Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία


    Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία "Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό" 18.6.2016 | 10:10 Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία Tweet Email SHARES 1 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

     

    Η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια και είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αξία των στόλων άλλων κρατών. Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό, επισημαίνει δημοσίευμα της Die Welt.

     

    Χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Έστω και αν ονόματα ναυτιλιακών εταιρειών όπως Thenamaris, Dynacom Tankers, GasLog Ltd., Danaos Shipping ή Maran Tankers δεν είναι γνωστά στο ευρύτερο κοινό αλλά μόνο στους ειδικούς περί τα ναυτιλιακά, οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος.

     

    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισ. ευρώ.

     

    Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα χρησιμοποιημένα εμπορικά πλοία είναι τόσο φτηνά όσο ποτέ εδώ και χρόνια και συχνά τα βρίσκουν στη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων. Αντίστροφα άλλαξαν ιδιοκτήτη μόνον 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ελλάδα στη Γερμανία.

     

    Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας. Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value έχουν γίνει συνολικά 404 παραγγελίες ύψους 21 δισ. δολαρίων από το Μάιο του 2016.

     

    Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη, που ακολουθούν στη δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο γερμανικός εμπορικός στόλος ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα έχει αυτή τη στιγμή αξία 42 δισ. ευρώ και συνεπώς λιγότερη από τη μισή των Ελλήνων ανταγωνιστών.

     

    Τα ελληνικά λιμάνια βλέπουν εν τούτοις σπάνια τα πλοία τους. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Μάλιστα το πλοίο «Maran Gas Agamemnon» που κατασκευάζεται αυτόν καιρό στη Νότια Κορέα έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ανήκει την εταιρεία Maran Tankers με έδρα την Αθήνα.

     

    Εντούτοις οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση. Αλλά για να γίνει και η σύγκριση: ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία.

     

    Πηγή: http://www.lifo.gr/now/economy/104672?ref=yfp





    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Αυτό πως βοηθά τον δοκιμαζόμενο Ελληνικό λαό ?

    "Δίκαιη" ανάπτυξη δε σημαίνει αν μη τι άλλο και δίκαιη - αναλογική φορολόγηση ?

    Ποια είναι η φορολόγηση των Εφοπλιστών ? 29 ή 33% ?

    Link to comment
    Share on other sites

    "Δίκαιη" ανάπτυξη δε σημαίνει αν μη τι άλλο και δίκαιη - αναλογική φορολόγηση ?

    Είναι σχετικό το πώς βλέπει κάποιος το τι είναι δίκαιο κ τι όχι. Αυτός έχει μια βαρβάτη εναλλακτική  λύση την οποία δυστυχώς δεν την έχω ούτε εγώ αλλά ούτε κ εσύ .  

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Εάν οι υπουργοί ναυτιλίας και οικονομικών ήταν μάγκες θα τους έλεγαν το εξής:

    φέρτε όλα τα πλοία εδώ αφορολόγητα αλλά θα τα κατασκευάζετε εδώ, θα κάνετε συντήρηση εδώ, θα αγοράζετε προμήθειες από εδώ και όλοι οι εργαζόμενοι σας θα φορολογούνται εδώ.

     

    σαν αποτέλεσμα θα είχε το ελληνικό κράτος τα 10πλα έσοδα από ότι έχει τώρα

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    Εάν οι υπουργοί ναυτιλίας και οικονομικών ήταν μάγκες θα τους έλεγαν το εξής:

    φέρτε όλα τα πλοία εδώ αφορολόγητα αλλά θα τα κατασκευάζετε εδώ, θα κάνετε συντήρηση εδώ, θα αγοράζετε προμήθειες από εδώ και όλοι οι εργαζόμενοι σας θα φορολογούνται εδώ.

     

    σαν αποτέλεσμα θα είχε το ελληνικό κράτος τα 10πλα έσοδα από ότι έχει τώρα

    ευτυχως που δεν το λεει γιατι θα ξεφτιλιστει ... δεν ειναι ετσι τα πραγματα φιλε μου ... ζουμε σε εναν παγκοσμιοποιημενο κοσμο ... δεν μπορουμε να ανταγωνιστουμε τους κινεζους και τους κορεατες ... επισης δεν ξερουμε ολα τα δεδομενα ... οι ελληνες εφοπλιστες κλεινουν συμβολαια με κινεζους επειδη φτιαχνουν τα πλοια τους εκει και παει λεγοντας ... μακαρι να ηταν τα πραγματα τοσο απλα ...

    Link to comment
    Share on other sites

    Ας προσπαθήσουμε να δούμε το φεγγάρι και όχι το δάκτυλο.

    1) Ο τίτλος του άρθρου είναι ψευδεπίγραφος και μερικές εκφράσεις όπως καλή ώρα:

    οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος.

    είναι εξοργιστικές. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο (όλων των χωρών) είναι από τους πιο διεθνοποιημένους κλάδους κεφαλαίου άρα ο τίτλος "εθνικό" είναι παραπλανητικός. Αν υπάρχει κάτι εθνικό στο κεφάλαιο αυτό είναι η Ναυτική Σημαία του πλοίου. Η Ελληνική Σημαία μετράει διεθνώς (παρέχονται πολλές διευκολύνσεις στους εφοπλιστές) γι' αυτό και πολλοί από αυτούς πληρώνουν ακριβά την αγορά της.  

    2) Το παρακάτω ενώ από πρώτη ματιά δεν φαίνεται να είναι ψευδές... 

    ...Αλλά για να γίνει και η σύγκριση: ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία.

    στην πραγματικότητα είναι ψεματάρα. Διότι εκτός από τη Γερμανία πολλές άλλες χώρες -ευρωπαϊκές και μη- παρέχουν στους εφοπλιστές ακριβώς τον ίδιο φορολογικό παράδεισο με την Ελλάδα. (Γαλλία, Ιταλία κλπ).  

    3) Δεν μας λέει, στην διαμάχη κράτους - εφοπλιστών ποιος είναι ο ισχυρός. Σήμερα οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες πιέζουν το ελληνικό κράτος να μειώσει τα έξοδα της ναυτικής σημαίας και να απλοποιήσει τις διαδικασίες απόκτησής της. Αλλιώς υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές...

    Και για να μην πλατιάζουμε, έχετε την εντύπωση ότι οι εφοπλιστές θα κάτσουν εδώ να πληρώνουν τον Τσίπρα; Η συνεισφορά του εφοπλιστικού κλάδου στη χώρα ξεπερνάει τα 6,5 δις € ετησίως. Η παραμικρή αλλαγή καθεστώτος φορολόγησής τους θα σημάνει σοβαρή μείωση συναλλάγματος και παραπέρα αύξηση ανεργίας.

     

    Το ερώτημα λοιπόν "πρέπει ή δεν πρέπει να πληρώνουν φόρους οι εφοπλιστές" δεν είναι ηθικό ή πολιτικό. Έτσι θα έμπαινε αν το κράτος ήταν ισχυρό, βλέπε Ηνωμένο Βασίλειο. Πράγματι μόλις η Αγγλία αύξησε τους φόρους στους εφοπλιστές πολλές εταιρείες έφυγαν από εκεί και ήρθαν εδώ. Αλλά δεν την ενδιαφέρει...Δεν τους έχει ανάγκη ρε αδερφέ στο κάτω κάτω  :smile:

    Edited by Konstantinos IB
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    παίδες

     

    όταν ένας κλάδος έχει προπέλες και τον πας ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ

    τα  ΔΑΝΕΙΑ σου  ούτε το 1% δεν είναι από ελληνικες τράπεζες (συνήθως γερμανικές-νορβηγια-αγγλικες και ασιαστικες)

    γενικά το  ελληνικό κράτος δεν σε βοηθα ιδιαίτερα σε κάτι

     

    αντίστοιχη φορολογία και μικρότερη έχουν οι γερμανοι και βαρανε  ΚΑΝΟΝΙΑ.....ήδη οι δικοί μας τους αγοραζουν καραβια 3ετιας-5ετιας που εκαναν  20εκ-30 εκ   για  4 εκ ευρώ

     

    ΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ?

     

     

    και επειδή κουβέντα γίνεται για φορολόγηση και τσιπρακο.....

    τουχω νεα....ΗΔΗ οι εφοπλιστές ζουν 183+1 μέρες κύπρο και σε άλλες χώρες να θεωρηθούν ότι είναι ΜΟΝΙΜΟΙ φορολογικά κατοικοι ΕΚΕΙ

    να μην μπορεί και να θέλει να φορολογήσει τη διαφορά των μερισμάτων

     

    είπαμε εφοπλιστές είναι και δεν έγιναν τυχαία να μείνουν στα χέρια του κάθε τυχαίου τσιπρακου

    Edited by akius
    • Upvote 5
    Link to comment
    Share on other sites

    Δείτε τι λέει το Reuters για τους Έλληνες εφοπλιστές:

    http://netnews.eu/%CE%BF-%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%86%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD/

    Για ν' ασχολείται το ηνωμένο προπαγανδιστικό ρουφιανάτο (Die Welt, Reuters, Le Mond κλπ) με τους Έλληνες εφοπλιστές δύο τινά συμβαίνουν...Ή το ελληνικής καταγωγής εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει αρχίσει να γιγαντώνεται παγκοσμίως και θέλουν να του κόψουν λίγο τα αυτάκια, ή - το πιθανότερο - θέλουν να απογυμνώσουν το ελληνικό κράτος από την παραμικρή πηγή εσόδων...Το βέβαιο είναι ότι δεν το κάνουν για μας...

     

    Η λογική πάντως τέτοιων άρθρων - και όπως θα δείτε σε λίγο και κάποιων "Ελληνικών" και "προοδευτικών" πολιτικών κομμάτων - είναι πολύ περίεργη...Ο εφοπλιστής αγγλικής υπηκοότητας, που έχει σπουδάσει στην Αγγλία, που έχει παντρευτεί βραζιλιάνα, που έχει 40 ακίνητα σε όλα τα κοσμοπολίτικα κέντρα εκτός της Ελλάδος, που έχει 60 πλοία υπό Λιβεριανή σημαία και 20 υπό Ελληνική, να βαφτίζεται "Ελληνικό Εθνικό Κεφάλαιο" εν έτει 2016  :o. Και ενώ δεν έχει δανειστεί ούτε ένα cent από ελληνικές τράπεζες, να του ζητάνε να φορολογηθεί για το ελληνικό χρέος. Αυτά μόνο στην Ευρώπη συμβαίνουν.      

    Edited by Konstantinos IB
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.