Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Απαιτήσεις-μαμούθ διεκδικεί ο εργολάβος του Μετρό Θεσσαλονίκης


    Σε ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα του euro2day.gr για την κατάσταση του πολύπαθου έργου της βασικής γραμμής στο Μετρό Θεσσαλονίκης γινεται γνωστό πως στα 667 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον απολογισμό της ΑΕΓΕΚ (που ηγείται του σχήματος) για το πρώτο τρίμηνο του 2015, όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του βαλτωμένου έργου προσέγγιζε τα 800 εκατ. ευρώ!

     

    Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, υπό τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, δηλώνει πως από αυτή την εβδομάδα αρχίζουν διαπραγματεύσεις για επανεκκίνηση του έργου.

     

    Η πλειοψηφία των συγκεκριμένων απαιτήσεων, που θα κριθούν από τη διαιτησία η οποία πρόκειται να εκδώσει τις αποφάσεις μέχρι τέλος του χρόνου, «αφορούν σε απαιτήσεις της AΕΓΕΚ Κατασκευαστική, «η οποία ως Leader της αναδόχου κοινοπραξίας και το μέλος που έχει αναλάβει την εκτέλεση του μεγαλύτερου τμήματος των έργων πολιτικού μηχανικού του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει εκτελέσει το μεγαλύτερο μέρος του πιστοποιημένου έργου». Στην ίδια κοινοπραξία συμμετέχουν και οι ιταλικές Impregilo και Ansaldo.

     

    Μέχρι σήμερα το διαιτητικό δικαστήριο έχει εκδώσει σειρά αποφάσεων, κάποιες από τις οποίες «κάνουν δεκτές εν μέρει απαιτήσεις της αναδόχου κοινοπραξίας», ενώ κάποιες άλλες είναι υπέρ της Αττικό Μετρό που εποπτεύει το έργο.

     

    Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να παραδοθεί από τα τέλη του 2012, αλλά σήμερα ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί. Μάλιστα, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση της κύριας γραμμής, η Αττικό Μετρό προκήρυξε και ανέθεσε την επέκταση προς την Καλαμαριά, έργο το οποίο επίσης καθυστερεί. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει στοιχεία για το τι θα πράξει η κυβέρνηση ώστε να κρίνει αν θα χρηματοδοτήσει το μετρό Θεσσαλονίκης από το επόμενο ΕΣΠΑ.

     

    Σύμφωνα με τη διοίκηση της AΕΓΕΚ, οι ευθύνες ανήκουν στην Αττικό Μετρό (άλλα λέει η διοίκηση της τελευταίας) γεγονός που κατά την τεχνική εταιρεία «επιβεβαιώθηκε και από σχετική απόφαση του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου, που ανέλαβε την επίλυση διαφορών που ανέκυψαν μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας και του ΚτΕ (σ.σ. Κυρίου του Έργου, δηλαδή της Αττικό Μετρό), το οποίο έκρινε ότι την 1η Δεκεμβρίου 2014 παρήλθε, για λόγους που δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης της αναδόχου, η οριακή προθεσμία κατασκευής του έργου, μέχρι την οποία είναι υποχρεωμένος ο ανάδοχος, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων, να εκτελεί έργο.

     

    Κατόπιν της εκδοθείσας κατά τα ανωτέρω απόφασης η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε στον ΚτΕ, ως είχε το δικαίωμα κατά τους όρους της τελευταίας νομοθεσίας, αίτηση διάλυσης της σύμβασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία απερρίφθη από τον ΚτΕ και η σχετική διαφωνία έχει αχθεί προς επίλυση από το αρμόδιο Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο δεν έχει ακόμη συσταθεί».

     

    Στην τεχνική εταιρεία, όπως και στην κυβέρνηση, αφήνουν, πάντως, μια χαραμάδα αισιοδοξίας: «Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, είτε δηλαδή εξεύρεσης από κοινού με τον ΚτΕ πρόσφορων λύσεων για τη συνέχιση των εργασιών του υπόψη έργου από την ανάδοχο κοινοπραξία με από κοινού συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα και απαραίτητη χρηματοδότηση, είτε διάλυσης της σύμβασης, η Διοίκηση εκτιμά ότι η αρνητική οικονομική θέση, η οποία εμφανίζεται προς το παρόν σε επίπεδο της εταιρίας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, θα καλυφθεί πλήρως, σε συνδυασμό με τις ιδιαιτέρως σημαντικές υφιστάμενες απαιτήσεις από τις διαφορές μεταξύ του συμβατικού τιμήματος και του απολογιστικά προσδιορισμένου κόστους».

     

    Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1337569/apaithseis-mamoyth-diekdikei-o-ergolavos-toy-metro.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    μετά από τόσο χρόνια θα ήθελα να δω έναν οικονομικό απολογισμό του μη εκτελεσθέντος έργου (που και στο μέλλον μη εκτελεσθέν θα είναι) στο σύνολο του κόστους του

    και εννοώ να αθροιστεί και η ζημιά στην οικονομική ζωή της πόλης

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Τον απολογισμό τον θέλεις μόνο για τα τελευταία 11 χρόνια, ή να ξεκινήσουμε από την τρύπα του Κούβελα (~1985); :mrgreen:

     

    Δύσκολο αυτό που ζητάς... Πως να κοστολογήσεις:

     

    10 χρόνια κλειστή η πλατεία του σιδηροδρομικού σταθμού

    10 χρόνια μονοδρομημένης Δωδεκανήσου

    10 χρόνια μονοδρομημένης Αγίας Σοφίας

    5 χρόνια κλειστή η Πλάτωνος

    8 χρόνια αποκλεισμένα τα πεζοδρόμια (και τα καταστήματα) σε Εγνατία - Μοναστηρίου

    9 χρόνια Εγνατία με 1,5 λωρίδες ανά κατεύθυνση στην Βενιζέλου και στην Αγίας Σοφίας

    8 χρόνια η Βενιζέλου να είναι κόλαση

    8 χρόνια έργα στην Δελφών και 4 χρόνια η Δελφών κλειστή στο ύψος της 28ης Οκτωβρίου

    6 χρόνια κλειστά καταστήματα από την Vimatec ως την 28ης

    10 χρόνια κλειστά καταστήματα στην Αγίας Σοφίας (πάνω από τα goodys)

    3 χρόνια έργα στην Μαρτίου (κλειστή η Μαρτίου για μισό χρόνο, και η Σόλωνος μέχρι σήμερα)

    10 χρόνια στένωση της Νέας Εγνατίας κάτω απ' την Θεολογική

    8 χρόνια εργοτάξιο στην βιβλιοθήκη (και μερικά από αυτά κλειστός ο δρόμος του αστεροσκοπείου)

    8 χρόνια εργοτάξιο στην φοιτητική λέσχη (και περιορισμός της 3ης Σεπτεμβρίου)

    4 χρόνια κλειστή η Δελφών και η Αναλήψεως στην διασταύρωσή τους

    ... παραπέρα δεν ξέρω τι γίνεται.

     

     

    Μόνο την βενζίνη που κάηκε στο μποτιλιάρισμα όλα αυτά τα χρόνια να βάλεις, ξεπληρώνεις το Δημόσιο χρέος...

     

     

    Υ.Γ: Και, θυμάμαι που, όταν άρχισαν τα έργα, όλες οι περιφράξεις ήταν ντυμένες με τυπωμένα βυνίλια που έγραφαν για το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης που έρχεται Θεσσαλονίκη... Με το λογότυπο του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Αττικό Μετρό... Ε, ρε δόξες!!!

    Edited by AlexisPap
    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Η τραγική ανικανότητα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης αποτυπώνεται σε όλο της το μεγαλείο στο θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης.

    Θα μπορούσε να παραλάξει κανείς το γνωστό ρητό σε: το έργο είναι προσωρινό αλλά η ταλαιπωρία μόνιμη!

    Link to comment
    Share on other sites

    Η τραγική ανικανότητα των τεχνικών εταιρειών αποτυπώνεται στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Το έργο έπρεπε να είναι τελειωμένο εδώ και τρία χρόνια. Κάθε μέρα που περνάει μετά τη συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης, σημαίνει επιπλέον κόστος (καμένες βενζίνες, επιπλέον ατμοσφαιρική ρύπανση, κλειστά μαγαζιά, τα νεύρα μας τσατάλια από τα μποτιλιαρίσματα). Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν ρήτρες για τυχόν καθυστερήσεις. Αυτή τη στιγμή για κατάσχεση χωρίς αντίτιμο όλα τα πάγια και οι ίδιες οι τεχνικές εταιρείες θα ήταν.

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.