Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τελειώνει η παντοκρατορία για τα οδικά έργα στην Ελλάδα

    Sign in to follow this  

    Καθώς διαμορφώνεται το τοπίο των νέων έργων είναι εμφανές πως η "δρομομανία" στη χώρα έχει ακόμα δρόμο μπροστά της. Οι τοπικές κοινωνίες σε πολλά μέρη της χώρας εξακολουθούν να ζητούν δρόμους, ακόμα και αν δεδομένα δεν θα υπάρχει η ανάλογη κίνηση σε αυτούς για να δικαιολογήσουν ούτε την επένδυση και κυρίως την -όποια- απόσβεση.

     

    Πέρα από κάποιες δεδομένες ανάγκες που υπάρχουν η χώρα στο Ηπειρωτικό της τμήμα είναι σε μεγάλο βαθμό καλυμένη. Με τους νέους αυτοκινητόδρομους να τίθενται σε λειτουργία και με κάποιους ακόμα σε φάση δημοπράτησης-προετοιμασίας και κατασκευής, η ανάγκη για νέους δρόμους μειώνεται.

     

    Το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, το Πάτρα-Πύργος είναι τα βασικά έργα νέας γενιάς. Από εκεί και έπειτα το επόμενο που δικαιωματικά πρέπει να γίνει είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά, για να ολοκληρωθεί ο άξονας της Ιόνιας Οδού, ο άξονας Λαμία-Καρπενήσι. Αυτά όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους. Φυσικά και τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη τουλάχιστον στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Άγιος Νικόλαο.

     

    Για να μην υπερβάλλουμε υπάρχουν δίκαια αιτήματα για αναβάθμιση οδικών αξόνων αλλά όχι σε αυτοκινητόδρομους αλλά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Σε αυτής της κατηγορίας τους δρόμους βρίσκουμε πολλούς από τους άξονες που όντως χρειάζονται αναβάθμιση είτε γιατί έχουν υποβαθμιστεί κατασκευαστικά είτε γιατί με την σύνδεση τους με αυτοκινητόδρομους γίνονται πιο σημαντικοί και με μεγαλύτερη κίνηση. Κίνηση που όμως δεν δικαιολογεί κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με μεγάλη διατομή (2 λωρίδες και ΛΕΑ, ανισόπεδοι κόμβοι σε όλο το μήκος κλπ).

     

    Τέτοια παραδείγματα μπορούμε να βρούμε σε όλη τη χώρα αλλά περισσότερο στην Πελοπόννησο: Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, το οδικό κύκλωμα της Μεσηνίας (Καλαμάτα-Κορώνη-Μεθώνη-Πύλος-Καλαμάτα), η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Σπάρτη-Γύθειο, ο κάθετος άξονας του Μορέα προς Άργος-Ναύπλιο, ο οδικός άξονας Πύργος-Τρίπολη, ο οδικός άξονας Αγρίνιο-Καρπενήσι, Λαμία-Ιτέα-Καρπενήσι, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ιόνια Οδός-Αστακός, Πρέβεζα-Φιλιππιάδα, Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα κ.α.

     

    Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι πως πλέον τα οδικά έργα παραμένουν σημαντικά για τη χώρα, αλλά δεν είναι πλέον ο αυτοσκοπός και η αναγκαιότητα των τελευταίων δεκαετιών.

     

    Επιπλέον τα περισσότερα από τα παραπάνω έργα μπορούν να υλοποιηθούν από τις Περιφέρειες καθώς απαιτούν μικρότερα κονδύλια ενώ η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων είναι αυτή που θα καθορίσει τι θα προχωρήσει και από που.

     

    Ένα τρανό παράδειγμα είναι οι Περιφέρειες Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας που υλοποίησαν ή υλοποιούν σημαντικά οδικά έργα όπως τον οδικό άξονα Λάρισα-Τρίκαλα και Λάρισα-Καρδίτσα, τον Περιφερειακό Βόλου, τον Περιφερειακό Κατερίνης, τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη και Θεσσαλονίκη-Γαλάτιστα-Ουρανούπολη.

     

    Συμπερασματικά, τα οδικά έργα δεν τελειώνουν, σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν λείπουν, απλά μειώνονται και γίνονται πιο στοχευμένα, όσο οι μεγάλες βασικές ανάγκες καλύπτονται. Για του λόγου το αληθές αυτό το βλέπουμε ήδη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπου τα οδικά έργα είναι δραστικά λιγότερα αλλά θα το βιώσουμε και στο επόμενο πρόγραμμα 2021-2027.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/39053-teleionei-i-pantokratoria-gia-ta-odika-erga-stin-ellada


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    μηπως έχουμε μια αίσθηση των χρημάτων που παίζουν με τις χαράξεις και τις αποζημιώσεις? Να το κάνουμε απλό το θέμα για να τελειώνουμε. Κοστίζει το χωράφι 50Κ ζητάς 250Κ. Ωραία από αύριο ο ΕΝΦΙΑ υπολογίζετε για όλη την περιοχή στα 250Κ. Αντε να σας δω.   

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν έχεις καθόλου άδικο αλλά τι σχέση έχει με το θέμα????

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    καμία. αυτό που έχει σχέση είναι ότι μεγάλος αριθμός μηχανικών που απασχολούνται στην οδοποιϊα θα μείνει χωρίς αντικείμενο και θα πρέπει να βρει μια νέα δουλειά. άραγε ο παρεμφερής τομέας της διαχείρισης του οδικού δικτύου πόσους από αυτούς μπορεί να απορροφήσει;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν έχεις καθόλου άδικο αλλά τι σχέση έχει με το θέμα????

     

    "Καθώς διαμορφώνεται το τοπίο των νέων έργων είναι εμφανές πως η "δρομομανία" στη χώρα έχει ακόμα δρόμο μπροστά της. Οι τοπικές κοινωνίες σε πολλά μέρη της χώρας εξακολουθούν να ζητούν δρόμους, ακόμα και αν δεδομένα δεν θα υπάρχει η ανάλογη κίνηση σε αυτούς για να δικαιολογήσουν ούτε την επένδυση και κυρίως την -όποια- απόσβεση."

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    καμία. αυτό που έχει σχέση είναι ότι μεγάλος αριθμός μηχανικών που απασχολούνται στην οδοποιϊα θα μείνει χωρίς αντικείμενο και θα πρέπει να βρει μια νέα δουλειά. άραγε ο παρεμφερής τομέας της διαχείρισης του οδικού δικτύου πόσους από αυτούς μπορεί να απορροφήσει;

    3%

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σε τι αριθμό μηχανικών αντιστοιχεί αυτό το 3%;

     

    2-3 στην καλύτερη + 2-3 απο τους μελετητές και πάπαλα.

    Edited by Ροδοπουλος

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για κάτσε, 3 μηχανικοί θα εργάζονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας; είπαμε να κάνουμε μια ρεαλιστική εκτίμηση.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αν έχουν στηθεί 10-15 εταιρίες με κοινούς εργάτες μεταξύ τους, γιατί να μην γίνεται το ίδιο και με τους μηχανικούς;

    Και μία εύλογη απορία. Αν τελειώσουμε;;; (κάποτε :P ), με τους δρόμους, είμαστε κομπλέ; Άλλες ανάγκες δεν υπάρχουν; Ή μήπως αυτές οι εταιρίες ξέρουν να φτιάχνουν μόνο δρόμους και τέλος, μετά κλείνουν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Κατ αρχάς υπάρχουν και τα έργα διαχείρισης των δρόμων. Ένα ποσοστό του τεχνικού δυναμικού (άνθρωποι, μηχανήματα, βιομηχανίες υλικών) παραμένει απασχολημένο για να συντηρεί το δίκτυο.

     

    Έχουμε μια εικόνα του πόσοι μηχανικοί απασχολούνται πανελλαδικά στην οδοποιϊα και πόσοι εκτιμάται να παραμείνουν στη συντήρηση;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.