Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Σιδηρόδρομος: Σε 6 μήνες το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο στην Αθήνα


    Σε φάση πλήρης ολοκλήρωσης περνά η αναβάθμιση στο νότιο σιδηροδρομικό τμήμα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη που φτάνει μέχρι την Τιθορέα.

     

    Υπεγράφη όπως αναμενόταν άλλωστε εχθές Τρίτη 10-11-2015, η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ, ενεργοποιώντας την προαίρεση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης (πέρα από το τμήμα Μενίδι-Τιθορέα) και στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες. Να σημειώσουμε πως στο ενδιάμεσο τμήμα 3 Γέφυρες-Μενίδι υπάρχει εδώ και χρόνια ηλεκτροκίνηση.

     

    Το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 1.072.836,55 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΓΕ/ΟΕ χωρίς Αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), έναντι του αρχικού προβλεπόμενου των 2.000.000 ευρώ όπως προβλεπόταν στην διακήρυξη του εν λόγω έργου. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, την εγκατάσταση και την εν λειτουργία παράδοση της Γραμμής Επαφής στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες (3Γ) (Χ.Θ. 13+180). H εγκατάσταση θα είναι προσωρινή έως την ολοκλήρωση της μελέτης και της κατασκευής της υπόγειας διέλευσης, έργου που αναμένεται να δούμε να υλοποιείται την επόμενη δεκαετία.

     

    Η προθεσμία περάτωσης του έργου είναι έξι μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης και υπολογιστικά την τοποθετούμε στις 10 Μαϊου 2016. Για την εξασφάλιση των όρων χρηματοδότησης του Έργου καθώς και για την διασφάλιση των όρων αποπληρωμής του ευρύτερου έργου: «Ηλεκτροκίνηση Σιδ/κης Γραμμής Αθήνας (Αχαρνών) – Θεσ/κης (Β’ Φάση) και κλάδου Οινόης – Χαλκίδας», το οποίο εντάχθηκε αρχικά με την υπ’ αριθμ. απόφαση Ε(2004) 4595/19-11-2004 στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Ταμείου Συνοχής με ποσοστό χρηματοδότησης 50%, θα πρέπει να εξασφαλισθεί η κυκλοφορία ηλεκτρικού συρμού από τον ΣΣ Αθηνών έως τον ΣΣ Οινόης.

     

    Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η ΕΡΓΟΣΕ «καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε να παραδώσει τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Αθήνα-Θεσσαλονίκη όσο το δυνατόν συντομότερα προς το επιβατικό κοινό, μειώνοντας κατά πολύ το χρόνο και αυξάνοντας την ποιότητα και την ασφάλεια του ταξιδιού».

     

    ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ

    Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης υπεγράφη τον Ιούνιο του 2012 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο του 2014 και αντικείμενο το τμήμα Μενίδι-Τιθορέα. Λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων το έργο πήρε παρατάσεις και φτάσαμε στην επέκταση του έργου μέχρι το σταθμό της Αθήνας.

     

    Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 22εκ.ευρώ και κρίθηκε αναγκαία η εργολαβία λόγω του βανδαλισμού και κλοπής μεγάλου τμήματος των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης στο συγκεκριμένο τμήμα.

     

    Πλέον το έργο αναμένεται να παραδοθεί στα μέσα Μαϊου 2016 και μετά την ολοκλήρωση των έργων το τμήμα από την Αθήνα μέχρι και την Τιθορέα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο. Μαζί με τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα που παραδοθούν τον Αύγουστο του 2016 θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα μετά από 15 χρόνια έργων και για πρώτη φορά το ηλεκτροκίνητο τρένο θα διανύει όλη την απόσταση με ταχύτητες που κατά τμήματα θα φτάνουν τα 160χλμ/ώρα και αφορά υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/32377-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B5-6-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Αλλού έχουν τρένα μαγνητικής αιώρησης κι εδώ ακόμα μιλάμε για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

    Που προς το παρόν θα φτάνει μέχρι την Τιθορέα. Μάλιστα... Τώρα κατεβαίνεις 10 λεπτά για τσιγάρο στο Δομοκό και μετά τα μέσα Μαΐου 2016, άλλα 10 στην Τιθορέα. Έχει και τα καλά της η καθυστέρηση αν είσαι καπνιστής.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Τι καλα , κατι που ειναι δεδομενο σε παρα πολλες (αν οχι ολες) χωρες (δυτικες και ανατολικες) απο την δεκαετια του 70 θα το εχουμε εν μερει και εμεις απο το 2020 περιπου

    Edited by lefe
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ηταν πολιτική και κοινωνική επιλογή η απαξίωση του τρένου , ακόμα και τις εποχές που ήταν ταχύτερο του αυτοκινήτου .

    Εστω και τώρα πάντως 40 χρόνια μετά την έναρξη των έργων του Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα έχουμε σύγχρονο τρένο . 

     

    Συγκρίσεις με αυτοκρατορίες , δεν έχει νόημα να γίνονται .

    Link to comment
    Share on other sites

    Για την ηλεκτροκίνηση θα χρησιμοποιήσουν τίποτε μυστικές τεχνολογίες Τέσλα για να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το τρένο ;

     

    Αν χρησιμοποιήσουν μόνο τα καλώδια βλέπω οι στάσεις για τσιγάρο να διαρκούν πολλές ώρες λόγω των κλοπών των καλωδίων από τους γνωστούς-αγνώστους.

    Link to comment
    Share on other sites

    σημερα πήρα τρενάκι απο toyohashi μεχρι yokohama.

    να πω ποσο γρήγορο ήταν , πόσο άνετο , πόσο ακριβές στο δευτερόλεπτο αναχώρησης και άφιξης , για το ότι σε σταθμούς που δεν κάνει στάσεις περνάει απο τις εσωτερικές ράγες με πλήρη ταχύτητα ή να το αφήσω για να μην κλαίμε παρέα?

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Επιμένετε να κάνετε συγκρίσεις με ανεπτυγμένες χώρες. Δεν έχει κανένα νόημα τέτοιου είδους σύγκριση. Αν συγκρίνετε την Ελλάδα με τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες (Σκόπια, Βουλγαρία ειδικά), είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Τί ; Νομίζατε ότι η Ελλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και απογοητευτήκατε; Γεωγραφικά ανήκει στην Ευρώπη, σε όλα τα υπόλοπα είναι Βαλκάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 

     

     

     

    Υ.Γ Τρενάκι Virgin  που συνδέει Λονδίνο με Πήτερμπρο (απόσταση 137 χιλιομέτρων) κάνει 45 λεπτά. Μιλάμε για απλό τρενάκι, ούτε Maglev ούτε με κινητήρα αντιύλης. Είχα ανοιχτό το GPS και το έβλεπα να κινείται με 180-210km/h. Αλλά δεν νομίζω όταν κατασκευαζόταν το δίκτυο να είχαν τίποτα κατοίκους να αντιδρούν, τίποτα μπαρμπάδες να αξιώνουν χρυσές αποζημιώσεις για να δώσουν 20 τετραγωνικά γης

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Επιμένετε να κάνετε συγκρίσεις με ανεπτυγμένες χώρες. Δεν έχει κανένα νόημα τέτοιου είδους σύγκριση. Αν συγκρίνετε την Ελλάδα με τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες (Σκόπια, Βουλγαρία ειδικά), είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Τί ; Νομίζατε ότι η Ελλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και απογοητευτήκατε; Γεωγραφικά ανήκει στην Ευρώπη, σε όλα τα υπόλοπα είναι Βαλκάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 

     

     

    Βουλγαρια εχουν ηλεκτροδοτημενο δικτυο (στους αξονες Βορρα/Νοτο και Δυση/Ανατολη). Κατα τα αλλα σε ολον τον κοσμο οι σιδηροδρομοι ειναι μηχανη αναπτυξης της οικονομιας , σε μας μαλλον ακριβως το αντιθετο

    Edited by lefe
    Link to comment
    Share on other sites

    Στο δίκτυο αναφέρομαι Lefe, γιατί οτιδήποτε άλλο μπορεί να αναβαθμιστεί σχετικά εύκολα. Το να χαράξεις εκ νέου δίκτυο και να ξεκινήσεις διαδικασία απαλλοτριώσεων, αποζημιώσεων κτλ κτλ είναι κάτι απίθανο θεωρώ σε μία χώρα με τόσο δύσκαμπτο κρατικό μηχανισμό όπως η Ελλάδα

    Link to comment
    Share on other sites

    Υ.Γ Τρενάκι Virgin  που συνδέει Λονδίνο με Πήτερμπρο (απόσταση 137 χιλιομέτρων) κάνει 45 λεπτά. Μιλάμε για απλό τρενάκι, ούτε Maglev ούτε με κινητήρα αντιύλης. Είχα ανοιχτό το GPS και το έβλεπα να κινείται με 180-210km/h. Αλλά δεν νομίζω όταν κατασκευαζόταν το δίκτυο να είχαν τίποτα κατοίκους να αντιδρούν, τίποτα μπαρμπάδες να αξιώνουν χρυσές αποζημιώσεις για να δώσουν 20 τετραγωνικά γης

    <<ΔΟΜΟΚΟΣ – ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΛΑΡΙΣΑ – ΠΛΑΤΥ –ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Πρόκειται για διπλό ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό διάδρομο, με μήκος όδευσης 232,5 km. Η υποδομή είναι ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής που επιτρέπουν ταχύτητες κίνησης 160 km/h και μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο κατ’ άξονα 22,5tn. Στο τμήμα αυτό απαντώνται δυο σύγχρονες σιδηροδρομικές σήραγγες: του Πλαταμώνα, μήκους 4.275 m, και των Τεμπών με μήκος 5.500 m.>. Πηγή: Σιδηροδρομική Υποδομή.

    3 ενδιάμεσες, διάρκεια ταξιδιού; Μόοοονο 2 ώρες -> 116,5 [km/h] μέση ταχύτητα. Το "τρενάκι" θα έκανε ~76 min, άντε 90 λεπτά, μιας και εκεί δεν έχει να αντιμετωπίσει τις ίδιες κλίσεις.

     

    BAS, πότε το τρένο, στην Ελλάδα, ήταν ταχύτερο του αυτοκινήτου; Την εποχή που κυκλοφορούσαν τα γκαζοζέν; Πολιτική η απαξίωση του ήταν, κοινωνική την έκαναν.

    Πληροφοριακά, το τρένο της γραμμής Αθήνα-Κυπαρισσία, ναι αυτής της μονής μετρικού εύρους από την εποχή του Τρικούπη, ήταν γεμάτο μέχρι τα μπούνια μέχρι τα μέσα του '80 περίπου. Το ξέρω γιατί το χρησιμοποιούσα. Παρόλο που μέχρι να φτάσεις, ξέχναγες πότε ξεκίνησες, και βρομούσε.

    Link to comment
    Share on other sites

    Η υποδομή των τρένων έχει σχεδιαστεί για 280 χλμ την ώρα . Αλλά πέραν της υποδομής , χρειάζεται έλεγχος στις διαβάσεις , περίφραξη , ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ που δεν λειτουργεί ακόμα και έτσι η ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χαω και αυτό ΜΟΝΟ σε κάποια τμήματα , όπως και στην περιοχή Θήβα - Τιθορέα . 

     

    Το τρένο εξπρές που είχαμε την περασμένη δεκαετία έκανε Αθήνα-Θεσσαλονίκη 4.10 και Λάρισα-Θεσσαλονίκη 1.10 , οπότε Δομοκός - Θεσσαλονίκη όχι περισσότερο από 1,30 .

     

    Το ότι τα τελευταία χρόνια έχει διαλυθεί το σύστημα με μείωση προσωπικού , μειωμένη συντήρηση , όπως τώρα που δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όλο το θέμα της COSCO και φωνάζουν οι Κινέζοι γιατί με την υπάρχουσα υποδομή δεν φτάνει ο αριθμός των τρένων που χρειάζονται για την μεταφορά των εμπορευμάτων τους , είναι αποτέλεσμα της κρίσης .

     

    Την σύγκριση με το αυτοκίνητο την έκανα μέχρι το 60 που έγιναν οι εθνικοί οδοί , όπου το εξπρές Πάτρα - Αθήνα έκανε 3.15 , αλλά και το Αθήνα-Καλαμάτα σε 4-5 ώρες ήταν ταχύτερο από το αμάξι μέχρι να γίνει η Αθηνών - Τρίπολης . Το Αθήνα-Θεσσαλονίκη ήταν πιό γρήγορο από το ΙΧ μέχρι να γίνουν οι δρόμοι το 50 . Αλλά επειδή μιλάμε για ΜΜΜ και όχι για ΙΧ , το σωστό είναι η σύγκριση να γίνει με τα ΚΤΕΛ .

    Εκεί ακόμα και σήμερα , το Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι ταχύτερο από το ΚΤΕΛ σε κάθε στάση της διαδρομής , ενώ το Αθήνα - Πάτρα με τον συνδυασμό προαστιακού - λεωφορείου είναι ίδιο με το ΚΤΕΛ , αν και για την μισή και πλέον Αθήνα που είναι κοντά στην Α.Ο. και στον άξονα Πειραιά-ΣΚΑ , που γλυτώνει την διαδρομή μέχρι τον Κηφισό και την αναμονή εκεί , είναι πολύ μικρότερη . Για παράδειγμα Πλακεντίας - Πάτρα , είναι 3 ώρες , ενώ Πλακεντίας - Κηφισός - Πάτρα είναι πάνω από 4 ώρες με κόστος ταξί η ΙΧ .

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.