Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Νέα παράταση στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς δημοσίων έργων

    Sign in to follow this  

    Νέα παράταση στην ένταξη των δημοσίων έργων στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), δίνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

     

    Μπορεί από την 1η Οκτωβρίου του 2015 οι διαγωνισμοί αξίας άνω των 60.000 ευρώ που αφορούν την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών να διενεργούνται μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), τα δημόσια έργα είχαν εξαιρεθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2017.

     

    Πλέον με βάση το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή η εξαίρεση αυτή παρατείνεται. Γιατί; Για να δοκιμαστεί το σύστημα και για να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι των αναθετουσών αρχών και των αναθετόντων φορέων στην εφαρμογή αυτού επαρκώς, όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση.

     

    Με βάση το νομοσχέδιο, η υποχρέωση για χρήση του ΕΣΗΔΗΣ αρχίζει την 15η Ιουνίου του 2017 για: τις ανοικτές διαδικασίες σύναψης δημόσιας σύμβασης έργου με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής, με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης ανά ομάδα εργασιών και τις ανοικτές διαδικασίες σύναψης δημόσιας σύμβασης εκπόνησης μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής που διενεργούνται από τις αρχές.

     

    Για τους υπόλοιπους διαγωνισμούς η υποχρέωση χρήσης του ΕΣΗΔΗΣ αρχίζει την 20η Οκτωβρίου του 2017. Ειδικότερα η χρονική μετάθεση αφορά:

     

    - το σύνολο των λοιπών διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών που διενεργούν οι αρχές,

     

    - για το σύνολο διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών που διενεργούν οι αναθέτουσες αρχές του ν. 4412/2016,

     

    - για το σύνολο των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών του Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016 που διενεργούν οι αναθέτοντες φορείς.

     

    Οι ανωτέρω ημερομηνίες ισχύουν αναδρομικά από 18-04-2017, εκτός από τις περιπτώσεις όπου είναι υποχρεωτική η χρήση ηλεκτρονικών μέσων.

     

    Επίσης μετατίθεται χρονικά η διαλειτουργικότητα του συστήματος ΚΗΜΔΗΣ με το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, διότι όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση η διασύνδεση αυτή δεν είναι τεχνικά εφικτή στην παρούσα στιγμή. Τα στοιχεία των διαγωνισμών θα συνεχίσουν να καταχωρούνται πρωτογενώς και στα δύο συστήματα.

     

    Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε πως με βάση τον ιδρυτικό νόμο 4155/2013 του ΕΣΗΔΗΣ, τα δημόσια έργα θα εντάσσονταν στο σύστημα των φορέων της Κυβέρνησης για τις συμβάσεις δημοσίων έργων την 1η Ιουλίου του 2014. Κάτι που δεν έγινε.

     

    Αντιθέτως με απόφαση του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη μετατέθηκε η ένταξη στο ΕΣΗΔΗΣ για την 1η Ιουλίου του 2015 για τις μελέτες και για την 1η Δεκεμβρίου του 2015 για τα δημόσια έργα, ενώ υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2015 μετέθεσε για τις 30 Απριλίου του 2017 την ένταξη στο ΕΣΗΔΗΣ τω μελετών και των συμβάσεων δημοσίων έργων.

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/oikonomia/3211636/nea-paratasi-stous-ilektronikous-diagonismous-dimosion-ergon


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Εργο που συνεχίζει να περνά από «χίλια κύματα» παραμένει η αξιοποίηση του Θριάσιου.
      Το πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα λόγω του μεγέθους του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ) θα συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, όπως φαίνεται η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου και η αξιοποίηση του σχετικού ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει «βαλτώσει» με τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο 2» να παίρνει νέα παράταση αυτή την φορά για τον Ιανουάριο του 2020.
      Στις 18 Νοεμβρίου έληγε η προθεσμία για τις προσφορές του διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για το έργο εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την παράταση του διαγωνισμού λόγω της εξέλιξης στον διαγωνισμό «Θριάσιο 1», αλλά και σχετικού αιτήματος που υπέβαλαν ορισμένοι εκ των υποψηφίων επενδυτών. Υπενθυμίζεται ότι στο «Θριάσιο 2» συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.
      Η ευρωπαϊκή «καμπάνα»
      Προ των πυλών φαίνεται πως είναι και ο κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα του πρώτου διαγωνισμού τα οποία έπρεπε να ολοκληρωθούν έως το τέλος Μαρτίου 2019. Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάκτηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε» γεγονός που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί η επιστροφή χρηματοδότησης ύψους €180 εκατ. για την ανάπτυξη υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Παράλληλα, στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν βρίσκεται το έργο για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στα 588 στρέμματα της ΓΑΙΑΟΣΕ  που έχει «παγώσει» από τις αρχές του 2019.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εργο που συνεχίζει να περνά από «χίλια κύματα» παραμένει η αξιοποίηση του Θριάσιου.
      Το πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα λόγω του μεγέθους του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ) θα συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, όπως φαίνεται η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου και η αξιοποίηση του σχετικού ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει «βαλτώσει» με τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο 2» να παίρνει νέα παράταση αυτή την φορά για τον Ιανουάριο του 2020.
      Στις 18 Νοεμβρίου έληγε η προθεσμία για τις προσφορές του διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για το έργο εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την παράταση του διαγωνισμού λόγω της εξέλιξης στον διαγωνισμό «Θριάσιο 1», αλλά και σχετικού αιτήματος που υπέβαλαν ορισμένοι εκ των υποψηφίων επενδυτών. Υπενθυμίζεται ότι στο «Θριάσιο 2» συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.
      Η ευρωπαϊκή «καμπάνα»
      Προ των πυλών φαίνεται πως είναι και ο κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα του πρώτου διαγωνισμού τα οποία έπρεπε να ολοκληρωθούν έως το τέλος Μαρτίου 2019. Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάκτηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε» γεγονός που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί η επιστροφή χρηματοδότησης ύψους €180 εκατ. για την ανάπτυξη υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Παράλληλα, στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν βρίσκεται το έργο για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στα 588 στρέμματα της ΓΑΙΑΟΣΕ  που έχει «παγώσει» από τις αρχές του 2019.
    • By Engineer
      44 αιτήσεις για 148 μεγαβάτ στα φωτοβολταϊκά και 16 αιτήσεις για 491 μεγαβάτ στα αιολικά υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ ενόψει των νέων δύο διαγωνισμών που θα πραγματοποιηθούν στις 12 Δεκεμβρίου.
      Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ "πρόσφερε" 225 μεγαβάτ για αιολικά (πάρκα με ισχύ έως 50 μεγαβάτ) και 287 μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά (πάρκα με ισχύ έως 20 μεγαβάτ).
      Με βάση τις αιτήσεις, θα δοθεί στο διαγωνισμό το σύνολο της αιολικής ισχύος που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ, καθώς υπερκαλύπτεται ο κανόνας ανταγωνισμού του +40%. Αντίθετα, στα φωτοβολταϊκά θα δοθούν το πολύ 106 MW, λόγω ακριβώς του συγκεκριμένου "κόφτη" ανταγωνισμού.
      Η υψηλή δυναμικότητα που εμφανίζεται στις αιτήσεις για αιολικά αποτελεί μάλλον έκπληξη, ενώ η χαμηλή δυναμικότητα των φωτοβολταϊκών που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό (παρά το γνωστό πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που κάνει να σωρεύονται αιτήσεις πολλών GW στη ΡΑΕ για άδειες παραγωγής) αποδίδεται στο γεγονός ότι υπάρχει συμφόρηση στην αδειοδοτική διαδικασία και συνεπώς δεν υπάρχουν πολλά έργα που να είναι ώριμα, να έχουν πάρει όρους σύνδεσης κ.λπ., ώστε να μπορούν να κατέβουν στο διαγωνισμό (βλέπε και εδώ).
      Για τα φωτοβολταϊκά η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας καθορίστηκε στα 66,02 €/MWh, ενώ στα αιολικά στα 68,25 €/MWh. Το επίπεδο ανταγωνισμού τοποθετείται στο 40% για τις δύο δημοπρασίες.
      Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και για τις δύο ανταγωνιστικές διαδικασίες είχε ορισθεί η 4η Νοεμβρίου 2019.
      Η ανακοίνωση της ΡΑΕ
      Με την παρούσα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργεια ανακοινώνει το πλήθος των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και την συνολική δηλωθείσα εκ μέρους των συμμετεχόντων ισχύ, ανά κατηγορία έργων ως εξής:
      Προκήρυξη 4/2019
      Κατηγορία Ι (Φ/Β εγκαταστάσεις ισχύος PPV≤20 MW)
      Αριθμός έργων: 44
      Συνολική Ισχύς: 148,64 MW
      Προκήρυξη 5/2019
      Κατηγορία ΙΙ (Αιολικές εγκαταστάσεις ισχύος Pwind≤50 MW)
      Αριθμός έργων: 16
      Συνολική Ισχύς: 491 MW
      Η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων των συμμετεχόντων, όπως και τα υπόλοιπα στάδια των ανταγωνιστικών διαδικασιών, θα ακολουθήσουν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 828/2019 Απόφαση της Αρχής.
      Θυμίζουμε, τέλος, ότι πρόσφατα η Αρχή είχε δημοσιεύσει σειρά ερωταπαντήσεων σχετικά με τους διαγωνισμούς.

      View full είδηση
    • By Engineer
      44 αιτήσεις για 148 μεγαβάτ στα φωτοβολταϊκά και 16 αιτήσεις για 491 μεγαβάτ στα αιολικά υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ ενόψει των νέων δύο διαγωνισμών που θα πραγματοποιηθούν στις 12 Δεκεμβρίου.
      Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ "πρόσφερε" 225 μεγαβάτ για αιολικά (πάρκα με ισχύ έως 50 μεγαβάτ) και 287 μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά (πάρκα με ισχύ έως 20 μεγαβάτ).
      Με βάση τις αιτήσεις, θα δοθεί στο διαγωνισμό το σύνολο της αιολικής ισχύος που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ, καθώς υπερκαλύπτεται ο κανόνας ανταγωνισμού του +40%. Αντίθετα, στα φωτοβολταϊκά θα δοθούν το πολύ 106 MW, λόγω ακριβώς του συγκεκριμένου "κόφτη" ανταγωνισμού.
      Η υψηλή δυναμικότητα που εμφανίζεται στις αιτήσεις για αιολικά αποτελεί μάλλον έκπληξη, ενώ η χαμηλή δυναμικότητα των φωτοβολταϊκών που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό (παρά το γνωστό πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που κάνει να σωρεύονται αιτήσεις πολλών GW στη ΡΑΕ για άδειες παραγωγής) αποδίδεται στο γεγονός ότι υπάρχει συμφόρηση στην αδειοδοτική διαδικασία και συνεπώς δεν υπάρχουν πολλά έργα που να είναι ώριμα, να έχουν πάρει όρους σύνδεσης κ.λπ., ώστε να μπορούν να κατέβουν στο διαγωνισμό (βλέπε και εδώ).
      Για τα φωτοβολταϊκά η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας καθορίστηκε στα 66,02 €/MWh, ενώ στα αιολικά στα 68,25 €/MWh. Το επίπεδο ανταγωνισμού τοποθετείται στο 40% για τις δύο δημοπρασίες.
      Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και για τις δύο ανταγωνιστικές διαδικασίες είχε ορισθεί η 4η Νοεμβρίου 2019.
      Η ανακοίνωση της ΡΑΕ
      Με την παρούσα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργεια ανακοινώνει το πλήθος των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και την συνολική δηλωθείσα εκ μέρους των συμμετεχόντων ισχύ, ανά κατηγορία έργων ως εξής:
      Προκήρυξη 4/2019
      Κατηγορία Ι (Φ/Β εγκαταστάσεις ισχύος PPV≤20 MW)
      Αριθμός έργων: 44
      Συνολική Ισχύς: 148,64 MW
      Προκήρυξη 5/2019
      Κατηγορία ΙΙ (Αιολικές εγκαταστάσεις ισχύος Pwind≤50 MW)
      Αριθμός έργων: 16
      Συνολική Ισχύς: 491 MW
      Η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων των συμμετεχόντων, όπως και τα υπόλοιπα στάδια των ανταγωνιστικών διαδικασιών, θα ακολουθήσουν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 828/2019 Απόφαση της Αρχής.
      Θυμίζουμε, τέλος, ότι πρόσφατα η Αρχή είχε δημοσιεύσει σειρά ερωταπαντήσεων σχετικά με τους διαγωνισμούς.
    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΝ υπέγραψε απόφαση τροποποίησης της με Α.Π.οίκ. 26804/16.06.2011 Απόφασης Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. «Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων» (Β΄1427), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με Α.Π. 22186/04.05.2012 Απόφαση Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. (Β΄ 1494).
      Δείτε παρακάτω το περιεχόμενο της απόφαης:

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.