Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Αγονοι οι πρώτοι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί του Δημοσίου

    Sign in to follow this  

    Αγονοι υπήρξαν όλοι οι πλειστηριασμοί που είχε προγραμματίσει για χθες το Δημόσιο, καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον από αγοραστές. Πρόκειται για 15 ακίνητα –οικόπεδα και κτίρια– που βγήκαν προς πλειστηριασμό με τιμές εκκίνησης από 96.000 ευρώ έως και 600.000 ευρώ, οι κάτοχοι των οποίων –κυρίως επιχειρήσεις– βαρύνονταν με οφειλές από 970.000 ευρώ έως και τα 863 εκατ. ευρώ.

    Επόμενη κίνηση για τη ρευστοποίηση των συγκεκριμένων ακινήτων που ήταν και τα πρώτα που έβγαλε σε πλειστηριασμό το Δημόσιο στην εμπορική τιμή, είναι μείωση της τιμής ρευστοποίησης στο ένα τρίτο της αρχικής.

    Με βάση τον νόμο, προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι να υπάρξει δεύτερη προσπάθεια πλειστηριασμού στην αρχική τιμή, η οποία να αποβεί επίσης άκαρπη. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «eauction» έχει αναγγελθεί η διενέργεια 7.630 πλειστηριασμών έως τα τέλη του 2018 και ήδη το ηλεκτρονικό σύστημα επιτρέπει τη διενέργεια πλειστηριασμών όχι μόνο μία φορά την εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Τετάρτη, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, αλλά και άλλες μέρες. Η έλλειψη αγοραστών για τα ακίνητα που βγαίνουν στο σφυρί μέσω πλειστηριασμών αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα στην αγορά ακινήτων σήμερα.

    Το φαινόμενο αντιμετωπίζουν, άλλωστε, και οι τράπεζες, οι οποίες αγοράζουν οι ίδιες τα ακίνητα που βγάζουν στον πλειστηριασμό. Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς ακινήτων, η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα ακίνητα που οι τράπεζες ρευστοποιούν έχει κυρίως να κάνει με το γεγονός ότι τα ακίνητα αυτά αντιμετωπίζουν διάφορα νομικά και τεχνικά προβλήματα που αποτρέπουν υποψήφιους αγοραστές.

    Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, πρόκειται για ακίνητα που μπορούν να πωληθούν σε τιμές μάλιστα που δεν απέχουν από αυτές του αρχικού πλειστηριασμού, αφού όμως προηγουμένως τακτοποιηθούν ως προς τις εκκρεμότητες που τα βαραίνουν και οι οποίες μπορεί να είναι από απλήρωτους λογαριασμούς έως και νομιμοποιήσεις ημιυπαίθριων χώρων.

    Σύμφωνα με στοιχεία της «Κ», από το σύνολο των 1.241 πλειστηριασμών που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη του προηγούμενου χρόνου, οπότε και άνοιξε η πλατφόρμα για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, έως και τα τέλη Μαρτίου, οι 509 κηρύχθηκαν άγονοι, ενώ ενδιαφέρον υπήρξε μόλις για 115 ακίνητα.

    Η πολιτική των τραπεζών

    Τα ίδια στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι τράπεζες υλοποίησαν την πολιτική που είχαν εξαγγείλει, να αγοράζουν δηλαδή οι ίδιες τα ακίνητα που βγάζουν στο σφυρί και είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα έχουν αγοράσει τα μισά από τα ακίνητα που έχουν εκπλειστηριαστεί.

    Πρόκειται για 617 ακίνητα στο σύνολο των 1.241 ακινήτων που εκπλειστηριάστηκαν από τα τέλη Νοεμβρίου του 2017. Οι τράπεζες έχουν υπολογίσει ότι τα δύο προσεχή χρόνια θα αγοράσουν πάνω από 5.000 ακίνητα και για τον λόγο αυτό έχουν εγγράψει στον προϋπολογισμό τους έως και 5 δισ. ευρώ.

    Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει, επίσης, ότι ένας σημαντικός αριθμός οφειλετών, υπό την απειλή του πλειστηριασμού, καταφεύγει στο παρά πέντε σε συνεννόηση με την τράπεζα προκειμένου να αποφύγει τη ρευστοποίηση της ακίνητης περιουσίας του.

    Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέχρι σήμερα υπήρξαν 339 αναστολές πλειστηριασμών, αριθμός που αυξάνεται γεωμετρικά μήνα με τον μήνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάρτιο, 211 οφειλέτες σε σύνολο 339 ήρθαν σε συνεννόηση με την τράπεζα, γεγονός που σημαίνει ότι σταδιακά εμπεδώνεται η πεποίθηση ότι έχει λήξει η περίοδος χάριτος.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε σήμερα το ΦΕΚ με την απόφαση για το "Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση Δημοσίων Κτιρίων «ΗΛΕΚΤΡΑ»"
      Βασικός στόχος του Προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ» είναι η συμβολή του στην επίτευξη του εθνικού ενδεικτικού στόχου ενεργειακής απόδοσης, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), με το οποίο ενσωματώθηκε το άρθρο 3 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (όπως τροποποιήθηκε με το Παράρτημα της Οδηγίας 2013/12/ ΕΕ, και το άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ) και παράλληλα η εκπλήρωση των απαιτήσεων του άρθρου 7 του ίδιου νόμου για την ικανοποίηση του στόχου της ετήσιας ενεργειακής ανακαίνισης του συνολικού εμβαδού της θερμικής ζώνης των κτιρίων της κεντρικής δημόσιας διοίκησης, που αποτελεί το 3% του συνολικού εμβαδού και την προώθηση του υποδειγματικού ρόλου του δημοσίου.
      Σκοπός του Προγράμματος είναι η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος που ανήκει στην ιδιοκτησία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με παρεμβάσεις που αφορούν ενδεικτικά στο κέλυφος του κτιρίου, στα διάφορα συστήματα Ηλεκτρο-Μηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων και γενικότερα σε παρεμβάσεις που αποδεδειγμένα συμβάλουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένης της στατικής ενίσχυσης, όπου απαιτείται.
      Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του Προγράμματος είναι η περίοδος 2019-2025, με δυνατότητα παράτασης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για όλη τη διάρκεια εφαρμογής του ανέρχεται σε πεντακόσια εκατομμύρια (500.000.000) ευρώ με δυνατότητα τροποποίησης.
      Κατεβάστε το ΦΕΚ με όλες τις λεπτομέρειες, από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε σήμερα το ΦΕΚ με την απόφαση για το "Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση Δημοσίων Κτιρίων «ΗΛΕΚΤΡΑ»"
      Βασικός στόχος του Προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ» είναι η συμβολή του στην επίτευξη του εθνικού ενδεικτικού στόχου ενεργειακής απόδοσης, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), με το οποίο ενσωματώθηκε το άρθρο 3 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (όπως τροποποιήθηκε με το Παράρτημα της Οδηγίας 2013/12/ ΕΕ, και το άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ) και παράλληλα η εκπλήρωση των απαιτήσεων του άρθρου 7 του ίδιου νόμου για την ικανοποίηση του στόχου της ετήσιας ενεργειακής ανακαίνισης του συνολικού εμβαδού της θερμικής ζώνης των κτιρίων της κεντρικής δημόσιας διοίκησης, που αποτελεί το 3% του συνολικού εμβαδού και την προώθηση του υποδειγματικού ρόλου του δημοσίου.
      Σκοπός του Προγράμματος είναι η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος που ανήκει στην ιδιοκτησία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με παρεμβάσεις που αφορούν ενδεικτικά στο κέλυφος του κτιρίου, στα διάφορα συστήματα Ηλεκτρο-Μηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων και γενικότερα σε παρεμβάσεις που αποδεδειγμένα συμβάλουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένης της στατικής ενίσχυσης, όπου απαιτείται.
      Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του Προγράμματος είναι η περίοδος 2019-2025, με δυνατότητα παράτασης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για όλη τη διάρκεια εφαρμογής του ανέρχεται σε πεντακόσια εκατομμύρια (500.000.000) ευρώ με δυνατότητα τροποποίησης.
      Κατεβάστε το ΦΕΚ με όλες τις λεπτομέρειες, από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ
    • By Engineer
      Στα €25 δισ. ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της PwC Ελλάδας «Υποδομές-Χρηματοδοτώντας το μέλλον».
      Η μελέτη εξετάζει τα έργα υποδομών (μεταφορές, ενέργεια, αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος, ύδρευση και διαχείριση αποβλήτων) που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή σε προχωρημένο σχεδιασμό.
      Βάσει της μελέτης, από το σύνολο των 25 δισ. ευρώ, τα 10,6 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα ενέργειας, ενώ 7,4 δισ. ευρώ και 4,3 δισ. ευρώ σε έργα σιδηρόδρομων και αυτοκινητόδρομων, αντίστοιχα. Τα έργα τουριστικών υποδομών και διαχείρισης αποβλήτων αντιστοιχούν σε μικρότερα ποσά, ύψους 1,3 δισ. ευρώ και 0,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.
      Από τα 88 έργα υποδομών, 51 βρίσκονται σε στάδιο προχωρημένου σχεδιασμού και 37 σε εξέλιξη. Ποσοστό 33% του ανεκτέλεστου υπολοίπου αντιστοιχεί σε έργα, η υλοποίηση των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ έργα αξίας 0,5 δισ. ευρώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019. Ωστόσο, 32 έργα αξίας 8,2 δισ. ευρώ δεν έχουν σαφές χρονοδιάγραμμα έναρξης και ολοκλήρωσης.
      Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, τα έργα υποδομών στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται από σημαντικές καθυστερήσεις τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στην υλοποίηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, «κατά μέσο όρο, η καθυστέρηση για την έναρξη υλοποίησης ενός έργου προσεγγίζει τους 23 μήνες, ενώ αντίστοιχα η ολοκλήρωσή του, τους 28 μήνες. Κατά κύριο λόγο, αυτές οφείλονται στον ατελή σχεδιασμό, στην εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης, αλλά και σε δυσκολίες στην εκτέλεση (π.χ. απαλλοτριώσεις, ανασχεδιασμοί).
      Το τρέχον ανεκτέλεστο υπολείπεται του ιστορικού ρυθμού επενδύσεων κατά περίπου 4,1 δισ. ευρώ, μέχρι το 2024, το οποίο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη κατά 0,8 π.μ., ετησίως».
      Όπως αναφέρεται στη μελέτη, για τη μείωση των καθυστερήσεων και την εξασφάλιση ιδιωτικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, είναι αναγκαία η δημιουργία κεντρικού μηχανισμού σχεδιασμού και παρακολούθησης υποδομών, κοντά στο μοντέλο της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στα €25 δισ. ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της PwC Ελλάδας «Υποδομές-Χρηματοδοτώντας το μέλλον».
      Η μελέτη εξετάζει τα έργα υποδομών (μεταφορές, ενέργεια, αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος, ύδρευση και διαχείριση αποβλήτων) που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή σε προχωρημένο σχεδιασμό.
      Βάσει της μελέτης, από το σύνολο των 25 δισ. ευρώ, τα 10,6 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα ενέργειας, ενώ 7,4 δισ. ευρώ και 4,3 δισ. ευρώ σε έργα σιδηρόδρομων και αυτοκινητόδρομων, αντίστοιχα. Τα έργα τουριστικών υποδομών και διαχείρισης αποβλήτων αντιστοιχούν σε μικρότερα ποσά, ύψους 1,3 δισ. ευρώ και 0,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.
      Από τα 88 έργα υποδομών, 51 βρίσκονται σε στάδιο προχωρημένου σχεδιασμού και 37 σε εξέλιξη. Ποσοστό 33% του ανεκτέλεστου υπολοίπου αντιστοιχεί σε έργα, η υλοποίηση των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ έργα αξίας 0,5 δισ. ευρώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019. Ωστόσο, 32 έργα αξίας 8,2 δισ. ευρώ δεν έχουν σαφές χρονοδιάγραμμα έναρξης και ολοκλήρωσης.
      Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, τα έργα υποδομών στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται από σημαντικές καθυστερήσεις τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στην υλοποίηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, «κατά μέσο όρο, η καθυστέρηση για την έναρξη υλοποίησης ενός έργου προσεγγίζει τους 23 μήνες, ενώ αντίστοιχα η ολοκλήρωσή του, τους 28 μήνες. Κατά κύριο λόγο, αυτές οφείλονται στον ατελή σχεδιασμό, στην εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης, αλλά και σε δυσκολίες στην εκτέλεση (π.χ. απαλλοτριώσεις, ανασχεδιασμοί).
      Το τρέχον ανεκτέλεστο υπολείπεται του ιστορικού ρυθμού επενδύσεων κατά περίπου 4,1 δισ. ευρώ, μέχρι το 2024, το οποίο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη κατά 0,8 π.μ., ετησίως».
      Όπως αναφέρεται στη μελέτη, για τη μείωση των καθυστερήσεων και την εξασφάλιση ιδιωτικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, είναι αναγκαία η δημιουργία κεντρικού μηχανισμού σχεδιασμού και παρακολούθησης υποδομών, κοντά στο μοντέλο της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ.
    • By zio7
      Καλημέρα. Ερώτηση για αυθαίρετα. Σε διώροφη οικοδομή η άδεια του 1980 έχει δύο ισόγειες αποθήκες, κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο, δύο διαμερίσματα στον όροφο και δώμα.  Στην πραγματικότητα οι αποθήκες γίνανε διαμερίσματα ισόγεια και το κοινό κλιμακοστάσιο χωρίστηκε σε δύο (στα διαμερίσματα του ορόφου δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες, ίσως μόνο στα κουφώματα). Επίσης υπάρχει και σοφίτα.
      Το ένα διαμέρισμα του ορόφου έχει οριζόντια ιδιοκτησία και έγινε πριν 8 χρόνια μεταβίβαση επικαρπίας στα παιδιά και μάλιστα έχει και δήλωση ότι δεν υπάρχουν αυθαίρετα. Η ερώτηση είναι αν μπορεί στο παραπάνω διαμέρισμα να γίνει προσημείωση για στεγαστικό δάνειο. Επίσης τον μηχανικό για την εκτίμηση τον διαλέγει η τράπεζα ή ο ιδιοκτήτης?
      Ανεβάζω και σκαριφήματα
      ΚΤΙΡΙΟ-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ.pdf
      ΚΤΙΡΙΟ-ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.