Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για έξι σιδηροδρομικά έργα 3,8 δισ. ευρώ

    Ενδιαφέρουσες συμμαχίες προκύπτουν στον κατασκευαστικό κλάδο, με αφορμή τη σημερινή υποβολή ενδιαφέροντος για τη διεκδίκηση των νέων σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,8 δισ. ευρώ, που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για συνολικά έξι εργολαβίες, από 53,4 εκατ. ευρώ η μικρότερη έως και 1,68 δισ. ευρώ η μεγαλύτερη. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργούνται ισχυρές συμμαχίες μεταξύ των μεγάλων ομίλων, αλλά και ξένων εταιρειών. Ειδικότερα, ένα από τα σχήματα που φαίνεται να έχει «κλειδώσει», είναι αυτό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Intrakat και τη Siemens. Ενα ακόμα αναμένεται ότι θα είναι αυτό μεταξύ της Ελλάκτωρ και του ομίλου Μυτιληναίου, χωρίς να έχει γίνει γνωστός ο ξένος όμιλος που θα συνδράμει. Αντίστοιχα, η Αβαξ αναμένεται να διεκδικήσει τα νέα έργα σε συνεργασία με την Alstom.

    Η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει έξι εργολαβίες. Η μεγαλύτερη εξ αυτών, ύψους 1,68 δισ. ευρώ, αφορά την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες. Υψους 1,07 δισ. ευρώ είναι και η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Η εν λόγω εργολαβία προβλέπει την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Σημαντικού αντικειμένου 476,5 εκατ. ευρώ είναι και η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, ενώ η κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου έχει προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το έργο της νέας γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα αυτής με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει 308,6 εκατ. ευρώ. Τέλος, 53,4 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για τη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακής γραμμής στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

    Υψους 1,68 δισ. ευρώ η μεγαλύτερη εργολαβία για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες.

    Υπενθυμίζεται ότι η νέα γενιά των σιδηροδρομικών έργων προβλέπει και μια σειρά καινοτομιών, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι όλες οι εργολαβίες περιλαμβάνουν τόσο τα έργα υποδομής όσο και τη σηματοδότηση. Μέχρι πρότινος, για κάθε γραμμή του εθνικού δικτύου προβλέπονταν δύο ξεχωριστές εργολαβίες, συχνά με διαφορετικούς αναδόχους, μία για την υποδομή και μία για τη σηματοδότηση. Αυτός είναι και ο λόγος που στη νέα γενιά η παρουσία ξένων ομίλων με υψηλή ειδίκευση και τεχνογνωσία στη σηματοδότηση είναι απαραίτητη.

    Πάντως, η συμβασιοποίηση των εν λόγω έργων εκτιμάται ότι θα απαιτήσει τουλάχιστον 2-3 χρόνια, καθώς μετά την επιλογή των σχημάτων που θα συνεχίσουν στον διαγωνισμό, θα ακολουθήσει ανταγωνιστικός διάλογος για τον καθορισμό των τελικών όρων των διαγωνισμών, βάσει των οποίων θα κατατεθούν και οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Στο διάστημα αυτό θα ολοκληρωθούν και οι σχετικές μελέτες, ενώ θα παρασχεθεί και ο  χρόνος για να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, καθώς τα έργα θα προχωρήσουν ως δημόσια και όχι ως έργα παραχώρησης ή ΣΔΙΤ. Πάντως, υπάρχει αισιοδοξία στην αγορά για τη λήψη των σχετικών εγκρίσεων από την Ε.Ε., με δεδομένο ότι πρόκειται για έργα σιδηροδρομικού χαρακτήρα και όχι για οδικούς άξονες, που πλέον είναι σαφώς δυσκολότερο να λάβουν έγκριση χρηματοδότησης με κοινοτικά κονδύλια.


    Πηγή: https://www.kathimerini.gr/economy/561668815/xekinoyn-oi-diagonismoi-gia-exi-sidirodromika-erga-3-8-dis-eyro/
    Face2Face

    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.