Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Μνημόνιο: Απελευθέρωση επαγγελμάτων σε 3 φάσεις

    Sign in to follow this  

    Πριν καν στεγνώσει το μελάνι από τις αλλαγές -βάσει λίστας ΟΟΣΑ- στο νομικό πλαίσιο που διέπει φαρμακεία, γάλα, αρτοποιεία, κυριακάτικο εμπόριο και φορτηγά λιμουζίνες, το κείμενο του μνημονίου που αποκάλυψε την Πέμπτη το Capital.gr προβλέπει νέο κύκλο απελευθερώσεων το καλοκαίρι, στο τέλος Σεπτεμβρίου και στην αρχή του 2015 αν οι μεταρρυθμίσεις δεν κριθούν πετυχημένες στις αξιολογήσεις που θα γίνουν από κοινού με την τρόικα. Το χρονολόγιο των «κρίσεων» και των νέων νόμων -αν κριθούν αναγκαίοι- παρουσιάζεται σε ειδικό πίνακα-παράρτημα του μνημονίου.

     

    Σε άλλον πίνακα καταγράφονται μία προς μία οι δεσμεύσεις της Ελλάδας για αλλαγές σε σειρά επαγγελμάτων. Μεταξύ αυτών σε: δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές, υποθηκοφυλακεία, μηχανικούς διυλιστήρια, επαγγέλματα υγείας και τεχνικούς.

     

    Οι δεσμεύσεις περιλαμβάνονται στο λεγόμενο «τεχνικό» μνημόνιο, ένα από τα 3 συνολικά κείμενα του μνημονίου με τις ρήτρες που πρέπει να πληροί η Ελλάδα. Στο άλλο κείμενο που αποκάλυψε το Capital περιλαμβάνεται «τσουνάμι» μέτρων: από κατάργηση εκπτώσεων σε δαπάνες, νέο μισθολόγιο, αλλαγή μη μισθολογικών δαπανών, νέο πλαίσιο ομαδικών απολύσεων, νέο ασφαλιστικό, έως κατάργηση φόρων-τελών υπέρ τρίτων, αλλά και επανεξέταση απόδοσης του ΕΝΦΙΑ τον Σεπτέμβριο με παρεμβάσεις «εξάλειψης» εξαιρέσεων αν χρειαστούν από το 2015.

     

    Νέες παρεμβάσεις στη λίστα ΟΟΣΑ

     

    Σύμφωνα με το μνημόνιο, οι παρεμβάσεις που έχουν συμφωνηθεί με την κυβέρνηση στο πεδίο της λίστας ΟΟΣΑ είναι:

     

    1. Μη συνταγογραφούμενα Φάρμακα. Αν δεν υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2014, θα υπάρξει άμεση απελευθέρωση για όλα τα προϊόντα.

     

    2. Φαρμακεία. Επανεξέταση στο τέλος Σεπτεμβρίου 2014, με βάση τις πρακτικές σε άλλες χώρες της ΕΕ, και νομοθεσία στο τέλος του 2014 με τις αλλαγές που απαιτούνται για να ευθυγραμμιστεί το πλαίσιο λειτουργίας τους.

     

    3. Γάλα. Αξιολόγηση των επιπτώσεων στο τέλος του 2014 και δέσμευση για πρόσθετες νομοθετικές αλλαγές αμέσως, εάν παραμείνουν οι τιμές του γάλακτος σε υψηλά επίπεδα.

     

    4. Ψωμί / αρτοποιεία. Αξιολόγηση έως το τέλος Σεπτεμβρίου και, αν χρειαστεί νέες αλλαγές στο τέλος του 2014.

     

    5. Κυριακάτικο Εμπόριο. Θέσπιση έως το τέλος Ιουνίου των 3 νέων τουριστικών περιοχών που θα έχουν πλήρη απελευθέρωση (Ρόδος, Κως, Ερμούπολη Σύρου, ιστορικό κέντρο Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένης και Τσιμισκή και Χαλκιδικής, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένης της Ερμού και της περιοχής πέριξ της Ομόνοιας αλλά και της Ραφήνας. Θα αποφασιστεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2015 αν θα επεκταθούν άμεσα οι αλλαγές σε ολόκληρη τη χώρα.

     

    6. Απελευθέρωση αδειοδότησης φορτηγών - λεωφορείων, λιμουζίνων. Αξιολόγηση έως το τέλος Σεπτεμβρίου και υιοθέτηση αλλαγών στο τέλος του 2014 σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές ανά την ΕΕ.

     

    7. Λιανικές Πωλήσεις. Αξιολόγηση έως το τέλος του 2014 των περιορισμών επί των πωλήσεων και υιοθέτηση νομοθεσίας μέχρι το τέλος Μαρτίου 2015.

     

    Νομικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα

     

    Στα νομικά κατοχυρωμένα Επαγγέλματα το μνημόνιο προβλέπει σειρά άρσης περιορισμών που διαπιστώνει ακόμη η τρόικα:

     

    - Δικηγόροι

     

    Αποσαφήνιση της αναφοράς του Κώδικα Δικηγόρων με τον κατώτατο μισθό για τους μισθωτούς δικηγόρους, θέσπιση νομοθεσίας για την κατάργηση από τον κώδικα των δικηγόρων της αποζημίωσης απόλυσης σε περίπτωση εθελουσίας εξόδου και εισαγωγή διάταξης παρόμοιας με το άρθρο 7 του Ν. 2112/1920 ου Κώδικα Δικηγόρων (έτσι ώστε κάθε μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων της σύμβασης που είναι επιβλαβής για το δικηγόρο να θεωρείται ως καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους του εργοδότη).

     

    - Συμβολαιογράφοι

     

    Αξιολόγηση των αμοιβών και του πλαισίου διατήρησης της δραστηριότητας των συμβολαιογράφων. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την ευθυγράμμισή τους με τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2014.

     

    - Δικαστικοί Επιμελητές

     

    Αξιολόγηση των απαιτήσεων εισόδου, των τελών σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έως το τέλος Σεπτεμβρίου του 2014.

     

    - Υποθηκοφυλακεία

     

    Αξιολόγηση απαιτήσεων εισόδου, πάγια τελών σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έως το τέλος Σεπτέμβρίου 2014.

     

    - Μηχανικοί (συμπεριλαμβανομένων των αρχιτεκτόνων και των τοπογράφων)

     

    Υιοθέτηση νομοθεσίας για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων που περιορίζουν κάποιες δραστηριότητες σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, σύμφωνα με τη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Υποβολή προς το Συμβούλιο Επικρατείας Προεδρικών Διαταγμάτων καθορισμού των προτύπων για σύνθετες δραστηριότητες. Υιοθέτηση και εφαρμογή των διατάξεων έως το τέλος Νοεμβρίου 2014.

     

    - Επιχειρήσεις εμπορίας καυσίμων-Διυλιστήρια

     

    Υιοθέτηση νομοθεσίας που να απαιτεί την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών-εκροών σε όλη τη διύλιση και χονδρική προμήθεια συναλλαγών. Εγκατάσταση των συστημάτων εισροών-εκροών σε όλη την Ελλάδα έως τον Αύγουστο του 2014.

     

    - Μεσολαβητές

     

    Υιοθέτηση νομοθεσίας για το άνοιγμα του επαγγέλματος του διαμεσολαβητή σε μη νομικούς.

     

    - Επαγγέλματα υγείας

     

    Νομοθεσία για τη δημιουργία κλινικών ημερήσιας φροντίδας, υιοθέτηση της δευτερογενούς νομοθεσίας για να καθοριστούν τα τεχνικά πρότυπα για τον καθορισμό κλινικών, νομοθεσία για τη μείωση των ελάχιστων απαιτήσεων σε τετραγωνικά.

     

    - Κομμωτήρια / μανικιουρίστες

     

    Επανέλεγχος στις απαιτήσεις αδειοδότησης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και υιοθέτηση νομοθεσίας έως το τέλος Ιουνίου.

     

    - Φορτοεκφορτωτές

     

    Καθιέρωση κατάρτισης για της είσοδο στο επάγγελμα και εκκίνηση στο τέλος Ιουνίου.

     

    - Τεχνικοί τηλεόρασης

     

    Κατάργηση του συστήματος αδειοδότησης.

     

    - Ενεργειακοί επιθεωρητές

     

    Εξετάσεις πιστοποίησης συμπεριφοράς.

     

    - Φαρμακεία

     

    Εφαρμογή των συστάσεων του ΟΟΣΑ σχετικά με την ιδιοκτησία και τη λειτουργία των φαρμακείων.

     

    - Ψυχαγωγικές δραστηριότητες και αθλητικά κέντρα

     

    Επανεξέταση των περιορισμών για τη δημιουργία κέντρων αναψυχής και αθλητισμού (ελάχιστες απαιτήσεις χώρου, περιορισμένος κατάλογος των προσφερόμενων υπηρεσιών κλπ) σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έως το τέλος Ιουνίου.

     

    - Ναυτικοί

     

    Αξιολόγηση εισόδου στο επάγγελμα σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. Υιοθέτηση νομοθεσίας για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συμπεριλαμβανομένης και της κατάργησης της υποχρέωσης παρακράτησης αμοιβών από τους μισθούς των ναυτικών.

     

    - Αναλογιστές

     

    Νομοθεσία που θα ρυθμίζει τις εξετάσεις πιστοποίησης και έναρξη εξετάσεων.

     

    - Τεχνικά επαγγέλματα (56 επαγγέλματα)

     

    Υποβολή προς το Συμβούλιο της Επικρατείας Προεδρικού Διατάγματος για την αντικατάσταση της επαγγελματικής εμπειρίας από σεμινάρια.

     

    - Εμπόριο λιπασμάτων (10 επαγγέλματα)

     

    Υποβολή προς το Συμβούλιο της Επικρατείας Προεδρικών Διαταγμάτων για τον καθορισμό των προδιαγραφών για τα προγράμματα κατάρτισης, έκδοση του παράγωγου δικαίου και καθιέρωση μαθημάτων. Έως τέλος Ιουνίου 2014

     

    - Γεωτεχνικοί (γεωπόνοι, δασολόγοι, γεωλόγοι, ιχθυολόγοι)

     

    Υιοθέτηση νομοθεσίας για να καταργήσει την υποχρεωτική έκδοση των επαγγελματικών ταυτοτήτων και της ένταξης στο Επιμελητήριο και κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας για δήμους άνω των 5.000 κατοίκων.

     

    Πηγή:www.capital.gr


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.
      Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.
      Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.
      Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
      Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.
      Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος
      Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.
      Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.
      Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.
      Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.
      Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.
      Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.
      Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.
      Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
      Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.
      Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος
      Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.
      Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.
      Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.
      Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.
      Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.
    • By Engineer
      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.
      Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020.
      Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
      H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
      Ωστόσο όμως, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
      Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
      Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.
    • By getsakna
      Νέα αναβολή δόθηκε στην εκδίκαση από την ολομέλεια του ΣτΕ που αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών και το ΠΔ 99/2018.
      Υπενθυμίζουμε πως κατά του εν λόγω προεδρικού διατάγματος είχαν προσφύγει σχεδον όλοι οι φορείς των μηχανικών.
      Σε σχετική ανακοίνωσή του ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ σημειώνει τα εξής:
      Σας ενημερώνουμε ότι η δικάσιμος της προσφυγής του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ενάντια στο ΠΔ 99/2018 (ΦΕΚ 187Α/2018) «Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα», που είχε οριστεί εξ αναβολής την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019 στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, με μείζονα σύνθεση, λόγω της όλως εξαιρετικής σπουδαιότητάς της, αναβλήθηκε εκ νέου. Η νέα ημερομηνία για τη δικάσιμο δεν έχει καθοριστεί ακόμα.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.