Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σχεδιάζονται θεσμικές αλλαγές με επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών από ιδιώτες μηχανικούς

    Sign in to follow this  

    Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.

    Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.

    Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!

    Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.

    Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.

    Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».

    Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».

    Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».

    Φώτης Κόλλιας

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Χωρίς ξεκάθαρη εικόνα για το αν μπορούν και κατά πόσο επιτρέπεται να λειτουργούν παραμένουν οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι μηχανικοί, ενώ σύγχυση επικρατεί ειδικά για τα δημόσια έργα και τους διαγωνισμούς που "τρέχουν”. Μέχρι στιγμής δεν έχει υιοθετηθεί μια ενιαία στάση και σε ότι αφορά τουλάχιστον τα δημόσια έργα οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν από τον κάθε φορέα υλοποίησης ή κύριο του έργου ξεχωριστά.
      Ενδεικτική της κατάστασης είναι η σύγχυση που επικράτησε την προηγούμενη εβδομάδα όπου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή η οποία "παγώνει” μέχρι τέλος Απριλίου όλους τους διαγωνισμούς για νέα δημόσια έργα και αναστέλλει για το ίδιο διάστημα τις προθεσμίες και τα χρονοδιαγράμματα των διαγωνισμών και των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, συμπεριλαμβανομένων και των Συμβάσεων Παραχώρησης.
      Η αρχική αίσθηση ήταν ότι παγώνουν οι διαγωνισμοί και αναστέλλονται οι σχετικές προθεσμίες για το σύνολο των δημοσίων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ωστόσο, όπως διευκρινίστηκε από νομικούς οι ρυθμίσεις της σχετικής απόφασης ισχύουν μόνο στους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις έργων των οποίων αναθέτουσα αρχή ή κύριος του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τα έργα που υλοποιούν άλλοι φορείς -όπως για παράδειγμα ΟΤΑ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ- τυχόν αναβολή διαγωνισμών αλλά και αναστολή εργασιών πρέπει να γίνει με δικές τους ξεχωριστές αποφάσεις.
      Ανοιχτά εργοτάξια αλλά με προβλήματα
      Μέχρι τώρα πρόθεση της κυβέρνησης είναι τα εργοτάξια να παραμείνουν ανοιχτά. Αυτό φάνηκε και από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών την Παρασκευή. "Τα εργοτάξια ακόμη λειτουργούν, διότι δεν μπορούν να παγώσουν όλες οι οικονομικές δραστηριότητες στη χώρα", σημείωσε ο κ. Καραμανλής στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
      Τη δυνατότητα αυτή δίνει και η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, βάσει της οποίας οι τεχνικές εταιρείες μπορούν να διατηρήσουν ανοιχτά τα εργοτάξια τους, αρκεί να λάβουν πρόσθετα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων.
      Όμως όπως σημειώνουν οι ενώσεις κατασκευαστών και εργοληπτών, στην πράξη η συνέχιση των έργων είναι πολύ δύσκολή και τα εργοτάξια στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργούν. Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) με επιστολή που έστειλε την Παρασκευή στον υπουργό Υποδομών αναφέρει πολλά προβλήματα στη λειτουργιά των εργοταξίων. Μεταξύ αυτών: Οι δυσκολίες έως πλήρη αδυναμία προμήθειας πρώτων υλών και επιπλέον ειδών υγιεινής και ασφάλειας αλλά και οι ειδικές δυσκολίες τήρησης αποστάσεων ασφαλείας ή τήρησης του μέγιστου αριθμού εργαζομένων ανά χώρο.
      Για αυτό τον λόγο ο ΣΑΤΕ ζητά την ένταξη των ΚΑΔ των εργοληπτικών – κατασκευαστικών επιχειρήσεων στον πίνακα των πληττομένων επιχειρήσεων από την κρίση του κορονοϊού.
      Αντίστοιχη θέση εκφράζει και το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ). "H λειτουργία των εργοταξίων καθώς και η διοίκηση και επίβλεψη των έργων είναι προβληματική… στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται να αναγνωριστεί η de fato υπολειτουργία ή/και μερική/ολική αναστολή της λειτουργίας των εργοταξίων”, αναφέρει το ΕΣΒΥΚ σε επιστολή του προς τον υπουργό.
      Απαντήσεις ζητά και το ΤΕΕ
      Να αποφασίσει αν πρέπει και είναι ασφαλές να εργάζεται ο τεχνικός κόσμος της χώρας καλεί την κυβέρνηση το ΤΕΕ αναφέροντας ότι "σήμερα, που τα εργοτάξια σε έργα και οικοδομές, αλλά και τα γραφεία μελετών και μηχανικών, οι βιομηχανίες και τα εργαστήρια, εργάζονται κανονικά, όσο είναι εφικτό και με πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας, βλέπουμε τα όργανα επιτήρησης των μέτρων να επιβάλλουν πρόστιμα σε αυταπασχολούμενους και μισθωτούς – κατά παράβαση των ανακοινωθέντων".
      Σύμφωνα με το ΤΕΕ, υπάρχουν επαναλαμβανόμενα κρούσματα επιβολής προστίμων, τόσο στην Αττική όσο και στην Περιφέρεια, όπου σε επιβλέποντες έργων μηχανικούς, στο δρόμο προς εργοτάξια ή οικοδομές, τα οποία επιβλέπουν (και δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τη δική τους ευθύνη και για λόγους ασφαλείας), επιβάλλονται πρόστιμα κατά την κίνησή τους, ενώ διαθέτουν τόσο τη φόρμα μετακίνησης εργαζόμενου, όπως προβλέπεται (σφραγισμένη κλπ) όσο ακόμη και αποδεικτικά των έργων στα οποία κατευθύνονται. Επίσης σημειώνεται ότι συνεργεία έργων και οικοδομών, με ποικίλες ειδικότητες μηχανικών και άλλων επαγγελματιών, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους από Περιφέρεια σε Περιφέρεια και ειδικά στη μετακίνηση από και προς τη νησιωτική χώρα.
      [email protected]

      View full είδηση
    • By Engineer
      Χωρίς ξεκάθαρη εικόνα για το αν μπορούν και κατά πόσο επιτρέπεται να λειτουργούν παραμένουν οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι μηχανικοί, ενώ σύγχυση επικρατεί ειδικά για τα δημόσια έργα και τους διαγωνισμούς που "τρέχουν”. Μέχρι στιγμής δεν έχει υιοθετηθεί μια ενιαία στάση και σε ότι αφορά τουλάχιστον τα δημόσια έργα οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν από τον κάθε φορέα υλοποίησης ή κύριο του έργου ξεχωριστά.
      Ενδεικτική της κατάστασης είναι η σύγχυση που επικράτησε την προηγούμενη εβδομάδα όπου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή η οποία "παγώνει” μέχρι τέλος Απριλίου όλους τους διαγωνισμούς για νέα δημόσια έργα και αναστέλλει για το ίδιο διάστημα τις προθεσμίες και τα χρονοδιαγράμματα των διαγωνισμών και των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, συμπεριλαμβανομένων και των Συμβάσεων Παραχώρησης.
      Η αρχική αίσθηση ήταν ότι παγώνουν οι διαγωνισμοί και αναστέλλονται οι σχετικές προθεσμίες για το σύνολο των δημοσίων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ωστόσο, όπως διευκρινίστηκε από νομικούς οι ρυθμίσεις της σχετικής απόφασης ισχύουν μόνο στους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις έργων των οποίων αναθέτουσα αρχή ή κύριος του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τα έργα που υλοποιούν άλλοι φορείς -όπως για παράδειγμα ΟΤΑ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ- τυχόν αναβολή διαγωνισμών αλλά και αναστολή εργασιών πρέπει να γίνει με δικές τους ξεχωριστές αποφάσεις.
      Ανοιχτά εργοτάξια αλλά με προβλήματα
      Μέχρι τώρα πρόθεση της κυβέρνησης είναι τα εργοτάξια να παραμείνουν ανοιχτά. Αυτό φάνηκε και από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών την Παρασκευή. "Τα εργοτάξια ακόμη λειτουργούν, διότι δεν μπορούν να παγώσουν όλες οι οικονομικές δραστηριότητες στη χώρα", σημείωσε ο κ. Καραμανλής στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
      Τη δυνατότητα αυτή δίνει και η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, βάσει της οποίας οι τεχνικές εταιρείες μπορούν να διατηρήσουν ανοιχτά τα εργοτάξια τους, αρκεί να λάβουν πρόσθετα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων.
      Όμως όπως σημειώνουν οι ενώσεις κατασκευαστών και εργοληπτών, στην πράξη η συνέχιση των έργων είναι πολύ δύσκολή και τα εργοτάξια στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργούν. Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) με επιστολή που έστειλε την Παρασκευή στον υπουργό Υποδομών αναφέρει πολλά προβλήματα στη λειτουργιά των εργοταξίων. Μεταξύ αυτών: Οι δυσκολίες έως πλήρη αδυναμία προμήθειας πρώτων υλών και επιπλέον ειδών υγιεινής και ασφάλειας αλλά και οι ειδικές δυσκολίες τήρησης αποστάσεων ασφαλείας ή τήρησης του μέγιστου αριθμού εργαζομένων ανά χώρο.
      Για αυτό τον λόγο ο ΣΑΤΕ ζητά την ένταξη των ΚΑΔ των εργοληπτικών – κατασκευαστικών επιχειρήσεων στον πίνακα των πληττομένων επιχειρήσεων από την κρίση του κορονοϊού.
      Αντίστοιχη θέση εκφράζει και το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ). "H λειτουργία των εργοταξίων καθώς και η διοίκηση και επίβλεψη των έργων είναι προβληματική… στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται να αναγνωριστεί η de fato υπολειτουργία ή/και μερική/ολική αναστολή της λειτουργίας των εργοταξίων”, αναφέρει το ΕΣΒΥΚ σε επιστολή του προς τον υπουργό.
      Απαντήσεις ζητά και το ΤΕΕ
      Να αποφασίσει αν πρέπει και είναι ασφαλές να εργάζεται ο τεχνικός κόσμος της χώρας καλεί την κυβέρνηση το ΤΕΕ αναφέροντας ότι "σήμερα, που τα εργοτάξια σε έργα και οικοδομές, αλλά και τα γραφεία μελετών και μηχανικών, οι βιομηχανίες και τα εργαστήρια, εργάζονται κανονικά, όσο είναι εφικτό και με πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας, βλέπουμε τα όργανα επιτήρησης των μέτρων να επιβάλλουν πρόστιμα σε αυταπασχολούμενους και μισθωτούς – κατά παράβαση των ανακοινωθέντων".
      Σύμφωνα με το ΤΕΕ, υπάρχουν επαναλαμβανόμενα κρούσματα επιβολής προστίμων, τόσο στην Αττική όσο και στην Περιφέρεια, όπου σε επιβλέποντες έργων μηχανικούς, στο δρόμο προς εργοτάξια ή οικοδομές, τα οποία επιβλέπουν (και δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τη δική τους ευθύνη και για λόγους ασφαλείας), επιβάλλονται πρόστιμα κατά την κίνησή τους, ενώ διαθέτουν τόσο τη φόρμα μετακίνησης εργαζόμενου, όπως προβλέπεται (σφραγισμένη κλπ) όσο ακόμη και αποδεικτικά των έργων στα οποία κατευθύνονται. Επίσης σημειώνεται ότι συνεργεία έργων και οικοδομών, με ποικίλες ειδικότητες μηχανικών και άλλων επαγγελματιών, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους από Περιφέρεια σε Περιφέρεια και ειδικά στη μετακίνηση από και προς τη νησιωτική χώρα.
      [email protected]
    • By Engineer
      Τη χορήγηση ενός νέου επιδόματος 600 ευρώ ανά άτομο, μέσω ενός προγράμματος κατάρτισης επιστημόνων (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί) και άλλων ελεύθερων επαγγελματιών, συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Το πρόγραμμα αυτό, είπε, θα ανακοινωθεί σήμερα ή αύριο.
      Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ FM, ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε επίσης ότι σήμερα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τις επιταγές που λήγουν έως το τέλος Μαρτίου, καθώς και διευκρινίσεις για τους πρωτογενείς και δευτερογενείς ΚΑΔ, ώστε εκτός από τον κύριο Κωδικό Ατομικής Δραστηριότητας η περίμετρος να καταλαμβάνει και τους δευτερεύοντες. Την επόμενη εβδομάδα θα ενταχθούν στα μέτρα στήριξης πολλοί περισσότεροι ΚΑΔ, ενώ παράλληλα υπάρχουν κάποιοι ΚΑΔ που πρέπει να εξετασθούν ιδιαιτέρως εάν έχουν πληγεί, όπως π.χ. σούπερ μάρκετ και τράπεζες.
      Ο κ. Σταϊκούρας κάλεσε τις τράπεζες να «τρέξουν γρηγορότερα» για να διευκολύνουν και τα φυσικά πρόσωπα και να τηλεφωνήσουν στους πολίτες με πρόταση αναστολής των υποχρεώσεών τους. Τόνισε δε, ότι όλες οι κλήσεις (π.χ. από εισπρακτικές εταιρείες) πρέπει να αφορούν μόνον σε ρυθμίσεις. Ενώ, εντός του Απριλίου θα εξετασθεί εκ νέου τι θα γίνει με το θέμα της λήξης στις 30 Απριλίου του καθεστώτος προστασίας της α' κατοικίας.
      Ο υπουργός ανέφερε επίσης:
      *Για τη χρήση του «μαξιλαριού», ότι θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα που υπάρχουν όταν χρειαστεί, σε συνάρτηση με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το κόστος δανεισμού και την εξέλιξη της κρίσης και τις ανάγκες της χώρας. «Εάν δεν είχαμε την κρίση, θα είχαμε ήδη ξαναβγεί στις αγορές», είπε, προσθέτοντας ότι «προφανώς δεν θα βγούμε με απαγορευτικό κόστος, ούτε θα είμαστε επισπεύδοντες».
      *Από πολιτική μείωσης των φόρων, υπάρχει τώρα πολιτική παροδικής αύξησης των δαπανών. Ωστόσο, η στρατηγική μείωσης των φόρων δεν αλλάζει.
      *Στην ερώτηση εάν θα υπάρξει μείωση μισθών στο Δημόσιο, απάντησε πως «με τα σημερινά δεδομένα δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε».
      *Οι συνολικές παρεμβάσεις για τους εργαζόμενους υπερβαίνουν τον μισθό, καθώς εκτός από το επίδομα των 800 ευρώ, υπάρχουν, η αναστολή των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, η πλήρης κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών, η έκπτωση 25% για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων και οι κινήσεις από τις τράπεζες.
      *Σύμφωνα με το βασικό σενάριο (διάρκεια κρίσης έως τον Ιούνιο), η ύφεση- με τα σημερινά δεδομένα- θα είναι στην Ελλάδα προς το 3%, ενώ στην Ευρώπη- όπως προβλέπει και η ΕΚΤ- στο 5%. Εάν καθυστερήσει εφέτος η ανάκαμψη των οικονομιών, η ύφεση στην Ευρώπη θα ανέλθει σε 8,7%. Στην Ελλάδα, εφέτος μπορεί να υπάρχει θέμα με τον τουρισμό από το εξωτερικό.
      *«Προφανώς υπάρχουν σημαντικά προβλήματα δημιουργικής αλληλεγγύης στην Ευρώπη», λόγω της στάσης της Γερμανίας και άλλων κρατών για τη μη έκδοση του ευρωομόλογου. Η χρήση της «προληπτικής γραμμής στήριξης» από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ESM), θα έχει Μνημόνιο Συνεργασίας (EMU), ενώ είναι ανοικτά τα ζητήματα για την προσβασιμότητα, το ύψος των κεφαλαίων που θα ληφθούν, η συμμετοχή ή μη του ΔΝΤ και η έκθεση βιωσιμότητας του χρέους (DSA).

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.