Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    2,157 εκατ. άτομα φιλοξενήθηκαν το 2018 σε βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών της Airbnb στην Ελλάδα

    Sign in to follow this  

    Περισσότερα από 2,157 εκατ. άτομα φιλοξενήθηκαν το 2018 σε βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών της Airbnb στην Ελλάδα. Το 1,8 εκατ. εξ αυτών είναι ξένοι ταξιδιώτες και οι υπόλοιποι Ελληνες. Κάτι το οποίο, με δεδομένα τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2018, δείχνει πως η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση διαμορφώθηκε σε 33,072 εκατ. ταξιδιώτες.

    Δηλαδή η Airbnb μόνη της έφερε το 5,5% των ξένων στη χώρα μας. Τα μεγέθη αυτά είναι συγκρίσιμα μόνον με τους αριθμούς των ξένων επισκεπτών που φέρνουν στην Ελλάδα μεγάλοι tour operators, όπως η TUI και η Thomas Cook, που κυμαίνονται μεταξύ 2,5 και 3 εκατ. ταξιδιωτών.

    Ομως, η Airbnb η οποία πέρυσι αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών κατά περίπου 20% σε σχέση με το 2017, συνεχίζει να αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και το 2019, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Κ» ο διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων για την Ιταλία και την Ελλάδα, Mauro Turcatti.

    Ενδιαφέρον έχουν όμως και τα υπόλοιπα στοιχεία για τη δραστηριότητα της Airbnb στη χώρα μας: ο συνολικός αριθμός των καταχωρισμένων προς βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στην Ελλάδα στις αρχές Ιανουαρίου του 2019 ανερχόταν στα 91.200 εκ των οποίων το 86% είναι ολόκληρες κατοικίες και το 15% ιδιωτικά δωμάτια εντός κατοικιών. Ο αριθμός των ακινήτων εμφανίζεται αυξημένος κατά 25% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η Airbnb στην «Κ». Εθνολογικά ξεχωρίζουν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που αντιστοιχούν στο 14% του συνόλου των ταξιδιωτών που έκλεισαν κατάλυμα στην Ελλάδα μέσω της Airbnb και ακολουθούν με 11% οι Γάλλοι και με 8% οι Βρετανοί.

    s24_1206akinita-airbnb-thumb-large.jpg

    Από τα 91.200 ακίνητα τα 10.400 βρίσκονται στην Αθήνα (το 88% εκ των οποίων είναι ολόκληρες κατοικίες και τα υπόλοιπα μεμονωμένα δωμάτια) και το 2018 είχαν 602.000 εκμισθωτές. Τα εν Αθήναις ακίνητα που εκμισθώνονται μέσω Airbnb στα τέλη του 2018 εμφανίζονται αυξημένα κατά 22% έναντι του 2017.

    Η μέση ηλικία των Ελλήνων ιδιοκτητών που χρησιμοποιούν την Airbnb για να ενοικιάζουν τα ακίνητά τους είναι τα 46 έτη πανελλαδικά και τα 43 για την Αθήνα. Η μέση διάρκεια κάθε μίσθωσης είναι 4,1 μέρες πανελλαδικά και 3,6 μέρες για την Αθήνα. Να σημειωθεί πως στην Αθήνα το ποσοστό των Αμερικανών ταξιδιωτών είναι ακόμα μεγαλύτερο από το πανελλαδικό, με το 20% των 602.000 να προέρχεται από τις ΗΠΑ. Ακολουθούν οι Ελληνες με 10% και οι Γάλλοι επίσης με 10%.

    Είναι η πρώτη φορά που η Airbnb δημοσιοποιεί τόσο αναλυτικές πληροφορίες για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα και η πρώτη φορά που αποκαλύπτονται τα πραγματικά μεγέθη της συγκριτικά με την ευρύτερη ελληνική τουριστική αγορά. Και αυτά έρχονται να καταδείξουν το μέγεθος του φαινομένου, με δεδομένο πως εκτός από την Airbnb στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται και άλλες πλατφόρμες όπως η Booking.com και η Expedia.

    Ενα πολύ μεγάλο μέρος των καταχωρισμένων ακινήτων εμφανίζεται πάντως σε περισσότερες από μία τέτοιες διαδικτυακές πλατφόρμες και έτσι οι αλληλοεπικαλύψεις δεν επιτρέπουν την ασφαλή εξαγωγή συνολικότερων συμπερασμάτων.

    «Ευπρόσδεκτη η δίκαιη φορολόγηση»

    «Η δίκαιη φορολόγηση και το δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο για τη δραστηριότητά μας είναι ευπρόσδεκτα και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε στενά με τις αρμόδιες αρχές, όπως διεθνώς έτσι και στην Ελλάδα», αναφέρει μιλώντας στην «Κ» ο διευθυντής δημοσίων υποθέσεων της Airbnb για την Ιταλία και την Ελλάδα, Mauro Turcatti.

    Δεν είναι όμως το ίδιο θετικός για εκείνες τις ρυθμίσεις που έχουν αποκλειστικό σκοπό το μπλοκάρισμα της σχετική δραστηριότητας. «Το ελληνικό καθεστώς που υιοθετήθηκε πρόσφατα είναι λογικό, διότι δεν τέθηκε για να σταματήσει τις μισθώσεις, αλλά για να παραχθεί φορολογικό έσοδο για τη χώρα», εξηγεί. Εκτιμά πως η Airbnb βοηθά να επιτευχθεί η γεωγραφική και εποχιακή διασπορά του εισερχόμενου τουρισμού και σημειώνει πως επιδιώκεται να ενταχθούν στις καταχωρίσεις της Airbnb περισσότερα ακίνητα από περιφερειακούς προορισμούς.

    Οσον αφορά στον ανταγωνισμό με τα ξενοδοχεία, εκτιμά πως αυτός πράγματι υπάρχει, αλλά εστιάζεται κυρίως στα ξενοδοχεία ενός και δύο αστέρων, τα οποία όμως είχαν προβλήματα υποδομών και επιπέδου υπηρεσιών πριν από την έλευση της Airbnb και, ως εκ τούτου, δεν είναι η πλατφόρμα η πηγή των όποιων δεινών τους.

    Μεγάλη έμφαση, όμως, δίνει η Airbnb, σύμφωνα πάντα με τον Mauro Turcatti, και στην καταπολέμηση του υπερτουρισμού, καθώς θεωρεί πως υπονομεύει τους προορισμούς και επομένως και τη βιωσιμότητα της δικής της δραστηριότητας. 

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By dimitris GM
      Tο δικαστήριο έκρινε οτι η χρήση αυτή της ιδιοκτησίας προσβάλει τον κανονισμό σύστασης της πολυκατοικίας, την πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και τον κανονισμό σχέσεων συνιδιοκτητών, που ορίζει ότι: «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..».
      https://www.b2green.gr/el/post/75610/dikastiki-apofasi-vomva-sto-airbnb-dimiourgei-dedikasmeno-gia-mazikes-agoges
    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
    • By Engineer
      Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019.
      Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway».
      Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις 2 πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά. Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος.
      Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η Μέση Πληρότητα ανήλθε σε 53%, η Μέση Τιμή Καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το Ημερήσιο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Κατάλυμα σε 77 ευρώ και το Μέσο Ετήσιο Έσοδο ανά Κατάλυμα σε 8.912 ευρώ. Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.
      Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς – Πολλαπλές οι επιπτώσεις εντός και εκτός τουριστικής δραστηριότητας
      Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις να μην γίνονται με τρόπο που συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και φυσικά να μην δημιουργεί παράπλευρα αλλά σημαντικά προβλήματα στην εξεύρεση κατοικίας, στις τιμές των ενοικίων, στην εύρυθμη λειτουργία των πολυκατοικιών, των γειτονιών, αλλά και των πόλεων.
      Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.α.
      Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση. Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια παράταση ή σμίκρυνσή του για τα εποχιακά ξενοδοχεία, αλλά οι αποκλίσεις από τις αρχικές προαναγγελθείσες ημέρες λειτουργίας, είναι μικρές. Επιπρόσθετα, δεν προβλέπεται η μη λειτουργία μέσα στη σεζόν, δηλαδή το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση καταλυμάτων θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της σεζόν.
      Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα. Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα. Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πόσο συνυφασμένη είναι η πληρότητα και οι δείκτες εσόδων με τον εκάστοτε προορισμό. Για παράδειγμα, στην Αθήνα υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά λόγω αυξημένης προσφοράς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταλύματα είναι μεγάλος, οδηγώντας σε χαμηλές προσφερόμενες τιμές. Αντίθετα, σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου τα διαθέσιμα καταλύματα είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένα εξαιτίας του οικοδομικού κορεσμού και το τουριστικό ‘brand’ τους ιδιαίτερα υψηλό, καταγράφεται πολύ μεγάλη πληρότητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση προϋπάρχει, ενώ δεν μπορούν να υπάρξουν πολλά ακόμη καταλύματα. Ως επακόλουθο της εν λόγω εξέλιξης, οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς ο ανταγωνισμός περνά στους υποψήφιους μισθωτές.
      Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.