Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Κατέβασε πάνω από 3.500 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες σε κεντρικούς δρόμους της Αττικής η Περιφέρεια

    Sign in to follow this  

    Ολοκληρώθηκε, την περασμένη εβδομάδα, η διαδικασία αποξήλωσης παράνομων διαφημιστικών λαβάρων και αφισών από κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής, η οποία ξεκίνησε στις 25 Σεπτεμβρίου.

    Η Περιφέρεια Αττικής εφαρμόζοντας την ισχύουσα νομοθεσία και υπό την εποπτεία της εντεταλμένης περιφερειακής συμβούλου τεχνικών έργων Ευρώπης Κοσμίδη, σε συνεργασία και με τους 66 Δήμους και την τροχαία Αττικής, με καλαθοφόρα και ειδικά οχήματα σήμανσης, αφαιρούσε καθημερινά  παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, αφίσες και κάθε διαφημιστικό υλικό που υπάρχει σε κόμβους κεντρικών οδικών αρτηριών του Λεκανοπεδίου.

    Συνολικά καθαρίστηκαν 3.575 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης από σχοινιά και ταινίες, αποξηλώθηκαν 3.551 λάβαρα και μικρές αφίσες και καλύφθηκε συνολικό μήκος οδικού δικτύου 275 χιλιόμετρα.

    Ειδικότερα:

    -Στον Κεντρικό τομέα σε μήκος οδικού δικτύου 27 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 7 Δήμους 425 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 376 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον Βόρειο τομέα σε μήκος οδικού δικτύου 32 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 11 Δήμους 489 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 546 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον Δυτικό τομέα σε μήκος οδικού δικτύου 35 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 5 Δήμους 318 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 281 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον Νότιο τομέα σε μήκος οδικού δικτύου 42 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 8 Δήμους 605 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 577 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον τομέα Ανατολικής Αττικής σε μήκος οδικού δικτύου 102χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 12 Δήμους 1251 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 1231 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον τομέα Δυτικής Αττικής σε μήκος οδικού δικτύου 19 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε4 Δήμους 150 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 157 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    -Στον τομέα Πειραιώς σε μήκος οδικού δικτύου 18 χλμ, αφαιρέθηκαν από κεντρικούς οδικούς άξονες σε 4 Δήμους 313 λάβαρα και αφίσες και καθαρίστηκαν 408 ιστοί ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Τρομερή είδηση! Πρέπει να αναφέρουμε και τα αυτονόητα. Και εγώ σήμερα πήγα στη δουλειά μου. Κάντε ένα άρθρο...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    25 λεπτά πριν, piliadis said:

    Τρομερή είδηση! Πρέπει να αναφέρουμε και τα αυτονόητα. Και εγώ σήμερα πήγα στη δουλειά μου. Κάντε ένα άρθρο...

    χαχαχαχαχαχαχαχα δεν ξέρω αν είναι για γέλια η για κλάμματα η κατάσταση..

    Edited by iliasrules

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    το κόστος όμως δε βάρυνε τους υπαίτιους της ζημιάς αυτής αλλά πάλι εμάς..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αν δεν επιβληθούν πρόστιμα θα γίνεται συνέχεια και οι δημοτικοί υπάλληλοι θα γκρινιάζουν για την αγγαρεία που τους βάζουν να κάνουν για τα μάτια του περιφερειάρχη.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    3 ώρες πριν, georgios_m said:

    το κόστος όμως δε βάρυνε τους υπαίτιους της ζημιάς αυτής αλλά πάλι εμάς..

    Κάποιος νόμος λέει (νομίζω στον ΚΟΚ είναι) ότι χρεώνονται οι διαφημιζόμενοι και τα χρέη εισπράττονται σαν τα δημόσια έσοδα!

    Άραγε θα εφαρμοστεί αυτός ο νόμος??? 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    σιγά μην εφαρμοστεί. στην πράξη, τους γλιτώσαμε από το κόστος να καθαρίσουν οι ίδιοι τους χώρους πριν βάλουν τις επόμενες αφίσες. διότι κάποια στιγμή θα το έκαναν, αλλιώς δε θα φαίνονταν πια οι διαφημίσεις τους.

    οι μόνιμοι υπάλληλοι μπορεί να το είδαν σαν αγγαρεία, αλλά εκτός από αυτούς, άλλοι μπορεί με αυτή την αφορμή να ανανέωσαν τη σύμβασή τους ή να ως ιδιωτικά συνεργεία να πήραν εργολαβία και να τα κονόμησαν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    15 ώρες πριν, antloukidis said:

    Κάποιος νόμος λέει (νομίζω στον ΚΟΚ είναι) ότι χρεώνονται οι διαφημιζόμενοι και τα χρέη εισπράττονται σαν τα δημόσια έσοδα!

    Άραγε θα εφαρμοστεί αυτός ο νόμος??? 

    Φαντάσου να βάλεις μια διαφημιστική ταμπέλα κάπου και ο πρώτος "πελάτης" που θα σε πάρει τηλέφωνο να είναι η οικονομική υπηρεσία του Δήμου...Γκαντεμιά; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By ilektrNikos
      Καλημέρα. Μια ερώτηση μόνο,σχετικά απλή πιστεύω, αν έχεις ασχοληθεί μ'αυτα. Επισυνάπτω μια φώτο με το ταμπελακι ενός μοτέρ ( για την ακρίβεια είναι μια ραμποτεζα με τρία μοτέρ που όμως,σύμφωνα με τον κατασκευαστή ποτέ δε θα δουλέψουν μαζι) το οποίο γράφει 3 φάσεις / 50 Hz/ 49 Amper. Θέλω να υπολογίσω το καλώδιο που χρειάζεται και δεν ξέρω αν εννοεί 49 αμπερ άνα φάση η στο σύνολο. Ευχαριστώ

    • By Ροδοπουλος
      Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού (#3, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2013), αναφέρθηκα στην άναρχη εικόνα που επικρατεί στη σήμανση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
       
      Συγκεκριμένα, έγραφα για μία διαδρομή τριακοσίων περίπου χιλιομέτρων από την Κυλλήνη προς την Αθήνα, όπου παρατηρεί κανείς τέσσερις διαφορετικές γραμματοσειρές να έχουν χρησιμοποιηθεί στις πινακίδες.
       
      Όπως φαίνεται, τα παράπονά μου είχαν αποτέλεσμα, αφού πρόσφατα μου ζητήθηκε αν θα ήθελα να συμβάλω ώστε να ενοποιηθούν, να εξορθολογιστούν και να βελτιωθούν οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται, τόσο στους αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας όσο και στη σήμανση των επαρχιακών οδών.
       
      Το χρονικό που ακολουθεί, φανερώνει για μία ακόμη φορά την ανεπάρκεια της ελληνικής πολιτείας να θέτει κανόνες και προδιαγραφές σε στοιχειώδεις εφαρμογές της εικόνας και της επικοινωνίας της γενικότερα.
       
      Η γνωστή σε όλους μας χαρακτηριστική μπλε σήμανση των επαρχιακών οδών της Ελλάδας έχει προκύψει από την προσαρμογή του βρετανικού προτύπου που σχεδιάστηκε από τον Jock Kinneir και τη συνεργάτιδά του Margaret Calvert στη δεκαετία του ‘60. Στην Ελλάδα υιοθετήθηκε το 1974, όταν δημοσιεύθηκαν οι σχετικές προδιαγραφές σε τεύχος του υπουργείου Δημοσίων Έργων. Στις προδιαγραφές αυτές παρουσιάζονται οι λατινικοί και ελληνικοί χαρακτήρες, οι αριθμοί και κάποια βασικά σημεία στίξης. Περιγράφεται επίσης ο ακριβής τρόπος τοποθέτησης, που προϋποθέτει συγκεκριμένο ύψος χαρακτήρων με αντίστοιχες αποστάσεις για όλα τα ζεύγη γραμμάτων. Πρακτικά, ο κατασκευαστής της πινακίδας τοποθετούσε τους χαρακτήρες πάντοτε σε συγκεκριμένη διάσταση με προκαθορισμένες αποστάσεις για κάθε ζεύγος χαρακτήρων, όπως αναγράφονται σε σχετικούς πίνακες. Σωστή περιγραφή για τα δεδομένα της εποχής, αλλά εμφανώς ξεπερασμένος τρόπος χρήσης σήμερα. Όμως, αντίστοιχες προδιαγραφές συντάχθηκαν και αρκετά χρόνια αργότερα, το 2003, όταν ακολουθήθηκε το γερμανικό πρότυπο DIN για τη σήμανση των νέων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας της χώρας (πράσινες πινακίδες). Σε αυτήν την περίπτωση προσαρμόστηκαν οι γραμματοσειρές DΙΝ 1451 (Mittelschrift και Engschrift) για την κανονική και στενή γραφή αντίστοιχα, από τον σχεδιαστή Έκτορα Χαραλάμπους. Δημιουργείται βέβαια η απορία, πώς, ενώ βρισκόμαστε ήδη στην ψηφιακή εποχή, οι προδιαγραφές προσαρμόστηκαν στα προ εικοσιπενταετίας πρότυπα και όχι στις σύγχρονες απαιτήσεις, όπως θα ήταν λογικό.
      Η συμβολή μου στο έργο θα αφορούσε την ομογενοποίηση των σχεδίων, τη μεταφορά των περιγραμμάτων σε αρχεία γραμματοσειρών με τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθούνται οι προδιαγραφές ενδιάμεσων αποστάσεων (διαστοιχείωση), οι οποίες θα έπρεπε να ταυτίζονται απόλυτα με τους πίνακες προδιαγραφών για το δεδομένο ύψος χαρακτήρων. Έτσι, για παράδειγμα, γράφοντας το όνομα μιας πόλης με τη νέα γραμματοσειρά, στο ύψος των 112 χιλιοστών, το πλάτος των χαρακτήρων και οι ενδιάμεσες αποστάσεις θα πρέπει να ταυτίζονται σε χιλιοστά με τον προβλεπόμενο από τους πίνακες αριθμό. Η μεταφορά αυτή θα εκμηδένιζε τον χρόνο σχεδιασμού μιας πινακίδας σήμανσης σε αντίθεση με την προηγούμενη κατάσταση, όπου τα γράμματα έπρεπε να στοιχειοθετηθούν ένα προς ένα και να ρυθμιστούν οι αποστάσεις μεταξύ τους με σχετική μέτρηση.
       
      Η διαδικασία σχεδιασμού
       
      Για τη γραμματοσειρά των μπλε πινακίδων, της λεγόμενης επαρχιακής σήμανσης, οι χαρακτήρες που σχεδιάστηκαν στο χαρτί το 1973-74 είχαν ήδη ψηφιοποιηθεί έστω και σε απλά ανυσματικά αρχεία από τις εταιρείες που ασχολούνται με την οδοσήμανση και στοιχειοθετούνταν ένα – ένα. Το σχέδιο των λατινικών, όπως ανέφερα παραπάνω, προέρχεται από τη μελέτη των Βρετανών Kinnear-Calvert, με εμφανή όμως σχεδιαστικά λάθη κατά την αντιγραφή. Τα ελληνικά, τα οποία –σωστά ή λάθος– συνηθίσαμε με τον καιρό, σχεδιάστηκαν –άγνωστο για μένα από ποιον– με μεγάλα λάθη και φανερά περιορισμένη σχεδιαστική ικανότητα.
       
      Λογικό, όμως, σε μια εποχή που Έλληνες σχεδιαστές δεν είχαν ακόμη ασχοληθεί συστηματικά με το αντικείμενο. Τα λάθη είναι ολοφάνερα, όπως διαπιστώνουμε στη σχετική εικόνα. Για παράδειγμα, το χι είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο πρέπει, καταλαμβάνοντας χώρο τόσο στα ανωφερή όσο και στα κατωφερή τμήματα. Το ταυ είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο, με το αριστερό άκρο δεξιά και αντίστροφα. Το ω είναι τεράστιο συγκριτικά με τα άλλα πεζά γράμματα. Το φι καταλαμβάνει το ίδιο πλάτος με το όμικρον, ενώ δεν θα έπρεπε γιατί αποτελείται από τρία κατακόρυφα στελέχη και όχι δύο, με αποτέλεσμα να μικραίνει η αντιφόρμα και να «μπουκώνει» το γράμμα.
       
      Στις γραμματοσειρές DIN των πράσινων πινακίδων των αυτοκινητοδρόμων, παρατήρησα ότι η κανονική γραφή ήταν σε ικανοποιητικό σχεδιαστικό επίπεδο, ενώ αντίθετα η στενή γραφή παρουσίαζε σοβαρά σχεδιαστικά λάθη. Αμφιβάλλω, λοιπόν, αν τα δεύτερα σχεδιάστηκαν από τον Έκτορα Χαραλάμπους και πιστεύω πως έγιναν από κάποιον χωρίς γνώσεις τυπογραφίας. Συγκεκριμένα, πολλοί χαρακτήρες είχαν λάθος διαστάσεις, άλλοι λάθος πάχος, ενώ υπήρχαν ελληνικοί χαρακτήρες αντιγραμμένοι (copy-paste) από άλλες γραμματοσειρές χωρίς σχέση με τη φιλοσοφία της DIN (π.χ. το έψιλον, το ωμέγα και το τελικό σίγμα ανήκουν στην Helvetica Condensed!).
       
      Στη διάρκεια αυτού του έργου, πήρα την πρωτοβουλία να εξορθολογίσω τον σχεδιασμό, να βελτιώσω δηλαδή τα περιγράμματα και να αποβάλω ξένα στοιχεία που ενοχλούν οπτικά και αποτελούν «τυπογραφικά οξύμωρα». Το θεώρησα σαν μια ευκαιρία να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα των πινακίδων που διοχετεύει λάθη στην τυπογραφική συνείδηση του κοινού. Κυρίως όμως από επαγγελματική διαστροφή, καθώς το μάτι μου πέφτει διαρκώς στα λάθη, τα οποία με ενοχλούν και βασανίζουν –όπως και τόσα άλλα– την τυπογραφική μου καθημερινότητα.
       
      Όλα αυτά δεν έγιναν βέβαια στο πλαίσιο μιας πλήρους και συνολικής μελέτης επανασχεδιασμού της οδοσήμανσης –πράγμα αδύνατο στη σημερινή κατάσταση της χώρας– αλλά μιας μικρής προσπάθειας να κρατηθεί το υπάρχον ύφος των γραμματοσειρών, κάνοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες βελτιώσεις, που ωστόσο δεν θα γίνονταν αντιληπτές από κάποιον μη ειδικό. Όταν μετά από πολλές ημέρες εντατικής εργασίας και δοκιμών θεώρησα ότι είχε επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, άκουσα στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής την υπεύθυνη δημιουργικού του πελάτη να εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια, λέγοντας ότι αλλοίωσα τις γραμματοσειρές και τις μετέβαλα προς το χειρότερο.
       
      Απόρησα φυσικά και αντιλήφθηκα πως τα κριτήριά μας ήταν τελείως διαφορετικά. Από πλευράς μου το θέμα ήταν ουσιαστικό, ενώ για έναν εργολάβο που συναλλάσσεται με το Δημόσιο ήταν τυπικό, αφού έπρεπε να τηρεί απαρέγκλιτα τις προδιαγραφές –όσο λάθος και να ήταν– προκειμένου να μη σκαλώσει στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που θα μπορούσαν ακόμη και να ακυρώσουν τη συμμετοχή του στο έργο. Βέβαια, έχουμε δει και γραμματοσειρά Arial Light σε τμήμα της Εθνικής Οδού, αλλά δεν ξέρω αν αυτή η αυθαιρεσία είχε επιπτώσεις στον εργολάβο.
       
      Το αποτέλεσμα της εργασίας ήταν, μεταξύ άλλων, και η γραμματοσειρά της επαρχιακής σήμανσης, που απορρίφθηκε από τον πελάτη. Η γραμματοσειρά που ονομάστηκε CF Dromon και παρατίθεται με συγκριτικό δείγμα στις εικόνες, εμπλουτίστηκε με πλήρες λατινικό σύνολο χαρακτήρων, εναλλακτικούς τύπους αρίθμησης και πλήρη σημεία στίξης. Διατίθεται δωρεάν από το site μας www.fonts.gr καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης gr design – Διαδρομές, που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς από τις 17 Απριλίου έως τις 17 Μαΐου 2015, με την ευκαιρία του εορτασμού των 20 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Ψηφιακής Τυποθήκης – Fonts.gr και την έντονη συμμετοχή μας στα τυπογραφικά δρώμενα της χώρας μας. Όσο και αν όλα αυτά φαντάζουν «ψιλά γράμματα», ο σχεδιασμός ενός συστήματος οδοσήμανσης με σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα θα επέτρεπε την ευκολότερη και αμεσότερη ενημέρωση των οδηγών, συμβάλλοντας εν μέρει στην οδική ασφάλεια και προβάλλοντας ταυτόχρονα μια ενοποιημένη και μοναδική εικόνα, όπως αυτή που ακολουθείται και χαρακτηρίζει τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
       
      Γράφει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
      τυπογραφικός σχεδιαστής
      Πηγή: https://grdmagazine....es-tou-dromou/
       
      Click here to view the είδηση
    • By Ροδοπουλος
      Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού (#3, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2013), αναφέρθηκα στην άναρχη εικόνα που επικρατεί στη σήμανση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
       
      Συγκεκριμένα, έγραφα για μία διαδρομή τριακοσίων περίπου χιλιομέτρων από την Κυλλήνη προς την Αθήνα, όπου παρατηρεί κανείς τέσσερις διαφορετικές γραμματοσειρές να έχουν χρησιμοποιηθεί στις πινακίδες.
       
      Όπως φαίνεται, τα παράπονά μου είχαν αποτέλεσμα, αφού πρόσφατα μου ζητήθηκε αν θα ήθελα να συμβάλω ώστε να ενοποιηθούν, να εξορθολογιστούν και να βελτιωθούν οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται, τόσο στους αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας όσο και στη σήμανση των επαρχιακών οδών.
       
      Το χρονικό που ακολουθεί, φανερώνει για μία ακόμη φορά την ανεπάρκεια της ελληνικής πολιτείας να θέτει κανόνες και προδιαγραφές σε στοιχειώδεις εφαρμογές της εικόνας και της επικοινωνίας της γενικότερα.
       
      Η γνωστή σε όλους μας χαρακτηριστική μπλε σήμανση των επαρχιακών οδών της Ελλάδας έχει προκύψει από την προσαρμογή του βρετανικού προτύπου που σχεδιάστηκε από τον Jock Kinneir και τη συνεργάτιδά του Margaret Calvert στη δεκαετία του ‘60. Στην Ελλάδα υιοθετήθηκε το 1974, όταν δημοσιεύθηκαν οι σχετικές προδιαγραφές σε τεύχος του υπουργείου Δημοσίων Έργων. Στις προδιαγραφές αυτές παρουσιάζονται οι λατινικοί και ελληνικοί χαρακτήρες, οι αριθμοί και κάποια βασικά σημεία στίξης. Περιγράφεται επίσης ο ακριβής τρόπος τοποθέτησης, που προϋποθέτει συγκεκριμένο ύψος χαρακτήρων με αντίστοιχες αποστάσεις για όλα τα ζεύγη γραμμάτων. Πρακτικά, ο κατασκευαστής της πινακίδας τοποθετούσε τους χαρακτήρες πάντοτε σε συγκεκριμένη διάσταση με προκαθορισμένες αποστάσεις για κάθε ζεύγος χαρακτήρων, όπως αναγράφονται σε σχετικούς πίνακες. Σωστή περιγραφή για τα δεδομένα της εποχής, αλλά εμφανώς ξεπερασμένος τρόπος χρήσης σήμερα. Όμως, αντίστοιχες προδιαγραφές συντάχθηκαν και αρκετά χρόνια αργότερα, το 2003, όταν ακολουθήθηκε το γερμανικό πρότυπο DIN για τη σήμανση των νέων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας της χώρας (πράσινες πινακίδες). Σε αυτήν την περίπτωση προσαρμόστηκαν οι γραμματοσειρές DΙΝ 1451 (Mittelschrift και Engschrift) για την κανονική και στενή γραφή αντίστοιχα, από τον σχεδιαστή Έκτορα Χαραλάμπους. Δημιουργείται βέβαια η απορία, πώς, ενώ βρισκόμαστε ήδη στην ψηφιακή εποχή, οι προδιαγραφές προσαρμόστηκαν στα προ εικοσιπενταετίας πρότυπα και όχι στις σύγχρονες απαιτήσεις, όπως θα ήταν λογικό.
      Η συμβολή μου στο έργο θα αφορούσε την ομογενοποίηση των σχεδίων, τη μεταφορά των περιγραμμάτων σε αρχεία γραμματοσειρών με τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθούνται οι προδιαγραφές ενδιάμεσων αποστάσεων (διαστοιχείωση), οι οποίες θα έπρεπε να ταυτίζονται απόλυτα με τους πίνακες προδιαγραφών για το δεδομένο ύψος χαρακτήρων. Έτσι, για παράδειγμα, γράφοντας το όνομα μιας πόλης με τη νέα γραμματοσειρά, στο ύψος των 112 χιλιοστών, το πλάτος των χαρακτήρων και οι ενδιάμεσες αποστάσεις θα πρέπει να ταυτίζονται σε χιλιοστά με τον προβλεπόμενο από τους πίνακες αριθμό. Η μεταφορά αυτή θα εκμηδένιζε τον χρόνο σχεδιασμού μιας πινακίδας σήμανσης σε αντίθεση με την προηγούμενη κατάσταση, όπου τα γράμματα έπρεπε να στοιχειοθετηθούν ένα προς ένα και να ρυθμιστούν οι αποστάσεις μεταξύ τους με σχετική μέτρηση.
       
      Η διαδικασία σχεδιασμού
       
      Για τη γραμματοσειρά των μπλε πινακίδων, της λεγόμενης επαρχιακής σήμανσης, οι χαρακτήρες που σχεδιάστηκαν στο χαρτί το 1973-74 είχαν ήδη ψηφιοποιηθεί έστω και σε απλά ανυσματικά αρχεία από τις εταιρείες που ασχολούνται με την οδοσήμανση και στοιχειοθετούνταν ένα – ένα. Το σχέδιο των λατινικών, όπως ανέφερα παραπάνω, προέρχεται από τη μελέτη των Βρετανών Kinnear-Calvert, με εμφανή όμως σχεδιαστικά λάθη κατά την αντιγραφή. Τα ελληνικά, τα οποία –σωστά ή λάθος– συνηθίσαμε με τον καιρό, σχεδιάστηκαν –άγνωστο για μένα από ποιον– με μεγάλα λάθη και φανερά περιορισμένη σχεδιαστική ικανότητα.
       
      Λογικό, όμως, σε μια εποχή που Έλληνες σχεδιαστές δεν είχαν ακόμη ασχοληθεί συστηματικά με το αντικείμενο. Τα λάθη είναι ολοφάνερα, όπως διαπιστώνουμε στη σχετική εικόνα. Για παράδειγμα, το χι είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο πρέπει, καταλαμβάνοντας χώρο τόσο στα ανωφερή όσο και στα κατωφερή τμήματα. Το ταυ είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο, με το αριστερό άκρο δεξιά και αντίστροφα. Το ω είναι τεράστιο συγκριτικά με τα άλλα πεζά γράμματα. Το φι καταλαμβάνει το ίδιο πλάτος με το όμικρον, ενώ δεν θα έπρεπε γιατί αποτελείται από τρία κατακόρυφα στελέχη και όχι δύο, με αποτέλεσμα να μικραίνει η αντιφόρμα και να «μπουκώνει» το γράμμα.
       
      Στις γραμματοσειρές DIN των πράσινων πινακίδων των αυτοκινητοδρόμων, παρατήρησα ότι η κανονική γραφή ήταν σε ικανοποιητικό σχεδιαστικό επίπεδο, ενώ αντίθετα η στενή γραφή παρουσίαζε σοβαρά σχεδιαστικά λάθη. Αμφιβάλλω, λοιπόν, αν τα δεύτερα σχεδιάστηκαν από τον Έκτορα Χαραλάμπους και πιστεύω πως έγιναν από κάποιον χωρίς γνώσεις τυπογραφίας. Συγκεκριμένα, πολλοί χαρακτήρες είχαν λάθος διαστάσεις, άλλοι λάθος πάχος, ενώ υπήρχαν ελληνικοί χαρακτήρες αντιγραμμένοι (copy-paste) από άλλες γραμματοσειρές χωρίς σχέση με τη φιλοσοφία της DIN (π.χ. το έψιλον, το ωμέγα και το τελικό σίγμα ανήκουν στην Helvetica Condensed!).
       
      Στη διάρκεια αυτού του έργου, πήρα την πρωτοβουλία να εξορθολογίσω τον σχεδιασμό, να βελτιώσω δηλαδή τα περιγράμματα και να αποβάλω ξένα στοιχεία που ενοχλούν οπτικά και αποτελούν «τυπογραφικά οξύμωρα». Το θεώρησα σαν μια ευκαιρία να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα των πινακίδων που διοχετεύει λάθη στην τυπογραφική συνείδηση του κοινού. Κυρίως όμως από επαγγελματική διαστροφή, καθώς το μάτι μου πέφτει διαρκώς στα λάθη, τα οποία με ενοχλούν και βασανίζουν –όπως και τόσα άλλα– την τυπογραφική μου καθημερινότητα.
       
      Όλα αυτά δεν έγιναν βέβαια στο πλαίσιο μιας πλήρους και συνολικής μελέτης επανασχεδιασμού της οδοσήμανσης –πράγμα αδύνατο στη σημερινή κατάσταση της χώρας– αλλά μιας μικρής προσπάθειας να κρατηθεί το υπάρχον ύφος των γραμματοσειρών, κάνοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες βελτιώσεις, που ωστόσο δεν θα γίνονταν αντιληπτές από κάποιον μη ειδικό. Όταν μετά από πολλές ημέρες εντατικής εργασίας και δοκιμών θεώρησα ότι είχε επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, άκουσα στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής την υπεύθυνη δημιουργικού του πελάτη να εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια, λέγοντας ότι αλλοίωσα τις γραμματοσειρές και τις μετέβαλα προς το χειρότερο.
       
      Απόρησα φυσικά και αντιλήφθηκα πως τα κριτήριά μας ήταν τελείως διαφορετικά. Από πλευράς μου το θέμα ήταν ουσιαστικό, ενώ για έναν εργολάβο που συναλλάσσεται με το Δημόσιο ήταν τυπικό, αφού έπρεπε να τηρεί απαρέγκλιτα τις προδιαγραφές –όσο λάθος και να ήταν– προκειμένου να μη σκαλώσει στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που θα μπορούσαν ακόμη και να ακυρώσουν τη συμμετοχή του στο έργο. Βέβαια, έχουμε δει και γραμματοσειρά Arial Light σε τμήμα της Εθνικής Οδού, αλλά δεν ξέρω αν αυτή η αυθαιρεσία είχε επιπτώσεις στον εργολάβο.
       
      Το αποτέλεσμα της εργασίας ήταν, μεταξύ άλλων, και η γραμματοσειρά της επαρχιακής σήμανσης, που απορρίφθηκε από τον πελάτη. Η γραμματοσειρά που ονομάστηκε CF Dromon και παρατίθεται με συγκριτικό δείγμα στις εικόνες, εμπλουτίστηκε με πλήρες λατινικό σύνολο χαρακτήρων, εναλλακτικούς τύπους αρίθμησης και πλήρη σημεία στίξης. Διατίθεται δωρεάν από το site μας www.fonts.gr καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης gr design – Διαδρομές, που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς από τις 17 Απριλίου έως τις 17 Μαΐου 2015, με την ευκαιρία του εορτασμού των 20 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Ψηφιακής Τυποθήκης – Fonts.gr και την έντονη συμμετοχή μας στα τυπογραφικά δρώμενα της χώρας μας. Όσο και αν όλα αυτά φαντάζουν «ψιλά γράμματα», ο σχεδιασμός ενός συστήματος οδοσήμανσης με σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα θα επέτρεπε την ευκολότερη και αμεσότερη ενημέρωση των οδηγών, συμβάλλοντας εν μέρει στην οδική ασφάλεια και προβάλλοντας ταυτόχρονα μια ενοποιημένη και μοναδική εικόνα, όπως αυτή που ακολουθείται και χαρακτηρίζει τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
       
      Γράφει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
      τυπογραφικός σχεδιαστής
      Πηγή: https://grdmagazine.gr/2015/06/03/grammatosires-tou-dromou/
    • By Engineer
      Από τα Χανιά ξεκινά τις επόμενες ημέρες η τοποθέτηση «έξυπνων» πινακίδων κυκλοφορίας που θα εγκατασταθούν σε πέντε πόλεις της Κρήτης.
       
      Πρόκειται για φωτεινές πινακίδες LED οι οποίες σε πραγματικό χρόνο θα μεταδίδουν μηνύματα ενημέρωσης προς τους οδηγούς.
       
      Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας φωτεινής σηματοδότησης και ηλεκτροφωτισμού του δήμου Χανίων Γαβριήλ Μαρινάκη οι πινακίδες θα παρέχουν στους οδηγούς πληροφορίες για τον κυκλοφοριακό φόρτο προτείνοντας παράλληλα εναλλακτικές διαδρομές, πληροφορίες για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στα δημοτικά παρκινγκ της πόλης, καθώς και προειδοποιήσεις σε περιπτώσεις κλειστών δρόμων λόγω έργων και άλλων αιτιών.
       
      Στην πόλη των Χανίων οι «έξυπνες» πινακίδες θα τοποθετηθούν στη δυτική είσοδο της πόλης στον κόμβο Κλαδισού , στην είσοδο Μουρνιών στο ύψος του ΚΤΕΟ, στη διασταύρωση για το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο και στην περιοχή της Χαλέπας, κοντά στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Μανούσου Κούνδουρου.
       
      Το έργο υλοποιείται από το δήμο Χανίων μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ ενώ ο δήμος Χανίων θα αναλάβει να τοποθετήσει ανάλογες πινακίδες και σε άλλες πόλεις της Κρήτης (Ρέθυμνο, Ηράκλειο και 'Αγιο Νικόλαο).
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/144183/kriti-erhontai-oi-exypnes-pinakides-tha-enimeronoyn-toys-odigoys-se-pragmatiko-hrono
    • By Engineer
      Από τα Χανιά ξεκινά τις επόμενες ημέρες η τοποθέτηση «έξυπνων» πινακίδων κυκλοφορίας που θα εγκατασταθούν σε πέντε πόλεις της Κρήτης.
       
      Πρόκειται για φωτεινές πινακίδες LED οι οποίες σε πραγματικό χρόνο θα μεταδίδουν μηνύματα ενημέρωσης προς τους οδηγούς.
       
      Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας φωτεινής σηματοδότησης και ηλεκτροφωτισμού του δήμου Χανίων Γαβριήλ Μαρινάκη οι πινακίδες θα παρέχουν στους οδηγούς πληροφορίες για τον κυκλοφοριακό φόρτο προτείνοντας παράλληλα εναλλακτικές διαδρομές, πληροφορίες για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στα δημοτικά παρκινγκ της πόλης, καθώς και προειδοποιήσεις σε περιπτώσεις κλειστών δρόμων λόγω έργων και άλλων αιτιών.
       
      Στην πόλη των Χανίων οι «έξυπνες» πινακίδες θα τοποθετηθούν στη δυτική είσοδο της πόλης στον κόμβο Κλαδισού , στην είσοδο Μουρνιών στο ύψος του ΚΤΕΟ, στη διασταύρωση για το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο και στην περιοχή της Χαλέπας, κοντά στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Μανούσου Κούνδουρου.
       
      Το έργο υλοποιείται από το δήμο Χανίων μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ ενώ ο δήμος Χανίων θα αναλάβει να τοποθετήσει ανάλογες πινακίδες και σε άλλες πόλεις της Κρήτης (Ρέθυμνο, Ηράκλειο και 'Αγιο Νικόλαο).
       
      Πηγή: http://www.topontiki...ragmatiko-hrono
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.