Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το Νοέμβριο ο διαγωνισμός για τους "έξυπνους μετρητές"

    Sign in to follow this  

    Δημοσιεύτηκε από το ΔΕΔΔΗΕ η τροποποιημένη προκήρυξη του διαγωνισμού για την πιλοτική εγκατάσταση 170 χιλιάδων έξυπνων μετρητών σε οικιακούς και μικρούς εμπορικούς καταναλωτές. Ο συνολικός προϋπολογισμός σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΔΔΗΕ είναι 86,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση, υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης καθώς και δυνατότητα παροχής πρόσθετων υπηρεσιών καθώς και προαίρεση για επιπλέον 60 χιλιάδες μετρητές

     

    Η νέα ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες ορίστηκε στις 3 Νοεμβρίου.

     

    Σύμφωνα με την προκήρυξη θα εγκατασταθούν μετρητές στις εξής περιοχές:

    Ξάνθη 60 χιλιάδες

    Λέσβος 80 χιλιάδες

    Λευκάδα 20 χιλιάδες

    Αττική 7 χιλιάδες

    Κεντρική Μακεδονία 3 χιλιάδες (σύνολο 170 χιλιάδες)

     

    Η δυνατότητα επέκτασης του αριθμού των μετρητών της πιλοτικής φάσης αφορά τις εξής περιοχές:

    Θήρα 17 χιλιάδες

    Κύθνος 3 χιλιάδες

    Μήλος 10 χιλιάδες (σύνολο 30 χιλιάδες)

     

    Σημειώνεται ότι η προκήρυξη περιλαμβάνει τροποποιήσεις στις τεχνικές προδιαγραφές του αρχικού διαγωνισμού που έληγε στις 22 Σεπτεμβρίου καθώς υπήρξαν διαμαρτυρίες από εταιρείες που θεώρησαν ότι με τους όρους που είχαν τεθεί αποκλείεται η συμμετοχή τους.

     

    Πηγή:www.capital.gr


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Ghostrider
      Σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ η πρόταση θα υποβληθεί επίσημα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Υπερταμείου στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ
      Ο κ. Γιώργος Στάσσης, μηχανικός, στέλεχος του πολυεθνικού ενεργειακού ομίλου ENEL είναι ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

      Η πρόταση για τον κ. Στάσση θα υποβληθεί επίσημα από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. («Υπερταμείο») στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ που πρόκειται να συνεδριάσει σύντομα.

      Συνεργάτες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «ο Γιώργος Στάσσης είναι μάνατζερ από το χώρο της ενέργειας, έχει κάνει καριέρα σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, έχει εμπειρία σε αναδιάρθρωση ενεργειακών επιχειρήσεων, είναι νέος σε ηλικία και είναι ένας Έλληνας, που επιστρέφει από το εξωτερικό για να βοηθήσει στην προσπάθεια της κυβέρνησης».

      Ο νέος μάνατζερ της ΔΕΗ καλείται να αντιμετωπίσει σειρά προκλήσεων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ζημιογόνα αποτελέσματα, το υψηλό κόστος από πεπαλαιωμένες μονάδες παραγωγής, την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, την επίσπευση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές, κ.α.

      Ακολουθεί το βιογραφικό του:

      O Γεώργιος Ι. Στάσσης από το 2016 έως και σήμερα κατείχε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στη Εnel Romania SrL, τη μεγαλύτερη εταιρία ενέργειας στη Ρουμανία.

      Ο κ. Στάσσης εργάστηκε στον ιταλικό όμιλο ενέργειας ENEL SpA, όπου από το 2007 διετέλεσε επικεφαλής της Εnel Green Power για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή, υπεύθυνος μεταξύ άλλων για τις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, και Αίγυπτο.

      Διαθέτει περισσότερα από 13 χρόνια εμπειρίας στη αγορά της ενέργειας και έχει αναλάβει σημαντικές θέσεις σε οργανισμούς και φορείς του κλάδου.

      Από το 2001 έως και το 2006 εργάστηκε στην Tellas Telecommunications S.A., ως μέλος της Διοικητικής Ομάδας και ως Executive Director of Strategic Projects and Procurement.

      Σήμερα κατέχει επίσης τη θέση του Αντιπροέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Ξένων Επενδυτών (Foreign Investments Council) στη Ρουμανία, είναι Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας της Συνομοσπονδίας για την Ανάπτυξη της Ρουμανίας (Coalition for Romania's Development), ενώ παράλληλα συμμετέχει στο Δ.Σ. του ACUE (Association of Utilities ), στο Board of Trustees του Αspen Institute Romania, και στο ΔΣ του Κέντρου Ενέργειας Ρουμανίας (CRE).

      Επίσης έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ), μέλος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, και Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του G20Y.

      O κ. Στάσσης σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Kingston στη Μεγάλη Βρετανία και είναι κάτοχος MBA στο Construction Management. Έχει συμμετάσχει σε executive προγράμματα με αντικείμενο την αειφόρο ανάπτυξη στο ELIS Management Academy, καθώς και Executive Leadership στο Harvard University.

      Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

      Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, η ENEL είναι πολυεθνική εταιρεία ενέργειας και κορυφαίος παίκτης στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας, φυσικού αερίου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και περιλαμβάνεται στις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής ενέργειας της Ευρώπης όσον αφορά την εγκατεστημένη δυναμικότητα και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA). Ο Όμιλος έχει παρουσία σε 34 χώρες, και μονάδες παραγωγής ισχύος 89 GW διανέμει ηλεκτρισμό και αέριο μέσω ενός δικτύου άνω των 2.200.000 χιλιομέτρων, και με περίπου 73 εκατ. επιχειρηματικούς και οικιακούς τελικούς χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο, η ομάδα έχει τη μεγαλύτερη πελατειακή βάση μεταξύ των Ευρωπαίων ομοτίμων της. Η Εnel Green Power, η επιχείρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Enel, διαχειρίζεται ήδη περισσότερα από 44 GW αιολικών, ηλιακών, γεωθερμικών και υδροηλεκτρικών σταθμών στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία.

      View full είδηση
    • By Ghostrider
      Σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ η πρόταση θα υποβληθεί επίσημα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Υπερταμείου στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ
      Ο κ. Γιώργος Στάσσης, μηχανικός, στέλεχος του πολυεθνικού ενεργειακού ομίλου ENEL είναι ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

      Η πρόταση για τον κ. Στάσση θα υποβληθεί επίσημα από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας Α.Ε. («Υπερταμείο») στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ που πρόκειται να συνεδριάσει σύντομα.

      Συνεργάτες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «ο Γιώργος Στάσσης είναι μάνατζερ από το χώρο της ενέργειας, έχει κάνει καριέρα σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, έχει εμπειρία σε αναδιάρθρωση ενεργειακών επιχειρήσεων, είναι νέος σε ηλικία και είναι ένας Έλληνας, που επιστρέφει από το εξωτερικό για να βοηθήσει στην προσπάθεια της κυβέρνησης».

      Ο νέος μάνατζερ της ΔΕΗ καλείται να αντιμετωπίσει σειρά προκλήσεων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ζημιογόνα αποτελέσματα, το υψηλό κόστος από πεπαλαιωμένες μονάδες παραγωγής, την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, την επίσπευση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές, κ.α.

      Ακολουθεί το βιογραφικό του:

      O Γεώργιος Ι. Στάσσης από το 2016 έως και σήμερα κατείχε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στη Εnel Romania SrL, τη μεγαλύτερη εταιρία ενέργειας στη Ρουμανία.

      Ο κ. Στάσσης εργάστηκε στον ιταλικό όμιλο ενέργειας ENEL SpA, όπου από το 2007 διετέλεσε επικεφαλής της Εnel Green Power για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή, υπεύθυνος μεταξύ άλλων για τις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, και Αίγυπτο.

      Διαθέτει περισσότερα από 13 χρόνια εμπειρίας στη αγορά της ενέργειας και έχει αναλάβει σημαντικές θέσεις σε οργανισμούς και φορείς του κλάδου.

      Από το 2001 έως και το 2006 εργάστηκε στην Tellas Telecommunications S.A., ως μέλος της Διοικητικής Ομάδας και ως Executive Director of Strategic Projects and Procurement.

      Σήμερα κατέχει επίσης τη θέση του Αντιπροέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Ξένων Επενδυτών (Foreign Investments Council) στη Ρουμανία, είναι Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας της Συνομοσπονδίας για την Ανάπτυξη της Ρουμανίας (Coalition for Romania's Development), ενώ παράλληλα συμμετέχει στο Δ.Σ. του ACUE (Association of Utilities ), στο Board of Trustees του Αspen Institute Romania, και στο ΔΣ του Κέντρου Ενέργειας Ρουμανίας (CRE).

      Επίσης έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ), μέλος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, και Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του G20Y.

      O κ. Στάσσης σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Kingston στη Μεγάλη Βρετανία και είναι κάτοχος MBA στο Construction Management. Έχει συμμετάσχει σε executive προγράμματα με αντικείμενο την αειφόρο ανάπτυξη στο ELIS Management Academy, καθώς και Executive Leadership στο Harvard University.

      Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

      Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, η ENEL είναι πολυεθνική εταιρεία ενέργειας και κορυφαίος παίκτης στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας, φυσικού αερίου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και περιλαμβάνεται στις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής ενέργειας της Ευρώπης όσον αφορά την εγκατεστημένη δυναμικότητα και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA). Ο Όμιλος έχει παρουσία σε 34 χώρες, και μονάδες παραγωγής ισχύος 89 GW διανέμει ηλεκτρισμό και αέριο μέσω ενός δικτύου άνω των 2.200.000 χιλιομέτρων, και με περίπου 73 εκατ. επιχειρηματικούς και οικιακούς τελικούς χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο, η ομάδα έχει τη μεγαλύτερη πελατειακή βάση μεταξύ των Ευρωπαίων ομοτίμων της. Η Εnel Green Power, η επιχείρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Enel, διαχειρίζεται ήδη περισσότερα από 44 GW αιολικών, ηλιακών, γεωθερμικών και υδροηλεκτρικών σταθμών στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία.
    • By killertomato
      Λεπτομέρειες για την κατασκευή υποσταθμού ΔΕΗ, το σχέδιο είναι απο το 1993 
    • By Engineer
      Με περισσότερους από 600 φορτιστές που θα εγκαταστήσει σε δημόσιους χώρους (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, βενζινάδικα και εγκαταστάσεις της ΔΕΗ), σε εμπορικά σημεία, όπως malls, parking, ξενοδοχεία αλλά και με την μεταπώληση πάνω από 58.000 φορτιστών σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ΔΕΗ σκοπεύει να πιάσει το 2040 το 40% της πώλησης ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
      Οι πωλήσεις όλων των προμηθευτών ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται σε περισσότερα από 2 δις. ευρώ το 2040, ενώ ο τζίρος της αγοράς μαζί με τη χρονοχρέωση των δημόσιων φορτιστών και την αξία κι εγκατάσταση των φορτιστών θα είναι σε 20 χρόνια στα 4 δις. ευρώ.
      Με αυτά τα δεδομένα όπως επίσης και με την πρόβλεψη ότι στο βάθος της 20ετίας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τις 500.000 από μόλις 580 το 2018 η δημόσια εταιρία εκπόνησε το επιχειρησιακό της σχέδιο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, που αποκαλύπτει το energypress, για την περίοδο 2019 – 2040.
       Για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού συνδυάζεται με αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ.
      Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξία της αγοράς είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και η καθετοποίηση των μεγαλύτερων εταιριών της Ευρώπης σε αυτές τις δραστηριότητες.
      Ευκαιρίες ανοίγονται και στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού αφού από το 2020 και μετά η αυτοκινητοβιομηχανία για να ικανοποιήσει τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για μείωση των εκπομπών CO2 προγραμματίζει την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα σε κάθε σειρά προϊόντων (μικρά, επαγγελματικά και οικογενειακά).
      Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αναπτύσσοντας επιχειρηματικό μοντέλο που θα συνδυάζει πολλές από τις προαναφερόμενες δραστηριότητες που ήδη τρέχουν ευρωπαϊκές εταιρίες.
      Το πελατολόγιο
      Η δημόσια εταιρία με βάση τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων ως προς το target group των πρώτων πελατών της ηλεκτροκίνησης, θα στραφεί με προϊόντα της στους εταιρικούς πελάτες που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς ή για την κάλυψη στόχων ΕΚΕ, παράλληλα με τους ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αγοράζουν ως αυτοκίνητο πόλης ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί αυτοί έχουν την ανάγκη προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης στο σπίτι και σε επαγγελματικούς χώρους.
      Η ΔΕΗ θα εστιάσει αρχικά σε παροχή υπηρεσιών σε αυτούς τους πελάτες και παράλληλα θα αναπτύξει ένα δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, το οποίο θα παρέχει την κάλυψη σε αυτονομία και ανάγκες φόρτισης εκτός οικίας ή και χώρου εργασίας. Σταδιακά τοποθέτηση σε όλους τους ρόλους.
      Σκοπός είναι:
      Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες και τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης που θα προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της. Η κάλυψη αναγκών των υπαρχόντων πελατών της ΔΕΗ σε υπηρεσίες και προϊόντα ηλεκτροκίνησης. Η δυνατότητα προσφοράς συνδυαστικών πακέτων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες, ηλεκτροκίνηση) Η απόκτηση τεχνογνωσίας για την επιτυχή διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα προϊόντα
      Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2019 – 2040 η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες φόρτισης, όπως η ανάπτυξη δικτύων υποδομών φόρτισης, η μεταπώληση συσκευών φόρτισης, η μελέτη και εγκατάσταση φορτιστών, οι υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών, η λειτουργία και διαχείριση σημείων φόρτισης, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και εξυπηρέτησης πελατών.
      Βασικές κατηγορίες φόρτισης είναι η δημόσια φόρτιση σε ιδιωτική γη (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, Βενζινάδικα, εγκαταστάσεις ΔΕΗ), η ημι-δημόσια φόρτιση σε εμπορικούς χώρους (ξενοδοχεία, πάρκινγκ και εμπορικά κέντρα) και η ιδιωτική φόρτιση σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους (οικιακοί πελάτες επαγγελματίες πάρκινγκ εταιριών – γραφειων).
      Ουσιαστικά θα παρέχει, με βάση το business plan, τέσσερα προϊόντα:
      1.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας φόρτισης σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές φόρτισης ιδιωτικής γης.
      2.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας σε χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.
      3.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
      4.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση αλλά και υπηρεσίες διαχείρισης τους σε επιχειρήσεις.
      Με τις υπηρεσίες χρονοχρέωσης η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα έχει μερίδιο αγοράς 30% για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση σε δημόσιο και ημι-δημόσιο δίκτυο για τα έτη 2019 – 2025, μερίδιο 25% στην πενταετία 2026-2030 και 20% στη δεκαετία 2030 – 2040. Το μερίδιο υποχωρεί λόγω της έντασης του ανταγωνισμού.
      Από την πώληση φορτιστών το μερίδιο υπολογίζεται στο 13% για το ιδιωτικό και 17% για εμπορικό κομμάτι της αγοράς.
      Την περίοδο 2019 – 2025 το επενδυτικό κεφάλαιο που θα απαιτηθεί θα είναι 2,5 εκ. ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 275 συσκευών φόρτισης. Νέες επενδύσεις σε εγκατάσταση φορτιστών θα ακολουθήσουν από το 2030 και μετά με επενδύσεις της τάξης των 2,9 εκ. ευρώ έως τ0 2040. Τα έσοδα συνολικά της περιόδου 2019 – 2040 από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας για φορτίσεις το επιχειρησιακό σχέδιο τα υπολογίζει σε 800 εκ. ευρώ και το πρόσθετο σωρευτικό όφελος θα είναι της τάξης των 25 εκ. ευρώ 

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με περισσότερους από 600 φορτιστές που θα εγκαταστήσει σε δημόσιους χώρους (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, βενζινάδικα και εγκαταστάσεις της ΔΕΗ), σε εμπορικά σημεία, όπως malls, parking, ξενοδοχεία αλλά και με την μεταπώληση πάνω από 58.000 φορτιστών σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ΔΕΗ σκοπεύει να πιάσει το 2040 το 40% της πώλησης ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
      Οι πωλήσεις όλων των προμηθευτών ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται σε περισσότερα από 2 δις. ευρώ το 2040, ενώ ο τζίρος της αγοράς μαζί με τη χρονοχρέωση των δημόσιων φορτιστών και την αξία κι εγκατάσταση των φορτιστών θα είναι σε 20 χρόνια στα 4 δις. ευρώ.
      Με αυτά τα δεδομένα όπως επίσης και με την πρόβλεψη ότι στο βάθος της 20ετίας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τις 500.000 από μόλις 580 το 2018 η δημόσια εταιρία εκπόνησε το επιχειρησιακό της σχέδιο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, που αποκαλύπτει το energypress, για την περίοδο 2019 – 2040.
       Για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού συνδυάζεται με αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ.
      Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξία της αγοράς είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και η καθετοποίηση των μεγαλύτερων εταιριών της Ευρώπης σε αυτές τις δραστηριότητες.
      Ευκαιρίες ανοίγονται και στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού αφού από το 2020 και μετά η αυτοκινητοβιομηχανία για να ικανοποιήσει τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για μείωση των εκπομπών CO2 προγραμματίζει την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα σε κάθε σειρά προϊόντων (μικρά, επαγγελματικά και οικογενειακά).
      Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αναπτύσσοντας επιχειρηματικό μοντέλο που θα συνδυάζει πολλές από τις προαναφερόμενες δραστηριότητες που ήδη τρέχουν ευρωπαϊκές εταιρίες.
      Το πελατολόγιο
      Η δημόσια εταιρία με βάση τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων ως προς το target group των πρώτων πελατών της ηλεκτροκίνησης, θα στραφεί με προϊόντα της στους εταιρικούς πελάτες που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς ή για την κάλυψη στόχων ΕΚΕ, παράλληλα με τους ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αγοράζουν ως αυτοκίνητο πόλης ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί αυτοί έχουν την ανάγκη προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης στο σπίτι και σε επαγγελματικούς χώρους.
      Η ΔΕΗ θα εστιάσει αρχικά σε παροχή υπηρεσιών σε αυτούς τους πελάτες και παράλληλα θα αναπτύξει ένα δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, το οποίο θα παρέχει την κάλυψη σε αυτονομία και ανάγκες φόρτισης εκτός οικίας ή και χώρου εργασίας. Σταδιακά τοποθέτηση σε όλους τους ρόλους.
      Σκοπός είναι:
      Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες και τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης που θα προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της. Η κάλυψη αναγκών των υπαρχόντων πελατών της ΔΕΗ σε υπηρεσίες και προϊόντα ηλεκτροκίνησης. Η δυνατότητα προσφοράς συνδυαστικών πακέτων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες, ηλεκτροκίνηση) Η απόκτηση τεχνογνωσίας για την επιτυχή διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα προϊόντα
      Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2019 – 2040 η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες φόρτισης, όπως η ανάπτυξη δικτύων υποδομών φόρτισης, η μεταπώληση συσκευών φόρτισης, η μελέτη και εγκατάσταση φορτιστών, οι υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών, η λειτουργία και διαχείριση σημείων φόρτισης, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και εξυπηρέτησης πελατών.
      Βασικές κατηγορίες φόρτισης είναι η δημόσια φόρτιση σε ιδιωτική γη (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, Βενζινάδικα, εγκαταστάσεις ΔΕΗ), η ημι-δημόσια φόρτιση σε εμπορικούς χώρους (ξενοδοχεία, πάρκινγκ και εμπορικά κέντρα) και η ιδιωτική φόρτιση σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους (οικιακοί πελάτες επαγγελματίες πάρκινγκ εταιριών – γραφειων).
      Ουσιαστικά θα παρέχει, με βάση το business plan, τέσσερα προϊόντα:
      1.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας φόρτισης σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές φόρτισης ιδιωτικής γης.
      2.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας σε χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.
      3.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
      4.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση αλλά και υπηρεσίες διαχείρισης τους σε επιχειρήσεις.
      Με τις υπηρεσίες χρονοχρέωσης η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα έχει μερίδιο αγοράς 30% για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση σε δημόσιο και ημι-δημόσιο δίκτυο για τα έτη 2019 – 2025, μερίδιο 25% στην πενταετία 2026-2030 και 20% στη δεκαετία 2030 – 2040. Το μερίδιο υποχωρεί λόγω της έντασης του ανταγωνισμού.
      Από την πώληση φορτιστών το μερίδιο υπολογίζεται στο 13% για το ιδιωτικό και 17% για εμπορικό κομμάτι της αγοράς.
      Την περίοδο 2019 – 2025 το επενδυτικό κεφάλαιο που θα απαιτηθεί θα είναι 2,5 εκ. ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 275 συσκευών φόρτισης. Νέες επενδύσεις σε εγκατάσταση φορτιστών θα ακολουθήσουν από το 2030 και μετά με επενδύσεις της τάξης των 2,9 εκ. ευρώ έως τ0 2040. Τα έσοδα συνολικά της περιόδου 2019 – 2040 από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας για φορτίσεις το επιχειρησιακό σχέδιο τα υπολογίζει σε 800 εκ. ευρώ και το πρόσθετο σωρευτικό όφελος θα είναι της τάξης των 25 εκ. ευρώ 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.