Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το θερμικό αποτύπωμα στους δρόμους και τα κτίρια του κέντρου της Αθήνας

    Sign in to follow this  

    Ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες σημειώθηκαν στο κέντρο της Αθήνας το μεσημέρι της Τετάρτης με τη θερμική ενέργεια που καταγράφηκε να αγγίζει ακόμα και τους 70 βαθμούς Κελσίου. Το θερμικό φορτίο στην Πλατεία Συντάγματος και την Πλατεία Ομονοίας καταγράφει η εναέρια λήψη με χρήση θερμικής κάμερας.

    Το ανοιχτό πορτοκαλί στις φωτογραφίες δείχνει θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 35 βαθμούς Κελσίου και το σκούρο πορτοκαλί τους 70! 

    Υψηλές θερμοκρασίες καταγράφονται στην άσφαλτο, στα μάρμαρα μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και στα σημεία που υπάρχουν συγκεντρωμένα κλιματιστικά. 

    img-b2578a9a9e6e21c9ec5a1f35f57d691b-v.j

    Πλατεία Συντάγματος. Αριστερά με το σκούρο πορτοκαλί χρώμα είναι τα κλιματιστικά του Public. 

    Up Drones
    img-23da6b5abc4a299161a5589cdadf53c5-v.j

    Πλατεία Ομονοίας

    Up Drones

    Φωτογραφίες: Up Drones

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Πολύ ενδιαφέρον ως απόλυτο και  απεικονιστικό στοιχείο που δεν χωρά αμφισβήτηση και μπορεί να αποβεί πολλαπλά χρήσιμο σε πολλούς τομείς! 

    Δεν παραβλέπουμε βεβαίως τις επιστημονικά / τεχνικά άστοχες εκφράσεις της εφημερίδας των  συντακτών  : ".... θερμική ενέργεια που καταγράφηκε να αγγίζει ακόμα και τους 70 βαθμούς Κελσίου. Το θερμικό φορτίο ....",  αφού ούτε η θερμική ενέργεια μετρείται σε βαθμούς Κελσίου μη έχουσα άμεση σχέση με την θερμοκρασία,  αλλά ούτε και η θερμοκρασία είναι ίδιο μέγεθος με το θερμικό φορτίο, όντας αυτή εξ΄ορισμού ως  η στάθμη της θερμικής ενέργειας και όχι η ποσότητα αυτής, η οποία  μετρείται π.χ σε Kjoule, Kwh κ.λ.π......

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σωστό. Εγώ άκουγα σήμερα δημοσιογράφο που μιλούσαν για την καταιγίδα στην Χαλκιδική και η δημοσιογράφος σχολίαζε τον μετεωρολόγο οτι η δύναμη του αέρα ήταν 100 χλμ/ώρα.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ε.. ναι!...    αυτή έμπλεξε αέρηδες και δύναμη γιατί ...

    είχε ακούσει ότι άν έχεις δύναμη το φυσάς το μπικικίνι ......:D

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το έτος που πέρασε ταξινομείται δεύτερο, μόλις κατά 0,04 βαθμό Κελσίου πίσω από το 2016, το οποίο παραμένει το πιο ζεστό.
      ο 2019 ήταν η δεύτερη πιο ζεστή χρονιά στον κόσμο, κλείνοντας μια δεκαετία με ζέστη που έσπασε τα ρεκόρ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Κοπέρνικος, η οποία περιγράφει «ανησυχητικές» ενδείξεις την ώρα που η Αυστραλία φλέγεται και πολλαπλασιάζονται τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
      «Το 2019 ήταν μια εξαιρετικά ζεστή χρονιά, στην πραγματικότητα η δεύτερη πιο ζεστή στον κόσμο, σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων μας, με πολλούς μήνες να έχουν καταρρίψει ρεκόρ», σχολίασε σε ανακοίνωση ο Κάρλο Μπουοντέμπο, ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Κοπέρνικος για την Κλιματική Αλλαγή και την οποία μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.
      Το έτος που πέρασε ταξινομείται δεύτερο, μόλις κατά 0,04 βαθμό Κελσίου πίσω από το 2016, το οποίο παραμένει το πιο ζεστό. Η υπηρεσία Κοπέρνικος επιβεβαιώνει επίσης πως τα πέντε πιο ζεστά χρόνια που έχουν καταγραφεί ποτέ είναι τα πέντε τελευταία χρόνια: ο υδράργυρος ανέβηκε από 1,1 έως 1,2 βαθμό Κελσίου πάνω από τη θερμοκρασία της προβιομηχανικής εποχής. Επίσης η δεκαετία 2010-2019 υπήρξε η πιο ζεστή από τότε που άρχισαν οι μετρήσεις.
      «Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για ανησυχητικές ενδείξεις», υπογράμμισε ο Ζαν-Νοέλ Τεπό, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων (ECMWF), στο οποίο υπάγεται το C3S.
      Εξαιτίας των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και οφείλονται στις ανθρώπινες δραστηριότητες, η θερμοκρασία του πλανήτη έχει ήδη αυξηθεί κατά 1 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, με καταστροφικές επιπτώσεις σ' ολόκληρη την υφήλιο.
      Με τον σημερινό ρυθμό, η θερμοκρασία του πλανήτη μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 4 ή 5 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα.
      Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, για να μην εξαλειφθεί η ελπίδα να περιορισθεί η άνοδος της θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου, πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μειώνονται κατά 7,6% κάθε χρόνο από το 2020 μέχρι το 2030, κάτι απαιτεί μια πρωτοφανή μεταμόρφωση της παγκόσμιας οικονομίας. Αν αυτή δεν συμβεί, οι εκπομπές θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
      Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Κοπέρνικος για την κλιματική αλλαγή ανακοίνωσε εξάλλου σήμερα πως η συγκέντρωση CO2 στην ατμόσφαιρα συνέχισε να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, του 2019 περιλαμβανομένου.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το έτος που πέρασε ταξινομείται δεύτερο, μόλις κατά 0,04 βαθμό Κελσίου πίσω από το 2016, το οποίο παραμένει το πιο ζεστό.
      ο 2019 ήταν η δεύτερη πιο ζεστή χρονιά στον κόσμο, κλείνοντας μια δεκαετία με ζέστη που έσπασε τα ρεκόρ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Κοπέρνικος, η οποία περιγράφει «ανησυχητικές» ενδείξεις την ώρα που η Αυστραλία φλέγεται και πολλαπλασιάζονται τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
      «Το 2019 ήταν μια εξαιρετικά ζεστή χρονιά, στην πραγματικότητα η δεύτερη πιο ζεστή στον κόσμο, σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων μας, με πολλούς μήνες να έχουν καταρρίψει ρεκόρ», σχολίασε σε ανακοίνωση ο Κάρλο Μπουοντέμπο, ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Κοπέρνικος για την Κλιματική Αλλαγή και την οποία μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.
      Το έτος που πέρασε ταξινομείται δεύτερο, μόλις κατά 0,04 βαθμό Κελσίου πίσω από το 2016, το οποίο παραμένει το πιο ζεστό. Η υπηρεσία Κοπέρνικος επιβεβαιώνει επίσης πως τα πέντε πιο ζεστά χρόνια που έχουν καταγραφεί ποτέ είναι τα πέντε τελευταία χρόνια: ο υδράργυρος ανέβηκε από 1,1 έως 1,2 βαθμό Κελσίου πάνω από τη θερμοκρασία της προβιομηχανικής εποχής. Επίσης η δεκαετία 2010-2019 υπήρξε η πιο ζεστή από τότε που άρχισαν οι μετρήσεις.
      «Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για ανησυχητικές ενδείξεις», υπογράμμισε ο Ζαν-Νοέλ Τεπό, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων (ECMWF), στο οποίο υπάγεται το C3S.
      Εξαιτίας των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και οφείλονται στις ανθρώπινες δραστηριότητες, η θερμοκρασία του πλανήτη έχει ήδη αυξηθεί κατά 1 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, με καταστροφικές επιπτώσεις σ' ολόκληρη την υφήλιο.
      Με τον σημερινό ρυθμό, η θερμοκρασία του πλανήτη μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 4 ή 5 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα.
      Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, για να μην εξαλειφθεί η ελπίδα να περιορισθεί η άνοδος της θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου, πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μειώνονται κατά 7,6% κάθε χρόνο από το 2020 μέχρι το 2030, κάτι απαιτεί μια πρωτοφανή μεταμόρφωση της παγκόσμιας οικονομίας. Αν αυτή δεν συμβεί, οι εκπομπές θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
      Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Κοπέρνικος για την κλιματική αλλαγή ανακοίνωσε εξάλλου σήμερα πως η συγκέντρωση CO2 στην ατμόσφαιρα συνέχισε να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, του 2019 περιλαμβανομένου.
    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
    • By Engineer
      Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.
      Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.
      Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.
      Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.
      Πηγή: ΑΜΠΕ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.