Jump to content
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο αυτόματο, χωρίς οδηγό, σύστημα Μετρό στην Ελλάδα. Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου του είναι τα εξής:

    – 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα

    – 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς

    – 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού

    – Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία

    – Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση

    – Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες

    – Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών

    – Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4

    – Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο

    – Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων ανά φρέαρ.

    – Η εμπορική ταχύτητα συρμού θα είναι στα 30 χλμ./ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 80 χλμ./ώρα.

    Οι 13 σταθμοί του Μετρό είναι οι εξής:

    •        Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

    •        Δημοκρατίας

    •        Βενιζέλου

    •        Αγίας Σοφίας

    •        Σιντριβάνι

    •        Πανεπιστήμιο

    •        Παπάφη

    •        Ευκλείδης

    •        Φλέμινγκ

    •        Ανάληψη

    •        25ης Μαρτίου

    •        Βούλγαρη

    •        Νέα Ελβετία

    Σε 17 λεπτά θα μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση των 13 σταθμών, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία. Τα δρομολόγια αρχικά, θα έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες. Οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.

    Το εισιτήριο θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα είναι διάρκειας 1 ώρας και 10 λεπτών. Τα εισιτήρια του Μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.

    Οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να επιβιβάζονται στο Μετρό, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού. Το Μετρό θα μπορούν να χρησιμοποιούν και οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων μόνο αν μεταφέρουν τα ζώα τους σε ειδικές τσάντες μεταφοράς.

    Το Μετρό θα λειτουργεί καθημερινά από τις 5:30 το πρωί μέχρι τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα το ωράριο θα επεκτείνεται.

    Τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει η THEMA, εταιρεία που αποτελείται από την Ιταλική ΑΤΜ και την Γαλλική EGIS.


    Πηγή: https://tkm.tee.gr



    GTnews

    User Feedback

    Recommended Comments

    JohnnyHoliday

    Posted (edited)

    Το πιο εντυπωσιακό πάντως, είναι αυτό :

    [από σημερινή λήψη, είχα μια δουλειά στο μνημείο που βρίσκεται στην έξοδο του σταθμού και επ' ευκαιρία, πρόλαβα να πάρω μερικές φωτογραφίες]

    IMG_9894.jpeg

    Edited by JohnnyHoliday
    Didonis

    Posted

    βάλε και μερικές ακόμα.....

    αφού έχουμε δικό μας άνθρωπο που έκανε ρεπορτάζ να το χαρούμε κι εμείς .... (και όχι μόνο ότι μας πλασάρουν τα ΜΜΕ)

    Didonis

    Posted (edited)

    ωραίος.....

    (καλά λέω εγώ δικός μας άνθρωπος έχει και μεγάλη ανάλυση οι φωτογραφίες του πέραν της σωστής επιλογής)

     

     

    Εδιτ

    Υ.Γ.

    Μεγάλο πράγμα μια καλή ανάλυση.... αυτό που βλέπω εδω υδραυλικά??

     

    1.thumb.png.d42d71ef17aa33d93c495615352e827c.png

    Edited by Didonis
    JohnnyHoliday

    Posted (edited)

    Υδραυλικά, ακριβώς (αρχαίος αγωγός, πηλινος). Έχουν μια ιδιαίτερη διατομή τα επιμέρους στελέχη, αν προσέξεις (σαν αμφορείς).

    Edited by JohnnyHoliday
    Apollon

    Posted

    Όλοι ξέρουμε για ποιους λόγους θα μείνει στην ιστορία αυτό το έργο.

    theagpar

    Posted

    Ενα κλασικο ελληνικο δημόσιο εργο, με εκτροχιασμενο προϋπολογισμο, εκτροχιασμενο χρονοδιάγραμμα, κακό σχεδιασμο, που εγινε πεδιο πολιτικής αντιπαραθεσης εμμονικων στοιχείων (αρχαιολογοι, Μπουταρης κ.α.) και που ειναι το όραμα του πρωθυπουργού μας για τη χωρα.

    Ο νοων νοείτο.

    kostascrg

    Posted

    καλησπέρα και καλές γιορτές 

    έχει ιδέα κανείς εαν ο τρόπος που αντιμετώπισαν την διακοπή προ ημερών, με το να βαλουν τον κόσμο να περπατά μεσα στην σηραγγα, σε διαδρομο που δεν δειχνει να είναι κατακευασμενος για να βαλεις να περπατούν πολίτες από ότι διέκρινα στις φωτο,  είναι μέσα στο πρωτόκολλο ασφαλείας; 



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.