Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Προβλήματα υποδομών και κατασκευαστικά λάθη σε 92 λιμάνια της χώρας

    Sign in to follow this  

    Η κατάσταση που διαμορφώθηκε στο λιμάνι της Σαμοθράκης προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στο νησί και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής περιόδου. Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό λιμάνι ελληνικού νησιού που παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα που χρίζουν άμεσης λύσης.

    Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», από τον Φεβρουάριο του 2019 ο τότε γενικός γραμματέας Λιμένων επισήμανε τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι της Σαμοθράκης και ότι άμεσα θα προβούν στα έργα βελτίωσης.

    Αν και είναι δεδομένο ότι τα έργα λιμενικής πολιτικής στη χώρα είναι από τα πιο χρονοβόρα, μέχρι στιγμής δεν έχουν προχωρήσει ούτε στο λιμάνι της Καμαριώτισσας στη Σαμοθράκη ούτε στα 92 λιμάνια που η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Πάσης Τάξεως) έχει καταγράψει στις πολυετείς μελέτες της με κύριο αποδέκτη το υπουργείο Ναυτιλίας.

    Η αρμόδια γενική γραμματεία απάντησε και ανέφερε για το λιμάνι της Σαμοθράκης:

    «Τα προβλήματα που καταγράφονται στην επιστολή της ΠΕΠΕΝ έχουν ήδη τεθεί, στο σύνολό τους, υπόψη της μελετητικής ομάδας του Προγράμματος Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ), ώστε να προκύψει η ιεράρχηση των αναγκαίων μελλοντικών έργων ανάπτυξης του λιμένα Καμαριώτισσας καθώς και ο χρονικός προγραμματισμός τους, με σκοπό τη βελτίωση των υποδομών και της λειτουργικότητάς του. Στο πλαίσιο του ΠΕΑΛ έχει εκπονηθεί ένα πλήθος υποστηρικτικών μελετών (κυματική, ακτομηχανική, μελέτη πλοήγησης, ΜΠΕ, υδρολογική κ.λπ.), οι οποίες απαιτούνται για το σωστό σχεδιασμό των προτεινόμενων παρεμβάσεων, που θα επιτρέψουν, μεταξύ άλλων, την ασφαλή προσέγγιση και ελλιμενισμό μεγαλύτερων πλοίων. Επίσης, έχει μελετηθεί η πολεοδομική οργάνωση της χερσαίας ζώνης λιμένα κατά τρόπο που να διαχωρίζονται πλήρως οι διάφορες χρήσεις του λιμένα και προτείνεται ο καθορισμός οικοδομικών τετραγώνων, όρων δόμησης και χρήσεων γης, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει (μετά την έγκριση της ΕΣΑΛ) να εγκριθούν με Π.Δ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθ. 140 του Ν. 4504/17 (ΦΕΚ184Α/29-11-2017), ώστε να καταστεί δυνατή οποιαδήποτε κτιριολογική παρέμβαση στη χερσαία ζώνη του λιμένα. Το πλαίσιο έργων Ανάπτυξης Λιμένα για την Καμαριώτισσα θα εισαχθεί προς συζήτηση στην ΕΣΑΛ το αμέσως επόμενο διάστημα»

    Σύμφωνα με τη μελέτη της ΠΕΠΕΝ, το λιμάνι της Σαμοθράκης χρειάζεται άμεσα «εκβάθυνση της λιμενολεκάνης» ενώ το χαρακτηρίζουν «επικίνδυνο λιμάνι για τις προσεγγίσεις μεγάλων πλοίων», κάτι το οποίο πρακτικά επιβεβαιώθηκε και την προηγούμενη εβδομάδα.

    Η κατάσταση αυτή καταγράφεται στα περισσότερα λιμάνια της χώρας. Σε 77 νησιά, η ΠΕΠΕΝ μέσα από τη μελέτη της από τους Έλληνες πλοίαρχους που καθημερινά προσεγγίζουν τα νησιά αυτά, έχει σημειώσει σωρεία κατασκευαστικών λαθών και 92 λιμάνια στα οποία ελλοχεύουν σοβαρά προβλήματα για τη ναυσιπλοΐα, τους επιβάτες και τα ίδια τα καράβια, ακόμα και σε νέα κατασκευασμένα λιμάνια όπως της Τήνου και της Μυκόνου.

    Τα 10 SOS

    Φολέγανδρος: «Ίσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ – ΞΕΡΕΣ – ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ. ΛΑΤΙΝΗ, καθιστά επικίνδυνη την  είσοδο και έξοδο των πλοίων. Επέκταση προβλήτα προς Α. Προσκρουστήρες, σκιάδες, W.C. Εκβάθυνση»

    Θηρασιά: «Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολιάς εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β»

    Σαντορίνη: «Επειδή ο συγκεκριμένος χώρος (Αθήνιος) είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους, είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του λιμανιού σε άλλη περιοχή»

    Ανάφη: «Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης. Άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου. Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας στους εξωτερικούς κυματισμούς»

    Σύρος: «Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες»

    Κέα: «Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 μ. το λιγότερο»

    Άνδρος (Γαύριο): «Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά τη διάρκεια χειρισμών»

    Αλόννησος: «Επικίνδυνη πρυμοδέτηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα»

    Θάσος (Πρίνος): «Αλλαγή τοποθέτησης νέων δέσρων στις ήδη κατεστραμμένες. Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της ΝΟ2 θέσης»

    Κεφαλονιά (Πόρος): «Δεν παρέχει ασφάλεια στα πλοία από άποψη καιρικών συνθηκών. Είναι εντελώς απροστάτευτο και εκτεθειμένο στους περισσότερους καιρούς»

    Προβλήτες χρειάζονται τα περισσότερα νησιά

    Κύθνος: «Φωτοσήμανση βραχονησίδας Μέριχας. Προστασία του νέου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Προσκρουστήρες – αίθουσα αναμονής – W.C. Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα».

    Σέριφος: «Φωτοσήμανση εισόδου – Προσκρουστήρες – Αίθουσα αναμονής – Προέκταση προβλήτα προς Α και διαπλάτυνση προς Ν. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν ανέμους»

    Σίφνος: «Επέκταση προβλήτας. Δημιουργία ικανού χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Προσκρουστήρες – Αίθουσα αναμονής επιβατών – Χώροι υγιεινής»

    Μήλος: «Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων, εκβάθυνση, βελτίωση σταθμού επιβατών χώρων υγιεινής. Να γίνει καλύτερος ο φωτισμός του προβλήτα»

    Κίμωλος: «Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων Ρευματονήσια. Επέκταση προβλήτα από Δ προς Α. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν – ΝΑ ανέμους. Σκιάδες , W.C., προσκρουστήρες»

    Σίκινος: «Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Επέκταση προβλήτα. Φωτισμός προβλήτα, στέγαστρα επιβατών. Απροστάτευτο στους ΝΔ ανέμους»

    Ίος: «Επέκταση προβλήτα προς Β. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης»

    Νάξος: «Εκβάθυνση λιμενολεκάνης έως την είσοδο της μαρίνας. Αύξηση φωτοβολίας λιμενοβραχίονα. Αύξηση της εμβέλειας του φανού Αμαρίδες και τοποθέτηση ανακλαστήρα ραντάρ. Προσκρουστήρες»

    Πάρος: «Ενίσχυση φωτοβολίας φανού Άγιος Φωκάς (χάνεται στα φώτα της πόλης). Απαιτείται επανασχεδιασμός στις κλίσεις των ραμπών ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα πλοία»

    Τήνος: «Το αποτέλεσμα είναι αυτό που είχαμε προβλέψει από τότε που ξεκίνησε να σχεδιάζεται το νέο έργο, ότι δηλαδή η υλοποίησή του (κατασκευή προστατευτικού λιμενοβραχίονα-νησίδα) θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει. Η αποπεράτωση του έργου θα στερήσει από κάποιες κατηγορίες πλοίων τη δυνατότητα προσέγγισης αφού η λιμενολεκάνη που δημιουργείται θα είναι παγίδα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές»

    Μύκονος: «α) Παλαιό λιμάνι: Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

    β) Νέο Λιμάνι: Δεν προστατεύεται από τους ΝΔ-ΒΔ ανέμους. Χρειάζεται αίθουσα αναμονής επιβατών και καλύτερες σκιάδες. Να φωτοσημανθεί η βραχονησίδα ΚΑΒΟΥΡΑΣ. Να αντικατασταθούν οι κατεστραμμένοι προσκρουστήρες»

    Αμοργός (Κατάπολα): «Επέκταση προβλήτα προς Α ή προς Δ. Φωτοσήμανση εισόδου. Προσκρουστήρες. Σκιάδες, W.C.».

    Αμοργός (Αιγιάλη): «Διαπλάτυνση προβλήτα – Προσκρουστήρες -φωτισμός»

    Δονούσα: «Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Προέκταση προβλήτα. Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ ανέμους»

    Κουφονήσι: «Επισκευή στην προέκταση της προβλήτας με το χερσαίο χώρο»

     

     

     

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Την επίσπευση των διαδικασιών από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε εντός του επομένου έτους να δρομολογηθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκης σε συνάντηση που είχε την Παρασκευή με τη διοίκηση του Ταμείου και ομάδας εξειδικευμένων στελεχών.
      Στον υπουργό Ναυτιλίας παρουσιάσθηκε το πρώτο σκέλος της στρατηγικής μελέτης βιωσιμότητας των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) και οι εναλλακτικές αξιοποίησης τους.
      Επίσης συνεκτιμήθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές του κάθε λιμένα ξεχωριστά οι υφιστάμενες υποδομές, οι προοπτικές ανάπτυξης καθώς και το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών για καθένα από αυτά.
      «Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των εν λόγω περιφερειακών λιμανιών μέσα από μελέτες αξιολόγησης, οι οποίες υποδεικνύουν ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί κατά περίπτωση (υπο-παραχώρηση, πλήρης παραχώρηση, πώληση μετοχών) δικαιώνεται πλήρως» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
      Τονίζεται επίσης ότι «οι εναλλακτικές προσεγγίσεις αφενός αναδεικνύουν την υπεραξία κάθε περιουσιακού στοιχείου και αφετέρου το καθιστούν πιο ελκυστικό στο μελλοντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, πάντα με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον».
      Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και κ. Ριχάρδος Λαμπίρης αντίστοιχα.
    • By Engineer
      Την επίσπευση των διαδικασιών από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε εντός του επομένου έτους να δρομολογηθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκης σε συνάντηση που είχε την Παρασκευή με τη διοίκηση του Ταμείου και ομάδας εξειδικευμένων στελεχών.
      Στον υπουργό Ναυτιλίας παρουσιάσθηκε το πρώτο σκέλος της στρατηγικής μελέτης βιωσιμότητας των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) και οι εναλλακτικές αξιοποίησης τους.
      Επίσης συνεκτιμήθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές του κάθε λιμένα ξεχωριστά οι υφιστάμενες υποδομές, οι προοπτικές ανάπτυξης καθώς και το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών για καθένα από αυτά.
      «Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των εν λόγω περιφερειακών λιμανιών μέσα από μελέτες αξιολόγησης, οι οποίες υποδεικνύουν ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί κατά περίπτωση (υπο-παραχώρηση, πλήρης παραχώρηση, πώληση μετοχών) δικαιώνεται πλήρως» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
      Τονίζεται επίσης ότι «οι εναλλακτικές προσεγγίσεις αφενός αναδεικνύουν την υπεραξία κάθε περιουσιακού στοιχείου και αφετέρου το καθιστούν πιο ελκυστικό στο μελλοντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, πάντα με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον».
      Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και κ. Ριχάρδος Λαμπίρης αντίστοιχα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      H Kομισιόν ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, τα σχέδια της Ελλάδας να χορηγήσει δημόσια ενίσχυση ύψους 47,3 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες.
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, "στόχος του έργου είναι η μείωση της συμφόρησης, των επιβλαβών εκπομπών και του κινδύνου ατυχημάτων, με τη μετεγκατάσταση των διεθνών δραστηριοτήτων του λιμένα σε μια νέα αποβάθρα που βρίσκεται έξω από την πόλη της Ηγουμενίτσας".
      Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι "αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις" και "διαπίστωσε ότι η δημόσια στήριξη ήταν αναλογική και αναγκαία για την υλοποίηση της επένδυσης".
      Επιπλέον, η Κομισιόν έκρινε ότι "η Ηγουμενίτσα, αν και είναι ένα σχετικά μικρό λιμάνι με περιορισμένο όγκο μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ, αποτελεί μέρος του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)".
      Κατέληξε δε στο συμπέρασμα ότι "η δημόσια στήριξη είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι θα προωθήσει την κατασκευή των μεταφορικών υποδομών προτεραιότητας της ΕΕ και θα μειώσει τους κινδύνους για τους επιβάτες χωρίς να στρεβλώσει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά".

      View full είδηση
    • By Engineer
      H Kομισιόν ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, τα σχέδια της Ελλάδας να χορηγήσει δημόσια ενίσχυση ύψους 47,3 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες.
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, "στόχος του έργου είναι η μείωση της συμφόρησης, των επιβλαβών εκπομπών και του κινδύνου ατυχημάτων, με τη μετεγκατάσταση των διεθνών δραστηριοτήτων του λιμένα σε μια νέα αποβάθρα που βρίσκεται έξω από την πόλη της Ηγουμενίτσας".
      Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι "αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις" και "διαπίστωσε ότι η δημόσια στήριξη ήταν αναλογική και αναγκαία για την υλοποίηση της επένδυσης".
      Επιπλέον, η Κομισιόν έκρινε ότι "η Ηγουμενίτσα, αν και είναι ένα σχετικά μικρό λιμάνι με περιορισμένο όγκο μεταφορών σε επίπεδο ΕΕ, αποτελεί μέρος του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)".
      Κατέληξε δε στο συμπέρασμα ότι "η δημόσια στήριξη είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι θα προωθήσει την κατασκευή των μεταφορικών υποδομών προτεραιότητας της ΕΕ και θα μειώσει τους κινδύνους για τους επιβάτες χωρίς να στρεβλώσει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά".
    • By Engineer
      Τη λίστα των λιμένων με τη μεγαλύτερη κίνηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δημοσίευσε το World Shipping Council.
      Σύμφωνα με το σχετικό γράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, τα 15 από τα 20 κορυφαία λιμάνια του κόσμου βρίσκονται στην ανατολική Ασία, η οποία ολοένα και ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της, σε σχέση με τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
      Είναι ενδεικτικό ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει το 40,4% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και η Ευρώπη το 14,8%.
      Η κατάταξη των μεγαλύτερων λιμένων έχει ως εξής:
      1.Σανγκάη (Κίνα): 37,1
      2.Σιγκαπούρη: 30,9
      3.Σενζέν (Κίνα): 24
      4.Νίνγκμπο – Ζουσάν (Κίνα): 21,6
      5.Μπουσάν (Ν. Κορέα): 19,9
      6.Χόνγκ Κόνγκ (Κίνα): 19,8
      7.Γκουανγκτζού (Κίνα): 18,9
      8.Κινγκντάο (Κίνα): 18
      9.Τζεμπέλ Αλί (ΗΑΕ): 15,7
      10.Τιανζίν (Κίνα): 14,5
      *εκατ. εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών
      Αντίστοιχα, όσον αφορά στις εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) με τους μεγαλύτερους στόλους, 636 πλοία διαθέτει η δανέζικη APM-Maersk, 512 πλοία η ελβετική MSC, 461 πλοία η γαλλική CMA CGM, 313 πλοία η κινεζική Cosco και 220 πλοία η γερμανική Hapag-Lloyd.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.