Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Εγνατία Οδός: Διαγωνισμός για την παραχώρηση διοδίων σε ιδιώτη

    Sign in to follow this  

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάθεση λειτουργίας και υποστήριξης των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού. Στα 48 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός.

     

    Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης των σταθμών διοδίων στον άξονα της Εγνατίας Οδού, προχώρησε η διοίκηση της εταιρείας. Ο διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ, αναρτήθηκε στη Διαύγεια, ενώ ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών έχει οριστεί η 11η Σεπτεμβρίου.

     

    Η Εγνατία προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς λήγει στο τέλος του έτους η σύμβαση με την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», η οποία διαχειρίζεται σήμερα τους επτά σταθμούς διοδίων στον οδικό άξονα.

     

    Η διάρκεια του διαγωνισμού έχει οριστεί στα 4 χρόνια, ωστόσο μπορεί να αλλάξει εάν το επιθυμεί ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΕΟ, που εξακολουθεί για πολλούς μήνες να παραμένει στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται το κείμενο της προκήρυξης, εφόσον ο παραχωρησιούχος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της σύμβασης με τον ανάδοχο των διοδίων, η Εγνατία Οδός θα καταγγείλει εγγράφως τόσο συμφωνία-πλαίσιο για τα διόδια όσο και τις εν εξελίξει επιμέρους συμβάσεις αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕ∆.

     

    Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα υπογράψει έως και 30 συμβάσεις προμήθειας παροχής υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης για τους διοδίων. Στη λειτουργία των σταθμών διοδίων περιλαμβάνονται οι ελάχιστες απαιτούμενες υπηρεσίες για τη λειτουργία τους, όπως η διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την είσπραξη των τελών διοδίων, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών και η προμήθεια απαιτούμενων αναλωσίμων για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων καθώς και η προμήθεια των στολών εργασίας του προσωπικού.

     

    Στην υποστήριξη των διοδίων περιλαμβάνονται οι ελάχιστες απαιτούμενες υπηρεσίες υποστήριξης, όπως η τεχνική υποστήριξη του υφιστάμενου συστήματος συλλογής διοδίων της Εγνατία Οδός ΑΕ, η τεχνική υποστήριξη λειτουργίας των υποδομών (κτηριακές, σήμανσης, Η/Μ εγκαταστάσεων, κλπ) των σταθμών διοδίων και η τυχόν βελτίωση/αναβάθμιση των σταθμών διοδίων της ΕΟ.

     

    Όπως δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Πάρις Σαββαΐδης, στις συμβάσεις που θα υπογράψει ο ανάδοχος θα περιλαμβάνονται και αυτές που αφορούν την κατασκευή των τριών νέων σταθμών διοδίων στους σημαντικότερους κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου.

     

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης της Εγνατίας, μέσα στο 2015 θα κατασκευαστεί σταθμός διοδίων στον άξονα Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, σε σημείο κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, που δεν έχει οριστεί ακόμη. Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή και ο τρίτος στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι θα λειτουργήσει σε υφιστάμενο σταθμό, που έχει κατασκευαστεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο σήμερα δεν λειτουργεί.

     

    Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για την αναλογική τιμολόγηση των διοδίων.

     

    Σημειώνεται πως σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικότερα, στα Μάλγαρα, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στο Άκτιο (πρώην ΤΕΟ).

     

    Απαιτούμενα προσόντα του αναδόχου

     

    Όπως αναφέρεται στο κείμενο του διαγωνισμού, ο ανάδοχος, που θα πρέπει να καταβάλλει εγγύηση ύψους 960.000 ευρώ, θα κριθεί από την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια αλλά και την τεχνική του ικανότητα.

     

    Ως απαιτούμενα προσόντα του αναδόχου ορίζονται:

     

    - η χρηματοοικονομική επάρκεια, καθώς θα πρέπει να έχει μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ για τις χρήσεις 2011-2013

    - τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής ευχέρειας τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ και

    - προηγούμενη τριετή εμπειρία σε υπηρεσίες που αφορούν στην λειτουργία τουλάχιστον 30 λωρίδων κυκλοφορίας ανά έτος

     

    Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=189636&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Με ένα διπλό διαγωνισμό η Εγνατία Οδός Α.Ε., θα συνεχίσει και για τα επόμενα δύο χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του βασικού άξονα και των καθέτων της. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν συνολικό εκτιμώμενο κόστος 140εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,9εκατ.ευρώ). Να θυμίσουμε πως για την τρέχουσα διετία το έργο της συντήρησης το έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίε, οι υφιστάμενες συμβάσεις να εκτιμάται ότι θα παραταθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέοι διαγωνισμοί και να αναλάβουν οι νέοι ανάδοχοι.
      Ο πρώτος διαγωνισμός περιλαμβάνει το ανατολικό τμήμα της Εγνατίας, από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τους Κήπους Έβρου και τρεις κάθετους άξονες. Τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα και Κομοτηνή-Σύνορα. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας έχει εκτιμηθεί σε 65εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 52,41εκατ.ευρώ).
      Ο δεύτερος διαγωνισμός περιλαμβάνει το δυτικό τμήμα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας εδώ έχει εκτιμηθεί σε 75εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 60,48εκατ.ευρώ).
      Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η σύμβαση θα είναι διάρκειας δύο ετών . Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από πόρους του ΠΔΕ. Οι δύο διαγωνισμοί θα πραγματοποιηθούν στις 23 Απριλίου (άνευ απροόπτου και δεδομένης της σημερινής κατάστασης) και η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 30 Απριλίου.
      Στόχος είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν το συντομότερο δυνατό, δηλαδή μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο.
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Το πρώτο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων στα παρακάτω τμήματα:
      — τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289) μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων (ΧΘ: 657,7), μήκους περίπου 368,7 χλμ.,
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων» (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας (ΧΘ: 0 / 485 ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης (ΧΘ: 59,9 / ΧΘ ΠΑΘΕ: 544,9, μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης),
      — στον Κάθετο Άξονα «Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα» (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ι/Κ στη ΧΘ: 95,5, πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Προμαχώνα,
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (οδικός άξονας Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Ι/Κ Κομοτηνής (ΧΘ: 0) μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (ΧΘ: 21,9).
      ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
      Το δεύτερο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου, και των καθέτων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων, στα παρακάτω τμήματα:
      — τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από την έξοδο του λιμένα Ηγουμενίτσας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289), μήκους περίπου 289 χλμ,
       
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά – Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής» (αυτοκινητόδρομος Α29 – συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.) από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Κ/Κ Κρυσταλλοπηγής στη ΧΘ: 69,2 (πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Κρυσταλλοπηγής).

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με ένα διπλό διαγωνισμό η Εγνατία Οδός Α.Ε., θα συνεχίσει και για τα επόμενα δύο χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του βασικού άξονα και των καθέτων της. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν συνολικό εκτιμώμενο κόστος 140εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,9εκατ.ευρώ). Να θυμίσουμε πως για την τρέχουσα διετία το έργο της συντήρησης το έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίε, οι υφιστάμενες συμβάσεις να εκτιμάται ότι θα παραταθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέοι διαγωνισμοί και να αναλάβουν οι νέοι ανάδοχοι.
      Ο πρώτος διαγωνισμός περιλαμβάνει το ανατολικό τμήμα της Εγνατίας, από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τους Κήπους Έβρου και τρεις κάθετους άξονες. Τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα και Κομοτηνή-Σύνορα. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας έχει εκτιμηθεί σε 65εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 52,41εκατ.ευρώ).
      Ο δεύτερος διαγωνισμός περιλαμβάνει το δυτικό τμήμα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας εδώ έχει εκτιμηθεί σε 75εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 60,48εκατ.ευρώ).
      Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η σύμβαση θα είναι διάρκειας δύο ετών . Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από πόρους του ΠΔΕ. Οι δύο διαγωνισμοί θα πραγματοποιηθούν στις 23 Απριλίου (άνευ απροόπτου και δεδομένης της σημερινής κατάστασης) και η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 30 Απριλίου.
      Στόχος είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν το συντομότερο δυνατό, δηλαδή μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο.
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Το πρώτο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων στα παρακάτω τμήματα:
      — τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289) μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων (ΧΘ: 657,7), μήκους περίπου 368,7 χλμ.,
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων» (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας (ΧΘ: 0 / 485 ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης (ΧΘ: 59,9 / ΧΘ ΠΑΘΕ: 544,9, μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης),
      — στον Κάθετο Άξονα «Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα» (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ι/Κ στη ΧΘ: 95,5, πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Προμαχώνα,
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (οδικός άξονας Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Ι/Κ Κομοτηνής (ΧΘ: 0) μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (ΧΘ: 21,9).
      ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
      Το δεύτερο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου, και των καθέτων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων, στα παρακάτω τμήματα:
      — τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από την έξοδο του λιμένα Ηγουμενίτσας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289), μήκους περίπου 289 χλμ,
       
      — στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά – Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής» (αυτοκινητόδρομος Α29 – συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.) από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Κ/Κ Κρυσταλλοπηγής στη ΧΘ: 69,2 (πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Κρυσταλλοπηγής).
    • By Engineer
      Η 26η Ιουνίου 2020 -από τις 21 Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένη,- ορίζεται ως η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ .
      Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, που αφορούν  στην λειτουργία των διοδίων έλεγχο και αδειοδότηση για τις 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου ολοκλήρωση των ααραίτητων απαλλοτριώσεων για τα τμήματα που θα αναβαθμιστούν αλλά και σε θέματα που αφορούν στο προσωπικό.
      Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. 
      Τα επτά επενδυτικά σχήματα που καλούνται να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές είναι τα εξής:
       
      1. ANAS International Enterprise S.p.A.
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.