Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Η Κομισιόν ενέκρινε 2,7δισ.ευρώ για έργα μεταφορών, μέσα και η Ελλάδα

    Sign in to follow this  

    Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να επενδυθούν 2,7 δισ. ευρώ σε 152 βασικά έργα μεταφορών που υποστηρίζουν την ανταγωνιστική, καθαρή και διασυνδεδεμένη κινητικότητα στην Ευρώπη. Για την Ελλάδα επιλέχθηκαν 7 προτάσεις για χρηματοδότηση (σε σύνολο 11 επιλέξιμων προτάσεων) με συνολική χρηματοδότηση ύψους 61 εκατ. ευρώ.

     

    Έτσι, η Επιτροπή υλοποιεί τόσο το Επενδυτικό σχέδιο για την Ευρώπη όσο και τη δέσμευσή της για καλύτερη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη, όπου περιλαμβάνεται το θεματολόγιο «Η Ευρώπη σε κίνηση». Τα επιλεγέντα έργα θα συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών γραμμών, στην εξάλειψη των σημείων συμφόρησης και στη βελτίωση των διασυνοριακών συνδέσεων, στην εγκατάσταση σημείων εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων διαχείρισης της κυκλοφορίας.

     

    Οι επενδύσεις αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του μηχανισμού διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη», η οποία είναι ο ενωσιακός μηχανισμός χρηματοδότησης των δικτύων υποδομών· θα αποδεσμευθούν 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ δημόσιων και ιδιωτικών συγχρηματοδοτήσεων. Με τις επενδύσεις αυτές όχι μόνο θα εκσυγχρονιστεί το δίκτυο μεταφορών της Ευρώπης, αλλά θα τονωθεί επίσης η οικονομική δραστηριότητα και η δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Εφέτος, από συνολικά 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ η Επιτροπή διαθέτει 1,8 δισεκατομμύρια στα 15 κράτη μέλη που είναι επιλέξιμα για στήριξη από το Ταμείο Συνοχής[1], ώστε να γεφυρώσουν κενά στις υποδομές τους.

     

    Η Επίτροπος της ΕΕ κ. Βιολέτα Μπουλτς, αρμόδια για τις μεταφορές, δήλωσε: «Η ζήτηση επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών είναι τεράστια. Αυτό το νέο κύμα επενδύσεων επικεντρώνεται σε καθαρά, καινοτόμα και ψηφιακά έργα με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών της Ευρώπης. Σήμερα βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά σε μια πραγματική ένωση μεταφορών που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών, θα τονώσει την οικονομία και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Κοιτάζοντας μπροστά, καλώ τα ενδιαφερόμενα μέρη να αξιοποιήσουν κατά τον καλύτερο τρόπο τα εναπομένοντα κονδύλια και να τα συνδυάσουν ώστε να μεγιστοποιηθούν οι επιπτώσεις και η αποδοτικότητα όλων των πιθανών πόρων.»

     

    Τα επιλεγμένα έργα αφορούν κυρίως τα στρατηγικά τμήματα του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (το «κεντρικό δίκτυο») προκειμένου να εξασφαλιστούν η υψηλότερη δυνατή προστιθέμενη αξία και o αντίκτυπος για την ΕΕ. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα διατεθεί για την κατασκευή του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου (1,8 δισεκατομμύρια ευρώ), την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, την αναβάθμιση των οδικών μεταφορών και την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μεταφορών (359,2 εκατομμύρια ευρώ), καθώς και για την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) (311,3 εκατομμύρια ευρώ).

     

    Επιλεγμένες δράσεις περιλαμβάνουν εμβληματικές πρωτοβουλίες, όπως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος Białystok-Ełk στην Πολωνία, μήκους άνω των 100 χλμ.· ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) στα κράτη μέλη της ΕΕ· η πλήρης επέκταση της οδικής σήραγγας Karawanken που συνδέει τη Σλοβενία με την Αυστρία· η ανάπτυξη δικτύου υψηλής ταχύτητας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη Σουηδία, τη Δανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία.

     

    Όλα τα έργα επελέγησαν για χρηματοδότηση με ανταγωνιστικές προσκλήσεις υποβολής προτάσεων που προκηρύχθηκαν στις 13 Οκτωβρίου 2016. Παραλήφθηκαν 349 αιτήσεις συνολικού ύψους χρηματοδότησης σχεδόν 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

     

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν, επομένως, σε θέση να επιλέξει τα καλύτερα έργα και, ταυτόχρονα, να εξασφαλίσει ισόρροπη κατανομή από γεωγραφική άποψη και στους διάφορους τρόπους μεταφοράς. Η χρηματοδοτική συνεισφορά της ΕΕ παρέχεται με τη μορφή επιχορηγήσεων, με ποσοστό συγχρηματοδότησης από 10% έως 50% του επιλέξιμου κόστους των έργων, ανάλογα με το είδος του και την πρόσκληση υποβολής προτάσεων (έως 85% από το κονδύλι συνοχής).

     

    Επόμενα βήματα

     

    Τα κράτη μέλη της ΕΕ που εκπροσωπούνται στην επιτροπή συντονισμού της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα την απόφαση της προτεινόμενης χρηματοδότησης στη συνεδρίασή τους στις 6 Ιουλίου 2017. Η επίσημη απόφαση της Επιτροπής αναμένεται να ληφθεί στα τέλη Ιουλίου του 2017. Ο Εκτελεστικός Οργανισμός Καινοτομίας και Δικτύων (INEA) της Επιτροπής θα προετοιμάσει στη συνέχεια και θα υπογράψει συμφωνίες επιχορήγησης με τους δικαιούχους των επιμέρους έργων το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/oikonomia-xrimatodotisi/item/41261-i-komision-enekrine-2-7dis-evro-gia-erga-metaforon-mesa-kai-i-ellada


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    2,7 δις για ολοι την ευρωπη δεν ειναι λιγα ;;; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Έχουν σταματήσει να επιδοτούν/ δρομολογούν έργα οδοποιίας (εμείς τρώμε τα τελευταία €υρώ για δρόμους).

    Αν λάβεις υπόψη τον τρόπο που γίνονται οι υποδομές στην ΕΕ, εκτός Ελλάδας, μάλλον πρόκειται για μικροβελτιώσεις σε μεμονωμένες υποδομές τραίνων, αεροδρομίων και λιμανιών που χρήζουν αναβάθμισης ή συντήρησης. Τελείως άλλο σκεπτικό έργων από ότι έχουμε συνηθίσει στο Ελλαδιστάν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Εμφανή είναι τα σημάδια της ύφεσης στην εγχώρια αγορά οδικών μεταφορών. Οι οδικοί μεταφορείς – τα τελευταία χρόνια – έχουν συμπιέσει αρκετά τα κόμιστρά τους, στην προσπάθειά τους να μείνουν «εντός αγοράς», προσδοκώντας σε άνοδο του μεταφορικού έργου, μέσω της ενίσχυσης της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου και των μεγάλων έργων υποδομών.
      Επιχειρώντας σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του ανταγωνισμού από τους αλλοδαπούς οδικούς μεταφορείς, οι Έλληνες ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης αναμένεται, το επόμενο διάστημα, να εντείνουν τις πιέσεις τους στην Πολιτεία για την επίλυση σειράς προβλημάτων.

      Οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν παραθέσει σειρά αιτημάτων, με στόχο, όπως υποστηρίζουν, την βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
      Συγκεκριμένα, έχουν θέσει προς συζήτηση τη μείωση των φορολογικών συντελεστών στα πρότυπα άλλων ανταγωνιστριών χωρών και την εφαρμογή του ελάχιστου Κόστους Μεταφοράς.
      Παράλληλα, την αναστολή της απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους, σε συνδυασμό με την υλοποίηση εμπεριστατωμένης μελέτης που θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους.
      Επίσης, τη μείωση της τιμής των διοδίων, καθώς η αύξηση των τελών έχει υπερβεί το 500% τα τελευταία έτη, όπως υποστηρίζουν.
      Τέλος, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν ζητήσει τη νομοθέτηση της μίσθωσης ανάριθμων φορτηγών, την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ (ΕΦΚΑ), την δανειοδότηση του κλάδου με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ, την ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για πιο ουσιαστικούς ελέγχους και τη μείωση των ασφαλίστρων.
      Η εικόνα της αγοράς
      Το 2018, σε σύγκριση με το 2017 και όπως επισημαίνει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. παρατηρείται μείωση 6,9% του συνολικού βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.
      Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2018 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 266.443,4 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 11,2% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.468.342,3 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2017.
      Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 95.503,4 χιλ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 22.810.383,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 3,7% σε σχέση με το 2017.

      Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, κατά το έτος 2018 έναντι του 2017, παρατηρήθηκε αύξηση στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 14,7% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» σε ποσοστό 6,8%. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 26,6%.
      Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 49,4% ενώ η πιο σημαντική μείωση στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» σε ποσοστό 10,6%.
      Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.
      Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εμφανή είναι τα σημάδια της ύφεσης στην εγχώρια αγορά οδικών μεταφορών. Οι οδικοί μεταφορείς – τα τελευταία χρόνια – έχουν συμπιέσει αρκετά τα κόμιστρά τους, στην προσπάθειά τους να μείνουν «εντός αγοράς», προσδοκώντας σε άνοδο του μεταφορικού έργου, μέσω της ενίσχυσης της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου και των μεγάλων έργων υποδομών.
      Επιχειρώντας σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του ανταγωνισμού από τους αλλοδαπούς οδικούς μεταφορείς, οι Έλληνες ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης αναμένεται, το επόμενο διάστημα, να εντείνουν τις πιέσεις τους στην Πολιτεία για την επίλυση σειράς προβλημάτων.

      Οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν παραθέσει σειρά αιτημάτων, με στόχο, όπως υποστηρίζουν, την βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
      Συγκεκριμένα, έχουν θέσει προς συζήτηση τη μείωση των φορολογικών συντελεστών στα πρότυπα άλλων ανταγωνιστριών χωρών και την εφαρμογή του ελάχιστου Κόστους Μεταφοράς.
      Παράλληλα, την αναστολή της απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους, σε συνδυασμό με την υλοποίηση εμπεριστατωμένης μελέτης που θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους.
      Επίσης, τη μείωση της τιμής των διοδίων, καθώς η αύξηση των τελών έχει υπερβεί το 500% τα τελευταία έτη, όπως υποστηρίζουν.
      Τέλος, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν ζητήσει τη νομοθέτηση της μίσθωσης ανάριθμων φορτηγών, την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ (ΕΦΚΑ), την δανειοδότηση του κλάδου με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ, την ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για πιο ουσιαστικούς ελέγχους και τη μείωση των ασφαλίστρων.
      Η εικόνα της αγοράς
      Το 2018, σε σύγκριση με το 2017 και όπως επισημαίνει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. παρατηρείται μείωση 6,9% του συνολικού βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.
      Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2018 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 266.443,4 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 11,2% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.468.342,3 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2017.
      Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 95.503,4 χιλ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 22.810.383,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 3,7% σε σχέση με το 2017.

      Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, κατά το έτος 2018 έναντι του 2017, παρατηρήθηκε αύξηση στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 14,7% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» σε ποσοστό 6,8%. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 26,6%.
      Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 49,4% ενώ η πιο σημαντική μείωση στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» σε ποσοστό 10,6%.
      Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.
      Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.
    • By Engineer
      H Kομισιόν ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, τα σχέδια της Ελλάδας να χορηγήσει δημόσια ενίσχυση ύψους 47,3 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες.
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, "στόχος του έργου είναι η μείωση της συμφόρησης, των επιβλαβών εκπομπών και του κινδύνου ατυχημάτων, με τη μετεγκατάσταση των διεθνών δραστηριοτήτων του λιμένα σε μια νέα αποβάθρα που βρίσκεται έξω από την πόλη της Ηγουμενίτσας".
      Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι "αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις" και "διαπίστωσε ότι η δημόσια στήριξη ήταν αναλογική και αναγκαία για την υλοποίηση της επένδυσης".
      Επιπλέον, η Κομισιόν έκρινε ότι "η Ηγουμενίτσα, αν και είναι ένα σχετικά μικρό λιμάνι με περιορισμένο όγκο μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ, αποτελεί μέρος του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)".
      Κατέληξε δε στο συμπέρασμα ότι "η δημόσια στήριξη είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι θα προωθήσει την κατασκευή των μεταφορικών υποδομών προτεραιότητας της ΕΕ και θα μειώσει τους κινδύνους για τους επιβάτες χωρίς να στρεβλώσει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά".

      View full είδηση
    • By Engineer
      H Kομισιόν ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, τα σχέδια της Ελλάδας να χορηγήσει δημόσια ενίσχυση ύψους 47,3 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες.
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, "στόχος του έργου είναι η μείωση της συμφόρησης, των επιβλαβών εκπομπών και του κινδύνου ατυχημάτων, με τη μετεγκατάσταση των διεθνών δραστηριοτήτων του λιμένα σε μια νέα αποβάθρα που βρίσκεται έξω από την πόλη της Ηγουμενίτσας".
      Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι "αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις" και "διαπίστωσε ότι η δημόσια στήριξη ήταν αναλογική και αναγκαία για την υλοποίηση της επένδυσης".
      Επιπλέον, η Κομισιόν έκρινε ότι "η Ηγουμενίτσα, αν και είναι ένα σχετικά μικρό λιμάνι με περιορισμένο όγκο μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ, αποτελεί μέρος του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)".
      Κατέληξε δε στο συμπέρασμα ότι "η δημόσια στήριξη είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι θα προωθήσει την κατασκευή των μεταφορικών υποδομών προτεραιότητας της ΕΕ και θα μειώσει τους κινδύνους για τους επιβάτες χωρίς να στρεβλώσει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά".
    • By Engineer
      Tι μεταφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Κυρίως χύδην ξηρό φορτίο και αργό πετρέλαιο και λιγότερο εμπορευματοκιβώτια και υγροποιημένα αέρια.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 48,57% του ελληνόκτητου στόλου είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 36,12% πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.
      Στον αντίποδα, το 6,22% είναι πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, το 5,57% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 2,70% πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.
      Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 8,25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
      Συγκεκριμένα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.

      Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
      Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.