Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • ΑΔΜΗΕ: Τεχνικά Εφικτή η Διασύνδεση Κρήτης - Οι Πρώτες Μελέτες Βυθού


    Τεχνικά εφικτή με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα κρίνεται η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα. Αυτό προκύπτει από τις πρώτες μελέτες βυθού που ολοκλήρωσε ο ΑΔΜΗΕ. Ωστόσο, τις κρίσιμες λεπτομέρειες για το όλο εγχείρημα αναμένεται να δώσουν πιο αναλυτικές μελέτες, οι οποίες θα γίνουν τον επόμενο χρόνο.

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr, έχουν γίνει μέχρι στιγμής μελέτες βυθού μέσω χαρτών, οι οποίες οδήγησαν σε μια πρώτη διαπίστωση ότι είναι διαχειρίσιμα τα μεγάλη βάθη της Κρήτης, συνεπώς, θεωρείται ότι μπορεί να υλοποιηθεί η διασύνδεση, με χρήση της τελευταίας τεχνολογίας. Ο ΑΔΜΗΕ προγραμματίζει να ακολουθήσουν μέσα στο 2015 μελέτες βυθού με πλοία, ώστε να χαρτογραφηθεί και να προσδιορισθεί η διαδρομή που θα επιλεγεί. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι το σύνολο των διατάξεων σύνδεσης και όχι μόνον η διαδρομή του υποθαλάσσιου καλωδίου. Δηλαδή, τόσο η τοποθέτηση του υποσταθμού ζεύξης, όσο και του τερματικού του καλωδίου στην Κρήτη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το καλώδιο θα ξεκινά μεν από το νομό Αττικής, αλλά όχι απαραίτητα από το Λαύριο, καθώς εξετάζονται και άλλες θέσεις, κοντά σε υφιστάμενο κέντρο υπερυψηλής τάσης.

     

    Ο μεγάλος πονοκέφαλος, βέβαια, είναι στην Κρήτη, καθώς δεν έχουν υπερπηδηθεί οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Οι διάφορες θέσεις που είχαν αρχικά επιλεγεί για το τερματικό συνάντησαν τη σθεναρή αντίδραση κατοίκων των περιοχών, συνεπικουρούμενων, σε αρκετές περιπτώσεις και από την τοπική αυτοδιοίκηση. Ο ΑΔΜΗΕ έχει καταλήξει τώρα σε εναλλακτικές προτάσεις, οι οποίες έχουν τεθεί υπόψη στις κατά τόπους αρμόδιες Περιφέρειες και τους Δήμους, συνεπώς, σε αυτούς πλέον έχει μετατεθεί η ευθύνη.

     

    Με την ολοκλήρωση των μελετών βυθού με πλοίο θα ακολουθήσει η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και εφόσον έχουν οριστικοποιηθεί όλες οι διατάξεις της σύνδεσης και εγκριθούν το επόμενο βήμα θα είναι ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση κατασκευής του project, που προϋπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα με το διαγωνισμό στόχος είναι να επιδιωχθεί και η έκδοση των πολεοδομικών αδειών για την Αττική και την Κρήτη. Με τα δεδομένα αυτά, εκτιμάται ότι το έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται το 2020.

     

    Σήμερα στην Κρήτη λειτουργούν Αυτόνομοι Σταθμοί Παραγωγής με πετρέλαιο, συνολικής ισχύος 819,25 MW, ενώ η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ ανέρχεται περίπου σε 265 MW. Το 20% της ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη προέρχεται από τις ΑΠΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ. Από τις ΑΠΕ, τα 186 MW προέρχονται από αιολικά πάρκα και τα 78 MW από φωτοβολταϊκά. Η συνολική παραγωγή από ΑΠΕ ανέρχεται σε 62.606 MWh, εκ των οποίων οι 46.479 MWh είναι αιολικά και οι 16.127 MWh φ/β. Η μέγιστη ετήσια αιχμή της ζήτησης στην Κρήτη, πάντα σύμφωνα με το ΔΕΔΔΗΕ, υπολογίζεται σε 587 MW.

     

    Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=85362





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    "Ο μεγάλος πονοκέφαλος, βέβαια, είναι στην Κρήτη, καθώς δεν έχουν υπερπηδηθεί οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Οι διάφορες θέσεις που είχαν αρχικά επιλεγεί για το τερματικό συνάντησαν τη σθεναρή αντίδραση κατοίκων των περιοχών, συνεπικουρούμενων, σε αρκετές περιπτώσεις και από την τοπική αυτοδιοίκηση"

     

    Αυτοί που αντιδρούν να πληρώσουν το επιπλέον ετήσιο κόστος των 400€ για τις ΥΚΩ από την τσέπη τους. Επαγγελματίες διαμαρτυρόμενοι.

     

    Εδώ ταιριάζει η φράση: "Τους χάρισαν το γαιδαρο τον κοίταζαν στα δόντια"

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Εγραψε μια βλακεια ο δημοσιογραφος να βρισκεται.

    Αν ρωτησεις 1000 Κρητικους για τη διασυνδεση, οι 990 θα νομιζουν οτι μιλας Κινεζικα.

     

    Λες και δεν υπαρχει ενας χωρος ιδιοκτησιας δημοσιου να βαλουν οτι εξοπλισμο απαιτηθει.

     

    Αν το ψαξετε καλυτερα, θα δειτε οτι αλλου ειναι το προβλημα (βλ κατι αιολικα παρκα...)

    Edited by terry
    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτοι ομως οι "μεγαλοι" δεν εχουν προβλημα να κανουν τη διασυνδεση με δικα τους λεφτα και να εχουν "το καλωδιο" για παρτη τους.

    Εφοσον θελουν οι "οι υπολοιποι" να το χρησιμοποιησουν θα το κανουν με το αζημιωτο φυσικα...

    Link to comment
    Share on other sites

    ξερω πως ο νομος λέει πως από τα όρια του συστήματος και πέρα, τα πάγια διασυνδεσης μεταβιβάζονται δωρεαν στον ΑΔΜΗΕ.

     

    Σιγουρος είμαι σε περίπτωση χερσαίου αιολικού παρκου, που για την συνδεση του χρειαστηκε η κατασκευή Υ/Σ 20/150kV και γραμμής υψηλής τάσης 10km. Οταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή, η γραμμή και ο ΥΣ - κομμάτι υψηλής τάσης - μεταβιβαζεται σε ΑΔΜΗΕ.

     

    Υποθετω πως όριο του συστήματος θα ειναι ο κεντρικός ΥΣ των παραγωγών, οπότε μάλον ισχύει αυτό που λέω.

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν το γνωριζω το θεμα.

     

    Αλλα σιγουρα καταλαβαινεις οτι το προβλημα της διασυνδεσης της Κρητης, περαν απο το οικονομικο, δεν ειναι οι αντιδρασεις κατοικων και δημαρχων. Οι οποιες αμφιβαλλω αν υπαρχουν, παρακολουθωντας αρκετα τον τοπικο τυπο.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Αμυδρα θυμαμαι πως στο Δεκαετές Προγγραμμα Αναπτυξης του ΑΔΜΗΕ αναφέρει τα αδειοδοτικά του προβλήματα. Δεβ το εχω προχειρο, οποιος θελει ας ο κοιτάξει και ας μας πεις. Υποπθετω πως το σημειο προςγειάλωσης/μετατροπεά κτλ δε νειναι και τοσο απλό.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.