Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών: Δείτε όλα τα μεγάλα οδικά έργα μέχρι το 2025

    Sign in to follow this  

    Μπορεί το νέο ΕΣΠΑ να μην έχει αρχίσει να υλοποιείται για τα καλά αλλά τα προβλεπόμενα έργα με χρηματοδότηση από το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΣΕΣ 2014-2020 περιλαμβάνει κάποια σημαντικά οδικά έργα που συμπεριλαμβάνονται στο ΣΠΕΜ.

     

    Το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών ή αλλιώς ΣΠΕΜ, εκτπονήθηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, επεκτείνεται χρονικά μέχρι το 2025, δηλαδή περιλαμβάνει έργα που θα εκτελεστούν από το ΣΕΣ 2014-2020 αλλά και από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027. Καθορίζει τη στρατηγική ανάπτυξη των Μεταφορών καλύπτοντας όλα τα μέσα μεταφοράς (οδικά, σιδηροδρομικά, Θάλασσια και Εναέρια) και όλους τους τύπους μεταφοράς (επιβατικές, εμπορευματικές).

     

    Καλύπτει τη συμβολή της Ελλάδας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών σύμφωνα με τον Κανονισμό Διευρωπαϊκών Δικτύων (1315/2013) περιλαμβάνοντας τις προτεραιότητες για επενδύσεις στο βασικό και εκτεταμένο δίκτυο του Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) καθώς και σε δευτερεύοουσα συνδεσιμότητα με τα ΔΕΔ-Μ.

     

    Με την ολοκλήρωση των πολύ μεγάλων οδικών έργων σε Αττική και Κ.Μακεδονία βλέπουμε μία μετατόπιση των αναγκών (άρα και των έργων) στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας. Ωστόσο πρώτη παραμένει η Κεντρική Μακεδονία με 1,05 δις ευρώ και δεύτερη με 698εκ.ευρώ έρχεται η Δυτική Ελλάδα.

     

    Μέσα στα σημαντικά έργα διακρίνουμε τόσο τους αυτοκινητόδρομους που δεν προχώρησαν στη σύμβαση του 2013 (Κεντρική Οδός Ε65, Ολυμπία Οδός μέχρι Πάτρα αλλά και Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) αλλά και νέα μεγάλα οδικά έργα όπως τη βόρεια απόληξη της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά, Παράκαμψη Χαλκίδας, την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού, της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, τον άξονα Δράμα-Καβάλα.

     

    Στην Αττική ξεχωρίζουν τα οδικά έργα της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, η ανισοπεδοποίηση του Σχιστού με την Ε.Ο και ένωση με την Περιφερειακή Αιγάλεω.

     

    Ας δούμε το σχετικό πίνακα με τα έργα ανά Περιφέρεια:

     

     

    ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ

    1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΔΡΑΜΑ - ΚΑΒΑΛΑ 150.000.000 €

    2.ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΡΔΑΝΙΟ - ΟΡΜΕΝΙΟ : ΤΜΗΜΑ ΑΡΔΑΝΙΟ - ΜΑΝΔΡΑ 34.000.000 € -ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    3.ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 55.000.000€

    4.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ 2 (ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΛΥΣΙΤΟΥ) 4.000.000€

    5.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ-ΧΩΡΑς (ΘΕΣΗ ΣΩΛΗΝΑΡΙ) 3.120.000 €

    6.ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΓ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΡΑΜΑ-Κ.ΝΕΥΡΟΚΟΠΙ ΜΕΧΡΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ ΕΞΟΧΗΣ 2.509.000€

    7.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΔΡΑΜΑΣ-ΣΙΔΗΡΟΝΕΡΙΟΥ-ΔΑΣΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ 1.676.300€

    8.ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΠΥΡΓΟΥ-ΛΑΓΟΥ 1.588.900€

    και άλλα μικρότερου κόστου έργα

     

    ΑΤΤΙΚΗ

    1.ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΦΑΛΗΡΙΚΟΥ ΟΡΜΟΥ - ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ 105.000.000 €

    2.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΡΙΩΝ Α/Κ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Λ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΓΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΚΟΡΙΝΘΟΥ 47.853.500 €

    3.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΩΝ ΣΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ 11.000.000 €

    4.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΡΥΟΠΗ-ΓΑΛΑΤΑΣ 7.000.000€

     

     

    ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

    1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ / ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΑΛΛΟΝΗΣ - ΣΙΓΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ 42.988.700 € -ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    2.ΟΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ - ΛΑΓΚΑΔΑ 12.500.000 €

    3.ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΠΟΛΗΣ ΧΙΟΥ 11.800.000 €

    4.ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΚΑΡΙΑΣ - ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΑΜΟΣ - ΝΑΣ 10.000.000 € -ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    5.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΕΥΔΗΛΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ 9.500.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    6.Ε.Ο. ΣΑΜΟΣ - ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 2.000.000 €

    7.ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΕΛΙ ΦΡΑΝΤΑΤΟ-ΡΑΧΕΣ ΙΚΑΡΙΑΣ 14.000.000€

     

    ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

    1.ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ "ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ -ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ -ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ - ΤΣΑΚΩΝΑ" / ΠΑΤΡΑ -ΠΥΡΓΟΣ 475.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    2.ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ "ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ -ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ -ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ - ΤΣΑΚΩΝΑ" / ΠΥΡΓΟΣ -ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ - ΤΣΑΚΩΝΑ 150.000.000 €

    3.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΚΤΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΒΟΡΡΑ - ΝΟΤΟΥ 130.514.950 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    4.ΕΡΓΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΟΛΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΑΚΤΙΟ - ΔΥΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 38.000.000 €

    5.ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ε.Ο. ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ - (ΚΑΤΆ ΤΜΗΜΑΤΑ) - ΤΜΗΜΑ : ΑΓΡΙΝΙΟ - ΑΓ. ΒΛΑΣΗΣ 20.500.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    6.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΟΥ ΛΑΣΤΕΪΚΑ – ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ – ΚΑΤΑΚΩΛΟ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑΚΩΛΟΥ ΜΕ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ) 20.000.000 €

    7.ΣΥΝΔΕΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΜΕ ΑΣΤΑΚΟ, ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 19.000.000 €

    8.ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΜΕ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ 38.000.000€

    9.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΟΥ 16.000.000€

    10.ΔΡΟΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΙΙΚΑ-ΚΟΜΒΟΣ 7 ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΠΑΤΡΑΣ 10.700.000€

    11. ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΡΑΞΟΥ ΜΕ Ν.Ε.Ο ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ 6.600.000€

     

    ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

    1.ΟΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΒΑΣΙΛΙΤΣΑ 12.500.000 €

    2.ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΙΣΟΔΕΡΙ 55.000.000€

    3.ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΣΗ-ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΕΣΠΩΝ 12.000.000€

    4.ΚΟΖΑΝΗ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ 5.500.000€

     

    ΗΠΕΙΡΟΣ

    1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ - ΚΑΚΑΒΙΑ 280.000.000 €

    3.ΣΥΝΔΕΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΜΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ 20.000.000 €

    4.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 48.800.000 €

    5.ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΜΕ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ 57.400.000€

     

    ΘΕΣΣΑΛΙΑ

    1.ΤΜΗΜΑΤΑ Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 61.800.000 €

    2.ΤΜΗΜΑΤΑ Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΡΙΚΑΛΩΝ 43.500.000 €

    3.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 13.000.000 €

    4.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΠΑΘΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ 8.000.000 €

    5.Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΒΟΛΟΥ : Α/Κ ΣΕΣΚΛΟΥ 5.300.000 €

    6.ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ Ε65 ΚΑΙ ΠΑΘΕ 5.000.000 €

    7.Π.Ε.Ο ΛΑΡΙΣΑΣ-ΒΟΛΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΑΕΡΙΝΟ-Α.Κ ΒΟΛΟΥ 15.000.000€

     

    ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ

    1.ΟΔΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ (3 ΓΕΦΥΡΙΑ-ΒΡΥΩΝΗ) 25.000.000€

    2.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΚΡΑΝΑΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ 11.000.000€

     

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

    1.ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΕ ΕΓΝΑΤΙΑ 500.000.000 €

    2.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΔΕΣΣΑ : ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ & ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ 226.000.000 €

    3.ΒΕΛΤΙΩΣΗ / ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 67.200.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    4.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 45.635.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    5.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Α/Κ Κ16 ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΠΑΘΕ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 43.500.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    6.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΚΙΛΚΙΣ - ΔΟΪΡΑΝΗ ΤΜΗΜΑ Α/Κ ΑΣΣΗΡΟΥ - ΕΩΣ Α/Κ Ν. ΣΑΝΤΑΣ 36.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    7.ΤΜΗΜΑ ΠΟΤΙΔΑΙΑ - ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ 33.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    8.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑ - ΝΑΟΥΣΑ 30.000.000 €=ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    9.ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ 6ο ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 30.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    10.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΚΙΛΚΙΣ - ΔΟΪΡΑΝΗ ΤΜΗΜΑ Α/Κ ΜΑΥΡΟΝΕΡΙΟΥ - ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΙΛΚΙΣ 21.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    11.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ (ΕΟ 16), ΤΜΗΜΑ ΘΕΡΜΗ - ΓΑΛΑΤΙΣΤΑ 20.677.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    12.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΜΑ-ΑΜΦΙΠΟΛΗ 200.000.000€ και ΣΕΡΡΕΣ-ΑΜΦΠΟΛΗ 4.540.650€

    13.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΡΝΑΙΑΣ 15.141.000€

     

    ΚΡΗΤΗ

    1.ΓΟΥΡΝΕΣ - ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ 67.029.200 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    ΚΡΗΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΝΟΡΜΟΣ - ΕΞΑΝΤΗΣ ΤΟΥ 2.ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ) ΣΤΟ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ 58.000.000 €

    3.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ - ΑΓ. ΔΕΚΑ (ΚΑΣΤΕΛΛΙ) (Χ.Θ. 22+170 - Χ.Θ. 37+900) ΤΟΥ ΚΑΘΕΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ -ΜΕΣΣΑΡΑ ΣΤΟ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ 40.000.000 €

    4.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΟΑΚ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ (ΜΟΥΡΝΙΕΣ - ΜΟΧΟΣ) 20.000.000 €

    5.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΟΥΔΙΑΝΑ - ΤΟΠΟΛΙΑ - ΜΥΛΟΙ - ΕΛΟΣ -ΒΑΘΗ - ΧΡΥΣΟΣΚΑΛΙΤΙΣΣΑ 10.500.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    6.ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙ-ΚΟΥΝΑΒΙΑ 16.000.000€

    7.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΡΕΘΥΜΝΟ-ΑΓΙΑ ΓΑΛΗΝΗ ΤΜΗΜΑ ΑΡΜΕΝΟΙ-ΠΑΛΕ 13.900.000€

     

    ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

    1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ - ΦΗΡΑ -ΒΟΥΡΒΟΥΛΟ - ΟΙΑ Ν. ΘΗΡΑΣ 3.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    2.ΝΕΑ ΕΙΣΟΔΟΣ ΠΟΛΗΣ ΡΟΔΟΥ (ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΝΟΙΞΗ) 30.000.000€

     

    ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

    1.ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΒΥΤΙΝΑ-ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ. ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙΣ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ-ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 100.000.000 €

    2.ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΣΚΟΥΡΑ - ΓΕΡΑΚΙ 6.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    3.ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ 4 ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΠΑΡΤΗ - ΠΛΑΤΑΝΑ - ΣΚΟΥΡΑ 5.300.000 €

    4.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΝ ΟΔΩΝ Ε.Ο. ΤΡΙΠΟΛΗΣ -ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ (ΤΜΗΜΑ ΚΟΜΒΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΚΟΜΒΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ) 1.550.000 €

    5.ΣΟΥΛΗΝΑΡΙ-ΚΟΡΥΦΑΣΙΟ 22.235.000€

    6.ΦΩΚΙΑΝΟΣ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ 18.133.000€

    7.ΣΚΟΥΡΑ-ΠΥΡΙ 5.495.000€

    8.ΝΕΑΠΟΛΗ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ 4.000.000€

    9.ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΚΟΡΩΝΗ ΤΜΗΜΑ ΓΕΦΥΡΑ ΤΖΑΝΕ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ 11.917.000€

    10.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΓΥΘΕΙΟ-ΑΡΕΟΠΟΛΗ-ΓΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 3.800.000€

    11.ΒΕΛΟ-ΣΤΙΜΑΓΚΑ-ΝΕΜΕΑ 3.650.000€

    12.ΕΛΑΙΟΧΩΡΙ-ΚΟΥΜΠΙΛΑ 2.660.000€

     

    ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

    1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, ΚΟΜΒΟΥ Ν. ΛΑΜΨΑΚΟΥ - ΚΟΜΒΟΥ ΔΥΟ ΔΕΝΤΡΩΝ - ΚΟΜΒΟΥ ΧΑΡΑΥΓΗΣ ΚΟΜΒΟΥ ΒΟΙΩΝΤΑ - ΨΑΧΝΑ ΣΥΝ. ΜΗΚΟΥΣ 20,75 ΧΛΜ 180.000.000 €

    2.ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ : ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΘΗΒΑ - ΥΛΙΚΗ 150.000.000 €

    3.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΔΟΥ ΡΑΠΤΑΙΟΙ - Ν.ΣΤΥΡΑ -ΣΤΥΡΑ 10.000.000 €

    4.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Π.Α.Θ.Ε. - ΠΟΡΘΜΕΙΟ ΓΛΥΦΑΣ ΑΠΌ Χ.Θ. 8+200 ΕΩΣ Χ.Θ. 11+300 5.000.000 €

     

    ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

    1.ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ "ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ -ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ε65) / ΛΑΜΙΑ - ΞΥΝΙΑΔΑ & ΤΡΙΚΑΛΑ - ΕΓΝΑΤΙΑ 770.000.000 €-ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-

    2.ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ) 300.000.000 €

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/32835-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF-2025


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Νέες πρακτικές συμβουλές, σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των κατευθυντήριων γραμμών της για τη διαχείριση των συνόρων, ώστε να μη σταματήσουν οι εμπορευματικές μεταφορές σε ολόκληρη την ΕΕ, κατά την τρέχουσα πανδημία, εξέδωσε η Κομισιόν.
      Οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ανώτατο έλεγχο των φορτηγών στα τελωνεία έως 15 λεπτά, δυο ζώνες ανοιχτές, περιορισμό και ψηφιοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
      Συγκεκριμένα, για να διασφαλίζεται η συνεχής λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων σε ολόκληρη την ΕΕ, τα κράτη-μέλη καλούνται να ορίσουν, χωρίς καθυστέρηση, όλα τα σχετικά σημεία διέλευσης των εσωτερικών συνόρων κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων.
      Οι «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων θα πρέπει να είναι ανοικτές για όλα τα εμπορευματικά οχήματα, ό,τι εμπορεύματα κι αν μεταφέρουν. Ο χρόνος που θα απαιτείται για τη διέλευση των συνόρων, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υγειονομικών και άλλων ελέγχων, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 λεπτά.
      Η επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ συνδέει ολόκληρη την ΕΕ. Το έγγραφό μας με τις οδηγίες σκοπό έχει να προστατεύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της ΕΕ σε αυτές τις δύσκολες περιστάσεις και να διασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και οι εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών μπορούν να ταξιδεύουν οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη – χωρίς καθυστέρηση.

      Μια συλλογική και συντονισμένη προσέγγιση όσον αφορά τις διασυνοριακές μεταφορές είναι πιο σημαντική σήμερα από ποτέ άλλοτε.
      Οι “πράσινες λωρίδες” κυκλοφορίας είναι επίσης ειδικά σχεδιασμένες για την προστασία των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της κρίσης. Η συγκεκριμένη δέσμη συστάσεων θα διευκολύνει την ήδη αγχωτική αποστολή τους και θα καταστήσει το έργο τους περισσότερο ασφαλές και προβλέψιμο».
      «Πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων
      Οι διαδικασίες στις «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων θα πρέπει να ελαχιστοποιηθούν και να εξορθολογιστούν στα απολύτως αναγκαία. Ειδικότερα:
      -Οι έλεγχοι θα πρέπει να διενεργούνται χωρίς να χρειάζεται οι οδηγοί να βγαίνουν από τα οχήματά τους, ενώ οι ίδιοι οι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε ελάχιστους μόνο ελέγχους.
      -Δεν θα πρέπει να ζητείται από τους οδηγούς εμπορευματικών οχημάτων να προσκομίζουν κανένα άλλο έγγραφο πέραν της αστυνομικής τους ταυτότητας και της άδειας οδήγησης και, αν είναι αναγκαίο, επιστολής από τον εργοδότη. Θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή η ηλεκτρονική υποβολή/εμφάνιση εγγράφων.
      -Δεν θα πρέπει να γίνεται διακριτική μεταχείριση εμπορευματικών οχημάτων ή οδηγών, ανεξάρτητα από την προέλευση και τον προορισμό τους, την ιθαγένεια του οδηγού ή τη χώρα ταξινόμησης του οχήματος.
      -Δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης, τα κράτη-μέλη καλούνται επίσης να αναστείλουν προσωρινά όλους τους περιορισμούς οδικής πρόσβασης που ισχύουν επί του παρόντος στην επικράτειά τους, όπως απαγορεύσεις κυκλοφορίας τα Σαββατοκύριακα, τη νύχτα και απαγορεύσεις σε συγκεκριμένους τομείς.
      Η Επιτροπή ενθαρρύνει τα κράτη -μέλη να δημιουργήσουν διαδρόμους ασφαλούς διέλευσης για να μπορούν οι ιδιώτες οδηγοί και οι επιβάτες τους, όπως οι εργαζόμενοι στους τομείς της υγείας και των μεταφορών, καθώς και οι πολίτες της ΕΕ που επαναπατρίζονται, ανεξάρτητα από την ιθαγένειά τους, να διέρχονται άμεσα και κατά προτεραιότητα μέσω της χώρας σε οποιαδήποτε κατεύθυνση είναι αναγκαία κατά μήκος του δικτύου ΔΕΔ-Μ.
      Παράλληλα με αυτή τη διέλευση, θα πρέπει να παραμένουν αυστηρά στην καθορισμένη διαδρομή και να πραγματοποιούν τις απαραίτητες ελάχιστες στάσεις για ανάπαυση Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να μεριμνούν ώστε να διαθέτουν τουλάχιστον έναν λειτουργικό αερολιμένα για πτήσεις επαναπατρισμού και παροχής διεθνούς βοήθειας.
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Νέες πρακτικές συμβουλές, σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των κατευθυντήριων γραμμών της για τη διαχείριση των συνόρων, ώστε να μη σταματήσουν οι εμπορευματικές μεταφορές σε ολόκληρη την ΕΕ, κατά την τρέχουσα πανδημία, εξέδωσε η Κομισιόν.
      Οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ανώτατο έλεγχο των φορτηγών στα τελωνεία έως 15 λεπτά, δυο ζώνες ανοιχτές, περιορισμό και ψηφιοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
      Συγκεκριμένα, για να διασφαλίζεται η συνεχής λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων σε ολόκληρη την ΕΕ, τα κράτη-μέλη καλούνται να ορίσουν, χωρίς καθυστέρηση, όλα τα σχετικά σημεία διέλευσης των εσωτερικών συνόρων κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων.
      Οι «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων θα πρέπει να είναι ανοικτές για όλα τα εμπορευματικά οχήματα, ό,τι εμπορεύματα κι αν μεταφέρουν. Ο χρόνος που θα απαιτείται για τη διέλευση των συνόρων, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υγειονομικών και άλλων ελέγχων, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 λεπτά.
      Η επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ συνδέει ολόκληρη την ΕΕ. Το έγγραφό μας με τις οδηγίες σκοπό έχει να προστατεύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της ΕΕ σε αυτές τις δύσκολες περιστάσεις και να διασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και οι εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών μπορούν να ταξιδεύουν οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη – χωρίς καθυστέρηση.

      Μια συλλογική και συντονισμένη προσέγγιση όσον αφορά τις διασυνοριακές μεταφορές είναι πιο σημαντική σήμερα από ποτέ άλλοτε.
      Οι “πράσινες λωρίδες” κυκλοφορίας είναι επίσης ειδικά σχεδιασμένες για την προστασία των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της κρίσης. Η συγκεκριμένη δέσμη συστάσεων θα διευκολύνει την ήδη αγχωτική αποστολή τους και θα καταστήσει το έργο τους περισσότερο ασφαλές και προβλέψιμο».
      «Πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων
      Οι διαδικασίες στις «πράσινες λωρίδες» διέλευσης των συνόρων θα πρέπει να ελαχιστοποιηθούν και να εξορθολογιστούν στα απολύτως αναγκαία. Ειδικότερα:
      -Οι έλεγχοι θα πρέπει να διενεργούνται χωρίς να χρειάζεται οι οδηγοί να βγαίνουν από τα οχήματά τους, ενώ οι ίδιοι οι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε ελάχιστους μόνο ελέγχους.
      -Δεν θα πρέπει να ζητείται από τους οδηγούς εμπορευματικών οχημάτων να προσκομίζουν κανένα άλλο έγγραφο πέραν της αστυνομικής τους ταυτότητας και της άδειας οδήγησης και, αν είναι αναγκαίο, επιστολής από τον εργοδότη. Θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή η ηλεκτρονική υποβολή/εμφάνιση εγγράφων.
      -Δεν θα πρέπει να γίνεται διακριτική μεταχείριση εμπορευματικών οχημάτων ή οδηγών, ανεξάρτητα από την προέλευση και τον προορισμό τους, την ιθαγένεια του οδηγού ή τη χώρα ταξινόμησης του οχήματος.
      -Δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης, τα κράτη-μέλη καλούνται επίσης να αναστείλουν προσωρινά όλους τους περιορισμούς οδικής πρόσβασης που ισχύουν επί του παρόντος στην επικράτειά τους, όπως απαγορεύσεις κυκλοφορίας τα Σαββατοκύριακα, τη νύχτα και απαγορεύσεις σε συγκεκριμένους τομείς.
      Η Επιτροπή ενθαρρύνει τα κράτη -μέλη να δημιουργήσουν διαδρόμους ασφαλούς διέλευσης για να μπορούν οι ιδιώτες οδηγοί και οι επιβάτες τους, όπως οι εργαζόμενοι στους τομείς της υγείας και των μεταφορών, καθώς και οι πολίτες της ΕΕ που επαναπατρίζονται, ανεξάρτητα από την ιθαγένειά τους, να διέρχονται άμεσα και κατά προτεραιότητα μέσω της χώρας σε οποιαδήποτε κατεύθυνση είναι αναγκαία κατά μήκος του δικτύου ΔΕΔ-Μ.
      Παράλληλα με αυτή τη διέλευση, θα πρέπει να παραμένουν αυστηρά στην καθορισμένη διαδρομή και να πραγματοποιούν τις απαραίτητες ελάχιστες στάσεις για ανάπαυση Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να μεριμνούν ώστε να διαθέτουν τουλάχιστον έναν λειτουργικό αερολιμένα για πτήσεις επαναπατρισμού και παροχής διεθνούς βοήθειας.
       
    • By Engineer
      Πλήθος τροποποιήσεων της πολεοδομικής νομοθεσίας υπέρ των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων περιλαμβάνει σχέδιο νόμου που έδωσε προς διαβούλευση το υπουργείο Τουρισμού. Ανάμεσα σε αυτές, προβλέπεται ότι γύρω από περιοχές οργανωμένων τουριστικών αναπτύξεων μπορεί να τίθενται πολεοδομικοί περιορισμοί σε εκτάσεις τρίτων, ενώ δημόσιες δασικές εκτάσεις μπορούν να χρησιμοποιούνται και για τη δημιουργία γηπέδων γκολφ. Επίσης μπορούν κατ’ εξαίρεση να πωληθούν δημόσιες εκτάσεις στον παλαιό αιγιαλό, που πριν από ένα έτος χαρακτηρίστηκαν κοινόχρηστες.
      Οι διατάξεις περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου με κύριο θέμα την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 9 Μαρτίου. Ένα σημαντικό μέρος των διατάξεων ουσιαστικά επεκτείνει τις ευεργετικές ρυθμίσεις που είχαν θεσπιστεί από το 2013 έως σήμερα για διάφορες μορφές μεγάλων τουριστικών εγκαταστάσεων. Πιο συγκεκριμένα:
      -Δημόσια δάση ή δασικές εκτάσεις που συμπεριλαμβάνονται στα όρια μεγάλων τουριστικών αναπτύξεων συνυπολογίζονται ως προς την αρτιότητα ενός γηπέδου (η συνολική έκταση πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 50 στρέμματα). Δηλαδή αν σε μια περιοχή το ιδιωτικό οικόπεδο είναι πολύ μικρό για να χτιστεί, μπορεί να «προσθέσει» δημόσια δάση, παρότι δεν του ανήκουν, για να γίνει το οικόπεδο οικοδομήσιμο. Για να γίνει όμως επέμβαση σε αυτά (μέχρι ποσοστού 10%) χρειάζεται απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
      -Τροποποιείται η δασική νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις και η δημιουργία γηπέδων γκολφ και των υποστηρικτικών τους κτιρίων (με συντελεστή δόμησης 0,05).
      -Επιτρέπεται στο προεδρικό διάταγμα για την έγκριση μιας ΠΟΤΑ  (Περιοχές Οργανωμένων Τουριστικών Αναπτύξεων) να περιλαμβάνεται εκτός των ρυθμίσεων που αφορούν την ίδια την επένδυση, να προβλεφθεί μια «ειδική ζώνη προστασίας» περιμετρικά (δηλαδή εκτός των ορίων της επένδυσης). Στη ζώνη αυτή, δηλαδή σε γειτονικά ακίνητα τρίτων, μπορούν να επιβληθούν περιορισμοί στις χρήσεις γης, στους όρους δόμησης και εν γένει στην άσκηση δραστηριοτήτων. Παρότι η φιλοσοφία της ρύθμισης είναι κατανοητή (να προστατευτεί μια μεγάλη τουριστική επένδυση), οι περιορισμοί στην εκμετάλλευση της ιδιοκτησίας ιδιωτών (τρίτων) υπέρ ενός άλλου ιδιώτη  πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά προκειμένου να μην εγείρονται ζητήματα αντισυνταγματικότητας.
      -Μέχρι σήμερα, η νομοθεσία θεωρούσε ίδιου επιπέδου (στην ιεραρχία του πολεοδομικού σχεδιασμού) τις ΠΟΤΑ και τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια (ΕΧΣ). Πλέον ορίζεται ότι οι ΠΟΤΑ μπορούν και να λειτουργούν όπως τα ΕΧΣ, δηλαδή να μπορούν να τροποποιούν τον υφιστάμενο σε μια περιοχή σχεδιασμό (πολεοδομικά σχέδια, ζώνες οικιστικού ελέγχου κλπ) και να εγκρίνονται με την ίδια διαδικασία.
      -Κάθε μορφής πολεοδόμηση στη νομοθεσία απαιτεί την έκδοση προεδρικού διατάγματος, πρόβλεψη που έχει τεθεί μετά από πλούσια νομολογία του ΣτΕ. Όμως προβλέπεται ότι στην περίπτωση των ΠΟΤΑ η πολεοδόμηση θα εγκρίνεται με απόφαση γενικών διευθυντών ή με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Τουρισμού. Επιπλέον, με την ίδια απόφαση μπορούν να εγκρίνονται και οι περιβαλλοντικοί όροι. Η διάταξη αυτή μειώνει σαφώς το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού μιας ΠΟΤΑ, επεκτείνει όμως τη φιλοσοφία των «δύο ταχυτήτων» στον πολεοδομικό σχεδιασμό και ενδεχομένως να συναντήσει τις αντιρρήσεις του ΣτΕ, αν προσβληθεί.
      -Επιτρέπεται στις ΠΟΤΑ να αντικατασταθεί (μετά την έγκριση ενός σχεδίου) μέρος της δυναμικότητας των ξενοδοχειακών καταλυμάτων για να γίνουν τουριστικές κατοικίες προς ενοικίαση ή πώληση. Στην ισχύουσα νομοθεσία, είναι προϋπόθεση για την ίδρυση μιας ΠΟΤΑ η ύπαρξη ξενοδοχείου 1.000 κλινών. Με την προτεινόμενη ρύθμιση δεν διευκρινίζεται αν η μείωση των κλινών των ξενοδοχείων μπορεί να «πέσει» κάτω από αυτό το όριο.
      -Η επιτρεπόμενη αύξηση ή μείωση της έκτασης μιας ΠΟΤΑ (χωρίς να απαιτείται νέο προεδρικό διάταγμα) επεκτείνεται από 10% της συνολικής έκτασης σε 15%.
      -Επιτρέπεται να αποσπαστεί από μια ΠΟΤΑ ένα τμήμα προκειμένου να γίνει αυτοτελής ΠΟΤΑ, ενδεχομένως και με αλλαγή ιδιοκτησίας (λ.χ. να πωληθεί). Δεν διευκρινίζεται αν τα νέα κομμάτια μπορούν να είναι μικρότερα από το όριο των 800 στρεμμάτων, που ετίθετο ως ελάχιστο εμβαδό μιας περιοχής ώστε να χαρακτηριστεί ΠΟΤΑ (ώστε αυτό να μην οδηγήσει σε κατατμήσεις, που θα έχουν τους ευνοϊκούς όρους μεγάλων επενδύσεων).
      -Η νομοθεσία για τις ΠΟΤΑ και για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα είχε προβλέψει από το 2013 πως όταν από την έκτασή τους περνούν δρόμοι, τότε δεν θεωρείται ότι οι δρόμοι αυτοί τις κατατμούν (τις χωρίζουν σε οικόπεδα), αλλά θα αντιμετωπίζονται κατ’ εξαίρεση ως μια ενιαία έκταση (σαν να μην υπήρχαν οι δρόμοι). Η ρύθμιση αυτή επεκτείνεται τώρα σε όλες τις μορφές μεγάλων τουριστικών αναπτύξεων (ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, ΕΣΧΑΣΕ, ΕΣΧΑΔΑ κ.α.). Κατ΄επέκταση, η δόμηση επιτρέπεται να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε τμήμα του ακινήτου.
      -Επιτρέπεται η λειτουργική ενοποίηση camping και ξενοδοχείων.
      -Με τον ν.4607/2019 όλες οι δημόσιες εκτάσεις στον παλαιό αιγιαλό χαρακτηρίστηκαν «κοινόχρηστες», δεν μπορούσαν δηλαδή να πωληθούν όπως εκείνες που ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου . Με ρύθμιση στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου ανοίγει ένα μεγάλο «παράθυρο» στην πρόβλεψη αυτή για όλους όσους είχαν υποβάλλει αίτημα εξαγοράς μιας τέτοιας έκτασης πριν την έναρξη ισχύος του νόμου (δηλαδή τις 24 Απριλίου 2019) για να επεκτείνουν υφιστάμενες ή να δημιουργήσουν νέες τουριστικές εγκαταστάσεις. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός της ρύθμισης είναι η αποκατάσταση της ασφάλειας δικαίου. Το ερώτημα είναι κατά πόσο η αρχή αυτή είναι συνταγματικά ισχυρότερη από τη διασφάλιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα μιας έκτασης, άρα και του δημοσίου συμφέροντος. Περαιτέρω, ενδεχομένως να γεννώνται και ζητήματα για την ασφάλεια της όλης διαδικασίας.
      Αξιοσημείωτη πάντως είναι η «απουσία» του υπουργείου Περιβάλλοντος (που είναι αρμόδιο για την πολεοδομική και χωροταξική νομοθεσία) για ακόμα μια φορά από την κατάρτιση αμιγώς πολεοδομικών ρυθμίσεων.
    • By Engineer
      Πλήθος τροποποιήσεων της πολεοδομικής νομοθεσίας υπέρ των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων περιλαμβάνει σχέδιο νόμου που έδωσε προς διαβούλευση το υπουργείο Τουρισμού. Ανάμεσα σε αυτές, προβλέπεται ότι γύρω από περιοχές οργανωμένων τουριστικών αναπτύξεων μπορεί να τίθενται πολεοδομικοί περιορισμοί σε εκτάσεις τρίτων, ενώ δημόσιες δασικές εκτάσεις μπορούν να χρησιμοποιούνται και για τη δημιουργία γηπέδων γκολφ. Επίσης μπορούν κατ’ εξαίρεση να πωληθούν δημόσιες εκτάσεις στον παλαιό αιγιαλό, που πριν από ένα έτος χαρακτηρίστηκαν κοινόχρηστες.
      Οι διατάξεις περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου με κύριο θέμα την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 9 Μαρτίου. Ένα σημαντικό μέρος των διατάξεων ουσιαστικά επεκτείνει τις ευεργετικές ρυθμίσεις που είχαν θεσπιστεί από το 2013 έως σήμερα για διάφορες μορφές μεγάλων τουριστικών εγκαταστάσεων. Πιο συγκεκριμένα:
      -Δημόσια δάση ή δασικές εκτάσεις που συμπεριλαμβάνονται στα όρια μεγάλων τουριστικών αναπτύξεων συνυπολογίζονται ως προς την αρτιότητα ενός γηπέδου (η συνολική έκταση πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 50 στρέμματα). Δηλαδή αν σε μια περιοχή το ιδιωτικό οικόπεδο είναι πολύ μικρό για να χτιστεί, μπορεί να «προσθέσει» δημόσια δάση, παρότι δεν του ανήκουν, για να γίνει το οικόπεδο οικοδομήσιμο. Για να γίνει όμως επέμβαση σε αυτά (μέχρι ποσοστού 10%) χρειάζεται απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
      -Τροποποιείται η δασική νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις και η δημιουργία γηπέδων γκολφ και των υποστηρικτικών τους κτιρίων (με συντελεστή δόμησης 0,05).
      -Επιτρέπεται στο προεδρικό διάταγμα για την έγκριση μιας ΠΟΤΑ  (Περιοχές Οργανωμένων Τουριστικών Αναπτύξεων) να περιλαμβάνεται εκτός των ρυθμίσεων που αφορούν την ίδια την επένδυση, να προβλεφθεί μια «ειδική ζώνη προστασίας» περιμετρικά (δηλαδή εκτός των ορίων της επένδυσης). Στη ζώνη αυτή, δηλαδή σε γειτονικά ακίνητα τρίτων, μπορούν να επιβληθούν περιορισμοί στις χρήσεις γης, στους όρους δόμησης και εν γένει στην άσκηση δραστηριοτήτων. Παρότι η φιλοσοφία της ρύθμισης είναι κατανοητή (να προστατευτεί μια μεγάλη τουριστική επένδυση), οι περιορισμοί στην εκμετάλλευση της ιδιοκτησίας ιδιωτών (τρίτων) υπέρ ενός άλλου ιδιώτη  πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά προκειμένου να μην εγείρονται ζητήματα αντισυνταγματικότητας.
      -Μέχρι σήμερα, η νομοθεσία θεωρούσε ίδιου επιπέδου (στην ιεραρχία του πολεοδομικού σχεδιασμού) τις ΠΟΤΑ και τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια (ΕΧΣ). Πλέον ορίζεται ότι οι ΠΟΤΑ μπορούν και να λειτουργούν όπως τα ΕΧΣ, δηλαδή να μπορούν να τροποποιούν τον υφιστάμενο σε μια περιοχή σχεδιασμό (πολεοδομικά σχέδια, ζώνες οικιστικού ελέγχου κλπ) και να εγκρίνονται με την ίδια διαδικασία.
      -Κάθε μορφής πολεοδόμηση στη νομοθεσία απαιτεί την έκδοση προεδρικού διατάγματος, πρόβλεψη που έχει τεθεί μετά από πλούσια νομολογία του ΣτΕ. Όμως προβλέπεται ότι στην περίπτωση των ΠΟΤΑ η πολεοδόμηση θα εγκρίνεται με απόφαση γενικών διευθυντών ή με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Τουρισμού. Επιπλέον, με την ίδια απόφαση μπορούν να εγκρίνονται και οι περιβαλλοντικοί όροι. Η διάταξη αυτή μειώνει σαφώς το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού μιας ΠΟΤΑ, επεκτείνει όμως τη φιλοσοφία των «δύο ταχυτήτων» στον πολεοδομικό σχεδιασμό και ενδεχομένως να συναντήσει τις αντιρρήσεις του ΣτΕ, αν προσβληθεί.
      -Επιτρέπεται στις ΠΟΤΑ να αντικατασταθεί (μετά την έγκριση ενός σχεδίου) μέρος της δυναμικότητας των ξενοδοχειακών καταλυμάτων για να γίνουν τουριστικές κατοικίες προς ενοικίαση ή πώληση. Στην ισχύουσα νομοθεσία, είναι προϋπόθεση για την ίδρυση μιας ΠΟΤΑ η ύπαρξη ξενοδοχείου 1.000 κλινών. Με την προτεινόμενη ρύθμιση δεν διευκρινίζεται αν η μείωση των κλινών των ξενοδοχείων μπορεί να «πέσει» κάτω από αυτό το όριο.
      -Η επιτρεπόμενη αύξηση ή μείωση της έκτασης μιας ΠΟΤΑ (χωρίς να απαιτείται νέο προεδρικό διάταγμα) επεκτείνεται από 10% της συνολικής έκτασης σε 15%.
      -Επιτρέπεται να αποσπαστεί από μια ΠΟΤΑ ένα τμήμα προκειμένου να γίνει αυτοτελής ΠΟΤΑ, ενδεχομένως και με αλλαγή ιδιοκτησίας (λ.χ. να πωληθεί). Δεν διευκρινίζεται αν τα νέα κομμάτια μπορούν να είναι μικρότερα από το όριο των 800 στρεμμάτων, που ετίθετο ως ελάχιστο εμβαδό μιας περιοχής ώστε να χαρακτηριστεί ΠΟΤΑ (ώστε αυτό να μην οδηγήσει σε κατατμήσεις, που θα έχουν τους ευνοϊκούς όρους μεγάλων επενδύσεων).
      -Η νομοθεσία για τις ΠΟΤΑ και για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα είχε προβλέψει από το 2013 πως όταν από την έκτασή τους περνούν δρόμοι, τότε δεν θεωρείται ότι οι δρόμοι αυτοί τις κατατμούν (τις χωρίζουν σε οικόπεδα), αλλά θα αντιμετωπίζονται κατ’ εξαίρεση ως μια ενιαία έκταση (σαν να μην υπήρχαν οι δρόμοι). Η ρύθμιση αυτή επεκτείνεται τώρα σε όλες τις μορφές μεγάλων τουριστικών αναπτύξεων (ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, ΕΣΧΑΣΕ, ΕΣΧΑΔΑ κ.α.). Κατ΄επέκταση, η δόμηση επιτρέπεται να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε τμήμα του ακινήτου.
      -Επιτρέπεται η λειτουργική ενοποίηση camping και ξενοδοχείων.
      -Με τον ν.4607/2019 όλες οι δημόσιες εκτάσεις στον παλαιό αιγιαλό χαρακτηρίστηκαν «κοινόχρηστες», δεν μπορούσαν δηλαδή να πωληθούν όπως εκείνες που ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου . Με ρύθμιση στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου ανοίγει ένα μεγάλο «παράθυρο» στην πρόβλεψη αυτή για όλους όσους είχαν υποβάλλει αίτημα εξαγοράς μιας τέτοιας έκτασης πριν την έναρξη ισχύος του νόμου (δηλαδή τις 24 Απριλίου 2019) για να επεκτείνουν υφιστάμενες ή να δημιουργήσουν νέες τουριστικές εγκαταστάσεις. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός της ρύθμισης είναι η αποκατάσταση της ασφάλειας δικαίου. Το ερώτημα είναι κατά πόσο η αρχή αυτή είναι συνταγματικά ισχυρότερη από τη διασφάλιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα μιας έκτασης, άρα και του δημοσίου συμφέροντος. Περαιτέρω, ενδεχομένως να γεννώνται και ζητήματα για την ασφάλεια της όλης διαδικασίας.
      Αξιοσημείωτη πάντως είναι η «απουσία» του υπουργείου Περιβάλλοντος (που είναι αρμόδιο για την πολεοδομική και χωροταξική νομοθεσία) για ακόμα μια φορά από την κατάρτιση αμιγώς πολεοδομικών ρυθμίσεων.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η σφοδρή χιονόπτωση και τα έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν και συνεχίζουν να πλήττουν μεγάλο μέρος της χώρας. Προς τούτο, έχουν εκδοθεί και από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, γενικές οδηγίες για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των κατοίκων όλης της χώρας, αλλά ιδιαίτερα των περιοχών που πλήττονται εντονότερα από τα φαινόμενα κακοκαιρίας, με έμφαση στα μέτρα προστασίας, εξαιτίας της διακοπής των μετακινήσεων ή της σημαντικής και, κυρίως, επικίνδυνης επιβάρυνσής τους.
      Προκειμένου να διασφαλισθεί η τήρηση των μέτρων για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σε συνθήκες ψύχους, έντονων χιονοπτώσεων και παγετού, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) ενημερώνει για τα ακόλουθα:
      «1. Αδυναμία προσέλευσης των εργαζομένων στην εργασία τους
      Οι εργαζόμενοι που δεν κατάφεραν να προσέλθουν στην εργασία τους όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας, αλλά εξαιτίας σπουδαίου λόγου που οφείλεται σε αδυναμία μετακίνησής τους, λόγω της χιονόπτωσης και των συνεπειών της, δικαιούνται κανονικά τις αποδοχές τους για την ημέρα ή τις ημέρες αυτές της κακοκαιρίας, αρκεί να έχει προηγηθεί τουλάχιστον δεκαήμερη πραγματική εργασία στον εργοδότη τους.
      Η διακοπή των συγκοινωνιών και η επικινδυνότητα όλων των δρόμων και όχι μόνο των κεντρικών οδικών αρτηριών, εξαιτίας της σφοδρής χιονόπτωσης και του παγετού που ακολουθεί, αλλά και της χαμηλής ορατότητας σε πολλές περιπτώσεις, αποτελούν τυπική περίπτωση σπουδαίου λόγου, που δικαιολογεί, σύμφωνα με την καλή πίστη, τη μη παροχή της εργασίας.
      Εφόσον υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, το δικαίωμα στις αποδοχές της ημέρας κακοκαιρίας θεμελιώνεται, όταν η επιχείρηση λειτούργησε κανονικά και ο εργαζόμενος δεν κατόρθωσε, παρά την καταβληθείσα από μέρους του προσπάθεια, να μεταβεί στην εργασία του. Επίσης, το δικαίωμα αυτό διατηρείται και όταν η επιχείρηση δεν λειτούργησε κανονικά, επειδή ο εργοδότης διέκοψε τη λειτουργία της, χωρίς να λάβει τα απαιτούμενα «μέτρα άκρας επιμέλειας και σύνεσης». Ως εκ τούτου, ο εργαζόμενος που δεν κατόρθωσε να μεταβεί στην επιχείρηση, της οποίας τη λειτουργία διέκοψε ο εργοδότης την ημέρα της κακοκαιρίας, λόγω της εκτίμησής του π.χ., ότι δεν θα υπάρξει επαρκής πελατεία ή (και) προσέλευση των εργαζομένων, δικαιούται κανονικά τις αποδοχές της ημέρας αυτής.
      Αντίθετα, στην επιχείρηση που, λόγω της ασυνήθους σε ένταση χιονόπτωσης, είναι κατ' αντικειμενική κρίση αδύνατον να λειτουργήσει, τα μέρη απαλλάσσονται αμοιβαία από τις υποχρεώσεις τους σε ό,τι αφορά την παροχή εργασίας κατά την ημέρα που παρέμεινε κλειστή.
      Σημειώνεται ότι η ημέρα κατά την οποία ο εργαζόμενος δεν κατόρθωσε να μεταβεί στην εργασία του, λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, δεν μπορεί να χρεωθεί μονομερώς από τον εργοδότη στο μισθωτό ως ημέρα κανονικής άδειας.
      2. Υγεία και ασφάλεια εργαζομένων
      Κρίνεται σκόπιμη η υπενθύμιση του πλαισίου οδηγιών για την περιγραφή των ομάδων εργαζομένων υψηλού κινδύνου, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα που πρέπει προληπτικά να λαμβάνονται από τους εργοδότες, σε συνδυασμό με κατά περίπτωση μέτρα, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες και τη διενέργεια, τόσο προληπτικών, όσο και κατασταλτικών ελέγχων, από την Επιθεώρηση Εργασίας.
      Συγκεκριμένα:
      - Οι ομάδες με υψηλό κίνδυνο για την υγεία τους από την εργασία σε συνθήκες ψύχους είναι οι καρδιοπαθείς, οι πνευμονοπαθείς, οι πάσχοντες από χρόνια νοσήματα (π.χ. σακχαρώδης διαβήτης, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, διαταραχές αρτηριακής πίεσης, κοκ), οι λαμβάνοντες συγκεκριμένα φάρμακα (π.χ. ινσουλίνη, αντιδιαβητικά, διουρητικά, αντιχολιεργικά, κοκ), οι γυναίκες κατά την κύηση. Η ένταξη των εργαζομένων στις παραπάνω ομάδες γίνεται από τον ιατρό εργασίας της επιχείρησης ή (στις λίγες περιπτώσεις που δεν προβλέπεται η απασχόληση ιατρού εργασίας) με ιατρική βεβαίωση που προσκομίζει ο ίδιος ο εργαζόμενος.
      - Τεχνικά και οργανωτικά μέτρα:
      Οι χώροι εργασίας σε όλη τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας πρέπει να έχουν θερμοκρασία ανάλογη με τη φύση της εργασίας και τη σωματική προσπάθεια που απαιτείται για την εκτέλεσή της, λαμβανομένων πάντα υπόψη και των κλιματολογικών συνθηκών των εποχών του έτους.
      Εφόσον οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε εξωτερικές θέσεις εργασίας, αυτές πρέπει να διευθετούνται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι εργαζόμενοι να προστατεύονται από τις ατμοσφαιρικές επιδράσεις (δυσμενείς καιρικές συνθήκες) και να μην κινδυνεύουν να γλιστρήσουν ή να πέσουν.
      Να χορηγείται στους εργαζόμενους, στις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται, εξοπλισμός ατομικής προστασίας για προστασία από το ψύχος. Ως εξοπλισμός ατομικής προστασίας νοείται κάθε εξοπλισμός τον οποίο ο εργαζόμενος πρέπει να φορά ή να φέρει κατά την εργασία, για να προστατεύεται από ένα ή περισσότερους κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία του, καθώς και κάθε συμπλήρωμα ή εξάρτημα του εξοπλισμού που εξυπηρετεί αυτόν το σκοπό. Η οργάνωση και ο ρυθμός εργασίας δεν πρέπει να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.
      Στην περίπτωση εγκύων και γαλουχουσών εργαζομένων, για κάθε δραστηριότητα που ενδέχεται να εγκλείει συγκεκριμένο κίνδυνο έκθεσής τους σε ακραίες συνθήκες καταπόνησης λόγω ψύχους, πρέπει να αξιολογείται ο κίνδυνος για την ασφάλεια ή την υγεία τους, καθώς και κάθε επίπτωση στην εγκυμοσύνη ή γαλουχία και να καθορίζονται τα ληπτέα μέτρα.
      Απαγορεύεται η απασχόληση ανήλικων εργαζομένων σε εργασίες κατά τις οποίες ο νέος εκτίθεται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά την εκτέλεση υπαίθριων εργασιών.
      Ειδικότερα, για τα τεχνικά και οικοδομικά έργα:
      - Αντιστηρίξεις, εκσκαφές, κλπ., πρέπει να επανελέγχονται από τον επιβλέποντα μηχανικό, πριν από την επανάληψη εργασιών διακοπεισών, λόγω θεομηνίας ή παγετού και να αναγράφονται οι σχετικές παρατηρήσεις στο ημερολόγιο μέτρων ασφάλειας.
      - Όσον αφορά τα ανυψωτικά μηχανήματα, απαγορεύεται η εγκατάσταση ή χρήση τους σε καιρικές συνθήκες που είναι δυνατόν να θέσουν σε κίνδυνο την ευστάθειά τους.
      - Οι προσωρινές εργασίες σε ύψος εκτελούνται μόνον όταν οι καιρικές συνθήκες δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων.
      - Όλες οι βοηθητικές κατασκευές (ικριώματα, κλπ.) πρέπει να επιθεωρούνται από το αρμόδιο πρόσωπο ως προς την αντοχή, τη σταθερότητα και τα μέτρα ασφάλειας, σε περίπτωση θεομηνίας και πριν από την επανάληψη των εργασιών. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, διακόπτονται οι εργασίες οι οποίες παρεμποδίζονται άμεσα από αυτές. Οι εργασίες αυτές επαναλαμβάνονται, μετά την αποκατάσταση των ασφαλών συνθηκών εργασίας.
      Η αναλυτική εξειδίκευση των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων που πρέπει κατά περίπτωση να λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της καταπόνησης των εργαζομένων, λόγω ψύχους, έντονης χιονόπτωσης και παγετού, πρέπει να γίνεται με τη συμμετοχή του τεχνικού ασφαλείας και του γιατρού εργασίας, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και να αποτυπώνονται στην απαιτούμενη από το νόμο γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου. Υπενθυμίζεται ότι τα σωματεία και οι επιτροπές υγείας και ασφάλειας, έχουν το δικαίωμα διαβούλευσης και υπογραφής συλλογικών ρυθμίσεων, με αντικείμενο την εφαρμογή σχεδίου αντιμετώπισης της καταπόνησης των εργαζομένων, σε συνεργασία και με τον τεχνικό ασφαλείας και το γιατρό εργασίας.
      Σημαντικός είναι ο ρόλος των αρμόδιων Τεχνικών Επιθεωρητών Εργασίας, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη διενέργεια προληπτικών ελέγχων εφαρμογής των μέτρων που κατατείνουν στην προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σε όλους τους εργασιακούς χώρους και, ιδίως, στους πλέον εκτεθειμένους στις καιρικές συνθήκες, όπως π.χ. στους υπαίθριους χώρους ή όταν οι εργασίες γίνονται σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. οικοδομές, οδικά ή άλλα τεχνικά έργα, αγροτικές εργασίες, ταχυμεταφορές με δίκυκλο, κ.ά.), σε χειρωνακτικές εργασίες (π.χ. χειρωνακτική διακίνηση βαρέων φορτίων στις μεταφορές, οικοδομές, κλπ.).
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) έχουν υποχρέωση εντατικοποίησης των προληπτικών ελέγχων κατά τη χειμερινή περίοδο σε όλους τους εργασιακούς χώρους, με προτεραιότητα σε εκείνους με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση, καθώς και άμεσης ανταπόκρισης στις σχετικές καταγγελίες των εργαζομένων και των σωματείων τους και επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων σε περίπτωση διαπίστωσης σοβαρών παραβιάσεων ή μη συμμόρφωσης εργοδοτών προς τις υποδείξεις που τους γίνονται. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ προς το υπουργείο Εργασίας, η εισαγωγή στην ισχύουσα νομοθεσία για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων, ρητών ρυθμίσεων για τις υποχρεώσεις των εργοδοτών, και κυρίως απαγορεύσεων, για την πρόληψη της καταπόνησης των εργαζομένων και ρύθμισης των συνθηκών εργασίας τους στις περιπτώσεις έκθεσης σε έντονα καιρικά φαινόμενα (ψύχος, καύσωνας, κλπ.).
      Τονίζουμε ότι με άτυπες εγκυκλίους και ανακοινώσεις, τα προβλήματα δεν επιλύονται, αλλά χρειάζεται άμεσα ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο, αυστηρές κυρώσεις και εντατικοποίηση των έγκαιρων ελέγχων  από την Επιθεώρηση Εργασίας.
      Τα σωματεία, τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και οι Ομοσπονδίες δύναμης της ΓΣΕΕ, είναι σε επαγρύπνηση για τις καταγγελίες των εργαζομένων» επισημαίνει η συνομοσπονδία.
      Η  ΓΣΕΕ τονίζει ότι θα συνεχίσει να έχει στη διάθεση των συνδικάτων και των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια για κάθε ζήτημα πληροφόρησης, στήριξης και συλλογικής δράσης και στα θέματα υγείας και ασφάλειας:
      - το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ, ΚΕΠΕΑ/ ΓΣΕΕ
      www.kepea.gr και
      - το Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής Εργαζομένων και Ανέργων του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
      https://www.inegsee.gr/diktio-ipiresion-pliroforisis-simvouleftikis-ergazomenon-anergon/

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.