Jump to content
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Αλλάζει η φιλοσοφία των αστικών συγκοινωνιών


    Οι γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα καταλήγουν σε επιλεγμένους σταθμούς του μετρό (Δουκ. Πλακεντίας ή Νομισματοκοπείο) και δεν θα μπαίνουν στον μεγάλο δακτύλιο.

     

    Σχεδιάζεται να καταργηθούν κάποιες λεωφορειακές γραμμές της ΟΣΥ που εξυπηρετούν απομακρυσμένες περιοχές, όπως το Κορωπί, το Λαύριο και τη Σαρωνίδα.

     

    Θα παραμείνουν οι γραμμές κορμού και οι υπόλοιπες θα αναδιαρθρωθούν και θα έχουν σημείο αναφοράς τους σταθμούς του μετρό και του Ηλεκτρικού, ενώ η εντός δακτυλίου περιοχή θα καλυφθεί με «καθαρά» μικρά λεωφορεία.

     

    Κατά την τετράωρη συνεδρίαση στη Βουλή, οι αρμόδιοι φορείς δεν ωραιοποίησαν την εικόνα των συγκοινωνιών.

     

    Στην περίπτωση της Αττικής περιέγραψαν τα ελλείμματα που παρέλαβαν και τις προσπάθειες για νοικοκύρεμα των οικονομικών, την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των οργανισμών και τον αγώνα που δίνουν μαζί με τους εργαζόμενους για να σταθούν όρθιες οι συγκοινωνίες.

     

    Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η αντιπολίτευση αναφέρθηκε μόνο σε βανδαλισμούς στις υποδομές των συγκοινωνιών.

     

    «Βασικός μας στόχος είναι η προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων» είπε ο υπουργός και αποκάλυψε ότι το 54% του πληθυσμού της πρωτεύουσας έχει δικαίωμα σε δωρεάν ή μειωμένο κατά 50% εισιτήριο.

     

    20.jpg

     

     

    Νέες αποκαλύψεις έγιναν όμως από την κυβερνητική πλευρά για τον ιδιωτικό αλλά κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ, που «πρόσφατα από-ιδιωτικοποιήθηκε», όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, κάνοντας επίσης λόγο για έναν φορέα μέσω του οποίου στήθηκε ένας ολόκληρος κομματικός μηχανισμός στη Θεσσαλονίκη.

     

    Δεν είναι τυχαία η φραστική αψιμαχία με την ανεξάρτητη βουλευτή Κατερίνα Μάρκου, η οποία στην ουσία μετέφερε αιτήματα των πρώην μετόχων του Οργανισμού.

     

    Στις «γκρίζες ζώνες» στα λεωφορεία της πρωτεύουσας αναφέρθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας εμμέσως σε μπαράζ δημοσιευμάτων και αναρτήσεων.

     

    Αποκάλυψε ότι καθυστερούσαν για έξι χρόνια διαγωνισμοί προμήθειας ελαστικών, μπαταριών και ανταλλακτικών, ενώ οχήματα κυκλοφορούσαν πάνω από 15 χρόνια, μεταφέροντας επιβάτες χωρίς να έχουν... παραληφθεί από τους αρμόδιους Οργανισμούς!

     

    Η εκκρεμότητα έκλεισε και η εταιρεία ανέλαβε να παραδώσει ανταλλακτικά συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ και μάλιστα σε ευνοϊκές τιμές.

     

    Η «βόμβα», όμως, ήρθε με την παρουσίαση στοιχείων από το πρόσφατο πόρισμα, το οποίο αποκαλύπτει ότι έγινε προσπάθεια να αποτραπεί η συντήρηση των λεωφορείων στο αμαξοστάσιο του Ρέντη.

     

    Στα μέσα του περασμένου Μαΐου οι βλάβες αφορούσαν 100 οχήματα την ημέρα και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα εκτοξεύτηκαν στις 230! Οι έλεγχοι διαπίστωσαν ότι υπήρχαν ανταλλακτικά, ενώ διαπιστώθηκαν ακόμη και χτυπήματα με σφυρί.

     

    Με βάση τα ευρήματα, που ήδη οδεύουν προς τη Δικαιοσύνη, ο υπουργός δεν δίστασε να κάνει λόγο για ρεπορτάζ με συνεντεύξεις συνδικαλιστών που συνοδεύονταν με ερωτήσεις στη Βουλή από την αντιπολίτευση, που έκαναν λόγο για 850 κυκλοφορούντα λεωφορεία.

     

    Η απάντηση δόθηκε λίγο αργότερα από τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ). Ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Σκουμπούρης τόνισε ότι οι ελλείψεις καλύφθηκαν από άλλα αμαξοστάσια και εξασφαλίστηκε η κυκλοφορία 1.025 λεωφορείων την ημέρα, αποδίδοντας τις μικρές αυξομειώσεις στους δείκτες της επιβατικής εξυπηρέτησης των τελευταίων χρόνων στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών που έφερε η επέκταση του μετρό ώς το Ελληνικό.

     

    «Δεν κρύψαμε τα ελλείμματα κάτω από το χαλί, όπως έκαναν οι προηγούμενες διοικήσεις», παρατήρησε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, ο οποίος ανέφερε ότι οι προηγούμενες διοικήσεις άφησαν ελλείμματα που υπερβαίνουν τα 200 εκατ. ευρώ.

     

    Την περασμένη χρονιά εξασφαλίστηκαν 41,7 εκατ. για την ΟΣΥ και 25,2 εκατ. για τη ΣΤΑΣΥ για την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών.

     

    Με το νοικοκύρεμα των οικονομικών την τελευταία διετία, τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 27%.

     

    Εχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την αγορά 92 λεωφορείων, ενώ από το νέο ΕΣΠΑ θα διατεθούν άλλα 120 εκατ. ευρώ για την αγορά λεωφορείων και τρόλεϊ.

     

    Σχετικά με το «έξυπνο» εισιτήριο, ανέφερε ότι τον Νοέμβριο, πρώτο μήνα της μετάβασης στο ηλεκτρονικό κόμιστρο, τα έσοδα από τα εισιτήρια έφτασαν τα 10,55 εκατ. ευρώ και ήταν ελαφρά αυξημένα σε σχέση με τον Οκτώβριο.

     

    Πηγή: https://www.efsyn.gr/arthro/allazei-i-filosofia-ton-astikon-sygkoinonion





    Engineer

    User Feedback

    Recommended Comments



    να γίνουν όλα κρατικά (και τα ΚΤΕΛ και τα ταξί και οι εταιρείες logistics)

    για να υπάρχει χρηστή διαχείριση και περικοπές στα περιττά έξοδα από προσλήψεις ημετέρων και από μίζες στους διαγωνισμούς προμηθειών

    για να χτυπηθεί η οικογενειοκρατία στα ΜΜΜ

    για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή

    για να υπάρχουν κοινωνικές παροχές

     

    (άμα σκεφτώ και κανένα άλλο ανέκδοτο θα σας το γράψω)

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα ιδιωτικά ΜΜΜ δεν έχουν δουλέψει πουθενά (όπως τα εννούμε), εξυπηρέτηση νύχτα, άγονες γραμμές, κοινωνικό εισιτήριο κλπ. Αυτό που έχουμε πετύχει (και κάθε άλλος), είναι το κέρδος να πηγαίνει στους ιδιώτες και οι κοινωνικές παροχές να βαρύνουν το κράτος.
     

    Το να τα βαφτίσεις κρατικά, χωρίς έλεγχο, δεν λέει κάτι πάλι. Έχει δίκιο ο imhotep. Όταν οι δήθεν ψηφοφόροι, αποφασίσουν τι θέλουν και αποδεχτούν τις συνέπειες για αυτό, μπορεί κάτι να αλλάξει.

    Link to comment
    Share on other sites

    Για πες μερικές χωρες που δεν δουλεψαν τα ιδωτικά ΜΜΜ.

    πχ στα Χανια οι αστικες συγκοινωνιες ειναι ιδιωτικες.

    Link to comment
    Share on other sites

    μονο  που  οι  δημοσιες  συγκοινωνιες   συντηρούνται  από  τους  αυξανομενους  φορους

    των πολιτων  ,  γινεται  καθημερινη  κακοδιαχειρηση  ενώ  ολες  οι  εταιρειες  κάθε  χρονο 

    μπαινουν  μεσα  μερικα  δεκάδες   εκατ  ευρω  ποιος  αραγε  τα  πληρωνει όλα  αυτά  ;;; λες  οι  γερμανοι ;;;  οι γαλλοι ;;;

    για  ποιο  κοινωνικο  τιμολογιο  συζητάμε   ,  όταν  μπαινεις  μεσα  κάθε  χρονο 

    και  μετα  από  10  χρονια  θα  εχεις  μπει  μεσα  1  δις  ευρω  . 

    θα  χρειαστείς  νεα  δανεια  και  νεα  υποδουλωση  για  τα  παιδια  σου .

    εχει  καταλαβει  κανεις  ότι  το  δημοσιο  χρεος  μιας  χωρας  πλειστηριαζει  την  ιδιωτικη  περιουσια  των  πολιτων  

    με  αυξησεις  στους  φορους  ΕΝΦΙΑ ΕΦΚΑ τιμ  ρεύματος  φορ εισοδήματος  κλπ κλπ  μετα  ερχονται  οι  πλειστηριασμοι .  

    από  1/1 2018  για  500  ευρω  στην  εφορια   μπαινεις  στα  υποψηφια  θυματα.

    ακομα  ενθυμούμαι   τις  ιαχες  των  κρατιστων  όταν   εκλεισαν  την  ολυμπιακη 

    μετα  από  11  χρονια  όλα  εχουν  ξεχαστεί  ,  ταξιδευω  με  τον  ιδιωτικο  φορεα στην  ωρα  μου και  με  την  ιδια

    και  καλυτερη  ασφαλεια .

    Edited by loser
    Link to comment
    Share on other sites

    @terry, μπορεί να είναι μία όμορφη πόλη τα Χανιά, αλλά μητροπολιτικό κέντρο δεν είναι. Οι κλίμακες, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του μεταφορικού έργου είναι πολύ διαφορετικές.

    Τα ΜΜΜ, στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης είναι υπό τον έλεγχο του δημοσίου ή των δήμων, ωστόσο δεν είναι εκεί το θέμα μας.

    Αν διάβασες προσεκτικά το άρθρο τόσο στον δημόσιο ΟΑΣΑ, όσο και στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, η κακοδιαχείριση και η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος ήταν δεδομένη. 

    Οπότε, πιο σημαντικό από όλα νομίζω ότι είναι το θέμα της διοίκησης ενός τέτοιου οργανισμού και οι μηχανισμοί ελέγχου που υπάρχουν ή θα πρέπει να δημιουργηθούν, ενώ το θέμα ιδιωτικό ή δημόσιο είναι φιλοσοφικού περιεχομένου. 

    Edited by ted78
    Link to comment
    Share on other sites

    Σε ένα κράτος μπ***λο με μία αν μη τι άλλο προβληματική αντίληψη του μέσου πολίτη περί "κοινού καλού" , και ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας παρουσιάζουν προβλήματα παρόμοιου τύπου. Οι διαφωνίες για το ποιος "τομέας" από τους δύο φταίει περισσότερο είναι ενδιαφέρουσες, αλλά η αλήθεια είναι ότι στο νήμα του "τερματισμού" φτάνουν και οι δύο σχεδόν μαζί...

    Link to comment
    Share on other sites

    @terry, μπορεί να είναι μία όμορφη πόλη τα Χανιά, αλλά μητροπολιτικό κέντρο δεν είναι. Οι κλίμακες, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του μεταφορικού έργου είναι πολύ διαφορετικές.

    Τα ΜΜΜ, στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης είναι υπό τον έλεγχο του δημοσίου ή των δήμων, ωστόσο δεν είναι εκεί το θέμα μας.

    Αν διάβασες προσεκτικά το άρθρο τόσο στον δημόσιο ΟΑΣΑ, όσο και στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, η κακοδιαχείριση και η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος ήταν δεδομένη. 

    Οπότε, πιο σημαντικό από όλα νομίζω ότι είναι το θέμα της διοίκησης ενός τέτοιου οργανισμού και οι μηχανισμοί ελέγχου που υπάρχουν ή θα πρέπει να δημιουργηθούν, ενώ το θέμα ιδιωτικό ή δημόσιο είναι φιλοσοφικού περιεχομένου. 

     

    Εχεις δει πολλες Δ. Υπηρεσιας να μπορουν να οργανωθουν?

    Πως?

    Με τα κομματικα στελεχη?

    Link to comment
    Share on other sites




    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.