Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το νέο... "πρόσωπο" της Οδού Πειραιώς

    Sign in to follow this  

    Την ανάγκη ανάπτυξης του νότιου τμήματος της οδού Πειραιώς όπως έχει αναπτυχθεί μέχρι στιγμής το βόρειο τμήμα στους Δήμους Μοσχάτου, Ταύρου, Νίκαιας, Αγ. Ιωάννη Ρέντη και Πειραιά συζήτησαν αρμόδιοι φορείς με τον Υπ. Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλή.

     

    Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε πως οτιδήποτε αφορά τον Πειραιά, όπως η οδός Πειραιώς, αφορά και το Υπουργείο, ενώ σημείωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να συνδράμει τη Συντονιστική Ομάδα που θα αναλάβει την οργάνωση των ενεργειών για την ανάπλασή της με καταγραφή των ακινήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν.

     

    Πρόσθεσε ότι το όλο εγχείρημα θα διευκολυνθεί πάρα πολύ, εάν βρεθούν ευρωπαϊκά προγράμματα που θα βοηθούσαν στην χρηματοδότηση. Αναφέρθηκε ακόμα, στο ενδεχόμενο να αξιοποιηθούν κτίρια για τη στέγαση υπουργείων που έχουν διάσπαρτες υπηρεσίες και πρότεινε να αναλάβει τις απαραίτητες παρεμβάσεις προς συναρμόδια υπουργεία.

     

    Σημαντική οδός η Πειραιώς για το λιμάνι και το Κέντρο της Αθήνας

     

    Ιδιαίτερα τόνισε την ανάπτυξη του Πειραιά, ως λιμανιού επιβίβασης και αποβίβασης (Home Port) των τουριστών της κρουαζιέρας και το σχετικό ρόλο της οδού Πειραιώς, την οποία χαρακτήρισε ως «βιτρίνα» για τους επιβάτες της κρουαζιέρας που έρχονται στον Πειραιά. Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αναφέρθηκαν στις ανάγκες που έχει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, όπως η επικαιροποίηση του Διατάγματος για τη χρήση της οδού, η διευθέτηση των χώρων, η δημιουργία άνετων πεζοδρομίων και αστικού πρασίνου,ο φωτισμός και άλλα.

     

    Επισημάνθηκε ότι η οδός Πειραιώς, ως δρόμος που συνδέει το μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας με το αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά, αναγνωρίζεται ως ένας από τους αναπτυξιακούς, πολιτιστικούς και πολεοδομικούς άξονες του ιστορικού δίπολου Αθήνας-Πειραιά.

     

    Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί πως στην παραπάνω συνάντηση συμμετείχαν ο καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αθηνών Ερμίνα Κυπριανίδου, ο Περιφερειακός Σύμβουλος και αρμόδιος για θέματα Ανάπτυξης και Προβολής Πολιτιστικών Υποδομών Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Δήμαρχος Μοσχάτου - Ταύρου Ανδρέας Ευθυμίου, ο Αντιδήμαρχος Πειραιά Κυριάκος Σιγαλάκος, ο Αντιδήμαρχος Αθηναίων αρμόδιος για την Αστική Υποδομή Γιώργος Αποστολόπουλος, η ειδική σύμβουλος του Αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Τομέα, Ασημέλια Ελευθεριάδη και η Ειρήνη Αλατζά, από το Τμήμα Γενικού Σχεδιασμού της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Πειραιά.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/To_neo_prosopo_tis_Odou_Peiraios_/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
       1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
       2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx
    • By Engineer
      Αναστέλλεται με διάταξη, που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, η αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, μετά από σχετική εισήγηση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η Αττική Οδός ανακοίνωσε πρόσφατα την αύξηση των διοδίων σε δύο φάσεις Η πρώτη φάση επρόκειτο να εφαρμοστεί από τη Δευτέρα 1η Ιουλίου στα 3,00 ευρώ (για ΙΧ) από 2,80 και από 1η Ιανουαρίου 2020 στα 3,30 ευρώ και αντιστοίχως στις άλλες κατηγορίες
       
      Τόσο ο Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισαν ως «μονομερή» την ενέργεια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., η οποία αντέκρουσε τον χαρακτηρισμό, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που προβλέπει ανώτατη τιμή διοδίων τα 3,77 ευρώ.
       
      Σημειώνεται οτι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη εταιρεία μονοετή ή διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, με αντάλλαγμα την κατασκευή του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο.
       
      Μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. με ποσοστό 65,75%, η J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 34,21%, και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.
       
      Η μέση ημερήσια κυκλοφορία της Αττικής Οδού ξεκίνησε από τα 248.784 οχήματα το 2005 και κορυφώθηκε στα 307300 οχήματα το 2009. Από το 2010, η κυκλοφορία στον οδικό άξονα υποχώρησε λόγω κρίσης, με αποτέλεσμα να φτάσει τα 196.960 οχήματα το 2014. Από την επόμενη χρονιά άρχισε η αύξηση, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία στα 210.492 οχήματα το 2016 και στα 216.893 το 2017.
       
      Με προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της ΠΝΠ απαντά η Αττική Οδός
      Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η Αττική Οδός κατά της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, προκειμένου, όπως τονίζει, «να προασπίσει το έννομο συμφέρον της», υπογραμμίζοντας πως «όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
       
      Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρείας «πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου». 
      Οπως σημειώνει «έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις». Και προσθέτει πως «σήμερα οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο – θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
    • By Engineer
      Αναστέλλεται με διάταξη, που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, η αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, μετά από σχετική εισήγηση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η Αττική Οδός ανακοίνωσε πρόσφατα την αύξηση των διοδίων σε δύο φάσεις Η πρώτη φάση επρόκειτο να εφαρμοστεί από τη Δευτέρα 1η Ιουλίου στα 3,00 ευρώ (για ΙΧ) από 2,80 και από 1η Ιανουαρίου 2020 στα 3,30 ευρώ και αντιστοίχως στις άλλες κατηγορίες
       
      Τόσο ο Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισαν ως «μονομερή» την ενέργεια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., η οποία αντέκρουσε τον χαρακτηρισμό, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που προβλέπει ανώτατη τιμή διοδίων τα 3,77 ευρώ.
       
      Σημειώνεται οτι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη εταιρεία μονοετή ή διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, με αντάλλαγμα την κατασκευή του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο.
       
      Μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. με ποσοστό 65,75%, η J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 34,21%, και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.
       
      Η μέση ημερήσια κυκλοφορία της Αττικής Οδού ξεκίνησε από τα 248.784 οχήματα το 2005 και κορυφώθηκε στα 307300 οχήματα το 2009. Από το 2010, η κυκλοφορία στον οδικό άξονα υποχώρησε λόγω κρίσης, με αποτέλεσμα να φτάσει τα 196.960 οχήματα το 2014. Από την επόμενη χρονιά άρχισε η αύξηση, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία στα 210.492 οχήματα το 2016 και στα 216.893 το 2017.
       
      Με προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της ΠΝΠ απαντά η Αττική Οδός
      Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η Αττική Οδός κατά της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, προκειμένου, όπως τονίζει, «να προασπίσει το έννομο συμφέρον της», υπογραμμίζοντας πως «όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
       
      Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρείας «πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου». 
      Οπως σημειώνει «έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις». Και προσθέτει πως «σήμερα οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο – θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Απίστευτες αναφορές στις εκθέσεις των δανειστών για την κατάσταση των σηράγγων και των γεφυρών της Εγνατίας Οδού. Αγνωστο το κόστος βαριάς συντήρησης και επισκευής, ώστε να καλύπτουν τις κοινοτικές απαιτήσεις οδικής ασφάλειας.
      Τραγική εικόνα για την κατάσταση της Εγνατίας Οδού, η οποία κόστισε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στους Ελληνες φορολογούμενους, ή πολιτικά παιχνίδια καθυστέρησης στη διαδικασία παραχώρησης κρύβονται πίσω από όσα συμβαίνουν γύρω από τις γέφυρες και τις σήραγγες του οδικού άξονα;
      Το σίγουρο είναι πως η Εγνατία Οδός αντιμετωπίζει κάποια σοβαρά ζητήματα, καθώς δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα βαριά συντήρηση των γεφυρών ή των σηράγγων. Ούτε έχει προχωρήσει η κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) όπως επίσης ορίζουν οι κοινοτικές οδηγίες.
      Σε συνέχεια πρόσφατης έκθεσης της Κομισιόν στην οποία αναφερόταν πως από ορισμένες σήραγγες της Εγνατίας Οδού διέρχονται οχήματα με επικίνδυνα φορτία κατά παράβαση των κοινοτικών οδηγιών για την οδική ασφάλεια, οι δανειστές επανέρχονται με νέα «βόμβα». Όπως αναφέρεται στη χθεσινή, τρίτη, έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφής εικόνα «για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε οι γέφυρες της Εγνατίας Οδού να κατηγοριοποιηθούν ως ασφαλείς»!
      Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται πως «πολύ πρόσφατα (Μάρτιος 2019) κάποιες από τις γέφυρες του οδικού άξονα κατηγοριοποιήθηκαν από την Εγνατία Οδός ΑΕ ως "πιθανά επικίνδυνες", χωρίς να υπάρχει σημαντική αλλαγή στην κατάστασή τους».
      Οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από τη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ (η οποία προς το παρόν δεν υπάρχει καθώς εκκρεμεί τόσο η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου όσο και του προέδρου) να «ξεκαθαρίσει σαφώς τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν καθώς και το κόστος τους, ώστε οι γέφυρες να καταστούν απολύτως ασφαλείς». Μόνο τότε, επισημαίνεται, «η σύμβαση παραχώρησης θα κατανείμει με ακρίβεια τους κινδύνους μεταξύ του παραχωρησιούχου και του Ελληνικού Δημοσίου».
      Αντίστοιχα προβληματική εμφανίζεται και η εικόνα για τις σήραγγες του οδικού άξονα καθώς εκκρεμεί, από την αρμόδια Αρχή Αδειοδότησης Σηράγγων, ο κατάλογος των μέτρων που πρέπει να λάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, ώστε να αδειοδοτηθούν με βάση τις κοινοτικές οδηγίες οδικής ασφάλειας. Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία και υπολογιστεί το κόστος των απαιτούμενων εργασιών, η σύμβαση παραχώρησης θα καθορίσει «ποιος θα πραγματοποιήσεις τις εργασίες και θα υπολογίσει το αναλογούν ρίσκο». Δεν είναι γνωστό πόσες από τις περίπου 40 σήραγγες της Εγνατίας Οδού δεν έχουν πιστοποιηθεί μέχρι σήμερα, με βάση τις νέες αυστηρές κοινοτικές απαιτήσεις.
      Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως μέχρι σήμερα -και ενώ έχουν μεσολαβήσει περί τα επτά χρόνια από την έναρξη της προσπάθειας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ-, δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το κόστος βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων το ανεβάζουν, μέσω διαρροών, στα έξι δισεκατομμύρια ευρώ (!), ενώ το προσωπικό της Εγνατία Οδός ΑΕ θεωρεί πως το συγκεκριμένο μέγεθος είναι υπερβολικό.
      Αρκετοί αναρωτιούνται, βέβαια, γιατί χρειάστηκε να φτάσουμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης για να μάθουμε τη δυσάρεστη εικόνα με τη βαριά συντήρηση του οδικού άξονα. Κάποιοι άλλοι επισημαίνουν πως όσο δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία για το κόστος της βαριάς συντήρησης, θα γίνονται και πολιτικά παιχνίδια καθυστερήσεων με τον διαγωνισμό. Οι πλέον απαισιόδοξοι θεωρούν πως, με τα σημερινά δεδομένα, ο διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν επτά όμιλοι, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί.
      Τα διόδια
      Αν το πρόβλημα με την κατάσταση που βρίσκεται ο οδικός άξονας είναι το ένα μέτωπο από το οποίο θα κριθεί ο διαγωνισμός, το δεύτερο μέτωπο αφορά την κατασκευή των σταθμών διοδίων. Σήμερα στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες λειτουργούν δώδεκα μετωπικοί σταθμοί διοδίων και συγκεκριμένα οι σταθμοί Τύριας (τιμή διοδίου για Ι.Χ. 2,10 ευρώ), Παμβώτιδας (1,20 ευρώ), Μαλακασίου (2,10 ευρώ), Πολυμύλου (2,40 ευρώ), Μαλγάρων (1,20 ευρώ), Ανάληψης (2,40 ευρώ), Μουσθένης (2,40 ευρώ), Ιάσμου (1,90 ευρώ), Μέστης (1,70 ευρώ), Ιεροπηγής (2,10 ευρώ), Ευζώνων (1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (2,40 ευρώ).
      Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει την κατασκευή 18 μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών διοδίων και συνεπώς η εταιρεία χρειάζεται ρευστότητα (που δεν έχει αφού τα έσοδα από τα διόδια πάνε στην Tράπεζα Πειραιώς), για να προχωρήσει η κατασκευή τους.
      Η κατασκευή των πλευρικών σταθμών καθώς και δύο μετωπικών (σε Σιάτιστα και Αρδάνιο) έχει ενταχθεί στις δύο συμβάσεις ελαφριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου μέχρι το 2020, που είχε υπογράψει η ΑΚΤΩΡ. Και στις δύο συμβάσεις υπήρχε πρόβλεψη για την κατασκευή των συγκεκριμένων σταθμών, αν η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ ασκήσει τα σχετικά δικαιώματα προτίμησης, όπως και συνέβη.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.