Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    2,157 εκατ. άτομα φιλοξενήθηκαν το 2018 σε βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών της Airbnb στην Ελλάδα

    Sign in to follow this  

    Περισσότερα από 2,157 εκατ. άτομα φιλοξενήθηκαν το 2018 σε βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών της Airbnb στην Ελλάδα. Το 1,8 εκατ. εξ αυτών είναι ξένοι ταξιδιώτες και οι υπόλοιποι Ελληνες. Κάτι το οποίο, με δεδομένα τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2018, δείχνει πως η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση διαμορφώθηκε σε 33,072 εκατ. ταξιδιώτες.

    Δηλαδή η Airbnb μόνη της έφερε το 5,5% των ξένων στη χώρα μας. Τα μεγέθη αυτά είναι συγκρίσιμα μόνον με τους αριθμούς των ξένων επισκεπτών που φέρνουν στην Ελλάδα μεγάλοι tour operators, όπως η TUI και η Thomas Cook, που κυμαίνονται μεταξύ 2,5 και 3 εκατ. ταξιδιωτών.

    Ομως, η Airbnb η οποία πέρυσι αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών κατά περίπου 20% σε σχέση με το 2017, συνεχίζει να αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και το 2019, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Κ» ο διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων για την Ιταλία και την Ελλάδα, Mauro Turcatti.

    Ενδιαφέρον έχουν όμως και τα υπόλοιπα στοιχεία για τη δραστηριότητα της Airbnb στη χώρα μας: ο συνολικός αριθμός των καταχωρισμένων προς βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στην Ελλάδα στις αρχές Ιανουαρίου του 2019 ανερχόταν στα 91.200 εκ των οποίων το 86% είναι ολόκληρες κατοικίες και το 15% ιδιωτικά δωμάτια εντός κατοικιών. Ο αριθμός των ακινήτων εμφανίζεται αυξημένος κατά 25% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η Airbnb στην «Κ». Εθνολογικά ξεχωρίζουν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που αντιστοιχούν στο 14% του συνόλου των ταξιδιωτών που έκλεισαν κατάλυμα στην Ελλάδα μέσω της Airbnb και ακολουθούν με 11% οι Γάλλοι και με 8% οι Βρετανοί.

    s24_1206akinita-airbnb-thumb-large.jpg

    Από τα 91.200 ακίνητα τα 10.400 βρίσκονται στην Αθήνα (το 88% εκ των οποίων είναι ολόκληρες κατοικίες και τα υπόλοιπα μεμονωμένα δωμάτια) και το 2018 είχαν 602.000 εκμισθωτές. Τα εν Αθήναις ακίνητα που εκμισθώνονται μέσω Airbnb στα τέλη του 2018 εμφανίζονται αυξημένα κατά 22% έναντι του 2017.

    Η μέση ηλικία των Ελλήνων ιδιοκτητών που χρησιμοποιούν την Airbnb για να ενοικιάζουν τα ακίνητά τους είναι τα 46 έτη πανελλαδικά και τα 43 για την Αθήνα. Η μέση διάρκεια κάθε μίσθωσης είναι 4,1 μέρες πανελλαδικά και 3,6 μέρες για την Αθήνα. Να σημειωθεί πως στην Αθήνα το ποσοστό των Αμερικανών ταξιδιωτών είναι ακόμα μεγαλύτερο από το πανελλαδικό, με το 20% των 602.000 να προέρχεται από τις ΗΠΑ. Ακολουθούν οι Ελληνες με 10% και οι Γάλλοι επίσης με 10%.

    Είναι η πρώτη φορά που η Airbnb δημοσιοποιεί τόσο αναλυτικές πληροφορίες για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα και η πρώτη φορά που αποκαλύπτονται τα πραγματικά μεγέθη της συγκριτικά με την ευρύτερη ελληνική τουριστική αγορά. Και αυτά έρχονται να καταδείξουν το μέγεθος του φαινομένου, με δεδομένο πως εκτός από την Airbnb στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται και άλλες πλατφόρμες όπως η Booking.com και η Expedia.

    Ενα πολύ μεγάλο μέρος των καταχωρισμένων ακινήτων εμφανίζεται πάντως σε περισσότερες από μία τέτοιες διαδικτυακές πλατφόρμες και έτσι οι αλληλοεπικαλύψεις δεν επιτρέπουν την ασφαλή εξαγωγή συνολικότερων συμπερασμάτων.

    «Ευπρόσδεκτη η δίκαιη φορολόγηση»

    «Η δίκαιη φορολόγηση και το δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο για τη δραστηριότητά μας είναι ευπρόσδεκτα και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε στενά με τις αρμόδιες αρχές, όπως διεθνώς έτσι και στην Ελλάδα», αναφέρει μιλώντας στην «Κ» ο διευθυντής δημοσίων υποθέσεων της Airbnb για την Ιταλία και την Ελλάδα, Mauro Turcatti.

    Δεν είναι όμως το ίδιο θετικός για εκείνες τις ρυθμίσεις που έχουν αποκλειστικό σκοπό το μπλοκάρισμα της σχετική δραστηριότητας. «Το ελληνικό καθεστώς που υιοθετήθηκε πρόσφατα είναι λογικό, διότι δεν τέθηκε για να σταματήσει τις μισθώσεις, αλλά για να παραχθεί φορολογικό έσοδο για τη χώρα», εξηγεί. Εκτιμά πως η Airbnb βοηθά να επιτευχθεί η γεωγραφική και εποχιακή διασπορά του εισερχόμενου τουρισμού και σημειώνει πως επιδιώκεται να ενταχθούν στις καταχωρίσεις της Airbnb περισσότερα ακίνητα από περιφερειακούς προορισμούς.

    Οσον αφορά στον ανταγωνισμό με τα ξενοδοχεία, εκτιμά πως αυτός πράγματι υπάρχει, αλλά εστιάζεται κυρίως στα ξενοδοχεία ενός και δύο αστέρων, τα οποία όμως είχαν προβλήματα υποδομών και επιπέδου υπηρεσιών πριν από την έλευση της Airbnb και, ως εκ τούτου, δεν είναι η πλατφόρμα η πηγή των όποιων δεινών τους.

    Μεγάλη έμφαση, όμως, δίνει η Airbnb, σύμφωνα πάντα με τον Mauro Turcatti, και στην καταπολέμηση του υπερτουρισμού, καθώς θεωρεί πως υπονομεύει τους προορισμούς και επομένως και τη βιωσιμότητα της δικής της δραστηριότητας. 

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.
    • By Engineer
      Αλλαγές πραγματοποίησε η Airbnb, ανταποκρινόμενη στα αιτήματα που υποβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών προκειμένου να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές και τους όρους της με τους κανόνες της ΕΕ.   Οι κύριες βελτιώσεις και αλλαγές έχουν ως εξής:   Στις αναζήτηση καταλύματος με επιλεγμένες ημερομηνίες οι χρήστες βλέπουν τη συνολική τιμή στη σελίδα αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των εφαρμοστέων υποχρεωτικών επιβαρύνσεων και τελών (όπως χρεώσεις για υπηρεσίες και καθορισμό και τοπικοί φόροι). Δεν υπάρχουν πλέον υποχρεωτικά τέλη -έκπληξη που να εμφανίζονται στις επόμενες σελίδες· Η Airbnb κάνει διάκριση μεταξύ προσφοράς καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από ιδιώτη και καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από επαγγελματία· Η Airbnb παρέχει στον δικτυακό της τόπο εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών καθώς και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επίλυση διαφορών. Η Airbnb αναθεώρησε τους όρους παροχής των υπηρεσιών της στους οποίους:   Επιπλέον   καθιστά σαφές ότι οι χρήστες μπορούν να προσφύγουν κατά της Airbnb ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας κατοικίας· σέβεται τα βασικά νομικά δικαιώματα των χρηστών να προσφεύγουν κατά του παρόχου καταλύματος, σε περίπτωση σωματικής βλάβης ή άλλων ζημιών· δεσμεύεται να μη μεταβάλλει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνει σαφώς τους χρήστες εκ των προτέρων τους και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση. 
    • By Engineer
      Αλλαγές πραγματοποίησε η Airbnb, ανταποκρινόμενη στα αιτήματα που υποβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών προκειμένου να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές και τους όρους της με τους κανόνες της ΕΕ.   Οι κύριες βελτιώσεις και αλλαγές έχουν ως εξής:   Στις αναζήτηση καταλύματος με επιλεγμένες ημερομηνίες οι χρήστες βλέπουν τη συνολική τιμή στη σελίδα αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των εφαρμοστέων υποχρεωτικών επιβαρύνσεων και τελών (όπως χρεώσεις για υπηρεσίες και καθορισμό και τοπικοί φόροι). Δεν υπάρχουν πλέον υποχρεωτικά τέλη -έκπληξη που να εμφανίζονται στις επόμενες σελίδες· Η Airbnb κάνει διάκριση μεταξύ προσφοράς καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από ιδιώτη και καταλύματος που διατίθεται στην αγορά από επαγγελματία· Η Airbnb παρέχει στον δικτυακό της τόπο εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών καθώς και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επίλυση διαφορών. Η Airbnb αναθεώρησε τους όρους παροχής των υπηρεσιών της στους οποίους:   Επιπλέον   καθιστά σαφές ότι οι χρήστες μπορούν να προσφύγουν κατά της Airbnb ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας κατοικίας· σέβεται τα βασικά νομικά δικαιώματα των χρηστών να προσφεύγουν κατά του παρόχου καταλύματος, σε περίπτωση σωματικής βλάβης ή άλλων ζημιών· δεσμεύεται να μη μεταβάλλει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνει σαφώς τους χρήστες εκ των προτέρων τους και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση. 
      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε $1,4 δισ υπολογίζεται το όφελος της ελληνικής οικονομίας από το Airbnb, τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση. Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας και ανάλυσης εσωτερικών δεδομένων που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, οι ιδιοκτήτες και η κοινότητα φιλοξενούμενων δημιούργησαν πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια εκτιμώμενο άμεσο οικονομικό όφελος σε 30 χώρες μόνο το 2018, ενώ η οικονομία της Ελλάδας ενισχύθηκε κατά 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
       Σε αντίθεση με άλλα επιχειρηματικά μοντέλα που διοχετεύουν τα χρήματα που παράγουν σε δραστηριότητες έξω από τις τοπικές κοινότητες, η δραστηριότητα της Airbnb ωφελεί άμεσα την τοπική κοινωνία των ιδιοκτητών.
      Από την ίδρυση της Airbnb, οι ιδιοκτήτες έχουν κερδίσει πάνω από 65 δισεκατομμύρια δολάρια που πολλοί από αυτούς τα αξιοποιούν για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να υλοποιήσουν επιθυμίες τους. Οι μικρές επιχειρήσεις - πολλές από τις οποίες βρίσκονται εκτός των παραδοσιακών τουριστικών προορισμών - επωφελούνται επίσης από τους επισκέπτες της Airbnb, πολλοί από τους οποίους ξοδεύουν τα χρήματα που εξοικονομούν σε δαπάνη για καταλύματα, σε τοπικές εγκαταστάσεις.
      Σύμφωνα με την έρευνα της Airbnb, σε πάνω από 228.000 απαντήσεις από τους ιδιοκτήτες και την κοινότητα φιλοξενούμενων σε όλο τον κόσμο:
      Το 84% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι προτείνει στους φιλοξενούμενους εστιατόρια και καφέ. Το 69% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι προτείνει στους φιλοξενούμενους πολιτιστικές δραστηριότητες όπως επισκέψεις σε μουσεία, φεστιβάλ και ιστορικά μέρη. Το 51% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι η φιλοξενία τους έχει βοηθήσει να μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα των σπιτιών τους. Κατά μέσο όρο, οι φιλοξενούμενοι λένε ότι το 42% των δαπανών τους γίνονται στη γειτονιά στην οποία κατοικούν. Το 50% των φιλοξενούμενων λέει ότι ξοδεύει τα χρήματα που έχει εξοικονομήσει από τη διαμονή σε Airbnb στις πόλεις και γειτονιές που επισκέφθηκε. Το 70% των φιλοξενούμενων λέει το ότι θέλει να ανακαλύψει μια συγκεκριμένη γειτονιά, έχει σημασία στην απόφασή του να χρησιμοποιήσει Airbnb. Το 86% των φιλοξενούμενων λέει το ότι η τοποθεσία διαμονής είναι πιο βολική από τα ξενοδοχεία και μετράει στην απόφασή να χρησιμοποιήσει Airbnb. Οι φιλοξενούμενοι λένε ότι η Airbnb επηρέασε τη διάρκεια διαμονής τους, καθώς επιμήκυναν κατά μέσο όρο κατά 4.3 μέρες το ταξίδι τους. Εκτιμώμενο άμεσο οικονομικό όφελος της Airbnb το 2018 (30 χώρες)
      Η εκτίμηση βασίζεται στο εισόδημα των ιδιοκτητών και στην εκτιμώμενη δαπάνη των φιλοξενούμενων (σε δολάρια) κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
      ΗΠΑ: 33.8 δισεκατομμύρια
      Γαλλία: 10.8 δισεκατομμύρια
      Ισπανία: 6.9 δισεκατομμύρια
      Ιταλία: 6.4 δισεκατομμύρια
      Ηνωμένο Βασίλειο: 5.6 δισεκατομμύρια
      Αυστραλία: 4.4 δισεκατομμύρια
      Καναδάς: 4.3 δισεκατομμύρια
      Ιαπωνία: 3.5 δισεκατομμύρια
      Μεξικό: 2.7 δισεκατομμύρια
      Πορτογαλία: 2.3 δισεκατομμύρια
      Γερμανία: 2.3 δισεκατομμύρια
      Κίνα: 2.3 δισεκατομμύρια
      Βραζιλία: 2.1 δισεκατομμύρια
      Ελλάδα: 1.4 δισεκατομμύρια
      Ολλανδία: 1.3 δισεκατομμύρια
      Κορέα: 1.2 δισεκατομμύρια
      Ταϊλάνδη: 1.1 δισεκατομμύρια
      Νέα Ζηλανδία: 912 εκατομμύρια
      Κροατία: 910 εκατομμύρια
      Ιρλανδία: 832 εκατομμύρια
      Μαλαισία: 734 εκατομμύρια
      Νότια Αφρική: 685 εκατομμύρια
      Αργεντινή: 664 εκατομμύρια
      Δανία: 654 εκατομμύρια
      Ελβετία: 651 εκατομμύρια
      Αυστρία: 625 εκατομμύρια
      Ινδονησία: 593 εκατομμύρια
      Φιλιππίνες: 586 εκατομμύρια
      Κολομβία: 560 εκατομμύρια
      Τσεχία: 555 εκατομμύρια

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.