Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Τροπολογία για Κεντρικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων δημόσιων και ιδιωτικών έργων

    Sign in to follow this  

    Δημιουργείται Κεντρικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων δημόσιων και ιδιωτικών έργων σύμφωνα με όσα προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

    Με την προτεινόμενη διάταξη θεσπίζεται Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων, μέσω του οποίου θα χορηγούνται εφεξής οι πάσης φύσεως άδειες (δόμησης και λειτουργίας) τόσο δημοσίων όσο και ιδιωτικών έργων.

    Οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών δεν μεταβάλλονται, η ένταξή τους όμως σε ένα ενιαίο σύστημα προσδοκάται να συμβάλλει στη διαφάνεια και επιτάχυνση της σχετικής διαδικασίας, αναφέρει ο νομοθέτης.

    Επίσης, με τις προτεινόμενες διατάξεις καθορίζονται οι δικαιούχοι πρόσβασης στο σύστημα, όπως επίσης η υποχρέωση τήρησης κανόνων ασφαλείας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων και η διασύνδεση του Συστήματος με το Εθνικό Μητρώο Υποδομών, για τα έργα που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής αυτού.

    Ακόμη, προβλέπεται προθεσμία έξι μηνών εντός της οποίας τόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες όσο και οι εξουσιοδοτημένοι από τους δικαιούχους μηχανικοί να καταχωρήσουν στο Σύστημα τις υφιστάμενες άδειες δημοσίων και ιδιωτικών έργων, σε μορφή ψηφιακών αρχείων.

    Οι άδειες που εκδίδονται εφεξής καταχωρούνται υποχρεωτικά στο σύστημα εντός προθεσμίας 30 ημερών από την έκδοσή τους, ενώ αντίστοιχη προθεσμία προβλέπεται για την επανυποβολή των τροποποιημένων σχετικών αρχείων, σε περίπτωση που απαιτηθεί η τροποποίηση της άδειας στο πλαίσιο ελέγχων των αρμοδίων υπηρεσιών.

    Η ανάπτυξη, λειτουργία, συντήρηση και αναβάθμιση του Συστήματος ανατίθεται σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής χορήγησης των αδειών δόμησης, ενώ εναρμονίζεται επίσης με τη δυνατότητα ανάθεσης στο ίδιο της ανάπτυξης και λειτουργίας του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Επίσης με λίγο αναλύτικότερη αναφορά υπάρχει η παρακάτω πηγή:

    https://www.b2green.gr/el/post/74065/nea-tropologia-neo-kentriko-systima-gia-adeies-domisis-kai-leitourgias-to-plires-keimeno

    και η τροπολογία είναι εδώ (βλ σελίδα 3):

    https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/11115019.pdf

    Edited by petsagouris
    τροπολογία

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Από 8 ως 10 χρόνια διαρκεί η διαδικασία αδειοδότησης των αιολικών πάρκων, η οποία περιλαμβάνει 29 διαφορετικά στάδια, με πολλαπλάσια δικαιολογητικά, ενώ η νέα ευρωπαϊκή οδηγία 2018/2001 προβλέπει προθεσμία δύο ετών, με παράταση ενός έτους, σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Αυτό προκύπτει από την πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των ανανεώσιμων πηγών, υπό την προεδρία της γενικής γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου.
      Για τα φωτοβολταϊκά πάρκα η αντίστοιχη διαδικασία διαρκεί 4-5 έτη, ενώ ακόμη και για τα έργα ΑΠΕ, χωρίς υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής, η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει 13 στάδια αδειοδότησης.   Εντός του Δεκεμβρίου 2019 η Επιτροπή θα πρέπει να συντάξει σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης και σχέδιο κανονισμού αδειών παραγωγής για την απλούστευση της σχετικής διαδικασίας, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η ΡΑΕ έχει προθεσμία μίας εβδομάδας να καταθέσει στο ΥΠΕΝ την τελική της πρόταση για τον κανονισμό και οι φορείς της αγοράς ΑΠΕ 20 ημέρες για να καταθέσουν τις δικές τους παρατηρήσεις.
    • By Engineer
      Από 8 ως 10 χρόνια διαρκεί η διαδικασία αδειοδότησης των αιολικών πάρκων, η οποία περιλαμβάνει 29 διαφορετικά στάδια, με πολλαπλάσια δικαιολογητικά, ενώ η νέα ευρωπαϊκή οδηγία 2018/2001 προβλέπει προθεσμία δύο ετών, με παράταση ενός έτους, σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Αυτό προκύπτει από την πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των ανανεώσιμων πηγών, υπό την προεδρία της γενικής γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου.
      Για τα φωτοβολταϊκά πάρκα η αντίστοιχη διαδικασία διαρκεί 4-5 έτη, ενώ ακόμη και για τα έργα ΑΠΕ, χωρίς υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής, η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει 13 στάδια αδειοδότησης.   Εντός του Δεκεμβρίου 2019 η Επιτροπή θα πρέπει να συντάξει σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης και σχέδιο κανονισμού αδειών παραγωγής για την απλούστευση της σχετικής διαδικασίας, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η ΡΑΕ έχει προθεσμία μίας εβδομάδας να καταθέσει στο ΥΠΕΝ την τελική της πρόταση για τον κανονισμό και οι φορείς της αγοράς ΑΠΕ 20 ημέρες για να καταθέσουν τις δικές τους παρατηρήσεις.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Με αφορμή ερωτήματα των δήμων αλλά και μεμονωμένων πολιτών προς το Υπουργείο Εργασίας σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 3 της με αριθμ.Π1β/Γ.Π.οικ.14951/9-10-2001 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ1397/Β ́/2001), όπως ισχύει, και προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν από τις αρμόδιες προς αδειοδότηση αρχές, το Υπ. γνωρίζει τα ακόλουθα:
      Οι τεχνικές προδιαγραφές έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (KΔΑΠ), περιλαμβανομένων των χώρων και της δυναμικότητας αυτών, αναφέρονται ρητά στις παραγράφους Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του άρθρου 3 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης.
      Ειδικότερα ως προς την παράγραφο ΙΙ, οι χώροι που οφείλει να διαθέτει κατ ́ ελάχιστον το Κέντρο είναι – μεταξύ άλλων – μία αίθουσα απασχόλησης επιφανείας (εμβαδού) 30 τ.μ. για 15 παιδιά και μια αίθουσα κατασκευών επιφανείας (εμβαδού) 30 τ.μ., με νιπτήρες, για 15 παιδιά. Εάν το Κέντρο διαθέτει αίθουσα μουσικοκινητικής αγωγής και θεατρικού παιχνιδιού, η απαιτούμενη επιφάνεια (εμβαδό) για ταυτόχρονη απασχόληση 15 παιδιών είναι 40 τ.μ.
      Οι ανωτέρω δυναμικότητες για κάθε μία από τις προαναφερόμενες αίθουσες είναι μέχρι 15 παιδιά ανά αίθουσα εμβαδού 30 τ.μ. Κατά συνέπεια, η δυναμικότητα ενός ΚΔΑΠ με δύο αίθουσες, όπως οι ανωτέρω αναφερόμενες, είναι μέχρι 30 παιδιά ανά δύο αίθουσες και ανά βάρδια, επιμεριζόμενη σε 15 παιδιά ανά αίθουσα και ανά βάρδια.
      Ο ανωτέρω αριθμός των 30 παιδιών ανά βάρδια δεν είναι ο ανώτατος επιτρεπόμενος, όπως προκύπτει από την 140/2018 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, με τις διατάξεις του άρθρου 3 της εν λόγω υπουργικής απόφασης ορίστηκε μεταξύ άλλων και ο μέγιστος αριθμός των παιδιών (15) που μπορούν να φιλοξενούνται σε κάθε αίθουσα του παραπάνω εμβαδού ανά βάρδια, χωρίς να αποκλείεται από τις διατάξεις αυτές η απασχόληση μεγαλύτερου αριθμού παιδιών ανά βάρδια, εάν το Κέντρο διαθέτει και έτερη κατάλληλη αίθουσα (πλέον των δύο αιθουσών ως ελάχιστων προβλεπόμενων) που να καλύπτει, πλην των λοιπών τασσόμενων προϋποθέσεων και την ελάχιστη επιφάνεια των 30 τ.μ.
      Περαιτέρω, η δυνατότητα αδειοδότησης ΚΔΑΠ για τη δημιουργική απασχόληση περισσότερων των 30 παιδιών είναι εφικτή και όταν οι υφιστάμενες αίθουσες είναι μεν οι ελάχιστες προβλεπόμενες, δηλαδή δύο, το εμβαδό τους όμως υπερβαίνει τα 30τ.μ. Στην περίπτωση αυτή, για περισσότερα από 15 παιδιά, η επιφάνεια (το εμβαδόν) της εκάστοτε αίθουσας αυξάνεται αναλόγως. Επομένως, για κάθε παιδί επιπλέον των 15 παιδιών που προβλέπεται για ελάχιστο εμβαδό 30 τ.μ., το εμβαδό της εκάστοτε αίθουσας θα αυξάνεται κατά 2 τ.μ.
      Η κατά τα ανωτέρω εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 3 της εν λόγω υπουργικής απόφασης συνάδει με την προβλεπόμενη στο άρθρο 7 της ίδιας απόφασης αναλογία 2 ατόμων εξειδικευμένου προσωπικού ανά 25 παιδιά, καθώς εξασφαλίζει την παράλληλη δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε αμφότερες τις κατ’ ελάχιστον προβλεπόμενες αίθουσες υπό την παιδαγωγική επίβλεψη εξειδικευμένου προσωπικού.
      Εξ άλλου, η δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης περισσότερων των 15 παιδιών ανά αίθουσα με βάση την αναλόγως μεγαλύτερη επιφάνειά της επιβεβαιώνεται από τη ρητή σχετική πρόβλεψη του άρθρου 4 παρ. 16 περ. Α της με αριθμ. Π2β/Γ.Π.οικ.14957/09.10.2001 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β ́ 1397/22.10.2001), στην οποία ορίζονται οι αντίστοιχες προϋποθέσεις για την αδειοδότηση ΚΔΑΠ παιδιών με αναπηρία. Σύμφωνα με την εν λόγω ρύθμιση η προβλεπόμενη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει εμβαδόν τουλάχιστον 40 τ.μ. για δυναμικότητα 15 ατόμων ενώ για περισσότερα από 15 άτομα το εμβαδόν θα αυξάνεται αναλόγως. Η εν λόγω υπουργική απόφαση για τα ΚΔΑΠ παιδιών με αναπηρία, εκδοθείσα βάσει της αυτής εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 και ρυθμίζοντας αντικείμενο αντίστοιχο αλλά και σαφώς πιο ευαίσθητο από αυτό της εδώ ερμηνευόμενης υπουργικής απόφασης, ερμηνεύεται συστηματικά με την τελευταία και επιβεβαιώνει τον κατά τα ανωτέρω ορθό τρόπο εφαρμογής της.
      Η κατά τα ανωτέρω δυνατότητα αδειοδότησης ΚΔΑΠ για τη δημιουργική απασχόληση περισσότερων των 15 παιδιών ανά αίθουσα με βάση την αναλόγως μεγαλύτερη επιφάνειά της οφείλει άνευ ετέρου να ευθυγραμμίζεται με τη ρητή πρόβλεψη της παρ. Ι του άρθρου 3 της περί ης ο λόγος υπουργικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία το κτίριο του εκάστοτε προς αδειοδότηση Κέντρου οφείλει να πληροί τις πολεοδομικές, κτιριολογικές και εξ επόψεως πυροπροστασίας προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας.
      Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ήδη δρομολογείται η έκδοση νέας υπουργικής απόφασης ως προς τις προϋποθέσεις αδειοδότησης των ΚΔΑΠ, στην οποία θα προβλεφθεί, μεταξύ άλλων, η ανώτατη δυναμικότητα ανά βάρδια, η νέα δε ρύθμιση θα καταλαμβάνει τις εκκρεμούσες κατά την έναρξη ισχύος της αιτήσεις αδειοδότησης, ενώ προς το περιεχόμενο της θα υποχρεούνται να προσαρμοστούν και τα ήδη αδειοδοτηθέντα ΚΔΑΠ, στο μέτρο που τούτο επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
      Κάθε είδους πληροφόρηση που έχει τυχόν περιέλθει μέχρι σήμερα στην Υπηρεσία σας, με την μορφή εγκυκλίου, ή διευκρινιστικού εγγράφου ή με άλλο τρόπο και έρχεται σε αντίθεση με την παρούσα παύει να ισχύει.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με αφορμή ερωτήματα των δήμων αλλά και μεμονωμένων πολιτών προς το Υπουργείο Εργασίας σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 3 της με αριθμ.Π1β/Γ.Π.οικ.14951/9-10-2001 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ1397/Β ́/2001), όπως ισχύει, και προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν από τις αρμόδιες προς αδειοδότηση αρχές, το Υπ. γνωρίζει τα ακόλουθα:
      Οι τεχνικές προδιαγραφές έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (KΔΑΠ), περιλαμβανομένων των χώρων και της δυναμικότητας αυτών, αναφέρονται ρητά στις παραγράφους Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του άρθρου 3 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης.
      Ειδικότερα ως προς την παράγραφο ΙΙ, οι χώροι που οφείλει να διαθέτει κατ ́ ελάχιστον το Κέντρο είναι – μεταξύ άλλων – μία αίθουσα απασχόλησης επιφανείας (εμβαδού) 30 τ.μ. για 15 παιδιά και μια αίθουσα κατασκευών επιφανείας (εμβαδού) 30 τ.μ., με νιπτήρες, για 15 παιδιά. Εάν το Κέντρο διαθέτει αίθουσα μουσικοκινητικής αγωγής και θεατρικού παιχνιδιού, η απαιτούμενη επιφάνεια (εμβαδό) για ταυτόχρονη απασχόληση 15 παιδιών είναι 40 τ.μ.
      Οι ανωτέρω δυναμικότητες για κάθε μία από τις προαναφερόμενες αίθουσες είναι μέχρι 15 παιδιά ανά αίθουσα εμβαδού 30 τ.μ. Κατά συνέπεια, η δυναμικότητα ενός ΚΔΑΠ με δύο αίθουσες, όπως οι ανωτέρω αναφερόμενες, είναι μέχρι 30 παιδιά ανά δύο αίθουσες και ανά βάρδια, επιμεριζόμενη σε 15 παιδιά ανά αίθουσα και ανά βάρδια.
      Ο ανωτέρω αριθμός των 30 παιδιών ανά βάρδια δεν είναι ο ανώτατος επιτρεπόμενος, όπως προκύπτει από την 140/2018 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, με τις διατάξεις του άρθρου 3 της εν λόγω υπουργικής απόφασης ορίστηκε μεταξύ άλλων και ο μέγιστος αριθμός των παιδιών (15) που μπορούν να φιλοξενούνται σε κάθε αίθουσα του παραπάνω εμβαδού ανά βάρδια, χωρίς να αποκλείεται από τις διατάξεις αυτές η απασχόληση μεγαλύτερου αριθμού παιδιών ανά βάρδια, εάν το Κέντρο διαθέτει και έτερη κατάλληλη αίθουσα (πλέον των δύο αιθουσών ως ελάχιστων προβλεπόμενων) που να καλύπτει, πλην των λοιπών τασσόμενων προϋποθέσεων και την ελάχιστη επιφάνεια των 30 τ.μ.
      Περαιτέρω, η δυνατότητα αδειοδότησης ΚΔΑΠ για τη δημιουργική απασχόληση περισσότερων των 30 παιδιών είναι εφικτή και όταν οι υφιστάμενες αίθουσες είναι μεν οι ελάχιστες προβλεπόμενες, δηλαδή δύο, το εμβαδό τους όμως υπερβαίνει τα 30τ.μ. Στην περίπτωση αυτή, για περισσότερα από 15 παιδιά, η επιφάνεια (το εμβαδόν) της εκάστοτε αίθουσας αυξάνεται αναλόγως. Επομένως, για κάθε παιδί επιπλέον των 15 παιδιών που προβλέπεται για ελάχιστο εμβαδό 30 τ.μ., το εμβαδό της εκάστοτε αίθουσας θα αυξάνεται κατά 2 τ.μ.
      Η κατά τα ανωτέρω εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 3 της εν λόγω υπουργικής απόφασης συνάδει με την προβλεπόμενη στο άρθρο 7 της ίδιας απόφασης αναλογία 2 ατόμων εξειδικευμένου προσωπικού ανά 25 παιδιά, καθώς εξασφαλίζει την παράλληλη δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε αμφότερες τις κατ’ ελάχιστον προβλεπόμενες αίθουσες υπό την παιδαγωγική επίβλεψη εξειδικευμένου προσωπικού.
      Εξ άλλου, η δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης περισσότερων των 15 παιδιών ανά αίθουσα με βάση την αναλόγως μεγαλύτερη επιφάνειά της επιβεβαιώνεται από τη ρητή σχετική πρόβλεψη του άρθρου 4 παρ. 16 περ. Α της με αριθμ. Π2β/Γ.Π.οικ.14957/09.10.2001 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β ́ 1397/22.10.2001), στην οποία ορίζονται οι αντίστοιχες προϋποθέσεις για την αδειοδότηση ΚΔΑΠ παιδιών με αναπηρία. Σύμφωνα με την εν λόγω ρύθμιση η προβλεπόμενη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει εμβαδόν τουλάχιστον 40 τ.μ. για δυναμικότητα 15 ατόμων ενώ για περισσότερα από 15 άτομα το εμβαδόν θα αυξάνεται αναλόγως. Η εν λόγω υπουργική απόφαση για τα ΚΔΑΠ παιδιών με αναπηρία, εκδοθείσα βάσει της αυτής εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 και ρυθμίζοντας αντικείμενο αντίστοιχο αλλά και σαφώς πιο ευαίσθητο από αυτό της εδώ ερμηνευόμενης υπουργικής απόφασης, ερμηνεύεται συστηματικά με την τελευταία και επιβεβαιώνει τον κατά τα ανωτέρω ορθό τρόπο εφαρμογής της.
      Η κατά τα ανωτέρω δυνατότητα αδειοδότησης ΚΔΑΠ για τη δημιουργική απασχόληση περισσότερων των 15 παιδιών ανά αίθουσα με βάση την αναλόγως μεγαλύτερη επιφάνειά της οφείλει άνευ ετέρου να ευθυγραμμίζεται με τη ρητή πρόβλεψη της παρ. Ι του άρθρου 3 της περί ης ο λόγος υπουργικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία το κτίριο του εκάστοτε προς αδειοδότηση Κέντρου οφείλει να πληροί τις πολεοδομικές, κτιριολογικές και εξ επόψεως πυροπροστασίας προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας.
      Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ήδη δρομολογείται η έκδοση νέας υπουργικής απόφασης ως προς τις προϋποθέσεις αδειοδότησης των ΚΔΑΠ, στην οποία θα προβλεφθεί, μεταξύ άλλων, η ανώτατη δυναμικότητα ανά βάρδια, η νέα δε ρύθμιση θα καταλαμβάνει τις εκκρεμούσες κατά την έναρξη ισχύος της αιτήσεις αδειοδότησης, ενώ προς το περιεχόμενο της θα υποχρεούνται να προσαρμοστούν και τα ήδη αδειοδοτηθέντα ΚΔΑΠ, στο μέτρο που τούτο επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
      Κάθε είδους πληροφόρηση που έχει τυχόν περιέλθει μέχρι σήμερα στην Υπηρεσία σας, με την μορφή εγκυκλίου, ή διευκρινιστικού εγγράφου ή με άλλο τρόπο και έρχεται σε αντίθεση με την παρούσα παύει να ισχύει.
    • By Engineer
      Σε κεντρική πολιτική της νέας ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναδεικνύεται η διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα της χώρας.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το υπουργείο ήδη κινείται προς την κατεύθυνση της αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, μετά τις τελευταίες παρατηρήσεις της Κομισιόν πως οι στόχοι του για τη διείσδυση των ΑΠΕ δεν είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι. Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο του κειμένου έθετε μεταξύ άλλων για το 2030 ως στόχο το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να είναι στο 32% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης.
      Πηγές θέλουν, ότι κινούνται οι διαδικασίες για τη συγκρότηση της ομάδας εργασίας – αναμένεται τον Οκτώβριο – ώστε στο τέλος του χρόνου να έχει επικαιροποιηθεί το κείμενο και να αποτελέσει πια τον τελικό μπούσουλα στη νέα μεταλιγνιτική εποχή.
      Πως θα επιτευχθεί όμως, αυτός ο στόχος;
      Σύμφωνα με πληροφορίες η αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ θα διευκολυνθεί από την ταχύτερη απόσυρση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ. Όπως έγραψε χθες το energypress, ήδη έχουν ανοίξει οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την Κομισιόν για την επίσπευση της μεταβατικής περιόδου μέχρι το κλείσιμο σταθμών.
      Ήδη η νέα διοίκηση της δημόσιας εταιρίας προχωρά σε ανάθεση μελέτης κόστους – οφέλους ως προς τη λειτουργία λιγνιτικών μονάδων προκειμένου να αποφασίσει για το ποιες τελικά θα αποσύρει.
      Έτσι, οι ΑΠΕ κερδίζουν έδαφος στην παραγωγή ηλεκτρισμού, ενώ ταυτόχρονα προς αυτήν την κατεύθυνση συμβάλλει και η ανάληψη μίας ακόμη δράσης του υπουργείου ΠΕΝ στο συγκεκριμένο χώρο. Πηγές του energypress, θέλουν να έχει συσταθεί ομάδα εργασίας η οποία θα μελετήσει και θα προχωρήσει άμεσα σε μέτρα μείωσης και απλοποίησης της αδειοδοτικής διαδικασίας των ΑΠΕ. Ο μέσος χρόνος, σήμερα, ανέρχεται στα επτά χρόνια, και ο στόχος που έχει θέσει το υπουργείο είναι να πέσει στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι τα δύο χρόνια αδειοδοτικής διαδικασίας.
      Η ταχύτερη διείσδυση των ΑΠΕ θα επιτευχθεί επίσης, σημειώνουν οι ίδιοι παράγοντες, και με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς η είσοδος επενδυτή θα δώσει ώθηση στο επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Η κατάσταση και οι υποδομές των δικτύων αποτελούν ένα από τα σημαντικά εμπόδια για τους παραγωγούς προκειμένου να προχωρήσουν σε επενδύσεις. 

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.