Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα ΥΠΕΝ για εξοπλισμό Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας & Πυροπροστασίας

    Sign in to follow this  

    Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως συντονιστής για θέματα φθοριούχων αερίων του θερμοκηπίου και προστασίας της στιβάδας του όζοντος (Κανονισμοί 517/2014 και 1005/2009), θέτει σε εφαρμογή νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την καταγραφή και υποβολή στοιχείων συντήρησης και τεχνικών εργασιών, συστημάτων και εξοπλισμού που λειτουργούν με τις ανωτέρω ουσίες.

    Ειδικότερα, τα έντυπα τεχνικά δελτία ελέγχου των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της ΚΥΑ 18694/2012 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της ΚΥΑ 37411/2007 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αντικαθίστανται από ένα νέο ενιαίο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου Εξοπλισμού (ΗΔΕ), το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και αερίων. Στο δελτίο αυτό καταγράφονται πλέον αναλυτικά όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού και των τεχνικών εργασιών για το 2019, τα οποία θα υποβληθούν ηλεκτρονικά από 1/1 – 31/3/2020.

    Τονίζεται πως οι υποχρεώσεις τακτικής συντήρησης και λοιπών τεχνικών εργασιών συνεχίζουν να είναι αυτές που ισχύουν από τους Κανονισμούς 517/2014 για τα φθοριούχα αέρια και 1005/2009 για τις ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αλλά πλέον η καταγραφή των στοιχείων και η υποβολή αυτών θα γίνεται ηλεκτρονικά. Να σημειωθεί επίσης πως το νέο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου καλύπτει και τις απαιτήσεις του άρθρου 6 του ΚΑΝ (ΕΕ) 517/2014, καθώς και του άρθρου (23) του Κανονισμού (ΕΚ) 1005/2009.

    Οι χειριστές εξοπλισμού οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στη Βάση Δεδομένων για κάθε γεωγραφική θέση στην οποία διαθέτουν μονάδες εξοπλισμού, που υπόκεινται σε ελέγχους των Κανονισμών (ΕΕ) 517/2014 και (ΕΚ) 1005/2009 και να καταχωρίσουν τις μονάδες που διαθέτουν.

    Αναλυτικά :

    Εξοπλισμός που πρέπει να υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους 

    α. Σταθερός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009 (ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (23) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 
    β. Στατικός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας, Μονάδες Ψύξης σε φορτηγά και ρυμουλκούμενα ψυγεία, οργανικοί κύκλοι Rankine και Ηλεκτρικός εξοπλισμός μεταγωγής που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (4) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 

    Συστήματα εντοπισμού διαρροών

    Για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) και με φορτίο μεγαλύτερο των 500 τόνων CO2eq είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος εντοπισμού διαρροών. Εφ'όσον υπάρχει, το σύστημα εντοπισμού διαρροών υπόκειται και αυτό σε έλεγχο, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

    Αντιμετώπιση Βλαβών

    Βλάβη του εξοπλισμού και συνεπακόλουθη διαρροή ελεγχόμενης ουσίας πρέπει να επισκευάζεται άμεσα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Ένα μήνα μετά την επισκευή πρέπει να γίνεται επανέλεγχος προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι η διαρροή αντιμετωπίσθηκε αποτελεσματικά. 

    Τήρηση αρχείων που προβλέπεται από τους Κανονισμούς

    Για όλες τις παραπάνω τακτικές και έκτακτες εργασίες τηρούνται υποχρεωτικά και ανά μονάδα εξοπλισμού, αναλυτικά αρχεία με τα στοιχεία που περιγράφονται στο άρθρο (6) του Κανονισμού 517/2014 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) ή στην παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος). Τα αρχεία αυτά διατηρούνται για τουλάχιστον 5 χρόνια και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ζητηθούν για έλεγχο από τις αρμόδιες κρατικές ή περιφερειακές αρχές.

    Ετήσια υποβολή στοιχείων συντήρησης εξοπλισμού που προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία

    Εκτός από τις παραπάνω υποχρεώσεις τήρησης αρχείων οι οποίες απορρέουν από τους Κανονισμούς, το ΥΠΕΝ έχει θέσει σε λειτουργία, ήδη από το 2007, και ένα σύστημα συμπλήρωσης και υποβολής ετήσιων Δελτίων Ελέγχου των μονάδων εξοπλισμού που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες. Ειδικότερα:

    α. με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 37411/1829/Ε103/2007 (ΦΕΚ Β 1827/Β’/2007)1 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της εν λόγω Κ.Υ.Α. 
    β. Με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 18694/658/Ε103/2012 (ΦΕΚ 1232/Β’/2012)2 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙ και ΙΙΙ της εν λόγω Κ.Υ.Α.

    Υπεύθυνοι των ανωτέρω υποχρεώσεων 

    Υπεύθυνοι για την τήρηση των παραπάνω υποχρεώσεων είναι οι "χειριστές" του εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 517/2014 "χειριστής" είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι όντως υπεύθυνο για την τεχνική λειτουργία της μονάδας εξοπλισμού που περιέχει ελεγχόμενες ουσίες και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την καλή λειτουργία αυτής και την αποφυγή ή ελαχιστοποίηση των διαρροών. Ο χειριστής είναι ουσιαστικά ο ιδιοκτήτης των μονάδων εξοπλισμού εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο ανωτέρω πλήρης έλεγχος της λειτουργίας του έχει εκχωρηθεί ρητά σε τρίτο μέρος (π.χ σύμβαση με τεχνικό ή εταιρεία συντήρησης, συμβόλαιο με ενοικιαστή κλπ.).

    Οι χειριστές του εξοπλισμού έχουν υποχρέωση να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα των τακτικών ελέγχων, να αντιμετωπίζουν άμεσα τις βλάβες και να κάνουν επανέλεγχο, να εγκαθιστούν συστήματα εντοπισμού διαρροών και να φροντίζουν για τον τακτικό τους έλεγχο, να λαμβάνουν αποφάσεις για την εγκατάσταση, απεγκατάσταση, μετατροπή μονάδων και τη διαχείριση των ελεγχόμενων ουσιών. Έχουν επίσης υποχρέωση να χρησιμοποιούν για τις ανωτέρω εργασίες αδειούχους και πιστοποιημένους τεχνικούς ή εταιρείες. 

    Αντίστοιχα, οι αδειοδοτημένοι και πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που αναλαμβάνουν τις ανωτέρω εργασίες είναι υπεύθυνοι/ες για την καλή εκτέλεση των εργασιών αυτών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    ΝΕΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

    Με τη λειτουργία του υποσυστήματος καταγραφής και παρακολούθησης του εξοπλισμού αναβαθμίζεται το υπάρχον σύστημα καταγραφής και υποβολής εντύπων δελτίων ελέγχων, συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού και εκσυγχρονίζονται και οι διαδικασίες τήρησης αρχείων που προβλέπονται από τις ΚΥΑ και τους Κανονισμούς. Ειδικότερα :

    α. Τα έντυπα δελτία των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της Κ.Υ.Α. 18694/2012 και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της Κ.Υ.Α. 37411/2007 συγχωνεύονται και αντικαθίστανται από ένα ενιαίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ εξοπλισμού (Η.Δ.Ε)το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και ελεγχόμενων ουσιών. 
    β. Κάθε μονάδα εξοπλισμού συνοδεύεται από ένα ΗΔΕ στο οποίο καταγράφονται κατ'αρχήν τα πλήρη στοιχεία της μονάδας και του χειριστή και αναλυτικά τα στοιχεία που αφορούν στις εργασίες συντήρησης, επισκευής, τροποποίησης, εγκατάστασης ή απεγκατάστασης καθώς και αναλυτικά στοιχεία για τις ελεγχόμενες ουσίες που εισήχθηκαν ή ανακτήθηκαν από τον εξοπλισμό.
    γ. Το ΗΔΕ για κάθε μονάδα εξοπλισμού διατηρείται στο χώρο που λειτουργεί ο εξοπλισμός για τουλάχιστον 5 χρόνια και καλύπτει την υποχρέωση των χειριστών για την τήρηση αρχείων του άρθρου (6) του Κανονισμού 517/2014 και της παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009. Αντίγραφα των ΗΔΕ τηρούν επίσης για τουλάχιστον 5 χρόνια και οι πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που διενήργησαν τις σχετικές εργασίες.
    δ. Μέχρι τις 31/3 κάθε έτους οι χειριστές μεταφορτώνουν στη Βάση Δεδομένων τα ετήσια στοιχεία του προηγούμενου έτους, έτσι όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί και υπολογισθεί στο ΗΔΕ κάθε μονάδας εξοπλισμού. Η διαδικασία αυτή αντικαθιστά τις διαδικασίες υποβολής συμπληρωμένων εντύπων των παραρτημάτων των ΚΥΑ που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

    Βασικές λειτουργίες και στάδια 

    Το υποσύστημα καταγραφής και παρακολούθησης εξοπλισμού λειτουργεί, σχηματικά, στα εξής στάδια :
    Α. Είσοδος του χειριστή στη Βάση Δεδομένων (Β.Δ.) και συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
    Β. Έλεγχος των στοιχείων, αποδοχή και απόδοση κλειδαρίθμου στον χειριστή από τη Β.Δ.
    Γ. Είσοδος του χειριστή στη Β.Δ. με τον κλειδάριθμό του, καταχώριση των μονάδων εξοπλισμού που έχει στην ευθύνη του στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση και, απόδοση από τη Β.Δ., μοναδιαίου κωδικού ανά μονάδα (κλειδάριθμος + αύξων αριθμός μονάδας).
    Δ. Συμπλήρωση από τον χειριστή ενός ΗΔΕ ανά μονάδα εξοπλισμού. Συμπλήρωση αναλυτικών στοιχείων συντήρησης, επισκευών και άλλων συναφών τεχνικών εργασιών στη μονάδα κατά τη διάρκεια του έτους.
    Ε. Μεταφόρτωση του συμπληρωμένου ΗΔΕ στη Β.Δ από 1/1 μέχρι 31/3 κάθε έτους για την υποβολή των στοιχείων του προηγούμενου έτους

    Αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του υποσυστήματος στα διάφορα στάδια καθώς και το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ μπορείτε να βρείτε εδώ :

    Τυχόν ερωτήματα μπορείτε να απευθύνετε μόνο με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση : [email protected] ή πατώντας εδώ

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Τι κλιματιστικές μονάδες αφορά αυτό; Π.χ για κλιματιστικό στο σπίτι ή εννοεί μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις σε βιομηχανίες και δημόσια κτίρια; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έτοιμη είναι η εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, σε ότι αφορά στους συμβαλλόμενους, χωρίς να πηγαίνουν στην εφορία.
      Το απόγευμα της Δευτέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε στους συμβολαιογράφους το οριστικό πλαίσιο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, η οποία τελικά θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020. Η πλατφόρμα, θα διεκπεραιώνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων αιτία ανταλλάγματος (αγορές, πωλήσεις), ενώ σε δεύτερη φάση, το 2020, θα καλύψει και τις υποθέσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών.
      Από τον Ιανουάριο αναμένεται έκρηξη των μεταβιβάσεων ακινήτων, ενόψει των νέων αυξημένων αντικειμενικών αξιών, που θα ισχύσουν από τον Μάιο ή Ιούνιο και οι περισσότερες θα υλοποιηθούν μέ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.
      Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο και οι φορολογούμενοι επιβεβαιώνουν την ορθότητα των στοιχείων της δήλωσης μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών και υποβάλλουν τη δήλωση.
      Τα στοιχεία των δηλώσεων καταχωρούνται ηλεκτρονικά απευθείας στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και δεν απαιτείται η καταχώρησή τους από τις ΔΟΥ κατά την κατάθεση της δήλωσης.
      Ο φόρος θα υπολογίζεται κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης, με βάση τα δεδομένα αυτής. Τα δικαιολογητικά που οδηγούν σε μείωση ή απαλλαγή φόρου θα αποστέλλονται στη ΔΟΥ σε μεταγενέστερο χρόνο από τον Συμβολαιογράφο, προς επαλήθευση και έλεγχο.
      Πώς θα γίνονται οι e-μεταβιβάσεις ακινήτων 
      Όπως έχει γράψει το Σin, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα:
      Σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που παρουσίασε η ΑΑΔΕ, οι μεταβιβάσεις των ακινήτων θα ολοκληρώνονται στα ακόλουθα 11 βήματα:
      1ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι προσκομίζουν στον Συμβολαιογράφο όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη σύνταξη του συμβολαίου.
      2ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση, με βάση τα δικαιολογητικά. Συμπληρώνει τα φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας. Συμπληρώνει το τίμημα.
      3ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή: Υπολογίζει το φόρο και γίνεται προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης (με δυνατότητα τροποποίησής της οποτεδήποτε).
      4ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος οριστικοποιεί τη δική του συμμετοχή στη συμπλήρωση της δήλωσης.
      5ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Ελέγχουν τη δήλωση
      •    Απαντούν στις ερωτήσεις για την απαλλαγή Α΄ Κατοικίας
      •    Εξουσιοδοτούν ή μη τον Συμβολαιογράφο για υποβολή δήλωσης Ε9 (εντός 2020)
      6ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι οριστικοποιούν  και υποβάλλουν τη δήλωση.  Μετά την οριστικοποίηση της δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση, παρά μόνο υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
      Η δήλωση θεωρείται οριστικά υποβληθείσα, εφόσον την αποδεχθούν και οι 2 συμβαλλόμενοι.
      7ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή:
      •    Βεβαιώνει το φόρο
      •    Παράγει Ταυτότητα Οφειλής
      8ο ΒΗΜΑ: Ο Αγοραστής Εξοφλεί το Φόρο με βάση την Ταυτότητα Οφειλής.
      9ο ΒΗΜΑ: ο Συμβολαιογράφος μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Εκτυπώνει αποδεικτικό καταβολής του φόρου
      •    Εκτυπώνει τη Δήλωση
      10ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι Υπογράφουν το συμβόλαιο και οριστικοποιούν τη μεταβίβαση.
      11ο ΒΗΜΑ: Ο συμβολαιογράφος μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες ενημερώνει ηλεκτρονικά για τη σύνταξη του συμβολαίου και το αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟY (μαζί με τα τυχόν δικαιολογητικά). Από τη στιγμή αυτή ο Συμβολαιογράφος παύει να έχει πρόσβαση στη δήλωση ΦΜΑ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έτοιμη είναι η εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, σε ότι αφορά στους συμβαλλόμενους, χωρίς να πηγαίνουν στην εφορία.
      Το απόγευμα της Δευτέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε στους συμβολαιογράφους το οριστικό πλαίσιο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, η οποία τελικά θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020. Η πλατφόρμα, θα διεκπεραιώνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων αιτία ανταλλάγματος (αγορές, πωλήσεις), ενώ σε δεύτερη φάση, το 2020, θα καλύψει και τις υποθέσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών.
      Από τον Ιανουάριο αναμένεται έκρηξη των μεταβιβάσεων ακινήτων, ενόψει των νέων αυξημένων αντικειμενικών αξιών, που θα ισχύσουν από τον Μάιο ή Ιούνιο και οι περισσότερες θα υλοποιηθούν μέ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.
      Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο και οι φορολογούμενοι επιβεβαιώνουν την ορθότητα των στοιχείων της δήλωσης μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών και υποβάλλουν τη δήλωση.
      Τα στοιχεία των δηλώσεων καταχωρούνται ηλεκτρονικά απευθείας στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και δεν απαιτείται η καταχώρησή τους από τις ΔΟΥ κατά την κατάθεση της δήλωσης.
      Ο φόρος θα υπολογίζεται κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης, με βάση τα δεδομένα αυτής. Τα δικαιολογητικά που οδηγούν σε μείωση ή απαλλαγή φόρου θα αποστέλλονται στη ΔΟΥ σε μεταγενέστερο χρόνο από τον Συμβολαιογράφο, προς επαλήθευση και έλεγχο.
      Πώς θα γίνονται οι e-μεταβιβάσεις ακινήτων 
      Όπως έχει γράψει το Σin, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα:
      Σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που παρουσίασε η ΑΑΔΕ, οι μεταβιβάσεις των ακινήτων θα ολοκληρώνονται στα ακόλουθα 11 βήματα:
      1ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι προσκομίζουν στον Συμβολαιογράφο όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη σύνταξη του συμβολαίου.
      2ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση, με βάση τα δικαιολογητικά. Συμπληρώνει τα φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας. Συμπληρώνει το τίμημα.
      3ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή: Υπολογίζει το φόρο και γίνεται προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης (με δυνατότητα τροποποίησής της οποτεδήποτε).
      4ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος οριστικοποιεί τη δική του συμμετοχή στη συμπλήρωση της δήλωσης.
      5ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Ελέγχουν τη δήλωση
      •    Απαντούν στις ερωτήσεις για την απαλλαγή Α΄ Κατοικίας
      •    Εξουσιοδοτούν ή μη τον Συμβολαιογράφο για υποβολή δήλωσης Ε9 (εντός 2020)
      6ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι οριστικοποιούν  και υποβάλλουν τη δήλωση.  Μετά την οριστικοποίηση της δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση, παρά μόνο υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
      Η δήλωση θεωρείται οριστικά υποβληθείσα, εφόσον την αποδεχθούν και οι 2 συμβαλλόμενοι.
      7ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή:
      •    Βεβαιώνει το φόρο
      •    Παράγει Ταυτότητα Οφειλής
      8ο ΒΗΜΑ: Ο Αγοραστής Εξοφλεί το Φόρο με βάση την Ταυτότητα Οφειλής.
      9ο ΒΗΜΑ: ο Συμβολαιογράφος μέσα από την Εφαρμογή:
      •    Εκτυπώνει αποδεικτικό καταβολής του φόρου
      •    Εκτυπώνει τη Δήλωση
      10ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι Υπογράφουν το συμβόλαιο και οριστικοποιούν τη μεταβίβαση.
      11ο ΒΗΜΑ: Ο συμβολαιογράφος μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες ενημερώνει ηλεκτρονικά για τη σύνταξη του συμβολαίου και το αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟY (μαζί με τα τυχόν δικαιολογητικά). Από τη στιγμή αυτή ο Συμβολαιογράφος παύει να έχει πρόσβαση στη δήλωση ΦΜΑ.
    • By Engineer
      Εκδόθηκε η απόφαση Αριθμ. Α.1439/28-11-2019 που αφορά ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία στo πλαίσιo του άρθρου 39α παρ. 5 του κώδικα Φ.Π.Α..
      Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα, η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τις συναλλαγές στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Η χρήση της εξαντλεί την ευθύνη του πωλητή σχετικά με την επιβεβαίωση της ιδιότητας του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών. Επιπλέον, ο πωλητής χρησιμοποιεί την εν λόγω ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία για την επιβεβαίωση του δικαιώματος τυχόν εκπροσώπου του αγοραστή να προβεί στη συγκεκριμένη συναλλαγή.
      1. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία
      Η πρόσβαση στην εν λόγω υπηρεσία, που διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/epiheiriseis/forologikes-ypiresies/fpa/yperesia-arthroy-39a) γίνεται με ζεύγος Ειδικών Κωδικών Πρόσβασης Α.Α.Δ.Ε. που εκδίδεται ειδικά για τη «Διαδικτυακή υπηρεσία άρθρου 39α, Παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ (ΠΟΛ.1150/29.9.2017)» από την Εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών.
      Από την υπηρεσία αυτή μπορείτε:
      α) εάν είστε «Αγοραστής» να εγγραφείτε και να συμπληρώσετε τα στοιχεία τα δικά σας και των εκπροσώπων σας για να πραγματοποιήσετε συναλλαγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39α, παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή να αγοράσετε κινητά, κονσόλες παιχνιδιών, laptop και tablet χωρίς να καταβάλετε ΦΠΑ στον «Πωλητή».
       
      β) εάν είστε «Πωλητής» να επιβεβαιώσετε την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης των εισροών και τη δυνατότητα του «Εκπροσώπου» να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή, καθώς και να αποτυπώσετε μια συναλλαγή του άρθρου 39α.
        Απόκτηση ειδικών κωδικών πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Διαχείριση Ειδικών Κωδικών.
       
      Σχετικά με τους ειδικούς κωδικούς πρόσβασης ΑΑΔΕ, δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις. Σχετικό link: https://www.aade.gr/sites/default/files/2018-07/eidikoi_kwdikoi_FAQs.pdf
        2.  ρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον αγοραστή
      Ο αγοραστής συμπληρώνει/επιβεβαιώνει στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία βασικά στοιχεία του ιδίου και τυχόν εκπροσώπων του κατόπιν συγκατάθεσης αυτών, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν αντ’ αυτού αγαθά του άρθρου 39α, παρ. 5.
      Τα βασικά στοιχεία που συμπληρώνει/επιβεβαιώνει είναι: ο Α.Φ.Μ., οι πέντε τελευταίοι χαρακτήρες του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου (όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Taxis), η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του ιδίου (προαιρετικά) και των εκπροσώπων του (υποχρεωτικά).
      Ο αγοραστής θα πρέπει να ορίζει τον εαυτό του ως εκπρόσωπο, στην περίπτωση που επιθυμεί να πραγματοποιεί ο ίδιος αγορές μέσω της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας. Ο αγοραστής αποφασίζει, επίσης, εάν για τις αγορές του θα απαιτείται συμπληρωματικά και «κωδικός μιας χρήσης», που παρέχεται από την ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία.
      3. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-φυσικό κατάστημα
      3.1 Ο πωλητής φυσικού καταστήματος, κατά την εκτέλεση της συναλλαγής, οφείλει να ζητήσει από τον αγοραστή τον ΑΦΜ του, καθώς και το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από εκπρόσωπο του αγοραστή, ο πωλητής υποχρεούται να ζητήσει από τον εν λόγω εκπρόσωπο το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του αγοραστή που εκπροσωπεί.
      3.2 Ο πωλητής καταχωρεί τα στοιχεία που ζήτησε από τον αγοραστή ή τον εκπρόσωπό του στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία, προκειμένου να πιστοποιήσει:
      α) την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκείμενου με δικαίωμα έκπτωσης, β) τη δυνατότητα του εκπροσώπου να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή.
      3.3 Εφόσον γίνει επιτυχής επαλήθευση των ανωτέρω στοιχείων, ο πωλητής καταχωρεί στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (συνολική ποσότητα αγαθών που πωλήθηκαν με εφαρμογή του άρθρου 39α, συνολική αξία των αγαθών αυτών, και αξία Φ.Π.Α., που θα προέκυπτε για τα αγαθά αυτά εάν δεν γίνονταν εφαρμογή του άρθρου 39α και η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει 9-ψήφιο μοναδικό αριθμό συναλλαγής, τον οποίο ο πωλητής αναγράφει στο σχετικό τιμολόγιο.
      4. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-ηλεκτρονικό κατάστημα
      4.1 Για την εφαρμογή της παρούσης, ο πωλητής ηλεκτρονικού καταστήματος φροντίζει ούτως ώστε στην ιστοσελίδα, που παρέχεται από το κατάστημά του για την εκτέλεση της ηλεκτρονικής παραγγελίας, να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τα κάτωθι πεδία με τους εξής τίτλους: «ΑΦΜ αγοραστή», «πέντε τελευταίοι χαρακτήρες ταυτότητας/ διαβατηρίου εκπροσώπου» και «αριθμός κινητού τηλεφώνου εκπροσώπου» ή/και «κωδικός μιας χρήσης εκπροσώπου». Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου.
      4.2 Προκειμένου να πιστοποιηθεί η ταυτότητα του διενεργούντος την ηλεκτρονική συναλλαγή, ο πωλητής οφείλει να επιβεβαιώνει, πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, τον κάτοχο του κινητού τηλεφώνου. Η διαδικασία επιβεβαίωσης - π.χ. μέσω αποστολής κωδικού ή κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης - τελεί υπό την ευχέρεια του πωλητή. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί μιας χρήση, εφόσον σχετικό πεδίο περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος.
      4.3 Μετά την επιτυχή επαλήθευση των ανωτέρω καταχωρηθέντων στοιχείων, εφαρμόζεται η διαδικασία που περιγράφηκε στην περίπτωση που ο πωλητής διαθέτει φυσικό κατάστημα, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3.
      5. Ισχύς
      Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από 10 Δεκεμβρίου 2019.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εκδόθηκε η απόφαση Αριθμ. Α.1439/28-11-2019 που αφορά ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία στo πλαίσιo του άρθρου 39α παρ. 5 του κώδικα Φ.Π.Α..
      Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα, η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τις συναλλαγές στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Η χρήση της εξαντλεί την ευθύνη του πωλητή σχετικά με την επιβεβαίωση της ιδιότητας του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών. Επιπλέον, ο πωλητής χρησιμοποιεί την εν λόγω ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία για την επιβεβαίωση του δικαιώματος τυχόν εκπροσώπου του αγοραστή να προβεί στη συγκεκριμένη συναλλαγή.
      1. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία
      Η πρόσβαση στην εν λόγω υπηρεσία, που διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/epiheiriseis/forologikes-ypiresies/fpa/yperesia-arthroy-39a) γίνεται με ζεύγος Ειδικών Κωδικών Πρόσβασης Α.Α.Δ.Ε. που εκδίδεται ειδικά για τη «Διαδικτυακή υπηρεσία άρθρου 39α, Παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ (ΠΟΛ.1150/29.9.2017)» από την Εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών.
      Από την υπηρεσία αυτή μπορείτε:
      α) εάν είστε «Αγοραστής» να εγγραφείτε και να συμπληρώσετε τα στοιχεία τα δικά σας και των εκπροσώπων σας για να πραγματοποιήσετε συναλλαγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39α, παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή να αγοράσετε κινητά, κονσόλες παιχνιδιών, laptop και tablet χωρίς να καταβάλετε ΦΠΑ στον «Πωλητή».
       
      β) εάν είστε «Πωλητής» να επιβεβαιώσετε την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης των εισροών και τη δυνατότητα του «Εκπροσώπου» να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή, καθώς και να αποτυπώσετε μια συναλλαγή του άρθρου 39α.
        Απόκτηση ειδικών κωδικών πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Διαχείριση Ειδικών Κωδικών.
       
      Σχετικά με τους ειδικούς κωδικούς πρόσβασης ΑΑΔΕ, δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις. Σχετικό link: https://www.aade.gr/sites/default/files/2018-07/eidikoi_kwdikoi_FAQs.pdf
        2.  ρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον αγοραστή
      Ο αγοραστής συμπληρώνει/επιβεβαιώνει στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία βασικά στοιχεία του ιδίου και τυχόν εκπροσώπων του κατόπιν συγκατάθεσης αυτών, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν αντ’ αυτού αγαθά του άρθρου 39α, παρ. 5.
      Τα βασικά στοιχεία που συμπληρώνει/επιβεβαιώνει είναι: ο Α.Φ.Μ., οι πέντε τελευταίοι χαρακτήρες του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου (όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Taxis), η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του ιδίου (προαιρετικά) και των εκπροσώπων του (υποχρεωτικά).
      Ο αγοραστής θα πρέπει να ορίζει τον εαυτό του ως εκπρόσωπο, στην περίπτωση που επιθυμεί να πραγματοποιεί ο ίδιος αγορές μέσω της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας. Ο αγοραστής αποφασίζει, επίσης, εάν για τις αγορές του θα απαιτείται συμπληρωματικά και «κωδικός μιας χρήσης», που παρέχεται από την ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία.
      3. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-φυσικό κατάστημα
      3.1 Ο πωλητής φυσικού καταστήματος, κατά την εκτέλεση της συναλλαγής, οφείλει να ζητήσει από τον αγοραστή τον ΑΦΜ του, καθώς και το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από εκπρόσωπο του αγοραστή, ο πωλητής υποχρεούται να ζητήσει από τον εν λόγω εκπρόσωπο το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του αγοραστή που εκπροσωπεί.
      3.2 Ο πωλητής καταχωρεί τα στοιχεία που ζήτησε από τον αγοραστή ή τον εκπρόσωπό του στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία, προκειμένου να πιστοποιήσει:
      α) την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκείμενου με δικαίωμα έκπτωσης, β) τη δυνατότητα του εκπροσώπου να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή.
      3.3 Εφόσον γίνει επιτυχής επαλήθευση των ανωτέρω στοιχείων, ο πωλητής καταχωρεί στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (συνολική ποσότητα αγαθών που πωλήθηκαν με εφαρμογή του άρθρου 39α, συνολική αξία των αγαθών αυτών, και αξία Φ.Π.Α., που θα προέκυπτε για τα αγαθά αυτά εάν δεν γίνονταν εφαρμογή του άρθρου 39α και η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει 9-ψήφιο μοναδικό αριθμό συναλλαγής, τον οποίο ο πωλητής αναγράφει στο σχετικό τιμολόγιο.
      4. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-ηλεκτρονικό κατάστημα
      4.1 Για την εφαρμογή της παρούσης, ο πωλητής ηλεκτρονικού καταστήματος φροντίζει ούτως ώστε στην ιστοσελίδα, που παρέχεται από το κατάστημά του για την εκτέλεση της ηλεκτρονικής παραγγελίας, να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τα κάτωθι πεδία με τους εξής τίτλους: «ΑΦΜ αγοραστή», «πέντε τελευταίοι χαρακτήρες ταυτότητας/ διαβατηρίου εκπροσώπου» και «αριθμός κινητού τηλεφώνου εκπροσώπου» ή/και «κωδικός μιας χρήσης εκπροσώπου». Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου.
      4.2 Προκειμένου να πιστοποιηθεί η ταυτότητα του διενεργούντος την ηλεκτρονική συναλλαγή, ο πωλητής οφείλει να επιβεβαιώνει, πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, τον κάτοχο του κινητού τηλεφώνου. Η διαδικασία επιβεβαίωσης - π.χ. μέσω αποστολής κωδικού ή κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης - τελεί υπό την ευχέρεια του πωλητή. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί μιας χρήση, εφόσον σχετικό πεδίο περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος.
      4.3 Μετά την επιτυχή επαλήθευση των ανωτέρω καταχωρηθέντων στοιχείων, εφαρμόζεται η διαδικασία που περιγράφηκε στην περίπτωση που ο πωλητής διαθέτει φυσικό κατάστημα, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3.
      5. Ισχύς
      Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από 10 Δεκεμβρίου 2019.
    • By vasiliki63
      Ποιά είναι η ευθύνη του υπογράφοντα μηχανικού μελέτηςπυροπροστασίας σε πυρκαγιά;
      Σε μελέτη για υφιστάμενο κτίριο σκέφτομαι να αναγράψω ότι ο δείκτης πυραντίστασης των δομικών στοιχείων είναι 60 λεπτά. Αλλιώς δεν εγκρίνεται η μελέτη.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.