Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σεισμός μεγέθους 5,0 Ρίχτερ στην Αθήνα

    Σύμφωνα με το ευρωμεσογειακό Ινστιτούτο ο σεισμός ήταν μεγέθους 5,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

    Οι ως τώρα πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το επίκεντρο του σεισμού ήταν 23 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αθήνας.

    Image 1.jpg

    Edited by Engineer




    User Feedback




    Ευκαιρία για τον κάθε δημοσιοκάφρο και την κάθε e-μετο φυλλάδα να σεναριογραφίσει για κτίρια που "κατέρρευσαν"  αλλά αυτά στέκουν και τους γλεντάνε όρθια ακόμη και όντας από πριν ετοιμόρροπα.

    Κυρίες και Κύριοι,   📣  περάστε να δείτε την συγκλονιστική "κατάρρευση" πέντε κόκκων επιχρίσματος !!!!!   :shock:

    https://www.in.gr/2019/07/19/greece/seismos-stigmi-pou-katarreei-ktirio-stin-ermou/

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ελλείψει βαρβάρων (σύριζα), κάπου αλλού πρέπει να στραφεί η τρομολαγνεία

    Άλλο με ανησυχεί. Τόσα φυσικά (και αφύσικα) φαινόμενα μαζεμένα. Ή πλησιάζει το τέλος του κόσμου (κατά πως λεν οι ιεχωβάδες), ή είναι η οικογενειακή κατάρα ....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι, Θριάσιο πεδίο (Μαγούλα). Στα δυτικά πάντως, κούνησε πολύ. Σε συνδυασμό με το εστιακό βάθος και το έδαφος (εκεί που βρίσκομαι εγώ), έδωσε πόνο. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μπααα...., !!

    αν βάλουμε κάτω κατάρες και δαίμονες, πιό πολλά και βαριά είδαμε π.χ με το καλημέρα του χαμογελαστού και ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥ όπως τον είπε η Κωνσταντοπούλου, που αναλαμβάνοντας την εξουσία το '15,  αμέσως έπεσε πολεμικό αεροσκάφος μας στην Ισπανία με 2 νεκρούς πιλότους μας  και  9 Γάλλους νεκρούς  επί του εδάφους!!!!! . Το τραγικότερο βεβαίως ήσαν τα χαχανητά του (από το 00:50) στον Σρώυντερ για το γεγονός, όπως και η απληροφορησιά του ότι τάχα ήταν σε επίδειξη (έκαναν στο μυαλό του κολοτούμπες στον αέρα) ενώ αυτοί ήσαν σε διατεταγμένη υπηρεσία του ΝΑΤΟ.  ....!!

    Να πούμε βεβαίως  και ότι με το που  ανέλαβε ως Υφυπουργός Εθν.  Αμύνης  ο μόνιμος συνήγορος υπεράσπισης των  φυγόστρατων,  λιποτακτών και ψευτο-τρελλο-αντιρρησιών (!!!) Φ. Κουβέλης   συνέλαβαν οι Τούρκοι τους δύο στρατιωτικούς μας στον Έβρο....!!!  

    Μη ξεχνάμε και την υπερεκατόμβη νεκρών σε Μάτι - Μάνδρα που αν και δεν οφείλεται βεβαίως "μονοκούκι" σε αυτούς, εν τούτοις τέτοια δαιμονίλα συμπυκνωμένη σε κυβέρνηση δεν είχαμε ξαναματαδεί. 

    Έλα όμως που  η προπαγάνδα για τάχα γκαντέμηδες και γρουσούζηδες δεν κολλάει σε αυτούς γιατί απλά αυτή είναι αριστερή τέχνη....!!!!!

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    2 ώρες πριν, tetris said:

    ή είναι η οικογενειακή κατάρα ....

    σοφε γεροντα , με εκπλησεις  , επιστήμων άνθρωπος κ να πιστεύεις σε προλήψειςς 

    Σεισμοί επί Αλεξ:

    Λευκάδα 17 Νοεμβρίου 2015 6,1 ρίχτερ 2 νεκροί
    Ιωάννινα 15 Οκτωβρίου 2016 5,2 ρίχτερ
    Λέσβος 12 Ιουνίου 2017 6,1 ρίχτερ 1 νεκρός

    Κως 21 Ιουλίου 2017 6,6 ρίχτερ 2 νεκροί
    Καρδίτσα 31 Αυγούστου 2018 5,1 ρίχτερ
    Ζάκυνθος 26 Οκτωβρίου 2018 6,6 ρίχτερ
    Πρέβεζα 5 Φεβρουαρίου 2019 5,2 ρίχτερ

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    πολύ με αρέσει που εδώ,  ένας πραγματικός σεισμός μετατρέπεται άμεσα σε ένα πολιτικό σεισμό και που   μια αστεία κατά τη γνώμη παράθεση του tetris  μετατράπηκε  σε ειρωνεία σοφών γερόντων (όπως σίγουρα θα έλεγες και για μένα!)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΚΑΝΑ είμαστε μία ωραία ατμόσφαιρα σοφών γερόντων....:D

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    6 λεπτά πριν, ΚΑΝΑ said:

      σε ειρωνεία σοφών γερόντων (όπως σίγουρα θα έλεγες και για μένα!)

    τα σχολια μου δεν ειναι ειρωνικα με την κακη ενοια , περισοτερο του χαβαλε ειναι ,  ζηταω συγνωμη εαν  αφηνω να ενοηθει κατι τετοιο  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Εγώ κόντεψα να πάθω συγκοπή από τον σημερινό σεισμό, οχι τόσο καθαρά για τον σεισμό αλλά μην πάθει τίποτα το σπίτι μου, είναι 100+ ετών και διατηρητέο, έχει αντέξει αξιοπρεπέστατα όλους τους σεισμούς που έγιναν στην Αθήνα, αλλά τα 10 τελευταία χρόνια σε ορισμένα σημεία έγιναν φθορές και πτώσεις σοβάδων λόγω της υγρασίας των βροχών του καιρού και των φθορών του χρόνου. Θεωρώ θαύμα θεού οτι δεν πάθαμε σχεδόν τίποτα, μόνο κάτι ασβέστες και πετραδάκια από σημεία αναμενόμενα, δεν θέλω καν να σκέφτομαι αν ο σεισμός ήταν παρόμοιος με αυτόν του 1999, το ίδιο θαύμα θεωρώ οτι έπεσαν μόνο 5-6 τέτοια κτίρια από τα εκατοντάδες στο κέντρο της Αθήνας. Ελπίζω το κράτος και η νέα κυβέρνηση να κοιτάξει να δει τι θα γίνει με τα διατηρητέα και τους ιδιοκτήτες τους που βρίσκονται στο έλεος του θεού, μην αφήσουν πάλι το θέμα στις καλένδες.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    4 ώρες πριν, Anton_civeng said:

    Ευκαιρία για τον κάθε δημοσιοκάφρο και την κάθε e-μετο φυλλάδα να σεναριογραφίσει για κτίρια που "κατέρρευσαν"  αλλά αυτά στέκουν και τους γλεντάνε όρθια ακόμη και όντας από πριν ετοιμόρροπα.

    Κυρίες και Κύριοι,   📣  περάστε να δείτε την συγκλονιστική "κατάρρευση" πέντε κόκκων επιχρίσματος !!!!!   :shock:

    https://www.in.gr/2019/07/19/greece/seismos-stigmi-pou-katarreei-ktirio-stin-ermou/

    εδω ο αλλος έλεγε τα joints της γέφυρας ρωγμή τι συζητάμε τώρα.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έναν ολοκληρωμένο «Σεισμοτεκτονικό Άτλαντα της Ελλάδας», που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τη ρεαλιστική εκτίμηση του σεισμικού κινδύνου σε όλη την επικράτεια της χώρας, ετοιμάζουν πρώτη φορά έλληνες γεωεπιστήμονες.
      Στόχος τους είναι η αποτύπωση του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, ενημερωμένου με τα νεότερα στοιχεία.
      Η «Σεισμοτεκτονική» αποσκοπεί στη συσχέτιση των σεισμών, των ενεργών ρηγμάτων και της παραμόρφωσης του φλοιού της Γης, συμβάλλοντας έτσι στην εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και συνακόλουθα του σεισμικού κινδύνου.
      Ο πρώτος «Σεισμοτεκτονικός Χάρτης της Ελλάδας» είχε εκδοθεί από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) το 1989, συνδυάζοντας τεκτονική γεωλογία και σεισμικότητα σε κλίμακα 1:500.000.

      «Έκτοτε όμως», όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής του έργου, Ιωάννης Κασσάρας, επίκουρος καθηγητής του Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, «αλματώδης πρόοδος των γεωεπιστημών έχει επέλθει, τόσο διεθνώς όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεδομένης της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, των δορυφορικών εφαρμογών, των πιο εξελιγμένων μεθοδολογιών, ενός πλήθους υπολογιστικών εργαλείων, καθώς και της διαθεσιμότητας μεγάλου όγκου και υψηλής ευκρίνειας ενόργανων παρατηρήσεων».
      Επιπλέον, όπως αναφέρει, διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί της Κοζάνης (1995), της Αθήνας (1999) και της Ανδραβίδας (2008), καθώς και η περαιτέρω έρευνα σε φαινομενικά ασεισμικές περιοχές (π.χ., Έβρος), «ανέδειξαν περιοχές αυξημένης σεισμικής επικινδυνότητας, οι οποίες δεν ήσαν γνωστές στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ νέες υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν κατασκευαστεί και άλλες βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται βάσει γενικών εκτιμήσεων σεισμικής επικινδυνότητας της προηγούμενης 15ετίας».
      Ο υπό δημιουργία «Σεισμοτεκτονικός Άτλας της Ελλάδας» είναι μια εφαρμογή χωρικής αποτύπωσης του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, που ενσωματώνει μεθοδολογίες αιχμής, σύγχρονα και αξιόπιστα γεωχωρικά δεδομένα.
      Για την κατασκευή του Άτλαντα συνδυάζονται τα πλέον πρόσφατα γεωλογικά, τεκτονικά, σεισμολογικά, γεωφυσικά και γεωδαιτικά στοιχεία, τα οποία προβάλλονται σε υπόβαθρα, που περιλαμβάνουν δορυφορικές εικόνες του τοπογραφικού ανάγλυφου, πολιτικούς χάρτες, καθώς και χάρτες κρίσιμων υποδομών.
      Τα γεωχωρικά δεδομένα προέρχονται από προσωπικά αρχεία των μελών της ερευνητικής ομάδας, διεθνείς οργανισμούς και βάσεις δεδομένων, επιστημονικά πρακτορεία και δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.
      «Κύριος άξονας της προσπάθειας είναι η ομογενοποίηση και η αυστηρή αξιολόγηση των δεδομένων αυτών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την καινοτομία του εγχειρήματος» λέει ο κ. Κασσάρας.
      Η χαρτογραφική αποτύπωση των στοιχείων γίνεται μέσω ελεύθερου λογισμικού (QGIS, GMT) και συνδρομητικού (ArcGIS, WebGIS).
      Για την επεξεργασία των μεγάλου όγκου των ανυσματικών δεδομένων χρησιμοποιούνται τα λογισμικά MATLAB και ObsPy.
      Η γενική κλίμακα του Άτλαντα είναι 1:500.000, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε υπο-περιοχές βάσει της λεπτομέρειας που παρέχουν τα γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία προβάλλονται ως ξεχωριστά θεματικά επίπεδα.
      «Ο νέος Άτλας θα είναι πρακτικά χρήσιμος σε γεωεπιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς και φορείς της πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των υποδομών και την αντιμετώπιση και διαχείριση των σεισμικών καταστροφών και κρίσεων» τονίζει ο κ. Κασσάρας.
      Μελλοντικός στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία απλουστευμένων εκπαιδευτικών εκδόσεων, προσιτών σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε απλούς πολίτες.
      Ο Άτλας είναι μια δυναμική επιστημονική δράση, δηλαδή απαιτείται η συνεχής ανανέωση και αναθεώρηση της βάσης δεδομένων από την ερευνητική ομάδα.
      Ο φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος είναι ο Τομέας Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.
      Η πρώτη έκδοση του Άτλαντα (v1.0) θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Γεωφυσικής Ένωσης (EGU) το Μάιο του 2020.
      Την ερευνητική ομάδα, πλην του κυρίου Κασσάρα, απαρτίζουν οι Παναγιώτης Παπαδημητρίου (καθηγητής ΕΚΠΑ και διευθυντής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας), Ανδρέας Τζάνης (αναπληρωτής καθηγητής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Βασιλική Κουσκουνά (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Αθανάσιος Γκανάς (διευθυντής ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), Βασίλειος Καπετανίδης (δρ σεισμολόγος), Ανδρέας Καρακωνσταντής (δρ σεισμολόγος), Σωτήριος Βαλκανιώτης (δρ γεωλόγος), Στυλιανός Χάιλας (γεωφυσικός) και Χρυσάνθη Κοσμά (φυσικός).
      (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έναν ολοκληρωμένο «Σεισμοτεκτονικό Άτλαντα της Ελλάδας», που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τη ρεαλιστική εκτίμηση του σεισμικού κινδύνου σε όλη την επικράτεια της χώρας, ετοιμάζουν πρώτη φορά έλληνες γεωεπιστήμονες.
      Στόχος τους είναι η αποτύπωση του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, ενημερωμένου με τα νεότερα στοιχεία.
      Η «Σεισμοτεκτονική» αποσκοπεί στη συσχέτιση των σεισμών, των ενεργών ρηγμάτων και της παραμόρφωσης του φλοιού της Γης, συμβάλλοντας έτσι στην εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και συνακόλουθα του σεισμικού κινδύνου.
      Ο πρώτος «Σεισμοτεκτονικός Χάρτης της Ελλάδας» είχε εκδοθεί από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) το 1989, συνδυάζοντας τεκτονική γεωλογία και σεισμικότητα σε κλίμακα 1:500.000.

      «Έκτοτε όμως», όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής του έργου, Ιωάννης Κασσάρας, επίκουρος καθηγητής του Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, «αλματώδης πρόοδος των γεωεπιστημών έχει επέλθει, τόσο διεθνώς όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεδομένης της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, των δορυφορικών εφαρμογών, των πιο εξελιγμένων μεθοδολογιών, ενός πλήθους υπολογιστικών εργαλείων, καθώς και της διαθεσιμότητας μεγάλου όγκου και υψηλής ευκρίνειας ενόργανων παρατηρήσεων».
      Επιπλέον, όπως αναφέρει, διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί της Κοζάνης (1995), της Αθήνας (1999) και της Ανδραβίδας (2008), καθώς και η περαιτέρω έρευνα σε φαινομενικά ασεισμικές περιοχές (π.χ., Έβρος), «ανέδειξαν περιοχές αυξημένης σεισμικής επικινδυνότητας, οι οποίες δεν ήσαν γνωστές στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ νέες υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν κατασκευαστεί και άλλες βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται βάσει γενικών εκτιμήσεων σεισμικής επικινδυνότητας της προηγούμενης 15ετίας».
      Ο υπό δημιουργία «Σεισμοτεκτονικός Άτλας της Ελλάδας» είναι μια εφαρμογή χωρικής αποτύπωσης του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, που ενσωματώνει μεθοδολογίες αιχμής, σύγχρονα και αξιόπιστα γεωχωρικά δεδομένα.
      Για την κατασκευή του Άτλαντα συνδυάζονται τα πλέον πρόσφατα γεωλογικά, τεκτονικά, σεισμολογικά, γεωφυσικά και γεωδαιτικά στοιχεία, τα οποία προβάλλονται σε υπόβαθρα, που περιλαμβάνουν δορυφορικές εικόνες του τοπογραφικού ανάγλυφου, πολιτικούς χάρτες, καθώς και χάρτες κρίσιμων υποδομών.
      Τα γεωχωρικά δεδομένα προέρχονται από προσωπικά αρχεία των μελών της ερευνητικής ομάδας, διεθνείς οργανισμούς και βάσεις δεδομένων, επιστημονικά πρακτορεία και δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.
      «Κύριος άξονας της προσπάθειας είναι η ομογενοποίηση και η αυστηρή αξιολόγηση των δεδομένων αυτών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την καινοτομία του εγχειρήματος» λέει ο κ. Κασσάρας.
      Η χαρτογραφική αποτύπωση των στοιχείων γίνεται μέσω ελεύθερου λογισμικού (QGIS, GMT) και συνδρομητικού (ArcGIS, WebGIS).
      Για την επεξεργασία των μεγάλου όγκου των ανυσματικών δεδομένων χρησιμοποιούνται τα λογισμικά MATLAB και ObsPy.
      Η γενική κλίμακα του Άτλαντα είναι 1:500.000, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε υπο-περιοχές βάσει της λεπτομέρειας που παρέχουν τα γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία προβάλλονται ως ξεχωριστά θεματικά επίπεδα.
      «Ο νέος Άτλας θα είναι πρακτικά χρήσιμος σε γεωεπιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς και φορείς της πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των υποδομών και την αντιμετώπιση και διαχείριση των σεισμικών καταστροφών και κρίσεων» τονίζει ο κ. Κασσάρας.
      Μελλοντικός στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία απλουστευμένων εκπαιδευτικών εκδόσεων, προσιτών σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε απλούς πολίτες.
      Ο Άτλας είναι μια δυναμική επιστημονική δράση, δηλαδή απαιτείται η συνεχής ανανέωση και αναθεώρηση της βάσης δεδομένων από την ερευνητική ομάδα.
      Ο φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος είναι ο Τομέας Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.
      Η πρώτη έκδοση του Άτλαντα (v1.0) θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Γεωφυσικής Ένωσης (EGU) το Μάιο του 2020.
      Την ερευνητική ομάδα, πλην του κυρίου Κασσάρα, απαρτίζουν οι Παναγιώτης Παπαδημητρίου (καθηγητής ΕΚΠΑ και διευθυντής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας), Ανδρέας Τζάνης (αναπληρωτής καθηγητής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Βασιλική Κουσκουνά (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Αθανάσιος Γκανάς (διευθυντής ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), Βασίλειος Καπετανίδης (δρ σεισμολόγος), Ανδρέας Καρακωνσταντής (δρ σεισμολόγος), Σωτήριος Βαλκανιώτης (δρ γεωλόγος), Στυλιανός Χάιλας (γεωφυσικός) και Χρυσάνθη Κοσμά (φυσικός).
      (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)
    • By Engineer
      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.