Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ: Παροχή υπηρεσιών επίβλεψης των εργασιών Π/Μ και Η/Μ του υπο κατασκευή υβριδικού ενεργειακού έργου Ικαρίας

    Sign in to follow this  

    Η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε. (εφεξής και «Αναθέτων Φορέας), η οποία είναι 100% θυγατρική της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. («ΔΕΗ Α.Ε.») και εμπίπτει στην παράγραφο 7 του άρθρου 222 του Νόμου 4412/2016, προσκαλεί κατά τις διατάξεις του Νόμου 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (ΦΕΚ Α' 147/08.08.2016) και της παρούσας Διακήρυξης, τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς σε ανοιχτή διαδικασία του άρθρου 264 του Νόμου 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, η οποία προσδιορίζεται βάσει τιμής, για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης: «Παροχή υπηρεσιών επίβλεψης των εργασιών Π/Μ και Η/Μ του υπό κατασκευή Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε. και της υπό κατασκευή Δημοτικής Οδοποιίας μήκους 7,2 χλμ στην περιοχή του Έργου και υπηρεσιών Λειτουργίας δύο Μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών και ενός Αντλιοστασίου του Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας» ανώτατου Προϋπολογισμού εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ (120.000,00 €), μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

    Δείτε περισσότερα εδώ

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μηχανικούς από άλλους φορείς «επιστρατεύει» το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στους δήμους, τα οποία καθυστερούν εξαιτίας της αδυναμίας σύνταξης τεχνικών μελετών με συνέπεια τη μη απορρόφηση κονδυλίων από τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα.
      Με ειδική διάταξη που κατατέθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο πλέον επιλύεται το πρόβλημα έλλειψης μηχανικών στους δήμους καθώς δίνεται η δυνατότητα να συνάπτονται συμβάσεις με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως η ΕΕΤΑΑ και να χρησιμοποιούνται οι μηχανικοί τους για τη σύνταξη τεχνικών μελετών, που είναι απαραίτητες για τη χρηματοδότηση έργων. Η ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) είναι ιδιωτικού δικαίου και από το 1985 παρέχει τεχνική και επιστημονική υποστήριξη προς τους ΟΤΑ.
      Με άλλη ρύθμιση δημιουργείται Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα συμβάλει στη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών στο χώρο των ΟΤΑ.
      Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις:
      Μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης οι ΟΤΑ :
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση «οριζόντιας συνεργασίας» με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, την ΕΕΤΑΑ και τις Αναπτυξιακές τους Εταιρίες και να τους αναθέτουν την τεχνική τους υπηρεσία για διαδικασίες εποπτείας και επίβλεψης δημοσίων συμβάσεων μελετών και έργων,
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση με τις ως άνω δομές για την υποστήριξη στην άσκηση των συνήθων αρμοδιοτήτων των τεχνικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών δόμησης, με τη δικλίδα ότι η αρμοδιότητα έκδοσης των διοικητικών πράξεων ασκείται από δημόσιο όργανο.
      Με τη δημιουργία για πρώτη φορά Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εξής θα καταχωρίζονται όλα τα στοιχεία που αφορούν την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ΟΤΑ, τα στοιχεία του ενεργητικού τους, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία που αφορούν τα νομικά τους πρόσωπα .
      Η λειτουργία του Μητρώου δίνει τη δυνατότητα για πρώτη φορά από ιδρύσεως ΟΤΑ για τη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
      Με το Μητρώο θα καταγράφονται όλα τα οικονομικά στοιχεία, οι υπηρεσίες και οι φορείς των δήμων, το προσωπικό και γενικώς ό,τι αφορά τη λειτουργία των ΟΤΑ.
      Η καθυστέρηση έργων λόγω έλλειψης μηχανικών απασχολεί το σύνολο των δήμων της χώρας οι οποίοι πριν από περίπου έξι μήνες είχαν στείλει επιστολή στο υπουργείο Εσωτερικών, στην οποία επισήμαναν ότι υπάρχει μια μεγάλη μάζα μελετών, έργα έχουν ενταχθεί αλλά καθυστερούν λόγω της έλλειψης του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού.
      Την αρνητική εικόνα που έχει ως αποτέλεσμα να μην εκτελούνται έργα παρουσίασε με επιστολή του προς τον κ. Θεοδωρικάκο και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος ζητά την ενίσχυση του προσωπικού της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων ούτως ώστε να καλυφθούν αυξημένες ανάγκες των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, όσον αφορά την εκτέλεση έργων, σε όλα τα στάδια αυτών, από τη μελέτη, την ωρίμανση, τη δημοπράτηση, την επίβλεψη και τη χρηματοδότησή τους.
      Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζημάρκος, «με εξασφαλισμένη σήμερα τη χρηματοδότηση δεκάδων έργων σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, τα οποία δεν μπορούν να υλοποιηθούν αφού το περιορισμένο προσωπικό της περιφέρειας είναι ανθρωπίνως αδύνατον να ανταποκριθεί στον τεράστιο όγκο δουλειάς».
      Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει το σύνολο των περιφερειών, οι οποίες δεν μπορούν να αξιοποιήσουν έγκαιρα προγράμματα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα ή προγράμματα ΕΣΠΑ. Πολλοί δήμοι σήμερα δεν έχουν «ώριμες μελέτες» με κίνδυνο να χαθούν σημαντικά κονδύλια και να καθυστερήσουν ή και να ματαιωθούν έργα σημαντικά για την περιφέρεια.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μηχανικούς από άλλους φορείς «επιστρατεύει» το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στους δήμους, τα οποία καθυστερούν εξαιτίας της αδυναμίας σύνταξης τεχνικών μελετών με συνέπεια τη μη απορρόφηση κονδυλίων από τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα.
      Με ειδική διάταξη που κατατέθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο πλέον επιλύεται το πρόβλημα έλλειψης μηχανικών στους δήμους καθώς δίνεται η δυνατότητα να συνάπτονται συμβάσεις με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως η ΕΕΤΑΑ και να χρησιμοποιούνται οι μηχανικοί τους για τη σύνταξη τεχνικών μελετών, που είναι απαραίτητες για τη χρηματοδότηση έργων. Η ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) είναι ιδιωτικού δικαίου και από το 1985 παρέχει τεχνική και επιστημονική υποστήριξη προς τους ΟΤΑ.
      Με άλλη ρύθμιση δημιουργείται Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα συμβάλει στη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών στο χώρο των ΟΤΑ.
      Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις:
      Μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης οι ΟΤΑ :
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση «οριζόντιας συνεργασίας» με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, την ΕΕΤΑΑ και τις Αναπτυξιακές τους Εταιρίες και να τους αναθέτουν την τεχνική τους υπηρεσία για διαδικασίες εποπτείας και επίβλεψης δημοσίων συμβάσεων μελετών και έργων,
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση με τις ως άνω δομές για την υποστήριξη στην άσκηση των συνήθων αρμοδιοτήτων των τεχνικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών δόμησης, με τη δικλίδα ότι η αρμοδιότητα έκδοσης των διοικητικών πράξεων ασκείται από δημόσιο όργανο.
      Με τη δημιουργία για πρώτη φορά Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εξής θα καταχωρίζονται όλα τα στοιχεία που αφορούν την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ΟΤΑ, τα στοιχεία του ενεργητικού τους, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία που αφορούν τα νομικά τους πρόσωπα .
      Η λειτουργία του Μητρώου δίνει τη δυνατότητα για πρώτη φορά από ιδρύσεως ΟΤΑ για τη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
      Με το Μητρώο θα καταγράφονται όλα τα οικονομικά στοιχεία, οι υπηρεσίες και οι φορείς των δήμων, το προσωπικό και γενικώς ό,τι αφορά τη λειτουργία των ΟΤΑ.
      Η καθυστέρηση έργων λόγω έλλειψης μηχανικών απασχολεί το σύνολο των δήμων της χώρας οι οποίοι πριν από περίπου έξι μήνες είχαν στείλει επιστολή στο υπουργείο Εσωτερικών, στην οποία επισήμαναν ότι υπάρχει μια μεγάλη μάζα μελετών, έργα έχουν ενταχθεί αλλά καθυστερούν λόγω της έλλειψης του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού.
      Την αρνητική εικόνα που έχει ως αποτέλεσμα να μην εκτελούνται έργα παρουσίασε με επιστολή του προς τον κ. Θεοδωρικάκο και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος ζητά την ενίσχυση του προσωπικού της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων ούτως ώστε να καλυφθούν αυξημένες ανάγκες των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, όσον αφορά την εκτέλεση έργων, σε όλα τα στάδια αυτών, από τη μελέτη, την ωρίμανση, τη δημοπράτηση, την επίβλεψη και τη χρηματοδότησή τους.
      Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζημάρκος, «με εξασφαλισμένη σήμερα τη χρηματοδότηση δεκάδων έργων σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, τα οποία δεν μπορούν να υλοποιηθούν αφού το περιορισμένο προσωπικό της περιφέρειας είναι ανθρωπίνως αδύνατον να ανταποκριθεί στον τεράστιο όγκο δουλειάς».
      Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει το σύνολο των περιφερειών, οι οποίες δεν μπορούν να αξιοποιήσουν έγκαιρα προγράμματα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα ή προγράμματα ΕΣΠΑ. Πολλοί δήμοι σήμερα δεν έχουν «ώριμες μελέτες» με κίνδυνο να χαθούν σημαντικά κονδύλια και να καθυστερήσουν ή και να ματαιωθούν έργα σημαντικά για την περιφέρεια.
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας

      View full είδηση
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας
    • By Engineer
      Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.
      Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.
      Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.
      Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
      Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.
      Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος
      Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.
      Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.
      Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.
      Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.
      Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.