Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    ΣτΕ: Παράνομες οι οικοδομικές άδειες εάν δεν τηρηθεί το όριο των 4 μέτρων

    Sign in to follow this  

    Η αποφάση λήφθηκε με αφορμή καταγγελία, αφού ο γείτονας σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. προχώρησε στην ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο

     

    Παράνομη είναι η οικοδομή σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. που ανεγείρεται σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923, εάν δεν τηρηθεί η υποχρεωτική απόσταση των τεσσάρων μέτρων από την οικοδομική γραμμή.

     

    Αυτό έκρινε το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά που είχε ακυρώσει οικοδομική άδεια του 2014 η οποία επέτρεπε σε οικισμό προϋφιστάμενο του έτους 1923, την ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο σε οικόπεδο, εμβαδού 750,27 τ.μ.

     

    Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια, τα δύο κτίρια ήταν τοποθετημένα σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου από τα όρια του οικοπέδου. Ο γείτονας προέβη σε καταγγελία και παράλληλα ζήτησε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Στην συνέχεια ο γείτονας προσέφυγε στη Διοικητική Δικαιοσύνη.

     

    Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι «οι διατάξεις των άρθρων 8 και 16 του Προεδρικού Διατάγματος της 2.3/13.3.1981, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης».

     

    Συνεπώς, συνεχίζει οι απόφαση του ΣτΕ, «οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το νόμο 1577/1985 αλλά συνεχίζουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου».

     

    Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/459622/ste-paranomes-oi-oikodomikes-adeies-ean-den-tirithei-to-orio-ton-4-metron/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    δηλαδή από δω και πέρα δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε νόμους

    αλλά μάλλον θα πρέπει να σκεφτόμαστε ως ΣτΕ

     

     

    Τι να πει κανείς!

    • Upvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί από εδώ και πέρα , δεν θυμάσαι τι έγινε με τον ΓΟΚ/85 και την θέση του κτιρίου και το άρθρο 25 ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    φυσικά αυτό αποτελεί νομολογία (όχι νόμο άρα...)

    και αν δεν γίνει αποδεκτή επισήμως, το ΣτΕ θα εξετάζει κάθε άδεια κατά περίπτωση και μεμονωμένα εφόσον υπάρχει προσφυγή

    (ο Μάιος πάντως είναι κοντά, για το γνωστό ρητό με το τριφύλλι)

    Edited by imhotep

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πρέπει να διαβάσει κανείς ολόκληρη την απόφαση πριν βγάλει συμπεράσματα.

     

    Ο ΝΟΚ αναφέρει Δ=2.5μ για νομίμως υφιστάμενους οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.

    Δεν νομίζω  να είναι παράνομες οι άδειες με ΝΟΚ που τηρήθηκε το Δ=2.5μ, η απόφαση του ΣΤΕ μάλλον αφορά παλαιότερες άδειες και ίσως υπό προϋποθέσεις.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΦΕΚ 138Δ /1981

    7. Επί οικοπέδου εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των πεντακοσίων (500) τ.μ. το κτίριον δέον να τοποθετείται εις απόστασιν τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής. (Δεν ισχύει, βλ. άρθρ. 29 σελ. 343).
    8. Εις περίπτωσιν παραλιακών οικισμών, η οικοδομή τοποθετείται εις απόστασιν δέκα πέντε (15) μέτρων τουλάχιστον, από της κατά τας κειμένας διατάξεις καθοριζομένης γραμμής αιγιαλού (χειμέριον κύμα).
    «Κατ’ εξαίρεσιν εάν υφίσταται εν τοις πράγμασι οικοδομική γραμμή διαμορφωμένη δια πυκνής δομήσεως κατά την κρίσιν της αρμοδίας δια την χορήγησιν της αδείας οικοδομής υπηρεσίας, η οικοδομή τοποθετείται επί της γραμμής ταύτης.»

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το Δ χρησιμοποιείται για τις αποστάσεις από πλάγια και πίσω όρια . Η απόσταση από το πρόσωπο του οικοπέδου είναι άλλο θέμα.

    Το άρθρο 14 ΝΟΚ δεν κάνει πουθενά αναφορά ως προς την απόσταση από το πρόσωπο καθώς εννοείται ότι αυτή ρυθμίζεται από την Ο.Γ. ή ειδικότερες διατάξεις.

    Είναι λογική η απόφαση του ΣτΕ.

     

    Το θέμα είναι ποιός αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη που δεν φταίει ο άνθρωπος.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    η απόσταση των 4,0μ είχε καταργηθεί από το ΓΟΚ 85

    που άφηνε ελευθερία ως προς την τοποθέτηση της οικοδομής

    (Υπήρχε σχετική εγκ μετά από γνωμ/ση νομικής Υπηρεσίας Υπεκα)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Επειδή δε γνωρίζω ακριβώς τα της απόφασης του ΣτΕ ... λέω τώρα ... μήπως έχουν δίκιο ;

     

    1. Ο ΓΟΚ85, στην τοποθέτηση κτηρίου, δεν ασχολείται με την πρόσοψη. Εξετάζει μόνο αποστάσεις από τα πίσω και τα πλάγια όρια.

    2. Τα 4 μ. στους προ 23 είναι είδος απόστασης που ανήκει στην κατηγορία που ανήκουν και οι αποστάσεις της υπεραστικής. Δημιουργεί δηλαδή είδος πρασιάς ...

    Γιατί αφού υφίσταται σαν απόσταση (ακόμη και στο μεταγενέστερο ΚΠΝ) να έχει καταργηθεί από τον ΓΟΚ85 ;

     

    Για τις εγκυκλίους και τις γνωμοδοτήσεις, φίλε Βασίλη, δε θέλω να σχολιάσω ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΦΕΚ 138Δ /1981

    7. Επί οικοπέδου εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των πεντακοσίων (500) τ.μ. το κτίριον δέον να τοποθετείται εις απόστασιν τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής. (Δεν ισχύει, βλ. άρθρ. 29 σελ. 343).

    8. Εις περίπτωσιν παραλιακών οικισμών, η οικοδομή τοποθετείται εις απόστασιν δέκα πέντε (15) μέτρων τουλάχιστον, από της κατά τας κειμένας διατάξεις καθοριζομένης γραμμής αιγιαλού (χειμέριον κύμα).

    «Κατ’ εξαίρεσιν εάν υφίσταται εν τοις πράγμασι οικοδομική γραμμή διαμορφωμένη δια πυκνής δομήσεως κατά την κρίσιν της αρμοδίας δια την χορήγησιν της αδείας οικοδομής υπηρεσίας, η οικοδομή τοποθετείται επί της γραμμής ταύτης.»

    στο ίδιο Π.Δ

    5. Ως οικοδομική γραμμή νοείται η εν τοις πράγμασι υφισταμένη τοιαύτη.

    6. Κατ’ εξαίρεσιν το κτίριον δύναται να τοποθετείται κατά την κυρίαν όψιν αυτού εν όλω ή εν μέρει εσώτερον της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής και να υποχρεούται προς τούτο δια λόγους κυκλοφοριακούς είτε κατά την κρίσιν των πολεοδομικών αρχών είτε εφ’ όσον υφίσταται σχετική γνωμοδότησις του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου περί αυτού υπολογιζομένου εν πάση περιπτώσει του αφιεμένου ούτως ακαλύπτου τμήματος εις το  υποχρεωτικώς ακάλυπτον τμήμα του οικοπέδου.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έγγραφο του ΥΠΕΝ με θέμα: Αρμοδιότητα ανάκλησης οικοδομικής άδειας κατηγορίας 3
      ΣΧΕΤ.: α) Το υπ’ αριθμ. 27438/21.05.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου
      β) Το υπ’ αριθμ. 10312 /05.02.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
      γ) Το υπ’ αριθμ. 25361/10.05.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Βορείου Αιγαίου
      Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών, που αφορούν στο θέμα, σας γνωρίζουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας τα εξής:
      – Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 31 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει:
      «Αρμόδια όργανα για τη χορήγηση των διοικητικών πράξεων, που σχετίζονται με την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, είναι οι Υπηρεσίες Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) των δήμων, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από ειδικές διατάξεις».
      – Στην παρ.3 του άρθρου 33 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αναφέρεται ότι:
      «Οι οικοδομικές άδειες, τα συνοδευτικά έγγραφα και οι μελέτες τηρούνται ηλεκτρονικά στο αρχείο κάθε Υπηρεσίας Δόμησης και στο κεντρικό αρχείο της Διεύθυνσης Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος και Εφαρμογής Σχεδιασμού».
      – Επιπρόσθετα, στην παρ.6 του άρθρου 33 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αναφέρεται ότι: «Σε περίπτωση μη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, η αίτηση για χορήγηση διοικητικής πράξης υποβάλλεται με συνημμένο φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε έντυπη μορφή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) και διαβιβάζεται αρμοδίως στην Υ.ΔΟΜ».
      – Επίσης, με βάση την παρ.3 του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει:
      «Υποχρεωτικός έλεγχος διενεργείται σε περίπτωση καταγγελίας για νομιμότητα της εκδοθείσας αδείας, ανεξαρτήτως της κατηγορίας αυτής, καθώς και σε περίπτωση καταγγελίας για τη νομιμότητα της εκδοθείσας έγκρισης Εργασιών μικρής κλίμακας».
      – Σύμφωνα με την παρ.2γ του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει: «Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης της Κατηγορίας 3 του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40.
      Μέσα σε διάστημα τριών (3) ημερών από την έκδοση της ανωτέρω οικοδομικής άδειας διενεργείται από την Υ.ΔΟΜ. ο έλεγχος των απαιτούμενων εισφορών και κρατήσεων του έργου υπέρ του Δημοσίου, Δήμου, ΕΦΚΑ.
      Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου και οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης και δεν απαιτείται εάν έχει προηγηθεί η έκδοση προέγκρισης».
      – Σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 2 της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 (ΦΕΚ 3136 Β/31.07.2018):
      «… Επίσης ο προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας αναθέτει σε υπαλλήλους τον δειγματοληπτικό έλεγχο της παρ.2γ ή τον υποχρεωτικό έλεγχο της παρ.3 του άρθρου 38, με βάσει αλγόριθμο που αποστέλλεται ανά εξάμηνο από το…. σε ποσοστό 30%».
      – Στην παρ. 6 του άρθρου 2 της προαναφερθείσας Υπουργικής Απόφασης επισημαίνεται ότι: «Για τη διενέργεια από την ΥΔΟΜ του υποχρεωτικού ελέγχου της παρ.3 του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να καταχωρήσει στο πληροφοριακό σύστημα σχετικό αίτημα που συνοδεύεται από τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία αιτιολογείται η βασιμότητα της καταγγελίας.» ενώ στο άρθρο 12 της ίδιας υπουργικής απόφασης, το οποίο αφορά στις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών των άρθρων 31 και 32 του Ν. 4495/2017 αναγράφεται ότι: «Ο προϊστάμενος της υπηρεσίας, έχει πρόσβαση σε όλους τους ηλεκτρονικούς φακέλους των οικοδομικών αδειών και δύναται να τους ενημερώνει σε περίπτωση ανάκλησης, διακοπής εργασιών, ηλεκτροδότησης, έκδοσης του ΠΕΚ, δειγματοληπτικού ελέγχου, κ.ά. Για την εφαρμογή του δειγματοληπτικού ελέγχου και του υποχρεωτικού ελέγχου σε περίπτωση καταγγελίας, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας μέσω του πληροφοριακού συστήματος αναθέτει σε εξουσιοδοτημένο υπάλληλο τον έλεγχο, προκειμένου να αποφανθεί η υπηρεσία και στη συνέχεια ο ίδιος να προβεί στις προβλεπόμενες κατά νόμο ενέργειες».
      Από τον συνδυασμό των ανωτέρω, άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι και στην περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας κατηγορίας 3 του Ν. 4495/2017, ο νομοθέτης νοεί ως εκδούσα αρχή την Υπηρεσία Δόμησης στην οποία υπάγεται το συγκεκριμένο έργο, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η διαδικασία έκδοσης της συγκεκριμένης κατηγορίας άδειας πραγματοποιείται αυτόματα από το πληροφοριακό σύστημα.
      Επομένως, και σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999, άρθρο 21) η ίδια αρχή (Υ.ΔΟΜ.) είναι αρμόδια για την ανάκληση της αντίστοιχης διοικητικής πράξης, όταν αυτό απαιτείται.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έγγραφο του ΥΠΕΝ με θέμα: Αρμοδιότητα ανάκλησης οικοδομικής άδειας κατηγορίας 3
      ΣΧΕΤ.: α) Το υπ’ αριθμ. 27438/21.05.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου
      β) Το υπ’ αριθμ. 10312 /05.02.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
      γ) Το υπ’ αριθμ. 25361/10.05.2019 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Βορείου Αιγαίου
      Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών, που αφορούν στο θέμα, σας γνωρίζουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας τα εξής:
      – Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 31 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει:
      «Αρμόδια όργανα για τη χορήγηση των διοικητικών πράξεων, που σχετίζονται με την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, είναι οι Υπηρεσίες Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) των δήμων, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από ειδικές διατάξεις».
      – Στην παρ.3 του άρθρου 33 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αναφέρεται ότι:
      «Οι οικοδομικές άδειες, τα συνοδευτικά έγγραφα και οι μελέτες τηρούνται ηλεκτρονικά στο αρχείο κάθε Υπηρεσίας Δόμησης και στο κεντρικό αρχείο της Διεύθυνσης Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος και Εφαρμογής Σχεδιασμού».
      – Επιπρόσθετα, στην παρ.6 του άρθρου 33 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αναφέρεται ότι: «Σε περίπτωση μη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, η αίτηση για χορήγηση διοικητικής πράξης υποβάλλεται με συνημμένο φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε έντυπη μορφή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) και διαβιβάζεται αρμοδίως στην Υ.ΔΟΜ».
      – Επίσης, με βάση την παρ.3 του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει:
      «Υποχρεωτικός έλεγχος διενεργείται σε περίπτωση καταγγελίας για νομιμότητα της εκδοθείσας αδείας, ανεξαρτήτως της κατηγορίας αυτής, καθώς και σε περίπτωση καταγγελίας για τη νομιμότητα της εκδοθείσας έγκρισης Εργασιών μικρής κλίμακας».
      – Σύμφωνα με την παρ.2γ του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει: «Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης της Κατηγορίας 3 του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40.
      Μέσα σε διάστημα τριών (3) ημερών από την έκδοση της ανωτέρω οικοδομικής άδειας διενεργείται από την Υ.ΔΟΜ. ο έλεγχος των απαιτούμενων εισφορών και κρατήσεων του έργου υπέρ του Δημοσίου, Δήμου, ΕΦΚΑ.
      Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου και οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης και δεν απαιτείται εάν έχει προηγηθεί η έκδοση προέγκρισης».
      – Σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 2 της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 (ΦΕΚ 3136 Β/31.07.2018):
      «… Επίσης ο προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας αναθέτει σε υπαλλήλους τον δειγματοληπτικό έλεγχο της παρ.2γ ή τον υποχρεωτικό έλεγχο της παρ.3 του άρθρου 38, με βάσει αλγόριθμο που αποστέλλεται ανά εξάμηνο από το…. σε ποσοστό 30%».
      – Στην παρ. 6 του άρθρου 2 της προαναφερθείσας Υπουργικής Απόφασης επισημαίνεται ότι: «Για τη διενέργεια από την ΥΔΟΜ του υποχρεωτικού ελέγχου της παρ.3 του άρθρου 38 του Ν. 4495/2017, δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να καταχωρήσει στο πληροφοριακό σύστημα σχετικό αίτημα που συνοδεύεται από τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία αιτιολογείται η βασιμότητα της καταγγελίας.» ενώ στο άρθρο 12 της ίδιας υπουργικής απόφασης, το οποίο αφορά στις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών των άρθρων 31 και 32 του Ν. 4495/2017 αναγράφεται ότι: «Ο προϊστάμενος της υπηρεσίας, έχει πρόσβαση σε όλους τους ηλεκτρονικούς φακέλους των οικοδομικών αδειών και δύναται να τους ενημερώνει σε περίπτωση ανάκλησης, διακοπής εργασιών, ηλεκτροδότησης, έκδοσης του ΠΕΚ, δειγματοληπτικού ελέγχου, κ.ά. Για την εφαρμογή του δειγματοληπτικού ελέγχου και του υποχρεωτικού ελέγχου σε περίπτωση καταγγελίας, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας μέσω του πληροφοριακού συστήματος αναθέτει σε εξουσιοδοτημένο υπάλληλο τον έλεγχο, προκειμένου να αποφανθεί η υπηρεσία και στη συνέχεια ο ίδιος να προβεί στις προβλεπόμενες κατά νόμο ενέργειες».
      Από τον συνδυασμό των ανωτέρω, άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι και στην περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας κατηγορίας 3 του Ν. 4495/2017, ο νομοθέτης νοεί ως εκδούσα αρχή την Υπηρεσία Δόμησης στην οποία υπάγεται το συγκεκριμένο έργο, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η διαδικασία έκδοσης της συγκεκριμένης κατηγορίας άδειας πραγματοποιείται αυτόματα από το πληροφοριακό σύστημα.
      Επομένως, και σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999, άρθρο 21) η ίδια αρχή (Υ.ΔΟΜ.) είναι αρμόδια για την ανάκληση της αντίστοιχης διοικητικής πράξης, όταν αυτό απαιτείται.
    • By Engineer
      Εκδόθηκε η ΚΥΑ Αριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 με θέμα: Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας, των δικαιολογητικών, και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για τη χορήγηση και την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπων.
      Διαδικασία και δικαιολογητικά χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπων απαιτείται άδεια η οποία εκδίδεται, με την επιφύλαξη των διατά­ξεων του άρθρου 10 της παρούσας, από τον δήμαρχο κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από το κατά τόπο Συμ­βούλιο Κοινότητας και σε περίπτωση έλλειψης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και σε περίπτωση έλλειψης από το Δημοτικό Συμβούλιο.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου σε Χερσαία Ζώνη Εμπορικού Λιμένα απαιτείται άδεια, η οποία εκ­δίδεται από τον Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένα (Φ.Δ.Ε.Λ.), κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου εντός κύ­ριων ή μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων ή εγκα­ταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, εκδίδεται ξεχωριστή άδεια από την οικεία Περιφερειακή Υπη­ρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού ή την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ), κατά περίπτωση.
      Για τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στον οικείο δήμο, στην οποία δηλώνει την τοποθεσία στην οποία πρόκειται να λειτουργήσει ο παιδότοπος, επισυνάπτοντας διάγραμμα της περιοχής στο οποίο σημειώνεται η ακριβής του θέση.
      Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζό­ντιας ιδιοκτησίας, συνυποβάλλεται υπεύθυνη δήλω­ση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου, στον οποίο θα εγκατασταθεί ο παιδότοπος, στην οποία δηλώνεται ότι ο Κανονισμός της Πολυκατοικίας ή εν ελλείψει, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών των στεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων, μη συμπεριλαμβανομένων των λοιπών χώρων, (καταστημάτων, βοηθητικών χώρων κ.λπ.) δεν απαγορεύει τη χρήση του χώρου τούτου για τη λειτουργία του υπό ίδρυση παιδότοπου. Εντός της Χερσαίας Ζώνης Εμπορικού Λιμένα το αίτημα απευθύ­νεται στον οικείο φορέα διαχείρισής του, συνοδευόμε­νο από Τοπογραφικό Διάγραμμα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, στο οποίο σημειώνεται η ακριβής θέση της δραστηριότητας ως προς την οριογραμμή της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα.
      Η προέγκριση λογίζεται εκδοθείσα, μετά την άπρακτη πάροδο δεκαπενθημέρου από την αίτηση του ενδιαφε­ρομένου.
      Η προηγούμενη χορήγησή της δεν αποτελεί προϋπό­θεση έναρξης επιτηδεύματος στην οικεία Δ.Ο.Υ.
      Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι παρ. 2 και 3 του άρ­θρου 80 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).
      Μετά τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμε­νος οφείλει να προσκομίσει τα δικαιολογητικά της παρ. 2. Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου ή αδειοδοτούσα αρχή οφείλει, ευθύς ως συμπληρωθεί ο φάκελος, να τον διαβι­βάσει στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία, προκειμένου να γνωμοδοτήσει για τους υγειονομικούς όρους λειτουρ­γίας του παιδότοπου και στην πυροσβεστική υπηρεσία, για την έκδοση βεβαίωσης μέτρων πυροπροστασίας, οι οποίες οφείλουν μέσα σε τριάντα (30) ημέρες να προ- βούν σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες.
      Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των τριάντα (30) ημερών, από την υποβολή της αίτησης με τα δικαιολο­γητικά της παρ. 2, η άδεια λογίζεται εκδοθείσα. Στον ενδιαφερόμενο χορηγείται σχετική βεβαίωση, ύστερα από αίτησή του.
      Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, για τη χορή­γηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου, μετά τη χορήγηση της προέγκρισης ίδρυσης είναι, κατά περίπτωση, τα ακόλουθα: α. Για τον κλειστό παιδότοπο:
      αα) αίτηση στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του κατά νόμο υπευθύνου, η επωνυμία, η έδρα και ο μέγιστος αριθμός των παιδιών που ψυχαγωγούνται,
      ββ) στις περιπτώσεις που αδειοδοτούσα αρχή είναι ο δήμος, το παράβολο που ορίζεται στην περίπτ. 1.6 της οικ. 61167/2007 απόφασης των Υφυπουργών Εσωτε­ρικών και Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός ύψους παραβόλου έκδοσης και αντικατάστασης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος» (Β’ 2438) κοινή υπουργική απόφαση.,
      γγ) φωτοαντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας ή άλλου εγγράφου από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 1599/1986 και αν ο αιτών είναι αλλοδαπός – πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φωτοαντί­γραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν πρόκειται για εταιρεία, φωτοαντίγραφο του καταστατι­κού της εταιρείας ή βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας από το ΓΕ.Μ.Η., και δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της, με την οποία γνωστοποιείται ο υπεύθυνος των όρων λειτουργίας του παιδότοπου, καθώς και δήλωση απο­δοχής αυτού,
      δδ) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του προσώ­που στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του παιδότοπου και, σε περίπτωση εταιρεί­ας του υπευθύνου του παιδότοπου, το περιεχόμενο της
      οποίας έχει ως εξής: «Ο/Η κάτωθι υπογράφων/ουσα δεν έχω καταδικαστεί σε οποιαδήποτε ποινή για κακούρ­γημα ή αμετάκλητα για ένα από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογράφη­σης, συκοφαντικής δυσφήμισης, παραχάραξης, σωμα­τικής βλάβης και παράβασης των διατάξεων περί ναρ­κωτικών ή για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και δεν έχω στερηθεί λόγω καταδίκης για οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη των πολιτικών μου δικαιωμάτων», εε) σχεδιάγραμμα κάτοψης και τομή του καταστήμα­τος, σε τρία (3) αντίτυπα, διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού ή άλλου, κατά νόμο έχοντος το δικαίωμα της υπογραφής, σε κλίμακα 1:50. Σε αυτά πρέπει να απεικο­νίζονται και να οριοθετούνται λεπτομερώς όλοι οι χώροι του παιδότοπου, οι εξοπλισμοί και οι παιχνιδοκατασκευ­ές, να αναφέρονται με ακρίβεια οι διαστάσεις, καθώς και οι τυχόν υπαίθριοι χώροι, εφόσον πρόκειται να χρησι­μοποιηθούν για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Επί του σχεδιαγράμματος βεβαιώνεται και υπογράφεται από το πρόσωπο που το συνέταξε, ότι το κτίριο είναι νόμιμο και ότι ο χώρος του παιδότοπου είναι κυρίας χρήσης, στστ) πιστοποιητικό Συμμόρφωσης του παιδότοπου από κατάλληλο διαπιστευμένο φορέα, ζζ) αποτύπωση του εγκατεστημένου εξοπλισμού παιχνιδιών σε κάτοψη υπό κλίμακα.
      β. Για τον υπαίθριο παιδότοπο απαιτούνται αναλόγως τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για τον κλειστό παιδότοπο.
      Δείτε την ΚΥΑ ριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 εδώ:
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εκδόθηκε η ΚΥΑ Αριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 με θέμα: Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας, των δικαιολογητικών, και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για τη χορήγηση και την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπων.
      Διαδικασία και δικαιολογητικά χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπων απαιτείται άδεια η οποία εκδίδεται, με την επιφύλαξη των διατά­ξεων του άρθρου 10 της παρούσας, από τον δήμαρχο κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από το κατά τόπο Συμ­βούλιο Κοινότητας και σε περίπτωση έλλειψης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και σε περίπτωση έλλειψης από το Δημοτικό Συμβούλιο.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου σε Χερσαία Ζώνη Εμπορικού Λιμένα απαιτείται άδεια, η οποία εκ­δίδεται από τον Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένα (Φ.Δ.Ε.Λ.), κατόπιν χορήγησης προέγκρισης από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
      Για την ίδρυση και λειτουργία παιδότοπου εντός κύ­ριων ή μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων ή εγκα­ταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, εκδίδεται ξεχωριστή άδεια από την οικεία Περιφερειακή Υπη­ρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού ή την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ), κατά περίπτωση.
      Για τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στον οικείο δήμο, στην οποία δηλώνει την τοποθεσία στην οποία πρόκειται να λειτουργήσει ο παιδότοπος, επισυνάπτοντας διάγραμμα της περιοχής στο οποίο σημειώνεται η ακριβής του θέση.
      Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζό­ντιας ιδιοκτησίας, συνυποβάλλεται υπεύθυνη δήλω­ση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου, στον οποίο θα εγκατασταθεί ο παιδότοπος, στην οποία δηλώνεται ότι ο Κανονισμός της Πολυκατοικίας ή εν ελλείψει, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών των στεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων, μη συμπεριλαμβανομένων των λοιπών χώρων, (καταστημάτων, βοηθητικών χώρων κ.λπ.) δεν απαγορεύει τη χρήση του χώρου τούτου για τη λειτουργία του υπό ίδρυση παιδότοπου. Εντός της Χερσαίας Ζώνης Εμπορικού Λιμένα το αίτημα απευθύ­νεται στον οικείο φορέα διαχείρισής του, συνοδευόμε­νο από Τοπογραφικό Διάγραμμα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, στο οποίο σημειώνεται η ακριβής θέση της δραστηριότητας ως προς την οριογραμμή της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα.
      Η προέγκριση λογίζεται εκδοθείσα, μετά την άπρακτη πάροδο δεκαπενθημέρου από την αίτηση του ενδιαφε­ρομένου.
      Η προηγούμενη χορήγησή της δεν αποτελεί προϋπό­θεση έναρξης επιτηδεύματος στην οικεία Δ.Ο.Υ.
      Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι παρ. 2 και 3 του άρ­θρου 80 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).
      Μετά τη χορήγηση της προέγκρισης, ο ενδιαφερόμε­νος οφείλει να προσκομίσει τα δικαιολογητικά της παρ. 2. Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου ή αδειοδοτούσα αρχή οφείλει, ευθύς ως συμπληρωθεί ο φάκελος, να τον διαβι­βάσει στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία, προκειμένου να γνωμοδοτήσει για τους υγειονομικούς όρους λειτουρ­γίας του παιδότοπου και στην πυροσβεστική υπηρεσία, για την έκδοση βεβαίωσης μέτρων πυροπροστασίας, οι οποίες οφείλουν μέσα σε τριάντα (30) ημέρες να προ- βούν σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες.
      Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των τριάντα (30) ημερών, από την υποβολή της αίτησης με τα δικαιολο­γητικά της παρ. 2, η άδεια λογίζεται εκδοθείσα. Στον ενδιαφερόμενο χορηγείται σχετική βεβαίωση, ύστερα από αίτησή του.
      Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, για τη χορή­γηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου, μετά τη χορήγηση της προέγκρισης ίδρυσης είναι, κατά περίπτωση, τα ακόλουθα: α. Για τον κλειστό παιδότοπο:
      αα) αίτηση στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του κατά νόμο υπευθύνου, η επωνυμία, η έδρα και ο μέγιστος αριθμός των παιδιών που ψυχαγωγούνται,
      ββ) στις περιπτώσεις που αδειοδοτούσα αρχή είναι ο δήμος, το παράβολο που ορίζεται στην περίπτ. 1.6 της οικ. 61167/2007 απόφασης των Υφυπουργών Εσωτε­ρικών και Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός ύψους παραβόλου έκδοσης και αντικατάστασης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος» (Β’ 2438) κοινή υπουργική απόφαση.,
      γγ) φωτοαντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας ή άλλου εγγράφου από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 1599/1986 και αν ο αιτών είναι αλλοδαπός – πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φωτοαντί­γραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν πρόκειται για εταιρεία, φωτοαντίγραφο του καταστατι­κού της εταιρείας ή βεβαίωση έναρξης δραστηριότητας από το ΓΕ.Μ.Η., και δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της, με την οποία γνωστοποιείται ο υπεύθυνος των όρων λειτουργίας του παιδότοπου, καθώς και δήλωση απο­δοχής αυτού,
      δδ) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 του προσώ­που στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του παιδότοπου και, σε περίπτωση εταιρεί­ας του υπευθύνου του παιδότοπου, το περιεχόμενο της
      οποίας έχει ως εξής: «Ο/Η κάτωθι υπογράφων/ουσα δεν έχω καταδικαστεί σε οποιαδήποτε ποινή για κακούρ­γημα ή αμετάκλητα για ένα από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογράφη­σης, συκοφαντικής δυσφήμισης, παραχάραξης, σωμα­τικής βλάβης και παράβασης των διατάξεων περί ναρ­κωτικών ή για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και δεν έχω στερηθεί λόγω καταδίκης για οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη των πολιτικών μου δικαιωμάτων», εε) σχεδιάγραμμα κάτοψης και τομή του καταστήμα­τος, σε τρία (3) αντίτυπα, διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού ή άλλου, κατά νόμο έχοντος το δικαίωμα της υπογραφής, σε κλίμακα 1:50. Σε αυτά πρέπει να απεικο­νίζονται και να οριοθετούνται λεπτομερώς όλοι οι χώροι του παιδότοπου, οι εξοπλισμοί και οι παιχνιδοκατασκευ­ές, να αναφέρονται με ακρίβεια οι διαστάσεις, καθώς και οι τυχόν υπαίθριοι χώροι, εφόσον πρόκειται να χρησι­μοποιηθούν για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Επί του σχεδιαγράμματος βεβαιώνεται και υπογράφεται από το πρόσωπο που το συνέταξε, ότι το κτίριο είναι νόμιμο και ότι ο χώρος του παιδότοπου είναι κυρίας χρήσης, στστ) πιστοποιητικό Συμμόρφωσης του παιδότοπου από κατάλληλο διαπιστευμένο φορέα, ζζ) αποτύπωση του εγκατεστημένου εξοπλισμού παιχνιδιών σε κάτοψη υπό κλίμακα.
      β. Για τον υπαίθριο παιδότοπο απαιτούνται αναλόγως τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για τον κλειστό παιδότοπο.
      Δείτε την ΚΥΑ ριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019 εδώ:
       
    • By nik
      Σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο χωρίς σύσταση καθέτου έστω ότι υπάρχει διώροφη μαιζονέτα με υπόγειο η οποία εντάχθηκε στον ν.4495/17 για αυθαίρετες υπερβάσεις. Έκλεισαν Η/Χ, επεκτάθηκε ο όροφος αλλά επίσης ξεμπαζώθηκε το υπόγειο που παραμένει μεν βοηθητικής χρήσης αλλά πλέον είναι εκτός εδάφους και  με βάση τον ΝΟΚ δεν θεωρείται υπόγειο.
      Αν πάει τώρα κάποιος να χτίσει το υπόλοιπο συντελεστή δόμησης με άδεια προσθήκης.....το υπόγειο θα του το μετρήσουν στη δόμηση ?! Δεν το είχα σκεφτεί αυτό ποτέ με τα ξεμπαζωμένα υπόγεια ότι έχουν αυτήν την έμμεση επίπτωση.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.