Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    ΤΕΕ: Πάνω από 1 εκατομμύριο τα αυθαίρετα στην Ελλάδα, 2.2 δις τα έσοδα από ρυθμίσεις

    Sign in to follow this  

    Με αφορμή την επικείμενη προθεσμία της 8ης Οκτωβρίου 2018 για τις δηλώσεις αυθαιρέτων και πληρωμές των αντίστοιχων παραβόλων και προστίμων του νόμου 4495/2017, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος παρουσιάζει βασικά στοιχεία και ενδιαφέροντα μεγέθη που προκύπτουν από τη στατιστική επεξεργασία των δηλώσεων που καταθέτουν οι μηχανικοί για τα αυθαίρετα κτίσματα και τα κτίσματα με αυθαιρεσίες. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 8 Οκτωβρίου 2018, με την πληρωμή του αντίστοιχου παραβόλου, οι ενδιαφερόμενοι διασφαλίζουν την προβλεπόμενη έκπτωση 20% του ν.4495/2017, που ισχύει μέχρι και την ανωτέρω ημερομηνία.

    Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:

    «Οι νόμοι αυθαιρέτων – 4178 και 4495 – έδωσαν διέξοδο τακτοποίησης σε όλες σχεδόν τις αυθαίρετες κατασκευές και ως εκ τούτου η ένταξη ενός κτίσματος αποτελεί ευκαιρία οριστικής λύσης για τους πολίτες ώστε να αποκτήσουν αδέσμευτη χρήση των ακινήτων τους και να μην επαπειλούνται με την υποβολή δυσβάκτακτων προστίμων.

    Οι πολίτες πρέπει με την συμβολή ενός Μηχανικού της επιλογής τους, από τους δεκάδες χιλιάδες διαθέσιμους, να καταγράψουν τις αυθαιρεσίες τους και να επιλέξουν ένα από τα διαθέσιμα σχήματα αποπληρωμής των προστίμων, τα οποία προσφέρουν, σε περιπτώσεις προκαταβολών, σημαντικά υψηλές εκπτώσεις αλλά και δυνατότητα για συμψηφισμό του 50% των προστίμων για τα αυθαίρετα με εργασίες και υλικά  ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας.

    Σημειώνω ότι οι επιλογές της δομής της βάσης δεδομένων του ΤΕΕ σε συνδυασμό με το σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού, την εργασία των Μηχανικών σε κάθε ένα συγκεκριμένο ακίνητο και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, μέσω του Πράσινου Ταμείου, αποτελούν εχέγγυο συνταγματικότητας των ρυθμίσεων αλλά και το μόνο ουσιαστικό όπλο της Πολιτείας, σήμερα, για την προστασία του περιβάλλοντος από την αυθαίρετη δόμηση και για τη μείωση των συνεπειών στο φυσικό περιβάλλον.

    Το ΤΕΕ και οι μηχανικοί κάνουν τη δουλειά τους για να γυρίσει η χώρα σελίδα στο θέμα των αυθαιρέτων και της οικοδομής γενικότερα. Και αυτό θα αφορά σε λίγες ημέρες και τις νέες οικοδομές, με την Ηλεκτρονική Έκδοση Οικοδομικών Αδειών, που ξεκινά στις 15 Οκτωβρίου, βασισμένη και πάλι στα πληροφοριακά συστήματα και τις βάσεις δεδομένων του ΤΕΕ. Επόμενο βήμα, που έχει ήδη αργήσει, είναι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, που αφορά τα νομίμως υφιστάμενα κτίρια. Και τελικός στόχος είναι η καθιέρωση ενός ενιαίου ψηφιακού χάρτη ακινήτων όλης της χώρας, μαζί με τις θεσμικές γραμμές. Μόνο με ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ψηφιακών υπηρεσιών, με γεωγραφικό εντοπισμό των ακινήτων και όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα, θα διασφαλιστεί επιτέλους η έμπρακτη καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης, η νομιμότητα όλων των κατασκευών, θα βελτιωθεί ουσιαστικά η ασφάλεια των κατασκευών. Μόνο έτσι θα προωθηθεί ουσιαστικά η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, η διαφάνεια και η ασφάλεια δικαίου στις συναλλαγές ακινήτων, θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση πολιτών και μηχανικών. Το ΤΕΕ είναι έτοιμο να υποστηρίξει ηλεκτρονικά όλες αυτές τις υπηρεσίες. Ήρθε η ώρα η Πολιτεία να εφαρμόσει όσα υπόσχεται για χρόνια.»

     

    Συνοπτικά το σύνολο των ενεργών δηλώσεων, όπως προκύπτουν από το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2018, έχει ως εξής:

      Άκυρες Σε επεξεργασία Αρχική υποβολή  Υπαγωγή Οριστική υπαγωγή Περαιωμένες Σύνολο Αυθαιρέτων Βεβαιώσεις μεταβίβασης
    Δηλώσεις Ν.4495/2017 9 104.788 32.406 48.191 44.277 14.735 244.397 251.189
    Δηλώσεις Ν.4495/2017 από μεταφορά του Ν4178 40 0 7423 18906 7966 1390 35.725 0
    Δηλώσεις Ν.4178/2013 266 0 41.293 110.440 266.941 0 418.940 969.893
    Δηλώσεις Ν 4178 από μεταφορά του Ν4014 231 6 57.081 80.687 157.476 0 295.481 0
    Δηλώσεις Ν4014/2011 105 0 27.669 16.561 34.427 0 78.762 428.507
    Σύνολο 651 104.794 165.872 274.785 511.087 16.125 1.073.305 1.649.589

    Σημειώνεται ότι οι δηλώσεις «Σε επεξεργασία» δεν έχουν υποβληθεί ακόμα και δεν έχουν προκύψει για αυτές οι αντίστοιχες εντολές πληρωμής παραβόλου και ειδικού προστίμου. Εκ της διαφοράς, οι δηλώσεις για τις οποίες έχει υποβληθεί παράβολο είναι συνολικά (και για τους τρεις νόμους) 968.511 εκ των οποίων 165.872 βρίσκονται σε αρχική υποβολή.

    Στα ανωτέρω, αξίζουν σημείωσης τα εξής:

    • Έχουν εκδοθεί συνολικά 1.649.589 βεβαιώσεις μεταβιβάσεις για ακίνητα από το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, ενώ τα κτίρια με αυθαιρεσίες ανέρχονται σε 1.073.305.
    • Σε οριστική υπαγωγή βρίσκονται 511.087 ακίνητα με αυθαιρεσίες ενώ ακόμη 16.125 έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος 4495/2017.

    Έσοδα

    Τα πραγματοποιηθέντα έσοδα από τις δηλώσεις αυθαιρέτων, ανά νόμο, έχουν (μέχρι 30/9/2018) ως εξής:

    Έσοδα  
    ν.4014/2011 1.002.086.354
    ν.4178/2013 1.036.146.877
    ν.4495/2017 132.925.441
    Σύνολο 2.171.158.671

    Από τα διαθέσιμα δεδομένα των δηλώσεων στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, παρατηρούνται οι εξής τάσεις, που φαίνεται να παραμένουν σχετικά σταθερές τα τελευταία χρόνια και με τους τρεις νόμους:

    • Σχετική επιτάχυνση δηλώσεων και πληρωμών σε περιόδους λήξης προθεσμιών αλλά και σχετική κάμψη σε περιόδους που επηρεάζονται από συναφείς εξελίξεις (περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, συζητήσεις νέων ρυθμίσεων κλπ).
    • Το 25% αφορά ακίνητα χωρίς καμία οικοδομική άδεια ενώ το 75% αφορά αυθαιρεσίες σε κτίσματα με οικοδομική άδεια. Λόγω της πρόβλεψης του Νόμου να επιβαρύνονται όσα αυθαίρετα δεν έχουν καμία προηγούμενη έκδοση αδείας τα αντίστοιχα ποσοστά επιβαρύνουν περισσότερο τις αντίστοιχες δηλώσεις, οπότε σε κτίσματα χωρίς οικοδομική άδεια αντιστοιχεί το 28% των προστίμων, ενώ σε κτίσματα με οικοδομική άδεια το 72% των προστίμων, περίπου.
    • Από το σύνολο των στοιχείων προκύπτει ότι 3 στις 10 δηλώσεις αφορά ακίνητα εκτός σχεδίου και 7 στις 10 δηλώσεις ακίνητα εντός σχεδίου. Λόγω της πρόβλεψης του Νόμου τα πρόστιμα σε εκτός σχεδίου είναι σημαντικά υψηλότερα οπότε στην κατανομή των προστίμων παρουσιάζεται η εικόνα το μισό περίπου του συνολικού ύψους των προστίμων να αφορά ακίνητα εκτός σχεδίου και το άλλο μισό των προστίμων να αφορά ακίνητα εντός σχεδίου.
    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Διαπίστωση

    πενιχρά τα έσοδα από τον 4495 (χωρίς την πρόσθετη  έκπτωση  20% θα ήταν περίπου 160.000.000)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Να δώσουν παράταση στο 20% Οι άνθρωποι έχουν ΕΝΦΙΑ -ΕΦΟΡΙΑ να πληρώσουν μέχρι τέλος του χρόνου. Ηδη βουλευτης τους έχει κάνει αίτημα σχετικό με παράταση.Α να μας πούνε τα 2,2 δις που έχουν πάει μέχρι στιγμής.Σε ποια έργα για ισοζύγιο.Μ αρεσει που λένε έδωσαν διέξοδο οι νόμοι 4178 4495.Ο 4014 που είναι ?Τα εξ αδιαιρέτου που είναι?

    Edited by Elounda

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    το πιο δυσοίωνο:

    δηλώσεις 4178

    σε οριστική 266.941 + 157.476 (απο μεταφορά από 4014) = 424.417

    περαιωμένες: 0

    μέχρι τις 3/11 πρέπει να ανέβουν αρχεία και να περαιωθούν 424417 δηλώσεις. 

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Στον 4178 δεν υπήρχε το "περαιωμένη" ώς στάδιο δήλωσης! Η δήλωση με ή χωρίς αρχεία έκλεινε ώς "οριστική"

    Και πάλι όμως οι 190000 σε υπαγωγή είναι πολλές δηλώσεις.

    Απο τα παραπάνω στοιχεία, αγνοούμαι τις δηλώσεις σε επεξεργασία καθώς και ενα σημαντικό

    ποσοστό των σε αρχική υποβολή του 4178 (>60%) καθώς είναι δηλώσεις που δεν πληρώθηκε παράβολο ποτέ 

    πιθανότατα.

     

    Edited by laxanos
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Καταργείται ο χρονικός περιορισμός στη λειτουργία των σπιτιών, που μισθώνονται βραχυχρόνια, όπως προκύπτει από δηλώσεις του Υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη σε συνάντηση με τουριστικούς συντάκτες.
      Αναλυτικότερα, δεν θα εκδοθεί εν τέλει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκκρεμούσε από την προηγούμενη κυβέρνηση, σύμφωνα με την οποία η τουριστική μίσθωση σπιτιών θα ορίζονταν σε 90 ημέρες το χρόνο.
      Όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, η κυβέρνηση εστιάζει στη νομιμοποίηση αυτής της δραστηριότητας μέσα από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα ακόλουθα για τον έλεγχο της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα:
      ** Παρέχεται η δυνατότητα στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να ζητά εντός προθεσμίας, με έγγραφο ή ηλεκτρονικό αίτημα, από κάθε διαχειριστή ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία δραστηριοποιείται στην οικονομία του διαμοιρασμού, ανεξάρτητα από το εάν αυτή έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή όχι, οποιαδήποτε πληροφορία ή στοιχείο σχετικά με πρόσωπα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ως πωλητές, για τα οποία προκύπτουν ή μπορεί να προκύψουν φορολογικές υποχρεώσεις στην ημεδαπή.
      Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και κάθε διαχειριστής ψηφιακής πλατφόρμας πρέπει να διαβιβάζουν στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτή ορίζει, κάθε στοιχείο που έχουν στην κατοχή τους και που ιδίως αφορά στα πρόσωπα, τα οποία έχουν την ιδιοκτησία, τη χρήση ή/και την ευθύνη λειτουργίας ή/και διαχείρισης των ιστοτόπων/ονομάτων χώρου των ανωτέρω ψηφιακών πλατφορμών. Για τη μη παροχή πληροφοριών ή στοιχείων από τις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού προβλέπονται πρόστιμα από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών Διαδικτύου. Στα άλλα πρόσωπα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 μέχρι και 30.000 ευρώ για παράβαση της υποχρέωσής τους που συνίσταται στην παροχή πληροφοριών προς την ΑΑΔΕ.
      ** Εάν δεν ανταποκριθούν στο αίτημα, οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο θα εντέλλονται να «κατεβάσουν» τους σχετικούς ιστότοπους από το ελληνικό ίντερνετ. Η Φορολογική Διοίκηση μάλιστα, μπορεί  να δημοσιεύει στον ιστότοπό της κατάλογο ψηφιακών πλατφορμών στις οποίες έχουν επιβληθεί τέτοιες κυρώσεις.
      Ο Υπουργός Τουρισμού επισήμανε επίσης ότι οι ερμοδιότητες για την αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων πρέπει να μεταφερθεί στο υπουργείο Τουρισμού.
      Νομοθετικό πλαίσιο για πισίνες και καταδυτικό τουρισμό
      Ο κ. Θεοχάρης είπε ακόμη ότι σύντομα θα καταρτισθούν οι νομοθετικές παρεμβάσεις για τη λειτουργία και την ασφάλεια στις πισίνες των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων,, καθώς και για τον καταδυτικό τουρισμό.
      Τέλος, το Δ.Σ. του ΕΟΤ θα εγκρίνει την καμπάνια του ΕΟΤ για το πρώτο τετράμηνο του 2020, που θα ξεκινήσει στις αρχές Ιανουαρίου.

      View full είδηση
    • By ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Καταργείται ο χρονικός περιορισμός στη λειτουργία των σπιτιών, που μισθώνονται βραχυχρόνια, όπως προκύπτει από δηλώσεις του Υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη σε συνάντηση με τουριστικούς συντάκτες.
      Αναλυτικότερα, δεν θα εκδοθεί εν τέλει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκκρεμούσε από την προηγούμενη κυβέρνηση, σύμφωνα με την οποία η τουριστική μίσθωση σπιτιών θα ορίζονταν σε 90 ημέρες το χρόνο.
      Όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, η κυβέρνηση εστιάζει στη νομιμοποίηση αυτής της δραστηριότητας μέσα από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα ακόλουθα για τον έλεγχο της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα:
      ** Παρέχεται η δυνατότητα στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να ζητά εντός προθεσμίας, με έγγραφο ή ηλεκτρονικό αίτημα, από κάθε διαχειριστή ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία δραστηριοποιείται στην οικονομία του διαμοιρασμού, ανεξάρτητα από το εάν αυτή έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή όχι, οποιαδήποτε πληροφορία ή στοιχείο σχετικά με πρόσωπα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ως πωλητές, για τα οποία προκύπτουν ή μπορεί να προκύψουν φορολογικές υποχρεώσεις στην ημεδαπή.
      Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και κάθε διαχειριστής ψηφιακής πλατφόρμας πρέπει να διαβιβάζουν στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτή ορίζει, κάθε στοιχείο που έχουν στην κατοχή τους και που ιδίως αφορά στα πρόσωπα, τα οποία έχουν την ιδιοκτησία, τη χρήση ή/και την ευθύνη λειτουργίας ή/και διαχείρισης των ιστοτόπων/ονομάτων χώρου των ανωτέρω ψηφιακών πλατφορμών. Για τη μη παροχή πληροφοριών ή στοιχείων από τις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού προβλέπονται πρόστιμα από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών Διαδικτύου. Στα άλλα πρόσωπα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 μέχρι και 30.000 ευρώ για παράβαση της υποχρέωσής τους που συνίσταται στην παροχή πληροφοριών προς την ΑΑΔΕ.
      ** Εάν δεν ανταποκριθούν στο αίτημα, οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο θα εντέλλονται να «κατεβάσουν» τους σχετικούς ιστότοπους από το ελληνικό ίντερνετ. Η Φορολογική Διοίκηση μάλιστα, μπορεί  να δημοσιεύει στον ιστότοπό της κατάλογο ψηφιακών πλατφορμών στις οποίες έχουν επιβληθεί τέτοιες κυρώσεις.
      Ο Υπουργός Τουρισμού επισήμανε επίσης ότι οι ερμοδιότητες για την αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων πρέπει να μεταφερθεί στο υπουργείο Τουρισμού.
      Νομοθετικό πλαίσιο για πισίνες και καταδυτικό τουρισμό
      Ο κ. Θεοχάρης είπε ακόμη ότι σύντομα θα καταρτισθούν οι νομοθετικές παρεμβάσεις για τη λειτουργία και την ασφάλεια στις πισίνες των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων,, καθώς και για τον καταδυτικό τουρισμό.
      Τέλος, το Δ.Σ. του ΕΟΤ θα εγκρίνει την καμπάνια του ΕΟΤ για το πρώτο τετράμηνο του 2020, που θα ξεκινήσει στις αρχές Ιανουαρίου.
    • By Engineer
      Οκτώ σημαντικές αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε προχθές στη Βουλή. Μεταξύ άλλων, δίδεται η δυνατότητα σε χιλιάδες φορολογούμενους, από το 2020 έως το 2022, να ανακαινίσουν τις κατοικίες τους ή άλλα κτίσματα που κατέχουν, αποκομίζοντας φορολογικά οφέλη για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξοφλήσουν τις σχετικές δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και θα λάβουν από τους επαγγελματίες που θα πραγματοποιήσουν τις εργασίες στα ακίνητά τους τις σχετικές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
      Επιπλέον, με άλλες παρεμβάσεις που προβλέπονται, επιδιώκεται να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή η οποία διαπράττεται μέσω της μη δήλωσης εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, αλλά και να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις, οι δωρεές, οι γονικές παροχές και οι κληρονομιές. 
      1 Οι ιδιοκτήτες κτισμάτων οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν στα ακίνητά τους, στην τριετία 2020-2022, εργασίες ανακαίνισης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του νομοσχεδίου, θα έχουν εκπτώσεις φόρου μέχρι το 40% των εξόδων που θα καταβάλουν, τα οποία θα εκπίπτουν από τις οφειλές φόρου εισοδήματος της επόμενης τετραετίας υπό προϋποθέσεις.  Το ανώτατο όριο των δαπανών για το οποίο οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες θα δικαιούνται έκπτωσης φόρου μειώθηκε σε 16.000 ευρώ, από 48.000 ευρώ που προέβλεπε το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου. 
      Από την άλλη πλευρά όμως, οι εν λόγω ιδιοκτήτες για όσο διάστημα διαρκεί η ισχύς της έκπτωσης του 40% των δαπανών ανακαίνισης, θα έχουν ταυτόχρονα και την έκπτωση του 5% επί του φορολογητέου εισοδήματος από μισθώματα, η οποία αφορά δαπάνες για επισκευή και συντήρηση, ισχύει κάθε χρόνο και υπολογίζεται αυτόματα, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών στην εφορία. Η απώλεια της έκπτωσης αυτής προβλεπόταν στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο είχε αναρτηθεί στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
      Στις προϋποθέσεις για να ισχύσει η έκπτωση του 40% είναι:
       α) τα κτήρια για τα οποία πραγματοποιούνται οι δαπάνες να μην έχουν ήδη ενταχθεί ή να μην πρόκειται να ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης κτηρίων.
      β) οι δαπάνες να αποδεικνύονται με αποδείξεις λιανικών συναλλαγών ή με τιμολόγια παροχής υπηρεσιών
      γ) οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
      Πέραν των φορολογικών κινήτρων για την ανακαίνιση παλαιών κτισμάτων, το φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τις ακόλουθες ρυθμίσεις για τη φορολογία ακινήτων:
      2 Υποχρέωση των παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου και όσων διαχειρίζονται ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών να παρέχουν πληροφορίες φορολογικού ενδιαφέροντος στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και κάθε διαχειριστής ψηφιακής πλατφόρμας ο οποίος δραστηριοποιείται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων πρέπει να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτή ορίζει, κάθε στοιχείο που έχουν στην κατοχή τους και που ιδίως αφορά τα πρόσωπα, τα οποία έχουν την ιδιοκτησία, τη χρήση ή/και την ευθύνη λειτουργίας ή/και διαχείρισης των ιστοτόπων/ονομάτων χώρου των ανωτέρω ψηφιακών πλατφορμών. Για τη μη παροχή πληροφοριών ή στοιχείων από τις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού προβλέπονται πρόστιμα από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου. Στα άλλα πρόσωπα μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 μέχρι και 30.000 ευρώ για παράβαση της υποχρέωσής τους που συνίσταται στην παροχή πληροφοριών προς την ΑΑΔΕ.
      3 «Ξεμπλοκάρισμα» μεταβιβάσεων. Κατά την πώληση ενός ακινήτου, ο συμβολαιογράφος θα έχει το δικαίωμα να παρακρατεί από το εισπραττόμενο τίμημα και να αποδίδει στο Δημόσιο τυχόν οφειλή του πωλητή από ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή, το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ θα είναι δυνατό να χορηγείται, για μεταβίβαση συγκεκριμένου ακινήτου, με παρακράτηση από το εισπραττόμενο τίμημα του συνολικά οφειλόμενου ποσού κύριου και πρόσθετου φόρου και προσαυξήσεων για όλα τα ακίνητα για τα οποία ο πωλητής είναι υπόχρεος. Έτσι, παύει πλέον να υφίσταται το εμπόδιο της υποχρεωτικής ρύθμισης ή εξόφλησης του οφειλόμενου ΕΝΦΙΑ πριν από τη μεταβίβαση, το οποίο ισχύει σήμερα.
      4 Αναστολή της επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων. Κατά τη διάρκεια της τριετίας 2020-2022 όλα τα κτίσματα τα οποία έχουν άδειες ανέγερσης από την 1η-1-2006 και μετά αλλά βρίσκονται ακόμη στα χέρια των οικοδομικών εταιρειών που τα κατασκευάζουν ή τα έχουν αποπερατώσει, δεν θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24% επί των αντικειμενικών τιμών τους τη στιγμή κατά την οποία θα μεταβιβάζονται για πρώτη φορά για χρήση. Τα ακίνητα αυτά θα επιβαρύνονται με φόρο μεταβίβασης 3% επί των αντικειμενικών τιμών τους, όπως ακριβώς και τα παλαιά κτίσματα όταν μεταβιβάζονται για δεύτερη, τρίτη, τέταρτη φορά κ.ο.κ. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ δεν επιβαρύνει τις μεταβιβάσεις πρώτης κατοικίας, οπότε η ρύθμιση αυτή δεν αφορά αυτές τις μεταβιβάσεις. 
      5 Περαιτέρω αναστολή της επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων. Η έναρξη ισχύος των διατάξεων για την επιβολή φόρου 15% στην υπεραξία που προκύπτει από την πώληση ακινήτου σε τιμή ανώτερη της τιμής κτήσης του αναβάλλεται για την 1η-1-2023.
      6 Καθιέρωση διαδικασιών ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων. Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών ακινήτων με την κατάργηση μιας σειράς διατάξεων που προβλέπουν την υποβολή εντύπων δηλώσεων με αυτοπρόσωπη παρουσία των φορολογουμένων στις αρμόδιες ΔΟΥ και με την προσθήκη διατάξεων που καθιστούν τους συμβολαιογράφους υπευθύνους για τη συμπλήρωση και την υποβολή των δηλώσεων.
      7 Επικαιροποίηση νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης για κληρονομιές. Παρατείνεται από έξι (6) μήνες που είναι σήμερα, σε εννέα (9) μήνες, η προθεσμία υποβολής αρχικών ή νέων δηλώσεων φόρου κληρονομιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο κληρονόμος απεβίωσε στην ημεδαπή.
      8 Νέα διαδικασία προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων που βρίσκονται εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών. Τροποποιείται η διαδικασία υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων για περιοχές στις οποίες δεν ισχύει αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι εντός 5 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης η αρμόδια φορολογική αρχή θα ενεργεί προσωρινό προσδιορισμό της αγοραίας αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου, λαμβάνοντας υπόψη συγκριτικά στοιχεία, βιβλία τιμών ή άλλα τυχόν υπάρχοντα στοιχεία.
      Αν η δηλωθείσα αξία συμπίπτει με την προσωρινή, αυτή θα κρίνεται ειλικρινής. Αν δεν συμπίπτει, ο φορολογούμενος, μέσα σε 2 μήνες από τον προσδιορισμό της προσωρινής αξίας, θα έχει το δικαίωμα να την αποδεχθεί και να υποβάλει τροποποιητική δήλωση, η οποία θεωρείται εμπρόθεσμη.
      Σε περίπτωση που το τίμημα σε μεταβιβαστικό συμβόλαιο είναι μεγαλύτερο από την αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, ο φόρος θα επιβάλλεται στη μεγαλύτερη αξία.
      Οι προωθούμενες μεταβολές
      Η διάταξη για την έκπτωση του 40% των δαπανών ανακαίνισης από τον φόρο εισοδήματος, όπως διαμορφώθηκε μετά τις τελευταίες αλλαγές.
      * Πρόστιμα-μαμούθ σε ψηφιακές πλατφόρμες βραχυπρόθεσμων μισθώσεων που δεν αποστέλλουν πληροφορίες στην εφορία.
      * Αλλαγές στις διαδικασίες πωλήσεων ακινήτων - Τέλος στην υποχρεωτική προεξόφληση ή ρύθμιση του ΕΝΦΙΑ.
      * Αναστολή επιβολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων.
      * Περαιτέρω αναστολή επιβολής φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων.
      * Ηλεκτρονικά και μέσω συμβολαιογράφων η υποβολή δηλώσεων για φόρους μεταβιβάσεων, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών εντός του 2020.
      * Αυξάνεται από 6 σε 9 μήνες η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών.
      * Νέο σύστημα προσδιορισμού των φορολογητέων αξιών σε μεταβιβάσεις ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές εκτός συστήματος αντικειμενικών τιμών.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.