Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Πάνω από 35 εκατ οι επιβάτες στα αεροδρόμια της χώρας

    Sign in to follow this  

    Αύξηση κατά 4,7% παρουσίασε η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας το α' επτάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

    Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών, το α' επτάμηνο του 2019, έφθασε τους 35.525.166 παρουσιάζοντας αύξηση 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, όπου είχαν διακινηθεί 33.923.504  επιβάτες. Συγκεκριμένα, οι διακινούμενοι επιβάτες είναι αυτό το διάστημα περισσότεροι κατά 1.601.662  σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 298.910 (από τις οποίες 121.948 εσωτερικού και 176.962 εξωτερικού) παρουσιάζοντας άνοδο 4,7%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 285.532 πτήσεις.

    Σε ό,τι αφορά τον μήνα Ιούλιο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 9.985.521 επιβάτες, η άνοδος έφτασε μεσοσταθμικά το 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, όταν είχαν διακινηθεί 9.684.890 επιβέτες. Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 77.303 παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 οπότε είχαν πραγματοποιηθεί 75.701 πτήσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού έφτασαν τις 4.099.875 παρουσιάζοντας άνοδο 3,5% σε σχέση με το 2018 (3.962.370 αφίξεις).

    Ενδεικτικά τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για το μήνα Ιούλιο 2019. Συγκεκριμένα, από το αεροδρόμιο της Αθήνας διακινήθηκαν 2.969.746 επιβάτες, του Ηρακλείου 1.384.919, της Ρόδου 1.027.532, της Θεσσαλονίκης 800.269 και της Κέρκυρας 654.985 επιβάτες.

    Επίσης, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το α' επτάμηνο (Ιανουαρίου-Ιουλίου '19) τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Λήμνου και Νέας Αγχιάλου κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση επιβατών. Ο αερολιμένας Ιωαννίνων κατέγραψε άνοδο 29,9% (διακίνησε 76.959  επιβάτες έναντι 59.241 το αντίστοιχο διάστημα του '18), το αεροδρόμιο της Λήμνου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 17,9% (διακίνησε 54.516 επιβάτες έναντι 46.244 το περσινό διάστημα) και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου σημείωσε αυξηση 15,5%, καθώς διακίνησε 26.208 επιβάτες, έναντι 22.698 επιβατών που είχε διακινήσει το 2018).

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η μεγάλη δυναμική των ελληνικών αεροδρομίων καταγράφηκε από τη Eurostat η οποία πριν από λίγες μέρες έβγαλε τα στατιστικά για την κίνηση των Ευρωπαϊκών χωρών. Έτσι, σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία η Ελλάδα είναι στην 7η χώρα (για το 2017) με 50,1εκατ.επιβάτες, και μπροστά της είναι μόνο οι μεγάλες χώρες της Ευρώπης.
      Αν συνυπολογίσουμε και τη χρονιά ρεκόρ του 2018 που η κίνηση θα ξεπεράσει όπως όλα δείχνουν τα 60εκατ.επιβάτες, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό, γιατί η fraport αλλά και το Ελ.Βενιζέλος έχουν επενδύσει στην ελληνική αγορά.
      Στην πρώτη θέση της Ευρώπης είναι τα Βρετανικά αεροδρόμια με 264,6εκατ.επιβάτες και ακολουθούν δεύτερα τα Γερμανικά αεροδρόμια με 212,3εκατ., τρίτα τα Ισπανικά με 209,8εκατ. Την 4η θέση καταλαμβάνει η Γαλλία με 154,1εκατ, την 5η η Ιταλία με 144,3εκατ και 6η είναι η Ολλανδία με 76,2εκατ.επιβάτες.
      Αξιοσημείωτη είναι και η θέση του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας που κατατάσσεται 22ο σε όλη την Ευρώπη. Στην 1η θέση είναι το Heathrow στο Λονδίνο με 78εκατ., στη 2η θέση το Charles de Gaulle στο Παρίσι με 69εκατ. και στην 3η θέση το Schiphol στο Άμστερνταμ με 68εκατ.επιβάτες.
    • By Engineer
      Η μεγάλη δυναμική των ελληνικών αεροδρομίων καταγράφηκε από τη Eurostat η οποία πριν από λίγες μέρες έβγαλε τα στατιστικά για την κίνηση των Ευρωπαϊκών χωρών. Έτσι, σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία η Ελλάδα είναι στην 7η χώρα (για το 2017) με 50,1εκατ.επιβάτες, και μπροστά της είναι μόνο οι μεγάλες χώρες της Ευρώπης.
      Αν συνυπολογίσουμε και τη χρονιά ρεκόρ του 2018 που η κίνηση θα ξεπεράσει όπως όλα δείχνουν τα 60εκατ.επιβάτες, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό, γιατί η fraport αλλά και το Ελ.Βενιζέλος έχουν επενδύσει στην ελληνική αγορά.
      Στην πρώτη θέση της Ευρώπης είναι τα Βρετανικά αεροδρόμια με 264,6εκατ.επιβάτες και ακολουθούν δεύτερα τα Γερμανικά αεροδρόμια με 212,3εκατ., τρίτα τα Ισπανικά με 209,8εκατ. Την 4η θέση καταλαμβάνει η Γαλλία με 154,1εκατ, την 5η η Ιταλία με 144,3εκατ και 6η είναι η Ολλανδία με 76,2εκατ.επιβάτες.
      Αξιοσημείωτη είναι και η θέση του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας που κατατάσσεται 22ο σε όλη την Ευρώπη. Στην 1η θέση είναι το Heathrow στο Λονδίνο με 78εκατ., στη 2η θέση το Charles de Gaulle στο Παρίσι με 69εκατ. και στην 3η θέση το Schiphol στο Άμστερνταμ με 68εκατ.επιβάτες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» για 20 επιπλέον έτη και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, μια νέα σημαντική εξέλιξη δρομολογείται στον εγχώριο αεροπορικό κλάδο.
      Με ΦΕΚ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση και των υπόλοιπων 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων με ΣΔΙΤ ή παραχώρηση (το ΦΕΚ είναι το ακόλουθο: ΦΕΚ ΚΡΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ).
      Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.  
      Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε ότι είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
      Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.
      Στα πλαίσια της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.
      “Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”, αναφέρει το υπουργείο.
      Παλαιότερα, τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια είχαν αξιολογηθεί με βάση την επιβατική κίνηση και τις υποδομές τους και μάλιστα, σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ τα είχαν κατηγοριοποιήσει σε 3 ομάδες.
      Με ενδιαφέρον αναμένεται η ανταπόκριση πιθανών επενδυτών, όπως της Fraport Greece, ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας, Αλεξάντερ Τσινέλ είχε αποκαλύψει, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ότι πιθανή αξιοποίηση των υπόλοιπων κρατικών αεροδρομίων δεν θα άφηνε αδιάφορη την εταιρεία.
      Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινό

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.