Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Θρίλερ εν πλω για το Norman Atlantic

    Sign in to follow this  

    Σε θρίλερ εξελίσσεται η γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης των 478 επιβατών (εκ των οποίων 268 Έλληνες) του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Norman Atlantic με σημαία Ιταλίας.

     

    Η εκκένωση του πλοίου πραγματοποιείται από αέρος, με αργούς ρυθμούς, καθώς ελληνικά και ιταλικά ελικόπτερα μεταφέρουν 2-4 άτομα κάθε φορά, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Μέχρι στιγμής, ο συνολικός αριθμός των διασωθέντων έχει ανέλθει στους 158, ενώ οι περισσότεροι εκ των υπολοίπων, όσοι δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν σε σωσίβια λέμβο, παραμένουν εγκλωβισμένοι στο πλοίο.

     

    Στην περιοχή συνεχίζεται η κοινή ελληνοϊταλική επιχείρηση για τον από αέρος απεγκλωβισμό τόσο των επιβατών που παραμένουν στο πλοίο -με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας- όσο και για την περισυλλογή όσων κατάφεραν νωρίτερα να εγκαταλείψουν το πλοίο και να επιβιβαστούν σε σωσίβια λέμβο.

     

    Οι επιχειρήσεις, όπως ανέφερε νωρίτερα εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος, θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας.

     

    42be021a-06dd-4d45-b6e4-a38bec66ee6f.jpg

     

     

     

    Ένας νεκρός

     

    Λίγο πριν τις 18:30 επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που έκαναν λόγο για εντοπισμό της σορού ενός νεκρού άνδρα.

     

    Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής, Νίκο Λαγκαδιανό, ο άνδρας που κατέληξε ήταν εγκλωβισμένος μαζί με μία γυναίκα στη «γλίστρα» του πλοίου, καθώς προσπάθησαν να βγουν με αυτό τον τρόπο από το πλοίο.

     

    Ο άνδρας, σύμφωνα με πληροφορίες, φαινόταν τραυματισμένος ενώ η γυναίκα μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Πρίντεζι, εκτός κινδύνου.

     

    fdb582ce-e445-40d1-a2ff-d90f482bb4f4.jpg

     

     

    Το πλοίο ρυμουλκείται

     

    Τον συντονισμό της επιχείρησης έχει αναλάβει το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης, με το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επαφή το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας.

     

    Η πυρκαγιά στο πλοίο φέρεται να βρίσκεται υπό έλεγχο, ενώ έχουν ξεκινήσει και ρίψεις νερού. Προς το παρόν οι δυνάμεις που επιχειρούν στην περιοχή δίνουν έμφαση στην εκκένωση του πλοίου, το οποίο όμως ταυτόχρονα ρυμουλκείται προς το Δυρράχιο.

     

    Στην επιχείρηση αεροδιακομιδής των επιβατών του Norman Atlantic συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, δύο ελληνικά ελικόπτερα Super Puma. Εντολή να συνδράμει έχει λάβει από το πρωί και η φρεγάτα «Ναβαρίνο» του πολεμικού ναυτικού, ενώ δύο ελικόπτερα τύπου S-70 του ΠΝ απέτυχαν νωρίτερα να προσεγγίσουν το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών.

     

    Το πλοίο, το οποίο είχε ναυλώσει η ΑΝΕΚ από ιταλικό όμιλο, αναχώρησε από την Πάτρα με προορισμό την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, με 478 επιβάτες και 222 οχήματα. Από τα ξημερώματα πλέει ακυβέρνητο στη θαλάσσια περιοχή του Στενού του Οτράντο, βόρεια της Κέρκυρας, μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο γκαράζ του πλοίου.

     

    3da396e2-66ce-4529-9c44-d655659c8579.png

     

    Δείτε και ορισμένα video:

     

     

    https://www.youtube.com/watch?v=MDPDGsI3K5o

     

    https://www.youtube.com/watch?v=l8gKCsYyfag

     

    Πηγή:www.capital.gr


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Τρομακτική πάλι η παραπληροφόρηση και η προσπάθεια εντυπωσιασμού και η τεράστια αγνοια από τα ΜΜΕ .

    Είπαν γιά 50 μοίρες κλίση :shock: που προφανώς θα είχε μπατάρει το πλοίο , είπαν γιά εμπρησμούς , γιά οδηγούς που κοιμόνται στα αμάξια , γιά πολλά .

     

    Το πλοίο αντικατέστησε τα Ελληνικά γιατί κάνουν την ετήσια συντήρηση , αλλά γενικά Ιταλικά πλοία έχουν μπεί στην γραμμή επειδή η Ιταλία επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών και επιτρέπει και χαμηλότερες συνθέσεις πληρώματος .

     

    Δυστυχώς στα φορτηγά συνήθως κρύβονται λαθρομετανάστες γιά να περάσουν στην Ιταλία και δεν ξέρω αν έγινε κάτι από αυτούς , γιά να ζεσταθούν , αλλά μάλλον αυτοί αν υπήρχαν στο πλοίο θα μείνουν άγνωστα θύματα .

     

    Η κατάσταση προφανώς αφού σβήστηκε η φωτιά είναι καλύτερη και έτσι το κουφάρι του πλοίου θα μπορεί να ρυμουλκηθεί και ίσως και οι παραμένοντες , βρούν κάποιον χώρο στεγασμένο και κλειστό , που δεν πειράχτηκε από την φωτιά γιά να ξαποστάσουν λίγο .

     

    Ελπίζω όλα να πάνε καλά .

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δύο ζητήματα με παιδεύουν ως τεχνικό που ταξιδεύει με πλοίο πολύ συχνά. 

     

    1) Πως εκδηλώθηκε η φωτιά και κυρίως πως προχώρησε. Δεν υπάρχει σύστημα πυρόσβεσης στο πλοίο;

    2) Πως σκοτώθηκε ο επιβάτης στη γλύστρα. Πως αυτή η γλύστρα που σώζει ζωές σκότωσε έναν άνθρωπο;

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    καποιο απο τα οχηματα του υπογειου,πρεπει να προκαλεσε τη ζημια.μακαρι ολοι οι επιβατες να σταθουν τυχεροι μεσα στην ατυχια τους

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τρομακτική πάλι η παραπληροφόρηση και η προσπάθεια εντυπωσιασμού και η τεράστια αγνοια από τα ΜΜΕ .

    Είπαν γιά 50 μοίρες κλίση :shock: που προφανώς θα είχε μπατάρει το πλοίο , είπαν γιά εμπρησμούς , γιά οδηγούς που κοιμόνται στα αμάξια , γιά πολλά .

     

    Τρομακτική η παραπληροφόρηση, σίγουρα. Στα γρήγορα.

     

    Πέρα από το ό,τι λένε όλοι οι πολιτικοί που κάνουν την περαντζάδα τους πριν την σημερινή παράσταση στη βουλή, και πέρα από το ό,τι λένε οι λιμενικοί-στρατιωτικοί κλπ, η αλήθεια είναι ότι απλά παρακολουθούν τους Ιταλούς που έχουν αναλάβει τον έλεγχο (και ως ένα σημείο κάνουν του κεφαλιού τους).

     

    Το πλοίο δεν ρυμουλκείται για πουθενά, ακόμα και τώρα (Δευτέρα 06:50). Στο AIS έχει σταματήσει να εκπέμπει, αλλά από τα ίχνη των υπολοίπων (παρακάτω φαίνεται το ίχνος του Cruise Europa), απλά ξεσέρνει λόγω καιρού. Το πολύ-πολύ τα ρυμουλκά να το σταθεροποιούν σαν θέση και να κρατάνε την πλώρη έξω από το ίχνος του καπνού.

     

    post-1092-0-87910500-1419828724_thumb.jpg

     

    Το τρίτο σημείο είναι ότι το πλοίο είναι σε απόσταση 10-12 ναυτικά μίλια από τις αλβανικές ακτές, μιλάμε για αποστάσεις τύπου Πειραιάς-Αίγινα. Το πλοίο θα μπορούσε να είχε ρυμουλκηθεί μέσα στην χθεσινή μέρα μέχρι την Αυλώνα. Τώρα, αν η Αυλώνα δεν κάνει σαν υποδομή...

     

     

    Το πλοίο αντικατέστησε τα Ελληνικά γιατί κάνουν την ετήσια συντήρηση , αλλά γενικά Ιταλικά πλοία έχουν μπεί στην γραμμή επειδή η Ιταλία επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών και επιτρέπει και χαμηλότερες συνθέσεις πληρώματος .

     

    Το πλοίο αντικατέστησε άλλο πλοίο της σειράς των Forza/Corragio που ήταν στο ίδιο καθεστώς. Την ίδια στιγμή, έχει καμιά 10αριά πλοία με ελληνική σημαία που κάθονται και τα πληρώματά τους απολυμένα. Αυτά από την μεγάλη ελληνική εταιρεία της οποίας το 25% έχει επίσημα πλέον η μεγάλη ελληνική τράπεζα. Το πλοίο μέχρι πρόσφατα δούλευε στην Μάγχη για την LD Lines, έχει πάμπολλα αδερφάκια που δεν έχουν βγάλει προβλήματα μέχρι τώρα.

     

    Ωστόσο, για την ΑΝΕΚ, είναι η τρίτη πυρκαγιά μέσα σε 2 χρόνια, απ' όσο θυμάμαι:

    * 29/11/14 φωτιά στο Ιεράπετρα Λ

    * 20/11/12 φωτιά στο Κρήτη 2

     

    Μήπως να το κοιτάξουν λίγο το θέμα;

    Edited by dsworks
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μέσα στον κυκεώνα παραπληροφόρησης από ειδήμονες-αδαείς άκουσα ότι ο γερανός για τις σωστικές λέμβους δεν δούλευε λόγω διακοπής ρεύματος (???). Προφανώς κάτι άλλο συνέβηκε, γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δεν θα μπορούν να δουλέψουν με χειροκίνητους μηχανισμούς όπως οι κλασσικοί οικοδομικοί γερανοί.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Την συγκεκριμένη στιγμή αντικατέστησε πλοίο της Ανκόνας , άρα αντικατέστησε ελληνικό πλοίο . Προφανώς όμως θα έκανε τις αντικαταστάσεις όλων .

    Είναι πλοίο του 2009 , προφανώς δεν είχε σοβαρά προβλήματα , όπως και τα άλλα της σειράς , ενώ το γεγονός ότι καιγόταν με 10άρι  επί 24 ώρες και κράτησε δείχνει ότι ήταν μιά χαρά .

     

    Από τα σχόλια , διαβάζοντας στο ναυτιλιακό φόρουμ , λένε ότι με 10 μποφώρ , βάρκες και βαρελάκια έχουν προβλήματα ανάσυρσης , ναυτίας των επιβατών και δεν ήταν η καλύτερη λύση γιατί όποιος βρισκόταν στην θάλασσα , είχε 30 λεπτά ζωής από την υποθερμία .

     

    Ετσι προτιμήθηκε να μείνουν επάνω .

     

    Τώρα γιἀ τα σωματεία και το ότι δεν δουλεύουν ελληνικά πλοία , ας λάβουν τα μέτρα τους οι αρμόδιοι . Από την στιγμή που η αγορά είναι ανοιχτή και οι ιταλοί επιδοτούν το κόστος λειτουργίας των πλοίων , είναι προφανές ότι τα πλοία μας δεν θα δουλεύουν .

     

    Ακόμα είναι προφανές ότι η εποχικότητα της γραμμής θα πρέπει να αλλάξει και το σκεπτικό των πλοικτητών , είτε με την χρήση αποκλειστικά RO-RO , είτε με φθηνά εισιτήρια επιβατών και όχι με τις τιμές που δίνουν σήμερα , που είναι ανάλογες αεροπλάνου α' θέσης και τελευταίας στιγμής .

     

    Από την στιγμή που το κόστος βενζίνης και διοδίων εκτινάσσει το κόστος μιάς διαδρομής με πλοίο Αθήνας - Πάτρας - Ανκόνας - Μονάχου σε περισσότερο από 1000 € γιά μιά οικογένεια , είναι προφανές ότι οι επιλογές των ναυλωμένων πλοίων δεν είναι λύση .

    Edited by BAS

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Υπάρχει παραπληροφόρηση, δεν λέω, όπως είναι φυσιολογικό σε συνθήκες πανικού και αγωνίας αλλά τα ερωτήματά μου που έμειναν αναπάντητα στην αρχή...

     

    http://www.huffingtonpost.gr/2014/12/28/norton-atlantic-erotimata_n_6387604.html

     

    https://pbs.twimg.com/media/B59QW3eIQAItvoC.png:large

     

    δυστυχώς...μοιάζουν να απαντώνται από τους..."άσχετους".

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Tι μεταφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Κυρίως χύδην ξηρό φορτίο και αργό πετρέλαιο και λιγότερο εμπορευματοκιβώτια και υγροποιημένα αέρια.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 48,57% του ελληνόκτητου στόλου είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 36,12% πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.
      Στον αντίποδα, το 6,22% είναι πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, το 5,57% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 2,70% πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.
      Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 8,25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
      Συγκεκριμένα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.

      Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
      Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
    • By Engineer
      Tι μεταφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Κυρίως χύδην ξηρό φορτίο και αργό πετρέλαιο και λιγότερο εμπορευματοκιβώτια και υγροποιημένα αέρια.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 48,57% του ελληνόκτητου στόλου είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 36,12% πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.
      Στον αντίποδα, το 6,22% είναι πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, το 5,57% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 2,70% πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.
      Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 8,25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
      Συγκεκριμένα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.

      Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
      Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

      Της Βάσως Βεγιάζη
    • By Engineer
      Πώς καταλαβαίνει κανείς πως το ψύχος είναι πραγματικά δριμύ; Όταν οι αρχές αναγκάζονται να βάλουν φωτιά στις σιδηροτροχιές για να συνεχίσουν να κινούνται τα τρένα.
      Αυτό συνέβη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Σικάγου που είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα λόγω ψύχους.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέταλλο συστέλλεται από το ακραίο κρύο, με αποτέλεσμα να αποσυνδέονται οι ενώσεις οι συνδέσεις των γραμμών. 
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Πώς καταλαβαίνει κανείς πως το ψύχος είναι πραγματικά δριμύ; Όταν οι αρχές αναγκάζονται να βάλουν φωτιά στις σιδηροτροχιές για να συνεχίσουν να κινούνται τα τρένα.
      Αυτό συνέβη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Σικάγου που είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα λόγω ψύχους.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέταλλο συστέλλεται από το ακραίο κρύο, με αποτέλεσμα να αποσυνδέονται οι ενώσεις οι συνδέσεις των γραμμών. 
       
    • By DimMani
      Καλή Χρονιά σε όλους . Προ 2ετίας(12/16) πήρε φωτιά η καμινάδα στο τζάκι μου , μετά από καύση ξύλων μαύρης πεύκης , τα οποία πέραν της υψηλής περιεκτικότητας σε ρετσίνι , δεν είχανε ξεραθεί . Φέτος πάλι τον Δεκέμβριο ξαναπήρε φωτιά η καμινάδα , παρά του ότι τα ξύλα είναι σωστά από πάσης απόψεως . Μετά την φωτιά του 12/16 , ανάβω το τζάκι κάθε μέρα τον χειμώνα , όμως απομακρύνω την στάχτη των προηγουμένων ημερών , κάθε 10-15 ημέρες . Εννοείται ότι η στάχτη που μένει μέσα γίνεται σαν πούδρα . Ερώτηση : Με την στάχτη επιτείνω τις προϋποθέσεις ανάφλεξης της καμινάδας ; Η στάχτη/πούδρα κολλάει στο ήδη υπάρχον , αλλά και στο συνεχώς δημιουργούμενο κρεόζωτο και η ανάφλεξη γίνεται πιο πιθανή ; Ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον απαντήσει .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.