Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ιταλία: Πάνω από το σεισμικό ρήγμα υπάρχει μεγάλο φράγμα

    Sign in to follow this  

    Ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Μεγάλων Κινδύνων της Ιταλίας, Σέρτζιο Μπερτολούτσι, σε συνέντευξή του στην δημόσια τηλεόραση της Rai τόνισε ότι «πάνω από το σημείο ρήγματος που έχει επανενεργοποιηθεί, στο Καμποτόστο της κεντρικής Ιταλίας, βρίσκεται μεγάλο φράγμα», προσθέτοντας ότι σε περίπτωση νέων δονήσεων, πρέπει να ειδοποιηθούν άμεσα οι κάτοικοι της γύρω περιοχής.

     

    Ο κίνδυνος, ουσιαστικά, είναι ότι όλες οι κατοικημένες περιοχές οι οποίες βρίσκονται δίπλα και κάτω από το φράγμα, αν σημειωθεί μεγάλος σεισμός, μπορεί να υποστούν ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της υψηλότατης ταχύτητας, του μένους των υδάτων.

     

    «Αν διαπιστωθεί η αύξηση του κινδύνου, πρέπει να πληροφορηθεί άμεσα και με διαφάνεια ο πληθυσμός της περιοχής», είπε χαρακτηριστικά ο Μπερτολούτσι, εννοώντας ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην απομάκρυνση των κατοίκων.

     

    Παράλληλα, η Επιτροπή Μεγάλων Κινδύνων της Ιταλίας σε ανακοινωθέν της αναφέρει ότι υπάρχει πιθανότητα να σημειωθούν, στην κεντρική Ιταλία, νέες σεισμικές δονήσεις, το μέγεθος των οποίων θα μπορούσε να φτάσει και μέχρι τους επτά βαθμούς. Σύμφωνα με την επιτροπή, πρέπει να τεθεί υπό διαρκή παρακολούθηση η κατάσταση των σχολικών και δημοσίων κτηρίων, όπως και των φραγμάτων. Από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα, κάθε εικοσιτετράωρο καταγράφονται, συνολικά, πάνω από πεντακόσιες δονήσεις στην κεντρική Ιταλία.

     

    Σε ότι αφορά τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων στο ξενοδοχείο Rigopiano, του όρους Γκράν Σάσσο, οι επιζώντες παραμένουν έντεκα, εννέα εκ των οποίων απεγκλωβίσθηκαν από τα σωστικά συνεργεία. Έχουν ανασυρθεί πέντε νεκροί και οι αγνοούμενοι είναι είκοσι τέσσερις. Στην λίστα των αγνοουμένων, σήμερα, προστέθηκε και ένας εργαζόμενος του ξενοδοχείου, με καταγωγή από την Αφρική. Παρά τις αδιάκοπες, ακούραστες επιχειρήσεις τους, οι άνδρες και οι γυναίκες της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής, το τελευταίο εικοσιτετράωρο δεν μπόρεσαν να εντοπισθούν και να ανασυρθούν άλλοι επιζώντες.

     

    Οι πιθανότητες, με την πάροδο των ωρών, διαρκώς μειώνονται, αλλά ο επικεφαλής των σωστικών συνεργείων των πυροσβεστών, Λούκα Βέρνα, θεωρεί πως οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες δεν έχουν ακόμη σβήσει εντελώς, διότι πολλοί εσωτερικοί χώροι του ξενοδοχείου δεν έχουν καταρρεύσει και μέσα σε αυτούς θα μπορούσαν να έχουν βρει καταφύγιο κάποιοι από τους αγνοούμενους.

     

    Το βάρος της χιονοστιβάδας και της κατολίσθησης που καταπλάκωσε μεγάλος μέρος του ξενοδοχείου, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, τέλος, αντιστοιχούσε σε εκείνο τεσσάρων χιλιάδων φορτηγών γεμάτων εμπόρευμα, και η ταχύτητα του χιονιού, των δέντρων και του πετρώματος που έπληξαν το ξενοδοχείο κυμάνθηκε από πενήντα μέχρι και εκατό χιλιόμετρα την ώρα.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Italia_Pano_apo_to_seismiko_rigma_uparchei_megalo_fragma/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Πριν από 20 περίπου χρόνια έτυχε να ορισθώ επιβλέπων σε μια μελέτη "αξιοποίησης" κάποιων πηγών.

    Ο τότε νομάρχης (ο πρώτος εκλεγμένος) θέλοντας να παρουσιάσει "μεγάλα" έργα ανέθεσε σε κάποιο... γνωστό του μελετητικό γραφείο, την μελέτη που προέβλεπε, εκτός από κάποια διακοσμητικές παρεμβάσεις, την κατασκευή φράγματος.

     

    Με το που ανέλαβα την επίβλεψη, σήμανα συναγερμό και διέκοψα την μελέτη, κάτι που με έβαλε σε περιπέτειες αλλά θα το ξανάκανα.

    Το ότι δεν υπήρχαν αρκετά πηγαία ή επιφανειακά ύδατα για να γεμίζουν το (πανάκριβο σύμφωνα με την μελέτη) φράγμα και ο μελετητής πρότεινε την δημιουργία γεωτρήσεων που με την άντλησή τους (!!!!!!) θα γέμιζαν την τεχνητή λίμνη του φράγματος και στη συνέχεια το νερό του φράγματος θα ξανααντλούταν για να μπει στο υπάρχον κλειστό δίκτυο άρδευσης, εκτοξεύοντας στο δεκαπλάσιο την δαπάνη του κυβικού, ήταν η ... μικρότερη ηλιθιότητα.

     

    Η μεγαλύτερη, και εγκληματική, ήταν ότι το φράγμα θα γινόταν σε μια περιοχή μεγάλης σεισμικότητας και... ανάντι του χωριού και του παλιού εθνικού δρόμου!

     

    Κάτι σαν αυτό της παρούσας είδησης αλλά σε μικρότερη κλίμακα.

    Φαντάζεστε να είχα αδιαφορήσει (για τον πόλεμο που ξεκίνησε κλπ) και να είχε κατασκευαστεί ? και σε κάποιον σεισμό να διαβάζαμε εδώ μια αντίστοιχη είδηση ? κι ακόμα χειρότερα για τα επακόλουθα ?

     

    Η είδηση μου το επανέφερε στη μνήμη και αισθάνθηκα περήφανος που στάθηκα εμπόδιο σε ένα τέτοιο "πρωτοποριακό" και "αναπτυξιακό" έργο (και τις σχετικές... μπίζνες!)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλό θα είναι τέτοιες αναλύσεις να συνοδεύονται και από παραμέτρους όπως τον τρόπο αστοχίας σε διάφορα επίπεδα κινδύνου, την πλημμυρική παροχή που θα προκύψει, την έκταση που θα επηρεάσει και το πλήθος των ανθρώπων που θα κινδυνεύσουν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σημαντική είναι η σημερινή ημέρα, σε ότι αφορά την υδροδότηση της Πάτρας και των υπολοίπων περιοχών της Δυτικής Αχαΐας από το Φράγμα Πείρου – Παράπειρου.
      Μετά από πολυετή αναμονή ξεκίνησαν σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες έμφραξης για το τούνελ παράκαμψης του φράγματος, οι οποίες σηματοδοτούν την αντίστροφη μέτρηση για το γέμισμα του ταμιευτήρα με νερό.
      Στο σημείο βρέθηκε ο πρώην πρωθυπουργός και βουλευτής Αχαΐας του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Παπανδρέου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο πρώην Δήμαρχος Ερυμάνθου Αθανάσιος Καρπής, ο νύν Δήμαρχος Ερυμάνθου Θεόδωρος Μπαρής, ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής,, ο  Πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Ανδρέας Παπανικήταςκαθώς και άλλοι εκπρόσωποι φορέων. 
      Για την πλήρωση του ταμιευτήρα, η οποία θα σημάνει επί της ουσίας και την έναρξη της υδροδότησης από το φράγμα – εάν και εφόσον λυθούν τα θέματα διαχείρισης και σύστασης φορέα – θα απαιτηθούν περίπου 14 μήνες.
      Κώστας Πελετίδης: «Διεκδικούμε τη λειτουργία Δημόσιου Φορέα Διαχείρισης του Φράγματος Πείρου – Παράπειρου, που θα παρέχει δωρεάν νερό καθαρό και υγιεινό για ύδρευση και άρδευση»
      Ο Δήμαρχος δήλωσε τα εξής: «Ένα μεγάλο έργο, που θα έπρεπε να είναι έτοιμο πριν από έξι χρόνια, επιτέλους, ολοκληρώνεται και ξεκινά η λειτουργία του.
      Πρόκειται για έργο αναγκαίο που θα λύσει το πρόβλημα της υδροδότησης των περιοχών μας. Το ζήτημα όμως που παραμένει άλυτο, είναι αυτό της διαχείρισης του Φράγματος Πείρου – Παράπειρου. Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, στα πλαίσια της πολιτικής που θεωρεί το νερό εμπόρευμα, θέλουν να μεταφέρουν την λειτουργία και τη διαχείριση του Φράγματος στην Περιφέρεια και τους Δήμους και να μετακυλήσουν το κόστος στις πλάτες του λαού. 
      Εμείς από την πρώτη στιγμή, έχουμε διατυπώσει την άποψη, ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Ο λαός φορολογείται άγρια και δεν του παρέχονται ούτε οι βασικές υπηρεσίες.
      Δεν γίνεται εμείς ως Δήμος να τον ξαναφορολογήσουμε για ένα αγαθό αναγκαίο για τη ζωή του, όπως το νερό. Έτσι καταλήγουμε οι λαϊκές οικογένειες να στερούνται αυτού του βασικού αγαθού γιατί δεν θα μπορούν να πληρώσουν τα αυξημένα τιμολόγια.
      Ως Δημοτικό Συμβούλιο, έχουμε αποφασίσει και διεκδικούμε τη λειτουργία Δημόσιου Φορέα Διαχείρισης του Φράγματος που θα παρέχει δωρεάν νερό καθαρό και υγιεινό για ύδρευση και άρδευση».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σημαντική είναι η σημερινή ημέρα, σε ότι αφορά την υδροδότηση της Πάτρας και των υπολοίπων περιοχών της Δυτικής Αχαΐας από το Φράγμα Πείρου – Παράπειρου.
      Μετά από πολυετή αναμονή ξεκίνησαν σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες έμφραξης για το τούνελ παράκαμψης του φράγματος, οι οποίες σηματοδοτούν την αντίστροφη μέτρηση για το γέμισμα του ταμιευτήρα με νερό.
      Στο σημείο βρέθηκε ο πρώην πρωθυπουργός και βουλευτής Αχαΐας του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Παπανδρέου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο πρώην Δήμαρχος Ερυμάνθου Αθανάσιος Καρπής, ο νύν Δήμαρχος Ερυμάνθου Θεόδωρος Μπαρής, ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής,, ο  Πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Ανδρέας Παπανικήταςκαθώς και άλλοι εκπρόσωποι φορέων. 
      Για την πλήρωση του ταμιευτήρα, η οποία θα σημάνει επί της ουσίας και την έναρξη της υδροδότησης από το φράγμα – εάν και εφόσον λυθούν τα θέματα διαχείρισης και σύστασης φορέα – θα απαιτηθούν περίπου 14 μήνες.
      Κώστας Πελετίδης: «Διεκδικούμε τη λειτουργία Δημόσιου Φορέα Διαχείρισης του Φράγματος Πείρου – Παράπειρου, που θα παρέχει δωρεάν νερό καθαρό και υγιεινό για ύδρευση και άρδευση»
      Ο Δήμαρχος δήλωσε τα εξής: «Ένα μεγάλο έργο, που θα έπρεπε να είναι έτοιμο πριν από έξι χρόνια, επιτέλους, ολοκληρώνεται και ξεκινά η λειτουργία του.
      Πρόκειται για έργο αναγκαίο που θα λύσει το πρόβλημα της υδροδότησης των περιοχών μας. Το ζήτημα όμως που παραμένει άλυτο, είναι αυτό της διαχείρισης του Φράγματος Πείρου – Παράπειρου. Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, στα πλαίσια της πολιτικής που θεωρεί το νερό εμπόρευμα, θέλουν να μεταφέρουν την λειτουργία και τη διαχείριση του Φράγματος στην Περιφέρεια και τους Δήμους και να μετακυλήσουν το κόστος στις πλάτες του λαού. 
      Εμείς από την πρώτη στιγμή, έχουμε διατυπώσει την άποψη, ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Ο λαός φορολογείται άγρια και δεν του παρέχονται ούτε οι βασικές υπηρεσίες.
      Δεν γίνεται εμείς ως Δήμος να τον ξαναφορολογήσουμε για ένα αγαθό αναγκαίο για τη ζωή του, όπως το νερό. Έτσι καταλήγουμε οι λαϊκές οικογένειες να στερούνται αυτού του βασικού αγαθού γιατί δεν θα μπορούν να πληρώσουν τα αυξημένα τιμολόγια.
      Ως Δημοτικό Συμβούλιο, έχουμε αποφασίσει και διεκδικούμε τη λειτουργία Δημόσιου Φορέα Διαχείρισης του Φράγματος που θα παρέχει δωρεάν νερό καθαρό και υγιεινό για ύδρευση και άρδευση».
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       

      View full είδηση
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       
    • By Engineer
      Αντλία  η οποία θα τροφοδοτείται από ηλιακή και αιολική ενέργεια θα ρυθμίζει πόσο νερό θα ρέει από το φράγμα ανάλογα με τη ζήτηση
      To φράγμα Hoover, που βρίσκεται στα σύνορα Αριζόνας και Νεβάδας, θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη υδροηλεκτρική μπαταρία δίνοντας λύση στην αποθήκευση ανανεώσιμης ενέργειας, σύμφωνα με το World Economic Forum.
      Η Καλιφόρνια παράγει τόσο πολύ αιολική ενέργεια την οποία κατ ουσίαν χαρίζει, έτσι λοιπόν οι διαχειριστές του φράγματος σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μια αντλία downstream η οποία θα τροφοδοτείται από ηλιακή και αιολική ενέργεια.
      Η αντλία θα ρυθμίζει πόσο νερό θα ρέει από το φράγμα ανάλογα με τη ζήτηση και θα στέλνει  περισσότερο στις τουρμπίνες τις ώρες υψηλής ζήτησης ενεργοποιώντας την αποθήκευση στο φράγμα και απελευθερώνοντας ενέργεια στο 60% του κόστους των μπαταριών λιθίου, διοχετεύοντας αποθηκευμένη ενέργεια σε επείγουσες καταστάσεις.
      Οι ενεργειακές εταιρείες μπορούν να εξακολουθήσουν να βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα σε περιόδους υψηλής ζήτησης επειδή ο ήλιος ο αέρας και το νερό  είναι … ασυνεπείς πηγές  αλλά και λόγω των ανησυχιών ότι θα μπορούσαν να επηρεαστούν τα επίπεδα των υδάτων στις κοντινές περιοχές, δημιουργώντας επιπτώσεις στην φύση και  τον τουρισμό.
      Η μονάδας άντλησης του σταθμού και θα μπορούσε να αποτελέσει το πρότυπο για άλλα φράγματα σε όλο τον κόσμο ώστε να γίνουν γίγαντες αποθήκευσης.
      Ποιό είναι το Φράγμα Hoover
      Το φράγμα Hoover, ή όπως ήταν παλιότερα γνωστό, το φράγμα της “μεγάλης πέτρας”, βρίσκεται στα σύνορα των πολιτειών της Αριζόνα και της Νεβάδα. Από το 1900 ακόμη, είχε δημιουργηθεί η ανάγκη να κατασκευαστεί ένα φράγμα έτσι ώστε να ελέγχονται οι πλημμύρες του ποταμού Κολοράντο, να υπάρχει διαθέσιμο νερό για άρδευση αλλά και να δημιουργηθεί υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Η κατασκευή του ανατέθηκε σε μια σύμπραξη έξι κατασκευαστικών εταιρειών και οι εργασίες ξεκίνησαν το 1931. Αν και ήταν η πρώτη φορά που χτιζόταν ένα τέτοιων διαστάσεων τσιμεντένιο οικοδόμημα και οι τεχνικές ήταν άγνωστες για τους μηχανικούς, το έργο παραδόθηκε το 1936, δύο χρόνια νωρίτερα από ότι υπολογιζόταν αρχικά. Με τον ποταμό να χρειάζεται εκτροπή για να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του φράγματος, δημιουργία τούνελ, το πολύ ζεστό καλοκαίρι τις ερήμου, οι συνθήκες εργασίας δεν ήταν οι ιδανικότερες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 112 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, με τον J.G. Tierney να είναι ο πρώτος που έχασε τη ζωή του ψάχνοντας το κατάλληλο σημείο για την κατασκευή του φράγματος και το γιο του, Patrick W. Tierney να είναι ο τελευταίος, 13 χρόνια μετά. Το φράγμα είναι επισκέψιμο για τους τουρίστες από το 1937 και δέχεται περίπου ένα εκατομμύριο επισκέπτες κάθε χρόνο.
      Δείτε το video
      https://www.facebook.com/worldeconomicforum/videos/274442419829357/?fb_dtsg_ag=AdxDGtazUKqdrZAoCRPp6THrKqdchN4mYL58mBLjomMyZQ%3AAdzGjy08s4or-uryX0AMNauwAMzcZpSUD4mwxwoYzbPb6g
       

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.