Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Στις ράγες η "σιδηροδρομική Εγνατία" κόστους 5 δισ. ευρώ


    Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα από τα πιο φιλόδοξα project του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η σιδηροδρομική Εγνατία με κόστος τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο το τεράστιο κόστος του αλλά και ο χρόνος περάτωσής του το έχει οδηγήσει στις καλένδες.

    Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει κρύψει την αδυναμία του σε αυτό το project, το οποίο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη θα καλύψει όλη τη βόρεια πλευρά της χώρας. Περιλαμβάνει τα τμήματα Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Ξάνθη (όλα νέα χάραξη) και αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνας - Στρυμόνας - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

     

    Πρόκειται για τη νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, που κινούνται στη φιλοσοφία αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη, με σημαντικότερο λόγο την κίνηση εμπορευμάτων, της όλο και περισσότερο αναπτυσσόμενης τουρκικής αγοράς προς την Ευρώπη.

     

    Ηδη, το πρώτο ώριμο προς δημοπράτηση τμήμα αφορά το ήδη υπάρχον κομμάτι από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ενώ θα ακολουθήσει το τμήμα από το Στρυμόνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Μετά από αυτά τα δύο έργα μήκους 562 χλμ και συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται η υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω του Πακέτου Γιούνκερ λόγω της κομβικής εμπορικά θέσης της χώρας.

     

    Το επόμενο χρονικά έργο θα είναι η νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και την Ξάνθη (στην περιοχή Τοξότες), γραμμή που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα σε χρόνο που για την Καβάλα υπολογίζεται σε μία ώρα και για την Ξάνθη σε περίπου 90 λεπτά.

     

    Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι παράλληλα να ωριμάσουν μελετητικά τα δυτικά τμήματα της σιδηροδρομικής Εγνατίας που είναι και τα πιο κοστοβόρα. Πρόκειται για τη νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κοζάνη και τα Γρεβενά και το πλέον δύσκολο τεχνικά τμήμα από τα Γρεβενά μέχρι τα Ιωάννινα και από εκεί μέχρι το αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

     

    Στην πρόβλεψη ανάπτυξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας περιλαμβάνεται και η σύνδεση με την Καλαμπάκα και το θεσσαλικό δίκτυο από τη μία και τη σύνδεση με το νέο λιμάνι της Καβάλας από την άλλη.

     

    Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγιερ, συζητήθηκε η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Εγνατίας: Ηγουμενίτσα - Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο η οποία μπαίνει πλέον στον σχεδιασμό του υπουργείου. Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή είχε αναφέρει ότι ο σχεδιασμός της νέας σιδηροδρομικής Εγνατίας αναμένεται να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ.

     

    Πρόκειται ουσιαστικά για τρία ξεχωριστά έργα:

     

    Το πρώτο αφορά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης - ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας μήκους 120 χλμ. Το έργο αναφέρεται ως «Εντοπισμένες παρεμβάσεις στην υποδομή-επιδομή και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης» με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ.

     

    Το δεύτερο τμήμα είναι το Στρυμόνας - Δράμα - Αλεξανδρούπολη μήκους 367 χλμ στο οποίο θα γίνει αναβάθμιση της μονής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης. Το έργο αναφέρεται ως «Βελτίωση σε εντοπισμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας - Αλεξανδρούπολη και πλήρης ηλεκτροκίνηση με σηματοδότηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής» με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ.

     

    Το τρίτο τμήμα είναι το Αλεξανδρούπολη - Ορμενίο, μήκους195 χλμ στο οποίο θα γίνει αναβάθμιση της μονής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης. Το έργο αναφέρεται ως «Βελτίωση της χάραξης σε εντοπισμένα τμήματα και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης» με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ.

     

    Το δεύτερο τμήμα και τρίτο τμήμα είναι σε φάση σχεδιασμού.

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17607





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Στο τμήμα Θεσ/κη - Αλεξ/λη θυμάμαι περίπου 5-8 δρομολόγια την ημέρα. Τώρα υπάρχουν μόνο 2. Ένα Intercity και ένα απλό...
    Ενδεικτικά, τμήμα Θεσ/κη - Δράμα, 3,5 ώρες με την απλή αμαξοστοιχία και 3 ώρες με το Intercity. Αντίστοιχα, 1,5 ώρες με ΙΧ και 2 ώρες με το ΚΤΕΛ.
    Αλλά λεφτά υπάρχουν... Ας ξοδέψουμε 200 εκατομμύρια για να ενώσουμε και την Καβάλα στο δίκτυο... που δεν χρησιμοποιεί κανείς...

    Link to comment
    Share on other sites

    Στο τμήμα Θεσ/κη - Αλεξ/λη θυμάμαι περίπου 5-8 δρομολόγια την ημέρα. Τώρα υπάρχουν μόνο 2. Ένα Intercity και ένα απλό...

    Ενδεικτικά, τμήμα Θεσ/κη - Δράμα, 3,5 ώρες με την απλή αμαξοστοιχία και 3 ώρες με το Intercity. Αντίστοιχα, 1,5 ώρες με ΙΧ και 2 ώρες με το ΚΤΕΛ.

    Αλλά λεφτά υπάρχουν... Ας ξοδέψουμε 200 εκατομμύρια για να ενώσουμε και την Καβάλα στο δίκτυο... που δεν χρησιμοποιεί κανείς...

    Συμεών ακόμα χειρότερα το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Στην καλύτερη περίπτωση κάνεις 5 ώρες την στιγμή που με αμάξι είναι 2 (μπορεί και λίγο λιγότερο) και το ΚΤΕΛ 2,5 ώρες ακριβώς...

    Γιατί λοιπόν να πάρει κάποιος τρένο;

    Link to comment
    Share on other sites

    Το τρένο παντού το φτιάχνουν . Εδώ ξεχνάμε ότι το τρένο έχει λάθος χάραξη και κάνει κύκλο . Αν πάει κανονικά θα είναι ταχύτερα από το ΚΤΕΛ , όπως είναι και στην διαδρομή ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ακόμα και σήμερα .

     

    Η άνεση και η ασφάλεια βέβαια δεν έχουν καμία σχέση και στο ΚΤΕΛ άμα είσαι 1,90 και πάνω έχεις θέμα .

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Συμεών ακόμα χειρότερα το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Στην καλύτερη περίπτωση κάνεις 5 ώρες την στιγμή που με αμάξι είναι 2 (μπορεί και λίγο λιγότερο) και το ΚΤΕΛ 2,5 ώρες ακριβώς...

    Γιατί λοιπόν να πάρει κάποιος τρένο;

     

     

    Το τρένο όχι σε χάραξη γραμμών που εγιναν με τη λογικη του 1912 . Απο την άλλη η οικονομική βιωσιμότητα είναι θέμα μέγα .

    Link to comment
    Share on other sites

    Δυστυχώς το τρένο έχει χάσει το επιβατικό κοινό στην Ελλάδα. Έχουν μείνει μόνο οι φοιτητές και οι φαντάροι. Την τελευταία πενταετία δε, με την μεγάλη μείωση δρομολογίων, τους χάνει και αυτούς...
    Ίσως ήρθε η εποχή να στραφεί προς την εμπορευματική κίνηση. Μεταφορά εμπορευμάτων όπου υπάρχουν σταθμοί και από κει, παραλαβή από τον πελάτη, ή μετακίνηση πόρτα-πόρτα ίσως με σύμπραξη με ιδιωτικές μεταφορικές εταιρίες.
    Το μοναδικό τμήμα που μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικό είναι το Αθήνα-Θεσ/κη. Αλλά και αυτό ανταγωνίζεται πλέον τις low-cost αεροπορικές εταιρίες οπότε πρέπει να βελτιωθεί περισσότερο.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ένα τρένο για Θεσσαλονίκη-Καβάλα θα έβγαζε τα λεφτά του για δύο λόγους.

    Πρώτον το ΚΤΕΛ Καβάλας είναι πολύ αργό (κάνει από 2 έως 2 ώρες και 30 λετπά) και έχει μόνο 2 express αν δεν κάνω λάθος που είναι πιο γρήγορα. Επίσης το καλοκαίρι χιλιάδες κόσμου πηγαίνουν στις παραλιές του Στρυμονικού για μπάνιο οπότε το τρένο θα είναι μια πολύ καλή επιλογή.

    Άραγε ένα τρένο προς το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής θα ήταν καλή ιδέα για να ξαλαφρύνει λίγο και ο αυτοκινητόδρομος;

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.