Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Πώς άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου


    Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως αρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

     

    Μετά την απελευθέρωση της Ελλαδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμόντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό. Ομως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

     

    Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκινησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας,που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.

     

    ergasies_dianoixes_tou_isthmou_2.jpg?resize=470%2C319

     

    dioruga_marina_k_kai__b_egger.jpg?resize=470%2C705

     

    history0011.jpg?resize=470%2C337

     

    dioruga1.jpg?resize=470%2C346

     

    dioruga1.jpg?resize=470%2C346

     

    canali_7.jpg?resize=470%2C301

     

    isthmos_korinthou-egkainia.jpg?resize=470%2C644

     

    isthmos_korinthou-1907.jpg?resize=470%2C345

     

    ekkrh3h_dioruga_korin8ou.jpg?resize=470%2C348

     

    dioruga_tony_makarony.jpg?resize=470%2C374

     

    dioruga2.jpg?resize=470%2C470

     

    corinth_canal_1911_postcard.jpg?resize=470%2C642

     

    Πηγή: http://autochthonesellhnes.blogspot.gr/2016/01/blog-post_44.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

    • Upvote 7
    Link to comment
    Share on other sites

    Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

    Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

    Link to comment
    Share on other sites

    Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

    Για αυτό μπήκα να γράψω και εγώ και να συμπληρώσω ότι αυτές οι φωτογραφίες υπάρχουν στο κτήριο της γεφυροποιίας κοντά στην σχετική λιμνούλα και προς την είσοδο του στρατοπέδου Δεν υπήρχε πιο εντυπωσιακή εικόνα το βράδυ να βλέπεις ένα καράβι φωτισμένο να προβάλει ανάμεσα στα δέντρα (αφού αν δεν είσαι δίπλα στη σκοπιά δεν φαίνεται η διώρυγα ) Μέσα στο στρατόπεδο της σχολής Μηχανικού στο Λουτράκι ,  υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

    Edited by GEORGE MICHEAL
    Link to comment
    Share on other sites

    Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

    Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

    νομίζω...το όνομα δεν το θυμάμαι αλλά θυμάμαι ότι οι σκοπιές ήταν τρίωρες λόγω έλλειψης κόσμου κ είχαμε πήξει...

    κ όπως λέει ένας φίλος, "..τώρα που τα θυμάμαι ωραία ήταν στο στρατό, ούτε αυθαίρετα, ούτε εφορία, ούτε Τσμέδε...'' :smile:  

    Link to comment
    Share on other sites

    ... υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

     

     

     

     

    και ένα υπέροχο ανιμέισον με συμβολή απο το ΤΕΕ πριν μερικά χρόνια.

     

    Δεν δείχνει όμως κι έναν άλλο παράγοντα που που επηρέαζε αρκετά τότε την επιλογή της διολκού από τους ναυτικούς αντί να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου…

    Το παράγοντα «έρως» όπου η τότε Κόρινθος ήταν διάσημη σε όλο τον ναυτικό κόσμο της εποχής της… κάτι σαν το Άμστερνταμ σήμερα με τις βιτρίνες του έρωτα.

     

    Η κίνηση στον Ισμό τώρα πια είναι ιδιαίτερα χαμηλή… δεν ξέρω αν επηρεάζει σε αυτό το κόστος διέλευσης που με τα σύγχρονα καράβια δεν τους συμφέρει και προτιμούν να χάσουν λίγο χρόνο (πέρα από ότι είναι περιορισμένο σχετικά το μέγεθος που περνανε)….

    Ή η έλλειψη από «βιτρίνες» και άλλα ατραξιόν της Κορίνθου….

    Link to comment
    Share on other sites

    ναι μας έκαψαν οι επιστολές του Απόστολου Παύλου προς  Κορινθίους , πέρασε νομίζω και από εκεί και πάπαλα  τα μαγαζιά του έρωτα στην αρχαία Κόρινθο ( η αλήθεια ήταν ότι γινόταν της ανωμαλίας εκεί (*)) Πάντως δεν ξέρω τώρα , αλλά τότε που υπηρετούσα εκεί δεν υπήρχε μέρα που να μην έπεφτε ένα μεγάλο κομμάτι από τα Πρανή στην διώρυγα Πολλές φορές έκλεινε για να την επαναφέρουν και αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στην ναυσιπλοΐα 

     

    (*) νομίζω ότι εκεί γνώρισε ο αυτοκράτορας Αδριανός τον μεγάλο του έρωτα Αντίνοο ....

    Edited by GEORGE MICHEAL
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.