Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Τα 15 υψηλότερα κτίρια στον κόσμο και ποια έρχονται

    Sign in to follow this  

    Για σχεδόν μισό αιώνα, από το 1931 έως το 1972 το κτίριο Empire State Building στις ΗΠΑ αποτελούσε το υψηλότερο κτίριο του κόσμου με ύψος 381 μέτρα και 102 ορόφους.

    Ο κόσμος, όμως, από τότε μέχρι σήμερα έχει αλλάξει πολύ και στην σημερινή κατάταξη των υψηλότερων κτιρίων του κόσμου το Empire State Building δεν βρίσκεται ούτε στην 40αδα. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της βάσης του Skyscraper Center το υψηλότερο κτίριο του κόσμου παραμένει το γνωστό Burj Khalifa στο Ντουμπάι με ύψος 828 μέτρων και 163 ορόφους, όμως, ολοένα και περισσότεροι ουρανοξύστες αναπτύσσονται κάθε χρόνο σε Ασία και Μέση Ανατολή με 8 από τα 15 υψηλότερα κτίρια να βρίσκονται στην Κίνα και μόνο ένα στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα το One World Trade Center στην Ν. Υόρκη με ύψος 541 μέτρων και 94 ορόφους.

    Στο «παιχνίδι» της ανάπτυξης μεγάλων και επιβλητικών κτιρίων μπαίνουν και νέες περιοχές όπως το Καζακστάν και η Πολωνία, όμως ο πραγματικός «αγώνας» βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ντουμπάι και μπορεί να δει το Burj Khalifa να έρχεται δεύτερο από τον «Jeddah Tower» ή τον «Dubai Creek Tower» όταν παραδοθούν.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς ακινήτων, η τρέχουσα οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την πρόβλεψη για το πότε θα παραδοθούν ορισμένα από τα «επικά» αυτά κτίρια που βρίσκονται υπό κατασκευή. Ωστόσο, αυτές οι θεαματικές και υψηλές δομές αποδεικνύουν ακόμη πόσο μακριά έχει φτάσει η αρχιτεκτονική και οι κατασκευές.

    Εκτός των δυο παραπάνω πύργων στην «ουρά» για να παραδοθούν το επόμενο διάστημα είναι στις ΗΠΑ το «Central Park Tower» στην Ν. Υόρκη με ύψος 472,4 μ. που θα φιλοξενεί διαμερίσματα, το «111 West 57th Street» επίσης στην Ν. Υόρκη με ύψος 435,3 μ. και διαμερίσματα, το κτίριο γραφείων «One Vanderbilt» με ύψος 427 μ. και ο «Vista Tower» στο Σικάγο με ύψος 362,9 μ. που θα έχει κατοικίες και ξενοδοχείο.

    Στα έργα που… έρχονται βρίσκεται το κτίριο γραφείων «Dongguan International Trade Center 1» στην Dongguan με ύψος 426,9  μ. και ακόμη τέσσερις ουρανοξύστες στην Κίνα, οι «Nanning China Resources Tower», «Shum Yip Upperhills Tower 1», «Haitian Center Tower2» και «Guiyang International Financial» θα φιλοξενούν ξενοδοχεία και γραφεία, ενώ το 2020 εκτιμάται ότι θα παραδοθεί και ο ουρανοξύστης με γραφειακούς χώρους «PIF Tower» στο Ριάντ με ύψος 385 μ.

    Τα 15 υψηλότερα κτίρια του κόσμου με βάση τα στοιχεία Μαρτίου 2020 είναι:

        Burj Khalifa (Ντουμπάι, 828μ.)
        Shanghai Tower (Σανγκάη, 632 μ.)
        Makkah Royal Clock Tower (Μέκκα, 601 μ.)
        Ping An Finance Center (Shenzhen, 599 μ.)
        Lotte World Tower (Σεούλ, 554,5 μ.)
        One World Trade Center (Ν. Υόρκη, 541,3 μ.)
        Guangzhou CTF Finance Centre (Guangzhou, 530 μ.)
        Tianjin CTF Finance Centre (Tianjin, 530 μ.)
        CITIC Tower (Πεκίνο, 527,7 μ.)
        TAIPEI 101 (Ταϊπέι, 508 μ.)
        Shanghai World Financial Center (Σαγκάη, 492 μ.)
        International Commerce Centre (Χονγκ Κονγκ, 484 μ.)
        Lakhta Center (Αγία Πετρούπολη, 462 μ.)
        Vincom Landmark 81 (Βιετνάμ, 461,2 μ.)
        Changsha IFS Tower T1 (Changsha, 452,1 μ.)

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
    • By Engineer
      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με τη διαδικασία του επείγοντος - Μέσα στον Απρίλιο θα ξεκινήσουν οι κατεδαφίσεις των περίπου 850 κτηρίων στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
      Με τη διαδικασία του επείγοντος θα εκδοθούν οι αποφάσεις των υπουργών Πολιτισμού και Περιβάλλοντος προκειμένου να ξεκινήσουν μέσα στον Απρίλιο οι κατεδαφίσεις των περίπου 850 κτηρίων στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. 
      Όπως αναφέρουν στο economix.gr ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης, έως το τέλος Μαρτίου αναμένεται να συνεδριάσουν τα τρία αρμόδια όργανα των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, τα οποία πρέπει γνωμοδοτήσουν πριν από την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων. 
      Τις επόμενες ημέρες η Ελληνικό Α.Ε. θα καταθέσει φάκελο με πληροφορίες για το σύνολο των 915 κτηρίων που αποτυπώνονται στο τοπογραφικό διάγραμμα στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να ελεγχθούν. 
      Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων θα συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο (ΚΕΣΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει για τα κτήρια που κατασκευάστηκαν πριν από το 1955. 
      Το ΚΕΣΑ, το οποίο αποτελείται από εννιά μέλη, θα εξετάσει εάν θα πρέπει να κριθούν διατηρητέα ορισμένα από τα εκατοντάδες κτήρια στην έκταση του πρώην αεροδρομίου για λόγους ιστορικής σημασίας, αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, παράδοσης κτλ.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 24 Μαρτίου θα συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ μία ή δύο ημέρες αργότερα θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν επί του θέματος και τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ). 
      Τα μέλη του ΚΑΣ θα εξετάσουν τα κτήρια που βρίσκονται μέσα στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο των περίπου 400 στρεμμάτων και τα μέλη του ΚΣΝΜ τις κατασκευές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα πέντε κτήρια που έχουν κριθεί διατηρητέα μνημεία. 
      Ένα από αυτά είναι και το ξύλινο υπόστεγο αεροσκαφών, γνωστό ως «Παγόδα» το οποίο κατασκευάστηκε από τους Άγγλους κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου χρησιμοποιήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία.
      Εκτός από την «Παγόδα» στη θέση τους θα παραμείνουν και τρία ακόμα υπόστεγα αεροσκαφών, τα οποία αναμένεται να φιλοξενήσουν στις εγκαταστάσεις τους ένα νέο ιστορικό αεροπορικό μουσείο.
      Το πιο εμβληματικό από τα διατηρητέα είναι το κεντρικό κτήριο του ανατολικού αεροσταθμού, το οποίο κατασκευάστηκε το 1968 από τον διάσημο αρχιτέκτονα Eero Saarinen.
      Μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεων των τριών συμβουλίων (ΚΑΣ, ΚΣΝΜ, ΚΕΣΑ) οι υπουργοί Πολιτισμού και Περιβάλλοντος θα υπογράψουν τις σχετικές αποφάσεις μέσα σε περίπου μία εβδομάδα. 
      Τόσο η Λίνα Μενδώνη όσο και ο Κωστής Χατζηδάκης, επικαλούμενοι λόγους δημοσίου συμφέροντος, θα υπογράψουν τις αποφάσεις με τη διαδικασία του επείγοντος και όχι με εκείνη που προβλέπεται από τις διατάξεις του επιτελικού κράτους, η οποία μπορεί να έχει διάρκεια έως και 50 ημέρες.
      Στη συνέχεια τη σκυτάλη θα πάρει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος θα πρέπει να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις για την κατεδάφιση των εκατοντάδων κτηρίων. 
      Από το σύνολο των 915 κατασκευών, μόλις τα 58 έχουν κριθεί διατηρητέα και διατηρούμενα. Σε πολλά από αυτά θα στεγαστούν υπηρεσίες, όπως πυροσβεστικοί σταθμοί, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των κατοικιών, των ξενοδοχείων και των εμπορικών κέντρων που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της υλοποίησης της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης που θα γίνει στην Ευρώπη τα επόμενα έτη.  
    • By Engineer
      Με τη διαδικασία του επείγοντος - Μέσα στον Απρίλιο θα ξεκινήσουν οι κατεδαφίσεις των περίπου 850 κτηρίων στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
      Με τη διαδικασία του επείγοντος θα εκδοθούν οι αποφάσεις των υπουργών Πολιτισμού και Περιβάλλοντος προκειμένου να ξεκινήσουν μέσα στον Απρίλιο οι κατεδαφίσεις των περίπου 850 κτηρίων στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. 
      Όπως αναφέρουν στο economix.gr ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης, έως το τέλος Μαρτίου αναμένεται να συνεδριάσουν τα τρία αρμόδια όργανα των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, τα οποία πρέπει γνωμοδοτήσουν πριν από την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων. 
      Τις επόμενες ημέρες η Ελληνικό Α.Ε. θα καταθέσει φάκελο με πληροφορίες για το σύνολο των 915 κτηρίων που αποτυπώνονται στο τοπογραφικό διάγραμμα στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να ελεγχθούν. 
      Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων θα συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο (ΚΕΣΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει για τα κτήρια που κατασκευάστηκαν πριν από το 1955. 
      Το ΚΕΣΑ, το οποίο αποτελείται από εννιά μέλη, θα εξετάσει εάν θα πρέπει να κριθούν διατηρητέα ορισμένα από τα εκατοντάδες κτήρια στην έκταση του πρώην αεροδρομίου για λόγους ιστορικής σημασίας, αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, παράδοσης κτλ.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 24 Μαρτίου θα συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ μία ή δύο ημέρες αργότερα θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν επί του θέματος και τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ). 
      Τα μέλη του ΚΑΣ θα εξετάσουν τα κτήρια που βρίσκονται μέσα στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο των περίπου 400 στρεμμάτων και τα μέλη του ΚΣΝΜ τις κατασκευές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα πέντε κτήρια που έχουν κριθεί διατηρητέα μνημεία. 
      Ένα από αυτά είναι και το ξύλινο υπόστεγο αεροσκαφών, γνωστό ως «Παγόδα» το οποίο κατασκευάστηκε από τους Άγγλους κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου χρησιμοποιήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία.
      Εκτός από την «Παγόδα» στη θέση τους θα παραμείνουν και τρία ακόμα υπόστεγα αεροσκαφών, τα οποία αναμένεται να φιλοξενήσουν στις εγκαταστάσεις τους ένα νέο ιστορικό αεροπορικό μουσείο.
      Το πιο εμβληματικό από τα διατηρητέα είναι το κεντρικό κτήριο του ανατολικού αεροσταθμού, το οποίο κατασκευάστηκε το 1968 από τον διάσημο αρχιτέκτονα Eero Saarinen.
      Μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεων των τριών συμβουλίων (ΚΑΣ, ΚΣΝΜ, ΚΕΣΑ) οι υπουργοί Πολιτισμού και Περιβάλλοντος θα υπογράψουν τις σχετικές αποφάσεις μέσα σε περίπου μία εβδομάδα. 
      Τόσο η Λίνα Μενδώνη όσο και ο Κωστής Χατζηδάκης, επικαλούμενοι λόγους δημοσίου συμφέροντος, θα υπογράψουν τις αποφάσεις με τη διαδικασία του επείγοντος και όχι με εκείνη που προβλέπεται από τις διατάξεις του επιτελικού κράτους, η οποία μπορεί να έχει διάρκεια έως και 50 ημέρες.
      Στη συνέχεια τη σκυτάλη θα πάρει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος θα πρέπει να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις για την κατεδάφιση των εκατοντάδων κτηρίων. 
      Από το σύνολο των 915 κατασκευών, μόλις τα 58 έχουν κριθεί διατηρητέα και διατηρούμενα. Σε πολλά από αυτά θα στεγαστούν υπηρεσίες, όπως πυροσβεστικοί σταθμοί, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των κατοικιών, των ξενοδοχείων και των εμπορικών κέντρων που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της υλοποίησης της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης που θα γίνει στην Ευρώπη τα επόμενα έτη.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Θέμα: Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ν.4067/12 (άρθρο 10 παρ.1 και άρθρο παρ. 1 & 8.
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού, το οποίο αφορά στη δυνατότητα παράλληλης εφαρμογής διατάξεων του ν.4067/12 και ειδικότερα της παρ. 1 του άρθρου 10 σε συνδυασμό με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 15 του ν.4067/12 με αποτέλεσμα την επιπρόσθετη προσαύξηση του ύψους του κτιρίου, σας γνωρίζουμε λαμβάνοντας υπόψη τα β) και γ) σχετικά για τα εξής:
      Α) Στις περιπτώσεις ακινήτων που μετά την εφαρμογή του άρθρου 10 του ΝΟΚ δεν επέρχεται προσαύξηση στο ύψος του κτιρίου, έχουμε την άποψη ότι είναι δυνατή η εφαρμογή της παρ. 8 του άρθρου 15 του ΝΟΚ για υπέρβαση ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, ενώ
      Β) Στις περιπτώσεις ακινήτων που μετά την εφαρμογή του άρθρου 10 του ΝΟΚ επέρχεται προσαύξηση στο ύψος του κτιρίου, είναι δυνατή και επιπλέον προσαύξηση αυτού βάση της παρ. 1 και 8 του άρθρου 15 του ΝΟΚ, με την επιφύλαξη της περίπτωσης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 8 του άρθρου 15 του ΝΟΚ που αφορά σε μείωση κάλυψης, δεδομένου ότι η ίδια προϋπόθεση της μείωσης της κάλυψης με αντισταθμιστικό κίνητρο την αύξηση του ύψους δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί δύο φορές προκειμένου να αποφέρει περισσότερα του ενός οφέλη στο κτίριο.
      Επομένως, εφόσον στην περίπτωση που αναφέρεστε, ζητείται επιπρόσθετα της προσαύξησης ύψους -που έχει προκύψει κατ’ αναλογία του προσαυξημένου συντελεστή δόμησης λόγω μείωσης της επιτρεπόμενης κάλυψης κατά το άρθρο 10 του ΝΟΚ- και περεταίρω υπέρβαση στο προσαυξημένο ύψος, λόγω πρόσθετης μείωσης κάλυψης σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.8, έχουμε την άποψη ότι δεύτερη προσαύξηση / υπέρβαση ύψους δεν δύναται να χορηγηθεί, ενώ η συνολική μείωση της κάλυψης θα μπορούσε να εξεταστεί εξ’ αρχής από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής στα πλαίσια του άρθρου 10 του ΝΟΚ.
      http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=3pzmKSyXNcc%3D&tabid=777&language=el-GR&fbclid=IwAR2b-gw-9EIgT2ztdaRCgPhKEwwu1lknkIN1p9ZKrkbN2yf6GEWN_iwglhY

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.