Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Νέες διευκρινήσεις ΥΠΕΝ για το διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών χωρίς αλλαγή χρήσης

    Η Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ εξέδωσε διευκρινήσεις σχετικά με το διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών χωρίς αλλαγή χρήσης.

    Στο σχετικό έγγραφο, αναφέρονται τα ακόλουθα:

    Θέμα: Σχετικά με διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών χωρίς αλλαγή χρήσης

    Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών και φορέων σχετικά με την απαίτηση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης σε περιπτώσεις διαχωρισμού οριζοντίων ιδιοκτησιών, χωρίς μεταβολή της χρήσης τους, διευκρινίζουμε τα εξής:

    Δεδομένου ότι ο διαχωρισμός δεν αποτελεί ούτε προσθήκη δόμησης ούτε αλλαγή χρήσης, σε κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε με διατάξεις που ίσχυαν πριν από την εφαρμογή του ν. 960/1979 (ΦΕΚ 194 Α’), δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 3 αυτού ούτε και του άρθρου 2 του π.δ. 111/04 και συνεπώς δεν απαιτείται η εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης σύμφωνα με τον ν. 960/1979, εφόσον συντελείται διαχωρισμός οριζοντίου ιδιοκτησίας, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες από την ισχύουσα νομοθεσία θέσεις.

    Περαιτέρω διευκρινίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες που απαιτούνται για τον διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών εμπίπτουν στην περίπτωση ιζ) της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/17, όπως ισχύει. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση εξασφάλισης νέων θέσεων στάθμευσης, πέραν των προβλεπόμενων δικαιολογητικών της παρ. ιζ) του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461 Υ.Α υποβάλλονται συμπληρωματικά, συμβολαιογραφική δήλωση του ν.1221/1981 και μεταγραφή της.

    Εδώ το έγγραφο: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=Ss9QCnjmPIU%3D&tabid=777&language=el-GR&fbclid=IwAR2m3je-UEwpxXYlRRj2KHrJsRQelcbAXzRrxmsKCDZJs3ApzmalEQTAf0M

    Edited by Engineer



    User Feedback


     

    "Περαιτέρω διευκρινίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες που απαιτούνται για τον διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών εμπίπτουν στην περίπτωση ιζ) της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/17, όπως ισχύει. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση εξασφάλισης νέων θέσεων στάθμευσης, πέραν των προβλεπόμενων δικαιολογητικών της παρ. ιζ) του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461 Υ.Α υποβάλλονται συμπληρωματικά, συμβολαιογραφική δήλωση του ν.1221/1981 και μεταγραφή της."

    [δλδ η εξαγορα δεν επιτρεπεται...???]

     

    ?????

    [ξεκινω με ερωτηματικο, διοτι το 29  παρ ιζ,  αφορα  εσωτερικες διαρρυθμισεις και οχι σε διαχωρισμο.

     "ιζ)     εσωτερικές διαρρυθμίσεις, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου."

     

     

    Εξ αλλου, υπαρχει δικαστικη αποφαση οτι "για τον διαχωρισμο απαιτειται αδεια δομησης".

    https://www.michanikos.gr/forums/topic/52679-άδεια-δόμησης-για-διαχωρισμό-διαμερίσματοςς/

     

     

     

     

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    kan62

    Posted (edited)

    Εκτός του ότι το νέο έγγραφο της ΔΟΚΚ επανέλαβε το ήδη γνωστό στο κατά χώραν δημόσιο "μπέρδευε και διευκρίνιζε" κατά το επίσης γνωστό "διαίρει και βασίλευε" ...

    Να σημειώσω ότι αναφέροντας (σχεδόν) όλα τα "αν δεν" απλά καταλήγει σε αυτό που και πριν γνωρίζαμε.

    Το μόνο νέο είναι η επίσημη παραδοχή ότι ο έλεγχος των θέσεων στάθμευσης, όταν απαιτείται, μπορεί να γίνει και με ΕΕΔΜΚ. Φυσιολογικό από τότε που εξ ανάγκης η ΕΕΔΜΚ θεωρήθηκε ως "άδεια". Μόνο που ο καθορισμός των απαιτούμενων πρόσθετων δικαιολογητικών για να γίνει ακόμη και αυτό ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργού.

    Οπότε πάλι έχουμε ένα "ενημερωτικό" έγγραφο προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας που ενδεχομένως να βρίσκεται στην (διάχυτη τελευταία) πρόθεση διευκόλυνσης οσονούπω ψηφοφόρων οι οποίοι θα αποφασίσουν για το μέλλον της. Όχι της ΕΕΔΜΚ αλλά της πολιτικής ηγεσίας ...

    υγ. όσο για τη δικαστική απόφαση που παρέθεσε ο φίλος Δημήτρης παραπάνω, είναι άλλη υπόθεση (ίδιος τίτλος με άλλα δεδομένα) οπότε προφανώς δεν λαμβάνεται υπόψη.

    Edited by kan62

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Κωμικοτραγική παρουσία του κράτους στα τεχνικά θέματα για μία ακόμη φορά... 
    Αντε να κάνουμε εκλογές να ησυχάσουμε μετά .... γιατί το τί θα περάσει μέχρι το τέλος του μήνα δεν λέγεται...
    Μα είναι αιτιολόγηση αυτή που κάνουν; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Να ρωτήσω κι εγώ ...επί τη ευκαιρία :

    Σε υπόγειο που στην οικ. άδεια προβλεπόταν μία (1) ενιαία αποθήκη , στην συνέχεια διαχωρίστηκε σε δύο (2) με σύσταση συνιδιοκτησίας . Αποτελεί αυθαιρεσία διαφορετικής διαμερισμάτωσης ή αρκεί απλή  ενημέρωση αδείας ?

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    η ίδια απαντηση, ως το προηγουμενο....:smile:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    33 λεπτά πριν, dimitris GM said:

    η ίδια απαντηση, ως το προηγουμενο....:smile:

    Είχα μια κρυφή ελπίδα...:sad:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η διαμερισμάτωση δεν είναι τυπικά αλλαγή χρήσης κατά την ένοια του όρου "Χρήση". Η πρόθεση του άρθρου του ΝΟΚ, πιθανώς διερευνούσε τι γίνεται όταν ένα σπίτι το κάνεις πχ χώρο συνάθροισης κοινού. Το βλέπω θετικό ότι απαιτείται μόνο το επιπλέον δικαιολογητικό με τις νέες θέσεις στάθμευσης (συμβόλαιο και η συννημένη πιθανώς κάτοψη).
    Η αποθήκη που έγινε 2, είναι παράρτημα άλλων ιδιοκτησιών;

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έκτακτη σύσκεψη, με θέμα την αξιοποίηση αδιάθετων κοινοτικών κονδυλίων για τα δάση, συγκάλεσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης.
      Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ στον προϋπολογισμό του σχετικού κοινοτικού προγράμματος προβλέπονται 245 εκατ. ευρώ για αναδασώσεις δασοπροστασία, διάσωση αγρών κτλ., από το 2015 έως σήμερα δεν έχει απορροφηθεί, αλλά και συμβασιοποιηθεί ούτε 1 ευρώ.
      Στη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο γγ Αγροτικής Πολιτικής και Κοινοτικών Πόρων Κ. Μπαγινέτας, η ειδική γραμματέας Διαρθρωτικών Ταμείων, Νίκη Δανδόλου και υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συμφωνήθηκε:
      1. Να εκπονηθεί ένας χάρτης διαδρομής για την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων με δέσμευση όλων τον εμπλεκόμενων υπηρεσιών.   
      2. Να προταχθούν τα δημόσια δασικά έργα τα οποία θεωρούνται πιο ώριμα αλλά και πιο επείγοντα.
      3. Να ενισχυθεί από τη Μονάδα Οργάνωσης Διαχείρισης, η Γενική Διεύθυνση Δασών με στελέχη εκπαιδευμένα στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.
      4. Να προσληφθεί τεχνικός σύμβουλος προκειμένου να υποβοηθήσει την απορρόφηση των εν λόγω πόρων. 
      5. Να πραγματοποιηθεί, στις 6 Νοεμβρίου, τεχνική συνάντηση για την υλοποίηση των δασικών μέτρων του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με τους συντονιστές και υπηρεσιακούς παράγοντες των επτά αποκεντρωμένων διοικήσεων, προκειμένου να υπάρξει ο αναγκαίος συντονισμός ιδιαίτερα με τα δασαρχεία για την ταχύτερη προώθηση των εν λόγω προγραμμάτων. 
      (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
    • By Engineer
      Έκτακτη σύσκεψη, με θέμα την αξιοποίηση αδιάθετων κοινοτικών κονδυλίων για τα δάση, συγκάλεσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης.
      Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ στον προϋπολογισμό του σχετικού κοινοτικού προγράμματος προβλέπονται 245 εκατ. ευρώ για αναδασώσεις δασοπροστασία, διάσωση αγρών κτλ., από το 2015 έως σήμερα δεν έχει απορροφηθεί, αλλά και συμβασιοποιηθεί ούτε 1 ευρώ.
      Στη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο γγ Αγροτικής Πολιτικής και Κοινοτικών Πόρων Κ. Μπαγινέτας, η ειδική γραμματέας Διαρθρωτικών Ταμείων, Νίκη Δανδόλου και υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συμφωνήθηκε:
      1. Να εκπονηθεί ένας χάρτης διαδρομής για την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων με δέσμευση όλων τον εμπλεκόμενων υπηρεσιών.   
      2. Να προταχθούν τα δημόσια δασικά έργα τα οποία θεωρούνται πιο ώριμα αλλά και πιο επείγοντα.
      3. Να ενισχυθεί από τη Μονάδα Οργάνωσης Διαχείρισης, η Γενική Διεύθυνση Δασών με στελέχη εκπαιδευμένα στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.
      4. Να προσληφθεί τεχνικός σύμβουλος προκειμένου να υποβοηθήσει την απορρόφηση των εν λόγω πόρων. 
      5. Να πραγματοποιηθεί, στις 6 Νοεμβρίου, τεχνική συνάντηση για την υλοποίηση των δασικών μέτρων του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με τους συντονιστές και υπηρεσιακούς παράγοντες των επτά αποκεντρωμένων διοικήσεων, προκειμένου να υπάρξει ο αναγκαίος συντονισμός ιδιαίτερα με τα δασαρχεία για την ταχύτερη προώθηση των εν λόγω προγραμμάτων. 
      (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

      View full είδηση
    • By Engineer
      Tους άξονες της περιβαλλοντικής πολιτικής της κυβέρνησης περιέγραψε ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του στο 3rd Sustainability Summit for South East Europe and the Mediterranean του Economist το βράδυ της Τετάρτης, 16 Οκτωβρίου.
      «Δεν βλέπουμε το περιβάλλον ως έναν ξεχωριστό πολιτικό τομέα, αλλά ως το φίλτρο μέσα από το οποίο πρέπει να περνά κάθε δημόσια πολιτική. Και αυτό αφορά πρωτίστως την οικονομία, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει μέλλον χωρίς πράσινη ανάπτυξη, επομένως οι επενδύσεις πρέπει να συμφιλιωθούν με την περιβαλλοντική προστασία» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης στην εισαγωγική του τοποθέτηση. Στη συνέχεια περιέγραψε τους εννέα άξονες γύρω από τους οποίους κινείται το σχέδιο της κυβέρνησης:
      1) Απολιγνιτοποίηση:  Στόχος είναι η πλήρης απολιγνιτοποίηση της χώρας έως το 2028, όπως δεσμεύθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα του ΟΗΕ. «Η απολιγνιτοποίηση δεν αφορά μόνο τη ΔΕΗ, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Η μονάδα που εγκαινιάσαμε την Τρίτη μαζί με τον πρωθυπουργό στην Εύβοια θα μας απαλλάξει από την καύση 450.000 τόνων λιγνίτη και την απελευθέρωση 500.000 τόνων CO2 στην ατμόσφαιρα ! Το σχέδιό μας είναι πιο φιλόδοξο από αυτό της Γερμανίας αφού στοχεύουμε στην πλήρη απολιγνιτοποίηση μια δεκαετία νωρίτερα, διασφαλίζοντας  την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας». Ο υπουργός ΠΕΝ σημείωσε ότι η ΔΕΗ μόνο πέρυσι έχασε 200 εκατ. ευρώ από την λειτουργία των λιγνιτικών μονάδων, οι οποίες «από ρουμπίνι και πετράδι έχουν γίνει βαρίδι με όρους οικονομικούς, αλλά και περιβαλλοντικούς»
      2) Μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ: Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) προβλέπει  το ποσοστό πράσινης ενέργειας να ανέλθει στο 35% το 2030, αντί 31% που ήταν ο αρχικός στόχος και 17% που είναι σήμερα. «Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, απέχουμε πολύ από το να θεωρούμαστε πρωτοπόροι. Δεν νοείται να μιλάμε για επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά των ΑΠΕ ενώ οι αδειοδοτήσεις απαιτούν έως και 10 χρόνια. Μιλάμε για χρονικό διάστημα πενταπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 2 ετών ! Η δε επένδυση στον Καφηρέα χρειάστηκε 14 χρόνια για να περάσει από την θεωρία στην πράξη». Ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι πρώτες ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της απλοποίησης και επιτάχυνσης των αδειοδοτήσεων για ΑΠΕ θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο για τη ΔΕΗ που θα κατατεθεί στη Βουλή στο τέλος του μήνα, ενώ στις αρχές του 2020 θα κατατεθεί νομοσχέδιο που θα εξαλείφει όλες τις στρεβλώσεις που έχουν εντοπιστεί σε περιβαλλοντικά, χωροταξικά και αδειοδοτικά θέματα.
      3) Εξοικονόμηση ενέργειας: Όπως τόνισε ο υπουργός ΠΕΝ «Στοχεύουμε σε εξοικονόμηση σε ποσοστό άνω του 33% μέχρι το 2030. Στο πλαίσιο αυτό, επεκτείνουμε το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον». Έχουν ήδη δοθεί περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ στους δύο πρώτους κύκλους, ενώ με την τρίτη φάση που ετοιμάζουμε τώρα ενδεχομένως να πλησιάσουμε το 1 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 5% του ΕΣΠΑ.  Κάνουμε χρήση του προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ» για τα δημόσια κτίρια και αντίστοιχων προγραμμάτων για επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Δίνουμε επίσης  φορολογικές εκπτώσεις 40% για όσους αναβαθμίζουν ενεργειακά τα σπίτια τους.»
      4) Ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων: «Ποιος θέλει να ξαναδεί τις εικόνες που αντικρίσαμε το περασμένο καλοκαίρι και εμείς και οι επισκέπτες στην πατρίδα μας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κέρκυρα και η Άνδρος; Δεν μας αξίζουν τέτοιες εικόνες. Δεν είναι αντιπροσωπευτικές του πολιτισμού και της παιδείας μας. Γι’ αυτό μεταξύ άλλων επεκτείνουμε τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων ιδίως μέσω ΣΔΙΤ, ενισχύουμε την ανακύκλωση από το 18% στο 30% και εφαρμόζουμε τον καφέ κάδο για τα οργανικά απόβλητα σε όλη τη χώρα σε βάθος τετραετίας».
      5) Ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών:  Σύμφωνα πάντα με τον κ. Χατζηδάκη, «δεν είναι δυνατόν εν έτει 2019 να ανεχόμαστε νησιά απαράμιλλου φυσικού κάλλους να επιβαρύνονται από ηλεκτροπαραγωγή που βασίζεται σε εργοστάσια παλαιάς τεχνολογίας που καίνε μαζούτ. Ούτε πρέπει να συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι πληρώνουμε 800 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, τα λεγόμενα ΥΚΩ, για να καλύψουμε το επιπλέον κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών. Μόνο η Κρήτη απορροφά 300-400 εκατ. Το καινούριο έργο της υποθαλάσσιας διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική υπολογίζουμε ότι θα αποσβεστεί σε 2-3 χρόνια. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να πάμε το ταχύτερο προς αυτή την κατεύθυνση. Επομένως, ολοκληρώνουμε μέχρι το 2024 τις βασικές διασυνδέσεις της ηπειρωτικής χώρας με τις Κυκλάδες και την Κρήτη. Η μικρή διασύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2020 και θα ακολουθήσουν τα Δωδεκάνησα μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας».
      6)  Ηλεκτροκίνηση: «Μιλάμε για μια τεχνολογία αιχμής στην προστασία του περιβάλλοντος που είναι πολύ πιο διαδεδομένη σε άλλες χώρες της Ευρώπης από ότι εδώ. Γι΄αυτό προχωράμε γρήγορα και σε αυτό. Εκπονούμε το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης και διαμορφώνουμε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με βάση τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.  Η αρχή θα γίνει από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καθώς ένα μέρος των καινούργιων λεωφορείων που θα αγοραστούν θα είναι ηλεκτροκίνητα.  Στόχος μας είναι να φτάσουμε από λιγότερο από 1% διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων σήμερα, στο 10% περίπου μέχρι το 2030. Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο μετακινήσεων στις μεγάλες πόλεις γι’ αυτό και δίνουμε έμφαση στην βιώσιμη αστική κινητικότητα με δράσεις όπως την ανάπτυξη δικτύων ποδηλατοδρόμων στα αστικά κέντρα».
      7) Aπαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης: Ο υπουργός ΠΕΝ τόνισε ότι σύμφωνα με τη WWF  39 τόνοι πλαστικού καταλήγουν κάθε μέρα στις ελληνικές θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι η απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης αποτελεί άλλη μια προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. «Δεν θα δώσουμε αυτή τη μάχη επειδή υποχρεούμαστε να συμμορφωθούμε με τις κοινοτικές δεσμεύσεις, αλλά από την καρδιά μας. Γι’ αυτό και θα εφαρμόσουμε την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης τον Ιούνιο του 2020, ένα χρόνο νωρίτερα από την καταληκτική προθεσμία της ΕΕ».
      Προστασία της βιοποικιλότητας: «Δίνουμε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία της μοναδικής βιοποικιλότητας της χώρας μας. Ένα ζήτημα για το οποίο δυστυχώς η Ελλάδα παραπέμφθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες στη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών, που αποτελούν το 1/3 της χώρας. Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, υπάρχουν σοβαρά ελλείμματα στη λειτουργία των φορέων των προστατευόμενων περιοχών. Για αυτό θα διαμορφώσουμε ένα νέο πλαίσιο για τις προστατευόμενες περιοχές  που θα προσφέρει πραγματική προστασία, ενώ παράλληλα θα τις καταστήσει πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης».
      9) Προστασία των δασών: Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι στις αναδασώσεις είμαστε πίσω όχι μόνο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και την Τουρκία. «Πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά, γι΄αυτό  ολοκληρώνουμε το μεγάλο έργο των δασικών χαρτών, δίνουμε έμφαση στον αντιπυρικό σχεδιασμό, δρομολογούμε τις απαιτούμενες διαδικασίες για τα δασικά μέτρα της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, όπου από προϋπολογισμό 245 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει απορροφηθεί τίποτε».
      «Οι άξονες αυτοί είναι μέρος μιας συνεκτικής πολιτικής κατεύθυνσης με στόχο τη μετάβαση σε ένα μοντέλο βιώσιμης, πράσινης ανάπτυξης. Μιας κατεύθυνσης που θα μας επιτρέψει να πιάσουμε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Εθνών, όπως έχουν αποτυπωθεί  μεταξύ άλλων και στη Συμφωνία των Παρισίων. Ώστε να συμβάλουμε με αυτόν τον τρόπο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να βελτιώσουμε την ίδια την ποιότητα της ζωής μας», κατέληξε ο υπουργός ΠΕΝ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Tους άξονες της περιβαλλοντικής πολιτικής της κυβέρνησης περιέγραψε ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του στο 3rd Sustainability Summit for South East Europe and the Mediterranean του Economist το βράδυ της Τετάρτης, 16 Οκτωβρίου.
      «Δεν βλέπουμε το περιβάλλον ως έναν ξεχωριστό πολιτικό τομέα, αλλά ως το φίλτρο μέσα από το οποίο πρέπει να περνά κάθε δημόσια πολιτική. Και αυτό αφορά πρωτίστως την οικονομία, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει μέλλον χωρίς πράσινη ανάπτυξη, επομένως οι επενδύσεις πρέπει να συμφιλιωθούν με την περιβαλλοντική προστασία» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης στην εισαγωγική του τοποθέτηση. Στη συνέχεια περιέγραψε τους εννέα άξονες γύρω από τους οποίους κινείται το σχέδιο της κυβέρνησης:
      1) Απολιγνιτοποίηση:  Στόχος είναι η πλήρης απολιγνιτοποίηση της χώρας έως το 2028, όπως δεσμεύθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα του ΟΗΕ. «Η απολιγνιτοποίηση δεν αφορά μόνο τη ΔΕΗ, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Η μονάδα που εγκαινιάσαμε την Τρίτη μαζί με τον πρωθυπουργό στην Εύβοια θα μας απαλλάξει από την καύση 450.000 τόνων λιγνίτη και την απελευθέρωση 500.000 τόνων CO2 στην ατμόσφαιρα ! Το σχέδιό μας είναι πιο φιλόδοξο από αυτό της Γερμανίας αφού στοχεύουμε στην πλήρη απολιγνιτοποίηση μια δεκαετία νωρίτερα, διασφαλίζοντας  την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας». Ο υπουργός ΠΕΝ σημείωσε ότι η ΔΕΗ μόνο πέρυσι έχασε 200 εκατ. ευρώ από την λειτουργία των λιγνιτικών μονάδων, οι οποίες «από ρουμπίνι και πετράδι έχουν γίνει βαρίδι με όρους οικονομικούς, αλλά και περιβαλλοντικούς»
      2) Μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ: Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) προβλέπει  το ποσοστό πράσινης ενέργειας να ανέλθει στο 35% το 2030, αντί 31% που ήταν ο αρχικός στόχος και 17% που είναι σήμερα. «Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, απέχουμε πολύ από το να θεωρούμαστε πρωτοπόροι. Δεν νοείται να μιλάμε για επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά των ΑΠΕ ενώ οι αδειοδοτήσεις απαιτούν έως και 10 χρόνια. Μιλάμε για χρονικό διάστημα πενταπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 2 ετών ! Η δε επένδυση στον Καφηρέα χρειάστηκε 14 χρόνια για να περάσει από την θεωρία στην πράξη». Ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι πρώτες ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της απλοποίησης και επιτάχυνσης των αδειοδοτήσεων για ΑΠΕ θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο για τη ΔΕΗ που θα κατατεθεί στη Βουλή στο τέλος του μήνα, ενώ στις αρχές του 2020 θα κατατεθεί νομοσχέδιο που θα εξαλείφει όλες τις στρεβλώσεις που έχουν εντοπιστεί σε περιβαλλοντικά, χωροταξικά και αδειοδοτικά θέματα.
      3) Εξοικονόμηση ενέργειας: Όπως τόνισε ο υπουργός ΠΕΝ «Στοχεύουμε σε εξοικονόμηση σε ποσοστό άνω του 33% μέχρι το 2030. Στο πλαίσιο αυτό, επεκτείνουμε το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον». Έχουν ήδη δοθεί περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ στους δύο πρώτους κύκλους, ενώ με την τρίτη φάση που ετοιμάζουμε τώρα ενδεχομένως να πλησιάσουμε το 1 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 5% του ΕΣΠΑ.  Κάνουμε χρήση του προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ» για τα δημόσια κτίρια και αντίστοιχων προγραμμάτων για επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Δίνουμε επίσης  φορολογικές εκπτώσεις 40% για όσους αναβαθμίζουν ενεργειακά τα σπίτια τους.»
      4) Ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων: «Ποιος θέλει να ξαναδεί τις εικόνες που αντικρίσαμε το περασμένο καλοκαίρι και εμείς και οι επισκέπτες στην πατρίδα μας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κέρκυρα και η Άνδρος; Δεν μας αξίζουν τέτοιες εικόνες. Δεν είναι αντιπροσωπευτικές του πολιτισμού και της παιδείας μας. Γι’ αυτό μεταξύ άλλων επεκτείνουμε τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων ιδίως μέσω ΣΔΙΤ, ενισχύουμε την ανακύκλωση από το 18% στο 30% και εφαρμόζουμε τον καφέ κάδο για τα οργανικά απόβλητα σε όλη τη χώρα σε βάθος τετραετίας».
      5) Ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών:  Σύμφωνα πάντα με τον κ. Χατζηδάκη, «δεν είναι δυνατόν εν έτει 2019 να ανεχόμαστε νησιά απαράμιλλου φυσικού κάλλους να επιβαρύνονται από ηλεκτροπαραγωγή που βασίζεται σε εργοστάσια παλαιάς τεχνολογίας που καίνε μαζούτ. Ούτε πρέπει να συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι πληρώνουμε 800 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, τα λεγόμενα ΥΚΩ, για να καλύψουμε το επιπλέον κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών. Μόνο η Κρήτη απορροφά 300-400 εκατ. Το καινούριο έργο της υποθαλάσσιας διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική υπολογίζουμε ότι θα αποσβεστεί σε 2-3 χρόνια. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να πάμε το ταχύτερο προς αυτή την κατεύθυνση. Επομένως, ολοκληρώνουμε μέχρι το 2024 τις βασικές διασυνδέσεις της ηπειρωτικής χώρας με τις Κυκλάδες και την Κρήτη. Η μικρή διασύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2020 και θα ακολουθήσουν τα Δωδεκάνησα μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας».
      6)  Ηλεκτροκίνηση: «Μιλάμε για μια τεχνολογία αιχμής στην προστασία του περιβάλλοντος που είναι πολύ πιο διαδεδομένη σε άλλες χώρες της Ευρώπης από ότι εδώ. Γι΄αυτό προχωράμε γρήγορα και σε αυτό. Εκπονούμε το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης και διαμορφώνουμε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με βάση τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.  Η αρχή θα γίνει από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καθώς ένα μέρος των καινούργιων λεωφορείων που θα αγοραστούν θα είναι ηλεκτροκίνητα.  Στόχος μας είναι να φτάσουμε από λιγότερο από 1% διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων σήμερα, στο 10% περίπου μέχρι το 2030. Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο μετακινήσεων στις μεγάλες πόλεις γι’ αυτό και δίνουμε έμφαση στην βιώσιμη αστική κινητικότητα με δράσεις όπως την ανάπτυξη δικτύων ποδηλατοδρόμων στα αστικά κέντρα».
      7) Aπαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης: Ο υπουργός ΠΕΝ τόνισε ότι σύμφωνα με τη WWF  39 τόνοι πλαστικού καταλήγουν κάθε μέρα στις ελληνικές θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι η απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης αποτελεί άλλη μια προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. «Δεν θα δώσουμε αυτή τη μάχη επειδή υποχρεούμαστε να συμμορφωθούμε με τις κοινοτικές δεσμεύσεις, αλλά από την καρδιά μας. Γι’ αυτό και θα εφαρμόσουμε την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης τον Ιούνιο του 2020, ένα χρόνο νωρίτερα από την καταληκτική προθεσμία της ΕΕ».
      Προστασία της βιοποικιλότητας: «Δίνουμε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία της μοναδικής βιοποικιλότητας της χώρας μας. Ένα ζήτημα για το οποίο δυστυχώς η Ελλάδα παραπέμφθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες στη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών, που αποτελούν το 1/3 της χώρας. Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, υπάρχουν σοβαρά ελλείμματα στη λειτουργία των φορέων των προστατευόμενων περιοχών. Για αυτό θα διαμορφώσουμε ένα νέο πλαίσιο για τις προστατευόμενες περιοχές  που θα προσφέρει πραγματική προστασία, ενώ παράλληλα θα τις καταστήσει πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης».
      9) Προστασία των δασών: Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι στις αναδασώσεις είμαστε πίσω όχι μόνο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και την Τουρκία. «Πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά, γι΄αυτό  ολοκληρώνουμε το μεγάλο έργο των δασικών χαρτών, δίνουμε έμφαση στον αντιπυρικό σχεδιασμό, δρομολογούμε τις απαιτούμενες διαδικασίες για τα δασικά μέτρα της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, όπου από προϋπολογισμό 245 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει απορροφηθεί τίποτε».
      «Οι άξονες αυτοί είναι μέρος μιας συνεκτικής πολιτικής κατεύθυνσης με στόχο τη μετάβαση σε ένα μοντέλο βιώσιμης, πράσινης ανάπτυξης. Μιας κατεύθυνσης που θα μας επιτρέψει να πιάσουμε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Εθνών, όπως έχουν αποτυπωθεί  μεταξύ άλλων και στη Συμφωνία των Παρισίων. Ώστε να συμβάλουμε με αυτόν τον τρόπο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να βελτιώσουμε την ίδια την ποιότητα της ζωής μας», κατέληξε ο υπουργός ΠΕΝ.
    • By Engineer
      Όλα τα πιθανά σενάρια σχετικά με την τύχη της υπό κατασκευή λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαϊδα 5 της ΔΕΗ διερευνώνται και προφανώς η απόφαση περί του δέον γενέσθαι θα ληφθεί αφού γίνουν οι λεπτομερείς υπολογισμοί, καθώς η εξίσωση είναι δύσκολη. Εκείνο όμως που είναι σίγουρο είναι ότι η μονάδα μετά το 2028 δεν θα λειτουργεί με λιγνίτη.
      Αυτό είναι το νόημα όσων ανέφερε, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ανώτατη πηγή του ΥΠΕΝ στο περιθώριο της χθεσινής τελετής εγκανίων του αιολικού πάρκου της ENEL στον Καφηρέα της Εύβοιας και τα οποία επιβεβαιώνουν απολύτως το ρεπορτάζ του energypress σχετικά με τα όσα συζητήθηκαν στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής για τον ΕΣΕΚ.
      Η ίδια πηγή ανέφερε ότι στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου, ο στόχος που θα τεθεί είναι να μηδενιστεί η συμμετοχή του λιγνίτη στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας μας το αργότερο (και η λέξη έχει τη σημασία της) το 2028.
      Αποκάλυψε επίσης ότι προς το παρόν είναι όλα ανοιχτά, από το να μην λειτουργήσει ποτέ ως λιγνιτική η Πτολεμαϊδα 5, έως, βεβαίως, να αλλάξει στη συνέχεια καύσιμο και να γίνει, για παράδειγμα, βιομάζας ή φυσικού αερίου. «Τίποτα όμως δεν μπορεί να πεί κανείς αυτή τη στιγμή, καθώς δεν έχουν υπολογιστεί τα δεδομένα, τα οποία δεν είναι καθόλου απλά» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
      Πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι η πιθανή μετατροπή της μονάδας έτσι ώστε να καίει βιομάζα παρουσιάστηκε, από τον ένα εκ των δύο φορέων που εισηγήθηκαν μοντέλα κατά την πρόσφατη συνεδρίαση για τον ΕΣΕΚ, ως εφικτή και βιώσιμη λύση. Οι προϋποθέσεις ωστόσο της εφικτότητας και της βιωσιμότητας είναι πολλές και στην πράξη δύσκολο να προκύψουν.
      Όσον αφορά, τέλος, την πρόθεση του ΥΠΕΝ να μηδενίσει τη συμμετοχή του λιγνίτη στο ενεργειακό ισοζύγιο το αργότερο μέχρι το 2028, είναι γνωστό ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό επεξεργασία «ασκήσεις» για τη σταδιακή απόσυρση λιγνιτικών μονάδων.
      «Η σταδιακή απόσυρση των λιγνιτικών µονάδων θα ξεκινήσει από τους σταθµούς Αµύνταιο Ι και ΙΙ και Μεγαλόπολη ΙΙΙ µέχρι το τέλος του α’ εξαµήνου του 2020» έχει αναφέρει επανειλημμένα ο κ. Χατζηδάκης, ενώ οι πληρφορίες του energypress αναφέρουν ότι ένας καταρχήν σχεδιασμός, χωρίς βεβαίως να έχουν ληφθεί αποφάσεις, προβλέπει να αποσύρονται το 2021 οι εναπομείνασες μονάδες της Καρδιάς, το 2023 οι δύο παλιότερες μονάδες του Αγ. Δημητρίου, να ακολουθούν σταδιακά μέχρι το 2027 οι τρείς υπόλοιπες από το συγκεκριμένο ενεργειακό κέντρο, και το 2028 να κλείνουν και οι πλέον καινούργιες, δηλαδή η Μελίτη και η Μεγαλόπολη 4, και, όπως προαναφέρθηκε, να αλλάζει «ρότα» η Πτολεμαϊδα 5.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.