Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Οι 24 νέες ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ

    Sign in to follow this  

    Το χρονοδιάγραμμα των επόμενων ιδιωτικοποιήσεων, όπως είναι η Εγνατία Οδός, τα ΕΛΠΕ, το «Ελ. Βενιζέλος»η ΔΕΠΑ και ποσοστά σε ΕΥΔΑΠ ΕΥΑΘ και ΔΕΗ, αλλά και νέα έργα, όπως η υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στη νότια Καβάλα, καθώς και μαρίνες, όπως αυτές στη Ρόδο, στη Μύκονο κ.ά. περιλαμβάνει το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ που εγκρίθηκε στις 15 Φεβρουαρίου από το ΚΥΣΟΙΠ και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.

    Στο νέο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται δράσεις που αφορούν τα παρακάτω περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου:

    1. Ελληνικό

    2. 10 Οργανισμοί Λιμένος

    3. ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO)

    4. Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α E (ΔΑΑ)

    5. Μαρίνες

    6. Εγνατία Οδός

    7. Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ)

    8. Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ)

    9. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ)

    10. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ)

    11. Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ)

    12. Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου στη Ν. Καβάλα

    13. Ακίνηταα Αφάντου

    14. Ακίνητα σε Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες vii και viii

    15. Ακίνητο Castello bibelli Κέρκυρας

    16. Γηπεδική έκταση στο Δήμο Μαρκοπούλου

    17. Ακίνητο ΞΕΝΙΑ και Ιαματική Κύθνου

    18. Ακίνητο λουτρόπολης Καμμένων Βούρλων

    19. Ακίνητο camping Καμμένων Βούρλων

    20. Ακίνητο Θερμοπυλών

    21. Ακίνητο σε Γούρνες Ηρακλείου

    22. Ακίνητο πρώην κυριότητας ΕΡΤ στην Περαία Θεσσαλονίκης

    23. Πρώην εργοστασιακοί χώροι έργου ζεύξης Ρίου- Αντιρρίου ΑΒΚ 314

    24. Πρώην ακίνητο EOMMEX, στις οδούς Κορύζη και Θράκης, στον Ταύρο (Δήμος Ταύρου- Μοσχάτου).

    Σχετικά με κάποιες από τις παραπάνω ιδιωτικοποιήσεις, το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι:

    • Για το "Ελ. Βενιζέλος", η προετοιμασία της συναλλαγής πώλησης του ποσοστού που διατηρεί το ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΑΑ βρίσκεται σε εξέλιξη, με στόχο την έναρξη υλοποίησης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας χρονικής παράτασης της σύμβασης αξιοποίησης (έως το 2046).
    • Για τη μαρίνα στη Μύκονο, η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης συμβούλων για τον διαγωνισμό αξιοποίησης των δραστηριοτήτων μαρίνας και κρουαζιέρας αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο α' εξάμηνο του 2019.
    • Για τη μαρίνα στη Ρόδο, αναμένεται η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης συμβούλων για τον διαγωνισμό αξιοποίησης της μαρίνας μέσα στο α' εξάμηνο του 2019.
    • Για τα ΕΛΠΕ, αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέσα στο α' τρίμηνο εφέτος.
    • Για το 17% των μετοχών της ΔΕΗ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται η αξιολόγηση από το Ταμείο των εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών αξιοποίησης.
    • Για τη ΔΕΠΑ, στόχος είναι η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας αξιοποίησης του μεριδίου συμμετοχής 50%+1 μετοχή του Δημοσίου στην εμπορία εντός τουλάχιστον ενός μηνός από την ψήφιση του σχεδίου νόμου για τον εταιρικό μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ, το οποίο εκκρεμεί. Ενώ, η διαγωνιστική διαδικασία αξιοποίησης του μεριδίου συμμετοχής του Δημοσίου (14%) στις υποδομές, θα εκκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της εμπορίας.
    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Την επίσπευση των διαδικασιών από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε εντός του επομένου έτους να δρομολογηθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκης σε συνάντηση που είχε την Παρασκευή με τη διοίκηση του Ταμείου και ομάδας εξειδικευμένων στελεχών.
      Στον υπουργό Ναυτιλίας παρουσιάσθηκε το πρώτο σκέλος της στρατηγικής μελέτης βιωσιμότητας των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) και οι εναλλακτικές αξιοποίησης τους.
      Επίσης συνεκτιμήθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές του κάθε λιμένα ξεχωριστά οι υφιστάμενες υποδομές, οι προοπτικές ανάπτυξης καθώς και το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών για καθένα από αυτά.
      «Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των εν λόγω περιφερειακών λιμανιών μέσα από μελέτες αξιολόγησης, οι οποίες υποδεικνύουν ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί κατά περίπτωση (υπο-παραχώρηση, πλήρης παραχώρηση, πώληση μετοχών) δικαιώνεται πλήρως» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
      Τονίζεται επίσης ότι «οι εναλλακτικές προσεγγίσεις αφενός αναδεικνύουν την υπεραξία κάθε περιουσιακού στοιχείου και αφετέρου το καθιστούν πιο ελκυστικό στο μελλοντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, πάντα με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον».
      Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και κ. Ριχάρδος Λαμπίρης αντίστοιχα.
    • By Engineer
      Την επίσπευση των διαδικασιών από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε εντός του επομένου έτους να δρομολογηθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκης σε συνάντηση που είχε την Παρασκευή με τη διοίκηση του Ταμείου και ομάδας εξειδικευμένων στελεχών.
      Στον υπουργό Ναυτιλίας παρουσιάσθηκε το πρώτο σκέλος της στρατηγικής μελέτης βιωσιμότητας των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) και οι εναλλακτικές αξιοποίησης τους.
      Επίσης συνεκτιμήθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές του κάθε λιμένα ξεχωριστά οι υφιστάμενες υποδομές, οι προοπτικές ανάπτυξης καθώς και το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών για καθένα από αυτά.
      «Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των εν λόγω περιφερειακών λιμανιών μέσα από μελέτες αξιολόγησης, οι οποίες υποδεικνύουν ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί κατά περίπτωση (υπο-παραχώρηση, πλήρης παραχώρηση, πώληση μετοχών) δικαιώνεται πλήρως» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
      Τονίζεται επίσης ότι «οι εναλλακτικές προσεγγίσεις αφενός αναδεικνύουν την υπεραξία κάθε περιουσιακού στοιχείου και αφετέρου το καθιστούν πιο ελκυστικό στο μελλοντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, πάντα με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον».
      Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και κ. Ριχάρδος Λαμπίρης αντίστοιχα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με βάση τον προγραμματισμό, το 2020 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η μαρίνα Αλίμου, το e- auction I- VIII, η Κασσιώπη, το βόρειο Αφάντου, το Ελληνικό, η αγορά Μοδιάνο (Θεσσαλονίκη) και το Castello Bibelli.
      Όπως αναφέρει ο νέος προϋπολογισμός, το Δημόσιο αναμένει να εισπράξει ποσά ύψους 2,4458 δις ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις μέσω του ΤΑΙΠΕΔ το 2020.
      Το συνολικό ποσό κατανέμεται
      Προσδοκώμενα έσοδα από διαγωνισμούς, για τους οποίους έχουν υποβληθεί δεσμευτικές προσφορές, με αναμενόμενη πρώτη εκταμίευση το 2020: 341,3 εκατ. ευρώ. Έσοδα από καταβολές δόσεων, ολοκληρωμένων συναλλαγών προηγούμενων ετών: 34,7 εκατ. ευρώ. Εκτιμώμενα έσοδα από διαγωνισμούς έργων, οι οποίοι αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2020: 2,0698 δισ. ευρώ. Αυτά περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2020
      Με βάση τον προγραμματισμό, το 2020 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η μαρίνα Αλίμου, το e- auction I- VIII, η Κασσιώπη, το βόρειο Αφάντου, το Ελληνικό, η αγορά Μοδιάνο (Θεσσαλονίκη) και το Castello Bibelli.
      Ενώ, βρίσκεται σε εξέλιξη η προπαρασκευή και ωρίμανση των εξής:
      του 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ, της μακροχρόνιας (35 έτη) παραχώρησης του δικαιώματος χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών κάθετων αξόνων, περιφερειακών λιμένων και μαρίνων (π.χ. μαρίνα Ιτέας και Αρετσούς Θεσσαλονίκης), του σχεδόν εξαντληθέντος κοιτάσματος φυσικού αερίου Ν. Καβάλας και η μετατροπή του σε υπόγειο χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου, λοιπών ακινήτων που εμπεριέχονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το ακίνητο «Πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών», οι πρώην εργοταξιακοί χώροι έργου ζεύξης Ρίου- Αντιρρίου και το πρώην ακίνητο του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου και άλλα ακίνητα, μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, η αξιοποίηση επιλεγμένων περιουσιακών στοιχείων από τον ιδιωτικό τομέα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία που περιλαμβάνουν:
      την άμεση μείωση του δημόσιου χρέους το άνοιγμα των αγορών και την ενίσχυση του ανταγωνισμού την αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμό και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ύ Δημοσίου, που θα ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα της χώρας, και ιδιαίτερα της περιφέρειας, οδηγώντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, νέα φορολογικά έσοδα και καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία καινοτόμων έργων, τα οποία θα συμβάλλουν περαιτέρω στην ανάκαμψη και στη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς και στην αναβάθμιση κρίσιμων κλάδων όπως οι υποδομές, οι μεταφορές, η ενέργεια και ο τουρισμός, την εισαγωγή νέων και επενδυτικά ελκυστικών μηχανισμών ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος (ΕΣΧΑΔΑ, ΕΣΧΑΣΕ, κ.λπ.) τη συνδρομή στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, σταθερού, αποτελεσματικού και λειτουργικού ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου επενδύσεων.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Με βάση τον προγραμματισμό, το 2020 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η μαρίνα Αλίμου, το e- auction I- VIII, η Κασσιώπη, το βόρειο Αφάντου, το Ελληνικό, η αγορά Μοδιάνο (Θεσσαλονίκη) και το Castello Bibelli.
      Όπως αναφέρει ο νέος προϋπολογισμός, το Δημόσιο αναμένει να εισπράξει ποσά ύψους 2,4458 δις ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις μέσω του ΤΑΙΠΕΔ το 2020.
      Το συνολικό ποσό κατανέμεται
      Προσδοκώμενα έσοδα από διαγωνισμούς, για τους οποίους έχουν υποβληθεί δεσμευτικές προσφορές, με αναμενόμενη πρώτη εκταμίευση το 2020: 341,3 εκατ. ευρώ. Έσοδα από καταβολές δόσεων, ολοκληρωμένων συναλλαγών προηγούμενων ετών: 34,7 εκατ. ευρώ. Εκτιμώμενα έσοδα από διαγωνισμούς έργων, οι οποίοι αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2020: 2,0698 δισ. ευρώ. Αυτά περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2020
      Με βάση τον προγραμματισμό, το 2020 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η μαρίνα Αλίμου, το e- auction I- VIII, η Κασσιώπη, το βόρειο Αφάντου, το Ελληνικό, η αγορά Μοδιάνο (Θεσσαλονίκη) και το Castello Bibelli.
      Ενώ, βρίσκεται σε εξέλιξη η προπαρασκευή και ωρίμανση των εξής:
      του 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ, της μακροχρόνιας (35 έτη) παραχώρησης του δικαιώματος χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών κάθετων αξόνων, περιφερειακών λιμένων και μαρίνων (π.χ. μαρίνα Ιτέας και Αρετσούς Θεσσαλονίκης), του σχεδόν εξαντληθέντος κοιτάσματος φυσικού αερίου Ν. Καβάλας και η μετατροπή του σε υπόγειο χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου, λοιπών ακινήτων που εμπεριέχονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το ακίνητο «Πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών», οι πρώην εργοταξιακοί χώροι έργου ζεύξης Ρίου- Αντιρρίου και το πρώην ακίνητο του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου και άλλα ακίνητα, μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, η αξιοποίηση επιλεγμένων περιουσιακών στοιχείων από τον ιδιωτικό τομέα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία που περιλαμβάνουν:
      την άμεση μείωση του δημόσιου χρέους το άνοιγμα των αγορών και την ενίσχυση του ανταγωνισμού την αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμό και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ύ Δημοσίου, που θα ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα της χώρας, και ιδιαίτερα της περιφέρειας, οδηγώντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, νέα φορολογικά έσοδα και καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία καινοτόμων έργων, τα οποία θα συμβάλλουν περαιτέρω στην ανάκαμψη και στη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς και στην αναβάθμιση κρίσιμων κλάδων όπως οι υποδομές, οι μεταφορές, η ενέργεια και ο τουρισμός, την εισαγωγή νέων και επενδυτικά ελκυστικών μηχανισμών ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος (ΕΣΧΑΔΑ, ΕΣΧΑΣΕ, κ.λπ.) τη συνδρομή στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, σταθερού, αποτελεσματικού και λειτουργικού ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου επενδύσεων.
    • By Engineer
      Με την συμμετοχή δέκα επενδυτικών σχημάτων έληξε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Α φάση) για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ).
      Στον κατάλογο περιλαμβάνεται και η Avialliance, θυγατρική του καναδικού επενδυτικού ομίλου PSP, που ελέγχει ήδη το 45% της ΔΑΑ.
      Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ,  ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
      1. ADP GROUPE
      2. APG ASSET MANAGEMENT
      3. AVIALLIANCE GMBh
      4. FERROVIAL INTERNATIONAL SE
      5. FIRST STATE INVESTMENTS
      6. GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS
      7. VINCI AIRPORTS
      8. Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF
      9. Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS
      10. Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION
      Οι σύμβουλοι αξιοποίησης, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.