Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης: Υλοποιείται το νέο φιλόδοξο σχέδιο της Εγνατίας

    Sign in to follow this  

    Η Εγνατία Οδός ΑΕ, συνεχίζοντας την παράδοση της ως φορέας υλοποίησης μεγάλων και σημαντικών αξόνων αυτό τον καιρό έχει στα σκαριά ένα νέο εντυπωσιακό έργο με διαστάσεις που θα αγγίξουν όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Χαλκιδική.

     

    Ο «Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης» (ή Εξωτερική Περιφερειακή αν θέλετε) είναι επίσημα σε φάση μελετών εδώ και μήνες. Επί της ουσίας έχει ξεκινήσει συνολική μελέτη για όλο τον άξονα που θα έρθει να «εξασφαλίσει» τη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης της Θεσσαλονίκης και να δώσει νέα διάσταση στις οδικές μεταφορές σε όλο το Νομό αλλά και το Νομό Χαλκιδικής.

     

    ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ

    Προς το παρόν υπάρχει μία ασάφεια για την τελική χάραξη αυτού του νέου οδικού άξονα. Θα ξεκινά από την περιοχή της Ευκαρπίας (σε κόμβο σύνδεσης με την σημερινή Περιφερειακή) και διασχίζοντας τα Πεύκα, το Χορτιάτη, τη Ραιδεστό θα καταλήξει σε σύνδεση με την Εθνική Οδό Θέρμης-Γαλάτιστα με σαφή στόχευση την Κεντρική Χαλκιδική.

     

    Μία πρώτη εκτίμηση για το μήκος του δρόμου είναι 30 με 35 χιλιόμετρα, χωρίς όμως να αποτελεί το τελικό νούμερο. Το κόστος θα γίνει γνωστό όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες που είναι χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ 2007-2013.

     

    Το έργο του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο κατασκευής οδικού άξονα, αλλά μέρος του συνολικού πλάνου για την πόλη (masterplan) και μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.

     

    Η λειτουργία του Δακτυλίου θα επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς θα σταματήσει η διαμπερή κίνηση από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο, που σήμερα απλά επιβαρύνει την ήδη κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη και θα εξυπηρετεί τις προαστιακές και υπεραστικές διαδρομές.

     

    Ιδιαίτερα ευεργετημένη θα είναι και η Χαλκιδική, η οποία εκτός από το δυτικό τμήμα της που διαθέτει αυτοκινητόδρομο (Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Ποτίδαια) θα αποκτήσει σχεδόν απευθείας πρόσβασης στο κεντρικό της τμήμα αυξάνοντας τις εναλλακτικές διαδρομές ταχείας διέλευσης. Αυτό εκτιμάται πως θα επιφέρει σημαντική αύξηση στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και του τουρισμού.

     

    ΑΒΕΒΑΙΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

    Το οραματικό πλάνο για την κατασκευή του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης κολλάει σε ένα αστάθμητο παράγοντα που λέγεται Νέο ΕΣΠΑ. 26 δις ευρώ διατίθενται στη χώρα μας για την περίοδο 2014-2020. Από αυτά μόνο τα 4,2 δις ευρώ κατευθύνονται στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με τα περισσότερα κονδύλια να είναι ήδη «πιασμένα» από άλλες δράσεις.

     

    Επίσης η γενική οδηγία της ΕΕ είναι λιγότεροι δρόμοι και ανάπτυξη του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια, κάνοντας την χρηματοδότηση του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης ένα πολύ δύσκολο στοίχημα για να κερδηθεί.

     

    Μέσα στο σχέδιο της δημιουργίας και λειτουργίας του άξονα δεν υπάρχει η παρουσία σιδηρόδρομου που θα μπορούσε να προσελκύσει πιθανή χρηματοδότηση της ΕΕ. Το ενδιαφέρον πλέον είναι αν το μεγάλο αυτό έργο θα είναι μέσα στα προς ένταξη προγράμματα του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ή αν το πλάνο κατασκευής θα μεταφερθεί για πιο μελλοντικό χρόνο.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/astikoi/periferiaki-thessalonikis/item/26751-%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    E φυσικά. 
    Οι Ευρωπαίοι έχουν ήδη δρόμους. 
    Οι πληβείοι ας πρόσεχαν όταν δίνανε τα έργα σε μπομπολες

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Αρχίζουν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών ακόμη γεφυρών στον κόμβο Κ16 (στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης) και την εκτέλεση ασφαλτοστρώσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση κατασκευής του έργου των υπολειπόμενων εργασιών στον κόμβο Κ16.
       
      Τη σύμβαση υπέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ενώ το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 14.326.581 ευρώ. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, το έργο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων.
      Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σχετικής εργολαβίας είναι τριάντα μήνες. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017.
      Το 15% του αρχικού έργου, ωστόσο, δεν είχε ολοκληρωθεί και αφορούσε το παράπλευρο δίκτυο. Σε εκείνες τις εργασίες προστέθηκαν και επιπλέον έργα προκειμένου να επικοινωνούν οι δύο πλευρές του δρόμξου και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Αρχίζουν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών ακόμη γεφυρών στον κόμβο Κ16 (στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης) και την εκτέλεση ασφαλτοστρώσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση κατασκευής του έργου των υπολειπόμενων εργασιών στον κόμβο Κ16.
       
      Τη σύμβαση υπέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ενώ το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 14.326.581 ευρώ. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, το έργο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων.
      Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σχετικής εργολαβίας είναι τριάντα μήνες. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017.
      Το 15% του αρχικού έργου, ωστόσο, δεν είχε ολοκληρωθεί και αφορούσε το παράπλευρο δίκτυο. Σε εκείνες τις εργασίες προστέθηκαν και επιπλέον έργα προκειμένου να επικοινωνούν οι δύο πλευρές του δρόμξου και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων.
    • By Engineer
      Τα δύο σημεία κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, η πλατεία Αριστοτέλους και η παλαιά παραλία είναι έτοιμα να αναβαθμιστούν, καθώς από τις αρχές του νέου έτους θα προκηρυχτούν διεθνής αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση της πλατείας και την επέκταση της παλιάς παραλίας, όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.
      Τα δύο έργα που αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα της πόλης θα ενταχθούν στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2020, όπως εξηγεί στον «Τ.Θ.» ο o αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης. «Βάζουμε μπροστά από το νέο έτος δύο βασικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις για ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους από την παραλία μέχρι την Εγνατία με διεθνή διαγωνισμό, καθώς και την επέκταση της παλαιάς παραλίας, δηλαδή από το Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι, στο ίδιο στυλ με τη νέα παραλία», δηλώνει ο κ. Κυριζίδης και εξηγεί ότι ακριβώς αυτό το σημείο της παραλίας είναι η βιτρίνα της πόλης και δεν μπορεί να βλέπουν οι τουρίστες αυτά τα κακόγουστα τσιμέντα γύρω από έναν ποδηλατόδρομο και παρεμπόριο.
      «Αυτές οι παρεμβάσεις έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και καιρό, αλλά κολλούσαν πάντοτε στην γραφειοκρατεία. Εμείς αρχίζουμε από το 2020 και ελπίζουμε να το ολοκληρώσουμε γρήγορα», συμπληρώνει. Οι παρεμβάσεις στη παλαιά παραλία θα περιλαμβάνουν ξύλινο ντεκ παρόμοιο με αυτό της νέας παραλίας μαζί με ξύλινες κατασκευές, που θα αυξήσουν το δημόσιο χώρο στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπως μας πληροφόρησε ο αντιδήμαρχος.
      Επίσης, ένας τρίτος ξεχωριστός διαγωνισμός θα γίνει για τη συντήρηση αποκλειστικά της νέας παραλίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι και για τα τρία έργα θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, μια επιλογή του δήμου για να αναδειχθεί κάθε έργο με τους δικούς του όρους. Μάλιστα, όπως ορίζουν οι διαδικασίες, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα από το Δήμο Θεσσαλονίκης που θα βραβεύσει τις τρεις καλύτερες μελέτες, για να προχωρήσει και το έργο.
      Θυμίζουμε ότι από το καλοκαίρι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στην πλατεία Αριστοτέλους, δηλώνοντας σε συνέντευξη του στον «Τ.Θ.» ότι «το καμάρι της πόλης, η πλατεία Αριστοτέλους, θα γίνει μία ευρωπαϊκής αισθητικής αξίας πλατεία μέσα από ανάπλαση που θα προκύψει μέσα από έναν ανοιχτό διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τα δύο σημεία κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, η πλατεία Αριστοτέλους και η παλαιά παραλία είναι έτοιμα να αναβαθμιστούν, καθώς από τις αρχές του νέου έτους θα προκηρυχτούν διεθνής αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση της πλατείας και την επέκταση της παλιάς παραλίας, όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.
      Τα δύο έργα που αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα της πόλης θα ενταχθούν στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2020, όπως εξηγεί στον «Τ.Θ.» ο o αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης. «Βάζουμε μπροστά από το νέο έτος δύο βασικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις για ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους από την παραλία μέχρι την Εγνατία με διεθνή διαγωνισμό, καθώς και την επέκταση της παλαιάς παραλίας, δηλαδή από το Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι, στο ίδιο στυλ με τη νέα παραλία», δηλώνει ο κ. Κυριζίδης και εξηγεί ότι ακριβώς αυτό το σημείο της παραλίας είναι η βιτρίνα της πόλης και δεν μπορεί να βλέπουν οι τουρίστες αυτά τα κακόγουστα τσιμέντα γύρω από έναν ποδηλατόδρομο και παρεμπόριο.
      «Αυτές οι παρεμβάσεις έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και καιρό, αλλά κολλούσαν πάντοτε στην γραφειοκρατεία. Εμείς αρχίζουμε από το 2020 και ελπίζουμε να το ολοκληρώσουμε γρήγορα», συμπληρώνει. Οι παρεμβάσεις στη παλαιά παραλία θα περιλαμβάνουν ξύλινο ντεκ παρόμοιο με αυτό της νέας παραλίας μαζί με ξύλινες κατασκευές, που θα αυξήσουν το δημόσιο χώρο στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπως μας πληροφόρησε ο αντιδήμαρχος.
      Επίσης, ένας τρίτος ξεχωριστός διαγωνισμός θα γίνει για τη συντήρηση αποκλειστικά της νέας παραλίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι και για τα τρία έργα θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, μια επιλογή του δήμου για να αναδειχθεί κάθε έργο με τους δικούς του όρους. Μάλιστα, όπως ορίζουν οι διαδικασίες, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα από το Δήμο Θεσσαλονίκης που θα βραβεύσει τις τρεις καλύτερες μελέτες, για να προχωρήσει και το έργο.
      Θυμίζουμε ότι από το καλοκαίρι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στην πλατεία Αριστοτέλους, δηλώνοντας σε συνέντευξη του στον «Τ.Θ.» ότι «το καμάρι της πόλης, η πλατεία Αριστοτέλους, θα γίνει μία ευρωπαϊκής αισθητικής αξίας πλατεία μέσα από ανάπλαση που θα προκύψει μέσα από έναν ανοιχτό διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό».
    • By Engineer
      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.