Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Η Σήραγγα Γκόταρντ: η μεγαλύτερη και... βαθύτερη σήραγγα στον πλανήτη


    Η Σήραγγα βάσης Γκόταρντ ή Γκοτάρντ (Gotthard Base Tunnel - GBT) είναι η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων. Η σήραγγα Γκόταρντ βρίσκεται στην Ελβετία, κάτω από τις Άλπεις, και θα εξυπηρετεί τη σιδηροδρομική γραμμή Μιλάνου-Ζυρίχης. Η διάνοιξή της άνοιξε το 1996, η ολοκλήρωση της διάνοιξης έγινε το 2010 και η σήραγγα θα είναι έτοιμη για λειτουργία το 2016. Είναι μια από τις τρεις σήραγγες που βρίσκονται κάτω από την οροσειρά Σαιν Γκοτάρντ (Saint-Gotthard Massif).

     

    Οι άλλες δυο είναι η Σιδηροδρομική σήραγγα Γκόταρντ (Gotthard Rail Tunnel) του 1881 και η Οδική σήραγγα Γκόταρντ (Gotthard Road Tunnel) του 1980.

     

    Κύριος στόχος του Gotthard Base Tunnel είναι να αυξήσει τη συνολική ικανότητα μεταφορών διαμέσου των Άλπεων (κυρίως στο κομμάτι της μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ της Γερμανίας και της Ιταλίας) και συγκεκριμένα να μετατοπίσει τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών από τις οδικές στις σιδηροδρομικές, ώστε να μειωθούν οι περιβαλλοντολογικές ζημιές που προκαλούνται από τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των φορτηγών στις οδικές αρτηρίες.

     

    Gotthard-Base-Tunnel-02-e1356276745739.jpg

     

    Gotthard-Base-Tunnel-03-e1356276768737.jpg

     

    Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες από τη Ζυρίχη στο Μιλάνο κατά μία ώρα και από τη Ζυρίχη στο Λουγκάνο σε μία ώρα και σαράντα λεπτά. Οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται στις γραμμές με ταχύτητα που θα φτάνει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ οι επιβατικές θα κινούνται με 250 χιλιόμετρα την ώρα. Για κάθε τρεις εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα περνούν από το τούνελ, θα περνάει μία επιβατική. Επισήμως οι σιδηροδρομικές γραμμές, που ξεκινούν από το Μπόντιο και καταλήγουν στο Έρστφιλντ θα δοθούν στην κυκλοφορία στις 5 Ιουνίου του 2016.

     

    Χρειάστηκαν πάνω από 2.600 άνθρωποι για την ολοκλήρωσή του, πάνω από 10 δις ευρώ και 23 χρόνια εργασιών, αλλά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

     

    Gotthard-Base-Tunnel-04-e1356276790535.jpg

     

     

    Gotthard-Base-Tunnel-05.jpg

     

    Και δεν είναι μόνο το μήκος που κάνει την κατασκευή ιδιαίτερη. Για να γίνει το Gotthard Base Tunnel απαιτήθηκαν γεωτρήσεις μέσω εξαιρετικά σκληρού γρανίτη και χαλαζία, κάτω από τον ορεινό όγκο του Gotthard στις Άλπεις. Χάρη στα φρέατα βάθους 800 μέτρων που απαιτούνται για την άντληση του αέρα και την πτώση εκατομμύριων τόνων τσιμέντου για τα τοιχώματα της σήραγγας και τις βάσεις, η σήραγγα του Gotthard Base θεωρείται επίσης ότι θα έχει το πιο ισχυρό σύστημα εξαερισμού.

     

    Το τσιμέντο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του τούνελ φτιάχτηκε για περιβαλλοντικούς λόγους από την πέτρα που απομάκρυναν οι εργάτες. Για να γίνει αυτό οι μηχανικοί της εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του, της AlpTransit Gotthard AG, ανέπτυξαν νέα πλαστικά μείγματα για να μονώσουν τα τοιχώματα ούτως ώστε να μην υπάρχουν διαρροές. Τα μονωτικά αυτά υλικά χρησιμοποιήθηκαν ως στρώσεις μεταξύ των στρώσεων τσιμέντου των τοιχωμάτων.

     

    Περιληπτικά:

     

    · Μήκος: 56.978 m (δυτικά τούνελ) και 57.091 μέτρα (σήραγγα ανατολικά)

    · Συνολικό μήκος των σηράγγων και στοών: 151,84 χιλιόμετρα

    · Έναρξη των εργασιών κατασκευής: 1993 (δημοσκοπήσεις), 1996 (Παρασκευή) και το 2003 (ανασκαφή)

    · Η ολοκλήρωση του έργου (πρόβλεψη για το 2007): 2016 έως 2017

    · Συνολικό κόστος: US $ 10.300 εκατομμύρια

    · Καθημερινά αμαξοστοιχίες: 200-250

    · Ανασκαφεί όγκο ροκ: 24 εκατομμύρια τόνους (13.300.000 m³)

    · Αριθμός ΤΒΜ (ΤΒΜ): 4

     

    Gotthard-Base-Tunnel-06.jpg

     

    Gotthard-Base-Tunnel-07.jpg

     

    Gotthard-Base-Tunnel-08.jpg

     

    Gotthard-Base-Tunnel-09.jpg

     

     

    Πηγή & Φώτο: http://www.digitallife.gr/idou-i-megalyteri-kai-vathyteri-siragga-ston-planiti-35079





    jim21

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    όταν άλλοι κάνουν προγραμματισμό για μετά από 23 χρ  εμείς δεν ξέρουμε τι θα πληρώσουμε φόρο και εισφορές

     

     

    εντυπωσιακό έργο

    κάπου είχα διαβάσει αν θυμάμαι καλά ότι στο μέσο του έργου θα υπάρχει σταθμός με ανελκυστήρα να σε βγάζει στην κορυφή του  βουνού

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Σιγουρότατα ακόμα πιο σίγουρα ότι θα υπάρχουν και τεράστια εργαστήρια στο βάθος του βουνού για ερευνητικά εργαστήρια αφού θα έχουν ελαχίστη παρεμβολή από κοσμική ακτινοβολία.

    Το έχουν κάνει οι Ιταλοί και σε μια άλλη τεραστία στοά από Ρώμη προς Πεσκάρα και είναι από τα πιο γνωστά ειδικά εργαστήρια στον τομέα του.

     

    Γενικα είναι μεγάλη υπόθεση να μελετάς και να προγραμματίζεις έργα με βάθος 50 χρόνια και μεσοπρόθεσμα τα 20 -25. Βραχυπρόθεσμα θεωρούν τα 5 χρόνια.

    • Στην Ελλάδα έχουμε μακροπρόθεσμο προγραμματισμό Μαξ 4 χρόνια (ανάλογα το πότε βλέπουν εκλογές να γίνουν)
    • Μεσοπρόθεσμα στη μέση δηλαδή κάπου στα 2 χρόνια
    • Και βραχυπρόθεσμα….. Τι κάνουμε βρε παιδιά τώρα που πνιγόμαστε?
    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.