Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Η ακτινογραφία των "μνηστήρων" για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

    Sign in to follow this  

    Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι ομολογουμένως ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του ΤΑΙΠΕΔ για το επόμενο διάστημα. Επτά είναι τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση του διαγωνισμού. 

    1. ANAS International Enterprise S.p.A. 
    2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
    3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. 
    4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
    5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
    6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. 
    7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

    Αν κάνουμε μία ακτινογραφία θα δούμε ότι έχουμε ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς παίκτες. Για να δούμε όμως περισσότερα:

    Η Anas International Enterprise S.p.A., δραστηριοποιείται ως ο υπεύθυνος φορέας για έργα εξωτερικού της Anas S.p.A., η οποία είναι η υπεύθυνη εταιρεία για την δαχείριση ανάπτυξη και αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου και των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας Μοναδικός ετοχος η Ferrovie dello Stato Italiane, η εταιρεία που αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

    Η ROADIS Transportation Holding S.L.U είναι θυγατρική της PSP Investments Canada, Inc. η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων συνταξιοδοτικών ταμείων με έδρα τον Καναδά. που ελέγχει την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την AKTΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
     
    Η VINCI HIGHWAYS S.A.S θυγατρική εταιρεία της VINCI Concessions S.A.S. και δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων μαζί με τη VINCI CONCESSIONS που δραστηριοποιείται στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων. και τη ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.-ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, είναι ελληνικός βιομηχανικός όμιλος με διεθνή δραστηριότητα στους τομείς της Μελέτης-Προμήθειας-Κατασκευής (έργα EPC), της μεταλλουργίας, της ηλεκτρικής ενέργειας και της εμπορίας φυσικού αερίου.
     
    Η ΓEK TEΡNA Α.Ε. με τη EGIS PROJECTS S.A. αναπτύσσει και διαχειρίζεται έργα υποδομής μεταφορών και είναι μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας.
     
    Η DEUTSCHE INVEST EQUITY PARTNERS GMBH είναι εταιρεία επενδύσεων με έδρα τη Γερμανία με την DIMERA LTD του ομίλου Σαββίδη

    Ο όμιλος Κοπελούζου με την SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD με έδρα την Κίνα η οποία δραστηριοποιείται στις επενδύσεις, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη διαχείριση των υποδομών μεταφορών.

    Η J&P Άβαξ με τον επενδυτικό όμιλο Aberdeen European Infrastructure Partners και την Intertoll Capital Partners B.V. εταιρεία με έδρα την Ολλανδία και μέλος του ομίλου Intertoll
     
    Η Macquarie Infrastructure and Real Assets που επενδύει σε ευρωπαικές υποδομές θυγατρική της Macquarie Group Limited και αποτελεί διαχειριστή επενδύσεων ο οποίος διαχειρίζεται σε διεθνές επίπεδο ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποδομές, δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
     
    Η Β`φάση του διαγωνισμού αναμένεται να δώσει μια πιο σαφή εικόνα περί της παραχώρησης αλλά και του πιθανού φυσικού αντικειμένου που θα έχει. Για παράδειγμα ενδέχεται ο παραχωρησιούχος να αναλάβει την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο στο σύνολο του του άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι. 

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       
    • By Engineer
      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx
    • By Engineer
      Αναστέλλεται με διάταξη, που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, η αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, μετά από σχετική εισήγηση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η Αττική Οδός ανακοίνωσε πρόσφατα την αύξηση των διοδίων σε δύο φάσεις Η πρώτη φάση επρόκειτο να εφαρμοστεί από τη Δευτέρα 1η Ιουλίου στα 3,00 ευρώ (για ΙΧ) από 2,80 και από 1η Ιανουαρίου 2020 στα 3,30 ευρώ και αντιστοίχως στις άλλες κατηγορίες
       
      Τόσο ο Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισαν ως «μονομερή» την ενέργεια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., η οποία αντέκρουσε τον χαρακτηρισμό, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που προβλέπει ανώτατη τιμή διοδίων τα 3,77 ευρώ.
       
      Σημειώνεται οτι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη εταιρεία μονοετή ή διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, με αντάλλαγμα την κατασκευή του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο.
       
      Μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. με ποσοστό 65,75%, η J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 34,21%, και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.
       
      Η μέση ημερήσια κυκλοφορία της Αττικής Οδού ξεκίνησε από τα 248.784 οχήματα το 2005 και κορυφώθηκε στα 307300 οχήματα το 2009. Από το 2010, η κυκλοφορία στον οδικό άξονα υποχώρησε λόγω κρίσης, με αποτέλεσμα να φτάσει τα 196.960 οχήματα το 2014. Από την επόμενη χρονιά άρχισε η αύξηση, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία στα 210.492 οχήματα το 2016 και στα 216.893 το 2017.
       
      Με προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της ΠΝΠ απαντά η Αττική Οδός
      Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η Αττική Οδός κατά της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, προκειμένου, όπως τονίζει, «να προασπίσει το έννομο συμφέρον της», υπογραμμίζοντας πως «όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
       
      Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρείας «πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου». 
      Οπως σημειώνει «έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις». Και προσθέτει πως «σήμερα οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο – θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.