Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Παρελθόν ο Μεγάλος Περίπατος – Μπακογιάννης: Το έργο ήταν προσωρινό και πιλοτικό


    Ο δήμαρχος της Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης παραδέχθηκε, μετά από 4 μήνες, ότι «βγήκε και δεν βγήκε» ενώ ανακοίνωσε ότι εντός του 2021 θα ξεκινήσουν νέα έργα για μία μόνιμη, μεγάλης κλίμακας, ανάπλαση της κεντρικής οδικής αρτηρίας της πρωτεύουσας, σε όλο το μήκος της, μέχρι την Ομόνοια. Ο λόγος για τον Μεγάλο Περίπατο που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων τόσο για την ουσία όσο και για τις αισθητικές του παρεμβάσεις.
    «Ξεχάστε την Πανεπιστημίου όπως την ξέρατε. Πάμε για κάτι καινούριο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, όπου μίλησε για ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση και για επόμενη φάση που θα περιλαμβάνει τα μόνιμα έργα (τα οποία θα αρχίσουν μέσα στο 2021). «Εχω φάει πάρα πολύ “ξύλο” για τον Μεγάλο Περίπατο», επανέλαβε ο δήμαρχος Αθηναίων που, πάντως, υπό το βάρος των αντιδράσεων για το βιαστικό και το πρόχειρο της παρέμβασης στην Πανεπιστημίου, βγήκε να δικαιολογηθεί υποστηρίζοντας ότι ήταν ένα έργο πιλοτικό και προσωρινό, «ώστε να δούμε», όπως είπε, «πώς θα λειτουργήσει».

    Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανάπλαση το βάψιμο του οδοστρώματος ή να βάλεις μία ζαρντινιέρα, παραδέχθηκε, ομολογώντας ότι όλο αυτό επρόκειτο για ένα πείραμα.

    Επρεπε όμως να βρούμε έναν πρόχειρο τρόπο και κυρίως προσωρινό για να τραβήξουμε τις γραμμές του έργου, να ζωγραφίζεις δηλαδή πριν αρχίζεις να σκάβεις», εξήγησε σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τις ζαρντινιέρες με τους φοίνικες και τα ξερά, πλέον, χόρτα στην Πανεπιστημίου και τα πεζοδρόμια-παγίδα μεταξύ των παλιών ορίων και του βαμμένου οδοστρώματος που δόθηκε στους πεζούς.

    Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι το έργο –έστω και με την προσωρινή μορφή του– λειτουργεί, ο κ. Μπακογιάννης παραδέχθηκε ότι, σε αντίθεση με το Σύνταγμα και τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας, η Πανεπιστημίου πάει λιγότερο καλά, αν και όπως υποστήριξε, «κυκλοφοριακά λειτουργεί». Στην Πανεπιστημίου ο Μεγάλος Περίπατος «βγήκε και δεν βγήκε», «αυτή είναι η ειλικρινής απάντηση που μπορώ δώσω», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, ομολογώντας ουσιαστικά ότι το πείραμα δεν ήταν και τόσο επιτυχημένο όσο περίμενε.

    Πόσο κόστισε

    Το πείραμα ή αλλιώς “πιλοτική εφαρμογή” του Μεγάλου Περιπάτου, κόστισε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ. Έγιναν δύο συμβάσεις, η μια που αφορούσε τα χρώματα και την σήμανση των δρόμων που υπέστησαν την δοκιμαστική ανάπλαση και η άλλη που αφορούσε τις ζαρντινιέρες, τα παγκάκια και τον λοιπό αστικό εξοπλισμό.

    Πιο αναλυτικά, στη σύμβαση που αφορά τα χρώματα και τη σήμανση, το κόστος ανήλθε (μαζί με το ΦΠΑ) στα 849.514,70 ευρώ και το έργο ανέλαβε η “MAYCON Ανώνυμη Εμπορική και Τεχνική Εταιρεία”. Μεταξύ άλλων, περιελάμβανε τα χρώματα του οδοστρώματος, (κίτρινο και πράσινο για τις λωρίδες του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου) το οποίο μόλις τρεις μήνες μετά έχει αλλοιωθεί. Επίσης, περιελάμβανε προκατασκευασμένα θερμοπλαστικά σήματα ΚΟΚ, βέλη κατεύθυνσης, πλευρικές πληροφοριακές πινακίδες οδικής σήμανσης, στύλους πινακίδων, το κόστος της χειρονακτικής εργασίας κ.α.

    Στη δεύτερη σύμβαση, το κόστος ανήλθε στο 1.020.559,70 ευρώ και ανάδοχος ήταν η εταιρεία “Urban Innovation Μονοπρόσωπη ΙΚΕ”.Τα χρήματα δόθηκαν για ζαρντινιέρες -με τιμές που κυμαίνονταν από 4.605 ευρώ έκαστη, ως 506.55 ευρώ έκαστη- παγκάκια με ζαρντινιέρες στο Σύνταγμα που κοστίζουν 5.249,70 ευρώ το καθένα, παγκάκια με φωτισμό που κοστίζουν 911,79 ευρώ, φοινικοειδή φυτά (Ουασινγκτόνιες) με κόστος 1.565,70 το καθένα, άλλα φυτά, φυτικά υποστρώματα καθώς και εργασίες συντήρησής τους για δύο μήνες.

    Το άθροισμα των δύο συμβάσεων για τα έργα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τον Μεγάλο Περίπατο, ανέρχεται σε κονδύλια 1.870.074,4 ευρώ.


    Πηγή: https://www.libre.gr/parelthon-o-megalos-peripatos-mpakogi/?fbclid=IwAR15GEfoBIhNfUc0UTLoM1pqYO-loh8LPofNPqH7JCBOjo1skznw6MhX9BQ



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Μόλις τώρα, stayros said:

    Τι πρότεινε το ΕΜΠ;

    Έχουμε μόνο την παρουσίαση και όχι το περιεχόμενο της μελέτης, αλλά οι συγκοινωνιακές μελέτες περιλαμβάνουν εκτιμήσεις (ανάλογα με στατιστικά φόρτου των αρτηριών κυκλοφορίας) του πως θα ανακατανεμηθεί η κυκλοφορία πεζών,αυτοκινήτων κλπ, εάν σε επιλεγμένες αρτηρίες αποδωθεί χώρος του δρόμου σε πεζοδρόμους ή άλλες χρήσεις. Επίσης συμπεριλαμβάνουν το ισοζύγιο μακροπρόθεσμου κέρδους/κόστους προς την πολιτεία βάσει της απώλειας ανθρωπίνων εργάσιμων ωρών από την εκτροπή της κίνησης, ή την αποφυγή ατυχημάτων, ή την αύξηση της εμπορικής κυκλόφορίας σε καταστήματα της περιοχής (βλ. για παράδειγμα πεζοδρόμηση της Ερμού).

    Άν ο δήμος είναι πολύ λάρτζ και αποφασίσει να χωρίσει τον δρόμο από το πεζόδρομιο με μασίφ χρυσό κυκλίδωμα ή με πλαστικούς προσωρινούς κώνους, αυτό δεν το έχει προτείνει η συγκοινωνιακή μελέτη. Είναι καθαρά επιλογή του Δήμου και συνέπεια του πελατειακού καθεστώτος που επικρατεί στους διαγωνισμούς με τους ιδιώτες που συμμετέχουν σε αυτούς.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι, αλλά και για το στολισμό χρειάζεται η σχετική μελέτη που είτε θα την κάνει πάλι το ΕΜΠ, ή κάποιος τελοσπάντων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης μελέτης ανάπλασης.

    Μπορεί να έπαιξε ρόλο ότι όλα αυτά έγιναν στο πλαίσιο δράσεων για την καταπολέμηση του κορονοϊού.

     

    Link to comment
    Share on other sites

    Άκυρες λέει οι αποφάσεις για την πιλοτική λειτουργία του μεγάλου περιδρόμου περιπάτου.

    Ποιος θα το περίμενε!

    https://thepressproject.gr/akyres-apo-to-ste-oi-apofaseis-gia-tin-pilotiki-leitourgia-tou-megalou-peripatou/?fbclid=IwAR3rohY5tBFuBTwtxvvD9EsDC5f_q2VWojU01-LupxCqiDXnmW9ner_g9FE#.X4gKWu4YU8U.facebook

    Link to comment
    Share on other sites

    To θέμα είναι να ξαναλειτουργήσει την ελεγχόμενη στάθμευση και να την αυξήσει σε πολλά σημεία στην λογική του εξωτερικού , που από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 8 το πρωί , μπορείς να παρκάρεις παντού δωρεάν και το ανάποδο με χρέωση . Γιατί τώρα δεν υπάρχει ελεύθερη θέση στην πόλη για κάποιον που πρέπει να κάνει μία δουλειά μισής μίας ώρας .

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.