Jump to content
  • Novatron
  • kosmel
    kosmel

    Απαξίωση επαγγέλματος μηχανικού • Ψήφισμα

    Sign in to follow this  

    Με ψήφισμα που προετοιμάστηκε από τους “Μαχόμενους Ελεύθερους Μηχανικούς”, υπογράφεται μαζικά από πλήθος μηχανικών και αποστέλλεται προς ΥΠΕΝ, ΤΕΕ, ΕΕΤΕΜ, Σύλλογους συμβολαιογράφων & δικηγόρων καθώς και τους ιδους τους μηχανικούς γενικότερα, επιχειρείται παρέμβαση για την απαξίωση του επαγγέλματος του μηχανικού.

    Στο ψήφισμα αναφέρονται τα εξής:

    Μετά από οκτώ χρόνια με πέντε νόμους αυθαιρέτων (Ν.3775/2009, Ν.3843/10, Ν.4014/11,Ν.4178/13, Ν.4495/17), εκ των οποίων ο ένας κρίθηκε αντισυνταγματικός (Ν.4014/11), μετά την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών , τις αλλεπάλληλες αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης δημοσίων έργων, την συνεχόμενη καθίζηση της Ελληνικής Οικονομίας και ως ΑΦΟΡΜΗ την έκδοση της διευκρινιστικής ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2 του  Ν.4495/17 (1,5 χρόνο μετά την έκδοση του νόμου και λίγους μήνες πριν την επίσημη λήξη του.
    ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ στην απαξίωση στην οποία οδηγήθηκε το επάγγελμα του μηχανικού και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ τα εξής

    1- Αποσαφήνιση με κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας. Η δουλειά του μηχανικού να βασίζεται σε μια επιστημονικά αποδεκτή, ξεκάθαρη και εφαρμοστέα νομοθεσία, χωρίς κενά και περιθώρια παρερμηνείας ενώ σε περίπτωση τυχόν ασαφειών πρέπει να είναι άμεση η συνδρομή των υπηρεσιών για διευκρινήσεις με καθολική ισχύ.

    2- Σύσταση μόνιμης Επιτροπής Παρακολούθησης τηςΠολεοδομικής Νομοθεσίας που θα περιλαμβάνει εκτός από θεσμικούς εκπροσώπους ελεύθερους και έμπειρους επαγγελματίες μηχανικούς. Στόχος της Επιτροπής είναι η κωδικοποίηση της σχετικής νομοθεσίας, η παρακολούθηση της εφαρμογής της, η επισήμανση των προβλημάτων και η εισήγηση βελτιώσεων. Η συμμετοχή στην Επιτροπή ελεύθερων επαγγελματιών είναι απαραίτητη καθώς αυτοί εφαρμόζουν στην πράξη την νομοθεσία.
    Η δημιουργία της Επιτροπής είναι απαραίτητη καθώς δίνει την ευκαιρία της αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του νομοθέτη και των ανθρώπων που εφαρμόζουν τον νόμο, με σκοπό τον εξορθολογισμό και αναπροσαρμογές της νομοθεσίας με προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών, το δημόσιο συμφέρον και τη δημιουργία ενός δομημένου περιβάλλοντος, ικανό να αναβαθμίσει  την ποιότητα ζωής.

    3- Ο έλεγχος και η προστασία του δομημένου περιβάλλοντος να μην μετατρέπει τον Μηχανικό σε εισπρακτικό γραφειοκράτη. Η συνεχής μεταβολή της νομοθεσίας των αυθαιρέτων καθώς και η εμπλοκή των τεχνικών θεμάτων με τα νομικά μας οδηγεί σε αδυναμία διεκπεραίωσης των υποθέσεων μας, καθώς και σε σύγκρουση με άλλους κλάδους (νομικοί, συμβολαιογράφοι). Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο παράλογης άσκησης ποινών εναντίον Μηχανικών ενώ ταυτόχρονα μας εκθέτουν ως επαγγελματίες στους πελάτες-ιδιοκτήτες οι οποίοι μας θεωρούν ανακόλουθους ή μη γνώστες του αντικειμένου.

    4- Άμεση  επαναφορά των εξετάσεων στους ελεγκτές δόμησης και δημιουργία τμήματος νομικής προστασίας αυτών. Ο έλεγχος από τους ελεγκτές δόμησης, είναι ένας θεσμός ο οποίος ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές και με την κατάργηση των εξετάσεων οδηγείται σε αποτυχία. Δεν είναι αυτονόητη η γνώση της νομοθεσίας ή ο έλεγχος κατασκευών την οποία καλούνται να ελέγξουν οι ελεγκτές δόμησης απλά και μόνο από την κατοχή του τίτλου σπουδών.                        
    Απαιτείται σαφέστατα προϋπηρεσία (τουλάχιστον 3ετής).
    Η διαφορά μεταξύ της κατάργησης των εξετάσεων των Ενεργειακών Επιθεωρητών (οι οποίοι έχουν αποκτήσει βάσεις λόγω των υποχρεωτικών σεμιναρίων) από αυτή των Ελεγκτών Δόμησης είναι χαοτική. 
    Θεωρούμε ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ και άκρως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ την κατάργηση των εξετάσεων των ελεγκτών δόμησης.

    5- Δημιουργία εύχρηστων ηλεκτρονικών συστημάτων 
    Επιγραμματικά σας αναφέρουμε πως μόνο εύχρηστα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία μας παρέχει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας καθώς περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο να ασχοληθούμε με το σύστημα παρά στο να εκπονήσουμε την οποιαδήποτε μελέτη του αντικειμένου μας .

    6- Πίεση προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε η ανάθεση των Δημοσίων Έργων σε αναδόχους να μην είναι αποτέλεσμα μόνο της μεγαλύτερης έκπτωσης αλλά και άλλων προϋποθέσεων ώστε να εκτελούνται άρτια έργα.

    Με οδηγό τα προαναφερόμενα
    ΚΑΛΟΥΜΕ 
    Τους συλλόγους και τα επιμελητήρια να ορθώσουν το ανάστημα τους προς υπεράσπιση των ελεύθερων επαγγελματιών μελών τους. Να αποβάλλουν τις αγκυλώσεις που τους διακατέχουν μέχρι σήμερα στο να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των δημοσίων υπαλλήλων ή του οπουδήποτε πολιτικού κόμματος.

    Έχουμε οδηγηθεί σε ΑΔΙΕΞΟΔΟ και πλέον η εργασία μας είναι γραφειοκρατικού διεκπεραιωτικού τύπου νομικής φύσεως πάρα Μηχανικού, καθώς καλούμαστε να επιλύσουμε τα συμβολαιογραφικά ή νομικά κωλύματα. Σε ένα ανοιχτό επάγγελμα με αμοιβές που πλησιάζουν τα όρια της ανέχειας και με μια νομοθεσία που παλινωδεί ασταμάτητα το λιγότερο που οφείλουν να κάνουν τα συλλογικά όργανα είναι να ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ.

    Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον ανταπόκρισης από τους αρμόδιους φορείς, θα μελετηθεί πολύ σοβαρά η κίνηση Πανελλαδικής Αποχής ως τελευταίο μέσο να προστατευθεί η επαγγελματική μας αξιοπρέπεια και η εργασία που μας βιοπορίζει.

    Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΦΘΑΣΕ ΣΤΟ ΑΠΡΟΧΩΡΗΤΟ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ.

     

    Το ψήφισμα θα το βρείτε εδώ: https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/_DIAMARTYRIA_MAHOMENON_ELEYThERON_MIHANIKON_MEM_1/?pQoMDob&fbogname=Μαχόμενοι+Ε.&utm_source=sharetools&utm_medium=facebook&utm_campaign=petition-749465-DIAMARTYRIA_MAHOMENON_ELEYThERON_MIHANIKON_MEM&utm_term=QoMDob%2Bel&fbclid=IwAR3DpaUa3PyZyQjg8lFBemH_wOibOKP1vttOPOjDNEAauIlWN8Slkd2rzcs


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Σε ό,τι αφορά στο 6, η πρόταση χαρακτηρίζεται από ασχετοσύνη (ή υποκρύπτει κάτι?).

    Επειδή κατά καιρούς, έχουν υπάρξει διάφορες μεθοδεύσεις (με κορυφαία, την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου) που οδήγησαν σε στρεβλώσεις, ο μόνος αντικειμενικός τρόπος επιλογής αναδόχου είναι η μειοδοσία. Αν λοιπόν εφαρμοστεί η νομοθεσία, και αν οι δημ. λειτουργοί κάνουν σωστά τη δουλειά τους (που σημαίνει ότι οι παραβάτες θα τιμωρηθούν παραδειγματικά), οι εκπτώσεις θα επανέλθουν σε λογικά επίπεδα. 

    Και, αν δεν έχεις να προτείνεις κάτι συγκεκριμένο, μην το βασανίζεις...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το 6 πάντως δε σημαίνει ντε και καλά μαθηματικός τύπος. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι πχ αντί να περιμένουμε από το δημόσιο (που δεν φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά κυρίως το ίδιο το δημόσιο) να κάνει τις επιμετρήσεις/επιβλέψεις να ανατίθενται σε ανάλογα γραφεία με έξοδα που να περιλαμβάνονται στο έργο.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλό είναι να συζητιούνται τέτοιες προτάσεις απλά για μένα προσωπικά η κατάχρηση της φιλοσοφίας του τύπου "για τα προβλήματά μου φταίει πάντα κάποιος άλλος" οδηγεί και αυτή σε επιπρόσθετη απαξίωση του κλάδου μας.

    Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για τον κλάδο των μηχανικών είναι η αλληλοεπικάλυψη επαγγελματικών δικαιωμάτων. Ειδικά στο τρίπτυχο πολιτικός - τοπογράφος - αρχιτέκτονας που έχω εμπειρία, πολλοί μηχανικοί της κάθε ειδικότητας παράγουν κάκιστης ποιότητας μελέτες που αφορούν άλλη ειδικότητα. Στην πρόσφατη νομοθετική κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων το συγκεκριμένο πρόβλημα παραμένει. Για τα μιλήσω για τα του οίκου μου, οι τοπογράφοι προσέφυγαν στο ΣτΕ και έκαναν κακό χαμό για τα δικαιώματα των πολιτικών μηχανικών επί των τοπογραφικών μελετών. Ορθώς. Όταν όμως και εμείς έχουμε δικαιώματα υπογραφής στατικών μελετών (!!?) και κανείς μας δεν διαμαρτυρήθηκε για αυτό, γινόμαστε μέρος του προβλήματος.

    Το δεύτερο που θα μπορούσα να προσθέσω είναι η έλλειψη πειθαρχικού ελέγχου από το ΤΕΕ ή από τους συλλόγους μας. Αν μπείτε σε φόρουμ μηχανικών του εξωτερικού (μπήκα πρόσφατα από περιέργεια πχ rpls today) θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν συχνά μεγάλες ποινές και κάποιος σχετικός φόβος για την ευθύνη που αναλαμβάνει ο καθένας μας.

    Εδώ αρεσκόμαστε να μιλάμε συνέχεια για φόβο αλλά στην πραγματικότητα οι περιπτώσεις που κάποιος τιμωρείται είναι ελάχιστες. Μπορεί απλά να τον κυνηγήσει κάποτε κάποιος πελάτης αν έχει όρεξη να μπει στη διαδικασία.

    Αρεσκόμαστε να μιλάμε για τις δύσκολες περιπτώσεις του νόμου των αυθαιρέτων αλλά πόσες είναι πια αυτές? Τα πιο πολλά λάθη που κάνουμε οι μηχανικοί, είτε σε κάποια υπαγωγή, είτε σε ένα τοπογραφικό διάγραμμα, οφείλονται σε έλλειψη προσοχής, ακόμα και δόλο.

    Τα τοπογραφικά διαγράμματα που συντάσσονται ακόμα και σήμερα, στην πλειοψηφία τους δεν αποτελούν προϊόν τοπογραφικών μετρήσεων. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα σε κάμποσες μελέτες κτηματολογίου που έχω δουλέψει. Έχει τιμωρηθεί κανείς ποτέ από αυτούς?

    Για όσο η απάντηση είναι όχι, το παραπάνω κείμενο είναι να χαμε να λέγαμε..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 ώρα πριν, stayros said:

    Το 6 πάντως δε σημαίνει ντε και καλά μαθηματικός τύπος. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι πχ αντί να περιμένουμε από το δημόσιο (που δεν φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά κυρίως το ίδιο το δημόσιο :shock::shock:) να κάνει τις επιμετρήσεις/επιβλέψεις να ανατίθενται σε ανάλογα γραφεία με έξοδα που να περιλαμβάνονται στο έργο.

    Καλό θα είναι πριν αναφερθούμε σε κάποιο θέμα να το γνωρίζουμε, διότι η υφιστάμενη νομοθεσία είναι πλήρης και αυστηρή. Το ζητούμενο είναι η εφαρμογή της. Οι επιμετρήσεις (όπως και όλα τα υπόλοιπα) συντάσσονται από τον ανάδοχο κι ελέγχονται από το φορέα. Για ποιό λόγο λοιπόν να ανατεθεί η δουλειά τους σε "εξωτερικούς συνεργάτες"? 

    Κατά τα λοιπά, ο συν. ntanos τα είπε όλα

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μια χαρά γνωρίζω τη νομοθεσία. Αλήθεια ο ανάδοχος επιμετρεί ότι θέλει χωρίς συμμετοχή/έλεγχο του επιβλέποντος; Και τα ΠΠΑΕ; Γενικά δεν έχεις ακούσει ποτέ για μπαλαμούτι στις επιμετρήσεις;

    Με ανεξάρτητο επιμετρητή φεύγει η αναθέτουσα αρχή και ο ανάδοχος από τη διαδικασία. Γίνεται αδιάβλητη και μειώνεται το μπαλαμούτι και τυχών συνεννοήσεις. Άρα και ο ανάδοχος αναγκαστικά προσέχει καλύτερα τη προσφορά του...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    H απαξίωση γίνεται απο την στιγμή που με αυτο το τρισάθλιο νομοσχέδιο Γαβρόγλου που προηγείται του επίσης τρισάθλιου νομοσχεδίου που θα φέρουν και οι επόμενοι για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, καταστρατηγούνται πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα των πραγματικών μηχανικών που είναι οι διπλωματούχοι 5ετούς φοίτησης που μπήκαν με τις βάσεις που μπήκαν σαν πραγματικοί μηχανικοί, και εφαγαν και τα χρονάκια τους για να βγουν ισότιμοι με αυτόυς που μπήκαν με την μισή βάση στα ΤΕΙ που τωρα θα γινουν και ΑΕΙ και στην συνέχεια και ΑΕΙ 5ετους...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλα όλα όσα λέει η ανακοίνωση.

    Αυτοκριτική δεν βλέπω όμως.

    Ο κλάδος δεν φταίει πουθενα;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Επειδή τέτοια εγχειρήματα έχουν ξεκινήσει άπειρες φορές και δεν καταλήγουν πουθενά, να πω μερικές βασικές προτάσεις.

    Οι μηχανικοί έχουν κεντρικό όργανο εκπροσώπησης, το ΤΕΕ. Οποιαδήποτε άλλη κίνηση ή σύλλογος ή ομάδα στο φβ ή δεν εγώ τι ΔΕΝ μπορεί να έχει καμία δυνατότητα να αλλάξει κάτι αφού δεν έχει πρόσβαση στους παράγοντες που τα καθορίζουν όλα αυτά δηλαδή τα υπουργεία, τις πολεοδομίες, τις επιτροπές, τους φορείς κτλ. Ναι μεν λένε ωραία πράγματα αλλά είναι για εσωτερική κατανάλωση. Δεν επηρεάζουν καταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό π.χ. ότι δεν ξέρω κανέναν ελεγκτή πολεοδομίας και έχω πάει σε αρκετές που να μπαίνει στο φόρουμ εδώ. Άντε να υπάρχουν 1-2. Πόσο μάλλον να ασχολούνται με σόσιαλ. Άρα τι θα κάνετε ? Θα στέλνετε υπομνήματα και καταγγελίες ως σύλλογος ? Και μετά τι ?! 

    Η λύση είναι μόνο μέσα από το ΤΕΕ. Το ΤΕΕ πρέπει να ξεφύγει από την κομματοκρατία και τον παραγοντισμό και να στραφεί επιτέλους στους ελ.επ. που είναι η βάση του. Έλεος πια με τα δημόσια έργα, τις επιτροπές για μελέτες δημοσίου κτλ. Η μεγάλη μάζα των μηχανικών ασχολείται με μικρά ιδιωτικά έργα για τα οποία το ΤΕΕ δεν ασχολείται καθόλου. Δεν το νοιάζει που η νομοθεσία είναι τόσο πολύπλοκη ίσως και να το επιθυμεί για να είναι πιο κλειστό και πιο το επάγγελμα. Πρέπει λοιπόν το ΤΕΕ να φτιάξει όργανα που να ασχολούνται με τα μικρά ιδιωτικά έργα και να στηρίζουν τους μηχανικούς.

    Από την άλλη όμως μην ξεχνάμε και τον πόλεμο που κάνουμε και εμείς σαν κλάδος προς το ΤΕΕ με την φούρια μας το 2011 να καταργηθεί το 2% υπέρ ΤΕΕ στις αμοιβές και γενικά την πλήρη απαξίωση που δείχνουμε πλέον προς αυτό. 

    Άρα καταλήγω το πρόβλημα του κλάδου αρχίζει και τελειώνει στο ΤΕΕ και στο πως θέλουμε να το αντιμετωπίσουμε εμείς και πως αυτό εμάς τους ελ.επ. . Λύσεις με σόσιαλ δεν βρίσκονται δυστυχώς.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    @nik Αν ισχύει ο ισχυρισμός σου περί ΤΕΕ τοτε η κάλπη του 16  δείχνει ότι ως κλάδος είμαστε μια χαρά. Κονομάμε περνάμε τέλεια κλπ κλπ. 
    Δυστυχώς το ΤΕΕ απαξιώθηκε εντελώς τα χρόνια της κρίσης γτ δεν στάθηκε δίπλα στο μηχανικό που βάλλονταν από παντού. Ένας λόγος για αυτό είναι ότι τα χρόνια των 
    παχιών αγελάδων επαναπαυτεί σε μη συνδικαλιστική αλλά σε λογική πολιτικής καριέρας....
    Αντιθέτως ιδίως οι νέοι συνάδερφοι ΔΕΝ προσδοκούν σε κάτι μεσω ΤΕΕ και εχουν ενεργή συμμετοχή στο Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών. 
    Το ΤΕΕ αφησε την πλιατσικολόγηση της Αττικα κλπ κλπ.....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι οκ αλλά μόνο το ΤΕΕ έχεις τις άκρες για να κάνει κάτι και το κύρος. Σαν θεσμός πάντα. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Τα υπόλοιπα είναι συζητήσεις καφενείου. Δηλαδή τι να λέμε τώρα για πολεοδομική νομοθεσία χωρίς να μιλάει εκπρόσωπος της ΔΟΚΚ ή της πολεοδομίας ?! Τι να λέμε για δημόσια έργα χωρίς εκπρόσωπο του υπουργείου ? Να λέμε την κοινή λογική ? Οκ ε και ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.