Jump to content
  • Novatron
  • dimitris GM
    dimitris GM

    Ως κατεπείγον το νομοσχέδιο για το χωροταξικό

    Sign in to follow this  

    Η κατάθεση του νομοσχεδίου «χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση» ως κατεπείγοντος ανακοινώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Αντιπολίτευσης, και όχι μόνο.

     

    Από το νομοσχέδιο έχουν αποσυρθεί οι διατάξεις για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και την ιδιωτική πολεοδόμηση, όπως και κάθε άλλη διάταξη που δεν επείγει, επισημαίνει το ΥΠΕΚΑ.

     

    «Υπάρχει πρόβλημα με προθεσμίες και με δεσμεύσεις της χώρας απέναντι στους συνομιλητές μας» είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Γ.Βλάχος, δικαιολογώντας τη διαδικασία του κατεπείγοντος για το νομοσχέδιο, που αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για τις επόμενες δόσεις των ευρωδανείων στην Ελλάδα.

     

    «Αυτά που κάνετε είναι αίσχη και αθλιότητες, είναι η κατάλυση κάθε ίχνους Δημοκρατίας, είναι η κατάργηση της Βουλής» ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.

     

    Την Τετάρτη ψηφίζεται

     

    Η συνεδρίαση της Επιτροπής για το νομοσχέδιο θα γίνει την Τρίτη (στις 10 το πρωί) και την Τετάρτη θα έρθει στο πρώτο θερινό τμήμα για ψήφιση.

     

    Όπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, η κυβέρνηση προωθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος προκειμένου να ολοκληρωθούν εγκαίρως συγκεκριμένες δεσμεύσεις της χώρας.

     

    Γι' αυτό τον λόγο άλλωστε, πρόσθεσε, αποσύρει τις διατάξεις για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και τις ιδιωτικές πολεοδομήσεις και κάθε άλλη διάταξη που δεν επείγει, προκειμένου αυτά, δηλαδή το 3ο και 4ο κεφάλαιο του κατατεθέντος νομοσχεδίου, να επανεισαχθούν προς συζήτηση στη Βουλή ως ξεχωριστό νομοσχέδιο με την κανονική διαδικασία.

     

    Οργή της Αντιπολίτευσης για τη διαδικασία

     

    Για κατάλυση κάθε ίχνους της Δημοκρατίας και κατάργηση της Βουλής κατηγόρησε την κυβέρνηση ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

     

    «Κλείσατε τη Βουλή λέγοντας ότι δεν υπάρχουν νομοσχέδια, και τώρα φέρνετε νομοσχέδιο με σύντμηση διαδικασιών και ταυτόχρονα ακούμε με μεγάλη έκπληξη ότι τώρα φέρνετε και άλλο κατεπείγον νομοσχέδιο, το οποίο ακόμα δεν το έχετε καταθέσει και θέλετε να το συζητήσετε αύριο το πρωί στην Επιτροπή» είπε απευθυνόμενος στους υπουργούς και πρόσθεσε:

     

    «Ποια καθεστώτα το κάνουν αυτό; Πείτε το όνομά τους εσείς κ. Πρόεδρε. Δημοκρατία δεν λέγονται. Διαλέξτε το όνομα εσείς, αλλά πάντως Δημοκρατία δεν είναι».

     

    «Αυτά τα νομοσχέδια δεν μπορούν να δημιουργήσουν νομικά τετελεσμένα» σημείωσε ο κ. Λαφαζάνης και απευθυνόμενος στους βουλευτές της συμπολίτευσης τούς κάλεσε να αντιδράσουν.

     

    «Η Βουλή δεν είναι παράρτημα των πιστωτών, της Μέρκελ, του Τόμσεν και των άλλων. Να διαμαρτυρηθείτε, δεν είστε υπάλληλοι της τρόικας, είστε βουλευτές» τους είπε χαρακτηριστικά.

     

    Έντονα αντέδρασε και η εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμμανατίδου.

     

    Για «απαράδεκτη, άθλια μεθόδευση» έκανε λόγο και ο Εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος. «Καταγγέλλουμε τη διαδικασία. Η κυβέρνηση να τηρήσει τουλάχιστον αυτά που ως αστοί λέτε ότι υποστηρίζετε: δηλαδή την αστική Βουλή», τόνισε.

     

    Έντονη ήταν όμως και η αντίδραση του Νικήτα Κακλαμάνη, που ακούγοντας τους χρόνους για την συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου ρώτησε χαρακτηριστικά «και θα το διαβάσουμε πότε;».

     

    Ο κ. Κακλαμάνης ζήτησε το νομοσχέδιο «να μείνει τουλάχιστον μία ημέρα» για να ενημερωθούν οι βουλευτές.

     

    Απαντώντας στις επικρίσεις ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, είπε ότι «η οποιαδήποτε επιλογή γίνεται προκύπτει από μία εξωτερική αιτία, που είναι ότι θα πρέπει να έχουν υιοθετηθεί την 1η Ιουλίου και ο επενδυτικός νόμος, που έχει να κάνει με την αποφυγή απένταξης χρηματοδοτούμενων έργων, και τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση που ετοίμαζε επί έναν χρόνο ο πρ. Αναπληρωτής Υπουργός Σταύρος Καλαφάτης».

     

    Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

     

    Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Ν.Ταγαράς, «το νέο θεσμικό πλαίσιο για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό είναι ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΕΚΑ όλοι δουλέψαμε για να ολοκληρωθεί μία νομοθετική πρωτοβουλία που απλοποιεί τις διαδικασίες, βοηθά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προστατεύει το περιβάλλον. Θέσαμε ως βασικό στόχο την αποκέντρωση των λειτουργιών και την επιτάχυνση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.»

     

    » Με το νέο θεσμικό πλαίσιο καθορίζονται επακριβώς οι αρμοδιότητες, τα επίπεδα σχεδιασμού και ελέγχου, αποφεύγονται οι αλληλοεπικαλύψεις. Όλα τα αποτελέσματα του σχεδιασμού, οποιουδήποτε επιπέδου, καθώς και οι 'θεσμικές γραμμές' συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά σε ενιαία βάση δεδομένων του ΥΠΕΚΑ και αποτυπώνονται στα ψηφιακά υπόβαθρα της ΕΚΧΑ. Αυτό σημαίνει ότι προοδευτικά δεν θα υπάρχουν πλέον επικαλύψεις στο σχεδιασμό, καθώς όλες οι πληροφορίες θα βρίσκονται σε μία βάση δεδομένων και ορίζεται συγκεκριμένη διαδικασία επίλυσης τυχόν τέτοιων διαφορών.»

     

    » Ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός απλουστεύεται και μειώνονται τα επίπεδα σχεδιασμού από επτά σε τέσσερα. Ταυτόχρονα όλες οι διαδικασίες θα έχουν μία κεντρική αξιολόγηση, παρακολούθηση και δέσμευση ολοκλήρωσης σε συγκεκριμένο χρόνο, με οργανωμένο τρόπο. Με αυτόν τον τρόπο καταπολεμούνται αποτελεσματικά παθογένειες του παρελθόντος με τις αέναες και ατελέσφορες διαδικασίες σχεδιασμού.»

     

    Το σχέδιο νόμου «Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση – Βιώσιμη Ανάπτυξη» περιλαμβάνει, μετά την απόσυρση του Γ και Δ κεφαλαίου:

     

    Το Κεφάλαιο Α «Χωροταξικός και Πολεοδομικός Σχεδιασμός», με το οποίο διαρθρώνεται ένα νέο πλαίσιο Χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού που απαντά στις ανάγκες της σημερινής Ελλάδας, θεραπεύει ζητήματα και συγκρούσεις κανόνων που έχουν αναδειχθεί μετά την εφαρμογή του προηγούμενου πλαισίου και θέτει τις βάσεις για την πραγματική προστασία του ανθρωπογενούς, φυσικού, πολιτιστικού και οικιστικού περιβάλλοντος με γνώμονα μια ανάπτυξη προς όφελος των επόμενων γενεών.

     

    Το Κεφάλαιο Β «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης», με το οποίο βελτιώνεται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις χρήσεις γης, το οποίο έχει πλέον καταστεί παρωχημένο λόγω των σημαντικών αλλαγών στον τρόπο ζωής, των νέων μορφών επιχειρηματικότητας και γενικότερα των σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών δεδομένων που ο οργανωμένος αστικός και εξωαστικός χώρος καλούνται να ικανοποιήσουν.

     

    Όπως υποστηρίζει ο κ. Ταγαράς: «Το σύστημα χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού στη χώρα μας έχει σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες της δεκαετίας του 90 (και δη 1997-1999 που ψηφίστηκαν οι ν. 2508 και ν. 2742 αντίστοιχα). Ήταν απαραίτητο μετά από 15 χρόνια περίπου να το προσαρμόσουμε στις σημερινές ανάγκες της χώρας μας που απαιτούν ευελιξία, ταχύτητα, απλότητα και συνάμα σαφήνεια. Η επιδίωξη του νέου νόμου είναι το τρίπτυχο Λίγα Σχέδια – Σαφείς Κατευθύνσεις – Γρήγορες Διαδικασίες.»

     

    » Το πρώτο λοιπόν που επιτυγχάνουμε είναι η μείωση των επιπέδων σχεδιασμού, δηλαδή των σχεδίων του χώρου, από επτά σε τέσσερα. Εύλογα θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς «και τι μας πειράζει να έχουμε πολλά σχέδια»; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να καταλάβετε. Σήμερα για την ίδια περιοχή μπορεί να έχουμε κατευθύνσεις και ρυθμίσεις από έξι διαφορετικά σχέδια (Πολεοδομική Μελέτη, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο - ΓΠΣ, Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου - ΖΟΕ, Ρυθμιστικά Σχέδια, Περιφερειακά Πλαίσια, Ειδικά Πλαίσια), τα οποία εγκρίθηκαν σε διαφορετική χρονική στιγμή το καθένα και οι ρυθμίσεις τους πολλές φορές είτε έρχονται σε ευθεία σύγκρουση είτε είναι ασαφείς με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ως προς το τι ισχύει τελικά τόσο για τη Διοίκηση όσο και για τους πολίτες και κατ’ επέκταση για τους επενδυτές.»

     

    » Το δεύτερο θέμα που επιλύουμε με το σχέδιο νόμου είναι η σαφής κατεύθυνση του κάθε σχεδίου. Δηλαδή σε τι στοχεύει το καθένα από τα τέσσερα επίπεδα που απομένουν, τι συνέπειες έχει στο χώρο. Για πρώτη φορά χωρίζονται τα σχέδια σε αυτά που δίνουν τις στρατηγικές κατευθύνσεις για το πώς θέλουμε μελλοντικά να οργανώσουμε το χώρο (χωροταξικό επίπεδο) και σε αυτά που περιέχουν τους κανόνες (ακριβείς ρυθμίσεις) για το πώς θα δομηθεί ο χώρος (πολεοδομικό επίπεδο) και καθορίζεται ρητά η σχέση μεταξύ τους.»

     

    » Τέλος ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που καλούμαστε με το σχέδιο νόμου να ρυθμίσουμε είναι αυτό της μείωσης του χρόνου που απαιτείται για να εγκριθούν τα σχέδια του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Ας μη γελιόμαστε, ακόμη και εάν έχουμε λύσει όλα τα υπόλοιπα προβλήματα εάν δεν καταφέρουμε να σχεδιάζουμε γρήγορα δε θα μπορέσουμε ποτέ να έχουμε ένα ξεκάθαρο περιβάλλον στο χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι σήμερα για μια μικρή μετατόπιση στη ρυμοτομική γραμμή ενός σχεδίου, για μια άρση απαλλοτρίωσης λόγω δικαστικής απόφασης, για μια απλή αλλαγή χρήσης σε ένα ρυμοτομικό σχέδιο από νηπιαγωγείο σε δημοτικό σχολείο έπρεπε να περάσουν περίπου τρία χρόνια για να εγκριθούν (από το επίπεδο του Δήμου μέχρι την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος). Με το νέο σχέδιο νόμου που όλα αυτά θα εγκρίνονται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και με άλλες διαδικασίες θα γίνονται σε διάστημα λίγων μηνών. Επιπλέον, επιταχύνεται η διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης, που σήμερα απαιτούσε από 5 στην καλύτερη περίπτωση έως 20 χρόνια. Φιλοδοξούμε να το μειώσουμε στα 2 χρόνια το περισσότερο».

     

    Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Νίκο Ταγαρά, σημαντικό βήμα αποτελεί επίσης η ολοκλήρωση μέχρι το 2020, με τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, ενός ψηφιακού χάρτη της Ελλάδας όπου θα απεικονίζονται όλες οι θεσμικές γραμμές (δάση, αιγιαλός, περιοχές Natura, αρχαιολογικοί χώροι, αναδασμοί κλπ), που επηρεάζουν σημαντικά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του χώρου.

     

    Σε ότι αφορά τις χρήσεις γης ο κ. Ταγαράς είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για μεταρρύθμιση εάν παράλληλα με το σχεδιασμό δεν εκσυγχρονίζαμε και το σύστημα των χρήσεων γης.»

     

    » Δεν πρέπει να υπάρχει πολίτης ή επαγγελματίας αυτής της χώρας που δεν έχει αντιληφθεί πόσο παρωχημένο είναι πλέον το σύστημα των χρήσεων γης που θεσμοθετήθηκε το 1987. Είναι κρίσιμο και απαραίτητο να εκσυγχρονιστεί και να εξειδικευτεί στις σημερινές ανάγκες, να προστεθούν νέες χρήσεις και λειτουργίες που εμφανίστηκαν την τελευταία 25ετία αλλά και να διορθωθούν στρεβλώσεις που υπήρχαν.»

     

    »Για παράδειγμα δεν επιτρεπόταν μέχρι σήμερα οι φούρνοι και τα κουρεία στην αμιγή κατοικία (παρότι αφορούν καθημερινές ανάγκες των κατοίκων), οι τράπεζες και τα ταξιδιωτικά γραφεία στις περιοχές τουρισμού (παρότι χρειάζονται άμεσα στους τουρίστες), τα επαγγελματικά εργαστήρια στις περιοχές χονδρικού εμπορίου (παρότι σήμερα το εμπόριο, ιδιαίτερα το εισαγωγικό ή εξαγωγικό αλλά και το εμπόριο αγροτικών προϊόντων, περιλαμβάνει κάποια μορφή μεταποίησης ή συσκευασίας). Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αυτά ήταν ζητήματα που έπρεπε να είχαν λυθεί πολλά χρόνια πριν.»

     

    » Με το νομοσχέδιο όμως προχωράμε ένα βήμα παρακάτω. Προκειμένου να μην εμφανιστούν ξανά τα παραπάνω προβλήματα, να μη χρειαστούν περαιτέρω ερμηνείες και παρερμηνείες (από οποιονδήποτε υπάλληλο ή αξιωματούχο) αντιστοιχίζουμε τους περίπου 6.000 Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) του Υπουργείου Οικονομικών με τις χρήσεις γης του νέου συστήματος. Δημιουργούμε μία δυναμική βάση δεδομένων, η οποία ξεκαθαρίζει μία και καλή το τοπίο. Όλοι, πολίτες και επιχειρήσεις, θα γνωρίζουν 'με μια ματιά' ή 'με λίγα κλικ', τί επιτρέπεται και που».

     

    Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231329332


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    "Η επιδίωξη του νέου νόμου είναι το τρίπτυχο Λίγα Σχέδια – Σαφείς Κατευθύνσεις – Γρήγορες Διαδικασίες"

     

    Η δήλωση αυτή ... όλα τα λεφτά ... μου θυμίζει βέβαια λίγο το "ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε" ...

     

    Την καλησπέρα μου Δημήτρη ... +1 ... κάποιος να τους προσέχει ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ".....σημαντικό βήμα αποτελεί επίσης η ολοκλήρωση μέχρι το 2020, με τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, ενός ψηφιακού χάρτη της Ελλάδας όπου θα απεικονίζονται όλες οι θεσμικές γραμμές (δάση, αιγιαλός, περιοχές Natura, αρχαιολογικοί χώροι, αναδασμοί κλπ)......"

    Τα περισσότερα απο αυτά υπάρχουν ήδη (για όσους ασχολούνται και γνωρίζουν). Τι χρειάζεται 6 χρονιά για να κάνουν?

     

    Για αυτό είμαστε τριτοκοσμική χώρα, αυτά θα έπρεπε να υπάρχουν από δεκαετίες. Αυτά με εξοργίζουν περισσότερο και από τα ξεπουλήματα εκτάσεων.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σημειώνω ότι τα κεφάλαια Γ και Δ, απεσύρθησαν από το κατεπείγον και θα επανέλθουν μόνα τους και κανονικά ... θα τα συζητήσουν δηλαδή ...

    Έχουν μέσα φαρμακερές διατάξεις ...

    Τα κεφάλαια Α και Β πάει πέρασαν ...

     

    υγ. ήθελα να ήξερα δε θα ζητήσουν πίσω λεφτά από αυτούς που (τάχα μου) γράφανε το ΝΟΚ ; τουλάχιστον να μαζέψουν για τα αναδρομικά των δικαστικών ...

    Εκείνη η διαμόρφωση περιβάλλοντος μόνο για την απορροή των ομβρίων, που μετά έγινε ±1,00 και μετά από 2 χρόνια ξαναγύρισε στο ±1,50 ... τι πορεία !

    Ευτυχώς βέβαια που διευκρινίστηκε ότι η φύτευση μετράει στον έλεγχο της φύτευσης ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αυτο ειναι το σχεδιο νομου

     

    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/8456112.pdf

     

    [στο αρθρο 60 εχει   μεταβατικες διαταξεις για 4178, 4067, 3937/11 Δ 538/78

    κλπ ενδιαφερουσες αλλαγες...]

     

     

    Δεν πάνε καλά οι άνθρωποι......ελεος πραγματικά!!!

     

    Δεν μπορείς να δουλέψεις ετσι! Συνεχώς τροποποιήσεις,εγκύκλιοι και οτι κατεβάσει η "γκλάβα" τους!

     

    Επιτέλους κωδικοποιήστε την πολεοδομική νομοθεσία!!!

     

    Επιτέλους ανεβάστε τη στο site του ΥΠΕΚΑ και να φαίνονται οι όποιες τροποποιήσεις ΕΝΤΟΣ του αρχείου που περιέχει τον καθε νόμο!

     

    Βαρέθηκα παίδες.....βαρέθηκα...

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τι θἐλει να πεί ο ποιητής στην παράγραφο 9 του άρθρου 60 ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μην ασχολείσαι, φωτογραφία είναι, όπως και όλο το "νομοσχέδιο", τρομάρα τους. 

     

    Π.Δ. της 6/17.10.1978:Περί καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των γηπέδων
    των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων και εκτός των ορίων των νομίμως
    υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών. - (Δ' 538).

    ...........

     

    Αρθρον 5.

    Εκπαιδευτήρια - Ευαγή Ιδρύματα. 

     

    1.Επιτρέπεται η ανέγερσις εκπαιδευτηρίων, οικοτροφείων, ασύλων και λοιπών ευαγών ιδρυμάτων, κατά παρέκκλισιν των διατάξεων του άρθρου 1 του παρόντος Διατάγματος.

     

    2. Παρέκκλισις χορηγείται ως προς τα κάτωθι:

    α) Την ανέγερσιν περισσοτέρων του ενός κτιρίων επί του γηπέδου.

    β) Το ποσοστόν καλύψεως του γηπέδου, το οποίον εν πάση περιπτώσει δεν δύναται να υπερβαίνη τα είκοσι επί τοις εκατόν (20%) της επιφανείας αυτού.

    γ) Τας αποστάσεις των κτιρίων εκ των ορίων του γηπέδου, αι οποίαι δεν επιτρέπεται να μειώνωνται περισσότερον του προβλεπομένου ύψους του κτιρίου και εν πάση περιπτώσει ουχί ολιγώτερον των πέντε (5) μέτρων.

    δ) Τον συντελεστήν δομήσεως του γηπέδου, ο οποίος δεν δύναται να υπερβαίνη τον 0,3. 

     

    ε) η φωτογραφία 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ερχεται η ανάπτυξη!!!!  οπως ειπα και σε αλλο post...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τι θἐλει να πεί ο ποιητής στην παράγραφο 9 του άρθρου 60 ?

    ηθελε να προβληματιστουμε...

     

    "καλα....ποιος χρειαζονταν  τόοοοσο πολύ αυτα τα  50 τμ. και χρειαστηκε να γινει  ολοκληρη τροποποιηση "??????

     

     

    υγ

    παντως,

    οπως ειπε και ο kan

    ηδη τα κεφαλαια 3 και 4 εχουν αποσυρθει...για "εκτενη και αναλυτικη  συζητηση" στο μελλον...

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όχι και στο πολύ μέλλον ... την άλλη εβδομάδα κατατίθενται στη βουλή ...

    Μάλλον βιαζότανε αυτός με τα 50 τμ. ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε  το νέο φορολογικό νομοσχέδιο με τίτλο «Δημόσια Διαβούλευση για το ν/σ «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο»».
      Σύμφωνα με το Δ.Τ. του υπ. Οικονομικών έγιναν γνωστά τα ακόλουθα:
      Με το φορολογικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη όσα είχε δεσμευθεί πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια:
      • μειώνονται μαζικά φόροι εισοδήματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, αντί να αυξάνονται,
      • επιβραβεύεται η επιχειρηματικότητα προς όφελος των εργαζομένων και της πραγματικής οικονομίας,
      • αντιμετωπίζονται ευνοϊκά δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και παροχές υπέρ των εργαζομένων,
      • προσελκύονται ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα, αντί να διώχνονται, με κίνητρα να επενδύσουν στην Ελλάδα.
      Με λίγα λόγια, το φορολογικό νομοσχέδιο βάζει τα θεμέλια για την οικονομική αναγέννηση της Ελλάδας.
      Το Υπουργείο Οικονομικών θέτει από σήμερα 7 Νοεμβρίου 2019, ημέρα Πέμπτη, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο».
      Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 15.11.2019, ημέρα Παρασκευή και ώρα 08:00 π.μ.
      Α. Βασικό πυλώνα των εισηγούμενων διατάξεων αποτελεί η φορολογική ελάφρυνση των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων που τα τελευταία έτη επιβαρύνθηκαν σημαντικά, με την υιοθέτηση ευνοϊκότερων φορολογικών συντελεστών. Οι κυριότερες φορολογικές ελαφρύνσεις περιλαμβάνουν:
      - Μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από το 28% που είναι σήμερα στο 24% για το 2019, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.
      - Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή 9% για φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μισθωτούς και συνταξιούχους, από 22% που είναι σήμερα. Με τη μείωση αυτή αναμένεται να ευνοηθούν όχι μόνο όσοι έχουν εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά το σύνολο των φορολογουμένων, αφού το εισόδημά τους φορολογείται κλιμακωτά. Επιπλέον, μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα και οι συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα.
      - Καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα.
      - Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στο 95% του φόρου που προκύπτει για τα Νομικά πρόσωπα (για το 2018).
      Επιπρόσθετα, αναπροσαρμόζονται οι μειώσεις από το φόρο εισοδήματος για τη διατήρηση του αφορολογήτου, εφαρμόζονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ για τη στήριξη ευπαθών ομάδων (βρεφική προστασία), καθώς και για την κοινωνική προστασία και αποκαθίστανται διαπιστωμένες ανισότητες σε βάρος ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ήτοι:
      - Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, ανεξαρτήτως αριθμού αυτών.
      - Απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.
      - Μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.
      - Μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών και  τα παιδικά καθίσματα από το 24%  που είναι σήμερα στον  μειωμένο  συντελεστή 13%.
      Β. Συγκαταλέγονται σημαντικά κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων και επενδύσεων.
      Με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, αποσαφηνίζεται και απλουστεύεται η νομοθεσία για τη φορολογική κατοικία ενώ παράλληλα θεσπίζεται εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης με πληρωμή ετήσιου κατ’ αποκοπή φόρου στις περιπτώσεις επενδύσεων άνω των 500.000 ευρώ.
      Περαιτέρω, μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από 10% σε 5% και θεσπίζεται η υπό όρους απαλλαγή νομικών προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης τίτλων συμμετοχής.
      Επίσης, προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης των τόκων εταιρικών ομολόγων εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.
      Γ. Εισάγονται μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας και που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Ειδικότερα:
      - Αναστέλλεται η επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές με άδεια από 1-1-2006 και εφεξής και του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων.
      - Εισάγονται κίνητρα για την πραγματοποίηση εργασιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, με τη χορήγηση έκπτωσης φόρου 40% για δαπάνες των σχετικών εργασιών.
      Δ. Εισάγονται φορολογικά μέτρα για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως:
      - Η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών.
      - Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους, δίδοντας:
      1. Έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για τις δαπάνες που αφορούν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
      2. Παροχή κινήτρων στις επιχειρήσεις προκειμένου να επιλέγουν την αγορά ή τη χρηματοδοτική μίσθωση οικολογικών αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για τη χορήγησή τους στους εργαζομένους τους.
      Ε. Σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση της διαφάνειας και του περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι οι ρυθμίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών που περιλαμβάνουν:
      - Μείωση του ορίου από τα 500 στα 300 ευρώ για τις συναλλαγές με μετρητά. Οι αγορές άνω των 300 ευρώ πρέπει να πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικές συναλλαγές.
      - Οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους  εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα, με ποινή 22% επί της διαφοράς, σε περιπτώσεις που δεν επιτευχθεί το ανωτέρω όριο.
      Επιπρόσθετα ,θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέραν των ανωτέρω:
      1. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης.
      2. Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί  δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το τριάντα τοις εκατό (30%) στο είκοσι τοις εκατό (20%).
       
      3. Στο φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες ευρώ  (5.000 €).
      4. Προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
       
      Τέλος, στο πλαίσιο ενίσχυσης της φορολογικής συμμόρφωσης προτείνονται τροποποιήσεις αναφορικά με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και αύξηση του αριθμού των δόσεων των υφιστάμενων ρυθμίσεων (πάγια ρύθμιση).
      Δεδομένης της σπουδαιότητας του παρόντος νομοσχεδίου για την ανάταξη της οικονομίας εντός του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής της Χώρας, το Υπουργείο Οικονομικών σας καλεί να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας για τη βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/46246

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε  το νέο φορολογικό νομοσχέδιο με τίτλο «Δημόσια Διαβούλευση για το ν/σ «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο»».
      Σύμφωνα με το Δ.Τ. του υπ. Οικονομικών έγιναν γνωστά τα ακόλουθα:
      Με το φορολογικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη όσα είχε δεσμευθεί πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια:
      • μειώνονται μαζικά φόροι εισοδήματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, αντί να αυξάνονται,
      • επιβραβεύεται η επιχειρηματικότητα προς όφελος των εργαζομένων και της πραγματικής οικονομίας,
      • αντιμετωπίζονται ευνοϊκά δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και παροχές υπέρ των εργαζομένων,
      • προσελκύονται ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα, αντί να διώχνονται, με κίνητρα να επενδύσουν στην Ελλάδα.
      Με λίγα λόγια, το φορολογικό νομοσχέδιο βάζει τα θεμέλια για την οικονομική αναγέννηση της Ελλάδας.
      Το Υπουργείο Οικονομικών θέτει από σήμερα 7 Νοεμβρίου 2019, ημέρα Πέμπτη, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο».
      Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 15.11.2019, ημέρα Παρασκευή και ώρα 08:00 π.μ.
      Α. Βασικό πυλώνα των εισηγούμενων διατάξεων αποτελεί η φορολογική ελάφρυνση των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων που τα τελευταία έτη επιβαρύνθηκαν σημαντικά, με την υιοθέτηση ευνοϊκότερων φορολογικών συντελεστών. Οι κυριότερες φορολογικές ελαφρύνσεις περιλαμβάνουν:
      - Μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από το 28% που είναι σήμερα στο 24% για το 2019, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.
      - Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή 9% για φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μισθωτούς και συνταξιούχους, από 22% που είναι σήμερα. Με τη μείωση αυτή αναμένεται να ευνοηθούν όχι μόνο όσοι έχουν εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά το σύνολο των φορολογουμένων, αφού το εισόδημά τους φορολογείται κλιμακωτά. Επιπλέον, μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα και οι συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα.
      - Καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα.
      - Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στο 95% του φόρου που προκύπτει για τα Νομικά πρόσωπα (για το 2018).
      Επιπρόσθετα, αναπροσαρμόζονται οι μειώσεις από το φόρο εισοδήματος για τη διατήρηση του αφορολογήτου, εφαρμόζονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ για τη στήριξη ευπαθών ομάδων (βρεφική προστασία), καθώς και για την κοινωνική προστασία και αποκαθίστανται διαπιστωμένες ανισότητες σε βάρος ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ήτοι:
      - Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, ανεξαρτήτως αριθμού αυτών.
      - Απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.
      - Μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.
      - Μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών και  τα παιδικά καθίσματα από το 24%  που είναι σήμερα στον  μειωμένο  συντελεστή 13%.
      Β. Συγκαταλέγονται σημαντικά κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων και επενδύσεων.
      Με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, αποσαφηνίζεται και απλουστεύεται η νομοθεσία για τη φορολογική κατοικία ενώ παράλληλα θεσπίζεται εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης με πληρωμή ετήσιου κατ’ αποκοπή φόρου στις περιπτώσεις επενδύσεων άνω των 500.000 ευρώ.
      Περαιτέρω, μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από 10% σε 5% και θεσπίζεται η υπό όρους απαλλαγή νομικών προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης τίτλων συμμετοχής.
      Επίσης, προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης των τόκων εταιρικών ομολόγων εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.
      Γ. Εισάγονται μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας και που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Ειδικότερα:
      - Αναστέλλεται η επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές με άδεια από 1-1-2006 και εφεξής και του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων.
      - Εισάγονται κίνητρα για την πραγματοποίηση εργασιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, με τη χορήγηση έκπτωσης φόρου 40% για δαπάνες των σχετικών εργασιών.
      Δ. Εισάγονται φορολογικά μέτρα για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως:
      - Η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών.
      - Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους, δίδοντας:
      1. Έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για τις δαπάνες που αφορούν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
      2. Παροχή κινήτρων στις επιχειρήσεις προκειμένου να επιλέγουν την αγορά ή τη χρηματοδοτική μίσθωση οικολογικών αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για τη χορήγησή τους στους εργαζομένους τους.
      Ε. Σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση της διαφάνειας και του περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι οι ρυθμίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών που περιλαμβάνουν:
      - Μείωση του ορίου από τα 500 στα 300 ευρώ για τις συναλλαγές με μετρητά. Οι αγορές άνω των 300 ευρώ πρέπει να πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικές συναλλαγές.
      - Οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους  εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα, με ποινή 22% επί της διαφοράς, σε περιπτώσεις που δεν επιτευχθεί το ανωτέρω όριο.
      Επιπρόσθετα ,θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέραν των ανωτέρω:
      1. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης.
      2. Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί  δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το τριάντα τοις εκατό (30%) στο είκοσι τοις εκατό (20%).
       
      3. Στο φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες ευρώ  (5.000 €).
      4. Προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
       
      Τέλος, στο πλαίσιο ενίσχυσης της φορολογικής συμμόρφωσης προτείνονται τροποποιήσεις αναφορικά με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και αύξηση του αριθμού των δόσεων των υφιστάμενων ρυθμίσεων (πάγια ρύθμιση).
      Δεδομένης της σπουδαιότητας του παρόντος νομοσχεδίου για την ανάταξη της οικονομίας εντός του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής της Χώρας, το Υπουργείο Οικονομικών σας καλεί να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας για τη βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/46246
    • By Engineer
      Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης θέτει από σήμερα, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου «Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο». Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου.
      Βασικοί άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας:
      1) Προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
      2) Έλεγχος Επενδυτικών Σχεδίων και Πιστοποίηση Ολοκλήρωσης και Έναρξης της Παραγωγικής Λειτουργίας Επενδύσεων των ν. 4399/2016, 3908/2011, 3299/2004 και 2601/1998
      3) Δημιουργία ενιαίου ψηφιακού χάρτη προκειμένου να υπάρχει δημόσια και δωρεάν πρόσβαση από το κοινό στα γεωχωρικά δεδομένα
      4) Συγκρότηση Εθνικού Μητρώου Υποδομών, στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλες οι υποδομές και τα κτίρια που ανήκουν ή βρίσκονται υπό τη διαχείριση φορέων του δημόσιου τομέα
      5) Διατάξεις βελτίωσης της λειτουργίας των επιχειρηματικών πάρκων
      6) Διατάξεις για την απλοποίηση της αδειοδότησης των βιομηχανικών δραστηριοτήτων
      7) Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας
      Διατάξεις για την τροποποίηση ελέγχου και εποπτείας της αγοράς
      9) Διατάξεις σχετικές με την αδειοδότηση και τον έλεγχο κατασκευών κεραιών στην ξηρά
      10) Διατάξεις για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες
      11) Θέσπιση εθνικού προγράμματος απλούστευσης διαδικασιών
      12) Οργανωτικά θέματα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
      13) Εργασιακά θέματα και ατομικές εργασιακές σχέσεις
      14) Μέτρα για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
      15) Ασφαλιστικές διατάξεις
      16) Διατάξεις σχετικές με παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη
      17) Διατάξεις σχετικά με την απλοποίηση διαδικασιών ΓΕΜΗ
      18) Διατάξεις σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις
      19) Ελληνική εταιρεία επενδύσεων και εξωτερικού εμπορίου Α.Ε. και
      20) Λοιπές διατάξεις
      Δείτε το σχέδιο νόμου εδώ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης θέτει από σήμερα, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου «Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο». Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου.
      Βασικοί άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας:
      1) Προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
      2) Έλεγχος Επενδυτικών Σχεδίων και Πιστοποίηση Ολοκλήρωσης και Έναρξης της Παραγωγικής Λειτουργίας Επενδύσεων των ν. 4399/2016, 3908/2011, 3299/2004 και 2601/1998
      3) Δημιουργία ενιαίου ψηφιακού χάρτη προκειμένου να υπάρχει δημόσια και δωρεάν πρόσβαση από το κοινό στα γεωχωρικά δεδομένα
      4) Συγκρότηση Εθνικού Μητρώου Υποδομών, στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλες οι υποδομές και τα κτίρια που ανήκουν ή βρίσκονται υπό τη διαχείριση φορέων του δημόσιου τομέα
      5) Διατάξεις βελτίωσης της λειτουργίας των επιχειρηματικών πάρκων
      6) Διατάξεις για την απλοποίηση της αδειοδότησης των βιομηχανικών δραστηριοτήτων
      7) Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας
      Διατάξεις για την τροποποίηση ελέγχου και εποπτείας της αγοράς
      9) Διατάξεις σχετικές με την αδειοδότηση και τον έλεγχο κατασκευών κεραιών στην ξηρά
      10) Διατάξεις για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες
      11) Θέσπιση εθνικού προγράμματος απλούστευσης διαδικασιών
      12) Οργανωτικά θέματα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
      13) Εργασιακά θέματα και ατομικές εργασιακές σχέσεις
      14) Μέτρα για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
      15) Ασφαλιστικές διατάξεις
      16) Διατάξεις σχετικές με παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη
      17) Διατάξεις σχετικά με την απλοποίηση διαδικασιών ΓΕΜΗ
      18) Διατάξεις σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις
      19) Ελληνική εταιρεία επενδύσεων και εξωτερικού εμπορίου Α.Ε. και
      20) Λοιπές διατάξεις
      Δείτε το σχέδιο νόμου εδώ.
    • By Engineer
      Μοντέλο για περιοχές αυθαιρέτων σε όλη τη χώρα, που είναι ευάλωτες σε φυσικές καταστροφές, φιλοδοξεί η κυβέρνηση να αποτελέσει το νέο ειδικό χωρικό σχέδιο για το Μάτι και την ευρύτερη περιοχή στην ανατολική Αττική. 
      Με δεδομένο ότι περίπου 100 παραθαλάσσιοι οικισμοί ανά την ελληνική επικράτεια εμφανίζουν χαρακτηριστικά ανάλογα με το Μάτι, τα αρμόδια υπουργεία και οι φορείς θέλουν να καταρτίσουν ένα πολεοδομικό πλαίσιο που θα αντιμετωπίσει όλα τα κρίσιμα για την περιοχή ζητήματα, όπως η άναρχη δόμηση, η πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο, η διάνοιξη δρόμων και η δημιουργία ελεύθερων χώρων.
      Την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου έχει αναλάβει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα ενός έτους. Ηδη, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εργασίας των εμπλεκόμενων φορέων, στην οποία καθορίστηκαν οι στόχοι και η διαδικασία εκπόνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, καθώς και το σχετικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης (15/7/2020). Αποσαφηνίστηκε ότι το σχέδιο δεν αφορά μόνο τον οικισμό του Ματιού, αλλά την ευρύτερη πληγείσα περιοχή από τη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018, των Δήμων Μαραθώνα και Ραφήνας - Πικερμίου (συνολική έκταση 7.900 στρέμματα).
      Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία κινούνται στην κυβέρνηση είναι ότι ζητήθηκε από τους φορείς να καταθέσουν τις πρώτες απόψεις τους έως τις 10 Σεπτεμβρίου.
      Κλειδί
      Το νέο ειδικό χωρικό σχέδιο θα αποτελέσει το κλειδί για την άρση των βασικών προβλημάτων που προϋπήρχαν στην περιοχή και συνέβαλαν στην εξέλιξη του καταστροφικού φαινομένου, όπως η εκτός σχεδίου αυθαίρετη δόμηση σε ρέματα και αιγιαλό, ο άναρχος πολεοδομικός χαρακτήρας, το ανεπαρκές κυκλοφοριακό δίκτυο, αλλά και οι ελλείψεις προσπελασιμότητας και οι ελλιπείς προσβάσεις/διέξοδοι προς την παραλία, λόγω ανθρωπογενών παρεμβάσεων (περιφράξεις, κτίρια, άλλες κατασκευές) και γεωμορφολογίας.
      Εχει αποφασιστεί, λοιπόν, η ανάπτυξη ενός σχεδίου το οποίο θα προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, περιοχές προς πολεοδόμηση, περιοχές εκτός πολεοδόμησης, περιοχές για προστασία κ.ά.
      Οπως εξήγησε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης, οι βασικές κατευθύνσεις του νέου σχεδίου αφορούν:
      α) τη ρύθμιση χρήσεων γης, σύμφωνα με τον χαρακτήρα της περιοχής (παραθερισμός - κατοικία - τουρισμός - αναψυχή), και την εξασφάλιση αναγκαίας κοινωνικής υποδομής. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ρέμα Παππά ως σημαντικό φυσικό περιβαλλοντικό στοιχείο και στοιχείο σύνδεσης στο Μάτι και το Κόκκινο Λιμανάκι,
      β) την προώθηση αντιπυρικής - αντιπλημμυρικής προστασίας για ανθεκτικότητα,
      γ) την αντιμετώπιση δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασία από διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο,
      δ) την αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτήρα της περιοχής που ήταν δενδρώδης - θαμνώδης βλάστηση,
      ε) την ιεράρχηση του οδικού δικτύου και την ορθολογική αναδιάρθρωσή του,
      στ) τη διεύρυνση και την ενίσχυση του κοινόχρηστου χαρακτήρα παραλιακής ζώνης.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.