Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το μεγαλύτερο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο στην Ευρώπη είναι «υπό κατασκευή»

    Sign in to follow this  

    Ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου πλωτού φωτοβολταϊκού πάρκου στην Ευρώπη. Πρόκειται για το φωτοβολταϊκό στον ταμιευτήρα νερού Γκόντλεϋ στην περιοχή του Μάντσεστερ της δυτικής Αγγλίας.

     

    Το πάρκο κατασκευάζει η United Utilities, η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία ύδρευσης της Βρετανίας. Το έργο αποτελείται από 12.000 φωτοβολταϊκά πάνελ σε μια έκταση 45 στρεμμάτων από τα 60 στρέμματα του ταμιευτήρα. Όταν ολοκληρωθεί, το πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο θα παράγει 2,7 Γιγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χρόνο που θα καταναλώνονται επί τόπου.

     

    «Έχουμε θέσει ως στόχο την κάλυψη του ενός τρίτου των ενεργειακών μας αναγκών από ΑΠΕ ως το 2020 και αυτό το έργο θα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξή του» εξηγεί ο επικεφαλής της United Utilities, Κρις Σταμπς.

     

    Ο συγκεκριμένος ταμιευτήρας νερού επιλέχθηκε για την εγκατάσταση του πλωτού φωτοβολταϊκού αφού εκεί η ηλιακή ενέργεια θα καλύψει το ένα τρίτο της ενεργειακής κατανάλωσης για την επεξεργασία του νερού.

     

    Υπενθυμίζεται ότι στην Ιαπωνία, η Kyocera έχει ήδη συνδέσει με το δίκτυο πλωτά φωτοβολταϊκά πάρκα.

     

    Επίσης, η Βραζιλία ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα τεράστιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 350 Μεγαβάτ στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Μπαλμπίνα. Στην Αυστραλία έχει εγκατασταθεί ένα πλωτό σύστημα 4 Μεγαβάτ σε μονάδα επεξεργασίας λυμάτων στα νότια της χώρας, ενώ η Ινδία και οι ΗΠΑ σχεδιάζουν πλωτά φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 50 Μεγαβάτ η καθεμιά.

     

    Δείτε το video σχετικά με την κατασκευή του πάρκου!

     

     

    Πηγή: http://www.econews.gr/2015/10/29/plota-fotovoltaika-vretania-126358/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Εντάξει είναι τυχεροί που είναι στον βορά και έχουν ήλιο.
    Άμα είχαμε και μεις στην Ελλάδα τόσο ήλιο όσο στην Αγγλία, θα το κάναμε και μεις.

    Στα σοβαρά τώρα, η περίπτωση της Αυστραλίας μου κίνησε την περιέργεια, καθώς μου φάνηκε πολύ περίεργο να υπάρχουν πλωτά φωτοβολταικά μέσα σε δεξαμενές επεξεργασίας. Και εν τέλει είναι σε λίμνες αποθήκευσης νερού, άρα δεν είναι εφαρμόσιμη τεχνολογία στην πλειοψηφία των μονάδων επεξεργασίας λυμμάτων. Κρίμα.

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Οι ταμιευτήρες νερού μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποθήκευση ενέργειας.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Τι μας νοιάζει εμάς για φωτοβολταϊκά και που τα βάζουν οι εγγλέζοι?

    Εκεί στη κωλ*λίμνη τους να βγεί το τέρας του Λοχ Νες και να τους φάει τα πάνελ για να μάθουν.

    Ευτυχώς εμείς εδώ έχουμε μπόλικη (και πεντακάθαρη) ενέργεια.

    Edited by AMHxaNos
    • Upvote 2
    • Downvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    και τα ψαρια που θα λιαζονται ..

    χαχαχα και όχι μόνο! :D

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε πόσο θα αντέξουν τα πάνελ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μικρή συμμετοχή, και πάντως όχι ικανή να καλύψει τα προς δημοπράτηση Μεγαβάτ αιολικών και φωτοβολταϊκών, προεξοφλεί η αγορά για τους διαγωνισμούς που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ για τις 12 Δεκεμβρίου.
      Το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που καταγράφεται στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας τους τελευταίους μήνες, εκτιμάται ότι δεν μπορεί να «μεταφραστεί» σε υλοποίηση των επενδύσεων. Παρά, δε, το γεγονός ότι το απαιτητό επίπεδο ανταγωνισμού παρέμεινε τελικά χαμηλά, στο +40%, προβλέπεται ότι θα καλυφθεί μόνον ένα μικρό μέρος της δυναμικότητας που έχει «βγάλει» η ΡΑΕ (225 Μεγαβάτ για αιολικά πάρκα ισχύος έως 50 Μεγαβάτ και 287 Μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά πάρκα με ισχύ έως 20 Μεγαβάτ).
      Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου με τους οποίους μίλησε το energypress, ο λόγος της μικρής συμμετοχής σχετίζεται με τα θέματα ωρίμανσης των έργων.
      Συγκεκριμένα, για μεν τα αιολικά καθυστερεί δραματικά η αδειοδότηση των πάρκων, με αποτέλεσμα να έχουν ενσκήψει στους προηγούμενους διαγωνισμούς σχεδόν όλα τα ώριμα έργα και να μένουν τώρα λίγα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το θέμα της απλοποίησης  των αδειοδοτικών διαδικασιών βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο, με τη ΡΑΕ να έχει παρουσιάσει πρόταση αλλαγής του πλαισίου, το δε ΥΠΕΝ να έχει δημιουργήσει Επιτροπή που μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να καταλήξει σε προτάσεις για συντόμευση του χρόνου που απαιτείται για να ξεκινήσει ένα έργο την υλοποίησή του.
      Για τα φωτοβολταϊκά, από την άλλη, το μεγάλο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η προτεραιότητα που έχει δοθεί στις ενεργειακές κοινότητες, όσον αφορά την εξασφάλιση όρων σύνδεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με τη συνεχή παρεμβολή έργων ενεργειακών κοινοτήτων, να μην παίρνουν όρους σύνδεσης τα ιδιωτικά πάρκα, να μην προχωρούν, και να μην μπορούν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς, ενώ την ίδια στιγμή τα έργα των Ενεργειακών Κοινοτήτων κατά κανόνα εξαιρούνται και δεν υποχρεούνται να περάσουν από διαγωνισμούς.
      Σύμφωνα με τους συνομιλητές του energypress, το θεσμικό πλαίσιο δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και βεβαίως είναι εντελώς αναντίστοιχο με την πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει τον εθνικό στόχο για τις ΑΠΕ και να διευκολύνει την υλοποίηση επενδύσεων που θα επιτρέψουν την επίτευξη του στόχου αυτού.
    • By Engineer
      Μικρή συμμετοχή, και πάντως όχι ικανή να καλύψει τα προς δημοπράτηση Μεγαβάτ αιολικών και φωτοβολταϊκών, προεξοφλεί η αγορά για τους διαγωνισμούς που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ για τις 12 Δεκεμβρίου.
      Το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που καταγράφεται στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας τους τελευταίους μήνες, εκτιμάται ότι δεν μπορεί να «μεταφραστεί» σε υλοποίηση των επενδύσεων. Παρά, δε, το γεγονός ότι το απαιτητό επίπεδο ανταγωνισμού παρέμεινε τελικά χαμηλά, στο +40%, προβλέπεται ότι θα καλυφθεί μόνον ένα μικρό μέρος της δυναμικότητας που έχει «βγάλει» η ΡΑΕ (225 Μεγαβάτ για αιολικά πάρκα ισχύος έως 50 Μεγαβάτ και 287 Μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά πάρκα με ισχύ έως 20 Μεγαβάτ).
      Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου με τους οποίους μίλησε το energypress, ο λόγος της μικρής συμμετοχής σχετίζεται με τα θέματα ωρίμανσης των έργων.
      Συγκεκριμένα, για μεν τα αιολικά καθυστερεί δραματικά η αδειοδότηση των πάρκων, με αποτέλεσμα να έχουν ενσκήψει στους προηγούμενους διαγωνισμούς σχεδόν όλα τα ώριμα έργα και να μένουν τώρα λίγα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το θέμα της απλοποίησης  των αδειοδοτικών διαδικασιών βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο, με τη ΡΑΕ να έχει παρουσιάσει πρόταση αλλαγής του πλαισίου, το δε ΥΠΕΝ να έχει δημιουργήσει Επιτροπή που μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να καταλήξει σε προτάσεις για συντόμευση του χρόνου που απαιτείται για να ξεκινήσει ένα έργο την υλοποίησή του.
      Για τα φωτοβολταϊκά, από την άλλη, το μεγάλο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η προτεραιότητα που έχει δοθεί στις ενεργειακές κοινότητες, όσον αφορά την εξασφάλιση όρων σύνδεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με τη συνεχή παρεμβολή έργων ενεργειακών κοινοτήτων, να μην παίρνουν όρους σύνδεσης τα ιδιωτικά πάρκα, να μην προχωρούν, και να μην μπορούν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς, ενώ την ίδια στιγμή τα έργα των Ενεργειακών Κοινοτήτων κατά κανόνα εξαιρούνται και δεν υποχρεούνται να περάσουν από διαγωνισμούς.
      Σύμφωνα με τους συνομιλητές του energypress, το θεσμικό πλαίσιο δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και βεβαίως είναι εντελώς αναντίστοιχο με την πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει τον εθνικό στόχο για τις ΑΠΕ και να διευκολύνει την υλοποίηση επενδύσεων που θα επιτρέψουν την επίτευξη του στόχου αυτού.

      View full είδηση
    • By kostas_super_3
      Καλησπέρα. Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση περισσότερο κατασκευαστική. Σε ένα φβ πάρκο 500 kW Σας έχει τύχει να αλλάξετε τα καλώδια που έχω τα πάνελ προκειμένου να βάλετε άλλα μεγαλύτερα εξαιτίας της πτώσης τάσης? Δεν έχω ασχοληθεί με τόσο μεγάλες εγκαταστάσεις για αυτό θα ήθελα τα φώτα σας. Ευχαριστώ!
      ΥΓ . Είχα την εντύπωση πως η απόσταση αυτή μετράει από το τελευταίο πάνελ του string . 
    • By Farmer
      Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα,
      Θέλω να κάνω ένα μικρό αυτόνομο ηλεκτρικό ρομποτικό όχημα (τετράτροχο ή με ερπύστριες) που να μπορεί να σέρνει από πίσω του ένα σκαλιστηράκι πλάτους 30 cm και σε βάθος μέσα στο έδαφος 5cm σε κάπως σκληρό (αργιλώδες και στεγνό) έδαφος.
      Δεν είμαι μηχανικός και οι απαιτούμενοι υπολογισμοί ως αναφορά την δύναμη (ροπή κινητήρων), βάρος οχήματος και διαστάσεις των τροχών που θα πρέπει να έχει μια τέτοια κατασκευή, δεν μπορώ να τα υπολογίσω με ακρίβεια.
      Ποιο συγκεκριμένα: αρχικά, θέλω να κάνω ένα μεταλλικό κουτί με τέσσερις τροχούς, που να έχει 4 μοτέρ (ένα σε κάθε τροχό), θα πρέπει το εν λόγο όχημα να έχει διαστάσεις περίπου από 50 cm έως 100 cm μήκος και από 30 cm έως 60 cm πλάτος και να έχει το ανάλογο βάρος για να μπορεί να σκαλίζει σκληρό αργιλώδες έδαφος σε πλάτος 30 cm σε βάθος 5 cm. Η ταχύτητα κίνησης του οχήματος δεν ενδιαφέρει, δηλαδή μπορεί να πηγαίνει και με 5 μέτρα το λεπτό. Το σημαντικό είναι να έχει δυνατότητα μεγάλης ροπής στις ρόδες από τα μοτέρ και τα μοτέρ να είναι ανθεκτικά σε βλάβη (ειδικά οι μειωτήρες) ή τα μοτέρ να να είναι χαμηλού κόστους και να μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν σε περίπτωση βλάβης. Ο χρόνος συνεχούς λειτουργίας των μοτέρ πρέπει να είναι 5 με 8 ώρες. Επίσης λόγο του ότι η εργασία του οχήματος θα είναι στην ύπαιθρο το καλοκαίρι, μπορεί να κουβαλά επάνω του ένα φωτοβολταϊκό 60 cm επί 60 cm ή ακόμη και 1m επί 1m.
      Αυτό που με δυσκολεύει είναι η επιλογή των κατάλληλων moter με μειωτήρα και η επιλογή των τροχών (είδος και διαστάσεις).
      Σκέφτομαι ότι ένα τρακτέρ 2 τόνων με δύναμη 45 ίππων τραβά ένα δύυνο άροτρο σκάβοντας 50 cm βάθος και συνολικό πλάτος 100 cm άρα 2000kg/5000cm2=0,4 kg/cm2 είναι η αναλογία βάρους οχήματος ανά τετραγωνικό εκατοστό αντίστασης εδάφους, (σε έδαφος κανονικής υγρασίας). Επιπλέων η αναλογία ιπποδύναμης ανά τετραγωνικό εκατοστό είναι 45hp/5000cm2 =0,009 hp/cm2 ανά τετραγωνικό εκατοστό αντίστασης εδάφους. Κατά συνέπεια αφού θέλω να σκάψω 30cm σε βάθος 5 cm εδάφους τότε θα έχω 30cm Χ 5cm =150 cm2 και συνεπώς θέλω 150 cm2 Χ 0,4 kg/cm2= 60 kg δύναμη τραβήγματος ή 150 cm2 Χ 0,009 hp/cm2 = 1,35hp ιπποδύναμη.
      Μέχρι εδώ τα σκέφτηκα σωστά ή έχω λάθος λογική; Ποία είναι η γνώμη σας;
      Έτσι λοιπόν σκέφτομαι το όχημα αυτό να έχει παραπάνω βάρος, δηλαδή να είναι 100 ή 120 kg και με ιπποδύναμη 2,25 ή 2,7 hp, αφού (45hp/2000kg=0,0225hp/kg) και το έδαφος θα είναι στεγνό, δηλαδή σκληρό.
      Το πρόβλημα είναι: τι μοτέρ και με τι μειωτήρα να αγοράσω συγκεκριμένα.
      Στο internet βρήκα ότι 1hp είναι περίπου 746watt άρα στα 2,7hp θέλω 2014watt συνολικά.
      Αφού ένα φωτοβολταϊκό διαστάσεων περίπου 60cmΧ60cm μπορεί να τροφοδοτεί το όχημα με περίπου 50watt, τότε θέλω ένα μειωτήρα 2014w/50w=40,28 φορές. Δηλαδή μειωτίρα 1 προς 40,28 τουλάχιστον. Δηλαδή με 4 μοτέρ των 12,5 watt to καθένα είναι εντάξει;
      Κάπου εδώ αρχίζω και τα μπερδεύω τα πράγματα και δεν μπορώ να βρω μια λύση.
      Πως λοιπόν θα επιλέξω μοτέρ, μειωτήρες, διάμετρο τροχού με το λιγότερο δυνατό πλάτος πέλματος τροχού;
       
      Αν βάλω 4 μοτερ των 10 watt το καθένα και με μειωτήρα που να παίρνει δύναμη 0,01341hp (10wattX0,001341hp/watt=0,01341hp) και να την μετατρέπει σε σχεδόν σε 1hp, τότε το πρόβλημα λύνεται; Με ποια διάμετρο τροχού; Πόσο πρέπει να είναι το λιγότερο πλάτος πέλματος του τροχού;
      Θα πρέπει να υπάρχουν και κάποια κυκλώματα για την ρύθμιση του ρεύματος από το φωτοβολταϊκό προς τα μοτέρ και την μπαταρία του οχήματος.
      Οπότε πως θα βρούμε την κατάλληλη ισχύ των μοτέρ, την κατάλληλη αναλογία του μειωτήρα, τις κατάλληλες διαστάσεις των τροχών και τις κατάλληλες διαστάσεις του φωτοβολταϊκού;
       
      Με εκτίμηση,
      Farmer
    • By Engineer
      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -και ειδικά τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το Μετρό και το Τραμ– αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στα αστικά κέντρα σε σύγκριση με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
       
      Το πρόβλημα είναι, όπως και με όλες τις μορφές ηλεκτροκίνησης, ότι τα μέσα μεταφοράς είναι τόσο καθαρά όσο το καύσιμο που καταναλώνουν. Και αν η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τους συρμούς του Μετρό είναι λιγνιτική τότε το ενεργειακό αποτύπωμα είναι υψηλό.
       
       
       
      Στην πρωτεύουσα της Χιλής, Σαντιάγκο, περίπου 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται κάθε μέρα με το Μετρό.
       
      Πρόσφατα, η πρόεδρος της λατινοαμερικανικής χώρας Μισέλ Μπασελέ, ανακοίνωσε ότι το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στη χώρα θα «πρασινίσει» καθώς θα τροφοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από αιολική και ηλιακή ενέργεια.
       
      Το Μετρό του Σαντιάγκο είναι το δεύτερο σε μήκος στη Νότιο Αμερική και πλέον θα τροφοδοτείται σε ποσοστό 42% από φωτοβολταϊκά και κατά 18% από ανεμογεννήτριες.
       
      Το φωτοβολταϊκό πάρκο που θα παράγει την ηλιακή ενέργεια κατασκευάζει η καλιφορνέζικη SunPower, ενώ το αιολικό πάρκο κατασκευάζει η βραζιλιάνικη εταιρεία Latin America Power σε συνεργασία με την ισπανική Elecnor.
       
      Η SunPower ανακοίνωσε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί το 2017 και ότι «το Μετρό του Σαντιάγκο θα γίνει το πρώτο σύστημα δημόσιων μεταφορών στον κόσμο που θα λειτουργεί στο μεγαλύτερο βαθμό από ηλιακή ενέργεια.
       
      Η Χιλή θα πραγματοποιήσει την ενεργειακή μετάβαση του Μετρό στις ΑΠΕ το 2018 με τα δύο πάρκα να λειτουργούν για 15 χρόνια.
       
      Σύμφωνα με τη Μπασελέ οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται με έναν τρόπο «φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα που υλοποιεί το όραμα για ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον».
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/05/30/metro-chile-ape-130419/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.