Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: Το Πορθμείο έχει την 2η μεγαλύτερη κίνηση στην Ευρώπη


    Αργεί ακόμα η έναρξη της κατασκευής για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας καθώς η σχετική ημερομηνία δημοπράτησης είναι σε 2 μήνες, όμως η επιλογή της προώθησης του συγκεκριμένου έργου δεν είναι καθόλου τυχαίο.

     

    Η κοστολόγηση του έργου είναι μεταξύ 350 και 400εκ.ευρώ και περιλαμβάνει την παράκαμψη Περάματος ενώ η οδική πρόσβαση είναι μέσω της Λ. Σχιστού. Η σήραγγα θα καταλήγει στα Παλούκια Σαλαμίνας ενώ από εκεί θα υπάρχει νέος οδικός άξονας που μέσω μίας νέας μικρότερης σήραγγας θα καταλήγει απευθείας στην πόλη της Σαλαμίνας παρακάμπτοντας τον κορεσμένο δρόμο που ενώνει τα Παλούκια με την Σαλαμίνα.

     

    Το έργο αυτό συναντά τις αντιστάσεις του Δήμου που πιστεύει ότι το νησί θα μετατραπεί σε προάστιο του Πειραιά όμως δεν φαίνεται να έχουν την ίδια γνώμη οι κάτοικοι και κυρίως οι χρήστες των φέρρυ που σήμερα καλούνται να πληρώνουν σημαντικά ποσά ημερησίως για την μετακίνηση τους .

     

    Με την χρήση της σήραγγας θα μειωθεί σημαντικά το κόστος διέλευσης και θα εκμηδενιστεί ο χρόνος καθώς σήμερα απαιτούντα από 20-35 λεπτά από το σημείο πληρωμής των διοδίων μέχρι την αποβίβαση.

     

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    Υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα καθώς η κίνηση που παρουσιάζει την κατατάσσει δεύτερη σε όλη την Ευρώπη, μετά την γραμμή Ντόβερ-Καλαί που ενώνει ακτοπλοϊκά την Αγγλία με την Γαλλία!

     

    Το περασμένο έτος από την γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα μετακινήθηκαν 11εκ. επιβάτες και 4εκ,. οχήματα. Για να καταλάβουμε τον όγκο για τον οποίο αναφερόμαστε πρόκειται για νούμερα σημαντικά μεγάλα. Παρουσιάζει κίνηση μεγαλύτερη από εκείνη της γέφυρας του Ρίο-Αντίρριο, που έχει κατασκευαστεί από το 2004.

     

    ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

    Η παράταση η οποία δόθηκε έξι φόρες είναι για να δοθεί η ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κεφάλαια ενώ υπάρχει και βάσιμα πλέον η ελπίδα πως θα έχει αλλάξει και το κλίμα στην χώρα.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/nea-megala-erga-se-parahorisi/item/27805-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%B6%CE%B5%CF%8D%CE%BE%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-2%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Η κοστολόγηση του έργου είναι μεταξύ 350 και 400εκ.ευρώ

     

    :shock: :shock:

     

    Αξιζουν τοσο πολλα χρηματα για το εργο αυτο?

    Αν ειναι σε 2 μηνες η δημοπρασια, δεν ξερουν αν ο προυπολογσμος ειναι 350εκ ή 400εκ?

    Link to comment
    Share on other sites

    ... Παρουσιάζει κίνηση μεγαλύτερη από εκείνη της γέφυρας του Ρίο-Αντίρριο, που έχει κατασκευαστεί από το 2004 ...

     

    Αυτό δεν είναι καλό για τη Σαλαμίνα είναι κακό για τη γέφυρα ... για να μην πω ότι, αν γίνει το έργο, θα έχει την ίδια τύχη ... δηλ. πάλι με το καραβάκι ...

    Link to comment
    Share on other sites

    Με τα στοιχεία που δίνει, έχουμε για τον περασμένο χρόνο:

     

    0,80 X 11.000.000 = 8.800.000 €

    4,50 Χ 4.000.000 = 18.000.000 €

                    Σύνολο : 26.800.000 €

     

    Με την μετατροπή σε μελλοντική αξία, και εφόσον δεν αρχίσουν οι ΑΠΕ και οι αναθεωρήσεις, απόσβεση σε 20 ~ 25 χρονάκια, χωρίς να αυξηθεί η κίνηση.

     

    Αν βάλεις κι ένα διόδιο 2,5€ ανά όχημα, και υποθέσεις κατά μέσο όρο διπλασιασμό της κίνησης, βγάζεις και χαρτζιλίκι 20.000.000€ το χρόνο...

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Αν βάλεις κι ένα διόδιο 2,5€ ανά όχημα, και υποθέσεις κατά μέσο όρο διπλασιασμό της κίνησης, βγάζεις και χαρτζιλίκι 20.000.000€ το χρόνο...

     

     

    Εχεις ηδη υπολογισει 4.5Ε το οχημα και 0.8Ε το ατομο.

    Και γιατι να εχει διπλασιασμο της κινησης?

    Και ποιος σου λεει οτι το διοδιο θα ειναι 2.5Ε και οχι 5Ε, οποτε θα καταληξει στην ιδια μοιρα με τη γνωση γεφυρα.

    Link to comment
    Share on other sites

    4.5Ε το όχημα και 0.8Ε το άτομο είναι τα σημερινά ναύλα.

     

    Όσο για το διόδιο, ο Θεός ξέρει...

    Εγώ απλώς υπέθεσα κάτι λίγο πιο τσιμπημένο από την Αττική Οδό και πιο φθηνό από το ναύλο...

    Link to comment
    Share on other sites

    Αν συνεχισουμε να μιλαμε για 4.000.000 οχηματα με διοδιο 2.5Ε, μας κανει 10.000.000Ε το χρονο.

    Αρα αποσβεση σε 40 χρονια.

     

    Δε βλεπω κανενα κερδος, εκτος και αν το διοδιο ειναι στα 10Ε.

     

    ΥΓ. Απλα για την πληροφορηση.

    Τα μεγαλυτερο ποσοστο απο την κινηση, εχουν οσοι δουλευουν στο ναυσταθμο.

    Αυτοι εχουν ειδικες τιμες στα πλοια, οχι 4.5Ε/οχημα.

    Αν η τιμη των διοδιων δεν ειναι χαμηλοτερη απο το πλοιο, απλα το εργο θα μεινει για να το βλεπουμε.

    Edited by terry
    Link to comment
    Share on other sites

    Η συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή συγκεντρώνει τέτοια χαρακτηριστικά που με κάνουν να σκέφτομαι εδώ και χρόνια το εξής "παλαβό" σενάριο...

     

    Με ένα ποσοστό αυτού του προϋπολογισμού (π.χ. 30%) θα μπορούσε να γίνει μετατροπή των υπαρχόντων ferry boat σε υβριδικά, με ηλεκτροπρόωση και προσθήκη φωτοβολταϊκών.

    Τα πλοία θα διασυνδέονται στην προβλήτα με το τοπικό δίκτυο ώστε να μεταφέρεται ενέργεια αμφίδρομα (για φόρτιση όσων κινούνται και για διοχέτευση της περίσσειας ενέργειας στο δίκτυο όσων είναι εκτός υπηρεσίας).

    Η τεχνογνωσία που θα αποκτούσαν τα τοπικά ναυπηγεία θα ήταν τεράστια (πιθανότητα εξαγωγής τεχνογνωσίας και νέες θέσεις εργασίας εξειδικευμένων μηχανικών - τεχνικών).

    Τα περιβαλλοντικά οφέλη για το νερό και τον αέρα πολλά και μάλιστα σε μία πολύ επιβαρυμένη περιοχή.

    Με πρόχειρους (άρα μη-τεκμηριωμένους) υπολογισμούς προκύπτει μείωση των λειτουργικών εξόδων (καύσιμα - συντήρηση) των πλοίων και άρα πιθανόν μείωση του κόστους των εισιτηρίων - πολύ σημαντικό για τους καθημερινούς χρήστες. Μία αναλυτική μελέτη είναι απολύτως αναγκαία.

    Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να τονωθεί το τουριστικό ενδιαφέρον για την περιοχή και τη πορθμειακή γραμμή λόγω της πρωτοτυπίας των "ηλεκτρικών" ή "ηλιακών" πλοίων.

    Η σχετική τεχνολογία υπάρχει ήδη και εφαρμόζεται σε πλοία αυτού του μεγέθους.

     

    ...και δεν είναι καν "θερινή νύχτα" :smile: .....

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ο πολυνησιακός χαρακτήρας είναι το μεγάλο ατού αυτού του τόπου. Οι συνεχείς αλλαγές του τοπίου, οι δαντελωτές ακτές, η αίσθηση αποκλειστικότητας όταν βρίσκεσαι σε έναν κολπίσκο εσύ και η παρέα σου μόνο, είναι πράγματα που δύσκολα βρίσκεις σε άλλα μέρη του κόσμου. Δυστυχώς οι υδροκέφαλοι των υπουργείων βλέπουν μόνο νούμερα.
    Το να καταστεί η Σαλαμίνα νοητή προέκταση της ηπειρωτικής χώρας είναι ένα έγκλημα, αρχικώς περιβαλλοντικό και εν συνεχεία πολεοδομικό. Σίγουρα υπάρχει μεγάλη κίνηση στο πορθμείο. Αλλά όλοι όσοι πήγαν εκεί ήξεραν ότι πήγαιναν σε νησί και όχι σε παραλιακό οικισμό στην Κερατέα. Τυχόν ζεύξη θα εντείνει τις οικιστικές πιέσεις σε μέγιστο βαθμό. Ο υπάρχον πολεοδομικός σχεδιασμός του νησιού σε δυο δεκαετίες θα έχει υποκύψει στην εντεινόμενη οικιστική πίεση και πλέον θα έχουμε μία επανάληψη του τύπου ξεχίλισμα προς τα Μεσόγεια.Μόνο που οι επιπτώσεις θα ναι πολύ χειρότερες για την Σαλαμίνα λόγω του περιορισμένου χώρου. Η Σαλαμίνα δεν έχει ανάγκη από ζεύξη κατά την άποψη μου, αλλά από έναν σχεδιασμό με δράσεις που θα ενισχύουν τον νησιωτικό της χαρακτήρα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Συγγνώμη που θα θα διαφωνίσω μαζί σου αλλά όχι και ότι ΤΩΡΑ η Σαλαμίνα δεν έχει τσιμεντοποιηθεί και δεν έχει γίνει όπως όλα τα παραλιακά προάστια της Αθήνας. Ας φροντίσει ο δήμος να προχωρήσει επιτέλους καμιά πολεοδομική υπόθεση και ας αφήσει τα κροκοδείλια δάκρυα. Η Σαλαμίνα είναι γεμάτη αυθαίρετα κτίσματα, ας μην εθελοτυφλούμε.

    Προφανώς λογικά η γέφυρα θα φέρει καινούριους κατοίκους και πλέον όχι παραθεριστές αλλά μόνιμους, αλλά είναι στο χέρι των τοπικών παραγόντων με όπλα την πολεοδομία και τα σωστά έργα υποδομής να γίνει αυτή η ανάπτυξη ορθολογικά.

    Ουτοπικό θα πεί κανείς. Όπως ουτοπικό να ισχυριζόμαστε ότι η Σαλαμίνα είναι παρθένο μέρος και θα τη χαλάσει η γέφυρα.

    Το πραγματικό θέμα πίσω από τις αντιδράσεις είναι τα νούμερα στο post #4.

    Link to comment
    Share on other sites

    Προφανώς και η Σαλαμίνα είναι τσιμεντοποιημένη και έχει γίνει όπως τα περισσότερα παραλιακά προάστια των Αθηνών. Αλλά σε αυτόν που πνίγεται δεν του δίνεις άλλη μία να πάει στον πάτο. Ήτοι η κατασκευή της γέφυρας θα αποτελέσει την ταφόπλακα κάθε εναπομείνουσας δυνατότητας ανάκτησης του νησιωτικού της χαρακτήρα. Η γενικά κακόγουστα υλοποιημένη δόμηση στην Σαλαμίνα εκτιμώ ότι δίνει την δυνατότητα κάποιων δράσεων έστω και τώρα. Με την κατασκευή της γέφυρας ο χώρος από νησιωτικός και κυρίως παραθεριστικός θα μετατραπεί σε ηπειρωτικός, αστικός και με τα μειονεκτήματα των γειτονικών προαστίων. Το κατακερματισμένο οικοπεδικό υπόβαθρο αποτελεί από μόνο του αιτία διαγραφής κάθε σκέψης αστικοποίησης αυτού του νησιού. Οι αντιδράσεις εννοείται πως είναι για τα νούμερα. Υψηλή συζήτηση όλα αυτά, έλεγαν και στα Πατήσια και την Κυψέλη, αλλά τώρα μερικές περιοχές τους είναι αβίωτες και τα διαμερίσματα της περιοχής στα αζήτητα και διπλά απαξιωμένα.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.