Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σε εμπορική λειτουργία στο Βελβεντό Κοζάνης ο πρώτος αυτοδιαχειριζόμενος υδροηλεκτρικός σταθμός της χώρας

    Sign in to follow this  

    Στα χέρια των αγροτών του Βελβεντού βρίσκεται από σήμερα ο νέος Υδροηλεκτρικός Σταθμός του ΤΟΕΒ της περιοχής ισχύος 1,9 MW που εγκαινιάστηκε παρουσία πλήθος κόσμου από τον Περιφερειάρχη Θόδωρο Καρυπίδη.

     Πρόκειται για τον πρώτο αυτοδιαχειριζόμενο υδροηλεκτρικό σταθμό στην Ελλάδα που με την λειτουργία του αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων που παράγει η περιοχή. Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Γιώργος Φραγκουλάκης  «προκειμένου να αρδεύουμε τις καλλιέργειες μας δαπανούμε 200.000 -280.000 ευρώ ετησίως για τη λειτουργία των αντλιοστασίων, και με τα χρήματα από τη λειτουργία του υδροηλεκτρικού σταθμού θα πληρώνουμε τα έξοδα λειτουργίας των αντλιοστασίων και ότι περισσεύει θα διοχετεύεται σε έργα επιδιόρθωσης του δικτύου άρδευσης που έχει κατασκευαστεί πριν από 40 έτη».

     Το Βελβεντό είναι μια αγροτική κωμόπολη διαθέτει δυο υγιείς συνεταιρισμούς και τα προϊόντα που παράγει από τις δενδροκαλλιέργειες ροδάκινων, νεκταρινιών και μήλων διοχετεύονται σε μεγάλο ποσοστό στις αγορές της Ευρώπης και την Ρωσίας. Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠΟΠ Νίκος Κουτλιάμπας ανέφερε ότι «το κόστος τής άρδευσης σε κάποιες περιπτώσεις αντιπροσωπεύει το 10% του κόστους της καλλιέργειας» και με την λειτουργία του αυτοδιαχειριζόμενου υδροηλεκτρικού έργου φιλοδοξούμε να το ελαχιστοποιήσουμε η να το μηδενίσουμε διευκολύνοντας τον οικογενειακό αγροτικό προϋπολογισμό και δίνοντας κίνητρα σε νέους αγρότες να μπουν με αισιοδοξία στις καλλιέργειες των χωραφιών μας»

    Ο προϋπολογισμός του έργου κατασκευής του υδροηλεκτρικού σταθμού, του αγωγού μεταφοράς νερού, μήκους 4,5 χλμ και των έργων στις δεξαμενές επιτήρησης προσέγγισε τα 3 εκατ. ευρώ. Το αρχικό έργο του αγωγού, κόστους 1,5 εκατ. ευρώ,  χρηματοδοτήθηκε το 2005 από την τότε Νομαρχία Κοζάνης. Ο πρώην δήμος Βελβεντού το 2009 διέθεσε 500. 000 ευρώ στον ΤΟΕΒ για το ξεκίνημα του έργου. Η κατασκευή του εργοστασίου επένδυσης 1 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε το 2012 και παρόλες τις καθυστερήσεις η την έλλειψη χρηματοδότησης, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Θόδωρος Καρυπίδης, το 2015 διέθεσε χρήματα από τον τοπικό πόρο ανάπτυξης για την προμήθεια του μηχανολογικού εξοπλισμού, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο.

    «Η μέρα είναι διδακτική για όλους μας» τόνισε τον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης «δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε τα μάτια στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση και την βελτίωση του εισοδήματος των αγροτών της περιοχής» και συμπλήρωσε ότι «το υποστηρίξαμε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε με τους πόρους που χρειαζόταν προκειμένου να λειτουργήσει έγκαιρα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας».  

    Ο υδροηλεκτρικός σταθμός έχει ονομαστική ισχύ 1,9 MW και εκμεταλλεύεται τα νερά από την ορεινή θέση «Σκεπασμένο» τα οποία χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος το χειμώνα ενώ  θα χρησιμεύουν την άρδευση των χωραφιών το καλοκαίρι,

    Η ιδέα της δημιουργίας του έργου ξεκίνησε το 2000, όταν δύο ιδιωτικές εταιρείες και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των νερών με τη δημιουργία υδροηλεκτρικών σταθμών. Όπως εξηγεί ο πρώην δήμαρχος Βελβεντού Μανώλης Στεργίου «το 2003 ,συνεκτιμώντας τα οφέλη από μια τέτοια ενέργεια, αποφασίσαμε να βάλουμε στο "παιχνίδι" τους αγρότες μας, ώστε να κατασκευάσουν οι ίδιοι μέσω του ΤΟΕΒ το μικρό υδροηλεκτρικό έργο, προκειμένου από τα εξασφαλισμένα κέρδη της λειτουργίας του να μπορούν να αποπληρώνουν το κόστος λειτουργία των αντλιοστασίων που ποτίζουν τις δενδροκαλλιέργειάς του κάμπου».

    Το έργο ολοκληρώθηκε το 2017, τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία από τον ανάδοχο και μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ένταξης του  στο  διασυνδεόμενο σύστημα ενέργειας, το υδροηλεκτρικό έργο σήμερα βρίσκεται σε κανονική  εμπορική λειτουργία.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών "Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς".
      Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς.
      Για τους σκοπούς της παρούσας με τον όρο «πάσης φύσεως σταθμοί αυτοκινήτων», νοούνται οι σταθμοί βαρέων οχημάτων δημόσιας (έναντι αντιτίμου) ή ιδιωτικής χρήσης, οι οποίοι διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή καθώς και τις αναγκαίες βοηθητικές και συμπληρωματικές εγκαταστάσεις για τη στάθμευση αυτών. Ως βαρέα οχήματα νοούνται τα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν, N1, Ν2, Ν3, Ο, Ο1, Ο2, Ο3, και Ο4 σύμφωνα με το Παράρτημα II της με αριθμ. πρωτ. 29949/1841/28-09- 2009 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 2112). Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι διάφοροι τύποι λεωφορείων, φορτηγών, ρυμουλκούμενων, ημιρυμουλκούμενων, βυτιοφόρων, αρθρωτών οχημάτων και τύπου συρμού, μηχανοκίνητων και ρυμουλκούμενων τροχόσπιτων. Η παρούσα απόφαση δεν εφαρμόζεται για τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων λειτουργίας σταθμών υπεραστικών λεωφορείων και σταθμών φορτηγών αυτοκινήτων για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων κατά την έννοια των άρθρων 1 και 9 του π.δ. 79/2004 (Α' 62). Όπου αλλού δεν ορίζεται από την παρούσα διαφορετικά, εφαρμόζεται το π.δ. 455/1976 (Α' 169) όπως ισχύει.
      Δείτε παρακάτω ενδεικτικά τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας, με τη συμμετοχή μηχανικών, όπου απαιτείται:
      1. Η αίτηση αναγγελίας έναρξης λειτουργίας υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο, μαζί με τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 2, με σκοπό τη χορήγηση της Βεβαίωσης Νόμιμης Λειτουργίας Σταθμού, από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας. Από τα δικαιολογητικά της παραγράφου 2, υποβάλλονται σε δύο (2) αντίτυπα και ηλεκτρονικά όλα τα σχεδιαγράμματα και οι τεχνικές εκθέσεις (ένα από τα δύο αντίτυπα φυλάσσεται στο αρχείο της αδειοδοτούσας υπηρεσίας).
      Εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, ο αρμόδιος υπάλληλος της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, ελέγχει την πληρότητα του φακέλου των υποβληθέντων δικαιολογητικών και είτε χορηγείται στον ενδιαφερόμενο Βεβαίωση Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας, εφόσον διαπιστωθεί ότι ο φάκελος είναι πλήρης, ή, στην περίπτωση που ο φάκελος υποβολής των δικαιολογητικών δεν είναι πλήρης, η αδειοδοτούσα υπηρεσία ενημερώνει, εγγράφως τον ενδιαφερόμενο για την έλλειψη κάποιου (ή κάποιων) εκ των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.
      2. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, εντός ενός (1) μηνός από τη χορήγηση της Βεβαίωσης Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας, προβαίνει στον έλεγχο των δικαιολογητικών, για να διαπιστώσει αν συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις δραστηριοποίησης. Εντός είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία χορήγησης της Βεβαίωσης υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας της επιχείρησης, οι υπηρεσίες δύνανται να ζητήσουν από τον αιτούντα την παροχή πρόσθετων στοιχείων ή διευκρινίσεων, επί των υποβληθέντων δικαιολογητικών, με προθεσμία υποβολής τους πέντε (5) ημερολογιακών ημερών. Στην περίπτωση που μετά τον έλεγχο του υποβληθέντος φακέλου, η υπηρεσία διαπιστώσει ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας ισχύει για πέντε (5) έτη.
      Εάν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις, η υπηρεσία απαγορεύει τη λειτουργία της επιχείρησης, ενημερώνοντας εγγράφως τον ενδιαφερόμενο, γνωστοποιώντας και τους σχετικούς λόγους. Αν ο ενδιαφερόμενος υποψήφιος εκμεταλλευτής του σταθμού θεωρεί ότι απαγορεύεται η λειτουργία της επιχείρησης - δραστηριότητας του, παρόλο που κατά την άποψη του έχει υποβάλλει όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, ή ότι η Διοίκηση καθυστερεί αναιτιολόγητα, δύναται να προσφύγει στην τακτική δικαιοσύνη κατά της πράξης ή της παράλειψης της διοικητικής αρχής, προς την οποία έχει υποβληθεί η αίτηση του. Η έγγραφη ενημέρωση περί απαγόρευσης λειτουργίας της επιχείρησης, πρέπει να γίνεται πριν την πάροδο τριάντα ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία χορήγησης της Βεβαίωσης Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών, θεωρείται ότι η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας της επιχείρησης - δραστηριότητας έχει χορηγηθεί στον ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 14 του ν. 3844/2010 (Α' 63). Στην περίπτωση της σιωπηρής έγκρισης, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για την έκδοση της πράξης διοικητική αρχή, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10, του ν. 3230/2004 (Α' 44). Τέλος, στην περίπτωση που ο σταθμός διαθέτει συμπληρωματικές εγκαταστάσεις, για τη σύννομη λειτουργία αυτών έχει εφαρμογή κατά περίπτωση η νομοθεσία για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών. Στην περίπτωση αυτή υποβάλλονται επιπλέον τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά. Μαζί με την αίτηση Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας υποβάλλονται τα παρακάτω:B2Green
      α. Παράβολο των 58 € για το σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση του σταθμού,
      β. Τοπογραφικό σχεδιάγραμμα της περιοχής, σε δύο αντίγραφα, υπογεγραμμένο από τον αρμόδιο μηχανικό, κατάλληλης κλίμακας και σε ακτίνα 100 m από τα όρια του οικοπέδου ή γηπέδου, οι συντεταγμένες του οποίου είναι εξαρτημένες από το Κρατικό Δίκτυο (ΕΓΣΑ 87). Στο σχεδιάγραμμα σημειώνονται το οικόπεδο ή γήπεδο του σταθμού, οι διαστάσεις των πλευρών του, η οικοδομική γραμμή και η ρυμοτομική γραμμή μόνο για το οικόπεδο του σταθμού ή η γραμμή δόμησης και το όριο απαλλοτρίωσης μόνο για το γήπεδο, οι θέσεις των κτιρίων των βοηθητικών και των τυχόν συμπληρωματικών εγκαταστάσεων, τα πλάτη των οδών (πεζοδρομίων, οδοστρωμάτων και διαχωριστικών νησίδων), καθώς και οι κατευθύνσεις των λωρίδων κυκλοφορίας μπροστά από το σταθμό. Σημειώνονται επίσης οι υφιστάμενες χρήσεις της περιοχής του σταθμού, σε ζώνη 100 m περιμετρικά του οικοπέδου ή του γηπέδου αυτού. Επί του τοπογραφικού βεβαιώνεται ότι δεν υφίστανται ορατοί αρχαιολογικοί χώροι, το περίγραμμα των οποίων απέχει απόσταση μικρότερη των 100 m από τον σταθμό. Η λειτουργία του σταθμού δύναται να επιτραπεί και σε απόσταση μικρότερη των 100 m, υπό την προϋπόθεση χορήγησης σχετικής έγκρισης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Στο τοπογραφικό σχεδιάγραμμα αναγράφεται υπόμνημα του μελετητή, ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 4 της παρούσας.
      γ. Υπεύθυνη Δήλωση του αιτούντος σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986. Ειδικότερα:
      αα. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι φυσικό πρόσωπο δηλώνει υπεύθυνα ότι έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του οικοπέδου ή γηπέδου για τη λειτουργία σταθμού αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων.
      ββ. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, ο νόμιμος εκπρόσωπος του δηλώνει υπεύθυνα ότι έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του οικοπέδου ή γηπέδου για τη λειτουργία σταθμού αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων.
      δ. Δήλωση Υπαγωγής στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις των υπ' αριθμ. οικ. 170613/07-10-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2505), 170078/ 07-10-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2507), 52891/30-09-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2446) ή έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία.
      ε. Έγκριση απότμησης - υποβιβασμού στάθμης πεζοδρομίου ή έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης για τους εντός ή εκτός σχεδίου σταθμούς αντίστοιχα, από την αρμόδια για τη συντήρηση της οδού ή των οδών έμπροσθεν του σταθμού, υπηρεσία, συνοδευόμενη και από υπεύθυνη δήλωση ότι η εγκεκριμένη απότμηση του πεζοδρομίου ή η κυκλοφοριακή σύνδεση της εγκατάστασης υλοποιήθηκε σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια αυτής.B2Green
      στ. Αρχιτεκτονικά σχέδια σε κλίμακα 1:50 ή 1:100 ανάλογα με το μέγεθος των χώρων, σε δυο αντίτυπα και συγκεκριμένα:
      αα. Κατόψεις όλων των επιπέδων των χώρων ή κτιρίων που απαρτίζουν τον σταθμό (δηλ. γραφείο, αποθήκες κτλ).
      ββ. Ενδεικτικές χαρακτηριστικές τομές των ως άνω κτιρίων.
      γγ. Κύριες όψεις των ως άνω κτιρίων
      δδ. Σχέδιο γενικής διάταξης όλων των κτιριακών εγκαταστάσεων του σταθμού σε κλίμακα 1:100 ή 1:200 ανάλογα με το μέγεθος του σταθμού, στο οποίο απεικονίζονται οι είσοδοι - έξοδοι του σταθμού, οι διάδρομοι προσπέλασης, οι χώροι στάθμευσης, ράμπες και «σκάφες» και γενικά όλη η λειτουργική διάταξη του σταθμού.
      ζ. Ηλεκτρομηχανολογικά σχέδια σε δύο αντίτυπα σε κατάλληλη κλίμακα και συγκεκριμένα:
      αα. Πλήρη ηλεκτρολογικά σχέδια ισχυρών και ασθενών ρευμάτων των κτιρίων, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.
      ββ. Πλήρη σχέδια θέρμανσης - κλιματισμού - εξαερισμού των χώρων, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και τεύχος υπολογισμών.
      γγ. Πλήρη σχέδια ύδρευσης, αποχέτευσης και απορροής ομβρίων, των κτιριακών εγκαταστάσεων του σταθμού, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.
      δδ. Πλήρες σχέδιο ηλεκτρικών εγκαταστάσεων και ηλεκτροφωτισμού του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες οδεύσεως των καλωδίων, πακτώσεως των φωτιστικών ιστών επί του εδάφους και στερεώσεως των φωτιστικών σωμάτων επί των ιστών ή τοίχων, των τυχόν φρεατίων διελεύσεως και μουφών συνδέσεως, συνοδευόμενα από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.B2Green
      εε. Πλήρη σχέδια ύδρευσης, αποχέτευσης και απορροής ομβρίων του περιβάλλοντος χώρου, στα οποία απεικονίζονται τα αντίστοιχα δίκτυα και η πορεία τους, ο μετρητής της Εταιρείας Ύδρευσης, η θέση σύνδεσης του δικτύου αποχέτευσης με το δίκτυο πόλεως, οι τυχόν αναγκαίοι συλλέκτες αποβλήτων, ή οι στεγανές δεξαμενές ή και ο βιολογικός καθαρισμός. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει το ίδιο ή συνοδεύεται από σχέδια λεπτομερειών των φρεατίων, σωληνώσεων, παροχών ύδατος και συλλεκτών αποβλήτων, καθώς και από τα απαραίτητα τεύχη υπολογισμών.
      η. Σχέδια Σήμανσης, σε δύο αντίτυπα, στα οποία περιλαμβάνονται η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, τόσο στις εισόδους - εξόδους του σταθμού, όσο και μέσα στον Σταθμό, δηλαδή βέλη πορείας οχημάτων, προειδοποιητικές πινακίδες, ηχητική σήμανση και όποιο άλλο μέσο απαιτείται για την ενημέρωση και καθοδήγηση των χρηστών, σύμφωνα με το παρόν άρθρο.
      θ. Τεχνική έκθεση, σε δυο (2) αντίτυπα, η οποία αποσκοπεί στο να κατατοπίσει τον ελεγκτή της μελέτης για τη δομή του σταθμού, τον τύπο στον οποίο ανήκει, τα βασικά στοιχεία τα οποία ελήφθησαν υπόψη κατά τον σχεδιασμό του, τα βασικά κατασκευαστικά στοιχεία των κτιρίων και η οποία μνημονεύει περιληπτικά τις αντίστοιχες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
      ι. Ειδική έκθεση, στην περίπτωση που στον υπό ίδρυση σταθμό τοποθετηθεί εγκατάσταση αυτόματου συστήματος διαχείρισης των σταθμευμένων οχημάτων.
      ια. Εάν ο σταθμός διαθέτει και άλλες συμπληρωματικές εγκαταστάσεις (π.χ. πλυντήρια- λιπαντήρια), πρέπει στην τεχνική έκθεση να γίνεται μνεία και σε αυτές,
      ιβ. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του επιβλέποντα αρμόδιου κατά το νόμο Μηχανικό, στην οποία δηλώνεται ότι, η κατασκευή του σταθμού και οι εντός αυτού ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις έγιναν σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχεδιαγράμματα και τους ισχύοντες κανονισμούς και ότι κατά την εκτέλεση των εργασιών τηρήθηκαν οι όροι και οι περιορισμοί της παρούσας απόφασης.
      ιγ. Πιστοποιητικό Ενεργητικής Πυροπροστασίας, από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, στο οποίο αναγράφεται η χρονική άδεια ισχύος του.
      ιδ. Άδεια δόμησης ή κάθε άλλο στοιχείο που πιστοποιεί τη νομιμότητα του κτιρίου.
      ιε. Γνωμοδότηση της αρμόδιας υπηρεσίας για τους στεγασμένους σταθμούς μεγάλου μεγέθους (ΔΟΥ - ΓΓΥ για την Αττική και η οικεία Περιφέρεια για τους σταθμούς εκτός Αττικής).
      ιστ. Βεβαίωση του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας - Αττικής της Διεύθυνσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Αστικών και Περιαστικών Περιοχών της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος για σταθμούς μεγάλου μεγέθους που χωροθετούνται εντός του λεκανοπεδίου Αττικής.
      ιη. Προϋπολογισμός σε δύο αντίτυπα, της απαιτούμενης δαπάνης για τις εν λόγω εγκαταστάσεις, υπογεγραμμένος από τον συντάκτη της μελέτης κατά νόμο υπεύθυνο διπλωματούχο ή τεχνολόγο μηχανικό και τον ενδιαφερόμενο.
      3. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας δύναται να ανανεωθεί μετά το πέρας της ισχύος της με την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας σε ισχύ, δήλωσης υπαγωγής στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις από την αρμόδια κατά περίπτωση υπηρεσία, με κατάθεση παραβόλου των 58 € για τον σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση, και υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή ότι εξακολουθεί να έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του σταθμού και ότι ουδεμία αλλαγή επήλθε στο σταθμό ή στη γύρω περιοχή σε σχέση με την προηγούμενη άδεια σε ακτινική απόσταση 100 m από το σταθμό.
      4. Στην περίπτωση που έχουν υλοποιηθεί μεταβολές στην εγκατάσταση, σε σχέση με τα ήδη υποβληθέντα σχεδιαγράμματα που συνοδεύουν τη Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας, τότε υποβάλλονται πλήρη (κατά περίπτωση) δικαιολογητικά που αφορούν στις τροποποιήσεις αυτές. Μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών, που αφορούν τις τροποποιήσεις, εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις δραστηριοποίησης που προβλέπονται στη κείμενη νομοθεσία, χορηγείται η νέα τροποποιημένη Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας.B2Green
      5. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας του σταθμού, μπορεί, εφόσον διαπιστωθεί οποιαδήποτε στιγμή, ότι σταμάτησαν να υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις, με τις οποίες χορηγήθηκε, να αφαιρεθεί προσωρινά μέχρι την αποκατάσταση των ελλείψεων ή οριστικά, με αιτιολογημένη ειδική απόφαση της Αρχής που τη χορήγησε.
      6. Σε περίπτωση μεταβίβασης ή παραχώρησης του σταθμού, η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας χορηγείται στο νέο δικαιούχο με την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας στη νέα επωνυμία, με κατάθεση παραβόλου των 58 € για τον σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση, υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του νέου δικαιούχου, με την οποία δηλώνει ότι έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του σταθμού, ότι τηρούνται όλοι οι όροι και προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας και ότι ουδεμία αλλαγή επήλθε στο σταθμό.
      7. Ο εκμεταλλευτής του σταθμού, οφείλει να ανανεώνει το Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας έγκαιρα και σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
      8. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας κοινοποιείται στην οικεία Υπηρεσία Δόμησης, στην οικεία Αστυνομική Αρχή καθώς και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της περιοχής.
      Κατεβάστε το πλήρες ΦΕΚ, από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών "Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς".
      Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται τα αρμόδια όργανα, οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς.
      Για τους σκοπούς της παρούσας με τον όρο «πάσης φύσεως σταθμοί αυτοκινήτων», νοούνται οι σταθμοί βαρέων οχημάτων δημόσιας (έναντι αντιτίμου) ή ιδιωτικής χρήσης, οι οποίοι διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή καθώς και τις αναγκαίες βοηθητικές και συμπληρωματικές εγκαταστάσεις για τη στάθμευση αυτών. Ως βαρέα οχήματα νοούνται τα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν, N1, Ν2, Ν3, Ο, Ο1, Ο2, Ο3, και Ο4 σύμφωνα με το Παράρτημα II της με αριθμ. πρωτ. 29949/1841/28-09- 2009 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 2112). Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι διάφοροι τύποι λεωφορείων, φορτηγών, ρυμουλκούμενων, ημιρυμουλκούμενων, βυτιοφόρων, αρθρωτών οχημάτων και τύπου συρμού, μηχανοκίνητων και ρυμουλκούμενων τροχόσπιτων. Η παρούσα απόφαση δεν εφαρμόζεται για τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων λειτουργίας σταθμών υπεραστικών λεωφορείων και σταθμών φορτηγών αυτοκινήτων για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων κατά την έννοια των άρθρων 1 και 9 του π.δ. 79/2004 (Α' 62). Όπου αλλού δεν ορίζεται από την παρούσα διαφορετικά, εφαρμόζεται το π.δ. 455/1976 (Α' 169) όπως ισχύει.
      Δείτε παρακάτω ενδεικτικά τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας, με τη συμμετοχή μηχανικών, όπου απαιτείται:
      1. Η αίτηση αναγγελίας έναρξης λειτουργίας υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο, μαζί με τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 2, με σκοπό τη χορήγηση της Βεβαίωσης Νόμιμης Λειτουργίας Σταθμού, από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας. Από τα δικαιολογητικά της παραγράφου 2, υποβάλλονται σε δύο (2) αντίτυπα και ηλεκτρονικά όλα τα σχεδιαγράμματα και οι τεχνικές εκθέσεις (ένα από τα δύο αντίτυπα φυλάσσεται στο αρχείο της αδειοδοτούσας υπηρεσίας).
      Εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, ο αρμόδιος υπάλληλος της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, ελέγχει την πληρότητα του φακέλου των υποβληθέντων δικαιολογητικών και είτε χορηγείται στον ενδιαφερόμενο Βεβαίωση Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας, εφόσον διαπιστωθεί ότι ο φάκελος είναι πλήρης, ή, στην περίπτωση που ο φάκελος υποβολής των δικαιολογητικών δεν είναι πλήρης, η αδειοδοτούσα υπηρεσία ενημερώνει, εγγράφως τον ενδιαφερόμενο για την έλλειψη κάποιου (ή κάποιων) εκ των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.
      2. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, εντός ενός (1) μηνός από τη χορήγηση της Βεβαίωσης Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας, προβαίνει στον έλεγχο των δικαιολογητικών, για να διαπιστώσει αν συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις δραστηριοποίησης. Εντός είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία χορήγησης της Βεβαίωσης υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας της επιχείρησης, οι υπηρεσίες δύνανται να ζητήσουν από τον αιτούντα την παροχή πρόσθετων στοιχείων ή διευκρινίσεων, επί των υποβληθέντων δικαιολογητικών, με προθεσμία υποβολής τους πέντε (5) ημερολογιακών ημερών. Στην περίπτωση που μετά τον έλεγχο του υποβληθέντος φακέλου, η υπηρεσία διαπιστώσει ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας ισχύει για πέντε (5) έτη.
      Εάν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις, η υπηρεσία απαγορεύει τη λειτουργία της επιχείρησης, ενημερώνοντας εγγράφως τον ενδιαφερόμενο, γνωστοποιώντας και τους σχετικούς λόγους. Αν ο ενδιαφερόμενος υποψήφιος εκμεταλλευτής του σταθμού θεωρεί ότι απαγορεύεται η λειτουργία της επιχείρησης - δραστηριότητας του, παρόλο που κατά την άποψη του έχει υποβάλλει όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, ή ότι η Διοίκηση καθυστερεί αναιτιολόγητα, δύναται να προσφύγει στην τακτική δικαιοσύνη κατά της πράξης ή της παράλειψης της διοικητικής αρχής, προς την οποία έχει υποβληθεί η αίτηση του. Η έγγραφη ενημέρωση περί απαγόρευσης λειτουργίας της επιχείρησης, πρέπει να γίνεται πριν την πάροδο τριάντα ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία χορήγησης της Βεβαίωσης Υποβολής Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών, θεωρείται ότι η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας της επιχείρησης - δραστηριότητας έχει χορηγηθεί στον ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 14 του ν. 3844/2010 (Α' 63). Στην περίπτωση της σιωπηρής έγκρισης, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για την έκδοση της πράξης διοικητική αρχή, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10, του ν. 3230/2004 (Α' 44). Τέλος, στην περίπτωση που ο σταθμός διαθέτει συμπληρωματικές εγκαταστάσεις, για τη σύννομη λειτουργία αυτών έχει εφαρμογή κατά περίπτωση η νομοθεσία για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών. Στην περίπτωση αυτή υποβάλλονται επιπλέον τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά. Μαζί με την αίτηση Αναγγελίας Έναρξης Λειτουργίας υποβάλλονται τα παρακάτω:B2Green
      α. Παράβολο των 58 € για το σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση του σταθμού,
      β. Τοπογραφικό σχεδιάγραμμα της περιοχής, σε δύο αντίγραφα, υπογεγραμμένο από τον αρμόδιο μηχανικό, κατάλληλης κλίμακας και σε ακτίνα 100 m από τα όρια του οικοπέδου ή γηπέδου, οι συντεταγμένες του οποίου είναι εξαρτημένες από το Κρατικό Δίκτυο (ΕΓΣΑ 87). Στο σχεδιάγραμμα σημειώνονται το οικόπεδο ή γήπεδο του σταθμού, οι διαστάσεις των πλευρών του, η οικοδομική γραμμή και η ρυμοτομική γραμμή μόνο για το οικόπεδο του σταθμού ή η γραμμή δόμησης και το όριο απαλλοτρίωσης μόνο για το γήπεδο, οι θέσεις των κτιρίων των βοηθητικών και των τυχόν συμπληρωματικών εγκαταστάσεων, τα πλάτη των οδών (πεζοδρομίων, οδοστρωμάτων και διαχωριστικών νησίδων), καθώς και οι κατευθύνσεις των λωρίδων κυκλοφορίας μπροστά από το σταθμό. Σημειώνονται επίσης οι υφιστάμενες χρήσεις της περιοχής του σταθμού, σε ζώνη 100 m περιμετρικά του οικοπέδου ή του γηπέδου αυτού. Επί του τοπογραφικού βεβαιώνεται ότι δεν υφίστανται ορατοί αρχαιολογικοί χώροι, το περίγραμμα των οποίων απέχει απόσταση μικρότερη των 100 m από τον σταθμό. Η λειτουργία του σταθμού δύναται να επιτραπεί και σε απόσταση μικρότερη των 100 m, υπό την προϋπόθεση χορήγησης σχετικής έγκρισης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Στο τοπογραφικό σχεδιάγραμμα αναγράφεται υπόμνημα του μελετητή, ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 4 της παρούσας.
      γ. Υπεύθυνη Δήλωση του αιτούντος σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986. Ειδικότερα:
      αα. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι φυσικό πρόσωπο δηλώνει υπεύθυνα ότι έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του οικοπέδου ή γηπέδου για τη λειτουργία σταθμού αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων.
      ββ. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, ο νόμιμος εκπρόσωπος του δηλώνει υπεύθυνα ότι έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του οικοπέδου ή γηπέδου για τη λειτουργία σταθμού αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων.
      δ. Δήλωση Υπαγωγής στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις των υπ' αριθμ. οικ. 170613/07-10-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2505), 170078/ 07-10-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2507), 52891/30-09-2013 κοινές υπουργικές αποφάσεις (Β' 2446) ή έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία.
      ε. Έγκριση απότμησης - υποβιβασμού στάθμης πεζοδρομίου ή έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης για τους εντός ή εκτός σχεδίου σταθμούς αντίστοιχα, από την αρμόδια για τη συντήρηση της οδού ή των οδών έμπροσθεν του σταθμού, υπηρεσία, συνοδευόμενη και από υπεύθυνη δήλωση ότι η εγκεκριμένη απότμηση του πεζοδρομίου ή η κυκλοφοριακή σύνδεση της εγκατάστασης υλοποιήθηκε σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια αυτής.B2Green
      στ. Αρχιτεκτονικά σχέδια σε κλίμακα 1:50 ή 1:100 ανάλογα με το μέγεθος των χώρων, σε δυο αντίτυπα και συγκεκριμένα:
      αα. Κατόψεις όλων των επιπέδων των χώρων ή κτιρίων που απαρτίζουν τον σταθμό (δηλ. γραφείο, αποθήκες κτλ).
      ββ. Ενδεικτικές χαρακτηριστικές τομές των ως άνω κτιρίων.
      γγ. Κύριες όψεις των ως άνω κτιρίων
      δδ. Σχέδιο γενικής διάταξης όλων των κτιριακών εγκαταστάσεων του σταθμού σε κλίμακα 1:100 ή 1:200 ανάλογα με το μέγεθος του σταθμού, στο οποίο απεικονίζονται οι είσοδοι - έξοδοι του σταθμού, οι διάδρομοι προσπέλασης, οι χώροι στάθμευσης, ράμπες και «σκάφες» και γενικά όλη η λειτουργική διάταξη του σταθμού.
      ζ. Ηλεκτρομηχανολογικά σχέδια σε δύο αντίτυπα σε κατάλληλη κλίμακα και συγκεκριμένα:
      αα. Πλήρη ηλεκτρολογικά σχέδια ισχυρών και ασθενών ρευμάτων των κτιρίων, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.
      ββ. Πλήρη σχέδια θέρμανσης - κλιματισμού - εξαερισμού των χώρων, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και τεύχος υπολογισμών.
      γγ. Πλήρη σχέδια ύδρευσης, αποχέτευσης και απορροής ομβρίων, των κτιριακών εγκαταστάσεων του σταθμού, τα οποία συνοδεύονται από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.
      δδ. Πλήρες σχέδιο ηλεκτρικών εγκαταστάσεων και ηλεκτροφωτισμού του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες οδεύσεως των καλωδίων, πακτώσεως των φωτιστικών ιστών επί του εδάφους και στερεώσεως των φωτιστικών σωμάτων επί των ιστών ή τοίχων, των τυχόν φρεατίων διελεύσεως και μουφών συνδέσεως, συνοδευόμενα από πλήρη τεχνική περιγραφή και ιδιαίτερο τεύχος υπολογισμών.B2Green
      εε. Πλήρη σχέδια ύδρευσης, αποχέτευσης και απορροής ομβρίων του περιβάλλοντος χώρου, στα οποία απεικονίζονται τα αντίστοιχα δίκτυα και η πορεία τους, ο μετρητής της Εταιρείας Ύδρευσης, η θέση σύνδεσης του δικτύου αποχέτευσης με το δίκτυο πόλεως, οι τυχόν αναγκαίοι συλλέκτες αποβλήτων, ή οι στεγανές δεξαμενές ή και ο βιολογικός καθαρισμός. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει το ίδιο ή συνοδεύεται από σχέδια λεπτομερειών των φρεατίων, σωληνώσεων, παροχών ύδατος και συλλεκτών αποβλήτων, καθώς και από τα απαραίτητα τεύχη υπολογισμών.
      η. Σχέδια Σήμανσης, σε δύο αντίτυπα, στα οποία περιλαμβάνονται η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, τόσο στις εισόδους - εξόδους του σταθμού, όσο και μέσα στον Σταθμό, δηλαδή βέλη πορείας οχημάτων, προειδοποιητικές πινακίδες, ηχητική σήμανση και όποιο άλλο μέσο απαιτείται για την ενημέρωση και καθοδήγηση των χρηστών, σύμφωνα με το παρόν άρθρο.
      θ. Τεχνική έκθεση, σε δυο (2) αντίτυπα, η οποία αποσκοπεί στο να κατατοπίσει τον ελεγκτή της μελέτης για τη δομή του σταθμού, τον τύπο στον οποίο ανήκει, τα βασικά στοιχεία τα οποία ελήφθησαν υπόψη κατά τον σχεδιασμό του, τα βασικά κατασκευαστικά στοιχεία των κτιρίων και η οποία μνημονεύει περιληπτικά τις αντίστοιχες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
      ι. Ειδική έκθεση, στην περίπτωση που στον υπό ίδρυση σταθμό τοποθετηθεί εγκατάσταση αυτόματου συστήματος διαχείρισης των σταθμευμένων οχημάτων.
      ια. Εάν ο σταθμός διαθέτει και άλλες συμπληρωματικές εγκαταστάσεις (π.χ. πλυντήρια- λιπαντήρια), πρέπει στην τεχνική έκθεση να γίνεται μνεία και σε αυτές,
      ιβ. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του επιβλέποντα αρμόδιου κατά το νόμο Μηχανικό, στην οποία δηλώνεται ότι, η κατασκευή του σταθμού και οι εντός αυτού ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις έγιναν σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχεδιαγράμματα και τους ισχύοντες κανονισμούς και ότι κατά την εκτέλεση των εργασιών τηρήθηκαν οι όροι και οι περιορισμοί της παρούσας απόφασης.
      ιγ. Πιστοποιητικό Ενεργητικής Πυροπροστασίας, από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, στο οποίο αναγράφεται η χρονική άδεια ισχύος του.
      ιδ. Άδεια δόμησης ή κάθε άλλο στοιχείο που πιστοποιεί τη νομιμότητα του κτιρίου.
      ιε. Γνωμοδότηση της αρμόδιας υπηρεσίας για τους στεγασμένους σταθμούς μεγάλου μεγέθους (ΔΟΥ - ΓΓΥ για την Αττική και η οικεία Περιφέρεια για τους σταθμούς εκτός Αττικής).
      ιστ. Βεβαίωση του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας - Αττικής της Διεύθυνσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Αστικών και Περιαστικών Περιοχών της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος για σταθμούς μεγάλου μεγέθους που χωροθετούνται εντός του λεκανοπεδίου Αττικής.
      ιη. Προϋπολογισμός σε δύο αντίτυπα, της απαιτούμενης δαπάνης για τις εν λόγω εγκαταστάσεις, υπογεγραμμένος από τον συντάκτη της μελέτης κατά νόμο υπεύθυνο διπλωματούχο ή τεχνολόγο μηχανικό και τον ενδιαφερόμενο.
      3. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας δύναται να ανανεωθεί μετά το πέρας της ισχύος της με την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας σε ισχύ, δήλωσης υπαγωγής στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις από την αρμόδια κατά περίπτωση υπηρεσία, με κατάθεση παραβόλου των 58 € για τον σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση, και υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή ότι εξακολουθεί να έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του σταθμού και ότι ουδεμία αλλαγή επήλθε στο σταθμό ή στη γύρω περιοχή σε σχέση με την προηγούμενη άδεια σε ακτινική απόσταση 100 m από το σταθμό.
      4. Στην περίπτωση που έχουν υλοποιηθεί μεταβολές στην εγκατάσταση, σε σχέση με τα ήδη υποβληθέντα σχεδιαγράμματα που συνοδεύουν τη Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας, τότε υποβάλλονται πλήρη (κατά περίπτωση) δικαιολογητικά που αφορούν στις τροποποιήσεις αυτές. Μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών, που αφορούν τις τροποποιήσεις, εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις δραστηριοποίησης που προβλέπονται στη κείμενη νομοθεσία, χορηγείται η νέα τροποποιημένη Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας.B2Green
      5. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας του σταθμού, μπορεί, εφόσον διαπιστωθεί οποιαδήποτε στιγμή, ότι σταμάτησαν να υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις, με τις οποίες χορηγήθηκε, να αφαιρεθεί προσωρινά μέχρι την αποκατάσταση των ελλείψεων ή οριστικά, με αιτιολογημένη ειδική απόφαση της Αρχής που τη χορήγησε.
      6. Σε περίπτωση μεταβίβασης ή παραχώρησης του σταθμού, η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας χορηγείται στο νέο δικαιούχο με την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας στη νέα επωνυμία, με κατάθεση παραβόλου των 58 € για τον σταθμό και των 29,5 € για κάθε συμπληρωματική εγκατάσταση, υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του νέου δικαιούχου, με την οποία δηλώνει ότι έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του σταθμού, ότι τηρούνται όλοι οι όροι και προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας και ότι ουδεμία αλλαγή επήλθε στο σταθμό.
      7. Ο εκμεταλλευτής του σταθμού, οφείλει να ανανεώνει το Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας έγκαιρα και σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
      8. Η Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας κοινοποιείται στην οικεία Υπηρεσία Δόμησης, στην οικεία Αστυνομική Αρχή καθώς και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της περιοχής.
      Κατεβάστε το πλήρες ΦΕΚ, από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ
       
    • By Engineer
      Αριθμ. οικ. 44662/454 ΦΕΚ 2192/Β/7-6-2019
      Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς.
    • By Engineer
      Στην ίδρυση Ενεργειακής Κοινότητας προχωρά ο Δήμος Κοζάνης σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΚ, τη ΔΙΑΔΥΜΑ, τον ΟΑΠΝ και την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη. Για την εκκίνηση της Ενεργειακής Κοινότητας  Κοζάνης, σύμφωνα με τη Μελέτη Βιωσιμότητας  θα αναπτυχθούν αρχικά δραστηριότητες που αφορούν την παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα φωτοβολταϊκό σταθμό εγκατεστημένης ισχύος 500 kWp καθώς και τη διενέργεια ενεργειακού συμψηφισμού παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας (net-metering) από δεύτερο φωτοβολταϊκό σταθμό εγκατεστημένης ισχύος 500 kWp με στόχο την κάλυψη μέρους των ιδιοκαταναλώσεών των εταίρων της Ενεργειακής Κοινότητας.
      Για την επένδυση θα αξιοποιηθούν χρηματοδοτήσεις  από τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα και πρωτοβουλίες που χρηματοδοτούν σχετικές δραστηριότητες, όπως το Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
      «Ο Δήμος Κοζάνης, προχωρά κάνοντας ένα σημαντικό βήμα με την σύσταση της Ενεργειακής Κοινότητας Κοζάνης  και αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρει η  νομοθεσία για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ με την μέγιστη κοινωνική ανταποδοτικότητα. Επιδίωξη μας είναι το βήμα αυτό να είναι προσεκτικό και σταθερό, προσβλέποντας, όχι στην πρόσκαιρη επικοινωνιακή εκμετάλλευση του, αλλά στην διάνοιξη ενός αναπτυξιακού μονοπατιού για την Δυτικής Μακεδονία και την βέλτιστη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων» δήλωσε ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης.
      Τα οφέλη για τον Δήμο και τους Δημότες
      Τα οφέλη από τη συμμετοχή στην Ενεργειακή Κοινότητα θα είναι για τους συμμετέχοντες φορείς η μείωση των δαπανών  για ηλεκτρική ενέργεια με τη διενέργεια ενεργειακού συμψηφισμού παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας (net-metering).
      Επίσης μπορούν να υλοποιήσουν επενδύσεις αναβάθμισης της ενεργειακής αποδοτικότητας των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού τους με την αξιοποίησης εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων.
      Ο Δήμος Κοζάνης θα προβεί στον εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό μεγάλου τμήματος της παραγόμενης ενέργειας που του αναλογεί, με τις καταναλώσεις του δημοτικού φωτισμού (φωτισμός οδών και πλατειών). Σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη αντικατάσταση των υφιστάμενων λαμπτήρων στα φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης τεχνολογίας LED και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης έντασης φωτισμού, o Δήμος Κοζάνης θα μειώσει σημαντικά τις τρέχουσες δαπάνες δημοτικού φωτισμού, και αυτό  θα μπορεί να  έχει ως συνέπεια τη μείωση των δημοτικών τελών φωτισμού που πληρώνουν οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις της περιοχής μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (ή των εκάστοτε παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας) παρέχοντας έμμεση οικονομική στήριξη.
      Στοχεύοντας στην αντιμετώπιση της ενεργειακής ένδειας, ο Δήμος Κοζάνης θα προβεί στον εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό τμήματος της παραγόμενης ενέργειας που του αναλογεί με νοικοκυριά που ανήκουν στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού.
      Τα οφέλη για τους φορείς
      Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Κοζάνης (ΔΕΥΑΚ), η ΔΙΑΔΥΜΑ, ο ΟΑΠΝ και η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη θα μειώσουν τις υφιστάμενες δαπάνες ηλεκτρικής ενέργειας με τη διενέργεια εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού της παραγόμενης ενέργειας που τους  αναλογεί μειώνοντας τα λειτουργικά τους κόστη.
      Στη πρώτη φάση, πέραν της κύριας δραστηριότητάς της, η Ενεργειακή Κοινότητα Κοζάνης θα αναπτύξει συνεργασίες με άλλους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης με στόχο την προώθηση της παραγωγής ενέργειας μέσω ΑΠΕ και την μεταφορά της αποκτηθείσας τεχνογνωσίας.
      Παράλληλα θα υλοποιεί εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης των πολιτών στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της μετακίνησης με οικολογικούς τρόπους κ.λπ.
      Περαιτέρω στόχος του Δήμου Κοζάνης είναι  η συμμετοχή φυσικών προσώπων και ιδιωτών στην Ενεργειακή Κοινότητα, να  αναπτύξει δραστηριότητες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ΑΠΕ για πολίτες και επιχειρήσεις, να προχωρήσει στη δημιουργία ηλεκτρονικής ενημερωτικής πλατφόρμας για τις ΑΠΕ και την εξοικονόμηση ενέργειας, να αναπτύξει δράσεις ευαισθητοποίησης επιχειρήσεων και να επιδιώξει την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με μεγάλες επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα.
      Η Ενεργειακή Κοινότητα Κοζάνης (Ε.Κοιν.) είναι αστικός συνεταιρισμός αποκλειστικού σκοπού, ο οποίος διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 4513/2018 και συμπληρωματικά από αυτές του Ν. 1667/1986 ως εκάστοτε ισχύουν. Έχει στόχο την προώθηση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (ως ορίζεται στο α. 2 § 1 του Ν. 4430/2016) και καινοτομίας στον ενεργειακό τομέα, την αντιμετώπιση της ενεργειακής ένδειας και την προαγωγή της ενεργειακής αειφορίας, την παραγωγή, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση, διανομή και προμήθεια ενέργειας, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην τελική χρήση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην ίδρυση Ενεργειακής Κοινότητας προχωρά ο Δήμος Κοζάνης σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΚ, τη ΔΙΑΔΥΜΑ, τον ΟΑΠΝ και την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη. Για την εκκίνηση της Ενεργειακής Κοινότητας  Κοζάνης, σύμφωνα με τη Μελέτη Βιωσιμότητας  θα αναπτυχθούν αρχικά δραστηριότητες που αφορούν την παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα φωτοβολταϊκό σταθμό εγκατεστημένης ισχύος 500 kWp καθώς και τη διενέργεια ενεργειακού συμψηφισμού παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας (net-metering) από δεύτερο φωτοβολταϊκό σταθμό εγκατεστημένης ισχύος 500 kWp με στόχο την κάλυψη μέρους των ιδιοκαταναλώσεών των εταίρων της Ενεργειακής Κοινότητας.
      Για την επένδυση θα αξιοποιηθούν χρηματοδοτήσεις  από τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα και πρωτοβουλίες που χρηματοδοτούν σχετικές δραστηριότητες, όπως το Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
      «Ο Δήμος Κοζάνης, προχωρά κάνοντας ένα σημαντικό βήμα με την σύσταση της Ενεργειακής Κοινότητας Κοζάνης  και αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρει η  νομοθεσία για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ με την μέγιστη κοινωνική ανταποδοτικότητα. Επιδίωξη μας είναι το βήμα αυτό να είναι προσεκτικό και σταθερό, προσβλέποντας, όχι στην πρόσκαιρη επικοινωνιακή εκμετάλλευση του, αλλά στην διάνοιξη ενός αναπτυξιακού μονοπατιού για την Δυτικής Μακεδονία και την βέλτιστη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων» δήλωσε ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης.
      Τα οφέλη για τον Δήμο και τους Δημότες
      Τα οφέλη από τη συμμετοχή στην Ενεργειακή Κοινότητα θα είναι για τους συμμετέχοντες φορείς η μείωση των δαπανών  για ηλεκτρική ενέργεια με τη διενέργεια ενεργειακού συμψηφισμού παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας (net-metering).
      Επίσης μπορούν να υλοποιήσουν επενδύσεις αναβάθμισης της ενεργειακής αποδοτικότητας των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού τους με την αξιοποίησης εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων.
      Ο Δήμος Κοζάνης θα προβεί στον εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό μεγάλου τμήματος της παραγόμενης ενέργειας που του αναλογεί, με τις καταναλώσεις του δημοτικού φωτισμού (φωτισμός οδών και πλατειών). Σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη αντικατάσταση των υφιστάμενων λαμπτήρων στα φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης τεχνολογίας LED και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης έντασης φωτισμού, o Δήμος Κοζάνης θα μειώσει σημαντικά τις τρέχουσες δαπάνες δημοτικού φωτισμού, και αυτό  θα μπορεί να  έχει ως συνέπεια τη μείωση των δημοτικών τελών φωτισμού που πληρώνουν οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις της περιοχής μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (ή των εκάστοτε παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας) παρέχοντας έμμεση οικονομική στήριξη.
      Στοχεύοντας στην αντιμετώπιση της ενεργειακής ένδειας, ο Δήμος Κοζάνης θα προβεί στον εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό τμήματος της παραγόμενης ενέργειας που του αναλογεί με νοικοκυριά που ανήκουν στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού.
      Τα οφέλη για τους φορείς
      Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Κοζάνης (ΔΕΥΑΚ), η ΔΙΑΔΥΜΑ, ο ΟΑΠΝ και η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη θα μειώσουν τις υφιστάμενες δαπάνες ηλεκτρικής ενέργειας με τη διενέργεια εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού της παραγόμενης ενέργειας που τους  αναλογεί μειώνοντας τα λειτουργικά τους κόστη.
      Στη πρώτη φάση, πέραν της κύριας δραστηριότητάς της, η Ενεργειακή Κοινότητα Κοζάνης θα αναπτύξει συνεργασίες με άλλους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης με στόχο την προώθηση της παραγωγής ενέργειας μέσω ΑΠΕ και την μεταφορά της αποκτηθείσας τεχνογνωσίας.
      Παράλληλα θα υλοποιεί εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης των πολιτών στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της μετακίνησης με οικολογικούς τρόπους κ.λπ.
      Περαιτέρω στόχος του Δήμου Κοζάνης είναι  η συμμετοχή φυσικών προσώπων και ιδιωτών στην Ενεργειακή Κοινότητα, να  αναπτύξει δραστηριότητες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ΑΠΕ για πολίτες και επιχειρήσεις, να προχωρήσει στη δημιουργία ηλεκτρονικής ενημερωτικής πλατφόρμας για τις ΑΠΕ και την εξοικονόμηση ενέργειας, να αναπτύξει δράσεις ευαισθητοποίησης επιχειρήσεων και να επιδιώξει την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με μεγάλες επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα.
      Η Ενεργειακή Κοινότητα Κοζάνης (Ε.Κοιν.) είναι αστικός συνεταιρισμός αποκλειστικού σκοπού, ο οποίος διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 4513/2018 και συμπληρωματικά από αυτές του Ν. 1667/1986 ως εκάστοτε ισχύουν. Έχει στόχο την προώθηση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (ως ορίζεται στο α. 2 § 1 του Ν. 4430/2016) και καινοτομίας στον ενεργειακό τομέα, την αντιμετώπιση της ενεργειακής ένδειας και την προαγωγή της ενεργειακής αειφορίας, την παραγωγή, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση, διανομή και προμήθεια ενέργειας, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην τελική χρήση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.