Jump to content
  • Novatron
  • stayros
    stayros

    Πρωτοφανές φιάσκο στη Βουλή με τον Σπίρτζη

    Sign in to follow this  

    Εμελλε να το δούμε και αυτό. Υπουργός της κυβέρνησης, και συγκεκριμένα ο επί των Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζης, να αγνοεί ότι νόμος που ψήφισε μόλις προ μηνός ο ΣΥΡΙΖΑ δεν του επιτρέπει να χωρίσει την ηγεσία του ΟΑΣΑ σε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο. Με συνέπεια να εξελιχθεί σε πρωτοφανές φιάσκο στη Βουλή ο διορισμός των προσώπων που είχε ο ίδιος επιλέξει για τις συγκεκριμένες θέσεις.

    Πρόκειται για τον αποτυχόντα υποψήφιο δήμαρχο Γλυφάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Τ. Ταστάνη, τον οποίο ο κ. Σπίρτζης προόριζε για πρόεδρο του ΟΑΣΑ, και τον κ. Γ. Σκουμπούρη τον οποίο ο υπουργός επέλεξε ως διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού, καίτοι ο τελευταίος δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σχέση με τις μεταφορές καθώς είναι χημικός-μηχανικός, ενώ η διοικητική του πείρα εξαντλείται στη θητεία του ως δημοτικού συμβούλου στον Δήμο Βούλας.

     

    Το παράδοξο, ωστόσο, πέραν των επιλογών που ελέγχονται προφανώς ως προς την αξιοκρατία τους, είναι ότι ο κ. Σπίρτζης δεν ήξερε καν πως ο πρόσφατος νόμος τού απαγορεύει να «σπάσει» τις επιτελικές θέσεις των συγκοινωνιακών οργανισμών για να διορίσει περισσότερα στελέχη. Με συνέπεια, όταν του το υπενθύμισαν οι κ. Νικ. Κακλαμάνης, Γ. Τραγάκης και Χρ. Σταϊκούρας, να περιέλθει σε πλήρη αμηχανία, όπως άλλωστε και τα υπό διορισμό στελέχη του που ήταν παρόντα στη συνεδρίαση για να λάβουν το «πράσινο φως» της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.

     

    Σημειωτέον δε ότι το φιάσκο δεν αφορούσε μόνον τους κ. Ταστάνη και Σκουμπούρη. Αλλά και τους «αντίστοιχους» προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους που ήθελε να διορίσει ο κ. Σπίρτζης στους δύο εποπτευόμενους οργανισμούς του ΟΑΣΑ. Δηλαδή στις ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), στις οποίες προόριζε ως πρόεδρο τον κ. Στ. Στεφόπουλο (στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ) και διευθύνοντα τον κ. Π. Βόγκα (οικονομολόγο), και στις ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) όπου ήθελε να τοποθετήσει την κ. Ζωή Γεωργίου (μηχανικό και συνδικαλίστρια του ΣΥΡΙΖΑ) και τον κ. Γ. Αναγνωστόπουλο (πρώην αντιδήμαρχο Αθήνας).

     

    «Δεν είναι και κανένα μεγάλο κόστος», ήταν η απάντηση του κ. Σπίρτζη, όταν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης του επισήμαναν ότι, εκτός του ότι είναι σκάνδαλο να διορίσει έξι ανθρώπους στη θέση των τριών προέδρων που απέπεμψε (Γρ. Δημητριάδης ΟΑΣΑ, Ν. Παπαθανάσης ΣΤΑΣΥ, Γ. Οικονόμου ΟΣΥ), η ίδια η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί στους θεσμούς για την ενοποίηση των τριών οργανισμών, εξ ου και στον νόμο προβλέφθηκαν τρεις και όχι έξι θέσεις.

     

    Νομική αστοχία

     

    Τη συνεδρίαση που οδηγούνταν σε αδιέξοδο προσπάθησε να διασώσει η κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου η οποία πρότεινε να διορισθούν χθες μόνον οι πρόεδροι και να έρθουν αργότερα οι διευθ. σύμβουλοι. Ηταν ωστόσο τόσο κραυγαλέα η νομική αστοχία του κ. Σπίρτζη, που την πρόταση Χριστοδουλοπούλου απέρριψε ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής Ν. Βούτσης. Κι έτσι θα πρέπει τώρα ο κ. Σπίρτζης να φέρει τροπολογία που θα αλλάζει τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για να προβλέπει έξι θέσεις, κάτι που δεν είναι βέβαιο αν θα το δεχθούν οι θεσμοί.

     

    Εκανε όμως και ακόμη ένα φάουλ χθες ο υπουργός Μεταφορών. Θέλοντας να αιτιολογήσει την αποπομπή του κ. Γρ. Δημητριάδη, που ως πρόεδρος του ΟΑΣΑ πέτυχε μέσω ενός προγράμματος αναδιάρθρωσης να μειώσει τον προηγούμενο Σεπτέμβριο την τιμή των εισιτηρίων από το 1,40 ευρώ στο 1,20 (ενώ το δεύτερο μνημόνιο προέβλεπε την αύξησή του στο 1,80 ευρώ), χαρακτήρισε «μείζον πολιτικό θέμα» ότι ο αποπεμφθείς πρόεδρος «συνεννοείτο με τους θεσμούς χωρίς να έχει γνώση η κυβέρνηση». Γεγονός που προκάλεσε τα εύλογα ειρωνικά σχόλια των βουλευτών της Ν.Δ., οι οποίοι σχολίαζαν εκ των υστέρων πως «αφ ης στιγμής άρχισε να διαπραγματεύεται ο κ. Σπίρτζης, “πέτυχε” από 1ης Γενάρη να ξανανέβει το εισιτήριο στο 1,40 ευρώ».

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/840297/article/epikairothta/politikh/prwtofanes-fiasko-sth-voylh-me-ton-spirtzh?utm_source=hootsuite


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Βολεύουν αριστερούς, πασόκους και χρυσαυγήτες αρκεί να έχουν υπογράψει το πιστοποιητικό αντιμνημονιακών φρονημάτων του Τσίπρα και της παρέας του.

     

    Πάντως ο Σπίρτζης δεν κρατάει τα προσχήματα και θα έχει μάλλον άσχημο πολιτικό τέλος.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για κυβερνών Παπαμιμίκος ... μιά χαρά τα πήγε ... δικαιολογείται γιατί δοκίμασε κι' αυτός ... πρώτη φορά αριστερά ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί γκρινιάζετε ρε παιδιά?
    Θέσεις εργασίας δημιουργεί ο άνθρωπος, πέσατε πάνω του να τον φάτε.

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτός δεν είναι που προ ημερών "μου" είχε στείλει μία επιστολή, ως ασφαλισμένος στο ΕΤΑΑ που έχω την τιμή να είμαι;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ειναι *************** ..... του ειχα στειλει ενα email οταν ηταν προεδρος επι σαμαρα που ειχε βγαλει μια ανακηνωση κατα της μερκελ οταν θα ερχοταν στην ελλαδα επι σαμαρα αν δεν κανω λαθος και τον εβριζα .... δικαιονομαι ... μου ειχε απαντηση οτι και καλα αγωνιζεται για ολους εμας και κατι *************** ... ειναι φανερω για ποιους αγωνιζοταν .... θα του ξαναστειλω και θα τον βρισω παλι γιατι ειναι μεγαλος************** ....

     

    Προσοχή στις εκφράσεις συνάδελφε. Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής

    Γιάννης

    Edited by Γιάννης
    • Upvote 5

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Χαχαχα...τί ζούμε ρε παιδιά! Διαλύονται οι ζωές μας και αυτοί παίζουν σε σαπουνόπερα...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
     
     
    08/10/12 στις 4:09 μ.μ.
    Απάντηση για την πρόσκληση στην διαδήλωση κατά της Μερκελ.
     
    Δεν έχω καταλάβει ως τι γίνεται η διαδήλωση; Ως πράξη συμβολική ;  ως τι;
    Είναι ντροπή να ρίχνουμε και εμείς το φταίξιμο στην Μερκελ και σε κάθε είδους συνωμοσίες ενάντια στον περιούσιο ελληνικό λαό.  Ένας επιστημονικός φορέας, πόσο μάλλον των μηχανικών είναι ντροπή να αναζητά την αιτία του προβλήματος με αυτήν την λαϊκιστική πρακτική. Ενώ θα έπρεπε να αναζητήσουμε τα αιτία του προβλήματος εκεί που πραγματικά πρέπει,  παρασυρόμαστε, σαν εκφραστές του ποιο σάπιου λαϊκιστικού κατεστημένου… Είναι ντροπή να μην αναζητούμε τα πραγματικά αίτια της κρίσης στα χιλιάδες εργοστάσια που έκλεισαν, στις δεκάδες επενδύσεις που δεν έγιναν στις μεταρρυθμίσεις που δεν γίνονται, σε έναν δημόσιο τομέα που η γραφειοκρατία ζει και βασιλεύει … επιτέλους είμαστε τραγικοί… Λυπάμαι αφάνταστα για την κατάντια μας και έτσι δεν πρόκειται να λυθεί κανένα μας πρόβλημα, γιατί έχετε διαλέξει το δρόμο του εύκολου λαϊκισμού την ώρα που χιλιάδες μηχανικοί είναι άνεργοι και με δυσκολία τα βγάζουν πέρα… λυπάμαι γιατί δεν έχετε συνειδητοποιήσει ή δεν θέλετε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα του κλάδου μας,  παρά μόνο νοιάζεστε για επικοινωνιακά πυροτεχνήματα ενάντια σε δήθεν εχθρούς μας, όπως σήμερα η Μερκελ αύριο ποιος ξέρει… καμία πρωτοτυπία, καμία πρόταση,  καμία προοπτική στο δρόμο του εύκολου λαϊκισμού… μακάρι να μην κατέβει κανείς αύριο στους δρόμους, γιατί αυτός είναι ο δρόμος της ντροπής και του εξευτελισμού…. να σας χαιρόμαστε…
     
    Είναι ντροπή, κανείς δεν μας παίρνει στα σοβαρά… που είμαστε πριν 10, 20 χρόνια; τι προτάσεις κάναμε;  Τι προτείναμε και ποιον προειδοποιήσαμε, ποιον προετοιμάσαμε για την κατάσταση που ερχόταν και θα έπρεπε να είχαμε προβλέψει ; αλλά και εμείς, οι  ίδιοι εκφραστές της νοοτροπίας που μας χρεοκόπησε.
    Τίποτα παραπάνω από εύκολο λαϊκισμό. 
     
    Με όλο το Σεβασμό 
    .....
    Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π. 
     
    η απαντηση....
    [email protected]
    Προς
    ..........
     
     
    08/10/12 στις 6:29 μ.μ.

    Αγαπητέ Συνάδελφε,

    Καταλαβαίνουμε απόλυτα το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε, μιας και οι
    περισσότεροι από εμάς είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες και αντιμετωπίζουμε
    τις ίδιες δυσκολίες και συμμεριζόμαστε την ίδια αγωνία για την επιβίωσή
    μας και το μέλλον των παιδιών μας.

    Όμως, δεν έχουμε άλλον τρόπο πίεσης ενάντια στα σκληρά νομοθετήματα που
    επιχειρεί η Κυβέρνηση και στην άδικη και απάνθρωπη αύξηση των ασφαλιστικών
    εισφορών μας που έχει δρομολογηθεί εκ μέρους του Υπουργείου Εργασίας και
    Κοινωνικής Ασφάλισης και του Υπουργείου Οικονομικών, της ένταξής μας στον
    ΕΟΠΥΥ, της μη κάλυψης της ανεργίας μας, του νέου άδικου Φορολογικού και
    της μηδενικής πρόβλεψης για ανάπτυξη.

    Προφανώς η μη αντίδραση του ΤΕΕ θα οδηγούσε πολλούς από εμάς να
    αναρωτιούνται τι κάνει το ΤΕΕ, για τα προβλήματα των Μηχανικών.

    Για αυτό σε καλώ να συμμετέχεις στις κινητοποιήσεις του ΤΕΕ, των
    συνδικαλιστικών Φορέων των Μηχανικών και των άλλων κοινωνικών και
    επιστημονικών Φορέων και στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνονται
    καθημερινά στη Χώρα μας.»

    Με σεβασμό
    Ο Πρόεδρος

    Χρήστος Σπίρτζης

    • Upvote 5

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.
    • By Engineer
      Τη µερίδα του λέοντος από τις αποδοχές των µισθωτών και των συνταξιούχων λαµβάνει το κράτος µε τη µορφή φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών
      Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύµφωνα µε τα στοιχεία έρευνας του Οργανισµού Οικονοµικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, το 41,9% των µεικτών αποδοχών του µέσου µισθωτού καταλήγει στα κρατικά ταµεία µε τη µορφή του φόρου εισοδήµατος, των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών και των εισφορών που επιβαρύνουν τον ίδιο τον εργαζόµενο. Την ίδια ώρα, όµως, προκύπτει ότι η άσκηση επιδοµατικής πολιτικής προκάλεσε οριακή µείωση της συνολικής επιβάρυνσης για τη µέση οικογένεια µισθωτών.

      Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του ΟΟΣΑ, που φέρει τον τίτλο «Φορολογώντας τους µισθούς 2019» («Taxing Wages 2019»), προκύπτουν τα εξής:
      Η συνολική φορολογική «σφήνα» (δηλαδή το συνολικό ποσοστό που αφαιρείται για φορολογία εισοδήµατος και ασφαλιστικές εισφορές) στο εισόδηµα από µισθωτές υπηρεσίες διαµορφώθηκε το 2018 στο 40,9%. ∆ηλαδή, από τα 100 ευρώ συνολικών µεικτών αποδοχών του µισθωτού, το κράτος παρακρατεί µέσω φόρων και εισφορών τα 40,9 ευρώ και αποµένουν καθαρά στον µισθωτό 60,1 ευρώ. Η συνολική φορολογική «σφήνα» αυξήθηκε το 2018 κατά 0,15 της µονάδας, που εξηγείται κατά πάσα πιθανότητα από την κατάργηση της έκπτωσης φόρου 1,5% που γινόταν στην παρακράτηση φόρου εισοδήµατος και ίσχυσε από την 1η Ιανουαρίου 2018. Με το 40,9% η Ελλάδα βρίσκεται στην 13η υψηλότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ και σηµαντικά υψηλότερα σε σχέση µε τον µέσο όρο των χωρών του Οργανισµού που βρίσκεται στο 36,1%. Τη µεγαλύτερη φορολογική «σφήνα» εµφανίζει το Βέλγιο µε 52,7% και τη χαµηλότερη η Χιλή µε µόλις 7%. Το 40,9% της Ελλάδας επιµερίζεται ως εξής: 8,1% φορολογία εισοδήµατος, 12,8% εισφορές εργαζοµένου και 20% εισφορές εργοδότη. Στην Ελλάδα οι οικογένειες µισθωτών από άποψη φορολόγησης βρίσκονται στην τρίτη χειρότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Από τις οικογένειες µισθωτών το φορολογικό και ασφαλιστικό σύστηµα αφαιρεί το 37,9% του εισοδήµατός τους, µε µέσο όρο στον ΟΟΣΑ 26,6%. Στη µέση οικογένεια µισθωτών, δηλαδή ζευγάρι µε δύο παιδιά όπου ο ένας γονέας λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού, η συνολική φορολογική «σφήνα» διαµορφώθηκε το 2018 σε 38,4%. Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι µε την επίδοση αυτή η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, που έχει µέσο όρο 30,8%. Σε σχέση µε το 2017, το συνολικό φορολογικό βάρος της µέσης οικογένειας µειώθηκε κατά 0,54 της µονάδας, λόγω της παροχής χρηµατικών επιδοµάτων. Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 167% του µέσου µισθού χάνει µέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών το 46,6% των αποδοχών του. Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω φόρων και εισφορών το 30,7% των αποδοχών του. Το ζευγάρι µισθωτών που καθένας τους λαµβάνει τον µέσο µισθό χάνει µέσω φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών το 37,9% των αποδοχών του. Το ζευγάρι µισθωτών που ο ένας σύζυγος λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω των ασφαλιστικών εισφορών και της φορολογίας το 38,4% των αποδοχών του. Ζευγάρι µε δύο παιδιά που ο ένας σύζυγος λαµβάνει τον µέσο µισθό και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνουν από φόρους και εισφορές 37,5% των αποδοχών του.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τη µερίδα του λέοντος από τις αποδοχές των µισθωτών και των συνταξιούχων λαµβάνει το κράτος µε τη µορφή φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών
      Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύµφωνα µε τα στοιχεία έρευνας του Οργανισµού Οικονοµικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, το 41,9% των µεικτών αποδοχών του µέσου µισθωτού καταλήγει στα κρατικά ταµεία µε τη µορφή του φόρου εισοδήµατος, των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών και των εισφορών που επιβαρύνουν τον ίδιο τον εργαζόµενο. Την ίδια ώρα, όµως, προκύπτει ότι η άσκηση επιδοµατικής πολιτικής προκάλεσε οριακή µείωση της συνολικής επιβάρυνσης για τη µέση οικογένεια µισθωτών.

      Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του ΟΟΣΑ, που φέρει τον τίτλο «Φορολογώντας τους µισθούς 2019» («Taxing Wages 2019»), προκύπτουν τα εξής:
      Η συνολική φορολογική «σφήνα» (δηλαδή το συνολικό ποσοστό που αφαιρείται για φορολογία εισοδήµατος και ασφαλιστικές εισφορές) στο εισόδηµα από µισθωτές υπηρεσίες διαµορφώθηκε το 2018 στο 40,9%. ∆ηλαδή, από τα 100 ευρώ συνολικών µεικτών αποδοχών του µισθωτού, το κράτος παρακρατεί µέσω φόρων και εισφορών τα 40,9 ευρώ και αποµένουν καθαρά στον µισθωτό 60,1 ευρώ. Η συνολική φορολογική «σφήνα» αυξήθηκε το 2018 κατά 0,15 της µονάδας, που εξηγείται κατά πάσα πιθανότητα από την κατάργηση της έκπτωσης φόρου 1,5% που γινόταν στην παρακράτηση φόρου εισοδήµατος και ίσχυσε από την 1η Ιανουαρίου 2018. Με το 40,9% η Ελλάδα βρίσκεται στην 13η υψηλότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ και σηµαντικά υψηλότερα σε σχέση µε τον µέσο όρο των χωρών του Οργανισµού που βρίσκεται στο 36,1%. Τη µεγαλύτερη φορολογική «σφήνα» εµφανίζει το Βέλγιο µε 52,7% και τη χαµηλότερη η Χιλή µε µόλις 7%. Το 40,9% της Ελλάδας επιµερίζεται ως εξής: 8,1% φορολογία εισοδήµατος, 12,8% εισφορές εργαζοµένου και 20% εισφορές εργοδότη. Στην Ελλάδα οι οικογένειες µισθωτών από άποψη φορολόγησης βρίσκονται στην τρίτη χειρότερη θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Από τις οικογένειες µισθωτών το φορολογικό και ασφαλιστικό σύστηµα αφαιρεί το 37,9% του εισοδήµατός τους, µε µέσο όρο στον ΟΟΣΑ 26,6%. Στη µέση οικογένεια µισθωτών, δηλαδή ζευγάρι µε δύο παιδιά όπου ο ένας γονέας λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού, η συνολική φορολογική «σφήνα» διαµορφώθηκε το 2018 σε 38,4%. Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι µε την επίδοση αυτή η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση µεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, που έχει µέσο όρο 30,8%. Σε σχέση µε το 2017, το συνολικό φορολογικό βάρος της µέσης οικογένειας µειώθηκε κατά 0,54 της µονάδας, λόγω της παροχής χρηµατικών επιδοµάτων. Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 167% του µέσου µισθού χάνει µέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών το 46,6% των αποδοχών του. Ο άγαµος µισθωτός που λαµβάνει το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω φόρων και εισφορών το 30,7% των αποδοχών του. Το ζευγάρι µισθωτών που καθένας τους λαµβάνει τον µέσο µισθό χάνει µέσω φόρου εισοδήµατος και ασφαλιστικών εισφορών το 37,9% των αποδοχών του. Το ζευγάρι µισθωτών που ο ένας σύζυγος λαµβάνει το 100% του µέσου µισθού και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνει µέσω των ασφαλιστικών εισφορών και της φορολογίας το 38,4% των αποδοχών του. Ζευγάρι µε δύο παιδιά που ο ένας σύζυγος λαµβάνει τον µέσο µισθό και ο άλλος το 67% του µέσου µισθού χάνουν από φόρους και εισφορές 37,5% των αποδοχών του.  
    • By Engineer
      Οι ουρές που έχουν σχηματιστεί στα εκδοτήρια προκειμένου να πάρουν στα χέρια τους το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι τεράστιες ενώ παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στο σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά αλλά και σε όλους στους σταθμούς όπου εκδίδονται ηλεκτρονικά εισιτήρια.
       
      Αυτοί που κατά κύριο λόγο ταλαιπωρούνται είναι οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, καθώς πρέπει να αντικαταστήσουν αυτές που έχουν με τις νέες, ηλεκτρονικού τύπου. Η διαδικασία όταν γίνεται επί τόπου στα γκισέ των εκδοτηρίων είναι χρονοβόρα και κάθε επιβάτης, προκειμένου να εξυπηρετηθεί, χρειάζεται περί τα 15 με 20 λεπτά. Το υπουργείο Μεταφορών έχει δώσει δύο επιλογές στους επιβάτες. Την απευθείας έκδοση της κάρτας και την παράδοση φακέλου σε όλα τα γκισέ των σταθμών.
       
      Όσοι επιλέξουν την πρώτη επιλογή πρέπει να εξοπλιστούν με υπομονή καθώς θα πρέπει να περιμένουν αρκετή ώρα στην ουρά. Θα πρέπει να πάνε μόνο στους σταθμούς μετρό, τραμ και ΗΣΠΑ που λειτουργεί Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) και να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα, ένα έγγραφο που να δείχνει τον αριθμό ΑΚΜΑ τους και μία φωτογραφία. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει φωτογραφία υπάρχει η δυνατότητα να τον βγάλει ο υπάλληλος την ίδια ώρα. Όσοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (π.χ. φοιτητές) θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα αποδεικτικά. Θα απαιτηθεί και ένας οχταψήφιος κωδικός ασφαλείας, τον οποίο θα γνωρίζει μόνο ο επιβάτης.
       
       
      Η δεύτερη επιλογή γλιτώνει τους ενδιαφερόμενους από την ταλαιπωρία, αλλά απαιτεί προετοιμασία. Οι κάτοχοι μηναίων καρτών πρέπει να προμηθευτούν με έναν απλό φάκελο Α4, να αναγράψουν πάνω του το ονοματεπώνυμο και την διεύθυνσή τους και να προσκομίσουν εντός αυτού τα εξής:
      Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
      Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
      Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
      Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
       
      Να σημειώσουμε πως το τέταρτο βήμα είναι απλό και απαιτεί μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ATH.ENA Ticket για την απόκτηση του οκταψήφιου προσωπικού κωδικού.
       
      Όταν ο φάκελος είναι έτοιμος και περιέχει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τότε οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τον παραδώσουν σε όλα τα γκισέ των σταθμών χωρίς να περιμένουν σε ουρές και η προσωποποιημένη κάρτα θα αποσταλεί στη διεύθυνση που έχει αναγραφεί στον φάκελο.
       
      Υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές φόρτισης της κάρτας. Πρώτον: μέσω των εκδοτηρίων των σταθμών, όπως γινόταν παραδοσιακά με την χάρτινη κάρτα. Δεύτερον: μέσω των ειδικών τερματικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς. Τρίτον: με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr.
       
      Εάν οι κάτοχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή της απρόσωπης κάρτας χάσουν το προϊόν δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να αντικατασταθεί, εν αντιθέσει με τους κατόχους της προσωποποιημένη κάρτας. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στα σημεία έκδοσης για να την αντικαταστήσουν, έναντι 2 ευρώ. Μέσω του οκταψήφιου κωδικού οι υπάλληλοι των μέσω μεταφορών μπορούν να ανακτήσουν το περιεχόμενο της προηγούμενης κάρτας.
       
      Πρόσθετα εκδοτήρια για την έκδοση προσωποποιημένων καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλους τους Κεντρικούς Σταθμούς που παρατηρείται μεγάλη προσέλευση έχει θέσει σε λειτουργία το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΣΑ. Όπως ανακοινώθηκε, μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί περισσότερες από 100 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες ενώ ο ρυθμός έκδοσής τους συνεχώς αυξάνεται.
       
      Πηγή: https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/180219/ilektroniko-eisitirio-talaiporias-synexeia-sta-gise-tou-metro
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.