Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • ΟΣΕ: Οικονομική προσφορά €1,6 εκατ. σε διαγωνισμό των €5 εκατ.


    Ερωτηματικά προκάλεσε στο υπουργείο Υποδομών και στη μελετητική αγορά η ανάθεση από τον ΟΣΕ της μελέτης «Ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολη» σε ομάδα μελετητικών γραφείων, η οποία έδωσε στον διαγωνισμό εξαιρετικά υψηλή έκπτωση.

     

    Ειδικότερα, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων ανέθεσε τη μελέτη σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων, που κέρδισε τον διαγωνισμό με οικονομική προσφορά 1,6 εκατ. ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός της μελέτης προσέγγιζε τα 5 εκατ. ευρώ.

     

    Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος από την πρώτη στιγμή που προκηρύχθηκε προκάλεσε άκρως επικριτικά σχόλια στη μελετητική αγορά, καθώς έχει αμφισβητηθεί εντονότατα η σκοπιμότητα και η αρτιότητα της μελέτης.

     

    Μάλιστα, ορισμένα εκ των συμπραττόντων γραφείων είχαν συμμετάσχει το 2013 και στην προμελέτη για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολης, την οποία είχαν λάβει από τον ΟΣΕ με απ' ευθείας ανάθεση.

     

    Σύμφωνα με πηγές του σιδηρόδρομου, η προκήρυξη τόσο της συγκεκριμένης όσο και της άλλης «δίδυμης» μελέτης για το Τμήμα Δράμα - Παρανέστι της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης προκαλεί ερωτηματικά. Και αυτό διότι αφ' ενός δεν δημοπρατείται από την αρμόδια για τις μελέτες και κατασκευές ΕΡΓΟΣΕ, αφ' ετέρου αμφισβητείται η σκοπιμότητα για παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής.

     

    Όπως αναφέρουν, οι πιστώσεις θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλα αποδοτικότερα έργα, όπως για την ολοκλήρωση των μελετών στο σαφώς πιο ώριμο τμήμα Μέστη - Αλεξανδρούπολη, το οποίο διαθέτει από το 2004 οριστική μελέτη χάραξης και εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, για παραλλαγή της χάραξης. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα καταγράφεται ανάγκη, καθώς συναντάται η μεγαλύτερη κατά μήκος κλίση του δικτύου γραμμών κανονικού πλάτους του ΟΣΕ, η οποία έχει αποτελέσει αιτία ατυχημάτων στο παρελθόν.

     

    Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι δύο «δίδυμες» μελέτες της γραμμής της Δράμας συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, παρ' όλο που δεν ανήκουν σε αυτά.

     

    Επίσης, όπως παραδέχονται στελέχη του ίδιου του ΟΣΕ, ελλείψει στελεχικού δυναμικού, ο οργανισμός ούτε μπορεί πια να επιβλέψει ούτε να υλοποιήσει σύνθετες μελέτες, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των δύο μελετών ανατέθηκαν σε εξωτερικούς μελετητές.

     

    Μάλιστα, όπως λέγεται, σε ένα από τα δύο γραφεία των αναδόχων συμμετείχε και πρόσφατα συνταξιοδοτηθείς σιδηροδρομικός, που είχε θητεύσει σε υψηλά κλιμάκια του ΟΣΕ.

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=668066





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Πάντως και το 2% έκπτωση που δίναν σε μελέτες εκατομυρίων δεν ηταν και...ορθό.

     

    Και σου φέρνω παράδειγμα, αλλά δεν θέλω να γράψω το όνομα της εταιρείας.

     

    Εταιρεία λοιπόν μελετητική μειοδοτεί (άλλες 2 στο διαγωνισμό) με σχεδόν 2% σε μελέτη των 4 εκ ευρώ περίπου. Για διάφορους (και έναν κυρίως λόγο) ο δήμος δεν υπογράφει σύμβαση.

    Μερικούς μήνες μετά, αλλάζει το νομικό πλαίσιο κατά το οποίο απελευθερώνονται οι εκπτώσεις. Η ίδια εταιρεία, μειοδοτεί σε παρόμοιο διαγωνισμό μελέτης, μικρότερου ελαφρώς προυπολογισμού με σχεδόν 80% εκπτωση, μάλιστα σε 2 μελέτες.

     

    Τι μου λέει αυτό; πως το δημόσιο ζημιωνόταν επί σειρά ετών στο θέμα των μελετών τέτοιου μεγέθους. Και μη μου πεί κανείς οτι με 2% εκπτωση θα κάνουν καλύτερη δουλειά απ'το 80%. Δε μιλάμε για κάνα γραφειάκι μηχανικάκου...μιλάμε για κολλοσσούς του είδους.

    Link to comment
    Share on other sites

    Εταιρεία λοιπόν μελετητική μειοδοτεί (άλλες 2 στο διαγωνισμό) με σχεδόν 2% σε μελέτη των 4 εκ ευρώ περίπου. Για διάφορους (και έναν κυρίως λόγο) ο δήμος δεν υπογράφει σύμβαση.

    Μερικούς μήνες μετά, αλλάζει το νομικό πλαίσιο κατά το οποίο απελευθερώνονται οι εκπτώσεις. Η ίδια εταιρεία, μειοδοτεί σε παρόμοιο διαγωνισμό μελέτης, μικρότερου ελαφρώς προυπολογισμού με σχεδόν 80% εκπτωση, μάλιστα σε 2 μελέτες.

    Παρότι είναι λίγο μπερδεμένο το παράδειγμά σου, θα σου απαντήσω. Στη πρώτη περίπτωση η εταιρία μειοδοτεί και θα έβγαζε κέρδος, στη δεύτερη περίπτωση μειοδοτεί και ή βγάζει ελάχιστο κέρδος ή μπαίνει μέσα. Και τα δύο είναι θεμιτά. Και τα δύο είναι επιλογή της εταιρίας. Να σου υπενθημίσω ότι πολλές φορές μια εταιρία "χτυπάει" ένα έργο απλά και μόνο για "συντήρηση". Το αν αυτό θα οδηγήσει την εταιρία σε επιβίωση ή μαρασμό είναι θέμα των μάνατζερ της. 

    Επίσης, οι εκπτώσεις γίνονται επί προεκτιμώμενων αμοιβών που ορίζει το κράτος, άρα αν δεν θέλει να ζημιώνεται όπως λες ας αλλάξει τις τιμές. Προσωπικά τις βρίσκω χαμηλές αλλά αυτό είναι απλά η άποψη μου.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.