Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • H πρώτη πιλοτική εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς στην Ελλάδα


    Η Ανατολική Μεσόγειος απέκτησε μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο στις 20 Δεκεμβρίου 2018 εγκαινίασε την πρώτη πιλοτική εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς, σε μια τελετή που συγκίνησε με την πρωτιά που επετεύχθη από την Ευρωπαϊκή συγχρηματοδοτούμενη Δράση ‘elemed’ και την ναυτιλιακή εταιρεία Levante Ferries, η οποία πραγματοποίησε τη διασύνδεση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου της Fior Di Levante στη νέα θέση ηλεκτροδότησης.

    Την εκδήλωση χαιρέτισε ο δήμαρχος του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, κύριος Ναμπίλ-Ιωσήφ Μοράντ, ο οποίος περήφανος καλωσόρισε τους Κυβερνητικούς φορείς, επίτιμους καλεσμένους και εταίρους του Προγράμματος τονίζοντας ότι η Κυλλήνη ξεκινά μια επανάσταση για περισσότερα πράσινα καύσιμα και λιμάνια.

    Το πρώτο βήμα για την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως εναλλακτικό καύσιμο στις ναυτιλιακές μεταφορές τίμησε με την παρουσία του και ο Αναπληρωτής Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος μάλιστα στη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας που ακολούθησε των εγκαινίων, δεσμεύτηκε στη θέσπιση σχετικού πρότυπου κανονιστικού πλαισίου για τη χρήση του ηλεκτρισμού ως εναλλακτικό καύσιμο.

    Επιπλέον δήλωσε πως σύντομα θα ανακοινωθούν κίνητρα, ώστε ο ελληνικός στόλος να στραφεί στη χρήση φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας καθώς επίσης και θαλάσσιες διαδρομές που θα χρησιμοποιούνται οι εν λόγω εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

    Στo πλαίσιo της εκδήλωσης που διοργανώθηκε, οι αρχιτέκτονες του εγχειρήματος έκαναν μια παρουσίαση των βασικών πτυχών του προγράμματος σε αίθουσα που προσκλήθηκαν οι παρευρισκόμενοι της τελετής των εγκαινίων.

    Ο  Παναγιώτης Μήτρου, Διευθυντής Καινοτομίας & Τεχνολογίας στο Τμήμα Θαλάσσιων & Υπεράκτιων Δραστηριοτήτων για τη Νότια Ευρώπη, Lloyd’s Register μίλησε για το στόχο, το όραμα και την παρακαταθήκη της Δράσης , τονίζοντας ότι αυτή  γεφυρώνει τον τομέα της ενέργειας που στο μέλλον θα κυριαρχείται από ανανεώσιμες πηγές  με τον τομέα της ναυτιλίας και δείχνει τον δρόμο και την προοπτική των λιμένων αλλά και των νησιωτικών διασυνδέσεων της Ελλάδας.

    Ο κύριος Θεόδωρος Κουρμπέλης, Εκτελεστικός Διευθυντής Διαχείρισης έργου, Lloyd’s Register, ξενάγησε τους προσκεκλημένους στην εγκατάσταση,  περιέγραψε τη λειτουργία της και τη διαδρομή της Κυλλήνης αλλά και των εταίρων, από τη σύλληψη της ιδέας του εξηλεκτρισμού των πλοίων της ελληνικής ναυτιλίας, στη σημερινή πραγματοποίηση ενός οράματος μέσω της εφαρμογής της καινοτόμου τεχνολογίας.

    Ο κύριος Βασίλειος Γεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας PROTASIS A.E. παραδέχτηκε ότι η σπουδαιότητα του έργου αποτέλεσε και την πρόκληση που με χαρά αποδέχτηκε να φέρει εις πέρας η εταιρεία. Μάλιστα σε ερώτηση σχετικά με το βαθμό δυσκολίας του έργου, σημείωσε ότι το έργο ήταν περισσότερο πολύπλοκο παρά δύσκολο και σημείωσε κάποιες από την πληθώρα παραμέτρων που έπρεπε να εξετασθούν τεχνικά, ώστε το λιμάνι της Κυλλήνης να είναι σε θέση να υποδεχθεί και να λειτουργήσει την εγκατάσταση ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων από ξηράς.

    Ο αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κύριος Δημήτριος Λυρίδης με μεγάλη εμπειρία στην προσαρμογή προτάσεων στις πολιτικές χρηματοδότησης της Ε.Ε. στάθηκε ειδικά στο μεγάλο κατόρθωμα του elemed να ενταχθεί ως Δράση στο Ταμείο Συνοχής και ως εκ τούτου να λάβει χρηματοδότηση ύψους 70% του συνολικού προϋπολογισμού. Ο κύριος καθηγητής τόνισε πως πρόκειται για ένα οικονομικά απαιτητικό έργο, το οποίο επρόκειτο να υλοποιηθεί σε ένα λιμάνι που ανήκει στο δίκτυο των συμπληρωματικών λιμένων της Ευρώπης. Η πρόκληση ήταν διττή και το γεγονός ότι αυτός ο ύφαλος ξεπεράστηκε με επιτυχία καταδεικνύει και τη δυναμική της τεχνολογίας αλλά και του ίδιου του έργου για το μέλλον.

    Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη ναυτιλιακή εταιρεία Levante Ferries, η οποία αν και δεν υπήρξε ένας εκ των αρχικών εταίρων της Δράσης, εντούτοις συνέβαλλε τα μέγιστα στην πραγματοποίηση του οράματος του εξηλεκτρισμού προχωρώντας με ιδία κεφάλαια στην εγκατάσταση  ειδικού εξοπλισμού ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση του πλοίου της Fior Di Levante με την εγκατάσταση ηλεκτροδότησης στην ξηρά. Ο κύριος Ευστράτιος Απέργης, Διευθύνων Σύμβουλος της Levante Ferries υπογράμμισε τη σημασία της καινοτόμου σκέψης και επενδυτικής επιμονής με την αειφόρο τόλμη ως στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη στρατηγική της εταιρείας και δήλωσε αρωγός και συμπαραστάτης κάθε αντίστοιχης πρωτοπόρου προσπάθειας με την ετοιμότητα της Levante Ferries να προχωρήσει σε επενδύσεις για την υιοθέτηση της καινοτόμου τεχνολογίας και στον υπόλοιπο στόλο.

    Για τη διασύνδεση στην Κυλλήνη υπάρχει πρόβλεψη, εκτός από την υπάρχουσα θέση ηλεκτροδότησης, για δημιουργία τεσσάρων συνολικά θέσεων αλλά και μιας θέσης ηλεκτροφόρτισης, προκειμένου να εξυπηρετούνται και υβριδικά ηλεκτρικά πλοία τα οποία θα χρησιμοποιούν μπαταρίες ως πηγή ενέργειας για την πρόωση τους.

    Με τη βεβαιότητα των ομιλητών κι θεσμικών φορέων ότι η παρακαταθήκη του ‘elemed’ θα επιτύχει τη δημιουργία εγκαταστάσεων και στα αυτοεξυπηρετούμενα νησιά η τελετή έφτασε στο τέλος της με τα βλέμματα όλων στραμμένα σε ένα θετικό εγγύς μέλλον με περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τα λιμάνια, την ενίσχυση της νησιωτικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών


    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8A%CE%BA%CF%8C-%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CF%87/



    Edited by Engineer


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν πρόκειται περί δρομολογίου . Ο τίτλος είναι άσχετος , αλλά περί της θέσης ελλιμενισμού του πλοίου στο λιμάνι της Κυλλήνης , όπου αντί να καίει πετρέλαιο ώστε να λειτουργούν οι ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου , αυτές συνδέθηκαν με το δίκτυο ρεύματος του λιμανιού .

    Αυτή η πρακτική ισχύει εδώ και χρόνια σε πολλά λιμάνια της Ευρώπης για πλοία , ενώ είναι η πάγια διαδικασία στις μαρίνες για τα γιώτ .

    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι έχεις απόλυτο δίκαιο, ο τίτλος του πρωτότυπου άρθρου δεν είναι ακριβής.

    Διόρθωσα τον τίτλο της είδησης στην σελίδα μας. 

    Σε ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση.

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.