεύσεις ή πας μόνος σου και ότι καταφέρεις και καταλάβεις.... Απλά απλούστατα. (είσαι και ιδιώτης και όταν θα σου αλλάξει το προφίλ ως ιδιώτης δεν θα μπορείς να γράφεις σε αυτή την ενότητα παρά μόνο να διαβάζεις. Αν είχες κάνει το ερώτημα στους ιδιώτες δεν θα ειχες πρόβλημα.)
  10. Το ΝΣΚ μην το εμπιστεύεσαι ιδιαίτερα, διότι έχει κάνει ουκ ολίγες πατάτες (αντικρουόμενες αποφάσεις) Ως προς το δεύτερο πρόσωπο, το σωστό είναι να γίνει και σε αυτό παραχώρηση, δεδομένου ότι τα διαμπερή (όταν δεν μπορεί να γίνει κατάτμηση) δεν πρέπει να μπλοκάρουν τις διαπλατύνσεις των δρόμων. Αυτό μας το ζητούσαν ανέκαθεν στην εδώ υπηρεσία. Αν βρω κάποια σχετική εγκύκλιο θα την ανεβάσω
  11. Ο χθεσινός σεισμός, μεταξύ άλλων, είχε ως θλιβερή συνέπεια την κατάρρευση μεγάλου τμήματος του Ταινιόδρομου Κράκαρη, μεσοπολεμικής κατασκευής, που αποτελεί - εδώ και περίπου έναν αιώνα- ένα από τα χαρακτηριστικότερα τοπόσημα του λιμανιού του Πειραιά και σημαντικότατο μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Κτισμένος στο δυτικό όριο του λιμανιού, σηματοδοτεί την είσοδο σε αυτόν με πλοίο. Η κατασκευή του λιμενοβραχίονα ήταν ένα από τα πολλά εκσυγχρονιστικά λιμενικά και βιομηχανικά έργα που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Όψη εργοστασίου από μώλο Κράκαρη τη δεκαετία του 1930 ΕΜΠ: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος, 2001, Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων (1909-1993). Παρελθόν και μέλλον ενός ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος, ΕΜΠ, Αθήνα, σελ. 48 Συνέβαλαν στο να αποτελέσει ο Πειραιάς το σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, με έντονο βιομηχανικό χαρακτήρα, κι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Από το 1898 μέχρι το 1907 κατασκευάστηκε μία νηιδόχος (basin), δύο προβλήτες, και είχε πραγματοποιηθεί επιχωμάτωση 17 εκταρίων, η κατασκευή αποβάθρας 4 χιλιομέτρων, μώλοι, ναυπηγείο, προβλήτες και ο σιδηροδρομικός σταθμός. Το 1907 είχαν ολοκληρωθεί κι οι δύο λιμενοβραχίονες, Θεμιστοκλέους (από την πλευρά της Πειραϊκής) και Κράκαρη (από την πλευρά της Δραπετσώνας), στον οποίο κατά τον μεσοπόλεμο τοποθετήθηκε ο Ταινιόδρομος, τμήμα του βιομηχανικού συγκροτήματος των Λιπασμάτων (που λειτούργησε το 1909). Πρόκειται για κατασκευές που είναι είναι άρρηκτα συνδεμένες με τη βιομηχανική εξέλιξη του τόπου και την γενικότερη συγκρότηση της πόλης του Πειραιά. Ο Πειραιάς, του οποίου ο ρόλος στην διαδικασία εκβιομηχάνισης της Ελλάδας ήταν κομβικός, ήταν η μεγαλύτερη εργατούπολη της χώρας κατά το Μεσοπόλεμο και υποδέχτηκε τεράστιο αριθμό προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Στα κτίρια αυτά αποτυπώνεται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής και κοινωνικής ιστορίας, όχι μονάχα του Πειραιά, αλλά ολόκληρης της χώρας. Περίπατος στο μώλο Κράκαρη αρχές του 20ου αιώνα. Μήλτσος Αντώνης, 2002, Σελίδες Ιστορίας. Στα 50 χρόνια του Δήμο Δραπετσώνας, Αθήνα, Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος – Ένωση Δημοτών Δραπετσώνας – Θυμοίτης, Τεύχος 675, σελ. 5 Όπως επισημαίνει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Νίκος Μπελαβίλας, ο Ταινιόδρομος, το Γυαλάδικο του εργοστασίου των Λιπασμάτων, ο Ηλεκτρικός Σταθμός, το Σιλό Σιτηρών αποτελούν λίγα από τα εναπομείναντα βιομηχανικά μνημεία του Πειραιά και μαζί με το Κορώνειο τείχος, την «Παγόδα», τις χτιστές δεξαμενές, αποτελούν σημαντικότατα κομμάτια της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Πειραιά. Ο Ο.Λ.Π., οφείλει να φροντίσει για την συνολική επισκευή του και την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος. Η ενδεχόμενη μελλοντική κατάρρευσή τους, θα αποτελέσει πολύ σημαντική απώλεια για την αρχιτεκτονική κληρονομιά και για την μνήμη της βιομηχανικής κι εργατικής ιστορίας του τόπου μας. EUROKINISSI *Υπ. διδάκτωρ ΕΜΠ - Paris 1 Panthéon - Sorbonne, αρχιτέκτων μηχ. ΕΜΠ, πολεοδόμος ENSAPLV View full είδηση
  12. Ο χθεσινός σεισμός, μεταξύ άλλων, είχε ως θλιβερή συνέπεια την κατάρρευση μεγάλου τμήματος του Ταινιόδρομου Κράκαρη, μεσοπολεμικής κατασκευής, που αποτελεί - εδώ και περίπου έναν αιώνα- ένα από τα χαρακτηριστικότερα τοπόσημα του λιμανιού του Πειραιά και σημαντικότατο μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Κτισμένος στο δυτικό όριο του λιμανιού, σηματοδοτεί την είσοδο σε αυτόν με πλοίο. Η κατασκευή του λιμενοβραχίονα ήταν ένα από τα πολλά εκσυγχρονιστικά λιμενικά και βιομηχανικά έργα που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Όψη εργοστασίου από μώλο Κράκαρη τη δεκαετία του 1930 ΕΜΠ: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος, 2001, Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων (1909-1993). Παρελθόν και μέλλον ενός ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος, ΕΜΠ, Αθήνα, σελ. 48 Συνέβαλαν στο να αποτελέσει ο Πειραιάς το σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, με έντονο βιομηχανικό χαρακτήρα, κι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου. Από το 1898 μέχρι το 1907 κατασκευάστηκε μία νηιδόχος (basin), δύο προβλήτες, και είχε πραγματοποιηθεί επιχωμάτωση 17 εκταρίων, η κατασκευή αποβάθρας 4 χιλιομέτρων, μώλοι, ναυπηγείο, προβλήτες και ο σιδηροδρομικός σταθμός. Το 1907 είχαν ολοκληρωθεί κι οι δύο λιμενοβραχίονες, Θεμιστοκλέους (από την πλευρά της Πειραϊκής) και Κράκαρη (από την πλευρά της Δραπετσώνας), στον οποίο κατά τον μεσοπόλεμο τοποθετήθηκε ο Ταινιόδρομος, τμήμα του βιομηχανικού συγκροτήματος των Λιπασμάτων (που λειτούργησε το 1909). Πρόκειται για κατασκευές που είναι είναι άρρηκτα συνδεμένες με τη βιομηχανική εξέλιξη του τόπου και την γενικότερη συγκρότηση της πόλης του Πειραιά. Ο Πειραιάς, του οποίου ο ρόλος στην διαδικασία εκβιομηχάνισης της Ελλάδας ήταν κομβικός, ήταν η μεγαλύτερη εργατούπολη της χώρας κατά το Μεσοπόλεμο και υποδέχτηκε τεράστιο αριθμό προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Στα κτίρια αυτά αποτυπώνεται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής και κοινωνικής ιστορίας, όχι μονάχα του Πειραιά, αλλά ολόκληρης της χώρας. Περίπατος στο μώλο Κράκαρη αρχές του 20ου αιώνα. Μήλτσος Αντώνης, 2002, Σελίδες Ιστορίας. Στα 50 χρόνια του Δήμο Δραπετσώνας, Αθήνα, Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος – Ένωση Δημοτών Δραπετσώνας – Θυμοίτης, Τεύχος 675, σελ. 5 Όπως επισημαίνει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Νίκος Μπελαβίλας, ο Ταινιόδρομος, το Γυαλάδικο του εργοστασίου των Λιπασμάτων, ο Ηλεκτρικός Σταθμός, το Σιλό Σιτηρών αποτελούν λίγα από τα εναπομείναντα βιομηχανικά μνημεία του Πειραιά και μαζί με το Κορώνειο τείχος, την «Παγόδα», τις χτιστές δεξαμενές, αποτελούν σημαντικότατα κομμάτια της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Πειραιά. Ο Ο.Λ.Π., οφείλει να φροντίσει για την συνολική επισκευή του και την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος. Η ενδεχόμενη μελλοντική κατάρρευσή τους, θα αποτελέσει πολύ σημαντική απώλεια για την αρχιτεκτονική κληρονομιά και για την μνήμη της βιομηχανικής κι εργατικής ιστορίας του τόπου μας. EUROKINISSI *Υπ. διδάκτωρ ΕΜΠ - Paris 1 Panthéon - Sorbonne, αρχιτέκτων μηχ. ΕΜΠ, πολεοδόμος ENSAPLV
  13. Καλησπέρα νομίζω πως δεν λειτουργεί όπως νομίζουμε στην παράλληλη ασφάλιση. μπορεις να δεις αν στην εκκαθάριση του 2017 σ ήρθε χρεωστικό υπόλοιπο ίσο με το 27% του ΚΦΑ του 2016;
  14. tetris , μάλλον δεν διάλεξες στιγμή με πνευματική διαύγεια για ν απαντήσεις .... και δεν το λέω με καυστικότητα, αφού εμείς οι δύο ποτέ δεν είχαμε διαφορές, αντιθέτως μάλλον......! Όμως, αν θεωρείς σημαντικότερη ιστορική γνώση (αυτό για την ιστορία που λες) την ορθογραφία του ξενικού ονόματος ενός δημοσιογράφου που π.χ αβαντάρει έναν άθλιο (για την θεαματικότητα ρε γαμ@το..) να χαχανίζει με τον θάνατο 11 στρατιωτικών εν ώρα άσκησης του ΝΑΤΟ....... από τα γεγονότα αυτά που ανέφερα.... ε!... αυτό θα πρέπει να το προσέξεις ........... ή τουλάχιστον ν αλλάξεις αξιακά πρότυπα !! Όσο για το τελευταίο περί του https://www.google.com/search?q=τσελέντης&rlz=1C1GGRV_enGR751GR751&oq=τσελέντης&aqs=chrome..69i57j69i61l2.3715j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ !!! (δεν πρόσεξες ότι σε δημοσιογράφους αναφερόμαστε?) Όποιος καταλαβαίνει καταλαβαίνει κι όποιος δεν καταλαβαίνει ενημερώνεται.....! Με συμπάθεια ....
  15. Καλημέρα Παύλο υ,γ και tetris (τώρα είδα την παράθεσή σου) σύμφωνα με το ακρινές λεκτικό του Π.Δ που είναι το παρακάτω ποια η γνώμη σου για το διαμπερές? πρέπει να έχει πρόσωπο και στους 2 δρόμους ή αρκεί που έχει πρόσωπο μόνο στον ένα δρόμο με πλάτος 5μ?? «Άρθρο 6 Γραμμή Δόμησης 1. Κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Ο παραπάνω χώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ΄ όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. Όπου το πλάτος αυτό υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο, πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποίας αντίγραφο κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόση, ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του κοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάχιστον 2 μέτρων. Της παραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδου που καταλαμβάνονται από οικοδομές. υ.γ 2 ήδη βρήκα αυτό http://www.nomoskopio.gr/index.html?nsk_192_90.php
  16. Maneni πιάνουμε μεγάλη κουβέντα εχεις δικιο. ΔΕΝ θεωρώ κανενα οτι ξερει ολο το πληρες φάσμα των ειδικοτητων ειδικά Η-Μ γιατι ειναι ΑΠΕΙΡΕΣ. Συνεχεια διαβάζουμε και δεν καθόμαστε. Αν θεωρήσουμε οτι μας νοιάζει το πρόγραμμα σπουδων και μονο στη προκειμένη περίπτωση Ο nvel εχει δικιο και νομιζω σε αυτο δεν υπάρχει αντίρρηση. Στο θέμα ηλεκτρολόγου -μηχανολόγου ειναι πολυ συγγενείς ειδικότητες. ΔΕΝ μπορω να κατηγορήσω ενα pure μηχανολόγο που ασχολείται με ηλεκτρολογικά και αυτη ειναι προσωπική μου άποψη. Και γω στην εργασία μου αλλα σε μεγάλο κομμάτι πλεον του phd με μηχανολογικά ασχολούμαι.
  17. Μόνο αυτό πες μου σε παρακαλώ.κ δεν σε ξαναενοχλώ
  18. Βαλθήκατε να τον πανικοβάλετε τον συνάδελφο. NikMetal υλοποίησε τη μελέτη μόνον αν νιώθεις σίγουρος, διαφορετικά σε συνεργασία με κάποιον που εμπιστεύεσαι. Υ.Γ. "Το έχω εμπειρία σημαίνει οτι έχω μια ιδέα τι περιμένω να μπεί ώς οπλισμός σε ενα τοιχείο μια κολώνα ενα δοκάρι" είναι απόλυτα σωστό αλλά όχι για το λόγο που αναφέρεις (μελέτες φασόν). Bas ειδικά οι στατικοί ποτέ δεν μίλαγαν για οφθαλμοστατική. Φαντάζομαι οτι αναφέρεσαι στις δεκαετίες 70 & 80, όπου το τεύχος της στατικής μελέτης ήταν 50 - 100 σελίδες στο χέρι όπως και οι ξυλότυποι και για μια αξιοπρεπή μελέτη ενός μέσου μεγέθους 3ορόφου ενας έμπειρος στατικός έκανε 3~4 ημέρες & νύχτες το τεύχος, όσο για τους ξυλότυπους αποτελούσαν τρελή χαρά αφού ήσαν πλέον δουλειά ρουτίνας.
  19. Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ. εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας). Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για τη φετινή χρονιά, οι οδικές αφίξεις ανήλθαν σε 536 000 μειωμένες κατά 12% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η εικόνα όμως δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά χώρα και μεθοριακό σταθμό που καταγράφονται οι διελεύσεις των επισκεπτών. Για παράδειγμα, οι αφίξεις από την Αλβανία έχουν επανέλθει από τον Μάιο σε θετικούς ρυθμούς, ενώ από τη Βουλγαρία υπάρχει σταθερά αρνητική διψήφια μεταβολή από την αρχή του έτους. Επίσης, οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία είχαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο και τον Ιούνιο και αρνητικό πρόσημο τους υπόλοιπους μήνες, ενώ οι αφίξεις από την Τουρκία αν και είχαν αρνητικό ξεκίνημα, επανήλθαν σε θετικούς ρυθμούς από τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου, το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές, είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους. Η μελέτη εστιάζει στις μακροοικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακροοικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά: ΑΕΠ, συναλλαγματικές ισοτιμίες, Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, Δείκτης Ανεργίας Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς. Αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των οδικών αφίξεων στην Ελλάδα και συνεισέφεραν το 11,4% των εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για το 2018. Οι αγορές αυτές είναι βαλκανικές: Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία. Παράλληλα, για κάθε χώρα, δίνονται στοιχεία για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη χώρα αυτή και τη συγκριτική θέση της Ελλάδας μεταξύ των διαφόρων προορισμών, αλλά και για τη σημασία της χώρας στον εισερχόμενο τουρισμό της Ελλάδας και τους κυριότερους προορισμούς που επισκέπτονται από την κάθε χώρα. Ειδικότερα, οι οικονομικές εξελίξεις σε Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία, εμφανίζουν θετική εικόνα τα τελευταία χρόνια. Ο δείκτης ανεργίας βαίνει μειούμενος από το 2012 ή είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νομίσματα της Σερβίας και της Αλβανίας έχουν ανατιμηθεί έναντι του ευρώ, μία εξέλιξη που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζήτηση για διακοπές. Της Βόρειας Μακεδονίας και της Ρουμανίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ το νόμισμα της Βουλγαρίας έχει κλειδωμένη ισοτιμία με το ευρώ. Επίσης, ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ για το 2019 κινείται μεταξύ 3% και 4% σε όλες τις χώρες. Παρ΄ όλα αυτά ο δείκτης του οικονομικού κλίματος, αν και είναι σταθερά σε υψηλά επίπεδα, τους τελευταίους μήνες ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και έχει πτωτική τάση στη Σερβία, την Βουλγαρία και την Βόρεια Μακεδονία ενώ έχει σταθεροποιηθεί στην Ρουμανία. Εξάλλου, αρνητική είναι η εικόνα για την οικονομία της Τουρκίας, που παρουσιάζει επιδείνωση όλων των προαναφερθέντων δεικτών (υποτίμηση της τουρκικής Λίρας, σταδιακή αύξηση της ανεργίας, σημαντική επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, αναμενόμενη πτώση του ΑΕΠ για το 2019). Αναφορικά με τη θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2017, επισημαίνεται ότι σε όλες βρίσκεται στην 1η θέση των κυριότερων τουριστικών προορισμών, με εξαίρεση την αγορά της Ρουμανίας όπου έχει την 2η θέση, μετά την Ουγγαρία, διατηρώντας τις θέσεις που είχε και το 2016. Η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στην 1η θέση των κυριότερων προορισμών. View full είδηση
  20. Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ. εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας). Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για τη φετινή χρονιά, οι οδικές αφίξεις ανήλθαν σε 536 000 μειωμένες κατά 12% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η εικόνα όμως δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά χώρα και μεθοριακό σταθμό που καταγράφονται οι διελεύσεις των επισκεπτών. Για παράδειγμα, οι αφίξεις από την Αλβανία έχουν επανέλθει από τον Μάιο σε θετικούς ρυθμούς, ενώ από τη Βουλγαρία υπάρχει σταθερά αρνητική διψήφια μεταβολή από την αρχή του έτους. Επίσης, οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία είχαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο και τον Ιούνιο και αρνητικό πρόσημο τους υπόλοιπους μήνες, ενώ οι αφίξεις από την Τουρκία αν και είχαν αρνητικό ξεκίνημα, επανήλθαν σε θετικούς ρυθμούς από τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου, το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές, είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους. Η μελέτη εστιάζει στις μακροοικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακροοικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά: ΑΕΠ, συναλλαγματικές ισοτιμίες, Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, Δείκτης Ανεργίας Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς. Αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των οδικών αφίξεων στην Ελλάδα και συνεισέφεραν το 11,4% των εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για το 2018. Οι αγορές αυτές είναι βαλκανικές: Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία. Παράλληλα, για κάθε χώρα, δίνονται στοιχεία για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη χώρα αυτή και τη συγκριτική θέση της Ελλάδας μεταξύ των διαφόρων προορισμών, αλλά και για τη σημασία της χώρας στον εισερχόμενο τουρισμό της Ελλάδας και τους κυριότερους προορισμούς που επισκέπτονται από την κάθε χώρα. Ειδικότερα, οι οικονομικές εξελίξεις σε Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία, εμφανίζουν θετική εικόνα τα τελευταία χρόνια. Ο δείκτης ανεργίας βαίνει μειούμενος από το 2012 ή είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νομίσματα της Σερβίας και της Αλβανίας έχουν ανατιμηθεί έναντι του ευρώ, μία εξέλιξη που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζήτηση για διακοπές. Της Βόρειας Μακεδονίας και της Ρουμανίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ το νόμισμα της Βουλγαρίας έχει κλειδωμένη ισοτιμία με το ευρώ. Επίσης, ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ για το 2019 κινείται μεταξύ 3% και 4% σε όλες τις χώρες. Παρ΄ όλα αυτά ο δείκτης του οικονομικού κλίματος, αν και είναι σταθερά σε υψηλά επίπεδα, τους τελευταίους μήνες ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και έχει πτωτική τάση στη Σερβία, την Βουλγαρία και την Βόρεια Μακεδονία ενώ έχει σταθεροποιηθεί στην Ρουμανία. Εξάλλου, αρνητική είναι η εικόνα για την οικονομία της Τουρκίας, που παρουσιάζει επιδείνωση όλων των προαναφερθέντων δεικτών (υποτίμηση της τουρκικής Λίρας, σταδιακή αύξηση της ανεργίας, σημαντική επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, αναμενόμενη πτώση του ΑΕΠ για το 2019). Αναφορικά με τη θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2017, επισημαίνεται ότι σε όλες βρίσκεται στην 1η θέση των κυριότερων τουριστικών προορισμών, με εξαίρεση την αγορά της Ρουμανίας όπου έχει την 2η θέση, μετά την Ουγγαρία, διατηρώντας τις θέσεις που είχε και το 2016. Η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στην 1η θέση των κυριότερων προορισμών.
  21. Τι πάει να πει "διάβαση". Είναι κοινόχρηστος δρόμος διαμορφωμένος που εξυπηρετεί ιδιοκτησίες ή είναι κάποια άτυπη δουλεία διόδου; Αν απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα θα ξέρεις και αν απαιτείται παραχώρηση σε κοινή χρήση. Για τα γωνιακά οικόπεδα ισχύει ότι πρέπει να παραχωρήσεις και στους 2 δρόμους αν δεν έχεις το απαιτούμενο πλάτος.
  22. Ανεξαρτήτως του αν απεικονίζεται στο 5χίλιαρο, για να θεωρείται δημοτικός (ώστε να έχει νόημα η παραχώρηση) θα πρέπει να προϋφίσταται του 1985. Κι αυτό αποδεικνύεται είτε από α/φ, είτε από συμβόλαια.
  23. να δω πόσοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μελέτες ......
  24. συγγνώμη. έχεις δίκιο. απλά τώρα με άγχωσες. τι εννοείς τους έχει το δικό μας ΟΤ; Έχει τέτοιους ειδικούς λόγους για αναστολή;
  25. ανοίγουμε μεγάλη κουβέντα τώρα. Είναι σωστό να αποδέχεται κάποιος μηχ/γος μηχανικός μια τέτοια τεχνικ'ή ευθύνη, όταν η εκπαίδευση του (πολυτεχνείο) δεν είναι αρκετή (δε μιλάμε για βασικά πράγματα)? Mitsos νομίζεις ότι ένας Μηχ/γος βγαίνοντας από το Πολυτεχνείο έχει μάθει όλο το φάσμα των ηλεκτρολογικών? Φαντάζομαι ότι οποιασδήποτε ειδικότητας μηχανικός έχει μάθει όλο το φάσμα της ειδικότητάς του? Βάση της προσωπικής μου εμπειρέιας (δεν μπορεί να είμαι ο μοναδικός), εγω είχα μάυρα μεσάνυχτα όταν χρειάσθηκε να κάνω ηλεκτρολογικές μελέτες (*1). Το ίδιο βλέπω τώρα σε πολλούς νέους (και όχχι μόνο) μηχανικούς. Η μελέτη (*2) σε συνδυασμό με την κατασκευή είναι αυτό που με έχει κάνει να φθάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Επίσης υπάρχει εδώ μέσα κάποιος που δηλώνει ΠΜ αλλά οι γνω΄σεις του στα μηχανολογικά ξεπερνάνε τις δικές μου. Το δίπλωμα και τι πτυχίο είναι ένα χαρτί δεν είναι το Α και το Ω. Καλώς ή κακώς είναι απαραίτητα για να πιστοποιήσουν ένα επίπεδο. Για να μην παρεξηγηθώ δε λέω ότι τα σχολεία ή τα πανεπισ΄τημια είναι άχρηστα ή αχρείαστα. Απλά θεψρώ ότι κάποιος που έχει την όρεξη (και την ικανότητα) μπορεί να μάθει τα πάντα. Όμως η μελέτη μόνο δεν είναι αρκετή. Θα χρειασθεί και η πρακτική για να μπορέσει να αποκτήσει ολοκληρωμένο επίπεδο. *1) ΝΑ διευκρινήσω ότι άρχισα να εργάζομαι από το δεύτερο έτος. Οπότε η επαφή μου με το πανεπιστήμιο ήταν περιορισμένη (κυρίως εργαστήρια, ελάχιστα αμφιθέατρα και φυσικά εξετάσεις). ¨οταν χρειάσθηκα ηλεκτρολογικά (περί τα 12 χρόνια επό την εισαγωγή μου στο πολυτεχνείο) οι γνώσεις μου ήταν λίγο πάνω από επίπεδο λυκείου. *2) όποιος είπε ότι 1 μήνας διάβασμα είναι είναι αρκετό ή είναι αυθεντία ή λυπάμαι για την εκτίμηση που έχει στο επάγγελμά του....
  26. GSK88 .... το ζάλισες το ζήτημα..... άκου που σου λέω ΣΔ 1,8 έχεις... τώρα αν θες να το γκαντεμιάσεις πιο πολυ υπάρχει περίπτωση το δικό σου οικόπεδο να εχει κάποια αναστολή δόμησης για ειδικούς λόγους (που τους έχει το συγκεκριμένο Οικοδομικό τετράγωνο παρά για αυτά που εσυ νομίζει. Πας πολεοδομία δευτέρα πουρνό πουρνό και ρωτάς Πας σε Μηχανικό - Τεχνικό Γραφείο και αναθέτεις..... Στοίχημα φυσικά ότι ο ενδιαφερόμενο αγοραστής σου πριν μιλήσει μαζί σου κάτι θα έχει τσεκάρει.
  27. Υπάρχει περίπτωση ένα οικόπεδο να έχει συντελεστή 1,8 κ ενα αλλο οικόπεδο να έχει διαφορετικό συντελεστή στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο;
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.