Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Νομοσχέδιο - σκούπα για τον κλάδο των logistics


    Να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και να υποστηριχθεί η ανάκαμψη των λοιπών κλάδων της οικονομίας, αποτελούν τους δύο βασικούς στόχους του νομοσχεδίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics), το οποίο παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης και Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

     

    Το νομοσχέδιο προβλέπει διαδικασίες fast track για την ανάπτυξη μεγάλων επιχειρηματικών πάρκων σε εκτάσεις τουλάχιστον 500 στρεμμάτων. Το σχέδιο νόμου πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση για μικρό χρονικό διάστημα, ενώ είναι πιθανόν να αποτελέσει τμήμα του ευρύτερου νόμου πλαισίου για τις αδειοδοτήσεις.

     

    Μεταξύ άλλων προβλέπεται η παροχή κινήτρων για επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, απλούστευση των διαδικασιών αδιοδότησης για τις αποθήκες και εξίσωση των όρων δόμησής τους με αυτές των βιομηχανικών κτιρίων. Βασικός στόχος είναι να καταστεί η Ελλάδα ελκυστική για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια και μέσω των οδικών και των σιδηροδρομικών υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.

     

    Χαρακτηριστικά διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι η έλλειψη οργάνωσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως συμβαίνει στη χώρα μας, επιβαρύνει την τελική τιμή των προϊόντων σε ποσοστό από 3% έως 15% ανάλογα με το προϊόν. Το όφελος είναι μικρότερο, 3%-6%, στα βασικά αγαθά, κυμαίνεται από 7% έως 10% στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ενώ υπολογίζεται έως 10% στην τελική τιμή των ενδιάμεσων αγαθών.

     

    Αναλυτικά τα βασικά σημεία του νέου νόμου είναι τα εξής:

     

    1. Καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, ορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL-3RD Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν έως τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς.

     

    2. Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων εφοδιαστικής, ενώ μέχρι σήμερα υπήρχε η λάθος αντίληψη ότι για να κάνει κάποιος ένα 3PL έργο πρέπει να δημιουργήσει ξεχωριστή μεταφορική εταιρεία.

     

    3. Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης. Πρόκειται για πάγιο αίτημα της αγοράς η ικανοποίηση του οποίου θα επιτρέψει να χτίζονται νέες ή να λειτουργούν ήδη υφιστάμενες αποθήκες με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια.

     

    4. Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης (συγχώνευση 2 διαφορετικών νομοθετικών πλαισίων, απλούστευση με γνώμονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση).

     

    5. Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργούν χώρους για την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων προς διανομή στα καταστήματα.

     

    6. Προβλέπεται θέσπιση επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρέμματα, θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.

     

    7. Προώθηση τυποποίηση και προτυποποίηση logistics. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν τη σήμανση των φορτίων, υλικών αποθήκευσης. Θα γίνει με ευθύνη του Εθνικού Συστήματος Τυποποίησης.

     

    8. Όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν χώρους αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί. Για όσους δεν έχουν αδειοδοτηθεί προβλέπεται περίοδος δύο ετών να το κάνουν.

     

    Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30398





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Άσε τον άνθρωπο να γράψει τον πόνο του ρε έβαν. Βέβαια κανείς δεν εμποδίζει κανέναν να πάει στον πρωτογενή να φυτέψει ό,τι θέλει.

     

    Όποιος ξέρει κάτι επί του θέματος και ποιες ειδικότητες μηχανικών αφορά ας γράψει κάτι. 

    Link to comment
    Share on other sites

    ούτε εσένα ...ούτε έμενα αφορά ....λέει ο πονεμένος .
    logistics έχουν μεγάλες μεταφορικές κυρίως .
    εσένα δεν θα σε αγγίξει ...

    και επειδή πρέπει να πάω να ποτίσω το μποστάνι μου ....
    logistic είναι σαν υπηρεσία , αποθήκευση και διαχείριση ....(ναι είδες ...κάτι ξέρω)
    και επειδή όπως σε άλλες περιπτώσεις  (π.χ. εμπόριο) επικράτησαν οι ξενοι κολοσοι ...και ο τσοχατζοπουλος, μην περιμένεις ανάπτυξη ... άιντε να δουλέψει κανενας ανιψιός σου με 500 ευρώ ... εσύ τπτ ... (βρες λες να βρούνε τομέα οι παραγωγής και διοίκησης ; )

    αναπτυξηηηηηηηη !

    by the way ... η Ελλαδα έπρεπε να έκανε τα logistics όλης της Ευρώπης (και όχι μόνο ) λόγο της γεωγραφικής της θέσης ...

    Link to comment
    Share on other sites

    Κανεις λαθος.

     

    Logistics μπορει να εχει η καθε εταιρεια που παραγει ή εμπορευται κατι.

     

    -Αναψυκτικα

    -Φαρμακα

    -Οικοδομικα Υλικα

    -Κρασι

    -Λαδι

    -Φρουτα

    -Ανταλλακτικα

     

    ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ...

    Link to comment
    Share on other sites

    Εικάζω από τα συμφραζόμενα πως το νομοσχέδιο έχει να κάνει κυρίως με την περαιτέρω ενίσχυση της εισαγωγής κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά.

    Η χώρα μας αποτελεί πλέον για τους «φίλους» μας τους κινέζους πύλη εισόδου για τα προϊόντα τους.

    Εν πάση περιπτώσει, καλή η προσέλκυση επενδύσεων αλλά θα πρέπει να στηριχθεί και η εγχώρια παραγωγή και επιχειρηματικότητα.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    με το logistic μπορει να πετυχεις πολλα αν εισαι χονδρεμπορος... με αγορες μεσο ιντερνετ ειναι αναμενομενο οτι αυτα θα εχουν τρελη ανοδο... τωρα για τα 500 στρ ειναι δεδομενο οτι προκειτε για φωτογραφικη διαταξη για την cosco δεν λεω οτι ο νομο δεν θα βοηθησει και τις ελληνικες επιχειρήσεις... πια αλλη εταιρια μπορει να πετυχει συνδιασμο μεσων θαλασσα και τρενο ;;;...

    Link to comment
    Share on other sites

    btw

    αν κάνετε μια βόλτα σε (πρώην πλέον) βιομηχανικές ζώνες ή στην ΠΑΘΕ κοντά σε αστικά κέντρα μικρά ή μεγάλα θα δείτε πολλά νεόκτιστα κουφάρια εταιρειών logistics που είχαν ξεκινήσει προ 2009 (ίσως και με επιδοτήσεις τότε) και έμειναν στη μέση

    και τότε εταιρείες με άλλο βασικό και γνωστό στην αγορά αντικείμενο μπήκαν στον τομέα αυτό αλλά....

    πέραν αυτών πολλές εταιρείες μεταφορών για φορολογικούς λόγους μετέφεραν την έδρα στη Βουλγαρία (γι αυτό και τόσες "ξένες πινακίδες" στις ΕΟ)

    ως εκ τούτου τείνω να συμφωνήσω με τον panos

    Edited by imhotep
    Link to comment
    Share on other sites

    logistics για το επίσημο ελληνικό κράτος ήταν μια άγνωστη λέξη μέχρι τώρα

    για να πάρουν επιδότηση έκαναν πατέντες στην ονομασία

    για να πάρουν τον συντ δόμησης της βιομηχ. αποθήκης φτιάχναμε μια παπαρία στο γήπεδο με 10 μηχανήματα και το βαφτίζαμε βιομηχανία

     

    τι νόημα είχε ο διαχωρισμός εμπορικής και βιομ αποθήκης ποτέ δεν κατάλαβα

     

    αυτοί που έβγαλαν λεφτά είναι οι ιδιοκτήτες γηπέδων στον ασπρόπυργο που πούλαγαν όσο γούσταραν

    Αυτή η χώρα μόνο υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει πλέον

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.