Jump to content
  • Novatron
  • Alsterwasser

    Σύλληψη μηχανικού για το θανατηφόρο ατύχημα με τη μπασκέτα στην Χίο

    Sign in to follow this  

    Συνελήφθη μηχανικός 

    Η υπόθεσή του πήρε διαστάσεις και μάλιστα συνελήφθη ένας μηχανικός, ο οποίος φέρεται να ήταν επικεφαλής των εργασιών πριν περίπου 20 χρόνια, όταν κατασκευάστηκαν οι μπασκέτες στην περιοχή της Δασκαλόπετρας.

    Με την διαδικασία του αυτοφώρου κρατείται από το απόγευμα της Δευτέρας, ένας μηχανικός που εργαζόταν στον δήμο Χίου και φέρεται να έχει εμπλοκή στο έργο κατασκευής της μοιραίας μπασκέτας, που στάθηκε αιτία να χάσει τη ζωή του ένας 19χρονος.

    Σύμφωνα με το astraparis.gr, ο εν λόγω μηχανικός εργαζόταν το 2002 στον δήμο, όταν και κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο γήπεδο μπάσκετ, στην Δασκαλόπετρα Βροντάδου, όπου ο 19χρονος από το Μαρούσι βρήκε τραγικό θάνατο. Ο μηχανικός υπηρετούσε στην τεχνική υπηρεσία του πρώην δήμου Ομηρούπολης και φέρεται να είχε την ευθύνη επίβλεψης του έργου, η κατασκευή του οποίου είχε ανατεθεί στην Τεχνική Εταιρεία Βροντάδου.

    Μάλιστα, είχε κληθεί να καταθέσει νωρίτερα και αφέθηκε ελεύθερος, αλλά στη συνέχεια η αστυνομία τον συνέλαβε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, θεωρώντας πως είναι υπεύθυνος για την κακοτεχνία. Ο ίδιος αρνείται πως έχει ευθύνη για την κατασκευή της μπασκέτας, αναφέροντας στους αστυνομικούς πως δεν ήταν δικός του ο γραφικός χαρακτήρας στην τεχνική.

    --------------------

    Είναι δυνατόν για έργο που παραδόθηκε πριν 20 χρόνια και προφανώς με ανύπαρκτη συντήρηση από το Δήμο, να εξακολουθεί να φέρει την ευθύνη ο επιβλέπων?

    Δεν υπάρχει υποχρέωση πιστοποίησης των εγκαταστάσεων για ασφαλή χρήση κάθε χρόνο;

    Δηλαδή στις παιδικές χαρές πως έχουν τοποθετήσει πινακίδα οτι φέρει την ευθύνη χρήσης ο γονέας κτλ;

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    απο το 2009 μεχρι 31-12-12 ειχαν υποχρεωση οι Δημοι να επιδιορθωσουν και να πιστοποιησουν τις διαφορες παιδικες χαρές αρμοδιότητας τους.

    Δεν έκαναν απολύτως τπτπ.

    Και μαλιστα, στις 2-5-13 και ενω ειχαν περασει 5 μηνες- οι Δήμοι ζητησαν "παραταση" και πηραν αναδρομικη παραταση....μεχρι 31-12-14

    Τον Ιουνιο του 2013, ο Ντινοπουλος αρνηθηκε ρητα   να δοσει νεα παραταση.

    εδω η συζήτηση

    Ετσι απο 1-1-15 τις έκλεισαν.

    Δξ πόσοι προχωρησαν σε επισκευες και πιστοποιήσεις...

    υποθετω οτι οσες λειτουργούν σημερα ειναι πιστοποιημενες.

    στο θεμα που έθεσες, εκαναν -αγνωστο ποιός-, σε ιδιοκτησία αγνωστου, με άγνωστες προδιαγραφες και άγνωστους τους συντηρητες/υπευθυνους,

    [αυτα ψαχνει η κ. Εισαγγελέας Χίου]

    μια μπασκετα στην ακρη της παραλιας σε αποσταση 4-5 μ. απο την θαλασσα, η οποια κατεπεσε σκοτωνοντας ενα νεαρο παιδι..Η φωτό δειχνει να εχει ξεκολλήσει η βαση της εδρασης...σαν να  μην υπηρχε καθολου βαθος στην όλη κατασκευή.

    Υποτιθεται οτι "καποιος" ειχε κανει ελεγχο και ειχε "πιστοποιήσει" την καταλληλότητά της.

    image.png.5a791a2d13d0169c26db3590ee4d936a.png

    αποτελεσμα όλων αυτών των καταστασεων  ηταν να χασει την ζωή του ενα παληκαρι.

    Κριμα κι αδικο...

     

     

     

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ο άνθρωπος που εγκατέστησε αυτή την μπασκέτα ήταν ή εντελώς ανίδεος και ηλίθιος ή εξαιρετικά επικίνδυνος....

    Τώρα ο μηχανικός του Δήμου δεν νομίζω ότι μπορεί να υπέγραψε "παραλαβή" τέτοιας κακοτεχνίας...

    Το πιο πιθανό είναι να τοποθετήθηκε η μπασκέτα με την διαδικασία "προμήθειας & εγκατάστασης" μετά από πίεση "τοπικών παραγόντων". Δηλαδή "αγοράσαμε 10 μπασκέτες πριν το καλοκαιράκι, και τις δώσαμε στους εργάτες του Δήμου να τις εγκαταστήσουν χωρίς να έχουν ιδέα αν χρειάζονται αγκύρια/πάκτωση" κλπ

    Το θέμα πρέπει να διερευνηθεί σε βάθος αν και το συμπέρασμα στο οποίο θα καταλήξουμε θα είναι το γνωστό ότι η χώρα είναι χρεωκοπημένη και δεν υπάρχουν λεφτά για προσωπικό, σωστή τακτική συντήρηση, έλεγχο υφισταμένων κλπ κλπ Κάποιος θα κατηγορηθεί (δικαίως ή αδίκως) και θα περιμένουμε το επόμενο χτύπημα....είτε αυτό λέγεται γέφυρα Καβάλας, είτε άναρχη δόμηση στο Μάτι, είτε μπάζωμα ρεμάτων στην Μάνδρα...

     

    ΥΓ Αντε πες μου τώρα: Πως να κάνεις ταχύ οπτικό έλεγχο σε παρόμοιου τύπου μπασκέτα (αν ας πούμε δεν βλέπεις αγκύρια) χωρίς να κάνεις τομή? δηλαδή καταστροφική δοκιμή? Και πες ότι βλέπεις αγκύρια...ξέρεις πόσο βαθιά είναι? Σε κάθε μικρό και μεγάλο έργο θέλει ΠΠΑΕ με συννημένες φωτογραφίες αλλά....είπαμε πως πιθανολογείται ότι η εγκατάσταση της μπασκέτας....

    Edited by Γιάννης

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τελικά ρε παιδιά βλέπετε από τη φωτογραφία να υπάρχουν αγκύρια γιατί εγώ δεν τα βλέπω;

    Πως στα κομμάτια τη στερέωσαν; Σε 10 πόντους τσιμέντο;

    Θα τρελαθούμε τελείως.

    Αν βρεθούν αγκύρια τα οποία κόπηκαν ή διαβρώθηκαν ή αποσχίστικαν στις άκρες του θεμελίου αλλάζει η συζήτηση. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Υποτίθεται κάνεις τμηματική παραλαβή, αν θέλουν να υπογράψει κάποιος, όπως θα παραλάμβανες σίδερα για μπετά και δεν σου δίνει φωτογραφίες ο μπετατζής που δεν σε φώναξε.
    Πέρα από αυτό, οι πιέσεις για παραλαβές στο δημόσιο είναι σοβαρές, από την στιγμή που δεν αναλαμβάνει ευθύνη όλο το συμβούλιο.

    Ακόμη και χωρίς συντήρηση, θα έπρεπε να σου δίνει χρόνο να φύγεις από κάτω μια τέτοια κατασκευή.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Οι μπασκέτες πέραν της σωστής θεμελίωσης δεν πρέπει να έχουν κάποιο πιστοποιητικό καταλληλότητας για να χρησιμοποιηθούν για το συγκεκριμένο άθλημα;  Έχουμε και τα δυναμικά φορτία όταν ένα αθλητής καρφώνει και κρεμιέται. Δεν είναι μόνο το ίδιο βάρος της και τα φορτία του ανέμου.

    Έχει ασχοληθεί κανείς με κατασκευές γηπέδων να μας πει τι πιστοποιητικά πρέπει να λαμβάνονται;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Χαζή ερώτηση αλλά πώς στο καλό την κράτησαν κατακόρυφη έως να ωριμάσει το σκυρόδεμα από τη στιγμή που δεν βλέπω αγκύρια??

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    22 ώρες πριν, Alsterwasser said:

    Είναι δυνατόν για έργο που παραδόθηκε πριν 20 χρόνια και προφανώς με ανύπαρκτη συντήρηση από το Δήμο, να εξακολουθεί να φέρει την ευθύνη ο επιβλέπων?

     

     

    Εγώ θεωρώ ότι το βασικότερο ζήτημα όλων είναι αυτό. Στο χειρότερο δυνατό σενάριο, ο εργολάβος έκανε κακή κατασκευή, ο επιβλέπων δεν πήγε ποτέ, αλλά παρόλα αυτά η μπασκέτα άντεξε για 20 χρόνια στη θέση της. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η βάση της δεν καταπονείται μόνο από το ίδιο βάρος και τον άνεμο, αλλά και από δυναμικού τύπου φορτίσεις (καρφώματα).

    Δεν είναι δυνατόν για μια παραλαβή έργου, που έγινε 2 δεκαετίες πριν, να συμβαίνει ένα ατύχημα σήμερα και ο μηχανικός να τρέχει να εξηγήσει το τι και το πώς. Άντε να ψάξει να βρει εάν υπάρχουν αρχεία από εκείνη την εποχή, για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    KF

    Posted (edited)

    Δυστυχως η Ελλαδα εχει ενα ακομα παγκοσμιο ρεκορ.

    Η ευθυνη του μηχανικου-βασει νομοθεσιας- παραγραφεται σε 5 χρονια απο την στιγμη της καταστροφης !!! και οχι απο την ημερα παραδοσεως του εργου για χρηση.

     

     

    Edited by KF

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    16 ώρες πριν, Pavlos33 said:

    ....

    Έχει ασχοληθεί κανείς με κατασκευές γηπέδων να μας πει τι πιστοποιητικά πρέπει να λαμβάνονται;

    Για την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, υπάρχουν λεπτομερή σχέδια και προδιαγραφές της ΓΓΑ, του (τεως) ΟΣΚ, κλπ

    Το θέμα είναι αν τηρούνται

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    sdim

    Posted (edited)

    On 6/8/2019 at 11:39 ΠΜ, Alsterwasser said:

    Είναι δυνατόν για έργο που παραδόθηκε πριν 20 χρόνια και προφανώς με ανύπαρκτη συντήρηση από το Δήμο, να εξακολουθεί να φέρει την ευθύνη ο επιβλέπων?

    Όποιος δίνει προσφορά πρέπει να ξέρει την ευθύνη της δουλειάς. Όποιος σκοτώνει την τιμή στην πιάτσα και κάνει τσαπατσουλιές για να ρίξει το κόστος είναι αυτονόητο ότι κάποια στιγμή θα έχει κυρώσεις.

    Στο συγκεκριμένο έργο δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, ελπίζω να ήταν εξ'αμελίας ή λόγω απροόπτων καταστάσεων το δυστύχημα. Θα πρέπει να δούμε πρώτα τις μελέτες.

    • Αν η μελέτη ήταν ελλιπής τότε φταίει ο μελετητής.
    • Αν η μελέτη ήταν σωστή και δεν υλοποιήθηκε σωστά φταίει ο επιβλέπων.
    • Αν υλοποιήθηκε σωστά η μελέτη και δεν έγιναν προβλεπόμενες (εφόσον προβλέπονταν από την μελέτη) εργασίες ελέγχου και συντήρησης τότε φταίει ο υπεύθυνος συντήρησης.
    • Αν το δυστύχημα οφείλεται σε απρόβλεπτες καταστάσεις όπως ακραία καιρικά φαινόμενα, τότε δεν μπορούν να αποδοθούν ευθύνες σε κάποιον.

    Ο νόμος υπάρχει εδώ και χρόνια, η ευθύνη του μηχανικού παραγράφεται 25 έτη μετά την παραβίαση των κανόνων, δηλαδή μετά την παράδοση του έργου. Τότε υπογράφουμε την υπεύθυνη δήλωση καλής έκτέλεσης των εργασιών.

     

    NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4315, ΦΕΚ 269Α: Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα − Ρυμοτομικέςαπαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις

    Άρθρο 13 Παραβίαση κανόνων οικοδομικής

    Το άρθρο 286 του Ποινικού Κώδικα αντικαθίσταται
    ως εξής:
    «Άρθρο 286
    1. Όποιος κατά την εκπόνηση μελέτης ή τη διεύθυνση ή την εκτέλεση οικοδομικού ή άλλου ανάλογου έργου ή κατεδάφισης ενεργεί παρά τους κοινώς αναγνωρισμένους τεχνικούς κανόνες, τιμωρείται:

    α) με φυλάκιση από ένα έως πέντε έτη και χρηματική ποινή αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

    β) με κάθειρξη έως δεκαπέντε έτη αν στην περίπτωση του στοιχείου α΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη,

    γ) με κάθειρξη από δέκα ως δεκαπέντε έτη αν στην περίπτωση του στοιχείου α΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου, και με κάθειρξη ισόβια ή πρόσκαιρη από δεκαπέντε έως είκοσι έτη αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

    2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου παραβιάζει από αμέλεια τους κοινώς αναγνωρισμένους τεχνικούς κανόνες ή προκαλεί από αμέλεια τη δυνατότητα κινδύνου τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

    3. Η παραγραφή των εγκλημάτων της παραγράφου 1 στοιχεία β΄ και γ΄ αρχίζει από την επέλευση του θανάτου ή της βαριάς σωματικής βλάβης και πάντως δεν μπορεί να υπερβεί τα είκοσι πέντε (25) έτη από την παραβίαση των κανόνων.»

     

    Update

    Τελικά είναι στα 30 χρόνια η παραγραφή

     

    Edited by sdim

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ τα Προσδρικά διατάγματα με τα οποία εγκρίνονται ο Γενικός Σχεδιασμος μαρίνας Αλίμου και Χιου τα όρια της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης οι χρήσεις γης, καθώς και οι όροι δόμησης
      Τα προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από πολλά χρόνια αναμένεται να ενθαρρύνούν την υποβολή προσφορών από όσους έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. 

      Υπενθυμίζεται ότι για την μαρίνα Αλίμου ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οκτώ σχήματα: Anas International Enterprise S.p.A., Freyja Holdings Sarl (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp), Roadis Transportation Holding S.L.U. - Άκτωρ Παραχωρήσεις, Sichuan Communications Investment Group-Damco Energy, Vinci Highways - Vinci Concessions -Mytilineos Holdings , ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects και Δίολκος κατασκευαστική ενώ για τη μαρίνα Χίου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η Κάσος Κτηματική που διαχειρίζεται το ξενοδοχείο Alimounda Mare στην Κάρπαθο, η Pan Brothers Associates που, με έδρα τις ΗΠΑ, δραστηριοποιείται στους τομείς ανάπτυξης ακινήτων και χρηματιστηριακών υπηρεσιών. Και η Avlum Entreprises Company-Ιωάννης & Ηλίας Τέφας Ναυπηγοεπισκευαστικής-Κλεοπάτρα Μαρίνα Α.Ε. και τουριστικός λιμένας Πρέβεζας Α.Ε. ειδικού σκοπού.   Συγκεκριμένα τα προεδρικά διατάγματα προβλέπουν    Μαρινα Αλίμου (ΦΕΚ 172 - 21 Αυγούστου 2018)
      Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης είναι 209.816 τ.μ. και το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 427.950 τ.μ. μεγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 17900 τμ   Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Αλίμου η οποία χωρίζεται σε πέντε ζώνες καθορίζονται χρήσεις γης, και όροι δόμησης ως εξής   Τομέας 1 συνολικής επιφάνειας 57.506 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας, τουρισμού - αναψυχής. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμησης είναι 7.160 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,02.    Τομέας 2 συνολικής επιφάνειας 4.265 τ.μ., επιτρέπονται μόνο οι χρήσεις διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 525 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,17.   Τομέας 3 συνολικής επιφάνειας 57.386 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας καθώς και η διατήρηση του υφιστάμενου κολυμβητηρίου. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 9.015 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22.    Τομέας 4 Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 10.026 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής και ειδικότερα, η χρήση εστιατορίων, αναψυκτηρίων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 1.200 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,3 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,55. ε.    Τομέας 5 συνολικής επιφάνειας 7.585 τ.μ., επιτρέπεται η χρήση ναυταθλητισμού. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 600 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,2.     Μαρινα Χίου (ΦΕΚ 171 - 21 Αυγούστου 2018)   Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης είναι 35.112 τ.μ. και το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 78.896 τ.μ. συντελεστής δόμησης 0,196 και μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 6.900 τ.μ. Καθορίζεται μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων από τις οριστικά διαμορφωμένες στάθμες, τα 8,50 μ. (συν στέγη), με εξαίρεση τον πύργο ελέγχου και τα υπόστεγα συντήρησης και φύλαξης σκαφών για τα οποία το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος καθορίζεται στα 10 μ. Εκτός τομέων το ύψος των κτιρίων δεν υπερβαίνει τα 4,5 μ. (συν στέγη). Το ύψος της στέγης των νέων κτιρίων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 1,50 μ.    Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Χιου η οποία χωρίζεται σε δύο ζώνες καθορίζονται χρήσεις γης, και όροι δόμησης ως εξής   Τομέας 1 Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 13.894 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας,αναψυχής και εξυπηρέτησης κοινού καθώς και χρήσεις ναυταθλητισμού. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 1.490 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,15 και συντελεστής δόμησης 0,11.   Τομέας 2  Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 17.382 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις αναψυχής και εξυπηρέτησης κοινού και διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 5.390 τ.μ. Ο Τομέας 2 υποδιαιρείται στους ακόλουθους δύο υποτομείς:   Υποτομέας 2Α Στον Υποτομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 11.069 τ.μ., επιτρέπεται το σύνολο των χρήσεων του Τομέα 2. Στον ίδιο υποτομέα καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,49 και συντελεστής δόμησης 0,42.   Υποτομέας 2Β Στον Υποτομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 6.313 τ.μ., επιτρέπεται το σύνολο των χρήσεων του Τομέα 2, με εξαίρεση τους χώρους συνάθροισης κοινού και πολιτιστικών δραστηριοτήτων καθώς και τους χώρους συγκέντρωσης καταστημάτων και γραφείων (εμπορικό κέντρο). Στον ίδιο υποτομέα καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,43 και συντελεστής δόμησης 0,36. Στην εναπομένουσα εκτός τομέων έκταση επιτρέπονται οι χρήσεις σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων και παραλαβής καταλοίπων σκαφών και λοιπές χρήσεις (όπως, είσοδος, δρόμοι, πεζόδρομοι, χώροι στάθμευσης, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών, πράσινο υδραυλικά έργα). Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση εκτός τομέων ανέρχεται σε 20 τ.μ. 

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ τα Προσδρικά διατάγματα με τα οποία εγκρίνονται ο Γενικός Σχεδιασμος μαρίνας Αλίμου και Χιου τα όρια της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης οι χρήσεις γης, καθώς και οι όροι δόμησης
      Τα προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από πολλά χρόνια αναμένεται να ενθαρρύνούν την υποβολή προσφορών από όσους έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. 

      Υπενθυμίζεται ότι για την μαρίνα Αλίμου ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οκτώ σχήματα: Anas International Enterprise S.p.A., Freyja Holdings Sarl (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp), Roadis Transportation Holding S.L.U. - Άκτωρ Παραχωρήσεις, Sichuan Communications Investment Group-Damco Energy, Vinci Highways - Vinci Concessions -Mytilineos Holdings , ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects και Δίολκος κατασκευαστική ενώ για τη μαρίνα Χίου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η Κάσος Κτηματική που διαχειρίζεται το ξενοδοχείο Alimounda Mare στην Κάρπαθο, η Pan Brothers Associates που, με έδρα τις ΗΠΑ, δραστηριοποιείται στους τομείς ανάπτυξης ακινήτων και χρηματιστηριακών υπηρεσιών. Και η Avlum Entreprises Company-Ιωάννης & Ηλίας Τέφας Ναυπηγοεπισκευαστικής-Κλεοπάτρα Μαρίνα Α.Ε. και τουριστικός λιμένας Πρέβεζας Α.Ε. ειδικού σκοπού.   Συγκεκριμένα τα προεδρικά διατάγματα προβλέπουν    Μαρινα Αλίμου (ΦΕΚ 172 - 21 Αυγούστου 2018)
      Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης είναι 209.816 τ.μ. και το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 427.950 τ.μ. μεγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 17900 τμ   Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Αλίμου η οποία χωρίζεται σε πέντε ζώνες καθορίζονται χρήσεις γης, και όροι δόμησης ως εξής   Τομέας 1 συνολικής επιφάνειας 57.506 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας, τουρισμού - αναψυχής. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμησης είναι 7.160 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,02.    Τομέας 2 συνολικής επιφάνειας 4.265 τ.μ., επιτρέπονται μόνο οι χρήσεις διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 525 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,17.   Τομέας 3 συνολικής επιφάνειας 57.386 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας καθώς και η διατήρηση του υφιστάμενου κολυμβητηρίου. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 9.015 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22.    Τομέας 4 Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 10.026 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής και ειδικότερα, η χρήση εστιατορίων, αναψυκτηρίων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 1.200 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,3 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,55. ε.    Τομέας 5 συνολικής επιφάνειας 7.585 τ.μ., επιτρέπεται η χρήση ναυταθλητισμού. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 600 τ.μ. συντελεστής κάλυψης 0,2.     Μαρινα Χίου (ΦΕΚ 171 - 21 Αυγούστου 2018)   Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης είναι 35.112 τ.μ. και το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 78.896 τ.μ. συντελεστής δόμησης 0,196 και μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 6.900 τ.μ. Καθορίζεται μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων από τις οριστικά διαμορφωμένες στάθμες, τα 8,50 μ. (συν στέγη), με εξαίρεση τον πύργο ελέγχου και τα υπόστεγα συντήρησης και φύλαξης σκαφών για τα οποία το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος καθορίζεται στα 10 μ. Εκτός τομέων το ύψος των κτιρίων δεν υπερβαίνει τα 4,5 μ. (συν στέγη). Το ύψος της στέγης των νέων κτιρίων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 1,50 μ.    Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Χιου η οποία χωρίζεται σε δύο ζώνες καθορίζονται χρήσεις γης, και όροι δόμησης ως εξής   Τομέας 1 Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 13.894 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας,αναψυχής και εξυπηρέτησης κοινού καθώς και χρήσεις ναυταθλητισμού. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 1.490 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,15 και συντελεστής δόμησης 0,11.   Τομέας 2  Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 17.382 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις αναψυχής και εξυπηρέτησης κοινού και διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 5.390 τ.μ. Ο Τομέας 2 υποδιαιρείται στους ακόλουθους δύο υποτομείς:   Υποτομέας 2Α Στον Υποτομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 11.069 τ.μ., επιτρέπεται το σύνολο των χρήσεων του Τομέα 2. Στον ίδιο υποτομέα καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,49 και συντελεστής δόμησης 0,42.   Υποτομέας 2Β Στον Υποτομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 6.313 τ.μ., επιτρέπεται το σύνολο των χρήσεων του Τομέα 2, με εξαίρεση τους χώρους συνάθροισης κοινού και πολιτιστικών δραστηριοτήτων καθώς και τους χώρους συγκέντρωσης καταστημάτων και γραφείων (εμπορικό κέντρο). Στον ίδιο υποτομέα καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,43 και συντελεστής δόμησης 0,36. Στην εναπομένουσα εκτός τομέων έκταση επιτρέπονται οι χρήσεις σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων και παραλαβής καταλοίπων σκαφών και λοιπές χρήσεις (όπως, είσοδος, δρόμοι, πεζόδρομοι, χώροι στάθμευσης, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών, πράσινο υδραυλικά έργα). Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση εκτός τομέων ανέρχεται σε 20 τ.μ. 
    • By Engineer
      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html
    • By SIGIO
      Ένοχοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου ένας κατασκευαστής οικοδομών και οι δύο επιβλέποντες μηχανικοί, που κατηγορούνταν για το θάνατο 51χρονου εργολάβου Αλβανικής καταγωγής από πτώση σε νεοαναγειρόμενη οικοδομή.
      Η υπόθεση αφορά το εργατικό ατύχημα που είχε σημειωθεί την Άνοιξη του 2012 στην Κρεμαστή και σε αυτό είχε βρει τραγικό θάνατο ο 51χρονος εργολάβος.
       
      Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία και σε βάρος του κατασκευαστή της οικοδομής αλλά και των δύο υπευθύνων μηχανικών ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη. Χθες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου εξέτασε την υπόθεση αυτή και έκρινε ένοχους και τους τρεις κατηγορούμενους επιβάλλοντας τους ποινή φυλάκισης 40 μηνών στον καθένα. Την ποινή αυτή το δικαστήριο ανέστειλε επί τριετία για τους δύο μηχανικούς ενώ και οι τρεις εμπλεκόμενοι άσκησαν έφεση και έτσι η υπόθεση θα εκδικαστεί το επόμενο διάστημα και σε δεύτερο βαθμό.
      Συνήγοροι υπεράσπισης στην υπόθεση παραστάθηκαν οι κ.κ. Βασίλης Καταβενάκης, Κώστας Σάββενας και Γιάννης Παπαϊωάννου.
       
      Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο άτυχος Αλβανός εργολάβος είχε αναλάβει την πλήρη κατασκευή τεσσάρων μεζονέτων στην περιοχή της Κρεμαστής για λογαριασμό του πρώτου κατηγορούμενου.
       
      Στις 3 Μαρτίου 2012 στις 12 παρά τέταρτο το μεσημέρι ο 51χρονος αλλοδαπός είχε ανεβεί στην ταράτσα της νεοαναγειρόμενης οικοδομής η οποία βρισκόταν στο στάδιο των σοβάδων προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες που γίνονταν και στη συνέχεια επιχείρησε να κατέβει από μία ξύλινη σκάλα στο πρώτο όροφο της οικοδομής με αποτέλεσμα να γλιστρήσει και να βρεθεί στο έδαφος πέφτοντας από ύψος 4,5 μέτρων. Από την πτώση ο εργολάβος χτύπησε το κεφάλι του στο τσιμεντένιο έδαφος με αποτέλεσμα να προκληθούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και να βρει τραγικό θάνατο.
       
      Πηγή : Πολυτεχνικά νέα - rodiaki.gr
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.